Heeft die een beetje redelijke maandlasten dan?quote:Op zondag 31 maart 2013 21:50 schreef Actaeon het volgende:
Ik zou de 480 gezien je eisen wel verkiezen boven een Polo, Mierenneuker.
Ja is geen zware auto. Nog geen 1000kg volgens mij.quote:Op zondag 31 maart 2013 21:57 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Heeft die een beetje redelijke maandlasten dan?
Ik ben trouwens wel een echte BMW-fan. Is er een manier om een dergelijke auto goedkoop te kunnen rijden?
Autorijden is niet goedkoop. Als je geen geld hebt moet je geen auto kopen en als je weinig geld hebt moet je al helemaal geen BMW kopen.quote:Op zondag 31 maart 2013 21:57 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Heeft die een beetje redelijke maandlasten dan?
Ik ben trouwens wel een echte BMW-fan. Is er een manier om een dergelijke auto goedkoop te kunnen rijden?
Zorgen dat je baas 'm betaalt. En dan een zo schraal mogelijke 1-serie kiezen natuurlijk, alles voor de lage bijtelling.quote:Op zondag 31 maart 2013 21:57 schreef Mierenneuker. het volgende:
Ik ben trouwens wel een echte BMW-fan. Is er een manier om een dergelijke auto goedkoop te kunnen rijden?
Je kan een BMW best goedkoop rijden, alleen waarschijnlijk niet voor de kosten van een kleine auto (Polo etc.).quote:Op zondag 31 maart 2013 21:57 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Heeft die een beetje redelijke maandlasten dan?
Ik ben trouwens wel een echte BMW-fan. Is er een manier om een dergelijke auto goedkoop te kunnen rijden?
Aan wat moet ik dan denken? Een 316/318 uit '92/'93 of zo'n E30?quote:Op maandag 1 april 2013 11:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je kan een BMW best goedkoop rijden, alleen waarschijnlijk niet voor de kosten van een kleine auto (Polo etc.).
Nouja er zijn zat auto's waar ik niet direct het predicaat 'heerlijk' op zou plakken.quote:Op maandag 1 april 2013 23:01 schreef daNpy het volgende:
Gewoon E46 is ook prima te doen hoor
Alleen je moet niet te beroerd zijn om er wat centen in te steken voor onderhoud, dan krijg je er ook een heerlijke auto voor terug. Maar dat geld eigenlijk voor alle auto's.
Nee da's waar. Maar de algemene tendens geld welquote:Op maandag 1 april 2013 23:02 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nouja er zijn zat auto's waar ik niet direct het predicaat 'heerlijk' op zou plakken.
Inderdaad, mits je natuurlijk een verzorgd exemplaar aanschaft. Bij die auto's zit nog minder techniek dan in bijv. de E46, dus kan er ook minder stuk. En de 4-cylinder is dan nog betrekkelijk zuinig, hoewel je er geen wonderen moet van verwachten.quote:Op maandag 1 april 2013 22:04 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Aan wat moet ik dan denken? Een 316/318 uit '92/'93 of zo'n E30?
Leuk wagentje.quote:Op maandag 1 april 2013 23:12 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb nog niet gemeld dat ik een andere auto heb gekocht.
Thanks!quote:
Ik vindt dat wel hele mooie auto's ja. Zien er altijd netjes uit, tenminste zo lijkt het. Maar ik denk dat ik met die auto net te hoog in de aanschafkosten kom. Dat wordt van't zomer maar flink sparen dan.quote:Op maandag 1 april 2013 23:01 schreef daNpy het volgende:
Gewoon E46 is ook prima te doen hoor
Alleen je moet niet te beroerd zijn om er wat centen in te steken voor onderhoud, dan krijg je er ook een heerlijke auto voor terug. Maar dat geld eigenlijk voor alle auto's.
Dat is waar.quote:Op maandag 1 april 2013 23:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee da's waar. Maar de algemene tendens geld wel
Veel plezier ermee!quote:Op maandag 1 april 2013 23:12 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb nog niet gemeld dat ik een andere auto heb gekocht.
En ze zijn ook wel zwaarder dan de andere auto's waar je het over hebt, dus hou ook rekening met je vaste kosten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:46 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Ik vindt dat wel hele mooie auto's ja. Zien er altijd netjes uit, tenminste zo lijkt het. Maar ik denk dat ik met die auto net te hoog in de aanschafkosten kom. Dat wordt van't zomer maar flink sparen dan.
Vreemd genoeg kom ik met zo'n BMW (e36) 'slechts' op 60 euro meer in de maand als bijv. een Polo o.i.d. Kan dat wel? En bij een wat zwaardere Polo heb je zelfs dezelfde kosten. Want je rijdt dan wel een behoorlijk mooiere auto voor, wat vindt ik, 60¤ meer in de maand.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
En ze zijn ook wel zwaarder dan de andere auto's waar je het over hebt, dus hou ook rekening met je vaste kosten.
Ik weet niet hoe je gerekend hebt maar het zou kunnen? Ik doelde ook meer op de E46 eigenlijk, volgens mij zijn die sowieso een stuk duurder in alles dan de E36.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:26 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Vreemd genoeg kom ik met zo'n BMW (e36) 'slechts' op 60 euro meer in de maand als bijv. een Polo o.i.d. Kan dat wel? En bij een wat zwaardere Polo heb je zelfs dezelfde kosten. Want je rijdt dan wel een behoorlijk mooiere auto voor, wat vindt ik, 60¤ meer in de maand.
Die E46 zal financieël inderdaad te hoog gegrepen zijn voor mij. Ik heb al enkele zeer nette E36's voor minder dan 2500 voorbij zien komen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je gerekend hebt maar het zou kunnen? Ik doelde ook meer op de E46 eigenlijk, volgens mij zijn die sowieso een stuk duurder in alles dan de E36.
Wil je dan een 316/318i?quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:37 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Die E46 zal financieël inderdaad te hoog gegrepen zijn voor mij. Ik heb al enkele zeer nette E36's voor minder dan 2500 voorbij zien komen.
Hangt er vanaf, op maandelijkse kosten schelen ze niet veel. Als ik een nette zie met nette prijs, welke van deze 2 dan ook, dan wordt dat het hem waarschijnlijk.quote:
Oke. Zescilinder net te duur waarschijnlijk qua gebruik? Dat is natuurlijk wel het leukst. En dan met automaat ofzo.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:40 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, op maandelijkse kosten schelen ze niet veel. Als ik een nette zie met nette prijs, welke van deze 2 dan ook, dan wordt dat het hem waarschijnlijk.
3 waarvan 1 voor onderdelen:)quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:03 schreef Anne het volgende:
Hoeveel autootjes heb je nu eigenlijk, monsterd.?
Ja ik dacht dat een zespitter ook aardig duur was in verbruik. Maar als je eens op die echte BMW-fora gaat rondneuzen blijkt dat verschil niet heel erg groot te zijn, mits je rijstijl enigzins fatsoenlijk is. Een handbak is eigenlijk wel het mooist hé, tenminste hoort wel een beetje bij zo'n auto.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oke. Zescilinder net te duur waarschijnlijk qua gebruik? Dat is natuurlijk wel het leukst. En dan met automaat ofzo.
Ah oke, ik weet het niet precies. Heb ooit een keer een BMW 6cilinder gehad maar weet echt niet meer precies wat het verbruik was.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:52 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Ja ik dacht dat een zespitter ook aardig duur was in verbruik. Maar als je eens op die echte BMW-fora gaat rondneuzen blijkt dat verschil niet heel erg groot te zijn, mits je rijstijl enigzins fatsoenlijk is. Een handbak is eigenlijk wel het mooist hé, tenminste hoort wel een beetje bij zo'n auto.
En dan moet je sommige mensen is horen praten over dat mensen nog met 6 of 8 cilinders durven te rijden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah oke, ik weet het niet precies. Heb ooit een keer een BMW 6cilinder gehad maar weet echt niet meer precies wat het verbruik was.Ze zijn wel meteen een stukje zwaarder denk ik?
En geef mij maar een automaat, anytimeveel fijner. Juist bij een luxere grote auto met grote motor..goeie combinatie dan.
Ik snap het ook niet. Een 6 of 8 cilinder (of 12) is gewoon veel leuker en mooier. Ik wil echt niet meer anders.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:00 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
En dan moet je sommige mensen is horen praten over dat mensen nog met 6 of 8 cilinders durven te rijden.![]()
Denk wel dat ik een behoorlijk simpelere koop, met niet al te veel poespas. Dan heb je minder kans op een afgetrapt exemplaar. Als ik zie dat de verkoper een petjespersoon is dan weet ik denk ik wel genoeg.
Een 12-pitter is echt geniaal, op de snelweg nog gewoon heerlijk een stationair toerental hebben. Echter wel enorm kostbaar qua brandstofkosten, 15l / 100km als je het rustig aan doet is al aan de lage kant.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:05 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Een 6 of 8 cilinder (of 12) is gewoon veel leuker en mooier. Ik wil echt niet meer anders.
318i heb je voor <3000 euro. Omdat er zo enorm veel van zijn zijn ze niet duur meer.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:46 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Ik vindt dat wel hele mooie auto's ja. Zien er altijd netjes uit, tenminste zo lijkt het. Maar ik denk dat ik met die auto net te hoog in de aanschafkosten kom. Dat wordt van't zomer maar flink sparen dan.
Ja dat is ook zeer jammer. Maar er staan, zo als ik nu kon zien, altijd wel een paar mooie te koop. Juist die dingen met originele velgen/wieldoppen zullen wel in redelijke staat zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:05 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Een 6 of 8 cilinder (of 12) is gewoon veel leuker en mooier. Ik wil echt niet meer anders.
Inderdaad als je particulier koopt kun je daar op letten. Het is inderdaad zaak om wel een net behandeld exemplaar te kopen, het is helaas wel een auto die veel afgetrapt wordt.
Inderdaad, dat is wel het enigequote:Op dinsdag 2 april 2013 11:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een 12-pitter is echt geniaal, op de snelweg nog gewoon heerlijk een stationair toerental hebben. Echter wel enorm kostbaar qua brandstofkosten, 15l / 100km als je het rustig aan doet is al aan de lage kant.
Die zijn vaak ook niet van petjes geweestquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:10 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Ja dat is ook zeer jammer. Maar er staan, zo als ik nu kon zien, altijd wel een paar mooie te koop. Juist die dingen met originele velgen/wieldoppen zullen wel in redelijke staat zijn.
Wat waren jou gemiddelde maandelijkse kosten aan de 318? (m.u.v. de brandstof)quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
318i heb je voor <3000 euro. Omdat er zo enorm veel van zijn zijn ze niet duur meer.
Heb de mijne in december verkocht voor 2650... was het maximale wat ik ervoor kon krijgen (en meer dan bij inruil), dus gedaan
Een 6 cilinder loopt wel wat onzuiniger idd. heb nu een 325i maar met alleen woon/werk (15km enkele reis) loopt ie 1 op 8 ofzo.
Op de snelweg met 140 op CC netjes 1:11. Gemiddeld in de eerste tankbeurt was 1:10.6.
Maarja wel BMW 6 cilinder he
Dat valt me nog best wel mee. Maar dat is natuurlijk ook per auto verschillend.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:18 schreef daNpy het volgende:
Uhhh zeg max 200 reparaties & beurt per jaar en verder gewoon MRB 55E/maand en 17,50 verzekering (WA+).
En ook per persoon. Als je beginnend bestuurder bent met net je rijbewijs zonder schadevrije jaren etc. betaal je als snel veel meer verzekeringspremie. Daar moet je wel even aan denken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:34 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Dat valt me nog best wel mee. Maar dat is natuurlijk ook per auto verschillend.
Heb je dan ook nog een fatsoenlijke? Motorisch enz?quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
318i heb je voor <3000 euro. Omdat er zo enorm veel van zijn zijn ze niet duur meer.
Heb de mijne in december verkocht voor 2650... was het maximale wat ik ervoor kon krijgen (en meer dan bij inruil), dus gedaan
Een 6 cilinder loopt wel wat onzuiniger idd. heb nu een 325i maar met alleen woon/werk (15km enkele reis) loopt ie 1 op 8 ofzo.
Op de snelweg met 140 op CC netjes 1:11. Gemiddeld in de eerste tankbeurt was 1:10.6.
Maarja wel BMW 6 cilinder he
Bijbaantje zoeken waarbij je kunt rijden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:53 schreef Blistering het volgende:
Ik heb al een half jaar niet meer geredenM'n ouders hebben de auto verkocht omdat ze alles met 't OV doen, en ik heb ook gratis OV (student
). Maar stiekem baal ik wel zeg, want ik heb net 2 jaar m'n rijbewijs, en ben als de dood dat ik 't verleer door zo lang niet meer te rijden.
En al die verhuurbedrijven willen dat je minimaal 23 bent voor je een auto mag huren (ben 21). En heb ook geen vrienden die een auto hebben, allemaal arme studenten
Jullie nog tips om toch weer eens te kunnen rijden? Auto kopen is geen optie, want ik heb er eigenlijk geen nodig, maar zou gewoon graag af en toe eens rijden zodat ik 't niet verleer (voor zover dat mogelijk is dan..)
Hoeveel km rij je daarvoor?quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:18 schreef daNpy het volgende:
Uhhh zeg max 200 reparaties & beurt per jaar en verder gewoon MRB 55E/maand en 17,50 verzekering (WA+).
Zijn praktisch allemaal subcontractors die die tegenwoordig de haal- en brengritten rijden voor PostNL.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:09 schreef JDude het volgende:
Ik deed m'n werk bij de post ook naast colleges. Brievenbuslichtingen, zakelijke ophaalservice, is allemaal eind van de middag of 's avonds. En op zaterdag natuurlijk.
Ik weet alleen niet of PostNL nog om mensen zit te springen eigenlijk, de staatschpost is ietwat gekrompen sinds ik er werkte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |