SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier de aankoop van de tweede fiatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn huidige barrels:
[ Bericht 14% gewijzigd door monsterd. op 11-04-2013 19:55:17 ]baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
Die adressen willen natuurlijk ook graag winst maken. De goedkoopste in redelijke staat ( start niet ) die ik tegenkom is 850 euro, nog vrij veel dus. Het mooiste zou zijn als een bedrijf met een trailer op en neer naar Polen gaat en er een paar meeneemt om hier door te verkopen. Er is naar mijn idee best wel een markt in Nederland voor deze auto's.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:43 schreef klawie het volgende:
is er niet een adres in nl waar je ze voor weinig kan kopen een reis naar polen of duitsland zie ik niet echt zitten
maar hoe hebben jullie de auto verzekerd in polen
ik ga eens infomeren vindt het wel de moeite waard denkquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:12 schreef Starm het volgende:
[..]
Die adressen willen natuurlijk ook graag winst maken. De goedkoopste in redelijke staat ( start niet ) die ik tegenkom is 850 euro, nog vrij veel dus. Het mooiste zou zijn als een bedrijf met een trailer op en neer naar Polen gaat en er een paar meeneemt om hier door te verkopen. Er is naar mijn idee best wel een markt in Nederland voor deze auto's.
Misschien dat er nog meer FOK!ers geïnteresseerd zijn in het importeren van een Maluch, dan kan je ook het trailer idee doen. Genoeg lege trailers die vanuit Polen naar Nederland gaan. Kunnen de kosten van de trailer ook gedeeld worden.
Waarom zie je de reis eigenlijk niet zitten, de taal, de lange reis zelf of mogelijke problemen met de auto? Lijkt mij een prachtig avontuur
Yay, ik ook bijna!quote:
zet de japanner ernaast 2 kabels en geef hem een hart schokje tik op de startmotor en hij looptquote:Op woensdag 8 mei 2013 23:25 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb hem vandaag nog proberen te starten na 2 maanden stil staan, maar helaas.. De startmotor moet echt eerst nagekeken worden. Aanduwen lukte net niet, daar was de acuu dan weer te zwak voor
Heb je de organisatie van dat 500-treffen nog gevraagd of jij ook mee mocht rijden?quote:Op woensdag 10 april 2013 20:06 schreef Colinda_126 het volgende:
[..]
Haha, ja is wel een goed idee danOf als iemand met je mee gaat op vakantie, die een 2e paar sleutels laten mee nemen ??
[..]
Oke, dankjewel voor de tip
Eens kijken of ik 18/19 mei erheen kan
[..]
+2 voor deze reactie, vindt 'm zooo leuk![]()
![]()
Ja ik weet zeker dat het niet alleen de accu is. Met een volle accu wilde hij zo nu en dan ook niet starten.quote:Op woensdag 8 mei 2013 23:32 schreef Dingest het volgende:
Jullie hadden hem eerder, maar ik kon er meteen mee rijden![]()
Ronddraaien van de startmotor vraag nogal wat stroom, meer dan het opwekken van de vonk voor de ontsteking. Weet je zeker dat het niet puur de accu is?
zit er een nederlands kenteken opquote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:21 schreef monsterd. het volgende:
Hebben we idd gedaan vandaag. Hij rijdt nu weer als een zonnetje![]()
Die ander wordt definitief slopen, bruikbare onderdelen zelf houden en de rest voor een schijntje verkopen. Als je nog wat nodig hebt hoor ik wel. Zoals het er nu naar staat houd ik zelf het blok en de velgen.
Nope Pools.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:24 schreef klawie het volgende:
[..]
zit er een nederlands kenteken op
en waarom ga je hem precies slopen wat is er stuk aan allemaal
wrm voer je hem niet in en dan haal je eraf wat je nodig heb en dan verkoop je hem als project omdat 'jij er niet meer aan toe komt'quote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:42 schreef monsterd. het volgende:
Sterker nog. Ik heb in Polen nog een boel werk aan laten doen. Hij rolt hier zo de APK door verwacht ik, mits goed gelast dan.
probeer hem ander zo te verpatsen al is de vraag prijs niet hoog ben je hem zo kwijt ik was een kever in 3 dagen kwijtquote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:50 schreef monsterd. het volgende:
Mwaahh de vraag naar een projectauto is niet zo groot. Zeker niet voor een youngtimertje met weinig waarde. Ik schat de waarde nu op zo'n 600 euro in en dan heb ik nog niet eens mijn kosten gedekt. Om die 600 in de wacht te slepen moet ik hem dan ook nog op kenteken zetten wat mij weer minimaal 150 kost en moet ik ook onderdelen laten zitten die ik wellicht anders toch zou gebruiken. Nah.
Tenzij er iemand zich meldt om hem op korte termijn over te nemen in de staat zoals hij nu is, zou ik het anders niet doen. Kan het geld wel gebruiken door het verlies van de Stilo, maargoed het zijn allemaal afwegingen.
Doe ik nog wel. Verkoop straks ook nog wat onderdelen los. Heb een leuk interieur en nog wat bijzondere lampen. Verder de standaard onderdelen. Komt wel goedquote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:59 schreef klawie het volgende:
[..]
probeer hem ander zo te verpatsen al is de vraag prijs niet hoog ben je hem zo kwijt ik was een kever in 3 dagen kwijt
veel succes/plezierquote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:01 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Doe ik nog wel. Verkoop straks ook nog wat onderdelen los. Heb een leuk interieur en nog wat bijzondere lampen. Verder de standaard onderdelen. Komt wel goed
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:21 schreef monsterd. het volgende:
Hebben we idd gedaan vandaag. Hij rijdt nu weer als een zonnetje![]()
Die ander wordt definitief slopen, bruikbare onderdelen zelf houden en de rest voor een schijntje verkopen. Als je nog wat nodig hebt hoor ik wel. Zoals het er nu naar staat houd ik zelf het blok en de velgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:51 schreef Dingest het volgende:
[..]![]()
Voorlopig heb ik nog even niets nodig - eerst de Mazda door de APK (hopelijk), dan de Carbage Run (succesvol, hopelijk), dan m'n Saab 96 door de APK (hopelijk) en dán pas de 126 door de APK (hopelijk)- wat wel vervangen moet worden tzt kan toch beter door nieuwe onderdelen. Hoewel, als jullie wat postzegels kunnen missen; ik heb vorig jaar aan een ander team de Polski Fiat-badge voor en de 126p-badge achter meegegeven zodat delen toch de finish hadden bereikt, maar ik heb die dingen nooit meer terug gekregen
![]()
Ik heb wel de badge van de voorkant voor je. Op de achterkant zat niets namelijk. PM me maar met je adres, dan stuur ik het wel even opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
Leesvoer voor de autokijkersquote:Op donderdag 16 mei 2013 01:37 schreef Dingest het volgende:
Dankzij monsterd. is mijn 126 weer compleet van alle emblemen voorzien![]()
Nou kunnen mensen in ieder geval weer lezen wat voor auto het is, voordat ze vervolgens vragen wat voor auto het is
sleutelen aan zo`n auto is zeker geen strafquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:08 schreef monsterd. het volgende:
De verkoop van onderdelen gaat best goed trouwens. Ondertussen al wat kleine dingen verkocht. Valt me niet tegen.
Verder is het probleem met de startmotor weer terug, het zal nu wel kabelbreuk wezen ergens.
Als het regent is het minder leukquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:18 schreef klawie het volgende:
[..]
sleutelen aan zo`n auto is zeker geen straf
lol dat valt nog mee ik heb mij ex een keer een bijtel gegeven en vertelt dat het een platte schroevendraaier waswou ze de kast in elkaar zettenquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Raad eens wie er gordels moest loshalen omdat mevrouw schroefjes niet kon vinden
Heb lange tijd niet meer gekeken :$quote:Op donderdag 9 mei 2013 02:13 schreef Dingest het volgende:
[..]
Heb je de organisatie van dat 500-treffen nog gevraagd of jij ook mee mocht rijden?
Wat heb ik niet teruggezien?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:45 schreef Colinda_126 het volgende:
Jammer dat je dat niet terug gezien hebt @Dingest
Gelukkig was er nog een nieuw topicquote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:51 schreef Colinda_126 het volgende:
[..]
Heb lange tijd niet meer gekeken :$
Stond dat topic vol was..
Heb idd niks meer gevraagd, eigenlijk ook niet meer aangedachr :$
Haha ja zag t nieuwe topic nu pas :$quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:08 schreef Dingest het volgende:
Ja, dat heb ik ook. Mensen kennen het model niet echtWel de 500, 600 of 850. Die halen ze allemaal een beetje door elkaar dan, van 'zo eentje heb ik vroeger ook gehad'
![]()
Ik had die van mij gisteren mee en hij start een beetje lastig met een warme motor. En of de remmen, of de fusees blijven wel erg hangen, die moet ik telkens vrij trappen als hij een tijdje stil heeft gestaan. Maar als ik de 9000 straks (eindelijk) weg heb en kan indexeren wat de 96 mij ook nog moet kosten, ben ik best nog wel te porren voor een kleine 126-meet
[..]
Wat heb ik niet teruggezien?![]()
[..]
Gelukkig was er nog een nieuw topic
Ik heb sindsdien nog geen 900 km ermee gereden, dus zo hard gaat het nou ook weer nietquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:28 schreef monsterd. het volgende:
Ik dacht dat ik al had gereageerd, blijkt van niet dus..
Die bandjes mogen nu wel echt dingest, ik vond ze vorig jaar al aan de krappe kant bij je
Mn moeder & haar zus hebben een 126, vandaar ik dus ookquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 02:19 schreef Dingest het volgende:
Gelukkig heb ik ze van monsterd ze gekregen, dus is-ie weer compleet![]()
Ik vind het prima, maar waarschijnlijk wil ik voor die tijd dan wel eerst wat onderhoud plegen. In ieder geval nieuwe/andere voorbandjesHebben je ouders ook een 126 dan?
Die van mijn startte alleen gisteren niet, maar dat zullen wel meer auto's doen als je de sleutels in het contact laat zitten en hem op contact laat staan voor een paar dagen
Klinkt bekend. Ik heb dat met het kapje van het stationair lopen gehad..quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:44 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik heb sindsdien nog geen 900 km ermee gereden, dus zo hard gaat het nou ook weer nietMaar ivm de lekke band heb ik nu twee verschillende banden op de vooras, dus ze moeten sowieso vervangen worden voor de APK.
Ik rij verder alleen maar korte stukjes eigenlijk. Vanmiddag bijvoorbeeld reed ik naar de supermarkt een dorp verderop, en toen brak het clipje wat het plastic dopje van de gaskabel in de gashendel moet houden af en had ik opeens geen gaspedaal meerGelukkig had ik nog wat draad liggen waarmee ik het op z'n plek kon binden.
Die staat al eeuwen op marktplaats dus als je gaat kijken, let er dan op hoe hij gestald is. Verder is het wel een prefacelift dus wat betreft originaliteit zit je goed. Check ook even of er een 600 of 650 blok in zit. (Ik dacht dat ik iets over 600 cc had gelezen, vraag even na of dit dan het originele blok is)quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:44 schreef klawie het volgende:
na lang zoeken is me oog gevallen op deze http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
iemand nog tips waar ik op moet letten bij dit model???
Ah, als het zo erg in de familie zitquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:40 schreef Colinda_126 het volgende:
[..]
Mn moeder & haar zus hebben een 126, vandaar ik dus ook
Jaa dat weet ik wel zekeris niet zo slim... wat had je allemaal nog aan staan dan ?
Roest, inderdaad. Zolang ze niet roesten kost onderhoud niet zoveel als je zelf sleutelt. En ik vind hem nogal duur, voor dat geld mag hij wel écht als nieuw en origineel zijn. Dat heeft natuurlijk wel wat als je dat echt graag wilt. Zo niet; voor een kwart van die prijs heb je op zich ook een prima exemplaar van latere bouwjarenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:44 schreef klawie het volgende:
na lang zoeken is me oog gevallen op deze http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
iemand nog tips waar ik op moet letten bij dit model???
Leuke dingetjes zijn dat. Ik had zondag een andere FOKker over de vloer die even meereed; toen hij achter het stuur zat schoot er twee keer een bougiekabel af en liep hij maar op 1 cilinderquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:47 schreef Colinda_126 het volgende:
[..]
Klinkt bekend. Ik heb dat met het kapje van het stationair lopen gehad..
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 02:02 schreef Dingest het volgende:
Ja, daar hang ik ook wel eens rond. Tsja, als ze dan een item plaatsen over een Malubats alsof het een veredelde doodskist is... Wat een onzinEr is niets veredelds aan.
Haha jaa precies !!
[..]
Ah, als het zo erg in de familie zit
Niets, alleen op contact. Maar het is een piepklein accuutje en die is na een paar dagen dan wel leeg kennelijk.
Haha jaa beetje wel :$
Zondag 5-10 min TomTom aangehad zonder dat de auto liep, kon pap m aanduwen want weigerde te starten... tijdens t duwen nog ns geprobeerd en liep gelukkig weer
[..]
Roest, inderdaad. Zolang ze niet roesten kost onderhoud niet zoveel als je zelf sleutelt. En ik vind hem nogal duur, voor dat geld mag hij wel écht als nieuw en origineel zijn. Dat heeft natuurlijk wel wat als je dat echt graag wilt. Zo niet; voor een kwart van die prijs heb je op zich ook een prima exemplaar van latere bouwjaren![]()
Hoe dan ook; dit is nog een 600cc model, kwestie van opletten bij onderdelen. En hij zal een stuk lawaaiiger zijn dan die in dit topic rondrijden, want de latere modellen hebben veel betere isolatie. Ik heb in zo'n oudere meegereden, en dat verschil merk je echt nog wel - en dan zijn de latere modellen al niet zo stilVoor de rest is het nagenoeg dezelfde techniek, dus dat maakt niet zoveel uit.
Hij staat bij een garage, dan weet je meteen wat hij je kost !
[..]
Leuke dingetjes zijn dat. Ik had zondag een andere FOKker over de vloer die even meereed; toen hij achter het stuur zat schoot er twee keer een bougiekabel af en liep hij maar op 1 cilinderDat probleem heb ik al niet meer gehad sinds Tsjechië
Misschien door de bestuurder ??
In elk geval niet te hard optrekken en/of op de motor afremmen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:49 schreef monsterd. het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik met de fiat nog even 40 km zal afleggen naar mijn ouders toe.. De motorveer zit lossig, dus het blok beweegt wat meer dan normaal. Hij moet hoe dan ook daar komen. Als ik hem niet kan rijden moet ik hem dat eind slepen. Wat denken jullie?
Als je met dat budget zoekt en het is puur voor de hobby, zou ik dat ook doen. Hoewel de echt mooie exemplaren nog richting het dubbele gaan. Als het niet per se een luchtgekoelde 2-cilinder moet zijn, vind je voor rond de 4000 euro ook nog vrij nette exemplaren van de 600 of 850.quote:Op maandag 12 augustus 2013 21:50 schreef klawie het volgende:
ik heb toch van de koop afgezien
ik ga nu opzoek naar een mooie fiat 500
het is ook puur hobby af en toe op zondag in de zomer een rondjequote:Op maandag 12 augustus 2013 23:30 schreef Dingest het volgende:
[..]
Als je met dat budget zoekt en het is puur voor de hobby, zou ik dat ook doen. Hoewel de echt mooie exemplaren nog richting het dubbele gaan. Als het niet per se een luchtgekoelde 2-cilinder moet zijn, vind je voor rond de 4000 euro ook nog vrij nette exemplaren van de 600 of 850.
Let er wel op dat de bak van een 500 volledig ongesynchroniseerd is en de boel nog kariger/luider en ouder dan een 126. Als je hem voor veel 'gewone' ritten wilt gebruiken zijn ze niet zo aan te raden.
kant en klare kopen. Kun je het gelijk er weer onder gooienquote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:44 schreef Dingest het volgende:
Dan is een 500 prima![]()
De 96 is door de APK en nu is dus de 126 aan de beurt. Er waren wat aandachtspunten vorig jaar die nu dan maar moeten; voorbanden, fusees en stuurkogels. Eén van de fusees heb ik er al af - dat was niet zo moeilijk - maar misschien heb ik wel daarbij het wiellager gesloopt omdat die naafmoer linksdraaiend was![]()
Eerst de fusee zelf. Ik weet niet wat daar wijsheid bij is; of gereviseerden kopen - relatief gezien stevig aan de prijs @ 125e voor een setje - of een revisieset kopen. Die rubbers/pennen kan ik er zelf niet uitpersen want daar heb ik het gereedschap niet voor, dus dat zou alsnog bij een garage moeten. Die setjes kosten dan wel weer 22e per kant.
Met de stuurkogels heb ik hetzelfde gedoe. Of alleen de kogels - terwijl de klemmen en buitenste stangen zelf ook vrij roestig zijn - of gewoon de hele set nieuw kopen. Sowieso moet ik eens een kogeltrekker hebben, want de binnenste krijg ik anders niet echt los met de hamers.
Ik was daarom sowieso van plan alle vier te vervangen, ben ik er meteen vanaf voorlopigquote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:00 schreef Colinda_126 het volgende:
@Dingest,
Wat betreft stuurkogel; kun je beter n doen dan dat je er of op de keuring of op een later moment last/problemen mee krijgt. Je moet het sowieso nu eraf/eruit halen he
De fusee zou ik je niet durven zeggen wat wijzer is...
Hij staat nog steeds in de tuinquote:Op vrijdag 5 september 2014 23:42 schreef monsterd. het volgende:
Dat stukje lassen kan ik niet, dus dat doet de vriend van mijn moeder. In die zin ben ik afhankelijk van wanneer hij tijd heeft. Ik verwacht iig voor volgende week vrijdag te kunnen herkeurden. Gaat goedkomen
Hoe zit het allemaal met jouw 126 klawie? Issie al gespoten?
Waar bestel jij die? ik wil nl ook nog chrome bumpersetje hebben en nog een paar dingen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 13:44 schreef monsterd. het volgende:
Op zich heb je daar een punt hoor. Ik moet nog onderdelen bestellen, maar wilde snel de hoezen hebben eigenlijk zodat hij snel gekeurd kan worden. Als ik de hele stangen moet doen dan bestel ik dit uit Slowakije. Dit duurt dan langer voordat het binnenkomt
Jammer dat het nog niet gelukt is, hopelijk komt het er snel van!quote:Op zaterdag 6 september 2014 14:49 schreef klawie het volgende:
[..]
Hij staat nog steeds in de tuin
Maar gaat goed komen met hem duurt alleen iets langer kan al een tijdje niks meer doen ivm gezondheids klachten en vindt het niks om hem weg te duwen dat en ander het doet
Gefeliciteerd! Hier nog geen tijd gehad en morgen gaan we een nieuw projectje ophalenquote:Op vrijdag 19 september 2014 16:34 schreef Dingest het volgende:
Die van mij heeft weer een vers jaar APKZe hebben een afgebroken bout van de versnellingsbakophanging uitgeboord en vervangen, koplamp afgesteld (da's standaard bij de APK inmiddels
) en ik had over het hoofd gezien dat de kentekenverlichting het niet meer deed.
Verder als opmerking dat de v-bakrubbers alweer aan de gare kant waren en dat-ie nogal stevig olie zweet, maar dat was niets nieuws.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |