abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125153370
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige delen zijn:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20,

De OP vind je hier.
pi_125153432
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:13 schreef TeleportingKing het volgende:
Zijn er überhaupt nog fatsoenlijke werkgevers die iemand zonder ervaring gewoon de kans willen geven?
pi_125153520
quote:
Zijn er überhaupt nog fatsoenlijke werkgevers die iemand zonder ervaring gewoon de kans willen geven?
Ik denk het niet. Zelfs bij startersfuncties word ik eruit geselecteerd omdat er mensen zijn die beter aansluiten op het profiel en die meer ervaring hebben. Werkgevers staren zich blind op werkervaring en nevenactiviteiten. Overal waar ik gewerkt heb en waar ik überhaupt gezeten heb waren ze tevreden over me en was ik een meerwaarde.

Jammer dat dit niet vaker aan de kaak wordt gesteld in de media.
Copthorne 2.0
pi_125153845
Precies. Is er een manier om uit deze vicieuze cirkel te komen? Je moet toch ergens beginnen?
  FOK!fotograaf donderdag 11 april 2013 @ 14:48:38 #5
148247 taxibabe
pi_125154866
Die zijn denk ik wel ergens in een klein hoekje te vinden, ik ben namelijk al een keer afgewezen omdat ik teveel werkervaring had..
  donderdag 11 april 2013 @ 15:11:11 #6
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_125155710
Werkgevers willen nu eenmaal het liefst iemand van 20 met 10 jaar werkervaring die voor een habbekrats aan de slag gaat. Ze kunnen nu door de hoge werkeloosheid de meest belachelijke eisen stellen maar als de economie weer aantrekt en ze mensen nodig hebben veranderd dat weer. Iedereen doet tegenwoordig het liefst 1 of andere vage management opleiding, alles om maar niet de handen uit de mouwen te hoeven steken en daardoor is de markt nu gewoon verzadigd en daar maken werkgevers gebruik van. Dat is ook de grootste zwakte van NL, de zogenaamde Nederlandse kennis economie. Wat we in dit land missen is een echte producerende economie waarin ook genoeg plaats is voor starters. Alle managers, communicatie wetenschappers en iedereen die een vage studie heeft gevolgd en die niks maar dan ook niks tastbaars aan de economie toevoegt kunnen we missen als kiespijn.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  donderdag 11 april 2013 @ 15:26:21 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125156261
quote:
Ja die zijn er. Mits ze je mogen als persoon :).
Laatst heb ik je al eens het advies gegeven om de herestraat af te lopen en bij elke winkel te vragen of ze jou als personeel willen, dus als je dat gedaan hebt zul je zien dat ik wel gelijk heb ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_125158282
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 15:11 schreef PalmRoyale het volgende:
Werkgevers willen nu eenmaal het liefst iemand van 20 met 10 jaar werkervaring die voor een habbekrats aan de slag gaat. Ze kunnen nu door de hoge werkeloosheid de meest belachelijke eisen stellen maar als de economie weer aantrekt en ze mensen nodig hebben veranderd dat weer. Iedereen doet tegenwoordig het liefst 1 of andere vage management opleiding, alles om maar niet de handen uit de mouwen te hoeven steken en daardoor is de markt nu gewoon verzadigd en daar maken werkgevers gebruik van. Dat is ook de grootste zwakte van NL, de zogenaamde Nederlandse kennis economie. Wat we in dit land missen is een echte producerende economie waarin ook genoeg plaats is voor starters. Alle managers, communicatie wetenschappers en iedereen die een vage studie heeft gevolgd en die niks maar dan ook niks tastbaars aan de economie toevoegt kunnen we missen als kiespijn.
Sorry, maar dit is echt veel te zwart/wit. Aslof alleen fabrieksmedewerkers iets tastbaars toevoegen. De werkloosheid is een gevolg van de economische crisis die op haar beurt weer is veroorzaakt door het gegraai van topmannen bij banken. Daar kun je de mensen die hebben doorgeleerd niet de schuld van geven.
Copthorne 2.0
  donderdag 11 april 2013 @ 16:35:47 #9
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_125159170
Het is nu eenmaal een feit dat we hier geen producerende economie hebben. Kijk nou naar Duitsland, daar maken ze op grote schaal tastbare producten die ze kunnen verkopen. Dat zouden we hier ook moeten doen. Wat we hier hebben is een overschot aan managers en een hele middenlaag aan mensen in vage beroepen die een vage studie hebben gevolgd die nog niet eens een vogelhuisje in elkaar kunnen zetten. Denk je nou echt dat we daarmee in de toekomst mee kunnen concurreren met opkomende economien?
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_125159227
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:35 schreef PalmRoyale het volgende:
Het is nu eenmaal een feit dat we hier geen producerende economie hebben. Kijk nou naar Duitsland, daar maken ze op grote schaal tastbare producten die ze kunnen verkopen. Dat zouden we hier ook moeten doen. Wat we hier hebben is een overschot aan managers en een hele middenlaag aan mensen in vage beroepen die een vage studie hebben gevolgd die nog niet eens een vogelhuisje in elkaar kunnen zetten. Denk je nou echt dat we daarmee in de toekomst mee kunnen concurreren met opkomende economien?
In essentie heb je gelijk maar voor het gemak ga je heel kort door de bocht
pi_125160535
quote:
We hebben echt wel de nodige productie in Nederland zitten, anders zouden we niet jaar na jaar een handelsoverschot hebben. In de afgelopen jaren is met name ook de uitvoer van producten vanuit Brabant sterk toegenomen, waardoor deze provincie inmiddels een grotere bijdrage levert aan de export dan Noord- en Zuid-Holland.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we alleen maar technisch uitvoerende mensen nodig hebben. Die mensen hebben ook leidinggevenden en creatievelingen nodig, net zo als bedrijven niet zonder bijvoorbeeld juridische, financiële en administratieve medewerkers kunnen.

Ik ben het er wel mee eens dat we nog eens nodig naar al die vage opleidingen moeten kijken, want wat met belastinggeld wordt gefinancierd moet ook maatschappelijk wenselijke gevolgen hebben.
pi_125163893
Misschien wel handig om een nieuw topic voortaan via de reeks te openen.

donderdag 11 april 2013 @ 18:49:13 #13
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_125164115
quote:
Jij bent toch zonder enige certificaten aangenomen bij Red Hat? Hoe lang was jij in je vrije tijd al aan het knutselen in Linux? Toen je nog een scheepstimmerman was zeg maar :P
-weg-
pi_125164154
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
Misschien wel handig om een nieuw topic voortaan via de reeks te openen.

[ afbeelding ]
Ik heb al gevraagd om dit topic te koppelen aan de reeks.
pi_125167303
Nou morgen kan ik beginnen bij één of ander farmaceutisch bedrijf. Orderpicken van medicijnen en dergelijke. Ben benieuwd. Oh en dinsdag heb ik een gesprek voor magazijn voor computeronderdelen. Zo heb je niks zo heb je van allerlei gesprekken enzo. :P
Hallon!
  donderdag 11 april 2013 @ 20:27:26 #16
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_125168157
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:49 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Jij bent toch zonder enige certificaten aangenomen bij Red Hat? Hoe lang was jij in je vrije tijd al aan het knutselen in Linux? Toen je nog een scheepstimmerman was zeg maar :P
Dat klopt, ben idd zonder certificaten of diploma's bij Red Hat aangenomen maar ik zie niet in waarom dat relevant is? Dat terzijde is er een wereld van verschil tussen mij en de hele nutteloze laag van managers die we hier in NL hebben. Het werk dat ik doe is voor veel bedrijven essentieel om het bedrijf draaiende te houden. Er zijn bedrijven waar de hele interne infrastructuur structuur afhankelijk is van ons OS. Een manager is makkelijk te vervangen, een kernel ontwikkelaar niet. Bij Red Hat zie je dat ook duidelijk terug in mijn beloning en positie binnen het bedrijf.

En denk eens aan bv Android, embedded devices, kassa's, geldautomaten....noem maar op. Er draait meer op de Linux kernel dan je denkt.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 april 2013 @ 20:44:46 #17
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125168914
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:18 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Zelfs bij startersfuncties word ik eruit geselecteerd omdat er mensen zijn die beter aansluiten op het profiel en die meer ervaring hebben. Werkgevers staren zich blind op werkervaring en nevenactiviteiten. Overal waar ik gewerkt heb en waar ik überhaupt gezeten heb waren ze tevreden over me en was ik een meerwaarde.

Jammer dat dit niet vaker aan de kaak wordt gesteld in de media.
Wat valt er aan de kaak te stellen dan? Als een werkgever momenteel voor dezelfde functie iemand MET ervaring en iemand ZONDER ervaring kan krijgen tegen verder dezelfde voorwaarden is het toch logisch dat hij degene met ervaring kiest?

Er is gewoon weinig werk. In plaats van werkgevers allemaal hidden agenda's te verwijten kan er in de media beter aandacht komen waarom we uberhaupt in deze crisis zitten en waarom we daar steeds dieper in gaan door bezuinigingen die door Europa gedicteerd worden.... wat sowieso al de bron van alle ellende is.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 april 2013 @ 20:48:53 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125169081
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:27 schreef PalmRoyale het volgende:

Dat terzijde is er een wereld van verschil tussen mij en de hele nutteloze laag van managers die we hier in NL hebben.
Ik denk dat je geen idee hebt hoeveel het middenkader bespaart aan kosten voor een organisatie.

quote:
Een manager is makkelijk te vervangen
Neuh.
  donderdag 11 april 2013 @ 20:51:44 #19
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_125169196
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:27 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Dat klopt, ben idd zonder certificaten of diploma's bij Red Hat aangenomen maar ik zie niet in waarom dat relevant is? Dat terzijde is er een wereld van verschil tussen mij en de hele nutteloze laag van managers die we hier in NL hebben. Het werk dat ik doe is voor veel bedrijven essentieel om het bedrijf draaiende te houden. Er zijn bedrijven waar de hele interne infrastructuur structuur afhankelijk is van ons OS. Een manager is makkelijk te vervangen, een kernel ontwikkelaar niet. Bij Red Hat zie je dat ook duidelijk terug in mijn beloning en positie binnen het bedrijf.

En denk eens aan bv Android, embedded devices, kassa's, geldautomaten....noem maar op. Er draait meer op de Linux kernel dan je denkt.
Belangstelling van mijn kant(dat mag toch ook :)?), ik leer nu programmeren en wiskunde. En ik wilde gewoon weten hoe lang jij met de linux kernel heb lopen kloten voor je zo een baan kreeg.
-weg-
pi_125169768
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 15:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ja die zijn er. Mits ze je mogen als persoon :).
Laatst heb ik je al eens het advies gegeven om de herestraat af te lopen en bij elke winkel te vragen of ze jou als personeel willen, dus als je dat gedaan hebt zul je zien dat ik wel gelijk heb ;).
Herestraat is vooral kledingwinkels (waar ik never nooit word aangenomen) en verder wat drogisterijen (idem) en Bijenkorf/Hema/Blokker/Free Record Shop/telefoonzaken die geen vacatures hebben. Dus vooralsnog kan ik je geen gelijk geven.
  donderdag 11 april 2013 @ 21:09:01 #21
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_125169996
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik denk dat je geen idee hebt hoeveel het middenkader bespaart aan kosten voor een organisatie.
[quote]0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]

Neuh.
Ze besparen zeker, dat zal ik niet ontkennen. Zoals ik al zei is het werk dat ik doe voor veel bedrijven essentieel voor de interne infrastructuur. Een manager is nog wel te vervangen. Hoeveel kernel ontwikkelaars denk je dat er wereldwijd zijn?

quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:51 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Belangstelling van mijn kant(dat mag toch ook :)?), ik leer nu programmeren en wiskunde. En ik wilde gewoon weten hoe lang jij met de linux kernel heb lopen kloten voor je zo een baan kreeg.
Ik loop al sinds 92 of 93 in de kernel te rotzooien :) En wat mijn baan betreft, tsja, soms is het handig als je mensen kent. Ik zat er al zo lang in en heb daardoor veel mensen leren kennen. Kroah-Hartman heeft toen mij bij Red Hat aanbevolen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 april 2013 @ 21:10:00 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125170047
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:09 schreef PalmRoyale het volgende:

Ze besparen zeker, dat zal ik niet ontkennen. Zoals ik al zei is het werk dat ik doe voor veel bedrijven essentieel voor de interne infrastructuur.

Ja? En? Omdat jij werk doet wat essentieel is, is middle management opeens overbodig?
  donderdag 11 april 2013 @ 21:10:16 #23
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_125170062
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:09 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Ik loop al sinds 92 of 93 in de kernel te rotzooien :) En wat mijn baan betreft, tsja, soms is het handig als je mensen kent. Ik zat er al zo lang in en heb daardoor veel mensen leren kennen. Kroah-Hartman heeft toen mij bij Red Hat aanbevolen.
[/quote]

Duidelijk, dank je wel ^O^
-weg-
  donderdag 11 april 2013 @ 21:10:51 #24
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_125170093
jezus, dit gaat niet god
-weg-
  donderdag 11 april 2013 @ 21:11:10 #25
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.