abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151002297
Wij hebben op de zaak nog een Fiat 126 pop 2000 cabriolet uit 1992 staan blijft ook zo'n apart wagentje om te zien.
En volgens mij komt die ook uit Polen.
  maandag 27 april 2015 @ 12:50:06 #202
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_152067882
Het is weer tijd om te klussen:


Er moet een stuk gelast worden, want er zit een mooi "ventilatiegat" :')




Afgelopen 2 weken heeft de fiat ook op marktplaats gestaan. Ik overwoog hem om hem te verkopen omdat ik liever de groene opknap en daarmee wil rondkarren. Uiteindelijk heb ik toch besloten om hem te houden, want gemakkelijk afscheid nemen kan ik toch niet :P. House heeft ook zijn garage ter beschikking gezet zodat straks beide 126jes daar kunnen staan.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_152072180
Ik had hem op Marktplaats zien staan, ja. Toch beter dat je hem nog even houdt ;) Roest is volgens mij echt één van de weinige dingen waar ik nog geen last van heb, verbazingwekkend genoeg.

Die van mij doet het ook nog steeds. Gebonk wordt toch wel wat erger, misschien dat ik de aandrijfassen of het diff aan het slopen ben :') Ook nog steeds het probleem met de oliedruk. Hij verbruikt wel (wat) olie, maar er liggen nog steeds geen olievlekken onder de auto, laat staan enorme plassen, en er komen ook geen dikke blauwe rookwolken uit de uitlaat, dus wat het nou echt is... :? Tuf iig nog zo lekker door zolang-ie het doet. Van de zomer zal ik wel weer een vakantieauto (of iets permanenters) aanschaffen en dan kan ik overwegen bak+motor er weer onderweg te schroeven en inspecteren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:16 schreef roeleke92 het volgende:
Wij hebben op de zaak nog een Fiat 126 pop 2000 cabriolet uit 1992 staan blijft ook zo'n apart wagentje om te zien.
En volgens mij komt die ook uit Polen.
De auto komt sowieso uit Polen. Italiaanse 126jes werden al sinds 1980 niet meer gemaakt. De Pop komt oorspronkelijk als eigenbouw/ombouw uit Duitsland door een vader die voor zijn dochter een 25 km/u wagentje wilde maken. Later werd het een soort Duits-Poolse venture (in kleine oplagen).
  maandag 27 april 2015 @ 15:24:46 #204
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_152072516
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 15:12 schreef Dingest het volgende:
Ik had hem op Marktplaats zien staan, ja. Toch beter dat je hem nog even houdt ;) Roest is volgens mij echt één van de weinige dingen waar ik nog geen last van heb, verbazingwekkend genoeg.

Die van mij doet het ook nog steeds. Gebonk wordt toch wel wat erger, misschien dat ik de aandrijfassen of het diff aan het slopen ben :') Ook nog steeds het probleem met de oliedruk. Hij verbruikt wel (wat) olie, maar er liggen nog steeds geen olievlekken onder de auto, laat staan enorme plassen, en er komen ook geen dikke blauwe rookwolken uit de uitlaat, dus wat het nou echt is... :? Tuf iig nog zo lekker door zolang-ie het doet. Van de zomer zal ik wel weer een vakantieauto (of iets permanenters) aanschaffen en dan kan ik overwegen bak+motor er weer onderweg te schroeven en inspecteren.

[..]

De auto komt sowieso uit Polen. Italiaanse 126jes werden al sinds 1980 niet meer gemaakt. De Pop komt oorspronkelijk als eigenbouw/ombouw uit Duitsland door een vader die voor zijn dochter een 25 km/u wagentje wilde maken. Later werd het een soort Duits-Poolse venture (in kleine oplagen).
Wel vreemd dat het euvel zo hardnekkig lijkt te zijn. Heb je al iets op het oog voor de zomer? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_152072910
Ik ben al sinds december of zo nog/weer op de uitkijk voor een Alfa 156 - als het even kan met de 2.5 V6. Maar ik ben (te) kieskeurig; ik wil dan geen stationwagon (zit net een mrb-slag hoger maar is niet per se veel praktischer en ik vind de sedan gewoon veel mooier), geen Q-system automaatbak, vroegere modellen roesten harder, onderhoudshistorie is zowel bij de V6 als de TS wel aardig belangrijk, en het liefste dan ook nog in het rood :+

Vorig jaar had ik de basis 1.6 TS en an sich is daar al niet zoveel mis mee, dus een nette Twin Spark zou op zich al voldoende zijn en geeft veel meer keuze. Qua 2.5 V6jes is het aanbod karig, overeenkomstig mijn wensen nog kariger en dan zijn ze of goedkoop met alle problemen van dien, of erg netjes en behoorlijk aan de prijs.

En in tegenstelling; mijn ouders hebben hun Xsara Picasso weggedaan voor een C-Max. Pas nu merk ik hoe fijn die Picasso was als een soort werkpaard. Suf en vrij simpel, niet te zwaar, maar wel comfortabel en nooit een ruimtegebrek. Mijn praktische kant kan dat ook wel waarderen en zoveel kosten de vroegste exemplaren niet meer :@

Maar vorig jaar heb ik de auto 2 weken voor vertrek gekocht, dus ik heb nog even. Zolang de Fiat het nog doet heeft het geen haast :)
  dinsdag 28 april 2015 @ 19:02:51 #206
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_152101950
Zo grappig. Toen ik in 2008 naar Polen verhuisde reden er nog zo ontzettend veel 126p (maluch) rond. Nu haast niet meer als ik af en toe nog op bezoek ben :( eigenlijk zijn ze allemaal te laat door ons weggekaapt daar (ik heb er geen)
pi_152103978
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 19:02 schreef reeybehn het volgende:
Zo grappig. Toen ik in 2008 naar Polen verhuisde reden er nog zo ontzettend veel 126p (maluch) rond. Nu haast niet meer als ik af en toe nog op bezoek ben :( eigenlijk zijn ze allemaal te laat door ons weggekaapt daar (ik heb er geen)
Je ziet ze inderdaad steeds minder. Toen een paar jaar terug de afspraak om de ene op te halen verviel gingen we maar op de gok er toch naartoe met het idee er is vast wel iets te koop. Redelijk geluk gehad nog, maar laatst zag je ze ook steeds minder op straat. Het lijkt af en toe dat ik er hier meer zie rondrijden dan als ik in Polen ben.

@Dingest, die Alfa's zijn wel altijd een genot om naar te kijken ^O^
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  dinsdag 28 april 2015 @ 20:03:38 #208
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_152104045
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 20:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Je ziet ze inderdaad steeds minder. Toen een paar jaar terug de afspraak om de ene op te halen verviel gingen we maar op de gok er toch naartoe met het idee er is vast wel iets te koop. Redelijk geluk gehad nog, maar laatst zag je ze ook steeds minder op straat. Het lijkt af en toe dat ik er hier meer zie rondrijden dan als ik in Polen ben.

@Dingest, die Alfa's zijn wel altijd een genot om naar te kijken ^O^
gelukkig staat dit schatje nog in de garage hier O+
pi_152112192
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 12:50 schreef monsterd. het volgende:
Het is weer tijd om te klussen:
[ afbeelding ]

Er moet een stuk gelast worden, want er zit een mooi "ventilatiegat" :')
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


Afgelopen 2 weken heeft de fiat ook op marktplaats gestaan. Ik overwoog hem om hem te verkopen omdat ik liever de groene opknap en daarmee wil rondkarren. Uiteindelijk heb ik toch besloten om hem te houden, want gemakkelijk afscheid nemen kan ik toch niet :P. House heeft ook zijn garage ter beschikking gezet zodat straks beide 126jes daar kunnen staan.
Top!!
pi_152113486
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 20:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Je ziet ze inderdaad steeds minder. Toen een paar jaar terug de afspraak om de ene op te halen verviel gingen we maar op de gok er toch naartoe met het idee er is vast wel iets te koop. Redelijk geluk gehad nog, maar laatst zag je ze ook steeds minder op straat. Het lijkt af en toe dat ik er hier meer zie rondrijden dan als ik in Polen ben.

@Dingest, die Alfa's zijn wel altijd een genot om naar te kijken ^O^
Wij waren de eerste keer in Polen op vakantie rond 2000, toen stikte het nog van die dingen :Y Tijdens een vakantie in 2007 heb ik er ook een boel op een foto gezet, toen was mijn (latere) teamgenoot ook mee en wist ik al dat ik eigenlijk wel eentje wilde hebben. Zodoende kwamen we op het idee er eentje voor de Run in 2012 te gebruiken :P En inderdaad waren ze toen nog nauwelijks te zien. Niet echt een verrassing aangezien het ook weer niet de beste auto aller tijden is...

Zeker, zolang je maar niet naar de bodem kijkt :X Ook een genot om te rijden, trouwens.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 21:32:15 #211
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_153310200
Het laswerk is klaar. Alle nieuwe nodige rubbers zitten er ook onder. Ik moet nog wat kleine klusjes doen en dan mag hij weer op voor apk. De rottige dingen blijven altijd liggen; oa. contactblokje (wie weet waar ik er eentje kan kopen) en de snelheidskabel. Zo vervelend dat ik zelfs liever aan de groene Fiat wil beginnen :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 21:38:22 #212
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_153310362

Nog een foto van laatst :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_153965032
Zo te zien is de snelheidswijzer in m'n dash kapot. De naald gaat alle kanten op, behalve de goeie dan, en bij demontage viel hij ook niet meer netjes terug naar z'n 0-stand. En zo'n dashboard/wijzerunit zit dan weer net niet in het beschikbare assortiment :')
  dinsdag 30 juni 2015 @ 23:38:24 #214
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_153966289
Hmm dan moet je het hele dashboardje voor vervangen?

Ik ga morgen weer apk keuren. De startersleningen zijn te wijten aan een slecht contact in de kabel. Als ik de kabel aandruk dan start de Fiat weer feilloos :').
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_153968838
Zo te zien zit het probleem in de schaal waar de naald in zit en de spoel aan vast zit, al zou ik er verstandig aan doen om ook het witte behuizingsdeel waar de aansluiting van de km-kabel in zit ook mee te vervangen denk ik. Het dashboard moet dan volledig uit elkaar, dus een andere is net zo makkelijk :P

Succes ermee morgen! ^O^
Ook met de startersleningen...
  woensdag 1 juli 2015 @ 08:48:45 #216
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_153971479
Aarrg, autocorrect. Startproblemen moest het zijn :').

We zijn er nu, tot dusver is de keurmeester tevreden. Hij gaat nu op de brug :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 1 juli 2015 @ 09:42:56 #217
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_153972207
En goedgekeurd :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_153986460
Jeuj, gefeliciteerd! *O* *O*
  donderdag 16 juli 2015 @ 10:00:56 #219
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_154381724
Laatst beiden maar in de garage gezet. Het past precies :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_154555955
Hallo allemaal,

Na 18 jaar elk jaar naar Polen op vakantie gaan (roots daaro) vind ik het leuk om een voor mij zo bekende maluch naar nederland te halen. Hier heb ik een paar vraagjes over:

- Het bekende lambdasonde probleem. Op de website van de rdw staat dat zolang er een buitenlandse apk is er bij invoer niet gekeken wordt naar het voertuig. Kan ik dan wegkomen met een 126 van 1997+ of loop ik bij de apk dan alsnog stuk?

- BTW/BPM, is dat een issue bij import van een 126?

- Zijn er nog notoire dingen waar ik op moet letten?

Spreek zelf vloeiend Pools en heb laatst een voertuig van NL naar PL geexporteerd, dus ben verder wel bekend met de werkwijzes daar ;)

Alvast bedankt!
  donderdag 23 juli 2015 @ 00:22:58 #221
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_154557473
Wat betreft de lamdbasonde; dan lift je een jaar mee op Poolse apk en loop je het jaar erop tegen de lamp als de Fiat naar Nedelandse maatstaven gekeurd wordt. Je moet ook schriftelijk bewijs overleggen als je de apk over wilt nemen, anders accepteert de rdw het niet.

Om deze rompslomp te vermijden zou ik daarom alleen pre 1996 Fiats zoeken. Mocht je iets willen dat in de toekomst in waarde zal stijgen, dan kun je op zoek naar een eerste serie 126.

Btw/bpm is nihil voor deze wegmonsters :D

Heb je al een 126 op het oog? Ik ben iig reuze benieuwd!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_154582079
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 00:22 schreef monsterd. het volgende:
Wat betreft de lamdbasonde; dan lift je een jaar mee op Poolse apk en loop je het jaar erop tegen de lamp als de Fiat naar Nedelandse maatstaven gekeurd wordt. Je moet ook schriftelijk bewijs overleggen als je de apk over wilt nemen, anders accepteert de rdw het niet.

Om deze rompslomp te vermijden zou ik daarom alleen pre 1996 Fiats zoeken. Mocht je iets willen dat in de toekomst in waarde zal stijgen, dan kun je op zoek naar een eerste serie 126.

Btw/bpm is nihil voor deze wegmonsters :D

Heb je al een 126 op het oog? Ik ben iig reuze benieuwd!
Nog niet 1 specifieke op het oog, op de online marktplaatsen daar wemelt het er iig wel van. Iemand hier misschien tips waar je het beste kan zoeken (online of in real life)?
  vrijdag 24 juli 2015 @ 09:47:32 #223
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_154590008
Zoeken kun je het beste via allegro of OLX. Ik heb de adverteerder toen gewoon gebeld. Uiteindelijk kwamen we terecht bij een stel jongens die een stuk of 4 maluchy tegelijk hadden en een klein handeltje waren begonnen.

Eerst dacht ik ook wat langs de weg te vinden, maar over een rit van 250 km door Polen heb ik er 2 langs de weg te koop zien staan die niet aan mijn voorwaarden voldeden (oa. Bouwjaar). Dat viel flink tegen..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_155404705
Zo, de mijne is gisteren proefgekeurd. Redelijk lang lijstje, maar het meeste valt wel mee.
- Band rechtsvoor. Paar maanden geleden een lekke band gehad en toen de reserverband eronder gezet, die niet al te briljant meer was. Ik had al verwacht dat ik voor een nieuw setje nodig zou hebben.
- Kenteken verlichting. Die heb ik er ooit zelf op geknutseld na het plaatsen van metalen bumpers, maar die stond nu kennelijk vol water :P Even een andere voor halen.
- Remleidingen rondom. Hij zegt dat ontroesten en in tectyl of zo zetten voldoende is, maar voor 50e heb ik rondom de boel ververst incl. nieuwe remvloeistof (is nu toch 3 jaar oud).
- Mistlamp achter doet het kennelijk niet.
- Ruitenwisserbladen zijn op. Nieuwe had ik al liggen.
- CO is bijgesteld.
- Lampen moeten afgesteld worden (mogen zij doen).
- En roest aan de dorpel linksachter, het stukje aan het achterpaneel net voor de wielkast :( Is niet zo heel groot en ze lassen er wel een nieuw stukje in, maar nu begint bij mij dat gezeur dus ook. Nja, voor het eerst in 25 jaar.

En ik ben nog steeds op zoek naar een tellerunit/dashboardje voor het printplaatje en het wijzermechanisme.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:05:38 #225
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_155406264
Het valt wel mee toch? Klinkt als een lange lijst, maar uiteindelijk zijn het bijna allemaal gewone slijtagepunten.

Hoe ziet je 126 eruit met metalen bumpers? Ik ben wel benieuwd Hah :)

Ik wilde deze week beginnen aan de groene. Eerst het blokje lopend krijgen etc. Helaas heb ik gisteren een flinke smak gemaakt waardoor ik nu niet goed fysiek in staat ben om eraan te werken.. Maargoed, dat stel ik dan nog even uit. Ik ben wel van plan de hele restauratie te documenteren in vorm van een blog. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_155694501
Ik dacht dat ik gereageerd had, maar kennelijk heb ik de tab weggeklikt voordat ik iets gepost had :')

Valt redelijk mee, die banden zijn wel wat duurder geworden sinds de vorige keer, maar goed. Remleidingen had ik beter kunnen opschuren en in behandelen met steenslagbeschermer of zo... Wat een rotwerk :N Vooral de montage op de hoofdremcilinder is veel te krap aan. De leiding die voor linksvoor wordt meegegeven is ook gewoon te kort om hem op de juiste manier te monteren, en voor rechtsvoor heb ik de schroefdraad vernageld. Ik zit nu te overwegen een fels-setje te kopen en zelf maar remleidingen te gaan maken.

De metalen bumpers zitten er al drie jaar op, die kregen we gratis bij de auto ;) Waren ook niet de mooiste meer, ideaal voor ons destijds om gaten in te boren en zo dingen erop te monteren. Enige nadeel was dat ik zelf een plek voor de kentekenverlichting heb moeten improviseren; twee beugeltjes bovenop de bumper geschroefd en daar een lampunit (bedoeld voor op aanhangers/caravans) opgezet van 6 euro. Alleen is die dus niet helemaal waterdicht kennelijk :P

Verder heb ik de carb die op jullie blokje zat voorzien van nieuwe pakkingen en een nieuwe vlotter en de naaldjes gecontroleerd en ga ik die even proberen, kijken of die wat verschil maakt.

En nog steeds geen tellerunit gevonden, van dit type zijn ze hier bijna niet te vinden kennelijk. Alleen de oude.

En succes met de restauratie ^O^ Zal bij een 126 nog redelijk te overzien zijn. Ik heb al bijna 7 jaar een Saab 95 in de achtertuin staan. Die heb ik vorig weekend vrijgetrokken, z'n plekje opgeschoond en er vandaag een partytent opgezet die als 'schuur' moet dienen. Kijken of die tent het een beetje vol kan houden en er van de 95 nog wat te maken valt...
pi_155699259
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 23:18 schreef Dingest het volgende:
Ik dacht dat ik gereageerd had, maar kennelijk heb ik de tab weggeklikt voordat ik iets gepost had :')

Valt redelijk mee, die banden zijn wel wat duurder geworden sinds de vorige keer, maar goed. Remleidingen had ik beter kunnen opschuren en in behandelen met steenslagbeschermer of zo... Wat een rotwerk :N Vooral de montage op de hoofdremcilinder is veel te krap aan. De leiding die voor linksvoor wordt meegegeven is ook gewoon te kort om hem op de juiste manier te monteren, en voor rechtsvoor heb ik de schroefdraad vernageld. Ik zit nu te overwegen een fels-setje te kopen en zelf maar remleidingen te gaan maken.

De metalen bumpers zitten er al drie jaar op, die kregen we gratis bij de auto ;) Waren ook niet de mooiste meer, ideaal voor ons destijds om gaten in te boren en zo dingen erop te monteren. Enige nadeel was dat ik zelf een plek voor de kentekenverlichting heb moeten improviseren; twee beugeltjes bovenop de bumper geschroefd en daar een lampunit (bedoeld voor op aanhangers/caravans) opgezet van 6 euro. Alleen is die dus niet helemaal waterdicht kennelijk :P

Verder heb ik de carb die op jullie blokje zat voorzien van nieuwe pakkingen en een nieuwe vlotter en de naaldjes gecontroleerd en ga ik die even proberen, kijken of die wat verschil maakt.

En nog steeds geen tellerunit gevonden, van dit type zijn ze hier bijna niet te vinden kennelijk. Alleen de oude.

En succes met de restauratie ^O^ Zal bij een 126 nog redelijk te overzien zijn. Ik heb al bijna 7 jaar een Saab 95 in de achtertuin staan. Die heb ik vorig weekend vrijgetrokken, z'n plekje opgeschoond en er vandaag een partytent opgezet die als 'schuur' moet dienen. Kijken of die tent het een beetje vol kan houden en er van de 95 nog wat te maken valt...
er zit een vent in brabant die mp vol spamt met een groene 126 en lelijke banken die heeft hem vast liggen
pi_155702598
Die gast uit Uden? Die heb ik als eerste gemaild, hij heeft alleen het oude type ;(
pi_156277826
Wordt iig tot het voorjaar niet meer rondrijden met de 126. Is iets niet goed gegaan toen ik de bak eronder weg heb gehad voor onderhoud, nu hij er weer in zit zit hij vast in z'n achteruit. Ik ben het ding beu en ga er niet meer mee bezig.

Edit: denk wel dat ik achter het probleem ben. De bak is er in zijn vrij uitgegaan, maar waarschijnlijk zonder dat ik het gemerkt heb een keer in z'n achteruit gekomen. Ik heb het staartstuk eraf gehad voor het vervangen van de pakking, en ook de o-ringen van de selectie-arm. Die heb ik terug gehaakt in de selectieschacht van de 3-4; daarna is de schacht van de achteruit verschoven. Nu zit de bak dus in z'n achteruit, maar de pook waarschijnlijk nog 'in zijn vrij' tussen de selectieschachten van de 1-2 en 3-4.

[ Bericht 52% gewijzigd door Dingest op 21-09-2015 23:25:10 ]
pi_156287754
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:18 schreef Dingest het volgende:
Die gast uit Uden? Die heb ik als eerste gemaild, hij heeft alleen het oude type ;(
die ja
pi_156302197
Eigenlijk had ik er totaal geen zin in, maar ik ben toch maar met de 126 bezig geweest. Het was inderdaad wat ik vermoedde; bak zit in achteruit, selectiearm zat in z'n vrij tussen de andere selectieschachten. Hoe dat gebeurd is, geen idee. Moest er behoorlijk aan lopen trekken om bij de bak zelf zo'n schacht in beweging te krijgen.

Hoe dan ook, ik kon het staartstuk met de bak op z'n plek eraf krijgen dus nu zit alles weer zoals het hoort. 'Gelukkig' moest ik helemaal onder de auto zijn dus had ik geen last van de regen. Ik heb nu alleen in m'n tuin kunnen crossen maar niets ervan heeft geholpen tegen het ratelende gehobbel als ik achteruit rijd. Dus daar gaat vast nog wel een keer iets goed stuk aan...

Enfin, nog een nieuw kentekenlampje erop zetten en dan kan ik hem hopelijk morgen afleveren bij de garage voor de APK.

En bij het dichtdrukken van de kofferbakklep zat de krik nog tussen het reservewiel en de klep. Dus nu is de klep wat verbogen en zit hij wat raar. Is niet heel goed te zien, maar wel jammer.
  dinsdag 22 september 2015 @ 23:47:30 #232
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_156312291
Ah jammer om te horen zeg. Wat een baalmomenten allemaal. Ik duim iig voor je bij apk :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_156312877
Ik lever hem morgen af en als er weer wat anders is bijgekomen wat veel tijd/geld kost, dan laat ik het wel zitten. Ben er wel redelijk klaar mee eigenlijk. Ik lig er meer onder dan dat ik er in zit...

De remmerij was ook al zo'n gedoe. Bij dat remleidingsetje van vdLaan waren de twee voorste leidingen te kort dus die heb ik maar bij de garage op de hoek nog maar eens laten maken, en de achterste die ik moest vervangen was weer te lang dus die zit heel erg gekronkeld }:| Toen bleek de hoofdremcilinder ook gaar, dus die moest ik ook vervangen. En voor het ontluchten gebruik ik zo'n Easybleed-setje, alleen toen ik bezig was is de aansluiting van de luchtslang op de dop lek gegaan. Behalve dat ik de volgende keer een nieuw setje moet kopen, denk ik dat er nu toch wat lucht in het systeem zit -O-

En er is meer van vdLaan wat gewoon niet past op mijn auto. Het (plastic) glaasje van mijn linkerachterlicht heeft een barst. Niet APK-afkeur, maar voor die paar euro wilde ik het wel vervangen. Het glaasje past wel in het frame, maar de bovenste en onderste gaten voor de schroeven zit een 1-2 mm verkeerd dus ik kan het niet vastdraaien. Dus nu zit de ouwe er maar weer op.

Oh, en nog meer typisch gedoe: na bak en motor terug deed de startmotor niets :') Had kennelijk een tik van de hamer nodig. En de ruitensproeier deed het ook niet. Bleek dat het slangetje op de één of andere manier om de lichtbedrading zat gewikkeld en zich zo afknelde. En er mist een stadslampje. Geen idee waar het gebleven is, hij zit er gewoon ineens niet meer in :?
pi_156332674
Hij staat nu bij de garage, ze doen de APK tussen de bedrijven door.
Maar van uitgaande dat er verder geen afkeurpunten zijn (alleen afstellen verlichting en dichtlassen dorpel LA moet nog gedaan worden) ben ik nog niet van de problemen af :')

Auto bonkt nog steeds bij plotseling gas los of over drempels maar niet of minder bij koppeling in, en de achteruit heeft dat ratelende gehobbel. Ik heb er nieuwe bakrubbers op gezet dus dat is echt het probleem niet. Dus geen idee wat het nou is, kwestie van afwachten totdat er toch iets concreet stuk gaat...

Ik zag dat de bak toch wat lekte tussen de 'grote' flens van de linkeraandrijfas (de flens die het lager op zijn plaats moest houden). Blijkt dat één van de moeren daarvan dol was gedraaid, en bij het verwijderen ervan heeft die de schroefdraad van het draadeind totaal weg gestript. Dus die flens zit nu maar op 3 punten vast... Ik heb al bij één van de andere hoeken een keer de moer met draadeind en al eruit gedraaid, dus waarschijnlijk moet het mogelijk zijn dat draadeind uit de bak te krijgen en te vervangen.

En bij zo'n 80 km/u ligt de auto nu als een dweil op de weg. Achter aan de ophanging/vering heb ik niets gedaan. Voor heb ik de schokdempers eruit gehad om goed bij de remleidingen te komen, maar verder geen indicatie dat die gaar waren. Ik was al op weg naar de garage om de auto af te leveren, dus ik heb ze maar gevraagd e.e.a. na te lopen.
pi_156505424
Nou, hij is weer goedgekeurd ^O^

Het schroefdraad van de aandrijfas/wiellager flens is gefikst, maar zij durfden de moer ook niet al te hard aan te draaien. Hij lekt er nog steeds wat olie dus. En er zitten nog steeds die kloenken in de aandrijflijn. Zij hebben zo snel ook geen idee. Ik verwacht dat er uiteindelijk wel/maar een andere bak onder gaat/moet komen...

Als ik op de hoeken van de auto druk lijkt voor nog redelijk te veren, en juist achter na te deinen. Ik kijk het nog even aan, hoe eng/gevaarlijk het zwerven wordt. Schokdempers zijn 25e per stuk dus rondom vervangen zou eventueel nog uit kunnen.

Oh, en dus nog steeds geen werkende snelheidsmeter :+
pi_156789568
Vanmiddag heb ik de schokdempers achter vervangen, samen met de stootrubbers van de veren (niet de aanslagrubbers van de draagarmen). Toch nog wel redelijk wat gedoe, gaat niet zo makkelijk als het boekje zegt :') Heeft op alle fronten wel iets geholpen; minder zwabberen, en nauwelijks nog gebonk bij drempels. Bij plots gas los een stuk minder, maar als het heel abrupt gebeurd bonkt de motor/bak nog wel. Ik heb ook de aandrijfasklossen vervangen (voor 9e per stuk wilde ik dat nog wel proberen) maar dat heeft verder niets geholpen. Ik verwacht dus dat er nog een keer iets goed kapot gaat :+

Nu alleen de schokdempers voor nog vervangen. Kweenie of ze echt moeten, maar ik heb ze toch mee besteld en afgaande op achter is het iig wel een verbetering.
pi_157565941
Ben blij dat ik de schokdempers voor toch nog vervangen heb, die bleken toch grotendeels het probleem te zijn van het slechte weggedrag.

Zeker fijn aangezien ik gisteren een rit van 520 km heb gemaakt naar Breda en terug - zonder problemen :o - maar wel met een heleboel wind. Op die oude schokdempers was niet zo grappig geweest denk ik _O-
  zondag 15 november 2015 @ 13:54:19 #238
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_157566082
Maar de kloenken van 30 sept. zijn nog een raadsel? :)
Motorsteunen OK?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_157566329
Die kloenken zitten er inmiddels al bijna een jaar in, en steeds geen idee wat ze precies zijn, nee. Het is wel iets minder gevoelig nu met nieuwe schokdempers (en stootrubbers van de veren) rondom.

Zowel de steunen van de bak als de motor zijn vervangen, en ook de klossen van de aandrijfassen.
  zondag 15 november 2015 @ 21:36:46 #240
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_157582450
520 km, mijn god wat deed je jezelf aan :P

Ik heb hier de laatste tijd maar weinig tijd besteed aan de Fiats.. De bougies zitten vast in de groene en krijg ze er niet uit :/
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_157583618
Niets wat ik nooit eerder gedaan heb :+
Ik moet zeggen dat ik het best een fijne rit vond. Hij was qua zitten niet minder oncomfortabel dan mijn 121 was of de 96. Oordopjes in en MP3-speler aan, dan is het ook qua geluid prima te doen. Vooral midden in de nacht (ik ben tegen 3 uur vertrokken) met het monotoon gerommel van de motor lekker op de achtergrond en weinig verkeer rijdt erg ontspannend dan. Alleen die herfststorm maakte het een beetje tricky...

Interessant probleem :P Ik heb nog nooit iets aan zo'n blok gehad was ik niet los kreeg - even een nachtje in een goede laag WD40 oid laten weken, goede bougiedop en ratel erop en dan moet het vast wel loskomen. En anders moet je die hele bovenplaat van het ventilatorhuis eraf schroeven zodat je de bougies heet kan stoken...
  dinsdag 17 november 2015 @ 21:51:53 #242
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_157635108
Hmm kan nog wel proberen om de bovenplaat eraf te halen idd.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_157766168
Is het nog gelukt? :P

Ik heb via marktplaats 2 dashboardjes weten te regelen, al is eentje van een iets andere uitvoering met een rode printplaat ipv een groene. Ik denk niet dat ik die printplaat zelf kan gebruiken, die heeft kennelijk extra waarschuwingslampjes.Maar de rest is eventueel wel gewoon bruikbaar.

Hoe dan ook, ik heb mijn dashboard en die andere 'groene' uit elkaar gehaald om de tellers over te zetten zodat mijn km-stand wel blijft kloppen. Reden waarom de naald van de snelheidsmeter het niet meer deed is omdat, op de één of andere manier, de spoeldraad ervan zich helemaal om de naald had gewikkeld :? Die wijzer had ook altijd enorme afwijkingen (100 op de teller, 80 in het echt; daarom zat er een 'eigengemaakte' wijzerplaat in :+ ). Enfin, nieuwe naald doet het wel, keurig volgens de officiële wijzerplaat dit keer.
Het probleem van het olielampje dat blijft branden en de vage werking van mijn verklikkerlampje voor de richtingaanwijzers zit iig niet in de printplaat, de 'nieuwe' doet net zo. Lampje van de olie er maar uit gedraaid - constant uit is aangenamer dan constant aan :P
  maandag 23 november 2015 @ 19:37:00 #244
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_157769259
Ja het is gelukt. Na het vervangen van de bougies, de bougiekabels, de condensator en het testen van een andere bobine bedacht ik dat het aan de contactpunten moet liggen. Die bewegen niet mee tijdens het starten :').

Ik weet nog hoe je zelf gemaakte teller eruit zag. Stiekem was die wel tof :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_157770277
Nou ja, die gaan gewoon mee open en dicht zodra de motor wordt aangedreven - ook door de startmotor :P Maar ze slijten natuurlijk, dus je zult zo vroeg of laat moeten afstellen of vervangen.

Ja, ik ga die km-schaal ook missen. Dus ik ga kijken of het sjabloon nog heb, die aanpassen voor de nieuwe schaal en die er weer in zetten :Y Om die reden heb ik het dashboard ook nog niet volledig terug in elkaar gezet, alleen maar het binnenwerk.
pi_157817464
Nieuwe eigen 'wijzerplaatje' zit op z'n plaats ^O^

Ik heb er alleen geen klap aan, want opeens heb ik geen eerste versnelling meer. De 2 en 4 gaan stroef, en de 3 is nog nét inschakelbaar. Mss zit het in de pook of verbinding naar de bak, maar ik vrees dat ik nu weer op zoek kan naar een gebruikte bak -O-
pi_157818810
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:24 schreef Dingest het volgende:
Nieuwe eigen 'wijzerplaatje' zit op z'n plaats ^O^

Ik heb er alleen geen klap aan, want opeens heb ik geen eerste versnelling meer. De 2 en 4 gaan stroef, en de 3 is nog nét inschakelbaar. Mss zit het in de pook of verbinding naar de bak, maar ik vrees dat ik nu weer op zoek kan naar een gebruikte bak -O-
Weet je wel waar je gebonkt vandaan kwam?
pi_157818913
Nope.
pi_157819014
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 20:08 schreef Dingest het volgende:
Nope.
Klote


Iemand nog een adresje voor een dashboard

Niet de klok maar de bekleding
pi_157819115
Edit; Oh, de bekleding, niet het instrumentenpaneel :+

Je kunt het bij die gast in Uden proberen, of bij deze.

[ Bericht 94% gewijzigd door Dingest op 25-11-2015 20:25:19 ]
  woensdag 25 november 2015 @ 22:30:40 #251
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_157823715
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 20:13 schreef klawie het volgende:

[..]

Klote


Iemand nog een adresje voor een dashboard

Niet de klok maar de bekleding
Uit welk jaar was je 126? Ik heb misschien nog wat liggen van de '94er.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 25 november 2015 @ 22:32:08 #252
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_157823767
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:24 schreef Dingest het volgende:
Nieuwe eigen 'wijzerplaatje' zit op z'n plaats ^O^

Ik heb er alleen geen klap aan, want opeens heb ik geen eerste versnelling meer. De 2 en 4 gaan stroef, en de 3 is nog nét inschakelbaar. Mss zit het in de pook of verbinding naar de bak, maar ik vrees dat ik nu weer op zoek kan naar een gebruikte bak -O-
Bah, dat valt weer tegen. Kun je niet beter zelf je bak reviseren? Ps. Als je dat klusje wilt aangaan dan wil ik het samen met je doen. Hier staat ook nog een bak te wachten op revisie. De bak van de groene is een soepje :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_157824548
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 22:32 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Bah, dat valt weer tegen. Kun je niet beter zelf je bak reviseren? Ps. Als je dat klusje wilt aangaan dan wil ik het samen met je doen. Hier staat ook nog een bak te wachten op revisie. De bak van de groene is een soepje :P
Ik denk dat zelf reviseren niet de kosten/moeite waard is. Tandwielen zijn niet zó ruim beschikbaar en dan nog erg prijzig. In Groningen zit een toko die in 500-126 bakken doet - Fiat500parts.nl - en dan heb je voor 375e een gecheckte synchro-bak met nieuwe assen, hoezen, keerringen/pakkingen en olie. Of op goed geluk voor de helft van de prijs een gebruikte bak van marktplaats eronder jassen (of de tandwielen daarvan gebruiken) :+
Wat mankeert er dan precies aan die bak van jullie?

Maar eh... Ik heb misschien iets te voorbarige conclusies getrokken :@ Vooral omdat ik er gewoon van uitga dat de bak het nog eens gaat begeven vanwege de enge geluiden die hij dus soms maakt. Maar niet vandaag, alle versnellingen zijn voor nu weer present _O-
Het was al raar dat 1 & 3 opeens moeilijk te selecteren waren, want die zitten niet aan dezelfde selectieschacht. Ehm... het eh, bleek dus dat de bovenste van de afstelbouten van pook (zitten onder de bekleding aan de rechter zijkant van de middentunnel, naast de pook) los was getrild waardoor de pook zelf voorwaarts kantelde, en dus veel te veel speling kreeg om de versnellingen 1 & 3 te selecteren :')
  woensdag 25 november 2015 @ 23:04:32 #254
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_157824697
Ik wist niet dat je voor dat bedrag een gereviseerde bak kunt krijgen. Dacht dat het duurder was.

Ik vind je probleem van lostrillende bouten wel apart, want het is al vaker gebeurd met diverse bouten toch?

Hier gaat de bak enkel in de twee. Andere versnellingen doen niet veel :').
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_157825083
Het is geen gereviseerde bak, maar gecontroleerd met wat slijtagedingen vervangen als ik het goed begrijp. Een compleet gereviseerde bak is wel duurder ja. Een gereviseerde synchro-box kost bij vdLaan 675e, kennelijk.
Heb je de pook al eens geprobeerd anders af te stellen....? O-) Als je hem al uit de auto hebt kan je eens de olie eruit laten lopen en het inspectieluikje eraf schroeven om de tandwielen/synchromeshen te inspecteren, en/of het staartstuk eraf voor de selectieschachten. Pakkingset voor de bak is iets van een tientje. Alleen als je bij het differentieel wilt komen moet je zelf vloeibare pakking gebruiken. Lagers en synchromeshringen en zo kan je nog eens vervangen als je avontuurlijk genoeg bent, maar als je echt tandwielen van de versnellingen wilt vervangen vind ik ze nieuw te prijzig om het zelf te doen.
Maar als je het wilt proberen, wil ik best meehelpen hoor. Heb altijd al eens een bak uit elkaar willen halen.

Dat was van de uitlaat, ja :P Omdat er een nokje van het blok was afgebroken. Ik denk/hoop dat ik in dit geval bij het terugplaatsen van de bak, en het toen afstellen van de pook, misschien niet de bout goed heb aangedraaid.
pi_157826234
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 22:30 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Uit welk jaar was je 126? Ik heb misschien nog wat liggen van de '94er.
81
  donderdag 26 november 2015 @ 19:05:52 #257
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_157840666
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:19 schreef klawie het volgende:

[..]

81
Hmm volgens mij heb ik daar geen interieur van over. Kan eens wroeten, maar geloof het niet :(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_157852396
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:05 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Hmm volgens mij heb ik daar geen interieur van over. Kan eens wroeten, maar geloof het niet :(
Graag als het kan
pi_157915296
Heeft er nog iemand een motorkap en kofferklep
  maandag 30 november 2015 @ 17:47:26 #260
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_157925345
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 00:38 schreef klawie het volgende:

[..]

Graag als het kan
Heb geen extra dash meer behalve degene die op mijn auto zit :+

Motorkap en klep heb ik van de 94-er over. Is dat niet goedkoop nieuw verkrijgbaar dan?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_157948645
quote:
16s.gif Op maandag 30 november 2015 17:47 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Heb geen extra dash meer behalve degene die op mijn auto zit :+

Motorkap en klep heb ik van de 94-er over. Is dat niet goedkoop nieuw verkrijgbaar dan?
Je mag die ook geven :P

Dm me effr je prijs heb ze nu op mp gefikst maar dan moet ik naar zwolle en uden haha
  zaterdag 2 januari 2016 @ 12:16:52 #262
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_158756625
En de groene Fiat loopt :P. Het is een donker filmpje, maar mijn garage is ook niet erg goed verlicht. Vind dat hij wel rustig loopt zeg. Ben erg blij :D

Nou de reden dat hij niet liep: de massakabel vanaf de bobine zat op de condensator aangesloten ipv op de contactpunten :'). Al die tijd vonkten de bougies niet dus we hadden voor de zekerheid de bougies zelf, alle kabels, contactpunten, condensator, rotor, verdelerkap en zelfs een andere bobine erop gezet.

Nu ga ik binnenkort verder met het remmenwerk. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 4 januari 2016 @ 13:11:48 #263
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158815540
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 12:16 schreef monsterd. het volgende:
En de groene Fiat loopt :P. Het is een donker filmpje, maar mijn garage is ook niet erg goed verlicht. Vind dat hij wel rustig loopt zeg. Ben erg blij :D

Nou de reden dat hij niet liep: de massakabel vanaf de bobine zat op de condensator aangesloten ipv op de contactpunten :'). Al die tijd vonkten de bougies niet dus we hadden voor de zekerheid de bougies zelf, alle kabels, contactpunten, condensator, rotor, verdelerkap en zelfs een andere bobine erop gezet.

Nu ga ik binnenkort verder met het remmenwerk. :)
Loopt idd erg rustig voor een koude start, maar hij loopt, en meteen mooi ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 5 januari 2016 @ 00:03:40 #264
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_158836095
En nog iets wat totaal geen prioriteit heeft maar wel gaat komen: een vouwdakje. Ben aan het rondkijken voor een alternatief dan het dakje uit een Fiat 500. Eentje die net wat langer is en mooi doorloopt tot aan de achterstoelen. Ik heb begrepen dat een cinquecento en/of een seicento een geschikt dakje zou hebben, maar zie daar maar eens aan te komen :P

[ Bericht 0% gewijzigd door monsterd. op 05-01-2016 11:48:10 ]
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_160882042
Heb je de blauwe al kunnen verkopen?
pi_161187453
Kennelijk niet, ik kom hem weer tegen op MP :+

Dit is ook wel erg aantrekkelijk. Als ik een goede werkplek had... :@
pi_162157296
Anderhalf jaar later, en ik heb eindelijk het oliedrukprobleem in de 126 opgelost _O-

Eigen schuld. Toen ik 1,5 jaar geleden dat blok van jullie uit elkaar heb gehaald, heb ik bij het in elkaar zetten de tuimelaarsas verkeerd erin gezet. Daar zit een tuitje op dat om een buisje van de olietoevoer moet. Dat deel van de as lag dus 180 graden verkeerd. As werd nog wel (wat) gesmeerd door het rondsproeien van olie, maar leverde dus zo geen tegendruk meer :+ Kwam erachter toen ik vanmiddag de kleppen ging stellen.

As lijkt er niet al te veel onder geleden te hebben, tuimelaars werken nog soepel. Misschien wel dat mijn hogere olieverbruik (lijkt ook in de cilinders te komen) daar vandaan komt. Zo ja, mooi. Zo nee, dan van de zomer de kop eraf en de boel inspecteren/vervangen.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 07:14:16 #268
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_162172367
Wat een top topic :)
pi_162253401
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 17:33 schreef Dingest het volgende:
Anderhalf jaar later, en ik heb eindelijk het oliedrukprobleem in de 126 opgelost _O-

Eigen schuld. Toen ik 1,5 jaar geleden dat blok van jullie uit elkaar heb gehaald, heb ik bij het in elkaar zetten de tuimelaarsas verkeerd erin gezet. Daar zit een tuitje op dat om een buisje van de olietoevoer moet. Dat deel van de as lag dus 180 graden verkeerd. As werd nog wel (wat) gesmeerd door het rondsproeien van olie, maar leverde dus zo geen tegendruk meer :+ Kwam erachter toen ik vanmiddag de kleppen ging stellen.

As lijkt er niet al te veel onder geleden te hebben, tuimelaars werken nog soepel. Misschien wel dat mijn hogere olieverbruik (lijkt ook in de cilinders te komen) daar vandaan komt. Zo ja, mooi. Zo nee, dan van de zomer de kop eraf en de boel inspecteren/vervangen.
Haha goed bezig mooie voor het beun topic
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:20:34 #270
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_162266987
Ah ik heb alle berichten even gemist. De blauwe staat nog steeds te koop. Er is veel interesse, echter beseffen mensen vaak niet waar ze voor komen. Maargoed ik ben geduldig :P

Goed bezig Dingest! Eindelijk gevonden :D

Afgelopen weken zijn we hier ook productief geweest bij de groene Fiat. De remvoering is bijna klaar, daarna gaan we door met de stuurinrichting.



En een vouwdak van een Twingo blijkt te lang :(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 17:39:28 #271
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_162273405
Kan dat twingodak de hoek om? Dan misschien achterklep lager ophangen en inkorten. A la neefje Nuova 500.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 17:55:54 #272
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_162273764
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:39 schreef dcadapter het volgende:
Kan dat twingodak de hoek om? Dan misschien achterklep lager ophangen en inkorten. A la neefje Nuova 500.
Mwah ik ben bang dat ik hem met inkorten nooit mooi krijg. Er schijnt een passend dak te zijn waar geen modificaties voor nodig zijn. Echter is dat binnen de 126 één van de best bewaarde geheimen :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_162283205
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:20 schreef monsterd. het volgende:
Ah ik heb alle berichten even gemist. De blauwe staat nog steeds te koop. Er is veel interesse, echter beseffen mensen vaak niet waar ze voor komen. Maargoed ik ben geduldig :P

Goed bezig Dingest! Eindelijk gevonden :D

Afgelopen weken zijn we hier ook productief geweest bij de groene Fiat. De remvoering is bijna klaar, daarna gaan we door met de stuurinrichting.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En een vouwdak van een Twingo blijkt te lang :(
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit ^O^

Wat bedoel je eigenlijk met 'mensen niet beseffen waarvoor ze komen'?
pi_162283832
Past een dakje van een seicento niet?
pi_162284341
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:55 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Mwah ik ben bang dat ik hem met inkorten nooit mooi krijg. Er schijnt een passend dak te zijn waar geen modificaties voor nodig zijn. Echter is dat binnen de 126 één van de best bewaarde geheimen :')
Heb je leo vd laan al gevraagd?
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:13:33 #276
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_162304637
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:41 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ziet er goed uit ^O^

Wat bedoel je eigenlijk met 'mensen niet beseffen waarvoor ze komen'?
Onder andere: meerdere kijkers gehad van +1.90m lang. Ik heb het nu maar in de advertentie erbij gezet. :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:59 schreef -niemand- het volgende:
Past een dakje van een seicento niet?
Daar ben ik naar benieuwd.. Ik heb nergens concreet de afmetingen van een Seicento dak kunnen vinden. Dit lijkt mij ook de meest waarschijnlijke optie. Zeker als ik zie hoe de dakjes van andere 126 gemonteerd zijn. Het lijkt in ieder geval het meeste overeen te komen. Helaas zijn de Seicento's met vouwdakjes schaars en kon ik losse dakjes weinig tegen op Marktplaats/ Ebay/ Poolse websites.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 23:19 schreef klawie het volgende:

[..]

Heb je leo vd laan al gevraagd?
Jep, ook meerdere andere webshops gevraagd. Het enige alternatief dat men kent is het dakje van de 500 en daar is men niet eens 100% over uit of dat met gemak past. Ik ga ervanuit dat het past, maar het heeft niet mijn wens omdat ik een vouwdak over de gehele lengte mooier vind.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:28:53 #277
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_162305359
Wat ik zoek:


Ik heb reeds contact gezocht met de eigenaar van de auto. Hij wilt het het niet zeggen. Ook andere 126-eigenaren willen het niet prijs geven, bang dat er meer Fiats met een dakje verschijnen..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:30:32 #278
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:45:26 #279
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_162306030
quote:
Bedankt! Ik heb ze een bericht gestuurd. Het zal wel aan de prijs zijn. Als ik op het onderdeelnummer zoek dan kom ik prijzen tegen die ik er niet voor over heb.

Onlangs ook bij een inbouwgarage opgevraagd wat het geintje mij zou kosten. Toen kreeg ik een offerte waarbij een standaard Webasto 400 zou worden ingekort. Inclusief inbouw zou ik een hartverzakking ter waarde van bijna 3000 euro krijgen. Voor de duidelijkheid, ik ben op zoek naar een oplossing die 1/10 van dat bedrag kost. :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_162321963
Als ik het vergelijk met Seicento's is dat dak op jouw plaatje idd daar gewoon afkomstig van. Dat zou gewoon via grote onderdelenleveranciers of de Fiat-dealer leverbaar moeten zijn, al kan dat wel wat knaken kosten. Uit mijn hoofd was een nieuw cabriodak voor de Mazda 121 iets van 400e - en dat is zo te zien hetzelfde mechanisme - en ik weet niet eens zeker of dat alleen het canvasdeel zelf was (dus nog exclusief de geleiders die op het dak geschroefd zitten).

Zowel de 121 DA (Kia Pride/Forde Festiva-kloon) als de DB (bolhoed) hadden een open dakje. Al verwacht ik dat die laatste in ieder geval ook te lang zou zijn. Al kan je ook nog eens informeren bij een cabriodak-bedrijf of (of misschien een stoffeerder of zo) ze zo'n (gebruikt) Twingo/121 dakje in kunnen korten voor je.
  donderdag 19 mei 2016 @ 22:20:02 #281
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_162337342
Ik kreeg vandaag een offerte van meer dan 1000 euro voor dat dakje. Ze hadden ook geen afmetingen erbij. Dat gaan we zeker niet gokken dus ik probeer nog wel een keer wat via marktplaats te verkrijgen :X
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_162342789
2x een Cinquecento met dakje: Bemmel en Velserbroek (of deze bij Jet Cars; dakje eraf schroeven en direct naar de sloop rijden, valt zelfs dan nog binnen je budget ook :'))
1x een Seicento met (matig?) dakje: Zeeland (plaats in N-Brabant, niet de provincie)

Doe je nog aan vindersloon? :+

[ Bericht 17% gewijzigd door Dingest op 20-05-2016 02:28:23 ]
  vrijdag 20 mei 2016 @ 18:23:56 #283
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_162359205
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 02:21 schreef Dingest het volgende:
2x een Cinquecento met dakje: Bemmel en Velserbroek (of deze bij Jet Cars; dakje eraf schroeven en direct naar de sloop rijden, valt zelfs dan nog binnen je budget ook :'))
1x een Seicento met (matig?) dakje: Zeeland (plaats in N-Brabant, niet de provincie)

Doe je nog aan vindersloon? :+
Hahaha thanks. Ik overweeg het serieus te doen idd :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_162359764
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 18:23 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Hahaha thanks. Ik overweeg het serieus te doen idd :+
Wat, de vindersloon of die van Jet Cars naar huis rijden? :P
pi_162875517
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 13:06 schreef Dingest het volgende:
Zowel de 121 DA (Kia Pride/Forde Festiva-kloon)
Het is omgekeerd: De Festiva en Pride zijn klonen van de 121, waarbij de Festiva een 121 is met Ford badge en de Kia een gemodificeerde variant (o.a. 5 deuren) is uit Korea.
  donderdag 9 juni 2016 @ 22:43:40 #286
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_162877291
Mocht er iemand nog serieuze interesse hebben in de blauwe Fiat, ben hem bereid voor ieder redelijk bod te verkopen nu :+.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_162877859
Volgens mij is het best nog een net ding, maar ik ben nu al kapitalen aan het uitgeven aan een Saab 96 uit '72, en daar voorlopig nog niet klaar mee :+

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 21:54 schreef vaduz het volgende:

[..]

Het is omgekeerd: De Festiva en Pride zijn klonen van de 121, waarbij de Festiva een 121 is met Ford badge en de Kia een gemodificeerde variant (o.a. 5 deuren) is uit Korea.
Mja, niet helemaal. De 121/Festiva is op verzoek van Ford door Mazda gebouwd als de Festiva, en Madza heeft toen gemakshalve daar de 121 ook voor meegepakt voor de Europese en Australische markt. De Festiva kwam volgens mij al in '86 op de markt (en is er ook als 5-deurs en sedan geweest), en de 121 een jaar later. In Japan zelf is het ding ook nooit als 121 verkocht. Dus tsja, als we uitgaan 'de eerste is het origineel' dan is het een Festiva-kloon. Als we we uitgaan van 'door Mazda gemaakt dus eigenlijk gewoon een Mazda' dan valt er iets te zeggen voor een 121-kloon. Ik neig zelf dus naar het eerste :P
  maandag 1 augustus 2016 @ 23:55:17 #288
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_164167992
Wat een stilte hier!

Zo'n 121, die heb ik nog één gehad. Leuk bakkie. Met een goed afgestelde 1.3 onder de kap zijn ze nog best rap ook.

Verderrr...

http://www.dumpert.nl/med(...)te_zelfbouwauto.html
  zondag 21 augustus 2016 @ 21:43:48 #289
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_164745118
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 23:55 schreef dcadapter het volgende:
Wat een stilte hier!

Zo'n 121, die heb ik nog één gehad. Leuk bakkie. Met een goed afgestelde 1.3 onder de kap zijn ze nog best rap ook.

Verderrr...

http://www.dumpert.nl/med(...)te_zelfbouwauto.html
Klopt. We zijn net verhuisd en de 126 gaat volgende week ook oververhuizen. Dat is zo ongeveer het meest spannende dat er aan gaat gebeuren de komende tijd :'). Helaas heeft ons nieuwe huis iets meer prioriteit..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_165606315
De mijne heeft weer een vers jaar APK :o
Bij de proefkeuring bleek dat
- de RAW te langzaam knipperde (nieuw relais erin)
- 'flinke olielekkage' (kleppendekselpakking was doorgeslagen juist op weg naar de garage en dat was de enige pakking die ik net even niet meer had liggen)
- ruitensproeier deed het niet (nieuwe zak met pompje erin gehangen), één voorste baksteun finaal door midden (beide vervangen; bak hangt nu ook wat hoger en veel van het gebonk in de aandrijving is nu eindelijk weg, lag het dus toch aan ook al begon het de vorige keer juist na het vervangen van die rubbers :? )
- en een buitenste aandrijfashoes was gescheurd. Helaas brak bij het vervangen één van de bouten af in de flexibele klos. Bij demonteren van die klos (metalen bus met rubber binnenwerk) bleek dat zowel het rubber als het metaal al flink was uitgelubberd, dus die maar vervangen. Die aan de andere kant zal ik binnenkort ook maar doen, die zal vast niet beter zijn en haalt toch wat speling uit de aandrijflijn.

Bij de herkeuring kwam hij er toen zonder problemen doorheen *O* Zal ongetwijfeld dadelijk wel weer meteen iets aan kapot gaan, maar juist dit is nu wel de auto die bij mij het langst achter elkaar blijft werken en door de APK komt.
pi_165606891
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 21:43 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Klopt. We zijn net verhuisd en de 126 gaat volgende week ook oververhuizen. Dat is zo ongeveer het meest spannende dat er aan gaat gebeuren de komende tijd :'). Helaas heeft ons nieuwe huis iets meer prioriteit..
Dus er zit nog steeds geen open dak in?

Breng dat ding dan langs bij Turquaz, die knutselt er wel een dak in.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 17:52:00 #292
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_165753358
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:47 schreef vaduz het volgende:

[..]

Dus er zit nog steeds geen open dak in?

Breng dat ding dan langs bij Turquaz, die knutselt er wel een dak in.
Dakje van een oude Twingo, zou misschien ook wel kunnen! Maar ook die auto is natuurlijk aan de lange kant vergeleken met een 126.
Life's like music, get the rhythm..
  woensdag 5 oktober 2016 @ 22:07:32 #293
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_165780018
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:14 schreef Dingest het volgende:
De mijne heeft weer een vers jaar APK :o
Bij de proefkeuring bleek dat
- de RAW te langzaam knipperde (nieuw relais erin)
- 'flinke olielekkage' (kleppendekselpakking was doorgeslagen juist op weg naar de garage en dat was de enige pakking die ik net even niet meer had liggen)
- ruitensproeier deed het niet (nieuwe zak met pompje erin gehangen), één voorste baksteun finaal door midden (beide vervangen; bak hangt nu ook wat hoger en veel van het gebonk in de aandrijving is nu eindelijk weg, lag het dus toch aan ook al begon het de vorige keer juist na het vervangen van die rubbers :? )
- en een buitenste aandrijfashoes was gescheurd. Helaas brak bij het vervangen één van de bouten af in de flexibele klos. Bij demonteren van die klos (metalen bus met rubber binnenwerk) bleek dat zowel het rubber als het metaal al flink was uitgelubberd, dus die maar vervangen. Die aan de andere kant zal ik binnenkort ook maar doen, die zal vast niet beter zijn en haalt toch wat speling uit de aandrijflijn.

Bij de herkeuring kwam hij er toen zonder problemen doorheen *O* Zal ongetwijfeld dadelijk wel weer meteen iets aan kapot gaan, maar juist dit is nu wel de auto die bij mij het langst achter elkaar blijft werken en door de APK komt.
Om het laatste moet ik lachen, ontzettend spannend apk moment heb je altijd met zo'n Fiat :')

Rij je er nog veel mee Dingest?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 22:10:56 #294
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_165780118
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:47 schreef vaduz het volgende:

[..]

Dus er zit nog steeds geen open dak in?

Breng dat ding dan langs bij Turquaz, die knutselt er wel een dak in.
Hij gaat nergens heen voorlopig:

baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_166018207
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 22:07 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Om het laatste moet ik lachen, ontzettend spannend apk moment heb je altijd met zo'n Fiat :')

Rij je er nog veel mee Dingest?
Al mijn APK-momenten zijn spannend, maar dat komt meer door het soort auto's wat ik sowieso rijd/heb gereden :')

Het is nu mijn 'daily', al rijd ik er maar zo'n 75 km per week over het algemeen :P Eens per 2 maand of zo een lange tocht naar het zuiden des lands. Misschien dat ik van de winter overstap op een 205 uit '89 die ik van het voorjaar gekregen heb (eerst kijken of er een nieuwe APK op kan), verwarming is dan op zich wel fijn :+

Nu het wat kouder wordt, loopt hij wel minder lekker. Start normaal, maar bij het gas geven (met een koude motor) houdt hij in en bij bepaalde toerentallen/snelheden stottert hij ook. Maar verder niet echt vermogensverlies. Ik had wel wat lekkage rondom de carb dus met een basis-pakkingset eerst die maar wat opgeknapt.
Als dat niet helpt bestel ik wel wat nieuwe ontstekingdeeltjes (al zijn die nog geen 2 jaar oud) en brandstofpomp (zweet ook wat).
pi_170119952
Hoi hoi fokkers met het warme weer weer tijd en zin om te sleutelen aan mijn eigen fiat ik ben allern nog opzoek naar 2 van die zijkappen die je achterschermen aan de binnen kant afdekken


Fiat vd laan is gwn kut geworden met zijn nieuwe site in ricambi inrichting
  maandag 10 april 2017 @ 01:17:36 #297
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_170121182
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 23:15 schreef klawie het volgende:
Hoi hoi fokkers met het warme weer weer tijd en zin om te sleutelen aan mijn eigen fiat ik ben allern nog opzoek naar 2 van die zijkappen die je achterschermen aan de binnen kant afdekken


Fiat vd laan is gwn kut geworden met zijn nieuwe site in ricambi inrichting
heeft de paralelimporteur van Italiaanse auto-onderdelen deze niet?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_170121201
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 23:15 schreef klawie het volgende:
Hoi hoi fokkers met het warme weer weer tijd en zin om te sleutelen aan mijn eigen fiat ik ben allern nog opzoek naar 2 van die zijkappen die je achterschermen aan de binnen kant afdekken

Fiat vd laan is gwn kut geworden met zijn nieuwe site in ricambi inrichting
Ik heb eigenlijk geen idee wat je hiermee bedoelt :P
pi_170134680
quote:
Die heeft ze ga ik morgen achteraan bellen weet trouwens iemand of een normale en een bis het zelfde is??

Ben trouwens ook opzoek naar een bedradings schema... als iemamd.deze heeft graag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')