Ik heb sindsdien nog geen 900 km ermee gereden, dus zo hard gaat het nou ook weer niet Maar ivm de lekke band heb ik nu twee verschillende banden op de vooras, dus ze moeten sowieso vervangen worden voor de APK.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:28 schreef monsterd. het volgende:
Ik dacht dat ik al had gereageerd, blijkt van niet dus..
Die bandjes mogen nu wel echt dingest, ik vond ze vorig jaar al aan de krappe kant bij je
Mn moeder & haar zus hebben een 126, vandaar ik dus ookquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 02:19 schreef Dingest het volgende:
Gelukkig heb ik ze van monsterd ze gekregen, dus is-ie weer compleet
Ik vind het prima, maar waarschijnlijk wil ik voor die tijd dan wel eerst wat onderhoud plegen. In ieder geval nieuwe/andere voorbandjes Hebben je ouders ook een 126 dan?
Die van mijn startte alleen gisteren niet, maar dat zullen wel meer auto's doen als je de sleutels in het contact laat zitten en hem op contact laat staan voor een paar dagen
Klinkt bekend. Ik heb dat met het kapje van het stationair lopen gehad..quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:44 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik heb sindsdien nog geen 900 km ermee gereden, dus zo hard gaat het nou ook weer niet Maar ivm de lekke band heb ik nu twee verschillende banden op de vooras, dus ze moeten sowieso vervangen worden voor de APK.
Ik rij verder alleen maar korte stukjes eigenlijk. Vanmiddag bijvoorbeeld reed ik naar de supermarkt een dorp verderop, en toen brak het clipje wat het plastic dopje van de gaskabel in de gashendel moet houden af en had ik opeens geen gaspedaal meer Gelukkig had ik nog wat draad liggen waarmee ik het op z'n plek kon binden.
Die staat al eeuwen op marktplaats dus als je gaat kijken, let er dan op hoe hij gestald is. Verder is het wel een prefacelift dus wat betreft originaliteit zit je goed. Check ook even of er een 600 of 650 blok in zit. (Ik dacht dat ik iets over 600 cc had gelezen, vraag even na of dit dan het originele blok is)quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:44 schreef klawie het volgende:
na lang zoeken is me oog gevallen op deze http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
iemand nog tips waar ik op moet letten bij dit model???
Ah, als het zo erg in de familie zitquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:40 schreef Colinda_126 het volgende:
[..]
Mn moeder & haar zus hebben een 126, vandaar ik dus ook
Jaa dat weet ik wel zeker is niet zo slim... wat had je allemaal nog aan staan dan ?
Roest, inderdaad. Zolang ze niet roesten kost onderhoud niet zoveel als je zelf sleutelt. En ik vind hem nogal duur, voor dat geld mag hij wel écht als nieuw en origineel zijn. Dat heeft natuurlijk wel wat als je dat echt graag wilt. Zo niet; voor een kwart van die prijs heb je op zich ook een prima exemplaar van latere bouwjarenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:44 schreef klawie het volgende:
na lang zoeken is me oog gevallen op deze http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
iemand nog tips waar ik op moet letten bij dit model???
Leuke dingetjes zijn dat. Ik had zondag een andere FOKker over de vloer die even meereed; toen hij achter het stuur zat schoot er twee keer een bougiekabel af en liep hij maar op 1 cilinder Dat probleem heb ik al niet meer gehad sinds Tsjechiëquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:47 schreef Colinda_126 het volgende:
[..]
Klinkt bekend. Ik heb dat met het kapje van het stationair lopen gehad..
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 02:02 schreef Dingest het volgende:
Ja, daar hang ik ook wel eens rond. Tsja, als ze dan een item plaatsen over een Malubats alsof het een veredelde doodskist is... Wat een onzin Er is niets veredelds aan.
Haha jaa precies !!
[..]
Ah, als het zo erg in de familie zit
Niets, alleen op contact. Maar het is een piepklein accuutje en die is na een paar dagen dan wel leeg kennelijk.
Haha jaa beetje wel :$
Zondag 5-10 min TomTom aangehad zonder dat de auto liep, kon pap m aanduwen want weigerde te starten... tijdens t duwen nog ns geprobeerd en liep gelukkig weer
[..]
Roest, inderdaad. Zolang ze niet roesten kost onderhoud niet zoveel als je zelf sleutelt. En ik vind hem nogal duur, voor dat geld mag hij wel écht als nieuw en origineel zijn. Dat heeft natuurlijk wel wat als je dat echt graag wilt. Zo niet; voor een kwart van die prijs heb je op zich ook een prima exemplaar van latere bouwjaren
Hoe dan ook; dit is nog een 600cc model, kwestie van opletten bij onderdelen. En hij zal een stuk lawaaiiger zijn dan die in dit topic rondrijden, want de latere modellen hebben veel betere isolatie. Ik heb in zo'n oudere meegereden, en dat verschil merk je echt nog wel - en dan zijn de latere modellen al niet zo stil Voor de rest is het nagenoeg dezelfde techniek, dus dat maakt niet zoveel uit.
Hij staat bij een garage, dan weet je meteen wat hij je kost !
[..]
Leuke dingetjes zijn dat. Ik had zondag een andere FOKker over de vloer die even meereed; toen hij achter het stuur zat schoot er twee keer een bougiekabel af en liep hij maar op 1 cilinder Dat probleem heb ik al niet meer gehad sinds Tsjechië
Misschien door de bestuurder ??
In elk geval niet te hard optrekken en/of op de motor afremmen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:49 schreef monsterd. het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik met de fiat nog even 40 km zal afleggen naar mijn ouders toe.. De motorveer zit lossig, dus het blok beweegt wat meer dan normaal. Hij moet hoe dan ook daar komen. Als ik hem niet kan rijden moet ik hem dat eind slepen . Wat denken jullie?
Als je met dat budget zoekt en het is puur voor de hobby, zou ik dat ook doen. Hoewel de echt mooie exemplaren nog richting het dubbele gaan. Als het niet per se een luchtgekoelde 2-cilinder moet zijn, vind je voor rond de 4000 euro ook nog vrij nette exemplaren van de 600 of 850.quote:Op maandag 12 augustus 2013 21:50 schreef klawie het volgende:
ik heb toch van de koop afgezien
ik ga nu opzoek naar een mooie fiat 500
het is ook puur hobby af en toe op zondag in de zomer een rondjequote:Op maandag 12 augustus 2013 23:30 schreef Dingest het volgende:
[..]
Als je met dat budget zoekt en het is puur voor de hobby, zou ik dat ook doen. Hoewel de echt mooie exemplaren nog richting het dubbele gaan. Als het niet per se een luchtgekoelde 2-cilinder moet zijn, vind je voor rond de 4000 euro ook nog vrij nette exemplaren van de 600 of 850.
Let er wel op dat de bak van een 500 volledig ongesynchroniseerd is en de boel nog kariger/luider en ouder dan een 126. Als je hem voor veel 'gewone' ritten wilt gebruiken zijn ze niet zo aan te raden.
kant en klare kopen. Kun je het gelijk er weer onder gooien vergeet niet je uitlijning te controleren na die tijdquote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:44 schreef Dingest het volgende:
Dan is een 500 prima
De 96 is door de APK en nu is dus de 126 aan de beurt. Er waren wat aandachtspunten vorig jaar die nu dan maar moeten; voorbanden, fusees en stuurkogels. Eén van de fusees heb ik er al af - dat was niet zo moeilijk - maar misschien heb ik wel daarbij het wiellager gesloopt omdat die naafmoer linksdraaiend was
Eerst de fusee zelf. Ik weet niet wat daar wijsheid bij is; of gereviseerden kopen - relatief gezien stevig aan de prijs @ 125e voor een setje - of een revisieset kopen. Die rubbers/pennen kan ik er zelf niet uitpersen want daar heb ik het gereedschap niet voor, dus dat zou alsnog bij een garage moeten. Die setjes kosten dan wel weer 22e per kant.
Met de stuurkogels heb ik hetzelfde gedoe. Of alleen de kogels - terwijl de klemmen en buitenste stangen zelf ook vrij roestig zijn - of gewoon de hele set nieuw kopen. Sowieso moet ik eens een kogeltrekker hebben, want de binnenste krijg ik anders niet echt los met de hamers.
Ik was daarom sowieso van plan alle vier te vervangen, ben ik er meteen vanaf voorlopigquote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:00 schreef Colinda_126 het volgende:
@Dingest,
Wat betreft stuurkogel; kun je beter n doen dan dat je er of op de keuring of op een later moment last/problemen mee krijgt. Je moet het sowieso nu eraf/eruit halen he
De fusee zou ik je niet durven zeggen wat wijzer is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |