De auto komt sowieso uit Polen. Italiaanse 126jes werden al sinds 1980 niet meer gemaakt. De Pop komt oorspronkelijk als eigenbouw/ombouw uit Duitsland door een vader die voor zijn dochter een 25 km/u wagentje wilde maken. Later werd het een soort Duits-Poolse venture (in kleine oplagen).quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:16 schreef roeleke92 het volgende:
Wij hebben op de zaak nog een Fiat 126 pop 2000 cabriolet uit 1992 staan blijft ook zo'n apart wagentje om te zien.
En volgens mij komt die ook uit Polen.
Wel vreemd dat het euvel zo hardnekkig lijkt te zijn. Heb je al iets op het oog voor de zomer?quote:Op maandag 27 april 2015 15:12 schreef Dingest het volgende:
Ik had hem op Marktplaats zien staan, ja. Toch beter dat je hem nog even houdtRoest is volgens mij echt één van de weinige dingen waar ik nog geen last van heb, verbazingwekkend genoeg.
Die van mij doet het ook nog steeds. Gebonk wordt toch wel wat erger, misschien dat ik de aandrijfassen of het diff aan het slopen benOok nog steeds het probleem met de oliedruk. Hij verbruikt wel (wat) olie, maar er liggen nog steeds geen olievlekken onder de auto, laat staan enorme plassen, en er komen ook geen dikke blauwe rookwolken uit de uitlaat, dus wat het nou echt is...
Tuf iig nog zo lekker door zolang-ie het doet. Van de zomer zal ik wel weer een vakantieauto (of iets permanenters) aanschaffen en dan kan ik overwegen bak+motor er weer onderweg te schroeven en inspecteren.
[..]
De auto komt sowieso uit Polen. Italiaanse 126jes werden al sinds 1980 niet meer gemaakt. De Pop komt oorspronkelijk als eigenbouw/ombouw uit Duitsland door een vader die voor zijn dochter een 25 km/u wagentje wilde maken. Later werd het een soort Duits-Poolse venture (in kleine oplagen).
Je ziet ze inderdaad steeds minder. Toen een paar jaar terug de afspraak om de ene op te halen verviel gingen we maar op de gok er toch naartoe met het idee er is vast wel iets te koop. Redelijk geluk gehad nog, maar laatst zag je ze ook steeds minder op straat. Het lijkt af en toe dat ik er hier meer zie rondrijden dan als ik in Polen ben.quote:Op dinsdag 28 april 2015 19:02 schreef reeybehn het volgende:
Zo grappig. Toen ik in 2008 naar Polen verhuisde reden er nog zo ontzettend veel 126p (maluch) rond. Nu haast niet meer als ik af en toe nog op bezoek beneigenlijk zijn ze allemaal te laat door ons weggekaapt daar (ik heb er geen)
gelukkig staat dit schatje nog in de garage hierquote:Op dinsdag 28 april 2015 20:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Je ziet ze inderdaad steeds minder. Toen een paar jaar terug de afspraak om de ene op te halen verviel gingen we maar op de gok er toch naartoe met het idee er is vast wel iets te koop. Redelijk geluk gehad nog, maar laatst zag je ze ook steeds minder op straat. Het lijkt af en toe dat ik er hier meer zie rondrijden dan als ik in Polen ben.
@Dingest, die Alfa's zijn wel altijd een genot om naar te kijken![]()
Top!!quote:Op maandag 27 april 2015 12:50 schreef monsterd. het volgende:
Het is weer tijd om te klussen:
[ afbeelding ]
Er moet een stuk gelast worden, want er zit een mooi "ventilatiegat"
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Afgelopen 2 weken heeft de fiat ook op marktplaats gestaan. Ik overwoog hem om hem te verkopen omdat ik liever de groene opknap en daarmee wil rondkarren. Uiteindelijk heb ik toch besloten om hem te houden, want gemakkelijk afscheid nemen kan ik toch niet. House heeft ook zijn garage ter beschikking gezet zodat straks beide 126jes daar kunnen staan.
Wij waren de eerste keer in Polen op vakantie rond 2000, toen stikte het nog van die dingenquote:Op dinsdag 28 april 2015 20:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Je ziet ze inderdaad steeds minder. Toen een paar jaar terug de afspraak om de ene op te halen verviel gingen we maar op de gok er toch naartoe met het idee er is vast wel iets te koop. Redelijk geluk gehad nog, maar laatst zag je ze ook steeds minder op straat. Het lijkt af en toe dat ik er hier meer zie rondrijden dan als ik in Polen ben.
@Dingest, die Alfa's zijn wel altijd een genot om naar te kijken![]()
Nog niet 1 specifieke op het oog, op de online marktplaatsen daar wemelt het er iig wel van. Iemand hier misschien tips waar je het beste kan zoeken (online of in real life)?quote:Op donderdag 23 juli 2015 00:22 schreef monsterd. het volgende:
Wat betreft de lamdbasonde; dan lift je een jaar mee op Poolse apk en loop je het jaar erop tegen de lamp als de Fiat naar Nedelandse maatstaven gekeurd wordt. Je moet ook schriftelijk bewijs overleggen als je de apk over wilt nemen, anders accepteert de rdw het niet.
Om deze rompslomp te vermijden zou ik daarom alleen pre 1996 Fiats zoeken. Mocht je iets willen dat in de toekomst in waarde zal stijgen, dan kun je op zoek naar een eerste serie 126.
Btw/bpm is nihil voor deze wegmonsters
Heb je al een 126 op het oog? Ik ben iig reuze benieuwd!
er zit een vent in brabant die mp vol spamt met een groene 126 en lelijke banken die heeft hem vast liggenquote:Op zondag 30 augustus 2015 23:18 schreef Dingest het volgende:
Ik dacht dat ik gereageerd had, maar kennelijk heb ik de tab weggeklikt voordat ik iets gepost had
Valt redelijk mee, die banden zijn wel wat duurder geworden sinds de vorige keer, maar goed. Remleidingen had ik beter kunnen opschuren en in behandelen met steenslagbeschermer of zo... Wat een rotwerkVooral de montage op de hoofdremcilinder is veel te krap aan. De leiding die voor linksvoor wordt meegegeven is ook gewoon te kort om hem op de juiste manier te monteren, en voor rechtsvoor heb ik de schroefdraad vernageld. Ik zit nu te overwegen een fels-setje te kopen en zelf maar remleidingen te gaan maken.
De metalen bumpers zitten er al drie jaar op, die kregen we gratis bij de autoWaren ook niet de mooiste meer, ideaal voor ons destijds om gaten in te boren en zo dingen erop te monteren. Enige nadeel was dat ik zelf een plek voor de kentekenverlichting heb moeten improviseren; twee beugeltjes bovenop de bumper geschroefd en daar een lampunit (bedoeld voor op aanhangers/caravans) opgezet van 6 euro. Alleen is die dus niet helemaal waterdicht kennelijk
Verder heb ik de carb die op jullie blokje zat voorzien van nieuwe pakkingen en een nieuwe vlotter en de naaldjes gecontroleerd en ga ik die even proberen, kijken of die wat verschil maakt.
En nog steeds geen tellerunit gevonden, van dit type zijn ze hier bijna niet te vinden kennelijk. Alleen de oude.
En succes met de restauratieZal bij een 126 nog redelijk te overzien zijn. Ik heb al bijna 7 jaar een Saab 95 in de achtertuin staan. Die heb ik vorig weekend vrijgetrokken, z'n plekje opgeschoond en er vandaag een partytent opgezet die als 'schuur' moet dienen. Kijken of die tent het een beetje vol kan houden en er van de 95 nog wat te maken valt...
die jaquote:Op maandag 31 augustus 2015 12:18 schreef Dingest het volgende:
Die gast uit Uden? Die heb ik als eerste gemaild, hij heeft alleen het oude type
Weet je wel waar je gebonkt vandaan kwam?quote:Op woensdag 25 november 2015 19:24 schreef Dingest het volgende:
Nieuwe eigen 'wijzerplaatje' zit op z'n plaats
Ik heb er alleen geen klap aan, want opeens heb ik geen eerste versnelling meer. De 2 en 4 gaan stroef, en de 3 is nog nét inschakelbaar. Mss zit het in de pook of verbinding naar de bak, maar ik vrees dat ik nu weer op zoek kan naar een gebruikte bak
Uit welk jaar was je 126? Ik heb misschien nog wat liggen van de '94er.quote:Op woensdag 25 november 2015 20:13 schreef klawie het volgende:
[..]
Klote
Iemand nog een adresje voor een dashboard
Niet de klok maar de bekleding
Bah, dat valt weer tegen. Kun je niet beter zelf je bak reviseren? Ps. Als je dat klusje wilt aangaan dan wil ik het samen met je doen. Hier staat ook nog een bak te wachten op revisie. De bak van de groene is een soepjequote:Op woensdag 25 november 2015 19:24 schreef Dingest het volgende:
Nieuwe eigen 'wijzerplaatje' zit op z'n plaats
Ik heb er alleen geen klap aan, want opeens heb ik geen eerste versnelling meer. De 2 en 4 gaan stroef, en de 3 is nog nét inschakelbaar. Mss zit het in de pook of verbinding naar de bak, maar ik vrees dat ik nu weer op zoek kan naar een gebruikte bak
Ik denk dat zelf reviseren niet de kosten/moeite waard is. Tandwielen zijn niet zó ruim beschikbaar en dan nog erg prijzig. In Groningen zit een toko die in 500-126 bakken doet - Fiat500parts.nl - en dan heb je voor 375e een gecheckte synchro-bak met nieuwe assen, hoezen, keerringen/pakkingen en olie. Of op goed geluk voor de helft van de prijs een gebruikte bak van marktplaats eronder jassen (of de tandwielen daarvan gebruiken)quote:Op woensdag 25 november 2015 22:32 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Bah, dat valt weer tegen. Kun je niet beter zelf je bak reviseren? Ps. Als je dat klusje wilt aangaan dan wil ik het samen met je doen. Hier staat ook nog een bak te wachten op revisie. De bak van de groene is een soepje
81quote:Op woensdag 25 november 2015 22:30 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Uit welk jaar was je 126? Ik heb misschien nog wat liggen van de '94er.
Hmm volgens mij heb ik daar geen interieur van over. Kan eens wroeten, maar geloof het nietquote:
Graag als het kanquote:Op donderdag 26 november 2015 19:05 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hmm volgens mij heb ik daar geen interieur van over. Kan eens wroeten, maar geloof het niet
Heb geen extra dash meer behalve degene die op mijn auto zitquote:
Je mag die ook gevenquote:Op maandag 30 november 2015 17:47 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Heb geen extra dash meer behalve degene die op mijn auto zit
Motorkap en klep heb ik van de 94-er over. Is dat niet goedkoop nieuw verkrijgbaar dan?
Loopt idd erg rustig voor een koude start, maar hij loopt, en meteen mooiquote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:16 schreef monsterd. het volgende:
En de groene Fiat loopt. Het is een donker filmpje, maar mijn garage is ook niet erg goed verlicht. Vind dat hij wel rustig loopt zeg. Ben erg blij
Nou de reden dat hij niet liep: de massakabel vanaf de bobine zat op de condensator aangesloten ipv op de contactpunten. Al die tijd vonkten de bougies niet dus we hadden voor de zekerheid de bougies zelf, alle kabels, contactpunten, condensator, rotor, verdelerkap en zelfs een andere bobine erop gezet.
Nu ga ik binnenkort verder met het remmenwerk.
Haha goed bezig mooie voor het beun topicquote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:33 schreef Dingest het volgende:
Anderhalf jaar later, en ik heb eindelijk het oliedrukprobleem in de 126 opgelost![]()
Eigen schuld. Toen ik 1,5 jaar geleden dat blok van jullie uit elkaar heb gehaald, heb ik bij het in elkaar zetten de tuimelaarsas verkeerd erin gezet. Daar zit een tuitje op dat om een buisje van de olietoevoer moet. Dat deel van de as lag dus 180 graden verkeerd. As werd nog wel (wat) gesmeerd door het rondsproeien van olie, maar leverde dus zo geen tegendruk meerKwam erachter toen ik vanmiddag de kleppen ging stellen.
As lijkt er niet al te veel onder geleden te hebben, tuimelaars werken nog soepel. Misschien wel dat mijn hogere olieverbruik (lijkt ook in de cilinders te komen) daar vandaan komt. Zo ja, mooi. Zo nee, dan van de zomer de kop eraf en de boel inspecteren/vervangen.
Mwah ik ben bang dat ik hem met inkorten nooit mooi krijg. Er schijnt een passend dak te zijn waar geen modificaties voor nodig zijn. Echter is dat binnen de 126 één van de best bewaarde geheimenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:39 schreef dcadapter het volgende:
Kan dat twingodak de hoek om? Dan misschien achterklep lager ophangen en inkorten. A la neefje Nuova 500.
Ziet er goed uitquote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:20 schreef monsterd. het volgende:
Ah ik heb alle berichten even gemist. De blauwe staat nog steeds te koop. Er is veel interesse, echter beseffen mensen vaak niet waar ze voor komen. Maargoed ik ben geduldig
Goed bezig Dingest! Eindelijk gevonden
Afgelopen weken zijn we hier ook productief geweest bij de groene Fiat. De remvoering is bijna klaar, daarna gaan we door met de stuurinrichting.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En een vouwdak van een Twingo blijkt te lang
[ afbeelding ]
Heb je leo vd laan al gevraagd?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:55 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Mwah ik ben bang dat ik hem met inkorten nooit mooi krijg. Er schijnt een passend dak te zijn waar geen modificaties voor nodig zijn. Echter is dat binnen de 126 één van de best bewaarde geheimen
Onder andere: meerdere kijkers gehad van +1.90m lang. Ik heb het nu maar in de advertentie erbij gezet.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:41 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ziet er goed uit![]()
Wat bedoel je eigenlijk met 'mensen niet beseffen waarvoor ze komen'?
Daar ben ik naar benieuwd.. Ik heb nergens concreet de afmetingen van een Seicento dak kunnen vinden. Dit lijkt mij ook de meest waarschijnlijke optie. Zeker als ik zie hoe de dakjes van andere 126 gemonteerd zijn. Het lijkt in ieder geval het meeste overeen te komen. Helaas zijn de Seicento's met vouwdakjes schaars en kon ik losse dakjes weinig tegen op Marktplaats/ Ebay/ Poolse websites.quote:
Jep, ook meerdere andere webshops gevraagd. Het enige alternatief dat men kent is het dakje van de 500 en daar is men niet eens 100% over uit of dat met gemak past. Ik ga ervanuit dat het past, maar het heeft niet mijn wens omdat ik een vouwdak over de gehele lengte mooier vind.quote:
Bedankt! Ik heb ze een bericht gestuurd. Het zal wel aan de prijs zijn. Als ik op het onderdeelnummer zoek dan kom ik prijzen tegen die ik er niet voor over heb.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:30 schreef lipje het volgende:
Al hier gekeken voor een open dakje van een seicento?
Hahaha thanks. Ik overweeg het serieus te doen iddquote:Op vrijdag 20 mei 2016 02:21 schreef Dingest het volgende:
2x een Cinquecento met dakje: Bemmel en Velserbroek (of deze bij Jet Cars; dakje eraf schroeven en direct naar de sloop rijden, valt zelfs dan nog binnen je budget ook)
1x een Seicento met (matig?) dakje: Zeeland (plaats in N-Brabant, niet de provincie)
Doe je nog aan vindersloon?
Wat, de vindersloon of die van Jet Cars naar huis rijden?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:23 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hahaha thanks. Ik overweeg het serieus te doen idd
Het is omgekeerd: De Festiva en Pride zijn klonen van de 121, waarbij de Festiva een 121 is met Ford badge en de Kia een gemodificeerde variant (o.a. 5 deuren) is uit Korea.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:06 schreef Dingest het volgende:
Zowel de 121 DA (Kia Pride/Forde Festiva-kloon)
Mja, niet helemaal. De 121/Festiva is op verzoek van Ford door Mazda gebouwd als de Festiva, en Madza heeft toen gemakshalve daar de 121 ook voor meegepakt voor de Europese en Australische markt. De Festiva kwam volgens mij al in '86 op de markt (en is er ook als 5-deurs en sedan geweest), en de 121 een jaar later. In Japan zelf is het ding ook nooit als 121 verkocht. Dus tsja, als we uitgaan 'de eerste is het origineel' dan is het een Festiva-kloon. Als we we uitgaan van 'door Mazda gemaakt dus eigenlijk gewoon een Mazda' dan valt er iets te zeggen voor een 121-kloon. Ik neig zelf dus naar het eerstequote:Op donderdag 9 juni 2016 21:54 schreef vaduz het volgende:
[..]
Het is omgekeerd: De Festiva en Pride zijn klonen van de 121, waarbij de Festiva een 121 is met Ford badge en de Kia een gemodificeerde variant (o.a. 5 deuren) is uit Korea.
Klopt. We zijn net verhuisd en de 126 gaat volgende week ook oververhuizen. Dat is zo ongeveer het meest spannende dat er aan gaat gebeuren de komende tijdquote:Op maandag 1 augustus 2016 23:55 schreef dcadapter het volgende:
Wat een stilte hier!
Zo'n 121, die heb ik nog één gehad. Leuk bakkie. Met een goed afgestelde 1.3 onder de kap zijn ze nog best rap ook.
Verderrr...
http://www.dumpert.nl/med(...)te_zelfbouwauto.html
Dus er zit nog steeds geen open dak in?quote:Op zondag 21 augustus 2016 21:43 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Klopt. We zijn net verhuisd en de 126 gaat volgende week ook oververhuizen. Dat is zo ongeveer het meest spannende dat er aan gaat gebeuren de komende tijd. Helaas heeft ons nieuwe huis iets meer prioriteit..
Dakje van een oude Twingo, zou misschien ook wel kunnen! Maar ook die auto is natuurlijk aan de lange kant vergeleken met een 126.quote:Op dinsdag 27 september 2016 18:47 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dus er zit nog steeds geen open dak in?
Breng dat ding dan langs bij Turquaz, die knutselt er wel een dak in.
Om het laatste moet ik lachen, ontzettend spannend apk moment heb je altijd met zo'n Fiatquote:Op dinsdag 27 september 2016 18:14 schreef Dingest het volgende:
De mijne heeft weer een vers jaar APK![]()
Bij de proefkeuring bleek dat
- de RAW te langzaam knipperde (nieuw relais erin)
- 'flinke olielekkage' (kleppendekselpakking was doorgeslagen juist op weg naar de garage en dat was de enige pakking die ik net even niet meer had liggen)
- ruitensproeier deed het niet (nieuwe zak met pompje erin gehangen), één voorste baksteun finaal door midden (beide vervangen; bak hangt nu ook wat hoger en veel van het gebonk in de aandrijving is nu eindelijk weg, lag het dus toch aan ook al begon het de vorige keer juist na het vervangen van die rubbers)
- en een buitenste aandrijfashoes was gescheurd. Helaas brak bij het vervangen één van de bouten af in de flexibele klos. Bij demonteren van die klos (metalen bus met rubber binnenwerk) bleek dat zowel het rubber als het metaal al flink was uitgelubberd, dus die maar vervangen. Die aan de andere kant zal ik binnenkort ook maar doen, die zal vast niet beter zijn en haalt toch wat speling uit de aandrijflijn.
Bij de herkeuring kwam hij er toen zonder problemen doorheenZal ongetwijfeld dadelijk wel weer meteen iets aan kapot gaan, maar juist dit is nu wel de auto die bij mij het langst achter elkaar blijft werken en door de APK komt.
Hij gaat nergens heen voorlopig:quote:Op dinsdag 27 september 2016 18:47 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dus er zit nog steeds geen open dak in?
Breng dat ding dan langs bij Turquaz, die knutselt er wel een dak in.
Al mijn APK-momenten zijn spannend, maar dat komt meer door het soort auto's wat ik sowieso rijd/heb geredenquote:Op woensdag 5 oktober 2016 22:07 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Om het laatste moet ik lachen, ontzettend spannend apk moment heb je altijd met zo'n Fiat
Rij je er nog veel mee Dingest?
heeft de paralelimporteur van Italiaanse auto-onderdelen deze niet?quote:Op zondag 9 april 2017 23:15 schreef klawie het volgende:
Hoi hoi fokkers met het warme weer weer tijd en zin om te sleutelen aan mijn eigen fiat ik ben allern nog opzoek naar 2 van die zijkappen die je achterschermen aan de binnen kant afdekken
Fiat vd laan is gwn kut geworden met zijn nieuwe site in ricambi inrichting
Ik heb eigenlijk geen idee wat je hiermee bedoeltquote:Op zondag 9 april 2017 23:15 schreef klawie het volgende:
Hoi hoi fokkers met het warme weer weer tijd en zin om te sleutelen aan mijn eigen fiat ik ben allern nog opzoek naar 2 van die zijkappen die je achterschermen aan de binnen kant afdekken
Fiat vd laan is gwn kut geworden met zijn nieuwe site in ricambi inrichting
Die heeft ze ga ik morgen achteraan bellen weet trouwens iemand of een normale en een bis het zelfde is??quote:Op maandag 10 april 2017 01:17 schreef lipje het volgende:
[..]
heeft de paralelimporteur van Italiaanse auto-onderdelen deze niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |