abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 april 2013 @ 23:02:47 #201
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_125012938
Weer een frisse auto van buiten en binnen. O+
pi_125013049
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 23:01 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik ga toch nooit bijtellen denk ik maar ik zou m'n leasebak gewoon voor woon-werk gebruiken. En dan neem ik wel genoegen met iets als een Passat diesel ofzo :P of een Giullietta. Groter en luxer mag natuurlijk altijd :+
Giulietta O+ Echt een mooie auto is dat. :) Enige Alfa die ik nog wel zou willen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_125013162
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 23:04 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Giulietta O+ Echt een mooie auto is dat. :) Enige Alfa die ik nog wel zou willen.
Als het ooit zou kunnen zou ik voor zakelijke km's wel een XF willen.
pi_125013576
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 22:54 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Mee eens, maar dat had ik al eens eerder gezegd. Ik vind het ook echt niks, maar de naafkapjes maken het wel opvallend matig. Velgenstijl blijft ieders eigen keuze, gaat erom dat hij ze mooi vindt. Maar die andere logo's zijn altijd een no-go.
Vind jij ;)
Dit soort reacties had ik uiteraard ook wel verwacht op Fok! :D

quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 22:54 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Wat ga je er in zetten eigenlijk? :)
Lorinser caps, zijn ook Lorinser velgen dus ja ;)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_125013755
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Lage stoelen zijn ook alleen vervelend als je 65+ bent.

Zo laag mogelijk bij de grond, sowieso.
Nee, absoluut niet zelfs :D Hou er niet van om auto`s te verlagen en spoilerkits / dergelijke tuning aan te brengen, bah. Hoe origineler de auto hoe beter.
pi_125013801
Trouwens. Ik ga bij wat auto bedrijfjes kijken hier en daar voor een 2e handsje met m`n opa. Handig zo`n auto monteur/handelaar in de famillie.

Budget is zo rond de 1500 en ik neig enorm naar Alfa óf Mercedes. Maar als iemand anders suggesties heeft?
  zondag 7 april 2013 @ 23:25:52 #207
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125014201
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 22:54 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Haha, komen nog andere in ;)

[..]

Hey, origineel man ^O^
Sorry, ook met andere naafkapjes blijven het mb wielen...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 8 april 2013 @ 00:06:47 #208
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125016032
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 23:17 schreef Braddie het volgende:
Trouwens. Ik ga bij wat auto bedrijfjes kijken hier en daar voor een 2e handsje met m`n opa. Handig zo`n auto monteur/handelaar in de famillie.

Budget is zo rond de 1500 en ik neig enorm naar Alfa óf Mercedes. Maar als iemand anders suggesties heeft?
Zijn allebei eigenlijk auto's die je niet wilt kopen met dat budget :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 8 april 2013 @ 00:16:22 #209
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_125016328
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 23:17 schreef Braddie het volgende:
Trouwens. Ik ga bij wat auto bedrijfjes kijken hier en daar voor een 2e handsje met m`n opa. Handig zo`n auto monteur/handelaar in de famillie.

Budget is zo rond de 1500 en ik neig enorm naar Alfa óf Mercedes. Maar als iemand anders suggesties heeft?
Geen van die twee, dan moet je met het dubbele aankomen. Met goed zoeken en een beetje geluk stuit je dan bijvoorbeeld op dit soort aardige aanbiedingen:

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Het enige type Mercedes dat je beneden de ¤4k moet willen hebben (naast de Baby Benz en W123): de W124, een regelrechte tank.

Voor ¤1500 koop je het beste een klein brik van Japanse afkomst. Een wat groter brik kan ook nog wel, maar in ieder geval liever geen Duits premiumspul of hooggevoelige Alfa Romeo. Vergeet niet dat het onderhoud bij dit soort merken ook regelmatig wat meer in de kosten loopt, met zo'n laag budget ga ik er vanuit dat je ook wat dat betreft niet veel kan lijden.


Even heel wat anders trouwens, ik heb gisteren in de Peug 206 1.6 16v van m'n zusje gereden. Hóórt het koppelingspedaal bij die dingen zo schokkerig mee omhoog te komen als je je voet optilt, of is de boel intern gewoon versleten? Het ding staat tegen de 200.000 km, best reëel dat het nog de originele koppeling is.

Soepel wegrijden is echt verdomd tricky in die wagen, je voelt amper waar het aangrijppunt zit omdat dat pedaal niet netjes gedoseerd mee omhoog komt. Hij blijft niet echt hangen of zo, maar de beweging voelt gewoon niet soepel. Nu weet ik waarom ze altijd met zoveel toeren ervandoor gaat, je krijgt bijna geen feedback wat betreft wanneer je moet beginnen met gasgeven en dus ben je al snel te vroeg (of te laat, al helemaal leuk). Vrooeemmm! :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Kriegel op 08-04-2013 02:21:02 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_125017908
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 00:16 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Geen van die twee, dan moet je met het dubbele aankomen. Met goed zoeken en een beetje geluk stuit je dan bijvoorbeeld op dit soort aardige aanbiedingen:

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Het enige type Mercedes dat je beneden de ¤4k moet willen hebben (naast de Baby Benz): de W124, een regelrechte tank.

Voor ¤1500 koop je het beste een klein brik van Japanse afkomst. Een wat groter brik kan ook nog wel, maar in ieder geval liever geen Duits premiumspul of hooggevoelige Alfa Romeo. Vergeet niet dat het onderhoud bij dit soort merken ook regelmatig wat meer in de kosten loopt, met zo'n laag budget ga ik er vanuit dat je ook wat dat betreft niet veel kan lijden.
Ik zou in de wegenbelasting tot de 300 euro per kwartaal kunnen gaan (als maximum) en dan eventueel zo rond de (ja.. dit is waarschijnlijk heel weinig) zo rond de 400 euro per maand aan onderhoud :)

Ik zie absurd veel A-klasses voor 1500-2000 euro te koop staan, zelfs E - klasses voor dat geld met NAP en APK.

Qua alfa ben ik al wel een beetje afgedreven, lijken me fantastische bakken hoor, maar naja.. qua onderhoud/roest gevoeligheid enzo.. liever niet.

Wat mij trouwens serieus wél heel fijn lijkt om mee te beginnen (Als we het dan toch japans houden)
Honda Accord Aerodeck of iets dergelijks, of een Honda Concerto. Niet té groot. Japans, goedkoop. Weinig onderhoud. Óf met een beetje mazzel een Nissan 626? en dan een 1e generatie?

Of eventueel (maar dan begeef ik me ook op glad ijs?) een Citroen BX Phase I

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2013 01:16:13 ]
pi_125017918
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2013 00:06 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Zijn allebei eigenlijk auto's die je niet wilt kopen met dat budget :)
Ok :)
dan weet ik dat!
  maandag 8 april 2013 @ 01:44:18 #212
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_125018420
Het probleem is dat Mercedes in de late jaren '90 en t/m pakweg 2006 een hoop auto's heeft gebouwd die op gebied van betrouwbaarheid geen eer aan het merk deden, er werd in tegenstelling tot in de jaren '70 en '80 veel aan kostenbesparing gedaan, dat gecombineerd met een toenemende hoeveelheid elektronische snufjes leverde regelmatig problemen op. Zelfs roest, en veel ook op bepaalde modellen.

Trouwens, wie wil er nou in zo'n eerste-generatie A-klasse rijden? Behalve de gebrekkige kwaliteit van die auto straal je ook nog 100% uit dat je op het merkje geilt. Hij lijkt niet eens op een Benz. Een oudere W124 rijdt veel comfortabeler, is mooier (goed, subjectief maar kom op :') ) en geeft je waarschijnlijk een probleemlozer bestaan.

Het eerste model C-klasse is trouwens nog wel best okay (W202, opvolger van de W201 190, oftewel de eerder genoemde Baby Benz), die kreeg pas problemen rond 2000 met de W203. Zelfde geldt min of meer voor de E-klasse. Maar ¤1500? Nee, teveel afgetrapte of onderhoud-behoevende bakken rond die prijs, beter neem je dat risico gewoon niet.

¤400 per maand voor onderhoud is trouwens heus niet zo weinig hoor, tenzij je een keer iets groots hebt ga je dat echt niet zomaar opmaken. En ¤300 per kwartaal aan wegenbelasting is voor een benzineauto enorm veel, dan moet je denken aan een kolos van 1800 kg. Je kunt met dat maandelijkse geld dus misschien ook nog wel even doorsparen, zodat je een chiquere auto kunt kopen. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 08-04-2013 02:35:47 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 8 april 2013 @ 01:58:38 #213
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_125018633
Oh, en een Accord is een goed voorbeeld van een betere jaren '90 Japanner. Degelijk, relatief lekker veel ruimte, goede rijeigenschappen. Gek genoeg nooit echt populair geworden hier, net als de al even uitstekende Toyota Camry. Zal wel zijn omdat we hier nogal op Duits geilen in het D-segment, een Japanner moet in de ogen van de Nederlander een hatchbackje zijn.

Puur op het eerste oog lijkt deze me bijvoorbeeld wel interessant voor je: http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Niet een schat aan informatie, maar de auto oogt tenminste netjes en dat stemt hoopvol. Het is in deze prijsklasse lang niet vanzelfsprekend.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_125018636
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 01:44 schreef Kriegel het volgende:
Het probleem is dat Mercedes in de late jaren '90 en t/m pakweg 2006 een hoop auto's heeft gebouwd die op gebied van betrouwbaarheid geen eer aan het merk deden, er werd in tegenstelling tot in de jaren '70 en '80 veel aan kostenbesparing gedaan, dat gecombineerd met een toenemende hoeveelheid elektronische snufjes leverde regelmatig problemen op. Zelfs roest, en veel ook op bepaalde modellen.

Trouwens, wie wil er nou in zo'n eerste-generatie A-klasse rijden? Behalve de gebrekkige kwaliteit van die auto straal je ook nog 100% uit dat je op het merkje geilt. Hij lijkt niet eens op een Benz. Een oudere W124 rijdt veel comfortabeler, is mooier (goed, subjectief maar kom op :') ) en geeft je waarschijnlijk een probleemlozer bestaan.

Het eerste model C-klasse is trouwens nog wel best okay (W202, opvolger van de W201, oftewel de eerder genoemde Baby Benz), die kreeg pas problemen rond 2000 met de W203. Zelfde geldt min of meer voor de E-klasse. Maar ¤1500? Nee, teveel afgetrapte of onderhoud-behoevende bakken rond die prijs, beter neem je dat risico gewoon niet.

¤400 per maand voor onderhoud is trouwens heus niet zo weinig hoor, tenzij je een keer iets groots hebt ga je dat echt niet zomaar opmaken. En ¤300 per kwartaal aan wegenbelasting is voor een benzineauto enorm veel, dan moet je denken aan een kolos van 1800 kg. Je kunt met dat maandelijkse geld dus misschien ook nog wel even doorsparen, zodat je een chiquere auto kunt kopen. :)
Bedankt voor deze info.
Zat even rond te neuzen op Autoscout. En was bij de 190 aanbeland van Mercedes (lijken me hele fijne auto`s eerlijkgezegd) totdat ik dat van.. Nee, ik ga tóch even kijken bij japanse wagens.

Kom ik DIT tegen:

http://www.autoscout24.nl(...)747130000000&asrc=st|fs
(Beetje schade.. maar m`n opa heeft connecties die het weg werken voor niks)

http://www.autoscout24.nl(...)522150000000&asrc=st|fs
Deze is dan weer echt als nieuw en uit `99 dus zelfs wat jonger én Gratis APK. Máár... 2,5ton. Nou is dat voor een japanner niet zo veel, maar geld dat ook voor de nieuwere generaties?
pi_125018669
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 01:58 schreef Kriegel het volgende:
Oh, en een Accord is een goed voorbeeld van een betere jaren '90 Japanner. Degelijk, relatief lekker veel ruimte, goede rijeigenschappen. Gek genoeg nooit echt populair geworden hier, net als de al even uitstekende Toyota Camry. Zal wel zijn omdat we hier nogal op Duits geilen in het D-segment, een Japanner moet in de ogen van de Nederlander een hatchbackje zijn.

Puur op het eerste oog lijkt deze me bijvoorbeeld wel interessant voor je: http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Niet een schat aan informatie, maar de auto oogt tenminste netjes en dat stemt hoopvol. Het is in deze prijsklasse lang niet vanzelfsprekend.
Heb ik naar zitten kijken inderdaad, nieuwere generaties Accord zijn prachtige wagens.
Jammer dat als het japans is dat het dan óf een Alto moet zijn óf een Micra óf iets anders kleins. Dingen zoals de Bluebird van Nissan, de Camry van Toyota, en de Accord van Honda inderdaad worden gewoon overschaduwt. Maar aan die grote bakkies heb je óók amper onderhoud. (Nja, het is wat zwaarder... en het verbruikt wat meer)
  maandag 8 april 2013 @ 02:17:06 #216
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_125018815
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 01:58 schreef Braddie het volgende:

[..]

Bedankt voor deze info.
Zat even rond te neuzen op Autoscout. En was bij de 190 aanbeland van Mercedes (lijken me hele fijne auto`s eerlijkgezegd) totdat ik dat van.. Nee, ik ga tóch even kijken bij japanse wagens.

Kom ik DIT tegen:

http://www.autoscout24.nl(...)747130000000&asrc=st|fs
(Beetje schade.. maar m`n opa heeft connecties die het weg werken voor niks)

http://www.autoscout24.nl(...)522150000000&asrc=st|fs
Deze is dan weer echt als nieuw en uit `99 dus zelfs wat jonger én Gratis APK. Máár... 2,5ton. Nou is dat voor een japanner niet zo veel, maar geld dat ook voor de nieuwere generaties?
Tja, het is moeilijk te zeggen aangezien je niet weet hoe beide auto's tijdens hun kilometers bereden zijn, en ook nog omdat ik de onderhoudsboekjes hier niet kan bekijken.

250.000 kan een netjes behandelde, goed gebouwde en niet erg onderbemeten motor in principe goed hebben, al kan het wel weer net zijn dat je tegen slijtage op bepaalde andere prijzige onderdelen aanloopt, want een auto is meer dan de motor. De transmissie vergt bij veel auto's bijvoorbeeld tussen de 180.000 en 250.000 het nodige revisiewerk. Gewoon, slijtage. Zoiets kan er net aankomen (soms voor mensen een aanleiding om zo'n auto weg te doen), echter kan dat soort groot onderhoud ook 30.000 km geleden gedaan zijn en ben je dus spekkoper.

Ik zou eens gaan vissen naar wat meer informatie bij de verkopers. Desondanks zou ik wel van nature iets eerder geneigd zijn voor die eerste Primera te gaan, gewoon omdat het wel een aardig verschil in km-stand is. Zo hypocriet ben ik dan ook wel weer.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_125018846
Ja maar dat heb ik ook hoor. Ik koop liever iets met 150-200k dan 250-300k :) Net even wat beter zeg maar.
Het liefst koop ik een bakkie met nog geen 100k er op. Maar binnen mijn budget is er niks te vinden onder de 100k :')
  maandag 8 april 2013 @ 02:42:08 #218
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_125018970
Klopt, ik zou er dan ook niet op gaan zitten wachten.

Oh, als je trouwens toch zo'n BX wil moet je 2CV even aanschieten voor info en tips, die gast weet ongeveer alles over ouwe roestbakken met veerbollen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_125018973
quote:
10s.gif Op maandag 8 april 2013 02:42 schreef Kriegel het volgende:
Oh, als je trouwens toch zo'n BX wil moet je 2CV even aanschieten voor info en tips, die gast weet ongeveer alles over ouwe roestbakken met veerbollen.
:')
Ja, ga ik eens doen. Maargoed, weetje.. laat ik eerst mijn rijbewijs maar halen :D
pi_125019393
Heb m`n budget naar beneden geschroeft naar 500 euro.. Waarom? om nou meteen zoveel geld uit te geven puur omdat ik een grote/luxe auto wil rijden..

http://www.autoscout24.nl(...)828420000000&asrc=st|fs

389 euro en 1,5 ton op de teller, heeft nog een half jaar APK ruim.
En het is een Alfa. En het is ook geen énorm grote auto.

Heb zitten denken, maar ik kan wel direct beginnen met een grote auto, maar laat ik eerst maar een autotje kopen voor max 500 euro, en die oprijden (Wel onderhoud plegen uiteraard, maar als het blok opeens vastloopt of dergelijke, of hij gaat enorm roesten) En dan kijk ik wel verder naar iets van wéér 500 euro. En dat doe ik dan wel een tijdje.

http://www.autoscout24.nl(...)661920000000&asrc=st|fs
Deze heeft een klein beetje werk. maar wat een schattige 104!
http://www.autoscout24.nl(...)252620000000&asrc=st|fs
475 euro... voor een nette Alfa 33 160k op de teller!

Wil trouwens ook geen auto kopen met meer dan 200k op de teller
Lijkt me verstandiger.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2013 05:16:14 ]
  maandag 8 april 2013 @ 07:46:27 #221
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_125019735
Aanschaf max 500 euro, maar wel datzelfde bedrag per máánd aan MRB en onderhoud?

Heeft je garage zulke goeie koffie? :P
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 8 april 2013 @ 08:33:17 #222
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_125020103
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 23:16 schreef Braddie het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet zelfs :D Hou er niet van om auto`s te verlagen en spoilerkits / dergelijke tuning aan te brengen, bah. Hoe origineler de auto hoe beter.
Alsof een verlaging alleen samenkomt met tuning en spoilers?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 8 april 2013 @ 08:42:57 #223
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_125020205
@probleem 206:
Controleer de koppelingskabel eens en grote kans dat het de drukgroep is die versleten is. Toen mijne laatst versleten was kwam hij ook lastig omhoog en heel trillerig wegrijden! De lagers van de druklager waren verrot en de druklager was helemaal de drukgroep ingesleten. Was tevens ook een 206.
pi_125022579
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 00:16 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Geen van die twee, dan moet je met het dubbele aankomen. Met goed zoeken en een beetje geluk stuit je dan bijvoorbeeld op dit soort aardige aanbiedingen:

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Het enige type Mercedes dat je beneden de ¤4k moet willen hebben (naast de Baby Benz en W123): de W124, een regelrechte tank.

Voor ¤1500 koop je het beste een klein brik van Japanse afkomst. Een wat groter brik kan ook nog wel, maar in ieder geval liever geen Duits premiumspul of hooggevoelige Alfa Romeo. Vergeet niet dat het onderhoud bij dit soort merken ook regelmatig wat meer in de kosten loopt, met zo'n laag budget ga ik er vanuit dat je ook wat dat betreft niet veel kan lijden.

Even heel wat anders trouwens, ik heb gisteren in de Peug 206 1.6 16v van m'n zusje gereden. Hóórt het koppelingspedaal bij die dingen zo schokkerig mee omhoog te komen als je je voet optilt, of is de boel intern gewoon versleten? Het ding staat tegen de 200.000 km, best reëel dat het nog de originele koppeling is.

Soepel wegrijden is echt verdomd tricky in die wagen, je voelt amper waar het aangrijppunt zit omdat dat pedaal niet netjes gedoseerd mee omhoog komt. Hij blijft niet echt hangen of zo, maar de beweging voelt gewoon niet soepel. Nu weet ik waarom ze altijd met zoveel toeren ervandoor gaat, je krijgt bijna geen feedback wat betreft wanneer je moet beginnen met gasgeven en dus ben je al snel te vroeg (of te laat, al helemaal leuk). Vrooeemmm! :')
Neeee niet weer een klein brik van Japanse afkomst :'(
  maandag 8 april 2013 @ 10:49:55 #225
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_125022644
quote:
10s.gif Op maandag 8 april 2013 10:47 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Neeee niet weer een klein brik van Japanse afkomst :'(
Jij hoeft er toch niet in te rijden?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')