Heeft die een beetje redelijke maandlasten dan?quote:Op zondag 31 maart 2013 21:50 schreef Actaeon het volgende:
Ik zou de 480 gezien je eisen wel verkiezen boven een Polo, Mierenneuker.
Ja is geen zware auto. Nog geen 1000kg volgens mij.quote:Op zondag 31 maart 2013 21:57 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Heeft die een beetje redelijke maandlasten dan?
Ik ben trouwens wel een echte BMW-fan. Is er een manier om een dergelijke auto goedkoop te kunnen rijden?
Autorijden is niet goedkoop. Als je geen geld hebt moet je geen auto kopen en als je weinig geld hebt moet je al helemaal geen BMW kopen.quote:Op zondag 31 maart 2013 21:57 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Heeft die een beetje redelijke maandlasten dan?
Ik ben trouwens wel een echte BMW-fan. Is er een manier om een dergelijke auto goedkoop te kunnen rijden?
Zorgen dat je baas 'm betaalt. En dan een zo schraal mogelijke 1-serie kiezen natuurlijk, alles voor de lage bijtelling.quote:Op zondag 31 maart 2013 21:57 schreef Mierenneuker. het volgende:
Ik ben trouwens wel een echte BMW-fan. Is er een manier om een dergelijke auto goedkoop te kunnen rijden?
Je kan een BMW best goedkoop rijden, alleen waarschijnlijk niet voor de kosten van een kleine auto (Polo etc.).quote:Op zondag 31 maart 2013 21:57 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Heeft die een beetje redelijke maandlasten dan?
Ik ben trouwens wel een echte BMW-fan. Is er een manier om een dergelijke auto goedkoop te kunnen rijden?
Aan wat moet ik dan denken? Een 316/318 uit '92/'93 of zo'n E30?quote:Op maandag 1 april 2013 11:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je kan een BMW best goedkoop rijden, alleen waarschijnlijk niet voor de kosten van een kleine auto (Polo etc.).
Nouja er zijn zat auto's waar ik niet direct het predicaat 'heerlijk' op zou plakken.quote:Op maandag 1 april 2013 23:01 schreef daNpy het volgende:
Gewoon E46 is ook prima te doen hoor
Alleen je moet niet te beroerd zijn om er wat centen in te steken voor onderhoud, dan krijg je er ook een heerlijke auto voor terug. Maar dat geld eigenlijk voor alle auto's.
Nee da's waar. Maar de algemene tendens geld welquote:Op maandag 1 april 2013 23:02 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nouja er zijn zat auto's waar ik niet direct het predicaat 'heerlijk' op zou plakken.
Inderdaad, mits je natuurlijk een verzorgd exemplaar aanschaft. Bij die auto's zit nog minder techniek dan in bijv. de E46, dus kan er ook minder stuk. En de 4-cylinder is dan nog betrekkelijk zuinig, hoewel je er geen wonderen moet van verwachten.quote:Op maandag 1 april 2013 22:04 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Aan wat moet ik dan denken? Een 316/318 uit '92/'93 of zo'n E30?
Leuk wagentje. veel plezier ermee.quote:Op maandag 1 april 2013 23:12 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb nog niet gemeld dat ik een andere auto heb gekocht.
Thanks!quote:
Ik vindt dat wel hele mooie auto's ja. Zien er altijd netjes uit, tenminste zo lijkt het. Maar ik denk dat ik met die auto net te hoog in de aanschafkosten kom. Dat wordt van't zomer maar flink sparen dan.quote:Op maandag 1 april 2013 23:01 schreef daNpy het volgende:
Gewoon E46 is ook prima te doen hoor
Alleen je moet niet te beroerd zijn om er wat centen in te steken voor onderhoud, dan krijg je er ook een heerlijke auto voor terug. Maar dat geld eigenlijk voor alle auto's.
Dat is waar.quote:Op maandag 1 april 2013 23:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee da's waar. Maar de algemene tendens geld wel
Veel plezier ermee!quote:Op maandag 1 april 2013 23:12 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb nog niet gemeld dat ik een andere auto heb gekocht.
En ze zijn ook wel zwaarder dan de andere auto's waar je het over hebt, dus hou ook rekening met je vaste kosten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:46 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Ik vindt dat wel hele mooie auto's ja. Zien er altijd netjes uit, tenminste zo lijkt het. Maar ik denk dat ik met die auto net te hoog in de aanschafkosten kom. Dat wordt van't zomer maar flink sparen dan.
Vreemd genoeg kom ik met zo'n BMW (e36) 'slechts' op 60 euro meer in de maand als bijv. een Polo o.i.d. Kan dat wel? En bij een wat zwaardere Polo heb je zelfs dezelfde kosten. Want je rijdt dan wel een behoorlijk mooiere auto voor, wat vindt ik, 60¤ meer in de maand.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
En ze zijn ook wel zwaarder dan de andere auto's waar je het over hebt, dus hou ook rekening met je vaste kosten.
Ik weet niet hoe je gerekend hebt maar het zou kunnen? Ik doelde ook meer op de E46 eigenlijk, volgens mij zijn die sowieso een stuk duurder in alles dan de E36.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:26 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Vreemd genoeg kom ik met zo'n BMW (e36) 'slechts' op 60 euro meer in de maand als bijv. een Polo o.i.d. Kan dat wel? En bij een wat zwaardere Polo heb je zelfs dezelfde kosten. Want je rijdt dan wel een behoorlijk mooiere auto voor, wat vindt ik, 60¤ meer in de maand.
Die E46 zal financieël inderdaad te hoog gegrepen zijn voor mij. Ik heb al enkele zeer nette E36's voor minder dan 2500 voorbij zien komen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je gerekend hebt maar het zou kunnen? Ik doelde ook meer op de E46 eigenlijk, volgens mij zijn die sowieso een stuk duurder in alles dan de E36.
Wil je dan een 316/318i?quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:37 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Die E46 zal financieël inderdaad te hoog gegrepen zijn voor mij. Ik heb al enkele zeer nette E36's voor minder dan 2500 voorbij zien komen.
Hangt er vanaf, op maandelijkse kosten schelen ze niet veel. Als ik een nette zie met nette prijs, welke van deze 2 dan ook, dan wordt dat het hem waarschijnlijk.quote:
Oke. Zescilinder net te duur waarschijnlijk qua gebruik? Dat is natuurlijk wel het leukst. En dan met automaat ofzo.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:40 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, op maandelijkse kosten schelen ze niet veel. Als ik een nette zie met nette prijs, welke van deze 2 dan ook, dan wordt dat het hem waarschijnlijk.
3 waarvan 1 voor onderdelen:)quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:03 schreef Anne het volgende:
Hoeveel autootjes heb je nu eigenlijk, monsterd.?
Ja ik dacht dat een zespitter ook aardig duur was in verbruik. Maar als je eens op die echte BMW-fora gaat rondneuzen blijkt dat verschil niet heel erg groot te zijn, mits je rijstijl enigzins fatsoenlijk is. Een handbak is eigenlijk wel het mooist hé, tenminste hoort wel een beetje bij zo'n auto.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oke. Zescilinder net te duur waarschijnlijk qua gebruik? Dat is natuurlijk wel het leukst. En dan met automaat ofzo.
Ah oke, ik weet het niet precies. Heb ooit een keer een BMW 6cilinder gehad maar weet echt niet meer precies wat het verbruik was. Ze zijn wel meteen een stukje zwaarder denk ik?quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:52 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Ja ik dacht dat een zespitter ook aardig duur was in verbruik. Maar als je eens op die echte BMW-fora gaat rondneuzen blijkt dat verschil niet heel erg groot te zijn, mits je rijstijl enigzins fatsoenlijk is. Een handbak is eigenlijk wel het mooist hé, tenminste hoort wel een beetje bij zo'n auto.
En dan moet je sommige mensen is horen praten over dat mensen nog met 6 of 8 cilinders durven te rijden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah oke, ik weet het niet precies. Heb ooit een keer een BMW 6cilinder gehad maar weet echt niet meer precies wat het verbruik was. Ze zijn wel meteen een stukje zwaarder denk ik?
En geef mij maar een automaat, anytime veel fijner. Juist bij een luxere grote auto met grote motor..goeie combinatie dan.
Ik snap het ook niet. Een 6 of 8 cilinder (of 12) is gewoon veel leuker en mooier. Ik wil echt niet meer anders.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:00 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
En dan moet je sommige mensen is horen praten over dat mensen nog met 6 of 8 cilinders durven te rijden.
Denk wel dat ik een behoorlijk simpelere koop, met niet al te veel poespas. Dan heb je minder kans op een afgetrapt exemplaar. Als ik zie dat de verkoper een petjespersoon is dan weet ik denk ik wel genoeg.
Een 12-pitter is echt geniaal, op de snelweg nog gewoon heerlijk een stationair toerental hebben. Echter wel enorm kostbaar qua brandstofkosten, 15l / 100km als je het rustig aan doet is al aan de lage kant.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:05 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Een 6 of 8 cilinder (of 12) is gewoon veel leuker en mooier. Ik wil echt niet meer anders.
318i heb je voor <3000 euro. Omdat er zo enorm veel van zijn zijn ze niet duur meer.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:46 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Ik vindt dat wel hele mooie auto's ja. Zien er altijd netjes uit, tenminste zo lijkt het. Maar ik denk dat ik met die auto net te hoog in de aanschafkosten kom. Dat wordt van't zomer maar flink sparen dan.
Ja dat is ook zeer jammer. Maar er staan, zo als ik nu kon zien, altijd wel een paar mooie te koop. Juist die dingen met originele velgen/wieldoppen zullen wel in redelijke staat zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:05 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Een 6 of 8 cilinder (of 12) is gewoon veel leuker en mooier. Ik wil echt niet meer anders.
Inderdaad als je particulier koopt kun je daar op letten. Het is inderdaad zaak om wel een net behandeld exemplaar te kopen, het is helaas wel een auto die veel afgetrapt wordt.
Inderdaad, dat is wel het enige maar voor de rest maar een mooie 6 of 8 cilinder stemt mij ook al zeer tevreden hoor Het hangt ook van de auto af vind ik wat er mooi bij past. Sommige auto's schreeuwen echt om een V8 terwijl bij andere een mooie soepele 6 cilinder weer heel goed past. Of een zijdezachte 12.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een 12-pitter is echt geniaal, op de snelweg nog gewoon heerlijk een stationair toerental hebben. Echter wel enorm kostbaar qua brandstofkosten, 15l / 100km als je het rustig aan doet is al aan de lage kant.
Die zijn vaak ook niet van petjes geweestquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:10 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Ja dat is ook zeer jammer. Maar er staan, zo als ik nu kon zien, altijd wel een paar mooie te koop. Juist die dingen met originele velgen/wieldoppen zullen wel in redelijke staat zijn.
Wat waren jou gemiddelde maandelijkse kosten aan de 318? (m.u.v. de brandstof)quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
318i heb je voor <3000 euro. Omdat er zo enorm veel van zijn zijn ze niet duur meer.
Heb de mijne in december verkocht voor 2650... was het maximale wat ik ervoor kon krijgen (en meer dan bij inruil), dus gedaan
Een 6 cilinder loopt wel wat onzuiniger idd. heb nu een 325i maar met alleen woon/werk (15km enkele reis) loopt ie 1 op 8 ofzo.
Op de snelweg met 140 op CC netjes 1:11. Gemiddeld in de eerste tankbeurt was 1:10.6.
Maarja wel BMW 6 cilinder he
Dat valt me nog best wel mee. Maar dat is natuurlijk ook per auto verschillend.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:18 schreef daNpy het volgende:
Uhhh zeg max 200 reparaties & beurt per jaar en verder gewoon MRB 55E/maand en 17,50 verzekering (WA+).
En ook per persoon. Als je beginnend bestuurder bent met net je rijbewijs zonder schadevrije jaren etc. betaal je als snel veel meer verzekeringspremie. Daar moet je wel even aan denken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:34 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Dat valt me nog best wel mee. Maar dat is natuurlijk ook per auto verschillend.
Heb je dan ook nog een fatsoenlijke? Motorisch enz?quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
318i heb je voor <3000 euro. Omdat er zo enorm veel van zijn zijn ze niet duur meer.
Heb de mijne in december verkocht voor 2650... was het maximale wat ik ervoor kon krijgen (en meer dan bij inruil), dus gedaan
Een 6 cilinder loopt wel wat onzuiniger idd. heb nu een 325i maar met alleen woon/werk (15km enkele reis) loopt ie 1 op 8 ofzo.
Op de snelweg met 140 op CC netjes 1:11. Gemiddeld in de eerste tankbeurt was 1:10.6.
Maarja wel BMW 6 cilinder he
Bijbaantje zoeken waarbij je kunt rijden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:53 schreef Blistering het volgende:
Ik heb al een half jaar niet meer gereden M'n ouders hebben de auto verkocht omdat ze alles met 't OV doen, en ik heb ook gratis OV (student ). Maar stiekem baal ik wel zeg, want ik heb net 2 jaar m'n rijbewijs, en ben als de dood dat ik 't verleer door zo lang niet meer te rijden.
En al die verhuurbedrijven willen dat je minimaal 23 bent voor je een auto mag huren (ben 21). En heb ook geen vrienden die een auto hebben, allemaal arme studenten
Jullie nog tips om toch weer eens te kunnen rijden? Auto kopen is geen optie, want ik heb er eigenlijk geen nodig, maar zou gewoon graag af en toe eens rijden zodat ik 't niet verleer (voor zover dat mogelijk is dan..)
Hoeveel km rij je daarvoor?quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:18 schreef daNpy het volgende:
Uhhh zeg max 200 reparaties & beurt per jaar en verder gewoon MRB 55E/maand en 17,50 verzekering (WA+).
Zijn praktisch allemaal subcontractors die die tegenwoordig de haal- en brengritten rijden voor PostNL.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:09 schreef JDude het volgende:
Ik deed m'n werk bij de post ook naast colleges. Brievenbuslichtingen, zakelijke ophaalservice, is allemaal eind van de middag of 's avonds. En op zaterdag natuurlijk.
Ik weet alleen niet of PostNL nog om mensen zit te springen eigenlijk, de staatschpost is ietwat gekrompen sinds ik er werkte .
16dkm per jaar.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Hoeveel km rij je daarvoor?
Want met dat bedrag voor onderhoud red ik het echt van z'n lang zal ze leven niet.
Los van de vaste lasten (diesel, niet vergelijkbaar) ligt mijn onderhoud echt wel ruim boven 200 euro per jaar.
Thermostaatje, draagarmen, remschijven + blokken rondom, veertje, schokdempertje etc. Dan gaat het hard. En dan heb ik banden en dergelijke niet eens meegerekend.
Dat was de reden dat ik pas na m'n 30e mijn rijbewijs gehaald hebquote:Op dinsdag 2 april 2013 18:53 schreef Blistering het volgende:
Ik heb al een half jaar niet meer gereden M'n ouders hebben de auto verkocht omdat ze alles met 't OV doen, en ik heb ook gratis OV (student ). Maar stiekem baal ik wel zeg, want ik heb net 2 jaar m'n rijbewijs, en ben als de dood dat ik 't verleer door zo lang niet meer te rijden.
En al die verhuurbedrijven willen dat je minimaal 23 bent voor je een auto mag huren (ben 21). En heb ook geen vrienden die een auto hebben, allemaal arme studenten
Jullie nog tips om toch weer eens te kunnen rijden? Auto kopen is geen optie, want ik heb er eigenlijk geen nodig, maar zou gewoon graag af en toe eens rijden zodat ik 't niet verleer (voor zover dat mogelijk is dan..)
Ik hou er wel rekening mee ja, en hou wat extra afstand. Maar zo gauw ik de kans heb jakker ik er wel voorbij. Gewoon omdat ik geen zin heb in een principe-ingreep terwijl er niets aan de hand is, of in dat gekut bij bochten en stoplichten waarbij ze 'm laten afslaan.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:32 schreef delano.888 het volgende:
Zijn jullie ook zo lief voor lesauto's? Ik ga extra niet te dicht achter ze staan bij het stoplicht, omdat ik daar zelf altijd een pestpokkehekel aan had tijdens mijn lessen (omdat je dan nog bang bent naar achter te rollen enz).
Same here, over het algemeen wel begrip maar als het te lang duurt wil ik er wel voorbijquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik hou er wel rekening mee ja, en hou wat extra afstand. Maar zo gauw ik de kans heb jakker ik er wel voorbij. Gewoon omdat ik geen zin heb in een principe-ingreep terwijl er niets aan de hand is, of in dat gekut bij bochten en stoplichten waarbij ze 'm laten afslaan.
heb al wel eens geclaxoneert naar een lesauto; maar die schoot echt niet op; pas na 3x een groen verkeerslicht te hebben gehad ging hij de kruising over.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:12 schreef delano.888 het volgende:
Ik bedoel ook niet dat ik er eeuwen achter blijf rijden, alleen bij stilstaan zet ik m er niet heel dicht op. Omdat ik zelf mij altijd erg irriteerde aan mensen die dat wel deden. Tijdens het wegrijden bij de lessen rolt de auto nou eenmaal soms wat meer achteruit omdat je het nog niet helemaal lekker kan.
Dan ben je als instructeur ook een faler. Hup, planken met die handel.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Same here, over het algemeen wel begrip maar als het te lang duurt wil ik er wel voorbij
Net als invoegen op de snelweg met 70.
Leuk dat je lest, maar als je (nog) bang bent hoor je daar dus niet thuis.
Inderdaad. Altijd hou ik er rekening mee maar als ik er voorbij kan ga ik er voorbij.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik hou er wel rekening mee ja, en hou wat extra afstand. Maar zo gauw ik de kans heb jakker ik er wel voorbij. Gewoon omdat ik geen zin heb in een principe-ingreep terwijl er niets aan de hand is, of in dat gekut bij bochten en stoplichten waarbij ze 'm laten afslaan.
Ik heb ook gewoon geduld met lessers maar als ik er voorbij kan doe ik dat natuurlijk. Waarom zou ik achter iemand die nog aan het leren rijden is en praktisch altijd langzamer opereert blijven?quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:47 schreef twiFight het volgende:
Ik gedraag me altijd erg netjes. Afstand is niet anders dan bij andere automobilisten, maar ik heb altijd wel veel geduld. Ik weet best nog wel hoe dat was. En met 70 invoegen op de snelweg? Tsja, de eerste keer dat ik (tijdens lessen) de snelweg op ging was ik zo druk met kijken dat ik niet eens op de snelheidsmeter gelet heb. Waarom zou ik dat een lesser kwalijk nemen? Hooguit moet de instructeur wat gas bijgeven.
Maar goed, zodra men het papiertje heeft is men natuurlijk gelijk de beste bestuurder van Nederland en zijn al die lessers natuurlijk maar noobs Mijn piemel is gelukkig al lang genoeg.
Al vanaf dag 1 dat ik m'n eigen auto kocht niet meer... 4 schadevrije jaren als beginnend bestuurder met twee auto's die beiden een 2000cc motor hadden/hebben, is denk wel een unicumquote:Op woensdag 3 april 2013 08:15 schreef Actaeon het volgende:
Tja na een tijdje rijdt natuurlijk bijna niemand meer precies op CBR-manier, dat is onvermijdelijk.
Dat was ik al na vijf minuten kwijt. Belachelijke 30-zone waar ik doorheen scheurdequote:Op woensdag 3 april 2013 08:15 schreef Actaeon het volgende:
Tja na een tijdje rijdt natuurlijk bijna niemand meer precies op CBR-manier, dat is onvermijdelijk.
Die van mij niet .quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:47 schreef twiFight het volgende:
Ik gedraag me altijd erg netjes. Afstand is niet anders dan bij andere automobilisten, maar ik heb altijd wel veel geduld. Ik weet best nog wel hoe dat was. En met 70 invoegen op de snelweg? Tsja, de eerste keer dat ik (tijdens lessen) de snelweg op ging was ik zo druk met kijken dat ik niet eens op de snelheidsmeter gelet heb. Waarom zou ik dat een lesser kwalijk nemen? Hooguit moet de instructeur wat gas bijgeven.
Maar goed, zodra men het papiertje heeft is men natuurlijk gelijk de beste bestuurder van Nederland en zijn al die lessers natuurlijk maar noobs Mijn piemel is gelukkig al lang genoeg.
Mijn auto's hadden ook altijd 2000cc of meer en ook nooit brokken gemaakt.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:50 schreef Grielen het volgende:
[..]
Al vanaf dag 1 dat ik m'n eigen auto kocht niet meer... 4 schadevrije jaren als beginnend bestuurder met twee auto's die beiden een 2000cc motor hadden/hebben, is denk wel een unicum
Bij mij ook inderdaad. "gas! gas! doortrekken!!"quote:Op woensdag 3 april 2013 17:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik weet nog mijn 'eerste keer', de instructeur gaf duidelijk aan dat ik in de drie moest doortrappen tot de 100, omdat ik anders nooit voldoende snelheid had om in te voegen.
Ik moest ook meteen gas tot op de bodem intrappen en snel op snelheid komen is ook logisch.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat was ik al na vijf minuten kwijt. Belachelijke 30-zone waar ik doorheen scheurde
[..]
Die van mij niet .
Neh, het ligt niet zozeer aan de lessers. Die moeten het leren en da's prima, maar ik heb vaak geen zin om daar achter te blijven hangen. Ik vind echter wel dat wanneer je als instructeur je pupil de snelweg op stuurt, dat verantwoord moet zijn. Ik weet nog mijn 'eerste keer', de instructeur gaf duidelijk aan dat ik in de drie moest doortrappen tot de 100, omdat ik anders nooit voldoende snelheid had om in te voegen.
Meer; wat kunnen sommige mensen spastisch reageren zodra ze achter het stuur plaatsnemen.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:09 schreef Goddelijker het volgende:
Wat kunnen mensen spastisch reageren als ze blauwe flitsers en een sirene zien in hun spiegels.
Niet altijd maar vaak wel natuurlijk. Zeker denk ik bij zo'n eenpitter die de lesauto ook gebruikt voor privédoeleinden. Is fiscaal ook aantrekkelijk natuurlijk.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:10 schreef JDude het volgende:
Zijn lesauto's tegenwoordig van die trage ecogebakjes dan?
Dat is zo.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Meer; wat kunnen sommige mensen spastisch reageren zodra ze achter het stuur plaatsnemen.
Ach ze zijn sneller dan de Sprinter waar ik gisteren mee reed. Maar daar hing ook een trailer met een auto er op achter. Traag kuthokquote:Op woensdag 3 april 2013 18:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Niet altijd maar vaak wel natuurlijk. Zeker denk ik bij zo'n eenpitter die de lesauto ook gebruikt voor privédoeleinden. Is fiscaal ook aantrekkelijk natuurlijk.
Heb zo'n ELM327 gekocht, wil foutcodes uitlezen, maar dit brengt me op 2 ideetjes: Misschien kan ik wel een driving home functie inschakelen, of zoals bij Audi e.d. de ramen bedienbaar vanaf de remote..quote:Op woensdag 3 april 2013 20:16 schreef _VoiD_ het volgende:
Vanavond even de vagcom kabel die ik voor 20 euro had gekocht getest. En nu heb ik weer wat nieuwe snufjes in de auto (bochtenverlichting, spiegelverwarming automatisch aan met achterruitverwarming en auto unlock, lock had ik al). Dat instellen stelt echt geen reet voor.
Terwijl ik de kabel eigenlijk gekocht had om foutmeldingen uit te kunnen lezen
Wat ik zie valt het nog wel mee, misschien 1 op de 3 of zo. In de tijd dat ik leste waren het toch voornamelijk de wat krachtigere diesels. Heb zelf gelest in een 1.9 TDI en die kon toch zonder moeite de 120 halen op de oprit. Als instructeur een 1.0 eco model nemen lijkt me niet verantwoord, dan leg je een groot stuk van de verantwoordelijkheid om op snelheid te komen bij de lesser en laat die nou net de ervaring nog niet hebben om dat te kunnen doen.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:10 schreef JDude het volgende:
Zijn lesauto's tegenwoordig van die trage ecogebakjes dan?
Drving home?quote:Op woensdag 3 april 2013 22:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Heb zo'n ELM327 gekocht, wil foutcodes uitlezen, maar dit brengt me op 2 ideetjes: Misschien kan ik wel een driving home functie inschakelen, of zoals bij Audi e.d. de ramen bedienbaar vanaf de remote..
Coming home / leaving home dus.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:10 schreef JDude het volgende:
Ik denk dat'ie die functie bedoelt waarbij je lampen nog een tijdje aanblijven nadat je de auto op slot doet. Follow me home of zo. Al kan ik me niet voorstellen dat je daar veel aan hebt in een land waar het nergens meer donker is.
Bloedrood?quote:
Je ziet ze wel steeds meer in de ecovarianten rijden, heb ik het idee. En de i20's en Fiësta's enzo. Niet meer de grotere/luxere varianten (Focus e.d.). Ik snap 't ook wel gezien de kosten.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:19 schreef twiFight het volgende:
[..]
Wat ik zie valt het nog wel mee, misschien 1 op de 3 of zo. In de tijd dat ik leste waren het toch voornamelijk de wat krachtigere diesels. Heb zelf gelest in een 1.9 TDI en die kon toch zonder moeite de 120 halen op de oprit. Als instructeur een 1.0 eco model nemen lijkt me niet verantwoord, dan leg je een groot stuk van de verantwoordelijkheid om op snelheid te komen bij de lesser en laat die nou net de ervaring nog niet hebben om dat te kunnen doen.
Hiero rijden ook best wel grotere luxe lesauto's rond toch BMW's en van die midi- SUV's enzo.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Bloedrood?
[..]
Je ziet ze wel steeds meer in de ecovarianten rijden, heb ik het idee. En de i20's en Fiësta's enzo. Niet meer de grotere/luxere varianten (Focus e.d.). Ik snap 't ook wel gezien de kosten.
Heb zelf gelest in een A-klasse diesel. Die was ook vrij traag
Ah, hetzelfde karakter als z'n chauffeurs dus. Ongevoelige lui zonder emotiequote:Op donderdag 4 april 2013 19:42 schreef Fiorano het volgende:
Voor de koppeling van een Partner heb je tegenwoordig ook een spierbundel nodig. Wat een zwaar ongevoelig k*t ding
Volgens mij is de lesprijs daar ook wel een paar euro per les hoger dan bij de anderen.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hiero rijden ook best wel grotere luxe lesauto's rond toch BMW's en van die midi- SUV's enzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
Dat weet ik dan weer nietquote:Op donderdag 4 april 2013 19:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Volgens mij is de lesprijs daar ook wel een paar euro per les hoger dan bij de anderen.
quote:Op donderdag 4 april 2013 19:59 schreef JDude het volgende:
Had toen mazzel met een jubileumpakket. Gelest voor 37,50 per lesHa, jij komt uit de tijd van de dinosauriërs!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schip ahoy!
Vroeger, toen de vibrators nog op diesel liepen en je koe met een korte oe schreef.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ha, jij komt uit de tijd van de dinosauriërs!
Truequote:Op donderdag 4 april 2013 20:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ha, jij komt uit de tijd van de dinosauriërs!
Leuke auto qua design.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:45 schreef Keukendrol het volgende:
Les in een fiat punto evo 1.3 uit 2011 hier.
Goed bezig!quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind het niet wat. Maar ja, wie ben ik
Wel een goed initiatief ontwikkeld: ik ga vandaag maar eens de auto door de wasbox gooien en er een stofdoek + stofzuiger doorheen halen. Is alweer een tijdje terug.
Ik dacht we noemen allemaal de auto op waarin we gelest hebbenquote:
Ah op die fietsquote:Op vrijdag 5 april 2013 11:21 schreef Grielen het volgende:
[..]
Ik dacht we noemen allemaal de auto op waarin we gelest hebben
De Peug zit trouwens over de 249.000 heen... wie durft een gokje te wagen wanneer ik de 250.000 aantik? Het zal komende week nog zijn... maar wanneer
Nope morgen hoef ik slechts een kort stukje te rijden van 50 kmquote:
9 uur is erg vroeg, maar ik moet die dag wel 300 km rijdenquote:Op vrijdag 5 april 2013 11:32 schreef L0we het volgende:
Donderdagmorgen 9 uur vind ik wel een mooie tijd
Ja in de APV. Maar het zal wel op de bekeuring staan, waar hetgeen jij begaan hebt strafbaar is gesteld en op grond waarvan.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:47 schreef Goddelijker het volgende:
Godverredomme, vind ik vanochtend een mooi geel papiertje onder de vooruit, omdat ik op 't gras geparkeerd stond, aangezien er gisterenavond nergens plek meer was.
Staat dat in de APV dat je daar niet mag parkeren? Of waar zou ik dat terug moeten vinden?
Zal morgen even kijken en even Streetview erbij pakken en even laten zien. Want ben toch wel benieuwd.quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja in de APV. Maar het zal wel op de bekeuring staan, waar hetgeen jij begaan hebt strafbaar is gesteld en op grond waarvan.
Wellicht heb je hier iets aan.quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:16 schreef Goddelijker het volgende:
Ja, maar wanneer is het wel/geen groenstrook. Dat is even iets wat ik wil uitzoeken.
En:quote:Artikel 5:10 Aantasting groenvoorzieningen door voertuigen
1. Het is verboden met een voertuig te rijden door of deze te doen of te laten staan in een
park of plantsoen of aangelegde beplanting of groenstrook.
2. Dit verbod is niet van toepassing:
a. op de weg; b. op voertuigen die worden gebruikt voor werkzaamheden door of vanwege de
overheid;
c. op voertuigen, waarmee standplaats wordt of is ingenomen op terreinen die voor dit
doel zijn bestemd.
3. Het college kan van het verbod ontheffing verlenen.
quote:Artikel 5:10 Aantasting groenvoorzieningen door voertuigen
Eerste lid
Het is helaas een veelvuldig voorkomend verschijnsel dat groenstroken, openbare beplantingen,
plantsoenen en grasperken worden benut voor het parkeren van voertuigen. Met de onderhavige bepaling wordt beoogd beschadiging van groenstroken e.d., die het uiterlijk
aanzien van de gemeente beogen te verfraaien, te voorkomen en het groen beter aan zijn
bestemming te doen beantwoorden.
Aangezien deze bepaling zich uitsluitend richt tegen een “oneigenlijk” parkeerexces - dat wil
zeggen tegen een gedraging welke buiten de “weg” (in de zin van de wegenverkeerswetgeving)
plaatsvindt, behoeft voor strijd met de bepalingen van de wegenverkeerswetgeving niet te worden
gevreesd. Om deze reden bestaat er geen bezwaar tegen dat in deze bepaling ook het rijden
over openbare beplantingen enz. wordt verboden.
Doorgaans zal een groenstrook geen deel uitmaken van de weg. Bermen maken wel deel uit van
de “wegen” in de zin van artikel 1 van de WVW 1994. Aangezien de berm rechtens deel uitmaakt
van de weg, gelden de op de desbetreffende weg betrekking hebbende verkeersvoorschriften
eveneens voor de berm, zoals parkeerverboden e.d. Artikel 10 van het RVV 1990 bepaalt dat
auto’s, motoren e.d. op de rijbaan en op andere weggedeelten -met uitzondering van het trottoir,
het voetpad, het fietspad of het ruiterpad- mogen worden geparkeerd. Onder deze andere
weggedeelten waar wel geparkeerd mag worden vallen ook de bermen van een weg. Indien in
een bepaald geval het parkeren in een berm als ongewenst moet worden aangemerkt, kan een
parkeerverbod voor die berm worden ingesteld. Dit kan door plaatsing van het bord E1 van
Bijlage 1 van het RVV 1990 met een onderbord, waarop staat dat het parkeerverbod alleen geldt
voor de berm. Het is tevens mogelijk dat het parkeren op de rijbaan niet wenselijk is, bijvoorbeeld
uit oogpunt van de verkeersveiligheid, maar dat het parkeren in de berm wel kan worden
toegestaan. Ook in dit geval is plaatsing van het genoemde bord E1 noodzakelijk, maar nu met
een onderbord waarop staat dat parkeren in de berm wel is toegestaan.
Omdat de wegenverkeerswetgeving onder “wegen” ook de bermen begrijpt, is het in artikel 5:10
vervatte verbod beperkt tot groenstroken. De wegenverkeerswetgeving voorziet niet in de
gevallen waarin het voertuig op of in een groenvoorziening wordt geplaatst, welke geen deel
uitmaakt van de weg (in de zin van de Wegenverkeerswet).
Bij een parkeerverbod is het doen of laten staan van een voertuig niet strafbaar, indien zulks
geschiedt om personen de gelegenheid te geven in of uit te stappen dan wel voor het laden of
lossen van goederen.
Het moge duidelijk zijn dat de laatstgenoemde beperkingen niet van toepassing behoren te zijn
op een verbod tot het doen of laten staan van voertuigen in groenvoorzieningen.
Bewust is hier derhalve gekozen voor de bestanddelen “doen of laten staan” in plaats van
“parkeren”, omdat ook het tot stilstand brengen van een auto in een plantsoen beschadiging van
het groen en vermindering van de aantrekkelijkheid veroorzaakt.
Opgemerkt mag nog worden dat gedragingen als de onderhavige in sommige gevallen ook
zaakbeschadiging in de zin van artikel 350 van het Wetboek van Strafrecht met zich mee
brengen.
Zie voorts HR 27 oktober 1930, NJ 1931, blz. 62, waarbij een bepaling in de APV van Assen,
volgens welke het in de kom van de gemeente verboden was zich te bevinden op de van
gemeentewege aangelegde grasperken, verbindend werd geacht. De bewering dat de
gemeentelijke wetgever niet bevoegd zou zijn naast het algemene verbod van artikel 461,
Wetboek van Strafrecht bedoelde verbodsbepaling uit te vaardigen, ging niet op.
Deze APV-bepaling had naar het oordeel van de Hoge Raad kennelijk ten doel “maatregelen te
nemen tegen beschadiging van stadsbosch en door de gemeente aangelegde grasperken,
derhalve zorg voor de instandhouding van gemeentelijk terrein, zijnde een onderwerp dat de
huishouding van de gemeente betreft”.
Indien het in artikel 5.1.10 (oud) bedoelde voertuig een door een woonwagenbewoner bewoonde
woonwagen is, zal het college deze niet met toepassing van bestuursdwang op grond van artikel 61 Woonwagenwet uit de gemeente kunnen doen verwijderen dan nadat hiervoor door
gedeputeerde staten toestemming is verleend als bedoeld in dat artikel en nadat een
waarschuwing op grond van het vierde lid van dat artikel is uitgevaardigd. Zie Wnd. Vz. ARRS 24
juni 1983, nr. RO3.83.3806/S 5980 (Oosterhout).
Tweede lid
Bij de onder b bedoelde voertuigen kan worden gedacht aan voertuigen, in gebruik bij de politie
of de brandweer, als ook bij de gemeentelijke plantsoenendienst. Campings vallen onder
terreinen als bedoeld onder c.
Je ziet hier vrij duidelijk het verschil tussen dat stukje 'groen' en de plekken die duidelijk bestemd zijn om als parkeerplaats te fungeren. Van onduidelijkheid is ook niet echt sprake zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 18:13 schreef Goddelijker het volgende:
Het gaat om dit gras: Link
Uit de APV:
[..]
En:
[..]
Lijkt me dat het niet van een gemeente beambte is/was maar van een politiemenneke. Je mag parkeren op de plaats waar het voor bestemd is.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:47 schreef Goddelijker het volgende:
Godverredomme, vind ik vanochtend een mooi geel papiertje onder de vooruit, omdat ik op 't gras geparkeerd stond, aangezien er gisterenavond nergens plek meer was.
Staat dat in de APV dat je daar niet mag parkeren? Of waar zou ik dat terug moeten vinden?
Precies, ik weet/vermoedde ook wel dat je er eigenlijk niet mag staan, maar ga er denk ik toch gewoon een bezwaar tegenaan gooien.quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:02 schreef JDude het volgende:
Hm, lastige. Ik zou het niet zien als berm maar als groenstrook, en dan mag je er dus inderdaad niet staan. Maar dat een deel is dichtgegooid met van die open betonstenen met gras er tussen terwijl er verderop gewoon bestrate parkeervakken zijn, maakt de boel er niet duidelijker op.
Zijn gegevens? Nee. Je kunt ook geen gegevens over andere bekeuringen in dat gebied opvragen of dergelijke gegevens.quote:Op zaterdag 6 april 2013 21:36 schreef Goddelijker het volgende:
Zijn er nog leuke dingen die ik kan opvragen? Zoals iets van agent ofzo?
Voor die ¤ 7,- administratiekosten mogen ze best wat doen. Zeker omdat het onterecht is dat ze die erbij rekenen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 21:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zijn gegevens? Nee. Je kunt ook geen gegevens over andere bekeuringen in dat gebied opvragen of dergelijke gegevens.
Overigens zie ik het nut niet van in bezwaar gaan als je de bekeuring zelf ook terecht vindt? Tenzij je wilt gaan voor dat de groenstrook daar deel uit maakt van de openbare weg, maar dat gaat denk ik niet lukken. Het is duidelijk dat het echt een ander gedeelte beslaat, èn het is duidelijk welke delen wel en welke niet voor parkeren bestemd zijn.
Ah. Right.quote:Op zaterdag 6 april 2013 21:53 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Voor die ¤ 7,- administratiekosten mogen ze best wat doen. Zeker omdat het onterecht is dat ze die erbij rekenen.
En terecht.quote:Op zaterdag 6 april 2013 21:53 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Voor die ¤ 7,- administratiekosten mogen ze best wat doen. Zeker omdat het onterecht is dat ze die erbij rekenen.
Ben sowieso geen type wat graag plankt moet ik bekennen Ik vind het wel fijn om er een beetje vaart in te hebben, maar ik ga nooit harder rijden dan wat magquote:Op zondag 7 april 2013 13:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat laatste lijkt me sowieso een goed plan . En als je slim bent doe je die lange rit niet meteen alleen of met plankgas, want dat ben je simpelweg niet gewend.
Onderweg naar Berlijn heb je flinke stukken 'Ohne Tempolimit', dan dan is het nogal moeilijk om harder te rijden dan magquote:Op zondag 7 april 2013 13:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ben sowieso geen type wat graag plankt moet ik bekennen Ik vind het wel fijn om er een beetje vaart in te hebben, maar ik ga nooit harder rijden dan wat mag
En ik ga elke 2 uur een pauze inlassen (Maar laat ik eerst maar eens kijken voor een leuk autotje als ik m`n rijbewijs heb, want in de Cinquecento van m`n ma gaan we niet passen met z`n 3e + beenruimte )
Ga ik zeker doen! Klinkt heel gek (omdat 22 en beginnend bestuurder) Maar ik wil voor een Fiat Regata/Ritmo of een Citroen BX (En dan het liefst een Phase I)quote:Op zondag 7 april 2013 14:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Onderweg naar Berlijn heb je flinke stukken 'Ohne Tempolimit', dan dan is het nogal moeilijk om harder te rijden dan mag
En inderdaad: ga met een fatsoenlijke auto. Dus je al een karretje koopt, zorg dan wel dat ie goed nagekeken is voordat je vertrekt.
Waarom juist die auto's?quote:Op zondag 7 april 2013 14:13 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ga ik zeker doen! Klinkt heel gek (omdat 22 en beginnend bestuurder) Maar ik wil voor een Fiat Regata/Ritmo of een Citroen BX (En dan het liefst een Phase I)
Ik ben een redelijke auto fanaat (Al vanaf heel jong in autoboeken gedoken en dat soort dingen) en ik wil niet in iets standards rijden (Bmw 3serie/Opel Kadett/Vw Golf) En een BX Phase I is een prachtige auto om te zien, en belastingsvrij.quote:
Waarom? Omdat ik niet in een standaard sjonnie/tuning bak wil rijden. En ik wel gewoon een auto liefhebber ben, en iets unieks onder m`n kont wil hebbenquote:
Dat is zo.. Maar m`n budget ligt maar rond de 1500 euroquote:Op zondag 7 april 2013 14:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind het gewoon lelijke auto's. Je kunt voor een paar duizend euro prima auto's kopen die niet sjonnie, tuning of saai zijn.
Ah wel leuk. Ik vind het zelf geen mooie auto's maar wel leuk dat je eens voor iets anders kiest en niet voor standaard Duitse of Aziatische eenheidsworst.quote:Op zondag 7 april 2013 14:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ben een redelijke auto fanaat (Al vanaf heel jong in autoboeken gedoken en dat soort dingen) en ik wil niet in iets standards rijden (Bmw 3serie/Opel Kadett/Vw Golf) En een BX Phase I is een prachtige auto om te zien, en belastingsvrij.
Fiat Regata, geld inprincipe hetzelfde voor. én ze zijn enorm schaars. En een Ritmo... sja. Dat is in mijn ogen een mooie wagen en ze zijn niet bijzonder duur, en je rijd toch iets met *klasse*
Heb ook een Opel Commodore B/C overwogen, maar dat is het net niet vind ik.
Een Aziaat is ook leuk hoor, maar dan wel een 1e generatie 626 óf éventueel een 1e Generatie Accord.quote:Op zondag 7 april 2013 14:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah wel leuk. Ik vind het zelf geen mooie auto's maar wel leuk dat je eens voor iets anders kiest en niet voor standaard Duitse of Aziatische eenheidsworst.
Overigens zie ik niet direct de link tussen 'klasse' en een Ritmo? Ze zijn wel apart, dat wel.
Je zou ook een Lancia Thema kunnen kopen ofzo. Dat zijn ook wel erg fraaie auto's.
Persoonlijk heb ik niet met Aziatische auto's eigenlijk.quote:Op zondag 7 april 2013 15:02 schreef Braddie het volgende:
[..]
Een Aziaat is ook leuk hoor, maar dan wel een 1e generatie 626 óf éventueel een 1e Generatie Accord.
Lancia Thema heb ik ook naar gekeken maar die spreekt mij éigenlijk niet echt aan.
In mijn ogen heeft een Ritmo gewoon klasse, het is een prachtig ogende bak, en een hoop mensen die steken hun duimpje omhoog of maken even een fototje heb ik het idee, als je in een Golfje rijd of een 318i of dergelijke dan krijg je het imago van Petje/Sjonnie over je heen en dat is jammer.
(En het enige wat ik aan m`n auto wil gaan veranderen is dat er een CD/MP3 Speler in komt met een leuk speaker setje.. maar ook niet te overdreven, want ik luister classic rock en geen rap)
Een Lancia Delta lijkt me óók fijn, of een 156/166 van Alfa Romeo, maar die zijn vaak een beetje kut motorisch geloof ik
http://www.autoscout24.nl(...)892540000000&asrc=st
1000 euro, heb je een 1999 156 met 2 ton op de teller.
http://www.autoscout24.nl(...)964090000000&asrc=st
Of deze. BX uit `86 met 65k op de teller én verse APK
(Naar kilometer stand kijk ik éigenlijk niet echt, al moet ik bekennen dat ik auto`s met meer dan 3 ton op de teller niet ga kopen, 2 ton kan nog wel vind ik.. m`n opa werkte als monteur, en m`n oom ook. En die zeiden al dat als er wat aan de hand zou zijn met m`n auto dat ik hem langs mocht brengen)
Klopt.. maar het voordeel is dat die spoiler er af kan En de verlaging kan weer een verhoging worden ( )quote:Op zondag 7 april 2013 15:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik niet met Aziatische auto's eigenlijk.
En tja ieder z'n smaak ik vind een Thema toch wat eleganter dan een Ritmo.
Een Delta is natuurlijk ook erg leuk! Mooie auto's ook wel.
De 156/166 is motorisch helemaal niet kut, ik heb er zelf één gehad maar het punt is wel dat een 166 je gigantisch veel kost, je wilt ook niet de 2.0 die is gewoon niks aan, in maandelijkse kosten. De 156 is vanzelfsprekend een stukje goedkoper om rijdend te houden. En dan is zo'n 2.0 ook wel prima. Het is alleen zaak dat je wel een goed exemplaar koopt want een Alfa die niet goed verzorgt is = weglopen en niet kopen. En of je voor max. ¤1500 een goede 156/166 kunt krijgen, ik weet het niet. En hou echt rekening met de vaste kosten van zo'n wagen. De 166 verbruikt ook stevig veel benzine.
Die Alfa die jij linkt is trouwens echt totaal verpest door de spoiler en de verlaging ziet er echt niet uit bij die auto. En dan krijg je wèl een sjonnie-imago.
Je zou eens kunnen informeren bij verschillende verzekeraars of op van die vergelijkingssites wat je ongeveer aan premie kwijt bent per maand bij een aantal verschillende verzekeraars?quote:Op zondag 7 april 2013 15:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
Klopt.. maar het voordeel is dat die spoiler er af kan En de verlaging kan weer een verhoging worden ( )
Maandelijkse kosten maken me niet veel uit.. ik wil maximaal 300 per kwartaal uitgeven aan wegenbelasting, en brandstof.. ach, zo lang het verbruik op de snelweg nog op minimaal 1:10 zit ben ik tevreden hoor Verzekering word dan wel lastig schat ik... want ik ben natuurlijk beginnend, en een beginnende bestuurder met een Alfa uit 2000 hmm?
Ik wil ook geen zwaar gemotoriseerd voertuig hoor, 4 cylinder is lekker zat niks aan een 6 of een 8 voorlopig (Wil eerst fatsoenlijk leren rijden in een 4 Cyl)quote:Op zondag 7 april 2013 15:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je zou eens kunnen informeren bij verschillende verzekeraars of op van die vergelijkingssites wat je ongeveer aan premie kwijt bent per maand bij een aantal verschillende verzekeraars?
Als 1:10 je grens is blijf dan weg bij de zwaar gemotoriseerde (3.0 en 3.2 V6) 166's. Daar haal je nòoit 1:10 mee.
Ongetwijfeld met de JTD wel ja. En als je een 4 cilinder prima vindt..quote:Op zondag 7 april 2013 15:31 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik wil ook geen zwaar gemotoriseerd voertuig hoor, 4 cylinder is lekker zat niks aan een 6 of een 8 voorlopig (Wil eerst fatsoenlijk leren rijden in een 4 Cyl)
Volgens mij is met een 1.9JTD 156/166 wel 1:12 te halen gemiddeld?
Ik zou er nooit aan beginnen. Ik ga mezelf niet vrijwillig opvouwen in een kleine auto voor een lange afstand.quote:Op zondag 7 april 2013 15:32 schreef JDude het volgende:
Roadtrips in kleinere auto's zijn best te doen hoor. Ben naar Berlijn geweest met 5 man in een Hyundai Accent . Praag met drie in een Nissan Almera, München met drie man in een Clio, Krakow met drie man in een Golf en drie in een 205 .
Maar een cinquecento is wel wat teveel (lees: te weinig) van het goede misschien.
quote:Op zondag 7 april 2013 15:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik zou er nooit aan beginnen. Ik ga mezelf niet vrijwillig opvouwen in een kleine auto voor een lange afstand.
In kleinere autotjes lijkt het mij prima (Die nieuwe Polo waar ik in les heeft meer beenruimte achterin dan de E-Klasse van een kennis van mij )quote:Op zondag 7 april 2013 15:32 schreef JDude het volgende:
Roadtrips in kleinere auto's zijn best te doen hoor. Ben naar Berlijn geweest met 5 man in een Hyundai Accent . Praag met drie in een Nissan Almera, München met drie man in een Clio, Krakow met drie man in een Golf en drie in een 205 .
Maar een cinquecento is wel wat teveel (lees: te weinig) van het goede misschien.
Ik hou sowieso niet van kleine auto's. Heb er niets mee en hoef er ook geen. Ook niet voor een roadtrip.quote:Op zondag 7 april 2013 15:34 schreef Braddie het volgende:
[..]
[..]
In kleinere autotjes lijkt het mij prima (Die nieuwe Polo waar ik in les heeft meer beenruimte achterin dan de E-Klasse van een kennis van mij )
Maar een Cinquecento is al kut als ik er alleen in zit (Zit zowat met m`n benen tegen het stuur, en m`n kop tegen het dak.. en ik ben 1,81)
Ben ook niet gek van kleine auto`s. En dan bedoel ik die koekblikjes in het segment Daihatsu Cuore, Suzuki Alto, Peugeot 205, Opel Corsa, Volkswagen Polo, Fiat Cinquecento.quote:Op zondag 7 april 2013 15:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik hou sowieso niet van kleine auto's. Heb er niets mee en hoef er ook geen. Ook niet voor een roadtrip.
Ik vind een Polo/Golf e.d. ook wel klein hoorquote:Op zondag 7 april 2013 15:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ben ook niet gek van kleine auto`s. En dan bedoel ik die koekblikjes in het segment Daihatsu Cuore, Suzuki Alto, Peugeot 205, Opel Corsa, Volkswagen Polo, Fiat Cinquecento.
Alles vanaf een Polo kan net wat mij betreft (Dus alles zo rond de 3,80m en daar boven)
Alles daaronder is gewoon énorm onpraktisch in mijn ogen, en gewoon niet comfortabel( Al is een 205 uitzondering want die zijn nog redelijk comfortabel opzich)
Jij bent ook gewoon verwendquote:Op zondag 7 april 2013 16:02 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vind een Polo/Golf e.d. ook wel klein hoor
Als je een 7 serie rijd of een S-Klasse is een Polo/Golf klein ja.quote:Op zondag 7 april 2013 16:02 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vind een Polo/Golf e.d. ook wel klein hoor
Ik heb vijf man plus een volle kofferbak gehad in m'n 3-serie. Dan moet je inderdaad een stuk rustiger doen dan wanneer je twee man hebt en verder geen bagage. Het scheelt ook nogal... de auto vol vs. leeg scheelt makkelijk 300-400kg. Da's best veel.quote:Op zondag 7 april 2013 17:25 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Uit ervaring kan ik zeggen dat een volle kofferbak + 3 man het limiet was van comfortabel reizen met mijn oude Lancer, Laguna en nu Carisma. 4 man kan ik me eigenlijk niet voorstellen, maar ieder z'n ding.
Die Laguna was trouwens echt een hele fijne reisauto geen strepentrekker en helaas geen cruise control maar die vering Poolse wegen konden me niets maken
4 man + bagage maakt voor mij niet per se de auto acceptabel. Ik hou gewoon van grote auto's .quote:Op zondag 7 april 2013 16:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
Als je een 7 serie rijd of een S-Klasse is een Polo/Golf klein ja.
Maar een Golf is groot zat voor 4 man + baggage. en een Polo ook wel (de eerste en 2e generatie Polo zien er nog leuk uit ook)
En terecht.quote:
Ik hou ook wel van grote auto`s en het liefst rijd ik in een Lincoln Navigator of dergelijk. Maar die zijn té groot.quote:Op zondag 7 april 2013 17:38 schreef Actaeon het volgende:
[..]
4 man + bagage maakt voor mij niet per se de auto acceptabel. Ik hou gewoon van grote auto's .
Rij regelmatig een E-klasse, maar die zijn echt absurd laag. Terwijl ik in de Ibiza de stoel op de laagste stand heb, heb ik hem in de taxi's juist weer haast zo hoog mogelijk, en dan vind ik hem nog laag. Ik heb niets tegen laag zitten, maar die E-klasse's zitten imho veel te laag voor het soort auto. (je kan zo'n beetje op het asfalt zitten in die auto's.)quote:Op zondag 7 april 2013 18:27 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik hou ook wel van grote auto`s en het liefst rijd ik in een Lincoln Navigator of dergelijk. Maar die zijn té groot.
een E-Klasse is groot zat, die is 4 meter 40 geloof ik
Kleine smijtauto's geen comfort vaak kleine motoren ook.quote:Op zondag 7 april 2013 19:50 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Rij regelmatig een E-klasse, maar die zijn echt absurd laag. Terwijl ik in de Ibiza de stoel op de laagste stand heb, heb ik hem in de taxi's juist weer haast zo hoog mogelijk, en dan vind ik hem nog laag. Ik heb niets tegen laag zitten, maar die E-klasse's zitten imho veel te laag voor het soort auto. (je kan zo'n beetje op het asfalt zitten in die auto's.)
Groot is leuk, maar hier in het noorden niet echt nodig, kleine smijtauto'tjes (mijn Ibi, Polo's e.d) zijn hier veel leuker.
Voor lange afstanden gaat er voor mij a.t.m. niets boven een E-klasse of S-klasse(maar die laatste heeft in coupe vorm achterin weer te weinig hoofdruimte)
Ik ben trouwens dol op de universiteit van de VAG onderdelen; was het knopje om de buitenspiegels mee te bedienen kwijt, Nieuwe kost 25,- (moet dan direct de hele regelunit kopen. ) dus via Ebay 1 gekocht voor 5,- van een Golf.
Een E-klasse is gewoon normaal, daar begint het.quote:Op zondag 7 april 2013 18:27 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik hou ook wel van grote auto`s en het liefst rijd ik in een Lincoln Navigator of dergelijk. Maar die zijn té groot.
een E-Klasse is groot zat, die is 4 meter 40 geloof ik
Wielbasis waarschijnlijkquote:Op zondag 7 april 2013 21:26 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
E-Klasse is langer dan 4,4 meter toch.
mwah, 1.4.. zit tegenwoordig ook in Passat's e.d.quote:Op zondag 7 april 2013 21:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Kleine smijtauto's geen comfort vaak kleine motoren ook.
Coool. Turbo uitvoering?quote:Op zondag 7 april 2013 21:47 schreef totalvamp het volgende:
Nieuwe auto sinds gisteren
Wel rhd, maar ben daar na een middag al aan gewend.
[ afbeelding ]
Ja maar dat het in een Passat zit doet er toch niets aan af dat een 1.4 gewoon een verdomd kleine motor is? Ik vind dat gewoon niks. Ik wil een grote(re) motor in mijn auto.quote:Op zondag 7 april 2013 21:43 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah, 1.4.. zit tegenwoordig ook in Passat's e.d.
Besides, Zwart, wel eens in ee E-klasse gezeten? Ik zit normaal gesproken ook altijd zo laag mogelijk, maar daarin niet; daar kan ik zo laag zitten dat ik amper boven het stuur uitkom, en ik ben 1.80m lang, dus een doodnormale lengte.
mwah, op papier wil het best vooruit. kameraad heeft net een Leon besteld, met de 140pk 1.4. 0-100 in iets van 8 seconden.quote:Op zondag 7 april 2013 22:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja maar dat het in een Passat zit doet er toch niets aan af dat een 1.4 gewoon een verdomd kleine motor is? Ik vind dat gewoon niks. Ik wil een grote(re) motor in mijn auto.
Heel die velgen niet want die zijn echt taxi-onlyquote:Op zondag 7 april 2013 21:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ooooh, die Benz-logo's in de wielen kunnen echt niet
Troll of serieus?quote:
Dat maakt mij niet uit ik wil geen klein opgefokt blokje in mijn auto maar een groot atmosferisch blok. Het gaat mij niet alleen om de specs, ook om het gevoel. En zo'n klein blok vind ik gewoon niets.quote:Op zondag 7 april 2013 22:01 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah, op papier wil het best vooruit. kameraad heeft net een Leon besteld, met de 140pk 1.4. 0-100 in iets van 8 seconden.
Tja, mij gaat het vooral om de toeren en de handling. Dan ben je vaak beter uit met een klein licht blokje als een zware 6/8/10/12 cilinder.. Het enige toffe aan die dikke amerikaanse blokken is het geluid.quote:Op zondag 7 april 2013 22:06 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat maakt mij niet uit ik wil geen klein opgefokt blokje in mijn auto maar een groot atmosferisch blok. Het gaat mij niet alleen om de specs, ook om het gevoel. En zo'n klein blok vind ik gewoon niets.
Er gaat niks boven het gedrag en het geluid en de reserves van een grote 6/8/10/12 cilinder voor mij En ik wil toch altijd liever comfort gekoppeld aan flink wat vermogen dan kart-achtige kleine scheurijzers die je hoog in de toeren kan jagen en in bochten kan smijten. Daarom hou ik van grote auto's met grote zware motoren. Heerlijk die souplesse en reserves. En toch veel kracht als je het wilt maar heerlijk rustig bij normaal gebruik. Mooi geluid.quote:Op zondag 7 april 2013 22:10 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Tja, mij gaat het vooral om de toeren en de handling. Dan ben je vaak beter uit met een klein licht blokje als een zware 6/8/10/12 cilinder.. Het enige toffe aan die dikke amerikaanse blokken is het geluid.
Nee, wilde een upgrade van mijn MR2 en niet absurd veel geld ervoor neerleggenquote:
toffe upgrade dan alsnog..quote:Op zondag 7 april 2013 22:20 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Nee, wilde een upgrade van mijn MR2 en niet absurd veel geld ervoor neerleggen
Wil jij nog steeds een andere auto kopen of staat dat plan in de ijskast?quote:
ijskast; met een beetje geluk ben ik over een jaar afgestudeerd in een beroepsrichting waarbij het vrij normaal is dat je een lease-auto hebt, dus ik wacht nog even een jaartje.quote:Op zondag 7 april 2013 22:38 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wil jij nog steeds een andere auto kopen of staat dat plan in de ijskast?
Aah oke, ja daar zit ook wat in. Al kan je natuurlijk ook gewoon een leuke privé-auto kopen en je leasebak alleen zakelijk rijden?quote:Op zondag 7 april 2013 22:41 schreef Marco001 het volgende:
[..]
ijskast; met een beetje geluk ben ik over een jaar afgestudeerd in een beroepsrichting waarbij het vrij normaal is dat je een lease-auto hebt, dus ik wacht nog even een jaartje.
Naah, ik wil dan eerst sparen voor een eigen huisje, de Seat verkopen en gaan bijtellen. (is waarschijnlijk goedkoper als wanneer ik de Seat hou..)quote:Op zondag 7 april 2013 22:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Aah oke, ja daar zit ook wat in. Al kan je natuurlijk ook gewoon een leuke privé-auto kopen en je leasebak alleen zakelijk rijden?
Dat is ook leuk inderdaad ik zou niet zo snel gaan bijtellen denk ik maar in de beroepsgroep waar ik terecht kom is een leasebak ook niet zo vanzelfsprekend.quote:Op zondag 7 april 2013 22:44 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Naah, ik wil dan eerst sparen voor een eigen huisje, de Seat verkopen en gaan bijtellen. (is waarschijnlijk goedkoper als wanneer ik de Seat hou..)
Wil daarna of een Nissan S15, of een oude Porsche kopen voor erbij..
Haha, komen nog andere inquote:Op zondag 7 april 2013 21:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ooooh, die Benz-logo's in de wielen kunnen echt niet
Hey, origineel manquote:Op zondag 7 april 2013 22:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Heel die velgen niet want die zijn echt taxi-only
Mee eens, maar dat had ik al eens eerder gezegd. Ik vind het ook echt niks, maar de naafkapjes maken het wel opvallend matig. Velgenstijl blijft ieders eigen keuze, gaat erom dat hij ze mooi vindt. Maar die andere logo's zijn altijd een no-go.quote:Op zondag 7 april 2013 22:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Heel die velgen niet want die zijn echt taxi-only
precies, en als ik ga bijtellen neem ik wel wat leus uiteraard.. met een beetje mazzel zit er wel een A3 in dan.quote:Op zondag 7 april 2013 22:52 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is ook leuk inderdaad ik zou niet zo snel gaan bijtellen denk ik maar in de beroepsgroep waar ik terecht kom is een leasebak ook niet zo vanzelfsprekend.
Ik ga toch nooit bijtellen denk ik maar ik zou m'n leasebak gewoon voor woon-werk gebruiken. En dan neem ik wel genoegen met iets als een Passat diesel ofzo of een Giullietta. Groter en luxer mag natuurlijk altijdquote:Op zondag 7 april 2013 22:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
precies, en als ik ga bijtellen neem ik wel wat leus uiteraard.. met een beetje mazzel zit er wel een A3 in dan.
Inderdaad en mooi standaards afgezien de luchtfilter en het uitlaatsysteem. Heb ook de originele velgen erbij.quote:
Giulietta Echt een mooie auto is dat. Enige Alfa die ik nog wel zou willen.quote:Op zondag 7 april 2013 23:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik ga toch nooit bijtellen denk ik maar ik zou m'n leasebak gewoon voor woon-werk gebruiken. En dan neem ik wel genoegen met iets als een Passat diesel ofzo of een Giullietta. Groter en luxer mag natuurlijk altijd
Als het ooit zou kunnen zou ik voor zakelijke km's wel een XF willen.quote:Op zondag 7 april 2013 23:04 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Giulietta Echt een mooie auto is dat. Enige Alfa die ik nog wel zou willen.
Vind jijquote:Op zondag 7 april 2013 22:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mee eens, maar dat had ik al eens eerder gezegd. Ik vind het ook echt niks, maar de naafkapjes maken het wel opvallend matig. Velgenstijl blijft ieders eigen keuze, gaat erom dat hij ze mooi vindt. Maar die andere logo's zijn altijd een no-go.
Lorinser caps, zijn ook Lorinser velgen dus jaquote:
Nee, absoluut niet zelfs Hou er niet van om auto`s te verlagen en spoilerkits / dergelijke tuning aan te brengen, bah. Hoe origineler de auto hoe beter.quote:Op zondag 7 april 2013 20:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Lage stoelen zijn ook alleen vervelend als je 65+ bent.
Zo laag mogelijk bij de grond, sowieso.
Sorry, ook met andere naafkapjes blijven het mb wielen...quote:Op zondag 7 april 2013 22:54 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Haha, komen nog andere in
[..]
Hey, origineel man
Zijn allebei eigenlijk auto's die je niet wilt kopen met dat budgetquote:Op zondag 7 april 2013 23:17 schreef Braddie het volgende:
Trouwens. Ik ga bij wat auto bedrijfjes kijken hier en daar voor een 2e handsje met m`n opa. Handig zo`n auto monteur/handelaar in de famillie.
Budget is zo rond de 1500 en ik neig enorm naar Alfa óf Mercedes. Maar als iemand anders suggesties heeft?
Geen van die twee, dan moet je met het dubbele aankomen. Met goed zoeken en een beetje geluk stuit je dan bijvoorbeeld op dit soort aardige aanbiedingen:quote:Op zondag 7 april 2013 23:17 schreef Braddie het volgende:
Trouwens. Ik ga bij wat auto bedrijfjes kijken hier en daar voor een 2e handsje met m`n opa. Handig zo`n auto monteur/handelaar in de famillie.
Budget is zo rond de 1500 en ik neig enorm naar Alfa óf Mercedes. Maar als iemand anders suggesties heeft?
Ik zou in de wegenbelasting tot de 300 euro per kwartaal kunnen gaan (als maximum) en dan eventueel zo rond de (ja.. dit is waarschijnlijk heel weinig) zo rond de 400 euro per maand aan onderhoudquote:Op maandag 8 april 2013 00:16 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Geen van die twee, dan moet je met het dubbele aankomen. Met goed zoeken en een beetje geluk stuit je dan bijvoorbeeld op dit soort aardige aanbiedingen:
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Het enige type Mercedes dat je beneden de ¤4k moet willen hebben (naast de Baby Benz): de W124, een regelrechte tank.
Voor ¤1500 koop je het beste een klein brik van Japanse afkomst. Een wat groter brik kan ook nog wel, maar in ieder geval liever geen Duits premiumspul of hooggevoelige Alfa Romeo. Vergeet niet dat het onderhoud bij dit soort merken ook regelmatig wat meer in de kosten loopt, met zo'n laag budget ga ik er vanuit dat je ook wat dat betreft niet veel kan lijden.
Okquote:Op maandag 8 april 2013 00:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zijn allebei eigenlijk auto's die je niet wilt kopen met dat budget
Bedankt voor deze info.quote:Op maandag 8 april 2013 01:44 schreef Kriegel het volgende:
Het probleem is dat Mercedes in de late jaren '90 en t/m pakweg 2006 een hoop auto's heeft gebouwd die op gebied van betrouwbaarheid geen eer aan het merk deden, er werd in tegenstelling tot in de jaren '70 en '80 veel aan kostenbesparing gedaan, dat gecombineerd met een toenemende hoeveelheid elektronische snufjes leverde regelmatig problemen op. Zelfs roest, en veel ook op bepaalde modellen.
Trouwens, wie wil er nou in zo'n eerste-generatie A-klasse rijden? Behalve de gebrekkige kwaliteit van die auto straal je ook nog 100% uit dat je op het merkje geilt. Hij lijkt niet eens op een Benz. Een oudere W124 rijdt veel comfortabeler, is mooier (goed, subjectief maar kom op ) en geeft je waarschijnlijk een probleemlozer bestaan.
Het eerste model C-klasse is trouwens nog wel best okay (W202, opvolger van de W201, oftewel de eerder genoemde Baby Benz), die kreeg pas problemen rond 2000 met de W203. Zelfde geldt min of meer voor de E-klasse. Maar ¤1500? Nee, teveel afgetrapte of onderhoud-behoevende bakken rond die prijs, beter neem je dat risico gewoon niet.
¤400 per maand voor onderhoud is trouwens heus niet zo weinig hoor, tenzij je een keer iets groots hebt ga je dat echt niet zomaar opmaken. En ¤300 per kwartaal aan wegenbelasting is voor een benzineauto enorm veel, dan moet je denken aan een kolos van 1800 kg. Je kunt met dat maandelijkse geld dus misschien ook nog wel even doorsparen, zodat je een chiquere auto kunt kopen.
Heb ik naar zitten kijken inderdaad, nieuwere generaties Accord zijn prachtige wagens.quote:Op maandag 8 april 2013 01:58 schreef Kriegel het volgende:
Oh, en een Accord is een goed voorbeeld van een betere jaren '90 Japanner. Degelijk, relatief lekker veel ruimte, goede rijeigenschappen. Gek genoeg nooit echt populair geworden hier, net als de al even uitstekende Toyota Camry. Zal wel zijn omdat we hier nogal op Duits geilen in het D-segment, een Japanner moet in de ogen van de Nederlander een hatchbackje zijn.
Puur op het eerste oog lijkt deze me bijvoorbeeld wel interessant voor je: http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Niet een schat aan informatie, maar de auto oogt tenminste netjes en dat stemt hoopvol. Het is in deze prijsklasse lang niet vanzelfsprekend.
Tja, het is moeilijk te zeggen aangezien je niet weet hoe beide auto's tijdens hun kilometers bereden zijn, en ook nog omdat ik de onderhoudsboekjes hier niet kan bekijken.quote:Op maandag 8 april 2013 01:58 schreef Braddie het volgende:
[..]
Bedankt voor deze info.
Zat even rond te neuzen op Autoscout. En was bij de 190 aanbeland van Mercedes (lijken me hele fijne auto`s eerlijkgezegd) totdat ik dat van.. Nee, ik ga tóch even kijken bij japanse wagens.
Kom ik DIT tegen:
http://www.autoscout24.nl(...)747130000000&asrc=st|fs
(Beetje schade.. maar m`n opa heeft connecties die het weg werken voor niks)
http://www.autoscout24.nl(...)522150000000&asrc=st|fs
Deze is dan weer echt als nieuw en uit `99 dus zelfs wat jonger én Gratis APK. Máár... 2,5ton. Nou is dat voor een japanner niet zo veel, maar geld dat ook voor de nieuwere generaties?
quote:Op maandag 8 april 2013 02:42 schreef Kriegel het volgende:
Oh, als je trouwens toch zo'n BX wil moet je 2CV even aanschieten voor info en tips, die gast weet ongeveer alles over ouwe roestbakken met veerbollen.
Alsof een verlaging alleen samenkomt met tuning en spoilers?quote:Op zondag 7 april 2013 23:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet zelfs Hou er niet van om auto`s te verlagen en spoilerkits / dergelijke tuning aan te brengen, bah. Hoe origineler de auto hoe beter.
Neeee niet weer een klein brik van Japanse afkomstquote:Op maandag 8 april 2013 00:16 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Geen van die twee, dan moet je met het dubbele aankomen. Met goed zoeken en een beetje geluk stuit je dan bijvoorbeeld op dit soort aardige aanbiedingen:
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Het enige type Mercedes dat je beneden de ¤4k moet willen hebben (naast de Baby Benz en W123): de W124, een regelrechte tank.
Voor ¤1500 koop je het beste een klein brik van Japanse afkomst. Een wat groter brik kan ook nog wel, maar in ieder geval liever geen Duits premiumspul of hooggevoelige Alfa Romeo. Vergeet niet dat het onderhoud bij dit soort merken ook regelmatig wat meer in de kosten loopt, met zo'n laag budget ga ik er vanuit dat je ook wat dat betreft niet veel kan lijden.
Even heel wat anders trouwens, ik heb gisteren in de Peug 206 1.6 16v van m'n zusje gereden. Hóórt het koppelingspedaal bij die dingen zo schokkerig mee omhoog te komen als je je voet optilt, of is de boel intern gewoon versleten? Het ding staat tegen de 200.000 km, best reëel dat het nog de originele koppeling is.
Soepel wegrijden is echt verdomd tricky in die wagen, je voelt amper waar het aangrijppunt zit omdat dat pedaal niet netjes gedoseerd mee omhoog komt. Hij blijft niet echt hangen of zo, maar de beweging voelt gewoon niet soepel. Nu weet ik waarom ze altijd met zoveel toeren ervandoor gaat, je krijgt bijna geen feedback wat betreft wanneer je moet beginnen met gasgeven en dus ben je al snel te vroeg (of te laat, al helemaal leuk). Vrooeemmm!
Jij hoeft er toch niet in te rijden?quote:Op maandag 8 april 2013 10:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Neeee niet weer een klein brik van Japanse afkomst
Het was juist zo leuk dat die jongen gewoon een keer wat anders wilde, ook wat oudere auto's . En dan ga je 'm toch niet weer in een Starlet oid pratenquote:
Als je nou gewoon even verder leest zie je dat het daar helemaal niet op neerkomt.quote:Op maandag 8 april 2013 10:52 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het was juist zo leuk dat die jongen gewoon een keer wat anders wilde, ook wat oudere auto's . En dan ga je 'm toch niet weer in een Starlet oid praten
Kijk, daar heb ik iets aan, heb nul verstand van het technische gedeelte van koppelingen maar nu weet ik tenminste waar ik kan beginnen met zoeken. Bedankt voor de suggestie.quote:Op maandag 8 april 2013 08:42 schreef Goddelijker het volgende:
@probleem 206:
Controleer de koppelingskabel eens en grote kans dat het de drukgroep is die versleten is. Toen mijne laatst versleten was kwam hij ook lastig omhoog en heel trillerig wegrijden! De lagers van de druklager waren verrot en de druklager was helemaal de drukgroep ingesleten. Was tevens ook een 206.
Maar het is wel je primaire advies in de tekst. En fool-proof of niet, het is gewoon doodsaai.quote:Op maandag 8 april 2013 11:47 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Als je nou gewoon even verder leest zie je dat het daar helemaal niet op neerkomt.
Ik blijf er verder wel bij dat het gewoon de meest fool-proof optie is, cliché of niet.
Succes! Als je nog specifieke vragen heb, laat t maar weten!quote:Op maandag 8 april 2013 11:47 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Als je nou gewoon even verder leest zie je dat het daar helemaal niet op neerkomt.
Ik blijf er verder wel bij dat het gewoon de meest fool-proof optie is, cliché of niet.
[..]
Kijk, daar heb ik iets aan, heb nul verstand van het technische gedeelte van koppelingen maar nu weet ik tenminste waar ik kan beginnen met zoeken. Bedankt voor de suggestie. [ afbeelding ]
Of een OV kaart.quote:Op maandag 8 april 2013 11:56 schreef Kriegel het volgende:
Ik doe het ook niet met volle plezier hoor, maar met zo'n budget moet vooral het verstand regeren.
Een oude Lancia mag ook hoor.quote:Op maandag 8 april 2013 11:53 schreef Kriegel het volgende:
Uiteindelijk komen we nog bij verschillende Mercedessen uit en een Citroën BX, die eerste voor iets meer dan ¤1500 weliswaar. Wat wil je dan dat ik 'm aanraadt puur om jouw lust naar non-conformisme tevreden te stellen, een Lancia Thesis?
Met 500 euro moet je verstandig zijn, dat is zéker waar. Mááar gelukkig zit er famillie in de auto bussiness dus onderhoud word gedaan, mocht er iets gebeuren onverwachts gebeuren dan heb ik ook geld achter de handquote:Op maandag 8 april 2013 12:11 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Een oude Lancia mag ook hoor.
Ik bedoelde eigenlijk gewoon van..waarom weer over die kleine Japanse dingen beginnen..duidelijk dat die persoon gewoon iets 'anders' wilt..laat dan gewoon een keer die Starlets c.a. wat ze zijn
Maar goed met ¤500 moet je vooral verstandig zijn, dat is dan wel weer waar.
Ja.. ik wil van de zomer met 3 vrienden naar Duitsland toe een weekje. Dus vandaar dat ik een wat grotere auto zoek. Maar aan de andere kant, het is natuurlijk mijn auto niet die van hunquote:Op maandag 8 april 2013 13:26 schreef Kriegel het volgende:
Met ¤500 moet je vooral geluk hebben, verstand telt dan al niet meer zo. Of ja, om de echte troep eruit te filteren. Trouwens ehh, Braddie, moet jij eigenlijk geen station om al die bandspullen van je te versjouwen? Je zei iets over een Aerodeck.
http://link.marktplaats.nl/662897027quote:Op maandag 8 april 2013 13:27 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja.. ik wil van de zomer met 3 vrienden naar Duitsland toe een weekje. Dus vandaar dat ik een wat grotere auto zoek. Maar aan de andere kant, het is natuurlijk mijn auto niet die van hun
Het enige wat ik er in kwijt moet dat is een Keyboard, en voor de rest mezelf
Oke, prima .quote:Op maandag 8 april 2013 13:42 schreef Braddie het volgende:
Ik koop niks met meer als 2 ton op de teller. Is mij afgeraden door m`n opa en die heeft er wel verstand van
Precies. Ik heb mijn Laguna toen gekocht met 250k en weggedaan met 263± maar dat had niets te maken met het superfijne motortje of andere problemen. Het was een belastingslurper en verzekering was toen ook nog duurderquote:Op maandag 8 april 2013 13:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Kilometerstand is ook maar een getal.
Ik heb een auto met minder dan 1 ton op de klok en daar kunnen ook dingen kapot gaan.
quote:Op maandag 8 april 2013 13:42 schreef Braddie het volgende:
Ik koop niks met meer als 2 ton op de teller. Is mij afgeraden door m`n opa en die heeft er wel verstand van
quote:
Kijk, m`n opa gaat sowieso mee bij het kijken voor m`n eerste auto. En van hem moest ik het aanhouden om onder de 200k te blijven omdat er anders steeds meer dingen stuk zouden gaan.quote:
Ik koop liever een auto met meer dan 2 ton voor 500 eypo dan eentje met minder dan 2 ton.quote:Op maandag 8 april 2013 13:58 schreef Braddie het volgende:
[..]
[..]
Kijk, m`n opa gaat sowieso mee bij het kijken voor m`n eerste auto. En van hem moest ik het aanhouden om onder de 200k te blijven omdat er anders steeds meer dingen stuk zouden gaan.
Maar dit kan inderdaad ook gewoon bij een auto met amper 100k op de teller, dus dat neem ik met een korreltje zout, ookal zit het in m`n achterhoofd.
Hmm.. dat is wel een goede inderdaad, als ze een lage kilometer stand hebben zijn het meestal autotjes van oude mensen geweest.. en dan zijn ze lui denk ik.. Hoge KM stand zijn ze gewoon naja... veel gebruikt. Maar of het dan ook enigzins een goede auto is, sja..quote:Op maandag 8 april 2013 14:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik koop liever een auto met meer dan 2 ton voor 500 eypo dan eentje met minder dan 2 ton.
In het eerste geval is ie waarschijnlijk zo goedkoop door de kilometerstand, in hetvyweede geval waarschijnlijk omdat het een kutding is.
quote:Op maandag 8 april 2013 12:45 schreef Kriegel het volgende:
Niet mee eens, aangezien ik er verder niet op doorga mag het in ieder geval genoemd zijn, anders is je informatie niet compleet. En zoals je misschien merkt staat ie helemaal niet onwelwillend tegens een Japanse auto, hij komt zelf met de Accord, 626 en twee advertenties van Nissan Primera's, dat ga ik 'm dan toch echt niet uit z'n hoofd praten.
Daarnaast, hij heeft geen enkele keer letterlijk gezegd dat hij 'iets anders' wil (dat maak je zelf eruit op), slechts dat een Mercedes of Alfa 'm tof lijkt. Logisch, wie niet?
Maar goed, om het dan misschien nog iets dragelijker voor je te maken, hier:
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Zie persoonlijk niet echt wat er spannender aan is dan aan een Accord, maar het is een Volvo.
Nu is een ieders informatie compleet.quote:Op zondag 7 april 2013 14:37 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waarom? Omdat ik niet in een standaard sjonnie/tuning bak wil rijden. En ik wel gewoon een auto liefhebber ben, en iets unieks onder m`n kont wil hebben
Je kan voor 500 euro echt wel unieke wagentjes kopen hoor En ik vind dit eigenlijk wel het maximale voor een eerste autotje.quote:Op maandag 8 april 2013 14:36 schreef daNpy het volgende:
Liefhebber zijn en 500 euro over hebben voor een standaard compacte auto in het Z segment.
Koppeling is primaquote:Op maandag 8 april 2013 15:18 schreef daNpy het volgende:
Da's een erg nette prijs voor dat ding. Hoe staat het met koppeling en dat soort onderhoud?
Das toch lekker over de weg zweven jungen Tot de eerste drempelquote:
Oeps! Nu zie ik dat daar ook al een hele discussie staat die ik dus blijkbaar heb gemist. Net een paar pagina's terug. Ik dacht (aan de hand van z'n eerste post waar ik op reageerde) dat ie gisternacht pas voor het eerst over een eigen auto begon.quote:Op maandag 8 april 2013 14:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
[..]
Nu is een ieders informatie compleet.
500 het maximale, ja? Ik vind 1500 eerlijk gezegd al niet zo heel veel. Wel gewoon genoeg als je geen bijzondere wensen hebt, maar waarom zou een paar honderd euro het maximale moeten zijn? Dat is eigenlijk niet eens een waardige autoprijs, eerder geld voor een brommer.quote:Op maandag 8 april 2013 14:48 schreef Braddie het volgende:
[..]
Je kan voor 500 euro echt wel unieke wagentjes kopen hoor En ik vind dit eigenlijk wel het maximale voor een eerste autotje.
Nee hij is er al wel een tijdje mee bezig volgens mij En vandaar dus mijn reactie op de wat meer doorsnee modellenquote:Op maandag 8 april 2013 15:49 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Oeps! Nu zie ik dat daar ook al een hele discussie staat die ik dus blijkbaar heb gemist. Net een paar pagina's terug. Ik dacht (aan de hand van z'n eerste post waar ik op reageerde) dat ie gisternacht pas voor het eerst over een eigen auto begon.
Preciesquote:Op maandag 8 april 2013 15:38 schreef daNpy het volgende:
Niks raars dus buiten wat normaal onderhoud.
Ja, nu begrijp ik ook beter waarom je zo begon te steigeren, hij heeft daar dus wél vrij letterlijk aangegeven een aparte smaak te hebben. Wel weer vreemd om daarna zelf met een Primera te komen, gevolgd door een uiterst minimaal budget, maar soit.quote:Op maandag 8 april 2013 15:52 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee hij is er al wel een tijdje mee bezig volgens mij En vandaar dus mijn reactie op de wat meer doorsnee modellen
Terecht, de onderhoudskosten overstijgen al snel de aanschafprijs.quote:Op maandag 8 april 2013 16:04 schreef bokkepoot het volgende:
Het grote nadeel aan een 500 euro auto is dat de mensen die zo'n bak kopen ook geen cent aan onderhoud willen uitgeven.
bokkepoot, ik vind jouw avatar zo tof dat ik deze week weer opnieuw aan fallout ga beginnenquote:Op maandag 8 april 2013 16:04 schreef bokkepoot het volgende:
Het grote nadeel aan een 500 euro auto is dat de mensen die zo'n bak kopen ook geen cent aan onderhoud willen uitgeven.
Al is m`n auto 100 euro. Als er wat moet gebeuren aan onderhoud dan gebeurd dat ook.quote:Op maandag 8 april 2013 16:04 schreef bokkepoot het volgende:
Het grote nadeel aan een 500 euro auto is dat de mensen die zo'n bak kopen ook geen cent aan onderhoud willen uitgeven.
Als het een uniek autotje is, zoals een Renault 25, een Peugeotje 104, een Citroen BX. Ja.. dan wel. Is het iets als een Volkswagen Golfje, Renault Clio, Peugeot 205 dan niet.quote:Op maandag 8 april 2013 18:31 schreef house_is_a_feeling het volgende:
300 euro per maand aftikken voor een auto van 500.. oké
Dat staat los van Fok hoor . Ik vind het inderdaad . Of het nou Benz-velgen zijn of niet, ik vind ze niet zo goed bij de auto passen. Maar da's ook een smaakkwestie. Hoe dan ook, en ik denk dat niemand dat met me oneens is, zijn die naafkapjes wel een afknapper op een Audi. Je rijdt immers een Audi, dan moet je geen Mercedeskapjes hebben .quote:Op zondag 7 april 2013 23:13 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Vind jij
Dit soort reacties had ik uiteraard ook wel verwacht op Fok!
Gewoon ff naar de sloop.quote:Op maandag 8 april 2013 17:04 schreef Goddelijker het volgende:
Zag net dat de leiding naar m'n achterruitenwisser kapot is, bij de kofferbak. Waarschijnlijk combinatie van de kou en het draaien/wringen door het openen/sluiten van de kofferbak.
Moet nu even zien te vinden welke maat het is, dan kan ik er een verlengstukje tussen zetten.
Weet iemand waar ik dat zou kunnen vinden? Of even zelf meten met een schuifmaat sneller?
Dus zoiets er tussen:
[ afbeelding ]
300 per maand aan onderhoud. Vind ik wel allejezus veel. Ben ik met een 21 jaar oude Fransoos nog niet eens kwijt.quote:Op maandag 8 april 2013 18:27 schreef Braddie het volgende:
[..]
Al is m`n auto 100 euro. Als er wat moet gebeuren aan onderhoud dan gebeurd dat ook.
300 euro per maand aan onderhoud heb ik wel over ongeveer. Hele kleine dingetjes kan m`n opa wel voor weinig doen Gewoon wat sloperijen af voor de onderdelen eventueel, en anders met de pas van m`n vader langs brezan
Ja het is ook allejezus veel, maar dat is puur bijwijze van. Het is meer zo van, mocht er iets kapot gaan dan kan ik het in ieder geval direct laten vervangen weet je wel ?quote:Op maandag 8 april 2013 19:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
300 per maand aan onderhoud. Vind ik wel allejezus veel. Ben ik met een 21 jaar oude Fransoos nog niet eens kwijt.
Fallout is tof, Skyrim was gaaf, maar fallout is nog beterquote:Op maandag 8 april 2013 17:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
bokkepoot, ik vind jouw avatar zo tof dat ik deze week weer opnieuw aan fallout ga beginnen
Mijn gebakje van 200 doet het ook al netjes 10.000 km, maar daar zit dan wel een paar euro onderhoud aan.quote:Een auto van 500 euro blijft altijd een gok.
Heb er al eens eentje gekocht van die prijs, welke met 100 euro onderhoud nog duizenden km's probleemloos heeft gereden. Andere die ik kocht blies na 100km de koppakking eruit en mogen distributieriem + toebehoren en de thermostaat ook meteen vervangen worden.
Haha ja ik kan jouw reactie ook zeker wel begrijpen. Maar op volkswagen forums zijn er wel meerdere die zo rondrijden dus ik ben echt niet de enigequote:Op maandag 8 april 2013 18:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat staat los van Fok hoor . Ik vind het inderdaad . Of het nou Benz-velgen zijn of niet, ik vind ze niet zo goed bij de auto passen. Maar da's ook een smaakkwestie. Hoe dan ook, en ik denk dat niemand dat met me oneens is, zijn die naafkapjes wel een afknapper op een Audi. Je rijdt immers een Audi, dan moet je geen Mercedeskapjes hebben .
Net als die tjappies met hun 19" A8-velgen onder een Golf. Die velgen vind ik dan al niet de beste keuze, maar dat loeigrote Audi-logo erin is gewoon jammer.
Die a8 velgen heb ik zelfs nog nooit op een A8 gezien, alleen nog maar op Golfjes. (o.a. op een undercover cop car.)quote:Op maandag 8 april 2013 20:58 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Haha ja ik kan jouw reactie ook zeker wel begrijpen. Maar op volkswagen forums zijn er wel meerdere die zo rondrijden dus ik ben echt niet de enige
In de scene is t niks raars meer, op Fok! dus wel.
En ja die A8 velgen kunnen echt niet meer nee
Het is het deel dat vanuit de achterkant van de auto komt, dus daar kan ik never bij om deze te vervangen?quote:
Goedkoop niet, want die krengen zijn kutduur. Daarom liggen er meestal van die Wanli's omheen . Ik vind het wel gewoon misstaan.quote:Op maandag 8 april 2013 22:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar het ziet er wel goedkoop uit. Net als M3 spiegels op een M3 E36.
Daarom zeg ik... het kán prima. Dat eerste barrel had na wat klein onderhoud ook nog wel een behoorlijke tijd mee gekund. De tweede heeft dat al nodig voordat ie überhaupt een rit van 200km kan overleven. Je moet mazzel hebben.quote:Op maandag 8 april 2013 20:12 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Fallout is tof, Skyrim was gaaf, maar fallout is nog beter
[..]
Mijn gebakje van 200 doet het ook al netjes 10.000 km, maar daar zit dan wel een paar euro onderhoud aan.
Olie+Filters en bougies.
Nieuwe Accu
En nieuwe bandjes
En nog wat kleine dingetjes
'één en ander' is ook wel een beetje zacht uitgedrukt . Maar geen abnormale dingen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik was in 30k wel verder dan 'één en ander' . Maar goed, ik ben er dagelijks van afhankelijk en hij moet nog een flinke tijd mee, dus ik heb weinig keuze.
Waarom niet? Het is er ook in gezetquote:Op maandag 8 april 2013 23:19 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het is het deel dat vanuit de achterkant van de auto komt, dus daar kan ik never bij om deze te vervangen?
Zal vanmiddag even een fotootje maken.quote:Op dinsdag 9 april 2013 07:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is er ook in gezet
De beurtjes tel ik niet mee, dat hoort er gewoon bij en staat los van de totale tellerstand. Maar ik zat inderdaad ook al vlot met draagarmen, thermostaatjes, blokken + schijven etc.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:48 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
'één en ander' is ook wel een beetje zacht uitgedrukt . Maar geen abnormale dingen.
- Distributie + waterpomp bij 217.000 samen met bougies en alle filters
- Radiateur + voorbumper bij schade
- Middenpijp + achterdemper
- Diverse roestauratie plekken
- Veerpoot + draagarm + aandrijfashoes
- Verscheidene werkzaamheden aan de remmen
Daarnaast elk jaar een oliebeurtje en wat ander grut
Is het duur?quote:Op dinsdag 9 april 2013 12:24 schreef FalleNk810i het volgende:
Ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben met mijn draagarmen, is nogal een zak punt op het B5 chasis. En zeker nu die verlaagd is zal het nog wel wat extra te verduren krijgen.
Ligt eraan, je hebt al een set vanaf 150 euro. Maar wil je er langer mee doen dan 10.000km dan ben je ongeveer 500 euro voor een goede set kwijt.quote:
Dat is toch wel aanzienlijk...quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:24 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ligt eraan, je hebt al een set vanaf 150 euro. Maar wil je er langer mee doen dan 10.000km dan ben je ongeveer 500 euro voor een goede set kwijt.
Heb nog even gekeken en heb me iets vergist in de prijsquote:
Dat maakt het al iets dragelijkerquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:30 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Heb nog even gekeken en heb me iets vergist in de prijs
Goede kwaliteit:
http://www.ebay.de/itm/ME(...)&hash=item35c6544484
Rommel:
http://www.ebay.de/itm/QU(...)&hash=item27c4c38e47
Waar het precies in zit weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar het is een bekend ''probleem'' voor het B5 onderstel. (VW Passat, Audi A4)
Helemaal niet terecht. Ik heb mijn Express gekocht voor 350 euro, en zeker het 10-voudige uitgegeven aan onderhoud. Als je met een auto rijdt, kost het gewoon geld om hem veilig op de weg te houden, ongeacht de aanschafprijs.quote:Op maandag 8 april 2013 16:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Terecht, de onderhoudskosten overstijgen al snel de aanschafprijs.
Niet gevonden. Had nog een rode in de schuur met sleutels. Geen gezicht zo'n rode dop op een witte auto.quote:Op donderdag 11 april 2013 07:42 schreef FalleNk810i het volgende:
Ligt die dop van jou niet ook toevallig ergens in de bosjes dan?
Heb je geen tank klepje ervoor dan?quote:Op donderdag 11 april 2013 18:46 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Niet gevonden. Had nog een rode in de schuur met sleutels. Geen gezicht zo'n rode dop op een witte auto.
Nu nog rode racestrepen
Het is klep en dop in éénquote:Op donderdag 11 april 2013 18:54 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Heb je geen tank klepje ervoor dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |