abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 april 2013 @ 23:02:47 #201
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_125012938
Weer een frisse auto van buiten en binnen. O+
pi_125013049
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 23:01 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik ga toch nooit bijtellen denk ik maar ik zou m'n leasebak gewoon voor woon-werk gebruiken. En dan neem ik wel genoegen met iets als een Passat diesel ofzo :P of een Giullietta. Groter en luxer mag natuurlijk altijd :+
Giulietta O+ Echt een mooie auto is dat. :) Enige Alfa die ik nog wel zou willen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_125013162
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 23:04 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Giulietta O+ Echt een mooie auto is dat. :) Enige Alfa die ik nog wel zou willen.
Als het ooit zou kunnen zou ik voor zakelijke km's wel een XF willen.
pi_125013576
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 22:54 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Mee eens, maar dat had ik al eens eerder gezegd. Ik vind het ook echt niks, maar de naafkapjes maken het wel opvallend matig. Velgenstijl blijft ieders eigen keuze, gaat erom dat hij ze mooi vindt. Maar die andere logo's zijn altijd een no-go.
Vind jij ;)
Dit soort reacties had ik uiteraard ook wel verwacht op Fok! :D

quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 22:54 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Wat ga je er in zetten eigenlijk? :)
Lorinser caps, zijn ook Lorinser velgen dus ja ;)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_125013755
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Lage stoelen zijn ook alleen vervelend als je 65+ bent.

Zo laag mogelijk bij de grond, sowieso.
Nee, absoluut niet zelfs :D Hou er niet van om auto`s te verlagen en spoilerkits / dergelijke tuning aan te brengen, bah. Hoe origineler de auto hoe beter.
pi_125013801
Trouwens. Ik ga bij wat auto bedrijfjes kijken hier en daar voor een 2e handsje met m`n opa. Handig zo`n auto monteur/handelaar in de famillie.

Budget is zo rond de 1500 en ik neig enorm naar Alfa óf Mercedes. Maar als iemand anders suggesties heeft?
  zondag 7 april 2013 @ 23:25:52 #207
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125014201
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 22:54 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Haha, komen nog andere in ;)

[..]

Hey, origineel man ^O^
Sorry, ook met andere naafkapjes blijven het mb wielen...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 8 april 2013 @ 00:06:47 #208
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125016032
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 23:17 schreef Braddie het volgende:
Trouwens. Ik ga bij wat auto bedrijfjes kijken hier en daar voor een 2e handsje met m`n opa. Handig zo`n auto monteur/handelaar in de famillie.

Budget is zo rond de 1500 en ik neig enorm naar Alfa óf Mercedes. Maar als iemand anders suggesties heeft?
Zijn allebei eigenlijk auto's die je niet wilt kopen met dat budget :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 8 april 2013 @ 00:16:22 #209
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_125016328
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 23:17 schreef Braddie het volgende:

Geen van die twee, dan moet je met het dubbele aankomen. Met goed zoeken en een beetje geluk stuit je dan bijvoorbeeld op dit soort aardige aanbiedingen:

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Het enige type Mercedes dat je beneden de ¤4k moet willen hebben (naast de Baby Benz en W123): de W124, een regelrechte tank.

Voor ¤1500 koop je het beste een klein brik van Japanse afkomst. Een wat groter brik kan ook nog wel, maar in ieder geval liever geen Duits premiumspul of hooggevoelige Alfa Romeo. Vergeet niet dat het onderhoud bij dit soort merken ook regelmatig wat meer in de kosten loopt, met zo'n laag budget ga ik er vanuit dat je ook wat dat betreft niet veel kan lijden.

Even heel wat anders trouwens, ik heb gisteren in de Peug 206 1.6 16v van m'n zusje gereden. Hóórt het koppelingspedaal bij die dingen zo schokkerig mee omhoog te komen als je je voet optilt, of is de boel intern gewoon versleten? Het ding staat tegen de 200.000 km, best reëel dat het nog de originele koppeling is.

Soepel wegrijden is echt verdomd tricky in die wagen, je voelt amper waar het aangrijppunt zit omdat dat pedaal niet netjes gedoseerd mee omhoog komt. Hij blijft niet echt hangen of zo, maar de beweging voelt gewoon niet soepel. Nu weet ik waarom ze altijd met zoveel toeren ervandoor gaat, je krijgt bijna geen feedback wat betreft wanneer je moet beginnen met gasgeven en dus ben je al snel te vroeg (of te laat, al helemaal leuk). Vrooeemmm! :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Kriegel op 08-04-2013 02:21:02 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_125017908
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 00:16 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Geen van die twee, dan moet je met het dubbele aankomen. Met goed zoeken en een beetje geluk stuit je dan bijvoorbeeld op dit soort aardige aanbiedingen:

Het enige type Mercedes dat je beneden de ¤4k moet willen hebben (naast de Baby Benz): de W124, een regelrechte tank.

Voor ¤1500 koop je het beste een klein brik van Japanse afkomst. Een wat groter brik kan ook nog wel, maar in ieder geval liever geen Duits premiumspul of hooggevoelige Alfa Romeo. Vergeet niet dat het onderhoud bij dit soort merken ook regelmatig wat meer in de kosten loopt, met zo'n laag budget ga ik er vanuit dat je ook wat dat betreft niet veel kan lijden.
Ik zou in de wegenbelasting tot de 300 euro per kwartaal kunnen gaan (als maximum) en dan eventueel zo rond de (ja.. dit is waarschijnlijk heel weinig) zo rond de 400 euro per maand aan onderhoud :)

Ik zie absurd veel A-klasses voor 1500-2000 euro te koop staan, zelfs E - klasses voor dat geld met NAP en APK.

Qua alfa ben ik al wel een beetje afgedreven, lijken me fantastische bakken hoor, maar naja.. qua onderhoud/roest gevoeligheid enzo.. liever niet.

Wat mij trouwens serieus wél heel fijn lijkt om mee te beginnen (Als we het dan toch japans houden)
Honda Accord Aerodeck of iets dergelijks, of een Honda Concerto. Niet té groot. Japans, goedkoop. Weinig onderhoud. Óf met een beetje mazzel een Nissan 626? en dan een 1e generatie?

Of eventueel (maar dan begeef ik me ook op glad ijs?) een Citroen BX Phase I

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2013 01:16:13 ]
pi_125017918
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2013 00:06 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Zijn allebei eigenlijk auto's die je niet wilt kopen met dat budget :)
Ok :)
dan weet ik dat!
  maandag 8 april 2013 @ 01:44:18 #212
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_125018420
Het probleem is dat Mercedes in de late jaren '90 en t/m pakweg 2006 een hoop auto's heeft gebouwd die op gebied van betrouwbaarheid geen eer aan het merk deden, er werd in tegenstelling tot in de jaren '70 en '80 veel aan kostenbesparing gedaan, dat gecombineerd met een toenemende hoeveelheid elektronische snufjes leverde regelmatig problemen op. Zelfs roest, en veel ook op bepaalde modellen.

Trouwens, wie wil er nou in zo'n eerste-generatie A-klasse rijden? Behalve de gebrekkige kwaliteit van die auto straal je ook nog 100% uit dat je op het merkje geilt. Hij lijkt niet eens op een Benz. Een oudere W124 rijdt veel comfortabeler, is mooier (goed, subjectief maar kom op :') ) en geeft je waarschijnlijk een probleemlozer bestaan.

Het eerste model C-klasse is trouwens nog wel best okay (W202, opvolger van de W201 190, oftewel de eerder genoemde Baby Benz), die kreeg pas problemen rond 2000 met de W203. Zelfde geldt min of meer voor de E-klasse. Maar ¤1500? Nee, teveel afgetrapte of onderhoud-behoevende bakken rond die prijs, beter neem je dat risico gewoon niet.

¤400 per maand voor onderhoud is trouwens heus niet zo weinig hoor, tenzij je een keer iets groots hebt ga je dat echt niet zomaar opmaken. En ¤300 per kwartaal aan wegenbelasting is voor een benzineauto enorm veel, dan moet je denken aan een kolos van 1800 kg. Je kunt met dat maandelijkse geld dus misschien ook nog wel even doorsparen, zodat je een chiquere auto kunt kopen. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 08-04-2013 02:35:47 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  maandag 8 april 2013 @ 01:58:38 #213
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_125018633
Oh, en een Accord is een goed voorbeeld van een betere jaren '90 Japanner. Degelijk, relatief lekker veel ruimte, goede rijeigenschappen. Gek genoeg nooit echt populair geworden hier, net als de al even uitstekende Toyota Camry. Zal wel zijn omdat we hier nogal op Duits geilen in het D-segment, een Japanner moet in de ogen van de Nederlander een hatchbackje zijn.

Puur op het eerste oog lijkt deze me bijvoorbeeld wel interessant voor je: http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Niet een schat aan informatie, maar de auto oogt tenminste netjes en dat stemt hoopvol. Het is in deze prijsklasse lang niet vanzelfsprekend.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_125018636
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 01:44 schreef Kriegel het volgende:
Het probleem is dat Mercedes in de late jaren '90 en t/m pakweg 2006 een hoop auto's heeft gebouwd die op gebied van betrouwbaarheid geen eer aan het merk deden, er werd in tegenstelling tot in de jaren '70 en '80 veel aan kostenbesparing gedaan, dat gecombineerd met een toenemende hoeveelheid elektronische snufjes leverde regelmatig problemen op. Zelfs roest, en veel ook op bepaalde modellen.

Trouwens, wie wil er nou in zo'n eerste-generatie A-klasse rijden? Behalve de gebrekkige kwaliteit van die auto straal je ook nog 100% uit dat je op het merkje geilt. Hij lijkt niet eens op een Benz. Een oudere W124 rijdt veel comfortabeler, is mooier (goed, subjectief maar kom op :') ) en geeft je waarschijnlijk een probleemlozer bestaan.

Het eerste model C-klasse is trouwens nog wel best okay (W202, opvolger van de W201, oftewel de eerder genoemde Baby Benz), die kreeg pas problemen rond 2000 met de W203. Zelfde geldt min of meer voor de E-klasse. Maar ¤1500? Nee, teveel afgetrapte of onderhoud-behoevende bakken rond die prijs, beter neem je dat risico gewoon niet.

¤400 per maand voor onderhoud is trouwens heus niet zo weinig hoor, tenzij je een keer iets groots hebt ga je dat echt niet zomaar opmaken. En ¤300 per kwartaal aan wegenbelasting is voor een benzineauto enorm veel, dan moet je denken aan een kolos van 1800 kg. Je kunt met dat maandelijkse geld dus misschien ook nog wel even doorsparen, zodat je een chiquere auto kunt kopen. :)
Bedankt voor deze info.
Zat even rond te neuzen op Autoscout. En was bij de 190 aanbeland van Mercedes (lijken me hele fijne auto`s eerlijkgezegd) totdat ik dat van.. Nee, ik ga tóch even kijken bij japanse wagens.

Kom ik DIT tegen:

http://www.autoscout24.nl(...)747130000000&asrc=st|fs
(Beetje schade.. maar m`n opa heeft connecties die het weg werken voor niks)

http://www.autoscout24.nl(...)522150000000&asrc=st|fs
Deze is dan weer echt als nieuw en uit `99 dus zelfs wat jonger én Gratis APK. Máár... 2,5ton. Nou is dat voor een japanner niet zo veel, maar geld dat ook voor de nieuwere generaties?
pi_125018669
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 01:58 schreef Kriegel het volgende:
Oh, en een Accord is een goed voorbeeld van een betere jaren '90 Japanner. Degelijk, relatief lekker veel ruimte, goede rijeigenschappen. Gek genoeg nooit echt populair geworden hier, net als de al even uitstekende Toyota Camry. Zal wel zijn omdat we hier nogal op Duits geilen in het D-segment, een Japanner moet in de ogen van de Nederlander een hatchbackje zijn.

Puur op het eerste oog lijkt deze me bijvoorbeeld wel interessant voor je: http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Niet een schat aan informatie, maar de auto oogt tenminste netjes en dat stemt hoopvol. Het is in deze prijsklasse lang niet vanzelfsprekend.
Heb ik naar zitten kijken inderdaad, nieuwere generaties Accord zijn prachtige wagens.
Jammer dat als het japans is dat het dan óf een Alto moet zijn óf een Micra óf iets anders kleins. Dingen zoals de Bluebird van Nissan, de Camry van Toyota, en de Accord van Honda inderdaad worden gewoon overschaduwt. Maar aan die grote bakkies heb je óók amper onderhoud. (Nja, het is wat zwaarder... en het verbruikt wat meer)
  maandag 8 april 2013 @ 02:17:06 #216
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_125018815
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 01:58 schreef Braddie het volgende:

[..]

Bedankt voor deze info.
Zat even rond te neuzen op Autoscout. En was bij de 190 aanbeland van Mercedes (lijken me hele fijne auto`s eerlijkgezegd) totdat ik dat van.. Nee, ik ga tóch even kijken bij japanse wagens.

Kom ik DIT tegen:

http://www.autoscout24.nl(...)747130000000&asrc=st|fs
(Beetje schade.. maar m`n opa heeft connecties die het weg werken voor niks)

http://www.autoscout24.nl(...)522150000000&asrc=st|fs
Deze is dan weer echt als nieuw en uit `99 dus zelfs wat jonger én Gratis APK. Máár... 2,5ton. Nou is dat voor een japanner niet zo veel, maar geld dat ook voor de nieuwere generaties?
Tja, het is moeilijk te zeggen aangezien je niet weet hoe beide auto's tijdens hun kilometers bereden zijn, en ook nog omdat ik de onderhoudsboekjes hier niet kan bekijken.

250.000 kan een netjes behandelde, goed gebouwde en niet erg onderbemeten motor in principe goed hebben, al kan het wel weer net zijn dat je tegen slijtage op bepaalde andere prijzige onderdelen aanloopt, want een auto is meer dan de motor. De transmissie vergt bij veel auto's bijvoorbeeld tussen de 180.000 en 250.000 het nodige revisiewerk. Gewoon, slijtage. Zoiets kan er net aankomen (soms voor mensen een aanleiding om zo'n auto weg te doen), echter kan dat soort groot onderhoud ook 30.000 km geleden gedaan zijn en ben je dus spekkoper.

Ik zou eens gaan vissen naar wat meer informatie bij de verkopers. Desondanks zou ik wel van nature iets eerder geneigd zijn voor die eerste Primera te gaan, gewoon omdat het wel een aardig verschil in km-stand is. Zo hypocriet ben ik dan ook wel weer.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_125018846
Ja maar dat heb ik ook hoor. Ik koop liever iets met 150-200k dan 250-300k :) Net even wat beter zeg maar.
Het liefst koop ik een bakkie met nog geen 100k er op. Maar binnen mijn budget is er niks te vinden onder de 100k :')
  maandag 8 april 2013 @ 02:42:08 #218
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_125018970
Klopt, ik zou er dan ook niet op gaan zitten wachten.

Oh, als je trouwens toch zo'n BX wil moet je 2CV even aanschieten voor info en tips, die gast weet ongeveer alles over ouwe roestbakken met veerbollen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_125018973
quote:
10s.gif Op maandag 8 april 2013 02:42 schreef Kriegel het volgende:
Oh, als je trouwens toch zo'n BX wil moet je 2CV even aanschieten voor info en tips, die gast weet ongeveer alles over ouwe roestbakken met veerbollen.
:')
Ja, ga ik eens doen. Maargoed, weetje.. laat ik eerst mijn rijbewijs maar halen :D
pi_125019393
Heb m`n budget naar beneden geschroeft naar 500 euro.. Waarom? om nou meteen zoveel geld uit te geven puur omdat ik een grote/luxe auto wil rijden..

http://www.autoscout24.nl(...)828420000000&asrc=st|fs

389 euro en 1,5 ton op de teller, heeft nog een half jaar APK ruim.
En het is een Alfa. En het is ook geen énorm grote auto.

Heb zitten denken, maar ik kan wel direct beginnen met een grote auto, maar laat ik eerst maar een autotje kopen voor max 500 euro, en die oprijden (Wel onderhoud plegen uiteraard, maar als het blok opeens vastloopt of dergelijke, of hij gaat enorm roesten) En dan kijk ik wel verder naar iets van wéér 500 euro. En dat doe ik dan wel een tijdje.

http://www.autoscout24.nl(...)661920000000&asrc=st|fs
Deze heeft een klein beetje werk. maar wat een schattige 104!
http://www.autoscout24.nl(...)252620000000&asrc=st|fs
475 euro... voor een nette Alfa 33 160k op de teller!

Wil trouwens ook geen auto kopen met meer dan 200k op de teller
Lijkt me verstandiger.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2013 05:16:14 ]
  maandag 8 april 2013 @ 07:46:27 #221
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_125019735
Aanschaf max 500 euro, maar wel datzelfde bedrag per máánd aan MRB en onderhoud?

Heeft je garage zulke goeie koffie? :P
  maandag 8 april 2013 @ 08:33:17 #222
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_125020103
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 23:16 schreef Braddie het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet zelfs :D Hou er niet van om auto`s te verlagen en spoilerkits / dergelijke tuning aan te brengen, bah. Hoe origineler de auto hoe beter.
Alsof een verlaging alleen samenkomt met tuning en spoilers?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 8 april 2013 @ 08:42:57 #223
314372 Goddelijker
pi_125020205
@probleem 206:
Controleer de koppelingskabel eens en grote kans dat het de drukgroep is die versleten is. Toen mijne laatst versleten was kwam hij ook lastig omhoog en heel trillerig wegrijden! De lagers van de druklager waren verrot en de druklager was helemaal de drukgroep ingesleten. Was tevens ook een 206.
pi_125022579
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 00:16 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Het enige type Mercedes dat je beneden de ¤4k moet willen hebben (naast de Baby Benz en W123): de W124, een regelrechte tank.

Even heel wat anders trouwens, ik heb gisteren in de Peug 206 1.6 16v van m'n zusje gereden. Hóórt het koppelingspedaal bij die dingen zo schokkerig mee omhoog te komen als je je voet optilt, of is de boel intern gewoon versleten? Het ding staat tegen de 200.000 km, best reëel dat het nog de originele koppeling is.

Soepel wegrijden is echt verdomd tricky in die wagen, je voelt amper waar het aangrijppunt zit omdat dat pedaal niet netjes gedoseerd mee omhoog komt. Hij blijft niet echt hangen of zo, maar de beweging voelt gewoon niet soepel. Nu weet ik waarom ze altijd met zoveel toeren ervandoor gaat, je krijgt bijna geen feedback wat betreft wanneer je moet beginnen met gasgeven en dus ben je al snel te vroeg (of te laat, al helemaal leuk). Vrooeemmm! :')
Neeee niet weer een klein brik van Japanse afkomst :'(
  maandag 8 april 2013 @ 10:49:55 #225
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_125022644
quote:
10s.gif Op maandag 8 april 2013 10:47 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Neeee niet weer een klein brik van Japanse afkomst :'(
Jij hoeft er toch niet in te rijden?
pi_125022697
quote:
9s.gif Op maandag 8 april 2013 10:49 schreef JDude het volgende:

[..]

Jij hoeft er toch niet in te rijden?
Het was juist zo leuk dat die jongen gewoon een keer wat anders wilde, ook wat oudere auto's . En dan ga je 'm toch niet weer in een Starlet oid praten ;(
  maandag 8 april 2013 @ 10:52:52 #227
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_125022713
Wel als zijn budget eigenlijk slechts een brommer toelaat.
  maandag 8 april 2013 @ 11:47:35 #228
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_125024285
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 10:52 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Het was juist zo leuk dat die jongen gewoon een keer wat anders wilde, ook wat oudere auto's . En dan ga je 'm toch niet weer in een Starlet oid praten ;(
Als je nou gewoon even verder leest zie je dat het daar helemaal niet op neerkomt. ;)
Ik blijf er verder wel bij dat het gewoon de meest fool-proof optie is, cliché of niet.

quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 08:42 schreef Goddelijker het volgende:
@probleem 206:
Controleer de koppelingskabel eens en grote kans dat het de drukgroep is die versleten is. Toen mijne laatst versleten was kwam hij ook lastig omhoog en heel trillerig wegrijden! De lagers van de druklager waren verrot en de druklager was helemaal de drukgroep ingesleten. Was tevens ook een 206.
Kijk, daar heb ik iets aan, heb nul verstand van het technische gedeelte van koppelingen maar nu weet ik tenminste waar ik kan beginnen met zoeken. Bedankt voor de suggestie. 14.gif
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_125024349
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 11:47 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Als je nou gewoon even verder leest zie je dat het daar helemaal niet op neerkomt. ;)
Ik blijf er verder wel bij dat het gewoon de meest fool-proof optie is, cliché of niet.
Maar het is wel je primaire advies in de tekst. En fool-proof of niet, het is gewoon doodsaai.
  maandag 8 april 2013 @ 11:53:51 #230
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_125024465
Uiteindelijk komen we nog bij verschillende Mercedessen uit en een Citroën BX, die eerste voor iets meer dan ¤1500 weliswaar. Wat wil je dan dat ik 'm aanraadt puur om jouw lust naar non-conformisme tevreden te stellen, een Lancia Thesis? :') :P
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  maandag 8 april 2013 @ 11:56:33 #231
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_125024550
Ik doe het ook niet met volle plezier hoor, maar met zo'n budget moet vooral het verstand regeren.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  maandag 8 april 2013 @ 12:00:48 #232
314372 Goddelijker
pi_125024686
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 11:47 schreef Kriegel het volgende:

[..]

[..]

Kijk, daar heb ik iets aan, heb nul verstand van het technische gedeelte van koppelingen maar nu weet ik tenminste waar ik kan beginnen met zoeken. Bedankt voor de suggestie. [ afbeelding ]
Succes! Als je nog specifieke vragen heb, laat t maar weten!
  maandag 8 april 2013 @ 12:02:20 #233
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125024740
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 11:56 schreef Kriegel het volgende:
Ik doe het ook niet met volle plezier hoor, maar met zo'n budget moet vooral het verstand regeren.
Of een OV kaart.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_125025082
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 11:53 schreef Kriegel het volgende:
Uiteindelijk komen we nog bij verschillende Mercedessen uit en een Citroën BX, die eerste voor iets meer dan ¤1500 weliswaar. Wat wil je dan dat ik 'm aanraadt puur om jouw lust naar non-conformisme tevreden te stellen, een Lancia Thesis? :') :P
Een oude Lancia mag ook hoor. :+
Ik bedoelde eigenlijk gewoon van..waarom weer over die kleine Japanse dingen beginnen..duidelijk dat die persoon gewoon iets 'anders' wilt..laat dan gewoon een keer die Starlets c.a. wat ze zijn :P

Maar goed met ¤500 moet je vooral verstandig zijn, dat is dan wel weer waar.

[ Bericht 3% gewijzigd door Actaeon op 08-04-2013 12:36:00 ]
  maandag 8 april 2013 @ 12:45:01 #235
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_125026067
Niet mee eens, aangezien ik er verder niet op doorga mag het in ieder geval genoemd zijn, anders is je informatie niet compleet. En zoals je misschien merkt staat ie helemaal niet onwelwillend tegens een Japanse auto, hij komt zelf met de Accord, 626 en twee advertenties van Nissan Primera's, dat ga ik 'm dan toch echt niet uit z'n hoofd praten.

Daarnaast, hij heeft geen enkele keer letterlijk gezegd dat hij 'iets anders' wil (dat maak je zelf eruit op), slechts dat een Mercedes of Alfa 'm tof lijkt. Logisch, wie niet?

Maar goed, om het dan misschien nog iets dragelijker voor je te maken, hier:

Zie persoonlijk niet echt wat er spannender aan is dan aan een Accord, maar het is een Volvo.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_125027145
quote:
10s.gif Op maandag 8 april 2013 12:11 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Een oude Lancia mag ook hoor. :+
Ik bedoelde eigenlijk gewoon van..waarom weer over die kleine Japanse dingen beginnen..duidelijk dat die persoon gewoon iets 'anders' wilt..laat dan gewoon een keer die Starlets c.a. wat ze zijn :P

Maar goed met ¤500 moet je vooral verstandig zijn, dat is dan wel weer waar.
Met 500 euro moet je verstandig zijn, dat is zéker waar. Mááar gelukkig zit er famillie in de auto bussiness dus onderhoud word gedaan, mocht er iets gebeuren onverwachts gebeuren dan heb ik ook geld achter de hand
  maandag 8 april 2013 @ 13:26:06 #237
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_125027418
Met ¤500 moet je vooral geluk hebben, verstand telt dan al niet meer zo. Of ja, om de echte troep eruit te filteren. Trouwens ehh, Braddie, moet jij eigenlijk geen station om al die bandspullen van je te versjouwen? Je zei iets over een Aerodeck.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_125027425
Ik heb express m`n budget wat omlaag gegooid.. Als beginner een auto van 1500 euro lijkt mij persoonlijk nog redelijk veel.. en voor 500 euro heb je ook wel leuke autotjes. Het hoeft niet meteen een waanzinnige middenklasser station fully optioned te zijn, maar waar ik al mee kwam. een Peugeotje 104 (Ok, het is een klein bakkie maar word wel zeldzaam) Of een Alfa Romeo 33..
pi_125027481
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:26 schreef Kriegel het volgende:
Met ¤500 moet je vooral geluk hebben, verstand telt dan al niet meer zo. Of ja, om de echte troep eruit te filteren. Trouwens ehh, Braddie, moet jij eigenlijk geen station om al die bandspullen van je te versjouwen? Je zei iets over een Aerodeck.
Ja.. ik wil van de zomer met 3 vrienden naar Duitsland toe een weekje. Dus vandaar dat ik een wat grotere auto zoek. Maar aan de andere kant, het is natuurlijk mijn auto niet die van hun :)

Het enige wat ik er in kwijt moet dat is een Keyboard, en voor de rest mezelf :')
pi_125027885
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:27 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja.. ik wil van de zomer met 3 vrienden naar Duitsland toe een weekje. Dus vandaar dat ik een wat grotere auto zoek. Maar aan de andere kant, het is natuurlijk mijn auto niet die van hun :)

Het enige wat ik er in kwijt moet dat is een Keyboard, en voor de rest mezelf :')
http://link.marktplaats.nl/662897027

Hop, nu niet meer zeuren en kopen dat ding.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_125028008
Ik koop niks met meer als 2 ton op de teller. Is mij afgeraden door m`n opa en die heeft er wel verstand van :)
pi_125028375
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:42 schreef Braddie het volgende:
Ik koop niks met meer als 2 ton op de teller. Is mij afgeraden door m`n opa en die heeft er wel verstand van :)
Oke, prima ^O^.
  maandag 8 april 2013 @ 13:52:18 #243
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_125028421
Kilometerstand is ook maar een getal.

Ik heb een auto met minder dan 1 ton op de klok en daar kunnen ook dingen kapot gaan.
pi_125028486
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Kilometerstand is ook maar een getal.

Ik heb een auto met minder dan 1 ton op de klok en daar kunnen ook dingen kapot gaan.
Precies. Ik heb mijn Laguna toen gekocht met 250k en weggedaan met 263± maar dat had niets te maken met het superfijne motortje of andere problemen. Het was een belastingslurper en verzekering was toen ook nog duurder :(
pi_125028589
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:42 schreef Braddie het volgende:
pi_125028681
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:51 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Oke, prima ^O^.
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:56 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Kijk, m`n opa gaat sowieso mee bij het kijken voor m`n eerste auto. En van hem moest ik het aanhouden om onder de 200k te blijven omdat er anders steeds meer dingen stuk zouden gaan.

Maar dit kan inderdaad ook gewoon bij een auto met amper 100k op de teller, dus dat neem ik met een korreltje zout, ookal zit het in m`n achterhoofd.
  maandag 8 april 2013 @ 14:02:54 #247
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_125028890
Van een auto van 500 euro zou ik sowieso nooit te veel verwachten. Er is altijd een reden dat'ie zo goedkoop is. Is het niet het feit dat er nauwelijks vraag meer naar is (zoals veel van die slurpbakken van Actaeon :P), of de ouderdom, dan is het wel dat er qua onderhoud een en ander aan mankeert.
  maandag 8 april 2013 @ 14:04:55 #248
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_125028978
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:58 schreef Braddie het volgende:

[..]

[..]

Kijk, m`n opa gaat sowieso mee bij het kijken voor m`n eerste auto. En van hem moest ik het aanhouden om onder de 200k te blijven omdat er anders steeds meer dingen stuk zouden gaan.

Maar dit kan inderdaad ook gewoon bij een auto met amper 100k op de teller, dus dat neem ik met een korreltje zout, ookal zit het in m`n achterhoofd.
Ik koop liever een auto met meer dan 2 ton voor 500 eypo dan eentje met minder dan 2 ton.

In het eerste geval is ie waarschijnlijk zo goedkoop door de kilometerstand, in hetvyweede geval waarschijnlijk omdat het een kutding is.
pi_125029401
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 14:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ik koop liever een auto met meer dan 2 ton voor 500 eypo dan eentje met minder dan 2 ton.

In het eerste geval is ie waarschijnlijk zo goedkoop door de kilometerstand, in hetvyweede geval waarschijnlijk omdat het een kutding is.
Hmm.. dat is wel een goede inderdaad, als ze een lage kilometer stand hebben zijn het meestal autotjes van oude mensen geweest.. en dan zijn ze lui denk ik.. Hoge KM stand zijn ze gewoon naja... veel gebruikt. Maar of het dan ook enigzins een goede auto is, sja..
pi_125029474
Of teruggedraaid ;)
pi_125030223
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 12:45 schreef Kriegel het volgende:
Niet mee eens, aangezien ik er verder niet op doorga mag het in ieder geval genoemd zijn, anders is je informatie niet compleet. En zoals je misschien merkt staat ie helemaal niet onwelwillend tegens een Japanse auto, hij komt zelf met de Accord, 626 en twee advertenties van Nissan Primera's, dat ga ik 'm dan toch echt niet uit z'n hoofd praten.

Daarnaast, hij heeft geen enkele keer letterlijk gezegd dat hij 'iets anders' wil (dat maak je zelf eruit op), slechts dat een Mercedes of Alfa 'm tof lijkt. Logisch, wie niet?

Maar goed, om het dan misschien nog iets dragelijker voor je te maken, hier:

Zie persoonlijk niet echt wat er spannender aan is dan aan een Accord, maar het is een Volvo.
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:37 schreef Braddie het volgende:

[..]

Waarom? :') Omdat ik niet in een standaard sjonnie/tuning bak wil rijden. En ik wel gewoon een auto liefhebber ben, en iets unieks onder m`n kont wil hebben

Nu is een ieders informatie compleet.
  maandag 8 april 2013 @ 14:36:54 #252
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125030358
Liefhebber zijn en 500 euro over hebben voor een standaard compacte auto in het Z segment.
  maandag 8 april 2013 @ 14:44:28 #253
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_125030661
Ik zie een hoge kilometerstand juist als een compliment.

Mensen rijden niet een half miljoen kilometer met een auto omdat het een waardeloze grafbak is.
pi_125030787
quote:
10s.gif Op maandag 8 april 2013 14:36 schreef daNpy het volgende:
Liefhebber zijn en 500 euro over hebben voor een standaard compacte auto in het Z segment.
Je kan voor 500 euro echt wel unieke wagentjes kopen hoor :) En ik vind dit eigenlijk wel het maximale voor een eerste autotje.
  maandag 8 april 2013 @ 14:49:23 #255
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125030838
Gisteren was het nog 1500 euro.
pi_125031161
Tja, ik heb die Audi A4 op de vorige pagina ook voor 1500 euro gekocht met 247.000 op de teller. Niks mis mee :)
  maandag 8 april 2013 @ 15:18:40 #257
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125031841
Da's een erg nette prijs voor dat ding. Hoe staat het met koppeling en dat soort onderhoud?
pi_125032597
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 15:18 schreef daNpy het volgende:
Da's een erg nette prijs voor dat ding. Hoe staat het met koppeling en dat soort onderhoud?
Koppeling is prima :)
Thermostaat moest vervangen worden en de distributieriem maar dat kan ik gelukkig allemaal zelf, dus ja als je die kosten mee rekent als je ze moet laten vervangen ben je uiteraard meer kwijt.
Maar de voornaamste reden voor mij om deze te kopen was het sport pakket wat erop zat.
  maandag 8 april 2013 @ 15:38:49 #259
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125032711
Niks raars dus buiten wat normaal onderhoud.
  maandag 8 april 2013 @ 15:46:42 #260
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_125033061
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 22:02 schreef daNpy het volgende:

[..]

Troll of serieus? :')
Das toch lekker over de weg zweven jungen :P Tot de eerste drempel :')
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  maandag 8 april 2013 @ 15:49:57 #261
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_125033219
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 14:33 schreef Actaeon het volgende:

[..]

[..]

Nu is een ieders informatie compleet.
Oeps! Nu zie ik dat daar ook al een hele discussie staat die ik dus blijkbaar heb gemist. Net een paar pagina's terug. Ik dacht (aan de hand van z'n eerste post waar ik op reageerde) dat ie gisternacht pas voor het eerst over een eigen auto begon. :@

quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 14:48 schreef Braddie het volgende:

[..]

Je kan voor 500 euro echt wel unieke wagentjes kopen hoor :) En ik vind dit eigenlijk wel het maximale voor een eerste autotje.
500 het maximale, ja? Ik vind 1500 eerlijk gezegd al niet zo heel veel. Wel gewoon genoeg als je geen bijzondere wensen hebt, maar waarom zou een paar honderd euro het maximale moeten zijn? Dat is eigenlijk niet eens een waardige autoprijs, eerder geld voor een brommer.

Iemands eerste auto zou dus volgens jou altijd een grote gok moeten zijn, want dat doe je voor dat bedrag. Bij ¤1500 zit je alweer tussen de betere exemplaren van bepaalde types te vissen. :)
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_125033325
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 15:49 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Oeps! Nu zie ik dat daar ook al een hele discussie staat die ik dus blijkbaar heb gemist. Net een paar pagina's terug. Ik dacht (aan de hand van z'n eerste post waar ik op reageerde) dat ie gisternacht pas voor het eerst over een eigen auto begon. :@
Nee hij is er al wel een tijdje mee bezig volgens mij :P En vandaar dus mijn reactie op de wat meer doorsnee modellen ;)
pi_125033406
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2013 15:38 schreef daNpy het volgende:
Niks raars dus buiten wat normaal onderhoud.
Precies ;)
  maandag 8 april 2013 @ 16:00:56 #264
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_125033634
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 15:52 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Nee hij is er al wel een tijdje mee bezig volgens mij :P En vandaar dus mijn reactie op de wat meer doorsnee modellen ;)
Ja, nu begrijp ik ook beter waarom je zo begon te steigeren, hij heeft daar dus wél vrij letterlijk aangegeven een aparte smaak te hebben. Wel weer vreemd om daarna zelf met een Primera te komen, gevolgd door een uiterst minimaal budget, maar soit. ;)
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  maandag 8 april 2013 @ 16:04:30 #265
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_125033761
Het grote nadeel aan een 500 euro auto is dat de mensen die zo'n bak kopen ook geen cent aan onderhoud willen uitgeven. |:(
  maandag 8 april 2013 @ 16:06:41 #266
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_125033842
quote:
7s.gif Op maandag 8 april 2013 16:04 schreef bokkepoot het volgende:
Het grote nadeel aan een 500 euro auto is dat de mensen die zo'n bak kopen ook geen cent aan onderhoud willen uitgeven. |:(
Terecht, de onderhoudskosten overstijgen al snel de aanschafprijs.
  maandag 8 april 2013 @ 17:04:42 #267
314372 Goddelijker
pi_125036338
Zag net dat de leiding naar m'n achterruitenwisser kapot is, bij de kofferbak. Waarschijnlijk combinatie van de kou en het draaien/wringen door het openen/sluiten van de kofferbak.
Moet nu even zien te vinden welke maat het is, dan kan ik er een verlengstukje tussen zetten. :D
Weet iemand waar ik dat zou kunnen vinden? Of even zelf meten met een schuifmaat sneller?

Dus zoiets er tussen:

[ Bericht 21% gewijzigd door Goddelijker op 08-04-2013 17:27:34 ]
pi_125037919
quote:
bokkepoot, ik vind jouw avatar zo tof dat ik deze week weer opnieuw aan fallout ga beginnen ^O^
pi_125039310
quote:
Al is m`n auto 100 euro. Als er wat moet gebeuren aan onderhoud dan gebeurd dat ook.
300 euro per maand aan onderhoud heb ik wel over ongeveer. Hele kleine dingetjes kan m`n opa wel voor weinig doen :) Gewoon wat sloperijen af voor de onderdelen eventueel, en anders met de pas van m`n vader langs brezan :D
pi_125039428
300 euro per maand aftikken voor een auto van 500.. oké
pi_125039575
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 18:31 schreef house_is_a_feeling het volgende:
300 euro per maand aftikken voor een auto van 500.. oké
Als het een uniek autotje is, zoals een Renault 25, een Peugeotje 104, een Citroen BX. Ja.. dan wel. Is het iets als een Volkswagen Golfje, Renault Clio, Peugeot 205 dan niet.

Mocht ik een unieke auto kunnen kopen voor 500 euro, dan steek ik er écht wel geld in hoor :) Die auto`s horen bij liefhebbers, en moeten goed verzorgt/onderhouden worden :)
pi_125039885
Je kunt ook drie maanden wachten met kopen, en dan alsnog 1.500 euro uitgeven :+

Een auto van 500 euro blijft altijd een gok.
Heb er al eens eentje gekocht van die prijs, welke met 100 euro onderhoud nog duizenden km's probleemloos heeft gereden. Andere die ik kocht blies na 100km de koppakking eruit en mogen distributieriem + toebehoren en de thermostaat ook meteen vervangen worden.
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 23:13 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Vind jij ;)
Dit soort reacties had ik uiteraard ook wel verwacht op Fok! :D
Dat staat los van Fok hoor :+. Ik vind het inderdaad :). Of het nou Benz-velgen zijn of niet, ik vind ze niet zo goed bij de auto passen. Maar da's ook een smaakkwestie. Hoe dan ook, en ik denk dat niemand dat met me oneens is, zijn die naafkapjes wel een afknapper op een Audi. Je rijdt immers een Audi, dan moet je geen Mercedeskapjes hebben :).
Net als die tjappies met hun 19" A8-velgen onder een Golf. Die velgen vind ik dan al niet de beste keuze, maar dat loeigrote Audi-logo erin is gewoon jammer.
Schip ahoy!
  maandag 8 april 2013 @ 19:09:53 #273
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_125040981
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 17:04 schreef Goddelijker het volgende:
Zag net dat de leiding naar m'n achterruitenwisser kapot is, bij de kofferbak. Waarschijnlijk combinatie van de kou en het draaien/wringen door het openen/sluiten van de kofferbak.
Moet nu even zien te vinden welke maat het is, dan kan ik er een verlengstukje tussen zetten. :D
Weet iemand waar ik dat zou kunnen vinden? Of even zelf meten met een schuifmaat sneller?

Dus zoiets er tussen:
[ afbeelding ]
Gewoon ff naar de sloop.
pi_125041285
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 18:27 schreef Braddie het volgende:

[..]

Al is m`n auto 100 euro. Als er wat moet gebeuren aan onderhoud dan gebeurd dat ook.
300 euro per maand aan onderhoud heb ik wel over ongeveer. Hele kleine dingetjes kan m`n opa wel voor weinig doen :) Gewoon wat sloperijen af voor de onderdelen eventueel, en anders met de pas van m`n vader langs brezan :D
300 per maand aan onderhoud. Vind ik wel allejezus veel. Ben ik met een 21 jaar oude Fransoos nog niet eens kwijt.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_125042446
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 19:16 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

300 per maand aan onderhoud. Vind ik wel allejezus veel. Ben ik met een 21 jaar oude Fransoos nog niet eens kwijt.
Ja het is ook allejezus veel, maar dat is puur bijwijze van. Het is meer zo van, mocht er iets kapot gaan dan kan ik het in ieder geval direct laten vervangen weet je wel ? :)
  maandag 8 april 2013 @ 20:12:44 #276
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_125044215
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 17:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

bokkepoot, ik vind jouw avatar zo tof dat ik deze week weer opnieuw aan fallout ga beginnen ^O^
^O^ Fallout is tof, Skyrim was gaaf, maar fallout is nog beter

quote:
Een auto van 500 euro blijft altijd een gok.
Heb er al eens eentje gekocht van die prijs, welke met 100 euro onderhoud nog duizenden km's probleemloos heeft gereden. Andere die ik kocht blies na 100km de koppakking eruit en mogen distributieriem + toebehoren en de thermostaat ook meteen vervangen worden.
Mijn gebakje van 200 doet het ook al netjes 10.000 km, maar daar zit dan wel een paar euro onderhoud aan.

Olie+Filters en bougies.
Nieuwe Accu
En nieuwe bandjes :9
En nog wat kleine dingetjes
pi_125046895
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 18:43 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat staat los van Fok hoor :+. Ik vind het inderdaad :). Of het nou Benz-velgen zijn of niet, ik vind ze niet zo goed bij de auto passen. Maar da's ook een smaakkwestie. Hoe dan ook, en ik denk dat niemand dat met me oneens is, zijn die naafkapjes wel een afknapper op een Audi. Je rijdt immers een Audi, dan moet je geen Mercedeskapjes hebben :).
Net als die tjappies met hun 19" A8-velgen onder een Golf. Die velgen vind ik dan al niet de beste keuze, maar dat loeigrote Audi-logo erin is gewoon jammer.
Haha ja ik kan jouw reactie ook zeker wel begrijpen. Maar op volkswagen forums zijn er wel meerdere die zo rondrijden dus ik ben echt niet de enige ;)
In de scene is t niks raars meer, op Fok! dus wel.
En ja die A8 velgen kunnen echt niet meer nee ;)
pi_125047049
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 20:58 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Haha ja ik kan jouw reactie ook zeker wel begrijpen. Maar op volkswagen forums zijn er wel meerdere die zo rondrijden dus ik ben echt niet de enige ;)
In de scene is t niks raars meer, op Fok! dus wel.
En ja die A8 velgen kunnen echt niet meer nee ;)
Die a8 velgen heb ik zelfs nog nooit op een A8 gezien, alleen nog maar op Golfjes. :P (o.a. op een undercover cop car.)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 8 april 2013 @ 22:36:21 #279
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_125052914
Maar het ziet er wel goedkoop uit. Net als M3 spiegels op een M3 E36.
  maandag 8 april 2013 @ 23:19:24 #280
314372 Goddelijker
pi_125054947
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 19:09 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Gewoon ff naar de sloop.
Het is het deel dat vanuit de achterkant van de auto komt, dus daar kan ik never bij om deze te vervangen?
pi_125056954
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar het ziet er wel goedkoop uit. Net als M3 spiegels op een M3 E36.
Goedkoop niet, want die krengen zijn kutduur. Daarom liggen er meestal van die Wanli's omheen :+. Ik vind het wel gewoon misstaan.
quote:
10s.gif Op maandag 8 april 2013 20:12 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

^O^ Fallout is tof, Skyrim was gaaf, maar fallout is nog beter

[..]

Mijn gebakje van 200 doet het ook al netjes 10.000 km, maar daar zit dan wel een paar euro onderhoud aan.

Olie+Filters en bougies.
Nieuwe Accu
En nieuwe bandjes :9
En nog wat kleine dingetjes
Daarom zeg ik... het kán prima. Dat eerste barrel had na wat klein onderhoud ook nog wel een behoorlijke tijd mee gekund. De tweede heeft dat al nodig voordat ie überhaupt een rit van 200km kan overleven. Je moet mazzel hebben.
Schip ahoy!
pi_125057334
Aan mijn barrel is ook wel het één en ander gedaan al. Achja, wel 3 jaar en 30.000+ km verder
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_125057395
Ik was in 30k wel verder dan 'één en ander' :'). Maar goed, ik ben er dagelijks van afhankelijk en hij moet nog een flinke tijd mee, dus ik heb weinig keuze.
Schip ahoy!
pi_125057498
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 00:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik was in 30k wel verder dan 'één en ander' :'). Maar goed, ik ben er dagelijks van afhankelijk en hij moet nog een flinke tijd mee, dus ik heb weinig keuze.
'één en ander' is ook wel een beetje zacht uitgedrukt :P. Maar geen abnormale dingen.

- Distributie + waterpomp bij 217.000 samen met bougies en alle filters
- Radiateur + voorbumper bij schade
- Middenpijp + achterdemper
- Diverse roestauratie plekken
- Veerpoot + draagarm + aandrijfashoes
- Verscheidene werkzaamheden aan de remmen

Daarnaast elk jaar een oliebeurtje en wat ander grut
  dinsdag 9 april 2013 @ 07:52:33 #285
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_125059259
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 23:19 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Het is het deel dat vanuit de achterkant van de auto komt, dus daar kan ik never bij om deze te vervangen?
Waarom niet? Het is er ook in gezet
  dinsdag 9 april 2013 @ 08:30:59 #286
314372 Goddelijker
pi_125059595
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 07:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Waarom niet? Het is er ook in gezet
Zal vanmiddag even een fotootje maken. :)
pi_125059724
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 00:48 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

'één en ander' is ook wel een beetje zacht uitgedrukt :P. Maar geen abnormale dingen.

- Distributie + waterpomp bij 217.000 samen met bougies en alle filters
- Radiateur + voorbumper bij schade
- Middenpijp + achterdemper
- Diverse roestauratie plekken
- Veerpoot + draagarm + aandrijfashoes
- Verscheidene werkzaamheden aan de remmen

Daarnaast elk jaar een oliebeurtje en wat ander grut
De beurtjes tel ik niet mee, dat hoort er gewoon bij en staat los van de totale tellerstand. Maar ik zat inderdaad ook al vlot met draagarmen, thermostaatjes, blokken + schijven etc.
Over een paar maanden mag ik weer voor de APK... ben benieuwd :P
Schip ahoy!
pi_125065604
Ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben met mijn draagarmen, is nogal een zak punt op het B5 chasis. En zeker nu die verlaagd is zal het nog wel wat extra te verduren krijgen.
pi_125065780
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:24 schreef FalleNk810i het volgende:
Ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben met mijn draagarmen, is nogal een zak punt op het B5 chasis. En zeker nu die verlaagd is zal het nog wel wat extra te verduren krijgen.
Is het duur?
pi_125066193
Iedereen heeft van die kleine dingen die slijten. Ik ben blij dat mijn kosten ook nog meevallen. In 23000km:

- 4 nieuwe banden (wist ik bij aanschaf) ±290 incl monteren
- hulpkoppelingscilinder, ±20 euro revisieset
- voorpijp, 65 euro
+ regulier onderhoud, nog geen 75 euro.

Als de zon schijnt ga ik de bekerhouder inbouwen, dan nog een originele armsteun van ebay halen en ben ik voorlopig wel even klaar. Zag laatst een mooi interieursetje in Duitsland, volledig leer :9
pi_125073484
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:30 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Is het duur?
Ligt eraan, je hebt al een set vanaf 150 euro. Maar wil je er langer mee doen dan 10.000km dan ben je ongeveer 500 euro voor een goede set kwijt.
pi_125073652
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:24 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ligt eraan, je hebt al een set vanaf 150 euro. Maar wil je er langer mee doen dan 10.000km dan ben je ongeveer 500 euro voor een goede set kwijt.
Dat is toch wel aanzienlijk...
pi_125080367
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:28 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat is toch wel aanzienlijk...
Heb nog even gekeken en heb me iets vergist in de prijs :)

Goede kwaliteit:
http://www.ebay.de/itm/ME(...)&hash=item35c6544484

Rommel:
http://www.ebay.de/itm/QU(...)&hash=item27c4c38e47

Waar het precies in zit weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar het is een bekend ''probleem'' voor het B5 onderstel. (VW Passat, Audi A4)
pi_125087003
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:30 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Heb nog even gekeken en heb me iets vergist in de prijs :)

Goede kwaliteit:
http://www.ebay.de/itm/ME(...)&hash=item35c6544484

Rommel:
http://www.ebay.de/itm/QU(...)&hash=item27c4c38e47

Waar het precies in zit weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar het is een bekend ''probleem'' voor het B5 onderstel. (VW Passat, Audi A4)
Dat maakt het al iets dragelijker :P
pi_125140692
Ze hebben mogelijk geprobeerd mijn brandstof te jatten. Had de auto met de bestuurderskant naar het huis staan dus zie de tankdop niet. Naar mijn vriendin vandaag en vanaf daar naar haar moeder. Daar liep ik om de auto heen en zag dat de tankdop miste. Kan me niet indenken dat het met tanken gebeurd want ik heb de sleutel nodig om de tankdop los en vast te maken en leg deze altijd met sleutels en al op het dak. Vertelde mijn pa net dat een buurman van de week een jerrycan en een slang ergens in de bosjes heeft gevonden en dat er in de buurt ergens anders ook was ingebroken in een auto ofzo. Dus mogelijk rij ik sinds zondag-maandagnacht al zonder tankdop. Of dit is maandag bij het station gebeurd.

Nogal beetje pissig dus, brandstof zit er nog wel in en heb misschien nog wel een andere dop (danwel in een andere kleur maar boeiend). Enige kutte is dat ik dan een andere sleutel heb voor de tankdop.
pi_125143185
Ligt die dop van jou niet ook toevallig ergens in de bosjes dan?
pi_125144152
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 16:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Terecht, de onderhoudskosten overstijgen al snel de aanschafprijs.
Helemaal niet terecht. Ik heb mijn Express gekocht voor 350 euro, en zeker het 10-voudige uitgegeven aan onderhoud. Als je met een auto rijdt, kost het gewoon geld om hem veilig op de weg te houden, ongeacht de aanschafprijs.
pi_125164029
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 07:42 schreef FalleNk810i het volgende:
Ligt die dop van jou niet ook toevallig ergens in de bosjes dan?
Niet gevonden. Had nog een rode in de schuur met sleutels. Geen gezicht zo'n rode dop op een witte auto.

Nu nog rode racestrepen :D
pi_125164302
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:46 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Niet gevonden. Had nog een rode in de schuur met sleutels. Geen gezicht zo'n rode dop op een witte auto.

Nu nog rode racestrepen :D
Heb je geen tank klepje ervoor dan?
pi_125164990
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:54 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Heb je geen tank klepje ervoor dan?
Het is klep en dop in één ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')