Heeft die een beetje redelijke maandlasten dan?quote:Op zondag 31 maart 2013 21:50 schreef Actaeon het volgende:
Ik zou de 480 gezien je eisen wel verkiezen boven een Polo, Mierenneuker.
Ja is geen zware auto. Nog geen 1000kg volgens mij.quote:Op zondag 31 maart 2013 21:57 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Heeft die een beetje redelijke maandlasten dan?
Ik ben trouwens wel een echte BMW-fan. Is er een manier om een dergelijke auto goedkoop te kunnen rijden?
Autorijden is niet goedkoop. Als je geen geld hebt moet je geen auto kopen en als je weinig geld hebt moet je al helemaal geen BMW kopen.quote:Op zondag 31 maart 2013 21:57 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Heeft die een beetje redelijke maandlasten dan?
Ik ben trouwens wel een echte BMW-fan. Is er een manier om een dergelijke auto goedkoop te kunnen rijden?
Zorgen dat je baas 'm betaalt. En dan een zo schraal mogelijke 1-serie kiezen natuurlijk, alles voor de lage bijtelling.quote:Op zondag 31 maart 2013 21:57 schreef Mierenneuker. het volgende:
Ik ben trouwens wel een echte BMW-fan. Is er een manier om een dergelijke auto goedkoop te kunnen rijden?
Je kan een BMW best goedkoop rijden, alleen waarschijnlijk niet voor de kosten van een kleine auto (Polo etc.).quote:Op zondag 31 maart 2013 21:57 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Heeft die een beetje redelijke maandlasten dan?
Ik ben trouwens wel een echte BMW-fan. Is er een manier om een dergelijke auto goedkoop te kunnen rijden?
Aan wat moet ik dan denken? Een 316/318 uit '92/'93 of zo'n E30?quote:Op maandag 1 april 2013 11:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je kan een BMW best goedkoop rijden, alleen waarschijnlijk niet voor de kosten van een kleine auto (Polo etc.).
Nouja er zijn zat auto's waar ik niet direct het predicaat 'heerlijk' op zou plakken.quote:Op maandag 1 april 2013 23:01 schreef daNpy het volgende:
Gewoon E46 is ook prima te doen hoor
Alleen je moet niet te beroerd zijn om er wat centen in te steken voor onderhoud, dan krijg je er ook een heerlijke auto voor terug. Maar dat geld eigenlijk voor alle auto's.
Nee da's waar. Maar de algemene tendens geld welquote:Op maandag 1 april 2013 23:02 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nouja er zijn zat auto's waar ik niet direct het predicaat 'heerlijk' op zou plakken.
Inderdaad, mits je natuurlijk een verzorgd exemplaar aanschaft. Bij die auto's zit nog minder techniek dan in bijv. de E46, dus kan er ook minder stuk. En de 4-cylinder is dan nog betrekkelijk zuinig, hoewel je er geen wonderen moet van verwachten.quote:Op maandag 1 april 2013 22:04 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Aan wat moet ik dan denken? Een 316/318 uit '92/'93 of zo'n E30?
Leuk wagentje.quote:Op maandag 1 april 2013 23:12 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb nog niet gemeld dat ik een andere auto heb gekocht.
Thanks!quote:
Ik vindt dat wel hele mooie auto's ja. Zien er altijd netjes uit, tenminste zo lijkt het. Maar ik denk dat ik met die auto net te hoog in de aanschafkosten kom. Dat wordt van't zomer maar flink sparen dan.quote:Op maandag 1 april 2013 23:01 schreef daNpy het volgende:
Gewoon E46 is ook prima te doen hoor
Alleen je moet niet te beroerd zijn om er wat centen in te steken voor onderhoud, dan krijg je er ook een heerlijke auto voor terug. Maar dat geld eigenlijk voor alle auto's.
Dat is waar.quote:Op maandag 1 april 2013 23:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee da's waar. Maar de algemene tendens geld wel
Veel plezier ermee!quote:Op maandag 1 april 2013 23:12 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb nog niet gemeld dat ik een andere auto heb gekocht.
En ze zijn ook wel zwaarder dan de andere auto's waar je het over hebt, dus hou ook rekening met je vaste kosten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:46 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Ik vindt dat wel hele mooie auto's ja. Zien er altijd netjes uit, tenminste zo lijkt het. Maar ik denk dat ik met die auto net te hoog in de aanschafkosten kom. Dat wordt van't zomer maar flink sparen dan.
Vreemd genoeg kom ik met zo'n BMW (e36) 'slechts' op 60 euro meer in de maand als bijv. een Polo o.i.d. Kan dat wel? En bij een wat zwaardere Polo heb je zelfs dezelfde kosten. Want je rijdt dan wel een behoorlijk mooiere auto voor, wat vindt ik, 60¤ meer in de maand.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
En ze zijn ook wel zwaarder dan de andere auto's waar je het over hebt, dus hou ook rekening met je vaste kosten.
Ik weet niet hoe je gerekend hebt maar het zou kunnen? Ik doelde ook meer op de E46 eigenlijk, volgens mij zijn die sowieso een stuk duurder in alles dan de E36.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:26 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Vreemd genoeg kom ik met zo'n BMW (e36) 'slechts' op 60 euro meer in de maand als bijv. een Polo o.i.d. Kan dat wel? En bij een wat zwaardere Polo heb je zelfs dezelfde kosten. Want je rijdt dan wel een behoorlijk mooiere auto voor, wat vindt ik, 60¤ meer in de maand.
Die E46 zal financieël inderdaad te hoog gegrepen zijn voor mij. Ik heb al enkele zeer nette E36's voor minder dan 2500 voorbij zien komen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je gerekend hebt maar het zou kunnen? Ik doelde ook meer op de E46 eigenlijk, volgens mij zijn die sowieso een stuk duurder in alles dan de E36.
Wil je dan een 316/318i?quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:37 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Die E46 zal financieël inderdaad te hoog gegrepen zijn voor mij. Ik heb al enkele zeer nette E36's voor minder dan 2500 voorbij zien komen.
Hangt er vanaf, op maandelijkse kosten schelen ze niet veel. Als ik een nette zie met nette prijs, welke van deze 2 dan ook, dan wordt dat het hem waarschijnlijk.quote:
Oke. Zescilinder net te duur waarschijnlijk qua gebruik? Dat is natuurlijk wel het leukst. En dan met automaat ofzo.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:40 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, op maandelijkse kosten schelen ze niet veel. Als ik een nette zie met nette prijs, welke van deze 2 dan ook, dan wordt dat het hem waarschijnlijk.
3 waarvan 1 voor onderdelen:)quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:03 schreef Anne het volgende:
Hoeveel autootjes heb je nu eigenlijk, monsterd.?
Ja ik dacht dat een zespitter ook aardig duur was in verbruik. Maar als je eens op die echte BMW-fora gaat rondneuzen blijkt dat verschil niet heel erg groot te zijn, mits je rijstijl enigzins fatsoenlijk is. Een handbak is eigenlijk wel het mooist hé, tenminste hoort wel een beetje bij zo'n auto.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oke. Zescilinder net te duur waarschijnlijk qua gebruik? Dat is natuurlijk wel het leukst. En dan met automaat ofzo.
Ah oke, ik weet het niet precies. Heb ooit een keer een BMW 6cilinder gehad maar weet echt niet meer precies wat het verbruik was.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:52 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Ja ik dacht dat een zespitter ook aardig duur was in verbruik. Maar als je eens op die echte BMW-fora gaat rondneuzen blijkt dat verschil niet heel erg groot te zijn, mits je rijstijl enigzins fatsoenlijk is. Een handbak is eigenlijk wel het mooist hé, tenminste hoort wel een beetje bij zo'n auto.
En dan moet je sommige mensen is horen praten over dat mensen nog met 6 of 8 cilinders durven te rijden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah oke, ik weet het niet precies. Heb ooit een keer een BMW 6cilinder gehad maar weet echt niet meer precies wat het verbruik was.Ze zijn wel meteen een stukje zwaarder denk ik?
En geef mij maar een automaat, anytimeveel fijner. Juist bij een luxere grote auto met grote motor..goeie combinatie dan.
Ik snap het ook niet. Een 6 of 8 cilinder (of 12) is gewoon veel leuker en mooier. Ik wil echt niet meer anders.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:00 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
En dan moet je sommige mensen is horen praten over dat mensen nog met 6 of 8 cilinders durven te rijden.![]()
Denk wel dat ik een behoorlijk simpelere koop, met niet al te veel poespas. Dan heb je minder kans op een afgetrapt exemplaar. Als ik zie dat de verkoper een petjespersoon is dan weet ik denk ik wel genoeg.
Een 12-pitter is echt geniaal, op de snelweg nog gewoon heerlijk een stationair toerental hebben. Echter wel enorm kostbaar qua brandstofkosten, 15l / 100km als je het rustig aan doet is al aan de lage kant.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:05 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Een 6 of 8 cilinder (of 12) is gewoon veel leuker en mooier. Ik wil echt niet meer anders.
318i heb je voor <3000 euro. Omdat er zo enorm veel van zijn zijn ze niet duur meer.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:46 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Ik vindt dat wel hele mooie auto's ja. Zien er altijd netjes uit, tenminste zo lijkt het. Maar ik denk dat ik met die auto net te hoog in de aanschafkosten kom. Dat wordt van't zomer maar flink sparen dan.
Ja dat is ook zeer jammer. Maar er staan, zo als ik nu kon zien, altijd wel een paar mooie te koop. Juist die dingen met originele velgen/wieldoppen zullen wel in redelijke staat zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:05 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Een 6 of 8 cilinder (of 12) is gewoon veel leuker en mooier. Ik wil echt niet meer anders.
Inderdaad als je particulier koopt kun je daar op letten. Het is inderdaad zaak om wel een net behandeld exemplaar te kopen, het is helaas wel een auto die veel afgetrapt wordt.
Inderdaad, dat is wel het enigequote:Op dinsdag 2 april 2013 11:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een 12-pitter is echt geniaal, op de snelweg nog gewoon heerlijk een stationair toerental hebben. Echter wel enorm kostbaar qua brandstofkosten, 15l / 100km als je het rustig aan doet is al aan de lage kant.
Die zijn vaak ook niet van petjes geweestquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:10 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Ja dat is ook zeer jammer. Maar er staan, zo als ik nu kon zien, altijd wel een paar mooie te koop. Juist die dingen met originele velgen/wieldoppen zullen wel in redelijke staat zijn.
Wat waren jou gemiddelde maandelijkse kosten aan de 318? (m.u.v. de brandstof)quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
318i heb je voor <3000 euro. Omdat er zo enorm veel van zijn zijn ze niet duur meer.
Heb de mijne in december verkocht voor 2650... was het maximale wat ik ervoor kon krijgen (en meer dan bij inruil), dus gedaan
Een 6 cilinder loopt wel wat onzuiniger idd. heb nu een 325i maar met alleen woon/werk (15km enkele reis) loopt ie 1 op 8 ofzo.
Op de snelweg met 140 op CC netjes 1:11. Gemiddeld in de eerste tankbeurt was 1:10.6.
Maarja wel BMW 6 cilinder he
Dat valt me nog best wel mee. Maar dat is natuurlijk ook per auto verschillend.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:18 schreef daNpy het volgende:
Uhhh zeg max 200 reparaties & beurt per jaar en verder gewoon MRB 55E/maand en 17,50 verzekering (WA+).
En ook per persoon. Als je beginnend bestuurder bent met net je rijbewijs zonder schadevrije jaren etc. betaal je als snel veel meer verzekeringspremie. Daar moet je wel even aan denken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:34 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Dat valt me nog best wel mee. Maar dat is natuurlijk ook per auto verschillend.
Heb je dan ook nog een fatsoenlijke? Motorisch enz?quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
318i heb je voor <3000 euro. Omdat er zo enorm veel van zijn zijn ze niet duur meer.
Heb de mijne in december verkocht voor 2650... was het maximale wat ik ervoor kon krijgen (en meer dan bij inruil), dus gedaan
Een 6 cilinder loopt wel wat onzuiniger idd. heb nu een 325i maar met alleen woon/werk (15km enkele reis) loopt ie 1 op 8 ofzo.
Op de snelweg met 140 op CC netjes 1:11. Gemiddeld in de eerste tankbeurt was 1:10.6.
Maarja wel BMW 6 cilinder he
Bijbaantje zoeken waarbij je kunt rijden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:53 schreef Blistering het volgende:
Ik heb al een half jaar niet meer geredenM'n ouders hebben de auto verkocht omdat ze alles met 't OV doen, en ik heb ook gratis OV (student
). Maar stiekem baal ik wel zeg, want ik heb net 2 jaar m'n rijbewijs, en ben als de dood dat ik 't verleer door zo lang niet meer te rijden.
En al die verhuurbedrijven willen dat je minimaal 23 bent voor je een auto mag huren (ben 21). En heb ook geen vrienden die een auto hebben, allemaal arme studenten
Jullie nog tips om toch weer eens te kunnen rijden? Auto kopen is geen optie, want ik heb er eigenlijk geen nodig, maar zou gewoon graag af en toe eens rijden zodat ik 't niet verleer (voor zover dat mogelijk is dan..)
Hoeveel km rij je daarvoor?quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:18 schreef daNpy het volgende:
Uhhh zeg max 200 reparaties & beurt per jaar en verder gewoon MRB 55E/maand en 17,50 verzekering (WA+).
Zijn praktisch allemaal subcontractors die die tegenwoordig de haal- en brengritten rijden voor PostNL.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:09 schreef JDude het volgende:
Ik deed m'n werk bij de post ook naast colleges. Brievenbuslichtingen, zakelijke ophaalservice, is allemaal eind van de middag of 's avonds. En op zaterdag natuurlijk.
Ik weet alleen niet of PostNL nog om mensen zit te springen eigenlijk, de staatschpost is ietwat gekrompen sinds ik er werkte.
16dkm per jaar.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Hoeveel km rij je daarvoor?
Want met dat bedrag voor onderhoud red ik het echt van z'n lang zal ze leven niet.
Los van de vaste lasten (diesel, niet vergelijkbaar) ligt mijn onderhoud echt wel ruim boven 200 euro per jaar.
Thermostaatje, draagarmen, remschijven + blokken rondom, veertje, schokdempertje etc. Dan gaat het hard. En dan heb ik banden en dergelijke niet eens meegerekend.
Dat was de reden dat ik pas na m'n 30e mijn rijbewijs gehaald hebquote:Op dinsdag 2 april 2013 18:53 schreef Blistering het volgende:
Ik heb al een half jaar niet meer geredenM'n ouders hebben de auto verkocht omdat ze alles met 't OV doen, en ik heb ook gratis OV (student
). Maar stiekem baal ik wel zeg, want ik heb net 2 jaar m'n rijbewijs, en ben als de dood dat ik 't verleer door zo lang niet meer te rijden.
En al die verhuurbedrijven willen dat je minimaal 23 bent voor je een auto mag huren (ben 21). En heb ook geen vrienden die een auto hebben, allemaal arme studenten
Jullie nog tips om toch weer eens te kunnen rijden? Auto kopen is geen optie, want ik heb er eigenlijk geen nodig, maar zou gewoon graag af en toe eens rijden zodat ik 't niet verleer (voor zover dat mogelijk is dan..)
Ik hou er wel rekening mee ja, en hou wat extra afstand. Maar zo gauw ik de kans heb jakker ik er wel voorbij. Gewoon omdat ik geen zin heb in een principe-ingreep terwijl er niets aan de hand is, of in dat gekut bij bochten en stoplichten waarbij ze 'm laten afslaan.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:32 schreef delano.888 het volgende:
Zijn jullie ook zo lief voor lesauto's? Ik ga extra niet te dicht achter ze staan bij het stoplicht, omdat ik daar zelf altijd een pestpokkehekel aan had tijdens mijn lessen (omdat je dan nog bang bent naar achter te rollen enz).
Same here, over het algemeen wel begrip maar als het te lang duurt wil ik er wel voorbijquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik hou er wel rekening mee ja, en hou wat extra afstand. Maar zo gauw ik de kans heb jakker ik er wel voorbij. Gewoon omdat ik geen zin heb in een principe-ingreep terwijl er niets aan de hand is, of in dat gekut bij bochten en stoplichten waarbij ze 'm laten afslaan.
heb al wel eens geclaxoneert naar een lesauto; maar die schoot echt niet op; pas na 3x een groen verkeerslicht te hebben gehad ging hij de kruising over.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:12 schreef delano.888 het volgende:
Ik bedoel ook niet dat ik er eeuwen achter blijf rijden, alleen bij stilstaan zet ik m er niet heel dicht op. Omdat ik zelf mij altijd erg irriteerde aan mensen die dat wel deden. Tijdens het wegrijden bij de lessen rolt de auto nou eenmaal soms wat meer achteruit omdat je het nog niet helemaal lekker kan.
Dan ben je als instructeur ook een faler. Hup, planken met die handel.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Same here, over het algemeen wel begrip maar als het te lang duurt wil ik er wel voorbij
Net als invoegen op de snelweg met 70.
Leuk dat je lest, maar als je (nog) bang bent hoor je daar dus niet thuis.
Inderdaad. Altijd hou ik er rekening mee maar als ik er voorbij kan ga ik er voorbij.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik hou er wel rekening mee ja, en hou wat extra afstand. Maar zo gauw ik de kans heb jakker ik er wel voorbij. Gewoon omdat ik geen zin heb in een principe-ingreep terwijl er niets aan de hand is, of in dat gekut bij bochten en stoplichten waarbij ze 'm laten afslaan.
Ik heb ook gewoon geduld met lessers maar als ik er voorbij kan doe ik dat natuurlijk. Waarom zou ik achter iemand die nog aan het leren rijden is en praktisch altijd langzamer opereert blijven?quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:47 schreef twiFight het volgende:
Ik gedraag me altijd erg netjes. Afstand is niet anders dan bij andere automobilisten, maar ik heb altijd wel veel geduld. Ik weet best nog wel hoe dat was. En met 70 invoegen op de snelweg? Tsja, de eerste keer dat ik (tijdens lessen) de snelweg op ging was ik zo druk met kijken dat ik niet eens op de snelheidsmeter gelet heb. Waarom zou ik dat een lesser kwalijk nemen? Hooguit moet de instructeur wat gas bijgeven.
Maar goed, zodra men het papiertje heeft is men natuurlijk gelijk de beste bestuurder van Nederland en zijn al die lessers natuurlijk maar noobsMijn piemel is gelukkig al lang genoeg.
Al vanaf dag 1 dat ik m'n eigen auto kocht niet meer... 4 schadevrije jaren als beginnend bestuurder met twee auto's die beiden een 2000cc motor hadden/hebben, is denk wel een unicumquote:Op woensdag 3 april 2013 08:15 schreef Actaeon het volgende:
Tja na een tijdje rijdt natuurlijk bijna niemand meer precies op CBR-manier, dat is onvermijdelijk.
Dat was ik al na vijf minuten kwijt. Belachelijke 30-zone waar ik doorheen scheurdequote:Op woensdag 3 april 2013 08:15 schreef Actaeon het volgende:
Tja na een tijdje rijdt natuurlijk bijna niemand meer precies op CBR-manier, dat is onvermijdelijk.
Die van mij nietquote:Op dinsdag 2 april 2013 22:47 schreef twiFight het volgende:
Ik gedraag me altijd erg netjes. Afstand is niet anders dan bij andere automobilisten, maar ik heb altijd wel veel geduld. Ik weet best nog wel hoe dat was. En met 70 invoegen op de snelweg? Tsja, de eerste keer dat ik (tijdens lessen) de snelweg op ging was ik zo druk met kijken dat ik niet eens op de snelheidsmeter gelet heb. Waarom zou ik dat een lesser kwalijk nemen? Hooguit moet de instructeur wat gas bijgeven.
Maar goed, zodra men het papiertje heeft is men natuurlijk gelijk de beste bestuurder van Nederland en zijn al die lessers natuurlijk maar noobsMijn piemel is gelukkig al lang genoeg.
Mijn auto's hadden ook altijd 2000cc of meer en ook nooit brokken gemaakt.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:50 schreef Grielen het volgende:
[..]
Al vanaf dag 1 dat ik m'n eigen auto kocht niet meer... 4 schadevrije jaren als beginnend bestuurder met twee auto's die beiden een 2000cc motor hadden/hebben, is denk wel een unicum
Bij mij ook inderdaad. "gas! gas! doortrekken!!"quote:Op woensdag 3 april 2013 17:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik weet nog mijn 'eerste keer', de instructeur gaf duidelijk aan dat ik in de drie moest doortrappen tot de 100, omdat ik anders nooit voldoende snelheid had om in te voegen.
Ik moest ook meteen gas tot op de bodem intrappen en snel op snelheid komenquote:Op woensdag 3 april 2013 17:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat was ik al na vijf minuten kwijt. Belachelijke 30-zone waar ik doorheen scheurde
[..]
Die van mij niet.
Neh, het ligt niet zozeer aan de lessers. Die moeten het leren en da's prima, maar ik heb vaak geen zin om daar achter te blijven hangen. Ik vind echter wel dat wanneer je als instructeur je pupil de snelweg op stuurt, dat verantwoord moet zijn. Ik weet nog mijn 'eerste keer', de instructeur gaf duidelijk aan dat ik in de drie moest doortrappen tot de 100, omdat ik anders nooit voldoende snelheid had om in te voegen.
Meer; wat kunnen sommige mensen spastisch reageren zodra ze achter het stuur plaatsnemen.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:09 schreef Goddelijker het volgende:
Wat kunnen mensen spastisch reageren als ze blauwe flitsers en een sirene zien in hun spiegels.
Niet altijd maar vaak wel natuurlijk. Zeker denk ik bij zo'n eenpitter die de lesauto ook gebruikt voor privédoeleinden. Is fiscaal ook aantrekkelijk natuurlijk.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:10 schreef JDude het volgende:
Zijn lesauto's tegenwoordig van die trage ecogebakjes dan?
Dat is zo.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Meer; wat kunnen sommige mensen spastisch reageren zodra ze achter het stuur plaatsnemen.
Ach ze zijn sneller dan de Sprinter waar ik gisteren mee reed. Maar daar hing ook een trailer met een auto er op achter. Traag kuthokquote:Op woensdag 3 april 2013 18:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Niet altijd maar vaak wel natuurlijk. Zeker denk ik bij zo'n eenpitter die de lesauto ook gebruikt voor privédoeleinden. Is fiscaal ook aantrekkelijk natuurlijk.
Heb zo'n ELM327 gekocht, wil foutcodes uitlezen, maar dit brengt me op 2 ideetjes: Misschien kan ik wel een driving home functie inschakelen, of zoals bij Audi e.d. de ramen bedienbaar vanaf de remote..quote:Op woensdag 3 april 2013 20:16 schreef _VoiD_ het volgende:
Vanavond even de vagcom kabel die ik voor 20 euro had gekocht getest. En nu heb ik weer wat nieuwe snufjes in de auto (bochtenverlichting, spiegelverwarming automatisch aan met achterruitverwarming en auto unlock, lock had ik al). Dat instellen stelt echt geen reet voor.
Terwijl ik de kabel eigenlijk gekocht had om foutmeldingen uit te kunnen lezen
Wat ik zie valt het nog wel mee, misschien 1 op de 3 of zo. In de tijd dat ik leste waren het toch voornamelijk de wat krachtigere diesels. Heb zelf gelest in een 1.9 TDI en die kon toch zonder moeite de 120 halen op de oprit. Als instructeur een 1.0 eco model nemen lijkt me niet verantwoord, dan leg je een groot stuk van de verantwoordelijkheid om op snelheid te komen bij de lesser en laat die nou net de ervaring nog niet hebben om dat te kunnen doen.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:10 schreef JDude het volgende:
Zijn lesauto's tegenwoordig van die trage ecogebakjes dan?
Drving home?quote:Op woensdag 3 april 2013 22:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Heb zo'n ELM327 gekocht, wil foutcodes uitlezen, maar dit brengt me op 2 ideetjes: Misschien kan ik wel een driving home functie inschakelen, of zoals bij Audi e.d. de ramen bedienbaar vanaf de remote..
Coming home / leaving home dus.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:10 schreef JDude het volgende:
Ik denk dat'ie die functie bedoelt waarbij je lampen nog een tijdje aanblijven nadat je de auto op slot doet. Follow me home of zo. Al kan ik me niet voorstellen dat je daar veel aan hebt in een land waar het nergens meer donker is.
Bloedrood?quote:
Je ziet ze wel steeds meer in de ecovarianten rijden, heb ik het idee. En de i20's en Fiësta's enzo. Niet meer de grotere/luxere varianten (Focus e.d.). Ik snap 't ook wel gezien de kosten.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:19 schreef twiFight het volgende:
[..]
Wat ik zie valt het nog wel mee, misschien 1 op de 3 of zo. In de tijd dat ik leste waren het toch voornamelijk de wat krachtigere diesels. Heb zelf gelest in een 1.9 TDI en die kon toch zonder moeite de 120 halen op de oprit. Als instructeur een 1.0 eco model nemen lijkt me niet verantwoord, dan leg je een groot stuk van de verantwoordelijkheid om op snelheid te komen bij de lesser en laat die nou net de ervaring nog niet hebben om dat te kunnen doen.
Hiero rijden ook best wel grotere luxe lesauto's rond tochquote:Op donderdag 4 april 2013 19:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Bloedrood?
[..]
Je ziet ze wel steeds meer in de ecovarianten rijden, heb ik het idee. En de i20's en Fiësta's enzo. Niet meer de grotere/luxere varianten (Focus e.d.). Ik snap 't ook wel gezien de kosten.
Heb zelf gelest in een A-klasse diesel. Die was ook vrij traag
Ah, hetzelfde karakter als z'n chauffeurs dus. Ongevoelige lui zonder emotiequote:Op donderdag 4 april 2013 19:42 schreef Fiorano het volgende:
Voor de koppeling van een Partner heb je tegenwoordig ook een spierbundel nodig. Wat een zwaar ongevoelig k*t ding
Volgens mij is de lesprijs daar ook wel een paar euro per les hoger dan bij de anderen.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hiero rijden ook best wel grotere luxe lesauto's rond tochBMW's en van die midi- SUV's enzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
Dat weet ik dan weer nietquote:Op donderdag 4 april 2013 19:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Volgens mij is de lesprijs daar ook wel een paar euro per les hoger dan bij de anderen.
quote:Op donderdag 4 april 2013 19:59 schreef JDude het volgende:
Had toen mazzel met een jubileumpakket. Gelest voor 37,50 per lesHa, jij komt uit de tijd van de dinosauriërs!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schip ahoy!
Vroeger, toen de vibrators nog op diesel liepen en je koe met een korte oe schreef.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ha, jij komt uit de tijd van de dinosauriërs!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |