Giulietta Echt een mooie auto is dat. Enige Alfa die ik nog wel zou willen.quote:Op zondag 7 april 2013 23:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik ga toch nooit bijtellen denk ik maar ik zou m'n leasebak gewoon voor woon-werk gebruiken. En dan neem ik wel genoegen met iets als een Passat diesel ofzo of een Giullietta. Groter en luxer mag natuurlijk altijd
Als het ooit zou kunnen zou ik voor zakelijke km's wel een XF willen.quote:Op zondag 7 april 2013 23:04 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Giulietta Echt een mooie auto is dat. Enige Alfa die ik nog wel zou willen.
Vind jijquote:Op zondag 7 april 2013 22:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mee eens, maar dat had ik al eens eerder gezegd. Ik vind het ook echt niks, maar de naafkapjes maken het wel opvallend matig. Velgenstijl blijft ieders eigen keuze, gaat erom dat hij ze mooi vindt. Maar die andere logo's zijn altijd een no-go.
Lorinser caps, zijn ook Lorinser velgen dus jaquote:
Nee, absoluut niet zelfs Hou er niet van om auto`s te verlagen en spoilerkits / dergelijke tuning aan te brengen, bah. Hoe origineler de auto hoe beter.quote:Op zondag 7 april 2013 20:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Lage stoelen zijn ook alleen vervelend als je 65+ bent.
Zo laag mogelijk bij de grond, sowieso.
Sorry, ook met andere naafkapjes blijven het mb wielen...quote:Op zondag 7 april 2013 22:54 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Haha, komen nog andere in
[..]
Hey, origineel man
Zijn allebei eigenlijk auto's die je niet wilt kopen met dat budgetquote:Op zondag 7 april 2013 23:17 schreef Braddie het volgende:
Trouwens. Ik ga bij wat auto bedrijfjes kijken hier en daar voor een 2e handsje met m`n opa. Handig zo`n auto monteur/handelaar in de famillie.
Budget is zo rond de 1500 en ik neig enorm naar Alfa óf Mercedes. Maar als iemand anders suggesties heeft?
Geen van die twee, dan moet je met het dubbele aankomen. Met goed zoeken en een beetje geluk stuit je dan bijvoorbeeld op dit soort aardige aanbiedingen:quote:Op zondag 7 april 2013 23:17 schreef Braddie het volgende:
Trouwens. Ik ga bij wat auto bedrijfjes kijken hier en daar voor een 2e handsje met m`n opa. Handig zo`n auto monteur/handelaar in de famillie.
Budget is zo rond de 1500 en ik neig enorm naar Alfa óf Mercedes. Maar als iemand anders suggesties heeft?
Ik zou in de wegenbelasting tot de 300 euro per kwartaal kunnen gaan (als maximum) en dan eventueel zo rond de (ja.. dit is waarschijnlijk heel weinig) zo rond de 400 euro per maand aan onderhoudquote:Op maandag 8 april 2013 00:16 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Geen van die twee, dan moet je met het dubbele aankomen. Met goed zoeken en een beetje geluk stuit je dan bijvoorbeeld op dit soort aardige aanbiedingen:
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Het enige type Mercedes dat je beneden de ¤4k moet willen hebben (naast de Baby Benz): de W124, een regelrechte tank.
Voor ¤1500 koop je het beste een klein brik van Japanse afkomst. Een wat groter brik kan ook nog wel, maar in ieder geval liever geen Duits premiumspul of hooggevoelige Alfa Romeo. Vergeet niet dat het onderhoud bij dit soort merken ook regelmatig wat meer in de kosten loopt, met zo'n laag budget ga ik er vanuit dat je ook wat dat betreft niet veel kan lijden.
Okquote:Op maandag 8 april 2013 00:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zijn allebei eigenlijk auto's die je niet wilt kopen met dat budget
Bedankt voor deze info.quote:Op maandag 8 april 2013 01:44 schreef Kriegel het volgende:
Het probleem is dat Mercedes in de late jaren '90 en t/m pakweg 2006 een hoop auto's heeft gebouwd die op gebied van betrouwbaarheid geen eer aan het merk deden, er werd in tegenstelling tot in de jaren '70 en '80 veel aan kostenbesparing gedaan, dat gecombineerd met een toenemende hoeveelheid elektronische snufjes leverde regelmatig problemen op. Zelfs roest, en veel ook op bepaalde modellen.
Trouwens, wie wil er nou in zo'n eerste-generatie A-klasse rijden? Behalve de gebrekkige kwaliteit van die auto straal je ook nog 100% uit dat je op het merkje geilt. Hij lijkt niet eens op een Benz. Een oudere W124 rijdt veel comfortabeler, is mooier (goed, subjectief maar kom op ) en geeft je waarschijnlijk een probleemlozer bestaan.
Het eerste model C-klasse is trouwens nog wel best okay (W202, opvolger van de W201, oftewel de eerder genoemde Baby Benz), die kreeg pas problemen rond 2000 met de W203. Zelfde geldt min of meer voor de E-klasse. Maar ¤1500? Nee, teveel afgetrapte of onderhoud-behoevende bakken rond die prijs, beter neem je dat risico gewoon niet.
¤400 per maand voor onderhoud is trouwens heus niet zo weinig hoor, tenzij je een keer iets groots hebt ga je dat echt niet zomaar opmaken. En ¤300 per kwartaal aan wegenbelasting is voor een benzineauto enorm veel, dan moet je denken aan een kolos van 1800 kg. Je kunt met dat maandelijkse geld dus misschien ook nog wel even doorsparen, zodat je een chiquere auto kunt kopen.
Heb ik naar zitten kijken inderdaad, nieuwere generaties Accord zijn prachtige wagens.quote:Op maandag 8 april 2013 01:58 schreef Kriegel het volgende:
Oh, en een Accord is een goed voorbeeld van een betere jaren '90 Japanner. Degelijk, relatief lekker veel ruimte, goede rijeigenschappen. Gek genoeg nooit echt populair geworden hier, net als de al even uitstekende Toyota Camry. Zal wel zijn omdat we hier nogal op Duits geilen in het D-segment, een Japanner moet in de ogen van de Nederlander een hatchbackje zijn.
Puur op het eerste oog lijkt deze me bijvoorbeeld wel interessant voor je: http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Niet een schat aan informatie, maar de auto oogt tenminste netjes en dat stemt hoopvol. Het is in deze prijsklasse lang niet vanzelfsprekend.
Tja, het is moeilijk te zeggen aangezien je niet weet hoe beide auto's tijdens hun kilometers bereden zijn, en ook nog omdat ik de onderhoudsboekjes hier niet kan bekijken.quote:Op maandag 8 april 2013 01:58 schreef Braddie het volgende:
[..]
Bedankt voor deze info.
Zat even rond te neuzen op Autoscout. En was bij de 190 aanbeland van Mercedes (lijken me hele fijne auto`s eerlijkgezegd) totdat ik dat van.. Nee, ik ga tóch even kijken bij japanse wagens.
Kom ik DIT tegen:
http://www.autoscout24.nl(...)747130000000&asrc=st|fs
(Beetje schade.. maar m`n opa heeft connecties die het weg werken voor niks)
http://www.autoscout24.nl(...)522150000000&asrc=st|fs
Deze is dan weer echt als nieuw en uit `99 dus zelfs wat jonger én Gratis APK. Máár... 2,5ton. Nou is dat voor een japanner niet zo veel, maar geld dat ook voor de nieuwere generaties?
quote:Op maandag 8 april 2013 02:42 schreef Kriegel het volgende:
Oh, als je trouwens toch zo'n BX wil moet je 2CV even aanschieten voor info en tips, die gast weet ongeveer alles over ouwe roestbakken met veerbollen.
Alsof een verlaging alleen samenkomt met tuning en spoilers?quote:Op zondag 7 april 2013 23:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet zelfs Hou er niet van om auto`s te verlagen en spoilerkits / dergelijke tuning aan te brengen, bah. Hoe origineler de auto hoe beter.
Neeee niet weer een klein brik van Japanse afkomstquote:Op maandag 8 april 2013 00:16 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Geen van die twee, dan moet je met het dubbele aankomen. Met goed zoeken en een beetje geluk stuit je dan bijvoorbeeld op dit soort aardige aanbiedingen:
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Het enige type Mercedes dat je beneden de ¤4k moet willen hebben (naast de Baby Benz en W123): de W124, een regelrechte tank.
Voor ¤1500 koop je het beste een klein brik van Japanse afkomst. Een wat groter brik kan ook nog wel, maar in ieder geval liever geen Duits premiumspul of hooggevoelige Alfa Romeo. Vergeet niet dat het onderhoud bij dit soort merken ook regelmatig wat meer in de kosten loopt, met zo'n laag budget ga ik er vanuit dat je ook wat dat betreft niet veel kan lijden.
Even heel wat anders trouwens, ik heb gisteren in de Peug 206 1.6 16v van m'n zusje gereden. Hóórt het koppelingspedaal bij die dingen zo schokkerig mee omhoog te komen als je je voet optilt, of is de boel intern gewoon versleten? Het ding staat tegen de 200.000 km, best reëel dat het nog de originele koppeling is.
Soepel wegrijden is echt verdomd tricky in die wagen, je voelt amper waar het aangrijppunt zit omdat dat pedaal niet netjes gedoseerd mee omhoog komt. Hij blijft niet echt hangen of zo, maar de beweging voelt gewoon niet soepel. Nu weet ik waarom ze altijd met zoveel toeren ervandoor gaat, je krijgt bijna geen feedback wat betreft wanneer je moet beginnen met gasgeven en dus ben je al snel te vroeg (of te laat, al helemaal leuk). Vrooeemmm!
Jij hoeft er toch niet in te rijden?quote:Op maandag 8 april 2013 10:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Neeee niet weer een klein brik van Japanse afkomst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |