Dat was de reden dat ik pas na m'n 30e mijn rijbewijs gehaald hebquote:Op dinsdag 2 april 2013 18:53 schreef Blistering het volgende:
Ik heb al een half jaar niet meer gereden M'n ouders hebben de auto verkocht omdat ze alles met 't OV doen, en ik heb ook gratis OV (student ). Maar stiekem baal ik wel zeg, want ik heb net 2 jaar m'n rijbewijs, en ben als de dood dat ik 't verleer door zo lang niet meer te rijden.
En al die verhuurbedrijven willen dat je minimaal 23 bent voor je een auto mag huren (ben 21). En heb ook geen vrienden die een auto hebben, allemaal arme studenten
Jullie nog tips om toch weer eens te kunnen rijden? Auto kopen is geen optie, want ik heb er eigenlijk geen nodig, maar zou gewoon graag af en toe eens rijden zodat ik 't niet verleer (voor zover dat mogelijk is dan..)
Ik hou er wel rekening mee ja, en hou wat extra afstand. Maar zo gauw ik de kans heb jakker ik er wel voorbij. Gewoon omdat ik geen zin heb in een principe-ingreep terwijl er niets aan de hand is, of in dat gekut bij bochten en stoplichten waarbij ze 'm laten afslaan.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:32 schreef delano.888 het volgende:
Zijn jullie ook zo lief voor lesauto's? Ik ga extra niet te dicht achter ze staan bij het stoplicht, omdat ik daar zelf altijd een pestpokkehekel aan had tijdens mijn lessen (omdat je dan nog bang bent naar achter te rollen enz).
Same here, over het algemeen wel begrip maar als het te lang duurt wil ik er wel voorbijquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik hou er wel rekening mee ja, en hou wat extra afstand. Maar zo gauw ik de kans heb jakker ik er wel voorbij. Gewoon omdat ik geen zin heb in een principe-ingreep terwijl er niets aan de hand is, of in dat gekut bij bochten en stoplichten waarbij ze 'm laten afslaan.
heb al wel eens geclaxoneert naar een lesauto; maar die schoot echt niet op; pas na 3x een groen verkeerslicht te hebben gehad ging hij de kruising over.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:12 schreef delano.888 het volgende:
Ik bedoel ook niet dat ik er eeuwen achter blijf rijden, alleen bij stilstaan zet ik m er niet heel dicht op. Omdat ik zelf mij altijd erg irriteerde aan mensen die dat wel deden. Tijdens het wegrijden bij de lessen rolt de auto nou eenmaal soms wat meer achteruit omdat je het nog niet helemaal lekker kan.
Dan ben je als instructeur ook een faler. Hup, planken met die handel.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Same here, over het algemeen wel begrip maar als het te lang duurt wil ik er wel voorbij
Net als invoegen op de snelweg met 70.
Leuk dat je lest, maar als je (nog) bang bent hoor je daar dus niet thuis.
Inderdaad. Altijd hou ik er rekening mee maar als ik er voorbij kan ga ik er voorbij.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik hou er wel rekening mee ja, en hou wat extra afstand. Maar zo gauw ik de kans heb jakker ik er wel voorbij. Gewoon omdat ik geen zin heb in een principe-ingreep terwijl er niets aan de hand is, of in dat gekut bij bochten en stoplichten waarbij ze 'm laten afslaan.
Ik heb ook gewoon geduld met lessers maar als ik er voorbij kan doe ik dat natuurlijk. Waarom zou ik achter iemand die nog aan het leren rijden is en praktisch altijd langzamer opereert blijven?quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:47 schreef twiFight het volgende:
Ik gedraag me altijd erg netjes. Afstand is niet anders dan bij andere automobilisten, maar ik heb altijd wel veel geduld. Ik weet best nog wel hoe dat was. En met 70 invoegen op de snelweg? Tsja, de eerste keer dat ik (tijdens lessen) de snelweg op ging was ik zo druk met kijken dat ik niet eens op de snelheidsmeter gelet heb. Waarom zou ik dat een lesser kwalijk nemen? Hooguit moet de instructeur wat gas bijgeven.
Maar goed, zodra men het papiertje heeft is men natuurlijk gelijk de beste bestuurder van Nederland en zijn al die lessers natuurlijk maar noobs Mijn piemel is gelukkig al lang genoeg.
Al vanaf dag 1 dat ik m'n eigen auto kocht niet meer... 4 schadevrije jaren als beginnend bestuurder met twee auto's die beiden een 2000cc motor hadden/hebben, is denk wel een unicumquote:Op woensdag 3 april 2013 08:15 schreef Actaeon het volgende:
Tja na een tijdje rijdt natuurlijk bijna niemand meer precies op CBR-manier, dat is onvermijdelijk.
Dat was ik al na vijf minuten kwijt. Belachelijke 30-zone waar ik doorheen scheurdequote:Op woensdag 3 april 2013 08:15 schreef Actaeon het volgende:
Tja na een tijdje rijdt natuurlijk bijna niemand meer precies op CBR-manier, dat is onvermijdelijk.
Die van mij niet .quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:47 schreef twiFight het volgende:
Ik gedraag me altijd erg netjes. Afstand is niet anders dan bij andere automobilisten, maar ik heb altijd wel veel geduld. Ik weet best nog wel hoe dat was. En met 70 invoegen op de snelweg? Tsja, de eerste keer dat ik (tijdens lessen) de snelweg op ging was ik zo druk met kijken dat ik niet eens op de snelheidsmeter gelet heb. Waarom zou ik dat een lesser kwalijk nemen? Hooguit moet de instructeur wat gas bijgeven.
Maar goed, zodra men het papiertje heeft is men natuurlijk gelijk de beste bestuurder van Nederland en zijn al die lessers natuurlijk maar noobs Mijn piemel is gelukkig al lang genoeg.
Mijn auto's hadden ook altijd 2000cc of meer en ook nooit brokken gemaakt.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:50 schreef Grielen het volgende:
[..]
Al vanaf dag 1 dat ik m'n eigen auto kocht niet meer... 4 schadevrije jaren als beginnend bestuurder met twee auto's die beiden een 2000cc motor hadden/hebben, is denk wel een unicum
Bij mij ook inderdaad. "gas! gas! doortrekken!!"quote:Op woensdag 3 april 2013 17:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik weet nog mijn 'eerste keer', de instructeur gaf duidelijk aan dat ik in de drie moest doortrappen tot de 100, omdat ik anders nooit voldoende snelheid had om in te voegen.
Ik moest ook meteen gas tot op de bodem intrappen en snel op snelheid komen is ook logisch.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat was ik al na vijf minuten kwijt. Belachelijke 30-zone waar ik doorheen scheurde
[..]
Die van mij niet .
Neh, het ligt niet zozeer aan de lessers. Die moeten het leren en da's prima, maar ik heb vaak geen zin om daar achter te blijven hangen. Ik vind echter wel dat wanneer je als instructeur je pupil de snelweg op stuurt, dat verantwoord moet zijn. Ik weet nog mijn 'eerste keer', de instructeur gaf duidelijk aan dat ik in de drie moest doortrappen tot de 100, omdat ik anders nooit voldoende snelheid had om in te voegen.
Meer; wat kunnen sommige mensen spastisch reageren zodra ze achter het stuur plaatsnemen.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:09 schreef Goddelijker het volgende:
Wat kunnen mensen spastisch reageren als ze blauwe flitsers en een sirene zien in hun spiegels.
Niet altijd maar vaak wel natuurlijk. Zeker denk ik bij zo'n eenpitter die de lesauto ook gebruikt voor privédoeleinden. Is fiscaal ook aantrekkelijk natuurlijk.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:10 schreef JDude het volgende:
Zijn lesauto's tegenwoordig van die trage ecogebakjes dan?
Dat is zo.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Meer; wat kunnen sommige mensen spastisch reageren zodra ze achter het stuur plaatsnemen.
Ach ze zijn sneller dan de Sprinter waar ik gisteren mee reed. Maar daar hing ook een trailer met een auto er op achter. Traag kuthokquote:Op woensdag 3 april 2013 18:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Niet altijd maar vaak wel natuurlijk. Zeker denk ik bij zo'n eenpitter die de lesauto ook gebruikt voor privédoeleinden. Is fiscaal ook aantrekkelijk natuurlijk.
Heb zo'n ELM327 gekocht, wil foutcodes uitlezen, maar dit brengt me op 2 ideetjes: Misschien kan ik wel een driving home functie inschakelen, of zoals bij Audi e.d. de ramen bedienbaar vanaf de remote..quote:Op woensdag 3 april 2013 20:16 schreef _VoiD_ het volgende:
Vanavond even de vagcom kabel die ik voor 20 euro had gekocht getest. En nu heb ik weer wat nieuwe snufjes in de auto (bochtenverlichting, spiegelverwarming automatisch aan met achterruitverwarming en auto unlock, lock had ik al). Dat instellen stelt echt geen reet voor.
Terwijl ik de kabel eigenlijk gekocht had om foutmeldingen uit te kunnen lezen
Wat ik zie valt het nog wel mee, misschien 1 op de 3 of zo. In de tijd dat ik leste waren het toch voornamelijk de wat krachtigere diesels. Heb zelf gelest in een 1.9 TDI en die kon toch zonder moeite de 120 halen op de oprit. Als instructeur een 1.0 eco model nemen lijkt me niet verantwoord, dan leg je een groot stuk van de verantwoordelijkheid om op snelheid te komen bij de lesser en laat die nou net de ervaring nog niet hebben om dat te kunnen doen.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:10 schreef JDude het volgende:
Zijn lesauto's tegenwoordig van die trage ecogebakjes dan?
Drving home?quote:Op woensdag 3 april 2013 22:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Heb zo'n ELM327 gekocht, wil foutcodes uitlezen, maar dit brengt me op 2 ideetjes: Misschien kan ik wel een driving home functie inschakelen, of zoals bij Audi e.d. de ramen bedienbaar vanaf de remote..
Coming home / leaving home dus.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:10 schreef JDude het volgende:
Ik denk dat'ie die functie bedoelt waarbij je lampen nog een tijdje aanblijven nadat je de auto op slot doet. Follow me home of zo. Al kan ik me niet voorstellen dat je daar veel aan hebt in een land waar het nergens meer donker is.
Bloedrood?quote:
Je ziet ze wel steeds meer in de ecovarianten rijden, heb ik het idee. En de i20's en Fiėsta's enzo. Niet meer de grotere/luxere varianten (Focus e.d.). Ik snap 't ook wel gezien de kosten.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:19 schreef twiFight het volgende:
[..]
Wat ik zie valt het nog wel mee, misschien 1 op de 3 of zo. In de tijd dat ik leste waren het toch voornamelijk de wat krachtigere diesels. Heb zelf gelest in een 1.9 TDI en die kon toch zonder moeite de 120 halen op de oprit. Als instructeur een 1.0 eco model nemen lijkt me niet verantwoord, dan leg je een groot stuk van de verantwoordelijkheid om op snelheid te komen bij de lesser en laat die nou net de ervaring nog niet hebben om dat te kunnen doen.
Hiero rijden ook best wel grotere luxe lesauto's rond toch BMW's en van die midi- SUV's enzo.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Bloedrood?
[..]
Je ziet ze wel steeds meer in de ecovarianten rijden, heb ik het idee. En de i20's en Fiėsta's enzo. Niet meer de grotere/luxere varianten (Focus e.d.). Ik snap 't ook wel gezien de kosten.
Heb zelf gelest in een A-klasse diesel. Die was ook vrij traag
Ah, hetzelfde karakter als z'n chauffeurs dus. Ongevoelige lui zonder emotiequote:Op donderdag 4 april 2013 19:42 schreef Fiorano het volgende:
Voor de koppeling van een Partner heb je tegenwoordig ook een spierbundel nodig. Wat een zwaar ongevoelig k*t ding
Volgens mij is de lesprijs daar ook wel een paar euro per les hoger dan bij de anderen.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hiero rijden ook best wel grotere luxe lesauto's rond toch BMW's en van die midi- SUV's enzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
Dat weet ik dan weer nietquote:Op donderdag 4 april 2013 19:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Volgens mij is de lesprijs daar ook wel een paar euro per les hoger dan bij de anderen.
quote:Op donderdag 4 april 2013 19:59 schreef JDude het volgende:
Had toen mazzel met een jubileumpakket. Gelest voor 37,50 per lesHa, jij komt uit de tijd van de dinosauriėrs!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schip ahoy!
Vroeger, toen de vibrators nog op diesel liepen en je koe met een korte oe schreef.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ha, jij komt uit de tijd van de dinosauriėrs!
Truequote:Op donderdag 4 april 2013 20:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ha, jij komt uit de tijd van de dinosauriėrs!
Leuke auto qua design.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:45 schreef Keukendrol het volgende:
Les in een fiat punto evo 1.3 uit 2011 hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |