In elk geval niet te hard optrekken en/of op de motor afremmen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:49 schreef monsterd. het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik met de fiat nog even 40 km zal afleggen naar mijn ouders toe.. De motorveer zit lossig, dus het blok beweegt wat meer dan normaal. Hij moet hoe dan ook daar komen. Als ik hem niet kan rijden moet ik hem dat eind slepen. Wat denken jullie?
Als je met dat budget zoekt en het is puur voor de hobby, zou ik dat ook doen. Hoewel de echt mooie exemplaren nog richting het dubbele gaan. Als het niet per se een luchtgekoelde 2-cilinder moet zijn, vind je voor rond de 4000 euro ook nog vrij nette exemplaren van de 600 of 850.quote:Op maandag 12 augustus 2013 21:50 schreef klawie het volgende:
ik heb toch van de koop afgezien
ik ga nu opzoek naar een mooie fiat 500
het is ook puur hobby af en toe op zondag in de zomer een rondjequote:Op maandag 12 augustus 2013 23:30 schreef Dingest het volgende:
[..]
Als je met dat budget zoekt en het is puur voor de hobby, zou ik dat ook doen. Hoewel de echt mooie exemplaren nog richting het dubbele gaan. Als het niet per se een luchtgekoelde 2-cilinder moet zijn, vind je voor rond de 4000 euro ook nog vrij nette exemplaren van de 600 of 850.
Let er wel op dat de bak van een 500 volledig ongesynchroniseerd is en de boel nog kariger/luider en ouder dan een 126. Als je hem voor veel 'gewone' ritten wilt gebruiken zijn ze niet zo aan te raden.
kant en klare kopen. Kun je het gelijk er weer onder gooienquote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:44 schreef Dingest het volgende:
Dan is een 500 prima![]()
De 96 is door de APK en nu is dus de 126 aan de beurt. Er waren wat aandachtspunten vorig jaar die nu dan maar moeten; voorbanden, fusees en stuurkogels. Eén van de fusees heb ik er al af - dat was niet zo moeilijk - maar misschien heb ik wel daarbij het wiellager gesloopt omdat die naafmoer linksdraaiend was![]()
Eerst de fusee zelf. Ik weet niet wat daar wijsheid bij is; of gereviseerden kopen - relatief gezien stevig aan de prijs @ 125e voor een setje - of een revisieset kopen. Die rubbers/pennen kan ik er zelf niet uitpersen want daar heb ik het gereedschap niet voor, dus dat zou alsnog bij een garage moeten. Die setjes kosten dan wel weer 22e per kant.
Met de stuurkogels heb ik hetzelfde gedoe. Of alleen de kogels - terwijl de klemmen en buitenste stangen zelf ook vrij roestig zijn - of gewoon de hele set nieuw kopen. Sowieso moet ik eens een kogeltrekker hebben, want de binnenste krijg ik anders niet echt los met de hamers.
Ik was daarom sowieso van plan alle vier te vervangen, ben ik er meteen vanaf voorlopigquote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:00 schreef Colinda_126 het volgende:
@Dingest,
Wat betreft stuurkogel; kun je beter n doen dan dat je er of op de keuring of op een later moment last/problemen mee krijgt. Je moet het sowieso nu eraf/eruit halen he
De fusee zou ik je niet durven zeggen wat wijzer is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |