Netjes! Ga straks ook maar een examentje maken.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:27 schreef kimandthedoctor het volgende:
Net een 8,5 gehaald voor 2008 tijdvak 2!
Goed op de tijd letten.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:47 schreef Nafi het volgende:
Gewoon goed zoeken wat de auteur ermee wil zeggen? Dus de zinnen rond de citaat in ieder geval goed lezen. Ik weet niet echt watvoor andere tips gegeven kunnen worden?
Goed opletten of iets er ook echt helemaal in staat.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:12 schreef Tiezol het volgende:
Enige tip die er is is zeker veel examens oefenen?
Of zijn er nog andere gouden tips waar je op moet letten?
Heb hier niet echt talent voor namelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Heeft Noel dan zijn vader wel gekwetst ?
Als je het moet vragen, zul je het nooit weten.
En als je het weet, hoef je het maar te vragen.
quote:Op zondag 19 mei 2013 20:57 schreef Nutkicker22 het volgende:
Ik stuit op een probleem, betreft tekst 3 (examen 2012-l) . Je moet laten zien of de bewering overeenkomst met de tekst. Noel heeft spijt dat hij zijn vader gekwetst heeft. Bijbehorende tekstfragment: zie spoilerJa toch? Hij heeft er alleen spijt van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Heeft Noel dan zijn vader wel gekwetst ?
quote:Op zondag 19 mei 2013 20:57 schreef Nutkicker22 het volgende:
Ik stuit op een probleem, betreft tekst 3 (examen 2012-l) . Je moet laten zien of de bewering overeenkomst met de tekst. Noel heeft spijt dat hij zijn vader gekwetst heeft. Bijbehorende tekstfragment: zie spoilerEdit: oh wacht, ik dacht dat je het juist raar vond dat het wél overeenkwam en dat het dus NIET overeen moest komen. laat maar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Heeft Noel dan zijn vader wel gekwetst ?
[ Bericht 9% gewijzigd door Berenbeer op 19-05-2013 21:23:52 ]
Ik lees eerst de vraag en dan de tekst.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:48 schreef kimm2013 het volgende:
hejj als jullie het examen voor jullie krijgen, beginnen jullie eerst met de tekst helemaal te lezen of lezen jullie eerst de vragen waarna jullie het antwoord gaan zoeken?
ja denk dat dat toch de beste manier is, neem aan dat de meerderheid hier dat ook doet?quote:Op maandag 20 mei 2013 12:52 schreef Kloktijd het volgende:
[..]
Ik lees eerst de vraag en dan de tekst.
Vaak heb je bij vraag 1 een vraag over alinea 1 en 2
Vraag 2 over 3
Vraag 3 over 4 en 5
Langzamerhand ga je zo de hele tekst door.
Ik ga er niks meer aan doen, wij hebben in de les bij Engels de afgelopen tijd in totaal al zo'n 6 examens gemaaktquote:Op maandag 20 mei 2013 14:16 schreef Uvejal het volgende:
Volgens mij is dit niet altijd het geval. Gaan jullie Engels eigenlijk nog echt uitgebreid oefenen voor morgen, of focussen jullie je aandacht meer op andere vakken?
waar kan je dat zien?quote:Op maandag 20 mei 2013 21:57 schreef ShortyGirl het volgende:
Heeft iemand nog tips voor de open vragen.. ik ben daar echt een ramp in en ik zie net dat er 11 van de 41 inzitten dit jaar..
3 van de 11 zijn van die wel/niet of juist/onjuist vragen, namelijk de 3 waar je 2 punten voor kan halen. Verder zijn open vragen vaak 'noteer de alinea waarmee ...' of 'schrijf je eerste twee woorden op van de zin die ...'. Dus ik gok dat we max 4-5 echte open vragen krijgen.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:57 schreef ShortyGirl het volgende:
Heeft iemand nog tips voor de open vragen.. ik ben daar echt een ramp in en ik zie net dat er 11 van de 41 inzitten dit jaar..
Bij 39 had ik; Omdat een studie vaak (veel) meer toegevoegde waarde heeft dan wat deze studie kost.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:35 schreef Xanarot het volgende:
Ga met een 8,4 het examen in en had een examen geoefend waar ik een 9,8 voor had. heb je de antwoorden van de open vragen ook bij de hand? ik namelijk wel.
vraag 10: A new truth staat voor een accurater beeld van de desbetreffende persoon krijgen nadat deze een depressie overkomt.
vraag 13: het opkopen van grote stukken land in arme landen door beter ontwikkelde landen.
vraag 18: wel, wel, wel, niet
vraag 25: het verschil tussen een buitenlander en iemand die oorspronkelijk uit het buitenland komt maar een britse identiteit heeft.
vraag 26: wel, niet, wel, niet
vraag 27: Het feit dat buitenlanders voor werkloosheid zorgen.
vraag 35: wel, niet, niet, wel
vraag 36: They are (alinea 3)
vraag 37: om indiase studenten in Brite universiteiten te plaatsen
vraag 38: heb ik niet overgenome in klad..
vraag 39: omdat studenten meer betalen voor hun studie dan het voor de universiteit kost om de studie te accomoderen.
Haha true, nu eerst maar eens wiskunde onder de knie krijgen en daar gvd een 4,5 voor scoren morgen...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:46 schreef Xanarot het volgende:
Mooi!
We zullen straks zien, volgens mij komt alles om 5 uur op http://www.examenblad.nl/(...)pparent=vg41h1h4i9qe te staan.
Jup, heb ik allemaal ook.quote:vraag 10: A new truth staat voor een accurater beeld van de desbetreffende persoon krijgen nadat deze een depressie overkomt.
vraag 13: het opkopen van grote stukken land in arme landen door beter ontwikkelde landen.
vraag 18: wel, wel, wel, niet
vraag 25: het verschil tussen een buitenlander en iemand die oorspronkelijk uit het buitenland komt maar een britse identiteit heeft.
vraag 26: wel, niet, wel, niet
vraag 27: Het feit dat buitenlanders voor werkloosheid zorgen.
vraag 35: wel, niet, niet, wel
vraag 36: They are (alinea 3)
vraag 37: om indiase studenten in Brite universiteiten te plaatsen
vraag 38: heb ik niet overgenome in klad..
vraag 39: omdat studenten meer betalen voor hun studie dan het voor de universiteit kost om de studie te accomoderen.
38 was toch dat de uni's meer geld konden gaan vragen aan de binnenlandse studenten ?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:49 schreef _-_ het volgende:
Echt te makkelijk
[..]
Jup, heb ik allemaal ook.
38 was dacht ik dat binnenlandse studenten meer geld moesten gaan betalen.
Dat is toch hetzelfde wat ik zegquote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:52 schreef tofastTG het volgende:
[..]
38 was toch dat de uni's meer geld konden gaan vragen aan de binnenlandse studenten ?
Dat had ik ook, ik dacht omdat de opleiding veel waarde heeft voor de student, veel meer dan dat ze er eigenlijk voor moeten betalen. Zoiets had ikquote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:52 schreef tofastTG het volgende:
[..]
38 was toch dat de uni's meer geld konden gaan vragen aan de binnenlandse studenten ?
Mhm ja, ligt eraan de uni's zijn nu aan regels gebonden waardoor ze niet meer mogen vragen. Die regels moesten volgens de schrijver weg waardoor de kosten van de opleiding voor een groter gedeelte verhaald konden worden op de schrijver.quote:
Samequote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:34 schreef GezwelOpTeenMan het volgende:
Goed te doen inderdaad, was wel net om 4 uur klaar, maar ik werk nou eenmaal sloom.
Dit is meer vraag 39 trouwens hahaquote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:53 schreef Nachojongen het volgende:
[..]
Dat had ik ook, ik dacht omdat de opleiding veel waarde heeft voor de student, veel meer dan dat ze er eigenlijk voor moeten betalen. Zoiets had ik
Zoiets had ik ik ook ja. Omdat de studie zoveel waarde heeft voor een student, mag deze best wat meer betalen. Al is dit meer vraag 39quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:53 schreef Nachojongen het volgende:
[..]
Dat had ik ook, ik dacht omdat de opleiding veel waarde heeft voor de student, veel meer dan dat ze er eigenlijk voor moeten betalen. Zoiets had ik
Lul jij nouquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:03 schreef Xanarot het volgende:
38 punten hier. Van de 44, best ontevreden.
Vreemd, wat heb je daarvoor gebruikt?quote:
Moest een 8,6 halen om een 9 te staan op mijn eindlijst. Waarschijnlijk dus niet gehaald.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:04 schreef Nachojongen het volgende:
[..]
Lul jij nou
34 punten hier, supertevreden
Raar dan dat die al uitgaan van een N-term van minstens 0,5quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:06 schreef nuckythompson het volgende:
www.examenklacht.nl en dan rechts cijfer berekenen
Ah op die manier. Tja, snap het opzich wel dan, maar alsnog is een 8 op je eindlijst iets waar velen een moord voor zouden doenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:06 schreef Xanarot het volgende:
[..]
Moest een 8,6 halen om een 9 te staan op mijn eindlijst. Waarschijnlijk dus niet gehaald.
Jaa dat was bij economie zelfs met een n van 1quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:07 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Raar dan dat die al uitgaan van een N-term van minstens 0,5
Lekker lullig als je jezelf al rijkt rekent terwijl de N term ook gewoon lager kan zijn dan...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:08 schreef siedss het volgende:
[..]
Jaa dat was bij economie zelfs met een n van 1
Die was inderdaad supermakkelijkquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:07 schreef siedss het volgende:
Iemand die de 1naar laatste vraag fout heeft krijgt een euro. Als je die fout hebt kun je beter bouwvakker worden :/
Ik moest bijna hardop lachenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:08 schreef Nachojongen het volgende:
[..]
Die was inderdaad supermakkelijk
Heb ik met een big smile ingevuld
Precies zelfde aantal punten :p. Ik ging eigenlijk ook voor een hoger cijfer (moest een negen halen om een negen op mijn eindlijst te hebben), maar dat is (naar alle waarschijnlijkheid) dus niet gelukt. Met 38 punten ben ik uiteindelijk wel redelijk tevreden, want ik wist eigenlijk al (zeker met de lage puntenhoeveelheid en de waarschijnlijk lage n-term) dat het nauwelijks te doen was om een 9 of hoger te scoren.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:03 schreef Xanarot het volgende:
38 punten hier. Van de 44, best ontevreden.
Gewoon kijken in de omzettingstabel die online staat!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:11 schreef Nachojongen het volgende:
Hoe zou je je cijfer moeten berekenen dan?
(#punten / 44) * 9 + (n-term) toch?
Ja oke, maar die is daarop gebaseerd toch?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:12 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Gewoon kijken in de omzettingstabel die online staat!
http://www.havovwo.nl/vwo/ven/bestanden/ven13itab.pdf geen idee wiskunde is niet echt mijn beste vak!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:12 schreef Nachojongen het volgende:
[..]
Ja oke, maar die is daarop gebaseerd toch?
Ja 25 sowieso 13 twijfelgeval denk het nietquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:16 schreef Quaresma7 het volgende:
Krijg je bij 25 dat ene punt als je zegt dat mensen die buiten de VK geboren zijn niet gelijk buitenlander hoeven te zijn? In het antwoordmodel: "(het onderscheid tussen) geboorteplaats en nationaliteit
En krijg je bij 13 dat ene punt als je het woord wegpikken gebruikt in plaats (zoals in het antwoordmodel) "opkopen/exploiteren"? In de tekst staat immers snap up, wat wegpikken betekent.
Ja, maar voor sommigen wordt het leven na depressie ook minder goed, dus ik denk dat in het algemeen eerder 'somewhat' geldt, dan 'significiantly'. Als je die mensen waarvan het leven slechter wordt, ook meerekent.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:13 schreef nuckythompson het volgende:
lullig dat vraag 9 A is, want er staat "life may be somewhat richer", terwijl in de tekst staat "...general health all significantly improved", daarom had ik niet A gekozen.
Erg flauw idd, dat had ik ook, daar ga ik wel een klacht over indienen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:13 schreef nuckythompson het volgende:
lullig dat vraag 9 A is, want er staat "life may be somewhat richer", terwijl in de tekst staat "...general health all significantly improved", daarom had ik niet A gekozen.
30 punten join the team!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:22 schreef Kartmans het volgende:
Met een N-term tussen de 0,5 en 1,5 een cijfer tussen de 6,6 en 7,6. Prima.
Hoe kun je dit berekenenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:22 schreef Kartmans het volgende:
Met een N-term tussen de 0,5 en 1,5 een cijfer tussen de 6,6 en 7,6. Prima.
Op www.examenklacht.nl rechts invoeren bij cijfer berekenen. Jij hebt met 25 punten tussen de 5,6 en 6,6 met een n-term van 0,5 ~ 1,5.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:27 schreef Kloktijd het volgende:
[..]
Hoe kun je dit berekenen
Heb 25 punten (Engels is niet mijn sterkste vak)
(punten/44)*9+n-termquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:27 schreef Kloktijd het volgende:
[..]
Hoe kun je dit berekenen
Heb 25 punten (Engels is niet mijn sterkste vak)
Maar de kans is heel erg aanwezig dat het eerder tussen de 5,1 en 5,6 ligt. Deze norm word niet hoger dan 0,4 lijkt mij.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:28 schreef Kartmans het volgende:
[..]
Op www.examenklacht.nl rechts invoeren bij cijfer berekenen. Jij hebt met 25 punten tussen de 5,6 en 6,6 met een n-term van 0,5 ~ 1,5.
Dat heb ik ook, maar ik heb het niet goed gerekend. Nogmaals ik kan niet kritisch zijnquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:29 schreef Thezeurminator het volgende:
Vraag 27 staat er in het antwoordmodel trouwens Studenten uit India. Maar het gaat er toch om dat ze Buitenlandse studenten aantrekken en niet specifiek studenten uit India. Zou het aantrekken van buitenlandse studenten ook goed zijn?
Nee. Het ging hier specifiek om Indische studenten.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:29 schreef Thezeurminator het volgende:
Vraag 27 staat er in het antwoordmodel trouwens Studenten uit India. Maar het gaat er toch om dat ze Buitenlandse studenten aantrekken en niet specifiek studenten uit India. Zou het aantrekken van buitenlandse studenten ook goed zijn?
Ja maar studenten uit India valt onder de groep buitenlandse studenten.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:30 schreef remcoP het volgende:
[..]
Nee. Het ging hier specifiek om Indische studenten.
Ik heb hem bij mijzelf ook fout gerekend. Maar ik twijfel er nogal om.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:30 schreef Ascarona het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, maar ik heb het niet goed gerekend. Nogmaals ik kan niet kritisch zijn.
Indisch is fout, het is Indiasequote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:30 schreef remcoP het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet te zeggen of het specifiek om Indische studenten gaat aangezien in de tekst ook andere soorten buitenlandse studenten worden genoemd.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:30 schreef remcoP het volgende:
[..]
Dat ga je 100% niet halen. Dan heb je een N-norm van 1,4 nodig. Dit was meer een N norm 0,4.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:39 schreef Stjonal het volgende:
36 punten, tussen de 7,8 en 8,8 volgends LAKS, volgens een of ander bestand tussen de 7,4 en 9,2
oh god, ik wil echt een 8,8 dan sta ik een 9 voor Engels, dat zou zooooo handig zijn
Waar baseer je die 0,4 op? Je gevoel? De twee examens van vorig jaar waren beduidend makkelijker en die hadden een n-term van 0,6 en 0,8quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:52 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Dat ga je 100% niet halen. Dan heb je een N-norm van 1,4 nodig. Dit was meer een N norm 0,4.
Ik heb nog niemand gehoord die onder de 25 punten heeft. Vond het examen vrij makkelijk. Daar baseer ik mij opquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:54 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Waar baseer je die 0,4 op? Je gevoel? De twee examens van vorig jaar waren beduidend makkelijker en die hadden een n-term van 0,6 en 0,8
Wat jij ervan vind doet er vrij weinig toe, het gaat erom hoe het is gemaakt. Natuurkunde ging bij mij heel goed en dat examen vond ik ook simpel, dat betekent echter niet dat de n-term daarom laag zal uitvallen. En dat je nu alleen maar mensen met een hoog aantal punten hoort, is vrij logisch aangezien zij dat natuurlijk graag willen delen om te laten zien dat het goed ging... Die n-term zal hoger uitvallen dan de 0,0-0,4 die mensen hier bewerenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:55 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Ik heb nog niemand gehoord die onder de 25 punten heeft. Vond het examen vrij makkelijk. Daar baseer ik mij op
Dit ja, deze was echt wel moeilijker dan die van 2012 en 2011 bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:02 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Wat jij ervan vind doet er vrij weinig toe, het gaat erom hoe het is gemaakt. Natuurkunde ging bij mij heel goed en dat examen vond ik ook simpel, dat betekent echter niet dat de n-term daarom laag zal uitvallen. En dat je nu alleen maar mensen met een hoog aantal punten hoort, is vrij logisch aangezien zij dat natuurlijk graag willen delen om te laten zien dat het goed ging... Die n-term zal hoger uitvallen dan de 0,0-0,4 die mensen hier beweren
Ja, leg eens uit, wat is daar verkeerd aan?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:05 schreef Neraice het volgende:
Ben ik de enige die ervan overtuigd is dat 29 niet klopt?
Gelukkig mogen ze dat niet fout rekenen!quote:
in mijn woordenboek stond dat Tailor een kleermaker was. Toen maar voor A gegaan. Kut woordenboek.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:05 schreef Neraice het volgende:
Ik had 'm goed.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:05 schreef Neraice het volgende:
"Your previous online behaviour, including social networking, might even be used to - 29 - search results. "quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:05 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Ja, leg eens uit, wat is daar verkeerd aan?
D klopt wel. Tailoring is iets als 'op maat maken'. Het ging erom dat de zoekresultaten gebaseerd werden op je zoekgeschiedenis en profiel, het werd dus 'op maat gemaakt'. Reject dacht ik eerst ook aan maar na aandachtig lezen kom je erachter dat dat hem niet is.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:05 schreef Neraice het volgende:
Als je eentje verder keek "op maat maken"quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:07 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
in mijn woordenboek stond dat Tailor een kleermaker was. Toen maar voor A gegaan. Kut woordenboek.
Tailor betekent ook aanpassen, stond gelukkig wel in mijn woordenboekquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:07 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
in mijn woordenboek stond dat Tailor een kleermaker was. Toen maar voor A gegaan. Kut woordenboek.
Even = zelfs. Dat geeft dus geen tegengesteld verband aan.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:07 schreef Neraice het volgende:
[..]
"Your previous online behaviour, including social networking, might even be used to - 29 - search results. "
Komt door de plaatsing van het woordje even. Door deze hier te plaatsen moet er bij 29 een tegengestelde betekenis staan, en tailor is overeenkomstig met wat ervoor komt. Dit zou een correcte zin zijn geweest met tailor:
"Even your previous online behaviour, including social networking, might be used to tailor search results. "
Hoe kom je erbij dat even een tegenstelling aangeeft? Het kan ook nadruk geven.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:07 schreef Neraice het volgende:
[..]
"Your previous online behaviour, including social networking, might even be used to - 29 - search results. "
Komt door de plaatsing van het woordje even. Door deze hier te plaatsen moet er bij 29 een tegengestelde betekenis staan, en tailor is overeenkomstig met wat ervoor komt. Dit zou een correcte zin zijn geweest met tailor:
"Even your previous online behaviour, including social networking, might be used to tailor search results. "
Zal even een Nederlands voorbeeld geven.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:08 schreef PowerData het volgende:
[..]
Even = zelfs. Dat geeft dus geen tegengesteld verband aan.
Dat stond er bij mij dus niet in. Er stond kleermaker , kleermakerijquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:08 schreef Nutkicker22 het volgende:
[..]
Tailor betekent ook aanpassen, stond gelukkig wel in mijn woordenboek
Ja dat bedoelde ik sorry, iets overtreffends.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:08 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat even een tegenstelling aangeeft? Het kan ook nadruk geven.
Bij mij stond ook alleen kleren maken maar je kon zelf wel bedenken dat dat niet de betekenis is die zij bedoelden uiteraard..quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:07 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Ja.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:05 schreef Neraice het volgende:
Ik heb ook 25 misschien 26 punten.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:10 schreef Aarbei het volgende:
Voldoende met 25 punten! tussen de 5,6 en de 6,6. Ik had ook wel rond de 6 verwacht, tevreden
Ik ook, die kloppen ook niet naar mijn meningquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:11 schreef Miousana het volgende:
[..]
Ja.
Maar 21 en 26 had ik ook helemaal fout. En ik weet niet waarom.
Met 25 punten heb je minstens 5,2 met n-term van 0,0 maar een voldoende zit er denk ik wel inquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:10 schreef Aarbei het volgende:
Voldoende met 25 punten! tussen de 5,6 en de 6,6. Ik had ook wel rond de 6 verwacht, tevreden
Ja maar als je de betekenis niet weet kan je beter voor monitor gaan. Iets wat ook wel zou kunnen maar achteraf niet overeenkwam met de tekst.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:10 schreef Nafi het volgende:
[..]
Bij mij stond ook alleen kleren maken maar je kon zelf wel bedenken dat dat niet de betekenis is die zij bedoelden uiteraard..
Die was vrij duidelijk. Ging over het op maat maken van je zoek resultaten dmv een profiel en sociale netwerken.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:05 schreef Neraice het volgende:
Zie mijn post hierboven. Ik weet wat tailor betekent.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:12 schreef Push. het volgende:
[..]
Die was vrij duidelijk. Ging over het op maat maken van je zoek resultaten dmv een profiel en sociale netwerken.
Bij 21 had ik eerst C, toen B en het antwoord is A.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:11 schreef Neraice het volgende:
[..]
Ik ook, die kloppen ook niet naar mijn mening
Dus waarom klopt het antwoord dan niet?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:12 schreef Neraice het volgende:
[..]
Zie mijn post hierboven. Ik weet wat tailor betekent.
So Google will soon be returning search results before you have finished typing the query, based onquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:09 schreef Neraice het volgende:
[..]
Zal even een Nederlands voorbeeld geven.
Google past je zoekresultaten aan aan je profiel. Je internethistorie kan zelfs gebruikt worden om (vul werkwoord in).
Daar kan niet iets vergelijkbaars met aanpassen. Daar moet iets overtreffends staan.
A slaat ook nergens op, er wordt nergens gerept over discussie onderling tussen historians.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:12 schreef Miousana het volgende:
[..]
Bij 21 had ik eerst C, toen B en het antwoord is A.
Hoeveel punten heb je gehaald?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:13 schreef PowerData het volgende:
[..]
So Google will soon be returning search results before you have finished typing the query, based on
what is most likely, and the Yahoo search engine wants to take your sex and age into account (18 September, p19). Your previous online behaviour, including social networking, might even be used to [29] search results.
Duidelijk dat hier tailor moet staan. Het gaat eerst over wat het meest waarschijnlijke is, en daarna dat zelfs jouw internetgedrag kan worden meegenomen.
Ik ook. Waren het lastigst van het examen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:13 schreef Nutkicker22 het volgende:
Fill the gap vragen heb ik echt slecht gemaakt ...
"Your previous online behaviour, including social networking, might even be used to - 29 - search results. "quote:
Ik had monitor, vond ik eigenlijk niet helemaal kloppen. Maar ik had tailor opgezocht en er stond in me woordenboek dat het kleren maken betekende dus toen bleef monitor over. Maar tailor zal wel meerdere betekenissen hebben.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:05 schreef Neraice het volgende:
38. Paar stomme fouten, maar ach, prima dit.quote:
As betekent alleen 'als' in een vergelijking. Anders betekent het 'terwijl/aangezien'. Moest dus if zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:11 schreef Nutkicker22 het volgende:
Wat een naaivraag 32. Heel lang tussen As and If getwijfeld, opgezocht in het woordenboek. Beiden betekenen ongeveer hetzelfde. If = voorwaarde en As = als. Ik heb uiteindelijk As gekozen, omdat er geen voorwaarde in de tekst stond.
Ja, daar ging het specifiek om.quote:
Het elimineren van zoekresultaten gebeurt toch ook op basis van online gedrag. Of is reject niet elimineren?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:13 schreef PowerData het volgende:
[..]
So Google will soon be returning search results before you have finished typing the query, based on
what is most likely, and the Yahoo search engine wants to take your sex and age into account (18 September, p19). Your previous online behaviour, including social networking, might even be used to [29] search results.
Duidelijk dat hier tailor moet staan. Het gaat eerst over wat het meest waarschijnlijke is, en daarna dat zelfs jouw internetgedrag kan worden meegenomen.
Ik vraag me toch af; wat had jij dan als antwoord?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:13 schreef Neraice het volgende:
[..]
Komt door de plaatsing van het woordje even. Door deze hier te plaatsen moet er bij 29 een overtreffend betekenis staan, en tailor is overeenkomstig met wat ervoor komt. Dit zou een correcte zin zijn geweest met tailor:
Maar je ziet toch dat de plaatsing van even dan niet klopt?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:13 schreef PowerData het volgende:
[..]
Ehhhh nee. Even betekent zelfs. Tailor is dus een overtreffende trap van het doorvoeren van personalisering in de zoekmachines. Even duidt geen tegengesteld verband aan, daar zit je fout.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:13 schreef Neraice het volgende:
[..]
Komt door de plaatsing van het woordje even. Door deze hier te plaatsen moet er bij 29 een overtreffend betekenis staan, en tailor is overeenkomstig met wat ervoor komt. Dit zou een correcte zin zijn geweest met tailor:
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:15 schreef Thezeurminator het volgende:
Blijf vraag 37 suggestief vinden. Alsof ze alleen maar meer doen voor de Indiase studenten dat doen ze toch voor alle buitenlandse studenten.
Netjes wel. Ga je nog richting de UK of blijf je in Nederland?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:14 schreef PowerData het volgende:
[..]
38. Paar stomme fouten, maar ach, prima dit.
Tailor is exact hetzelfde als doorvoeren van personalisering.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:15 schreef Push. het volgende:
[..]
Ehhhh nee. Even betekent zelfs. Tailor is dus een overtreffende trap van het doorvoeren van personalisering in de zoekmachines. Even duidt geen tegengesteld verband aan, daar zit je fout.
Technisch gezien zou je daar inderdaad iets van kunnen zeggen. Het is namelijk nu alsof je internetgedrag voor meerdere dingen wordt gebruikt en zelfs voor je zoekresultaten. Maar alsnog is tailor een stuk logischer dan de andere 3 opties.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:15 schreef Neraice het volgende:
[..]
Maar je ziet toch dat de plaatsing van even dan niet klopt?
Had ik ook, dit stond er ook helemaal niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:16 schreef ShortyGirl het volgende:
Vraag 26 en dan deze stelling:
A lot is unknown about the work done by immigrants.
Er stond alleen in de tekst toch dat ze uit die gegevens niks konden opmaken over wat voor werk ze doen, maar dan betekend dat toch niet dat ze dat uit andere gegevens wel kunnen, dus het hoeft toch niet per see onbekend te zijn..?
balenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:52 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Dat ga je 100% niet halen. Dan heb je een N-norm van 1,4 nodig. Dit was meer een N norm 0,4.
Ik dacht dat het juist een vergelijking was, maarja ik vond ze allebei wel in de gap passen. Lastige keuzequote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:14 schreef Nafi het volgende:
[..]
As betekent alleen 'als' in een vergelijking. Anders betekent het 'terwijl/aangezien'. Moest dus if zijn.
Precies hetzelfde. Er staat toch niets over wat voor werk ze specifiek doen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:16 schreef ShortyGirl het volgende:
Vraag 26 en dan deze stelling:
A lot is unknown about the work done by immigrants.
Er stond alleen in de tekst toch dat ze uit die gegevens niks konden opmaken over wat voor werk ze doen, maar dan betekend dat toch niet dat ze dat uit andere gegevens wel kunnen, dus het hoeft toch niet per see onbekend te zijn..?
Ik dacht namelijk eerst ook tailor, ben daar uiteindelijk van afgestapt omdat het dan niet meer zou kloppen. Leek mij verder ook de meest logische optie hoor, daar niet van. Vind wel dat ik een punt heb eigenlijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:16 schreef PowerData het volgende:
[..]
Technisch gezien zou je daar inderdaad iets van kunnen zeggen. Het is namelijk nu alsof je internetgedrag voor meerdere dingen wordt gebruikt en zelfs voor je zoekresultaten. Maar alsnog is tailor een stuk logischer dan de andere 3 opties.
Nee. Het is een overtreffende trap van het snel laten zien van zoekresultaten. Je hebt dus een kleine vernieuwing in de zoekmachines > daarna grote personalisering. Dus tailor is het overtreffende van het snel laten zien van zoekresultaten. Daar past 'even' ook bij, want de zoekmachine kan straks niet alleen je resultaten eerder laten zien , maar hij kan ze 'zelfs' personaliseren.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:16 schreef Neraice het volgende:
[..]
Tailor is exact hetzelfde als doorvoeren van personalisering.
Dan heb je de tekst niet begrepenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:15 schreef Thezeurminator het volgende:
Blijf vraag 37 suggestief vinden. Alsof ze alleen maar meer doen voor de Indiase studenten dat doen ze toch voor alle buitenlandse studenten.
Haha, dank je. Jij?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:16 schreef Push. het volgende:
[..]
Netjes wel. Ga je nog richting de UK of blijf je in Nederland?
21 had ik B, moest A zijn en vraag 35 dacht ik ook van Nietquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:18 schreef Neraice het volgende:
En kan iemand vraag 21 voor mij verklaren? En de reclame bij vraag 35?
Waarom is het lopen door Caesar wel historisch significant en van 3 miljoen anderen niet. Dat is de kern > significantie van historische feiten.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:18 schreef Neraice het volgende:
Wel van snel laten zien ja, niet hiervan:quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:18 schreef Push. het volgende:
[..]
Nee. Het is een overtreffende trap van het snel laten zien van zoekresultaten. Je hebt dus een kleine vernieuwing in de zoekmachines > daarna grote personalisering. Dus tailor is het overtreffende van het snel laten zien van zoekresultaten. Daar past 'even' ook bij, want de zoekmachine kan straks niet alleen je resultaten eerder laten zien , maar hij kan ze 'zelfs' personaliseren.
Proficiat !!!! Haalt je CE gemiddelde erg omhoogquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:20 schreef Nafi het volgende:
21 had ik ook B..
Heb trouwens 36 punten dus mijn 8 gemiddeld voor Engels is binnen
Reclame: blurbs zijn van die soort folders van universiteiten. 21 kijk ik even naarquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:18 schreef Neraice het volgende:
Ze richten zich volgens de tekst op groeimarkten. Als voorbeeld word India genoemd. Maar ze willen alle soorten buitenlandse studenten naar hun universiteiten halen. Niet alleen studenten uit India.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:18 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Dan heb je de tekst niet begrepenHet werd duidelijk dat China nu niet meer een groeimarkt is, dus moeten ze zich specifiek richten op India. Het gaat dus wel degelijk om Indiase studenten.
Oh, grappig, bijna jaargenoten geweestquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:19 schreef PowerData het volgende:
[..]
Haha, dank je. Jij?
Ik blijf toch in Nederland, econometrie in Rotterdam. Wellicht nog een tweede studie. En weet jij al wat je gaat doen?
Ah, blurbs had ik dan toch op moeten zoeken denk ik. Dan nog wordt het niet helemaal specifiek genoemd, maar zo is het wel al een stuk duidelijker.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:20 schreef PowerData het volgende:
[..]
Reclame: blurbs zijn van die soort folders van universiteiten. 21 kijk ik even naar
Wat jij wilt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:20 schreef Neraice het volgende:
[..]
Wel van snel laten zien ja, niet hiervan:
...and the Yahoo search engine wants to take your sex and age into account.
Hierbij worden zoekresultaten ook al 'tailored' op basis van je profiel.
Leuke is dat ik het opgezocht heb, maar dat het niet in het woordenboek stond.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:21 schreef Neraice het volgende:
[..]
Ah, blurbs had ik dan toch op moeten zoeken denk ik. Dan nog wordt het niet helemaal specifiek genoemd, maar zo is het wel al een stuk duidelijker.
Het werd wel specifiek genoemd. Er stond dat de blurbs allemaal teveel op elkaar leken.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:21 schreef Neraice het volgende:
[..]
Ah, blurbs had ik dan toch op moeten zoeken denk ik. Dan nog wordt het niet helemaal specifiek genoemd, maar zo is het wel al een stuk duidelijker.
Ik heb de precieze vraag hier niet, kun je die even citeren?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:21 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Ze richten zich volgens de tekst op groeimarkten. Als voorbeeld word India genoemd. Maar ze willen alle soorten buitenlandse studenten naar hun universiteiten halen. Niet alleen studenten uit India.
Dat staat gewoon niet in de tekst.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:22 schreef ShortyGirl het volgende:
Vraag 18
Local people might find it harder to sell their own crops.
Had ik ook als waar =.=
Ik heb 28 a 29 punten, dus ben wel tevreden.
Maar omdat de teksten zo makkelijk waren had ik hoger verwacht.
Blurbs staat niet in mijn woordenboek en op google translate dus die vraag had ik sowieso fout.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:21 schreef Neraice het volgende:
[..]
Echt niet? Bij mij stond t wel in het woordenboek.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:22 schreef Nutkicker22 het volgende:
[..]
Blurbs staat niet in mijn woordenboek en op google translate dus die vraag had ik sowieso fout.
"But more could be done"quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:22 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Ik heb de precieze vraag hier niet, kun je die even citeren?
Meer studenten uit India binnenhalen. Die was wel duidelijk toch?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:23 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
"But more could be done"
Om welk resultaat te bereiken?
Heb ik ook, wordt in ieder geval door mijn lerares vastwel goed gerekendquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:20 schreef Nachojongen het volgende:
[..]
Bij vraag 25 had ik: "Onderscheid tussen mensen die Britse nationaliteit hebben en mensen die in het buitenland zijn geboren"
Antwoordmodel zegt: ""(het onderscheid tussen) geboorteplaats en nationaliteit"
Antwoordmodel focust dus meer op de dingen zelf, en ik zei dat het om de mensen ging.
Zou het goed zijn?
Haha. Ja, heb gekeken naar dat programma, maar dat jaartje extra gebruik ik liever voor een master o.i.d. Daarbij is het mrs-drs programma volgens mij enkel voor bedrijfseconomie, en dat spreekt me toch wat minder aan (met vakken als marketing ed).quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:21 schreef Push. het volgende:
[..]
Oh, grappig, bijna jaargenoten geweest. Check het mrs.-drs programma, kan wel interessant voor je zijn. Blijf ook in Nederland. Had een negen te weinig voor Cambridge
. Ga nu University College in Maastricht doen, ben al aangenomen.
21 had ik ook fout. Ik struikelde over dat er niets werd gezegd over dat historici het met elkaar oneens waren, dus ik had B.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:21 schreef Neraice het volgende:
[..]
Het resultaat is toch niet om alleen studenten uit India binnen te krijgen. Het resultaat is meer buitenlandse studenten binnen krijgen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:23 schreef Neraice het volgende:
[..]
Meer studenten uit India binnenhalen. Die was wel duidelijk toch?
Lekker care wat charlot vind. Als het nou een leraar was.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:24 schreef Nutkicker22 het volgende:
http://www.scholieren.com(...)els-van-prima-niveau Het examen was dus goed te doen. Ik verwacht dus een norm van 0,2
Nee ik kon het ook niet letterlijk vinden eigenlijk, maar omdat ze het hadden over dat het voordelen bied omdat ze het dan niet via de open markt moesten verkopen, en omdat er ook nog is might stond. Maarja niks meer aan te doenquote:
Ja precies dat had ik dus ook. Maar snap nog steeds niet hoe dat nou het antwoord kan zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:24 schreef PowerData het volgende:
[..]
[..]
21 had ik ook fout. Ik struikelde over dat er niets werd gezegd over dat historici het met elkaar oneens waren, dus ik had B.
Thanks!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:20 schreef Nutkicker22 het volgende:
[..]
Proficiat !!!! Haalt je CE gemiddelde erg omhoog
In de alinea daarvoor gaat het om de pogingen om specifiek Indiase studenten naar het Westen/UK te krijgen. Het gaat over de visa die niet makkelijk verstrekt worden en pogingen om partners te worden met universiteiten daar. Specifiek India dus.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:23 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
"But more could be done"
Om welk resultaat te bereiken?
The fact speak only when the historian calls them. Daaruit kon je het opmaken.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:25 schreef Neraice het volgende:
[..]
Ja precies dat had ik dus ook. Maar snap nog steeds niet hoe dat nou het antwoord kan zijn.
Je hebt iets over het hoofd gezien, zie laatste kopje. Docent Engels Mariëlle Krijger was blij met het niveau. "Het examen was zeker niet te moeilijk, maar ook zeker niet te makkelijk. Ik vond het niveau precies goed voor de vwo'ers. In de vijfde en zesde tekst zat wat moeilijke vocabulaire en ik denk dat leerlingen deze teksten daarom zwaar vonden. De vraagstelling van het examen vond ik zeer helder geformuleerd. Al met al: een prima vwo-examen."quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:24 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Lekker care wat charlot vind. Als het nou een leraar was.
Daar kan je toch niet uit opmaken dat er onderling vaak discussie is?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:26 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
The fact speak only when the historian calls them. Daaruit kon je het opmaken.
Tussen 25-27 punten, dus ik denk wel dat ik het heb gehaaldquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:25 schreef Nafi het volgende:
[..]
Thanks!
Hoeveel punten heb jij nu? Is die 5,2 gehaald?
Daar was mijn brein het ook compleet mee eens. Ik had antwoord B - en heb A direct weggekruist met een opgetrokken wenkbrauw.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:27 schreef Neraice het volgende:
[..]
Daar kan je toch niet uit opmaken dat er onderling vaak discussie is?
Daaruit kan je opmaken dat de historici het onderling niet altijd eens zijn. Het was een wat lastigere vraag maar je kon het wel uit de tekst op maken. Niet elke historici benoemt dezelfde punten kan je uit de zin opmaken.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:27 schreef Neraice het volgende:
[..]
Daar kan je toch niet uit opmaken dat er onderling vaak discussie is?
Dan heb je een n-term van 0,1 nodig, zit er zeker wel inquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:27 schreef Nutkicker22 het volgende:
[..]
Tussen 25-27 punten, dus ik denk wel dat ik het heb gehaald
Wel op Google Translate.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:22 schreef Nutkicker22 het volgende:
[..]
Blurbs staat niet in mijn woordenboek en op google translate dus die vraag had ik sowieso fout.
“The facts speak only when thequote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:28 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Daaruit kan je opmaken dat de historici het onderling niet altijd eens zijn. Het was een wat lastigere vraag maar je kon het wel uit de tekst op maken. Niet elke historici benoemt dezelfde punten kan je uit de zin opmaken.
Als je het niet wilt begrijpen dan ga ik het ook niet uitleggen. Je weet zelf best wat ik bedoel. Dat alle historici onder één naam worden genoemd wil nog niet zeggen dat ze allemaal dezelfde feiten kiezen. En als niet iedereen dezelfde feiten kiest is er dus onderling discussie.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:31 schreef Neraice het volgende:
[..]
“The facts speak only when the
historian calls on them. It is he who
decides to which facts to give the
floor, and in what order or context ...
Hier staat echt niks in over onderlinge discussie hoor. Hier worden gewoon alle historici onder één naam genoemd.
Ik snap oprecht niet hoe je hieruit op moet maken dat er vaak onenigheid is over de significantie van bepaalde feiten bij historici onderling.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:32 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Als je het niet wilt begrijpen dan ga ik het ook niet uitleggen. Je weet zelf best wat ik bedoel. Dat alle historici onder één naam worden genoemd wil nog niet zeggen dat ze allemaal dezelfde feiten kiezen.
Je hoort 3 mensen iets zeggen en dus is het goed te doen? Nederlands ging zeker ook niet zo goed bij jouquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:24 schreef Nutkicker22 het volgende:
http://www.scholieren.com(...)els-van-prima-niveau Het examen was dus goed te doen. Ik verwacht dus een norm van 0,2
Hij zegt letterlijk vertaald. Het feit is alleen belangrijk wanneer een historici er waarde aan geeft. En dat de historici dat zelf kan bepalen. Dan zie je toch dat er verschil in opvatting onder de historici is. Lijkt mij nogal sterk dat historici met zijn alleen hetzelfde denken als vwo-er moet je dat ook wel weten.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:33 schreef Neraice het volgende:
[..]
Ik snap oprecht niet hoe je hieruit op moet maken dat er vaak onenigheid is over de significantie van bepaalde feiten bij historici onderling.
Ik snap heus wel dat er in de praktijk verschil in opvatting is. Mijns inziens werd dit punt gemaakt om te laten zien dat men niet teveel waarde moet hechten aan historische feiten omdat de significantie daarvan door historici is bepaald, niet dat historici onder elkaar het vaak met elkaar oneens zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:35 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Hij zegt letterlijk vertaald. Het feit is alleen belangrijk wanneer een historici er waarde aan geeft. En dat de historici dat zelf kan bepalen. Dan zie je toch dat er verschil in opvatting onder de historici is. Lijkt mij nogal sterk dat historici met zijn alleen hetzelfde denken als vwo-er moet je dat ook wel weten.
Ik ben nog niet overtuigd, vind het erg vergezocht.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:38 schreef Nafi het volgende:
Ja zeurminator heeft gelijk, dacht ook eerst alleen dat het B kon zijn maar nu je het zegt is het wel logisch ja.
Dat kan dan heb je het verkeerd gezien.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:37 schreef Neraice het volgende:
e praktijk verschil in opvatting is. Mijns inziens werd dit punt gemaakt om te laten zien dat men niet teveel waarde moet hechten aan historische feiten omdat de significantie daarvan door historici is bepaald, niet dat historici onder elkaar het vaak met elkaar on
Die andere twee waren het iig niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:39 schreef Neraice het volgende:
[..]
Ik ben nog niet overtuigd, vind het erg vergezocht.
Snap ik persoonlijk ook niet waarom dat zo is. Ik kan het iig niet terugvinden in de tekst. Misschien een klacht waard. Het werk specifiek wordt naar mijn inziens niet over gesproken.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:41 schreef Neraice het volgende:
Andere vraag dan: wat vinden jullie van 26, punt 2?
Nee precies dat dacht ik ook. En dan nog, als er uit die papers niet op te maken valt wat de aard van het werk is betekent dit nog niet dat er ook daadwerkelijk veel onbekend over is.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:44 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Snap ik persoonlijk ook niet waarom dat zo is. Ik kan het iig niet terugvinden in de tekst. Misschien een klacht waard. Het werk specifiek wordt naar mijn inziens niet over gesproken.
Ja ik had hem wel, maar hij kwam idd niet letterlijk terug, meer tussen de regels ergens door. Ik ga ff zoeken voor je.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:41 schreef Neraice het volgende:
Andere vraag dan: wat vinden jullie van 26, punt 2?
Dan hoeft het toch niet per se onbekend te zijn?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:47 schreef De-Haas het volgende:
Alinea 8:
The trouble is,
this does not tell us an awful lot
about “new” jobs or how immigrants
are faring in the job market
compared with Britons.
Ja. Dat zegt dus niet dat er veel onduidelijk is over het werk van immigranten.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:47 schreef De-Haas het volgende:
Alinea 8:
The trouble is,
this does not tell us an awful lot
about “new” jobs or how immigrants
are faring in the job market
compared with Britons.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:48 schreef ShortyGirl het volgende:
[..]
Dan hoeft het toch niet per se onbekend te zijn?
Ik had geredeneerd dat als het wel bekend was, dat de schrijver het wel als argument gebruikt had.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:48 schreef ShortyGirl het volgende:
[..]
Dan hoeft het toch niet per se onbekend te zijn?
Ja de papers zeggen er niet veel over. Betekent niet dat er ook veel onduidelijkheid is over het werk van immigranten.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:49 schreef De-Haas het volgende:
Er staat dat het niet veel zegt over het nieuwe werk (dat immigranten dus voornamelijk doen).
Klopt maar het ging om wat er volgens de alinea's 8 en 9 het geval was. Ik snap je punt maar ik denk niet dat dit gaat lukken, maar probeer het maar met een klachtquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:49 schreef Neraice het volgende:
[..]
Ja de papers zeggen er niet veel over. Betekent niet dat er ook veel onduidelijkheid is over het werk van immigranten.
Hoeveel punten had je btw gehaald?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:49 schreef Neraice het volgende:
[..]
Ja de papers zeggen er niet veel over. Betekent niet dat er ook veel onduidelijkheid is over het werk van immigranten.
32 van de 44 punten hier.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:01 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Zo dat is een flinke spreiding, open vragen buiten beschouwing gelaten ofzo?
Mijn spreiding bedraagt 0 man. maximaal aantal punten is 44quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:04 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Ja dat zei je al. Mijn vraag was hoe je aan zo een grote spreiding in punten komt.
38, dus heb eigenlijk niks te klagen. Ben het gewoon niet eens met het antwoordmodel op sommige punten. Jij?quote:
O zo, sorry ik dacht dat je bedoelde tussen 32 en 44.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:05 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Mijn spreiding bedraagt 0 man. maximaal aantal punten is 44
Ja ook 38. Netjes hoor. Wat sta je?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:06 schreef Neraice het volgende:
[..]
38, dus heb eigenlijk niks te klagen. Ben het gewoon niet eens met het antwoordmodel op sommige punten. Jij?
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:04 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Ja dat zei je al. Mijn vraag was hoe je aan zo een grote spreiding in punten komt.
7.7, dus een 8 op m'n eindlijst. Ging eigenlijk voor de 9quote:
Met een n-term van?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:07 schreef Neraice het volgende:
[..]
7.7, dus een 8 op m'n eindlijst. Ging eigenlijk voor de 9Et toi?
Ik sta 6.8 maar de Engels sectie bij ons op school heeft flink lopen haten op de SE's. In de jaarlaag maar 3 mensen boven 7.5quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:07 schreef Neraice het volgende:
[..]
7.7, dus een 8 op m'n eindlijst. Ging eigenlijk voor de 9Et toi?
Geen idee, ga ervan uit dat ik met 38 punten wel een 7.3 heb.quote:
Ja met een nterm van 0,0 heb je nog 7,8.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:09 schreef Neraice het volgende:
[..]
Geen idee, ga ervan uit dat ik met 38 punten wel een 7.3 heb.
Hopen op een 9,3 dan maarquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:10 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Ja met een nterm van 0,0 heb je nog 7,8.
Hahaha dan moet de n-term echt wel hoog liggen, gaat waarschijnlijk niet gebeuren. Klaar voor wiskunde al?quote:
Bijna, ben gewoon alles aan het oefenen. Leren kan toch niet echt verder. Ben er niet zo'n held in dus hopen op het beste (bewijzenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:12 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Hahaha dan moet de n-term echt wel hoog liggen, gaat waarschijnlijk niet gebeuren. Klaar voor wiskunde al?
Meisje bij mij uit de klas had 13 puntenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:31 schreef Ac1995 het volgende:
Zijn er ook mensen die het verkloot hebben? 18 punten...
Ik snap dat jij er niks van snaptquote:
Ah, oke. Dacht misschien wel leuk, is wat uitdagender. Klopt, is economie en recht inderdaad. Had je je uiteindelijk nog wel aangemeld of helemaal niet meer?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:24 schreef PowerData het volgende:
[..]
Haha. Ja, heb gekeken naar dat programma, maar dat jaartje extra gebruik ik liever voor een master o.i.d. Daarbij is het mrs-drs programma volgens mij enkel voor bedrijfseconomie, en dat spreekt me toch wat minder aan (met vakken als marketing ed).![]()
Wel vervelend van Cambridge dan.. Kun je niet als de examens heel goed gaan vragen of ze het kunnen herzien? Maarja, anders is er altijd nog de masterfase, en UC is ook leuk
[..]
21 had ik ook fout. Ik struikelde over dat er niets werd gezegd over dat historici het met elkaar oneens waren, dus ik had B.
Agree to disagree dan maarquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:52 schreef Push. het volgende:
[..]
Ik snap dat jij er niks van snapt. Beetje lastig praten tegen iemand die niet wil luisteren. Je interpreteert 1) de zin verkeerd en 2) het woord 'even'. Maar als je dan blijft door drammen dat jouw antwoord goed is, mij een zorg.
Ja, klopt, maar dan lijkt iets me als econometrie + psychologie leuker.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:54 schreef Push. het volgende:
[..]
Ah, oke. Dacht misschien wel leuk, is wat uitdagender. Klopt, is economie en recht inderdaad. Had je je uiteindelijk nog wel aangemeld of helemaal niet meer?
Ja, kan nog wel. Maar dan moet ik over een half jaar starten. En op het moment zijn m'n cijfers toch niet meer 'top'. Doe het nu rustiger aan en ga slagen met ~7,5 gemiddeld naar verwachting. Ook wel lekker, zonder druk van een offer.
Wil je bij een IB gaan werken?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:48 schreef PowerData het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar dan lijkt iets me als econometrie + psychologie leuker.Heb me uiteindelijk niet eens aangemeld nee, gezien ik toch besloot eerst naar Rotterdam te gaan. Daar uitblinken en dan zijn er altijd nog mogelijkheden (IB of HYPS en Oxbridge).
Ik zit een beetje in dezelfde situatie als jij. Wel fijn nu eigenlijk dat die druk een beetje weg is, en ik zal inderdaad waarschijnlijk ook richting de 7,5 - 8 gaan.
Yup. Of een PE-firma.quote:
Netjes. Dan ga je zeker via de EUR?quote:
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:55 schreef Thezeurminator het volgende:
Dit las ik op scholieren.com:
"Ook Lisa Ruigrok had moeite met bepaalde teksten. Zo vond ze het vervelend dat er veel wetenschappelijke teksten in het examen zaten."
Over het Engels examen.
No shit je zit op het voorbereidend wetenschappelijk onderwijs. Echt dit soort mensen.![]()
Nuja, de wens op zich is niet per sé netjes, maar toch bedankt, haha. Ik ga inderdaad in Rotterdam studeren.quote:
Ik vind het wel tof. IB lijkt mij ook wel wat maar dan moet ik wel gaan knallen op de uni, heb te weinig gedaan op het vwo. Weet ook niet of het iets voor mij is.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:37 schreef PowerData het volgende:
[..]
Nuja, de wens op zich is niet per sé netjes, maar toch bedankt, haha. Ik ga inderdaad in Rotterdam studeren.
'Ruigrok'quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:55 schreef Thezeurminator het volgende:
Dit las ik op scholieren.com:
"Ook Lisa Ruigrok had moeite met bepaalde teksten. Zo vond ze het vervelend dat er veel wetenschappelijke teksten in het examen zaten."
Over het Engels examen.
No shit je zit op het voorbereidend wetenschappelijk onderwijs. Echt dit soort mensen.![]()
Dit soort reacties zie je echt teveel op FOK, heel irritant.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:35 schreef Romanus het volgende:
dat soort mensen zitten dus op het VWO omdat ze 24/7 leren. Niet omdat ze daadwerkelijk intelligent zijn
ja is toch ook gewoon een stomme klacht. Ook al een klacht gezien dat op het Frans examen er wel erg veel vragen in het Frans waren. Goh wat verwacht je dan...quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:10 schreef ShortyGirl het volgende:
[..]
Dit soort reacties zie je echt teveel op FOK, heel irritant.
Ja natuurlijk, maar dat betekent niet gelijk dat je niet op 't vwo thuis hoort.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:52 schreef Romanus het volgende:
ja is toch ook gewoon een stomme klacht. Ook al een klacht gezien dat op het Frans examen er wel erg veel vragen in het Frans waren. Goh wat verwacht je dan...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |