Klopt.. maar het voordeel is dat die spoiler er af kan En de verlaging kan weer een verhoging worden ( )quote:Op zondag 7 april 2013 15:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik niet met Aziatische auto's eigenlijk.
En tja ieder z'n smaak ik vind een Thema toch wat eleganter dan een Ritmo.
Een Delta is natuurlijk ook erg leuk! Mooie auto's ook wel.
De 156/166 is motorisch helemaal niet kut, ik heb er zelf één gehad maar het punt is wel dat een 166 je gigantisch veel kost, je wilt ook niet de 2.0 die is gewoon niks aan, in maandelijkse kosten. De 156 is vanzelfsprekend een stukje goedkoper om rijdend te houden. En dan is zo'n 2.0 ook wel prima. Het is alleen zaak dat je wel een goed exemplaar koopt want een Alfa die niet goed verzorgt is = weglopen en niet kopen. En of je voor max. ¤1500 een goede 156/166 kunt krijgen, ik weet het niet. En hou echt rekening met de vaste kosten van zo'n wagen. De 166 verbruikt ook stevig veel benzine.
Die Alfa die jij linkt is trouwens echt totaal verpest door de spoiler en de verlaging ziet er echt niet uit bij die auto. En dan krijg je wèl een sjonnie-imago.
Je zou eens kunnen informeren bij verschillende verzekeraars of op van die vergelijkingssites wat je ongeveer aan premie kwijt bent per maand bij een aantal verschillende verzekeraars?quote:Op zondag 7 april 2013 15:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
Klopt.. maar het voordeel is dat die spoiler er af kan En de verlaging kan weer een verhoging worden ( )
Maandelijkse kosten maken me niet veel uit.. ik wil maximaal 300 per kwartaal uitgeven aan wegenbelasting, en brandstof.. ach, zo lang het verbruik op de snelweg nog op minimaal 1:10 zit ben ik tevreden hoor Verzekering word dan wel lastig schat ik... want ik ben natuurlijk beginnend, en een beginnende bestuurder met een Alfa uit 2000 hmm?
Ik wil ook geen zwaar gemotoriseerd voertuig hoor, 4 cylinder is lekker zat niks aan een 6 of een 8 voorlopig (Wil eerst fatsoenlijk leren rijden in een 4 Cyl)quote:Op zondag 7 april 2013 15:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je zou eens kunnen informeren bij verschillende verzekeraars of op van die vergelijkingssites wat je ongeveer aan premie kwijt bent per maand bij een aantal verschillende verzekeraars?
Als 1:10 je grens is blijf dan weg bij de zwaar gemotoriseerde (3.0 en 3.2 V6) 166's. Daar haal je nòoit 1:10 mee.
Ongetwijfeld met de JTD wel ja. En als je een 4 cilinder prima vindt..quote:Op zondag 7 april 2013 15:31 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik wil ook geen zwaar gemotoriseerd voertuig hoor, 4 cylinder is lekker zat niks aan een 6 of een 8 voorlopig (Wil eerst fatsoenlijk leren rijden in een 4 Cyl)
Volgens mij is met een 1.9JTD 156/166 wel 1:12 te halen gemiddeld?
Ik zou er nooit aan beginnen. Ik ga mezelf niet vrijwillig opvouwen in een kleine auto voor een lange afstand.quote:Op zondag 7 april 2013 15:32 schreef JDude het volgende:
Roadtrips in kleinere auto's zijn best te doen hoor. Ben naar Berlijn geweest met 5 man in een Hyundai Accent . Praag met drie in een Nissan Almera, München met drie man in een Clio, Krakow met drie man in een Golf en drie in een 205 .
Maar een cinquecento is wel wat teveel (lees: te weinig) van het goede misschien.
quote:Op zondag 7 april 2013 15:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik zou er nooit aan beginnen. Ik ga mezelf niet vrijwillig opvouwen in een kleine auto voor een lange afstand.
In kleinere autotjes lijkt het mij prima (Die nieuwe Polo waar ik in les heeft meer beenruimte achterin dan de E-Klasse van een kennis van mij )quote:Op zondag 7 april 2013 15:32 schreef JDude het volgende:
Roadtrips in kleinere auto's zijn best te doen hoor. Ben naar Berlijn geweest met 5 man in een Hyundai Accent . Praag met drie in een Nissan Almera, München met drie man in een Clio, Krakow met drie man in een Golf en drie in een 205 .
Maar een cinquecento is wel wat teveel (lees: te weinig) van het goede misschien.
Ik hou sowieso niet van kleine auto's. Heb er niets mee en hoef er ook geen. Ook niet voor een roadtrip.quote:Op zondag 7 april 2013 15:34 schreef Braddie het volgende:
[..]
[..]
In kleinere autotjes lijkt het mij prima (Die nieuwe Polo waar ik in les heeft meer beenruimte achterin dan de E-Klasse van een kennis van mij )
Maar een Cinquecento is al kut als ik er alleen in zit (Zit zowat met m`n benen tegen het stuur, en m`n kop tegen het dak.. en ik ben 1,81)
Ben ook niet gek van kleine auto`s. En dan bedoel ik die koekblikjes in het segment Daihatsu Cuore, Suzuki Alto, Peugeot 205, Opel Corsa, Volkswagen Polo, Fiat Cinquecento.quote:Op zondag 7 april 2013 15:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik hou sowieso niet van kleine auto's. Heb er niets mee en hoef er ook geen. Ook niet voor een roadtrip.
Ik vind een Polo/Golf e.d. ook wel klein hoorquote:Op zondag 7 april 2013 15:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ben ook niet gek van kleine auto`s. En dan bedoel ik die koekblikjes in het segment Daihatsu Cuore, Suzuki Alto, Peugeot 205, Opel Corsa, Volkswagen Polo, Fiat Cinquecento.
Alles vanaf een Polo kan net wat mij betreft (Dus alles zo rond de 3,80m en daar boven)
Alles daaronder is gewoon énorm onpraktisch in mijn ogen, en gewoon niet comfortabel( Al is een 205 uitzondering want die zijn nog redelijk comfortabel opzich)
Jij bent ook gewoon verwendquote:Op zondag 7 april 2013 16:02 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vind een Polo/Golf e.d. ook wel klein hoor
Als je een 7 serie rijd of een S-Klasse is een Polo/Golf klein ja.quote:Op zondag 7 april 2013 16:02 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vind een Polo/Golf e.d. ook wel klein hoor
Ik heb vijf man plus een volle kofferbak gehad in m'n 3-serie. Dan moet je inderdaad een stuk rustiger doen dan wanneer je twee man hebt en verder geen bagage. Het scheelt ook nogal... de auto vol vs. leeg scheelt makkelijk 300-400kg. Da's best veel.quote:Op zondag 7 april 2013 17:25 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Uit ervaring kan ik zeggen dat een volle kofferbak + 3 man het limiet was van comfortabel reizen met mijn oude Lancer, Laguna en nu Carisma. 4 man kan ik me eigenlijk niet voorstellen, maar ieder z'n ding.
Die Laguna was trouwens echt een hele fijne reisauto geen strepentrekker en helaas geen cruise control maar die vering Poolse wegen konden me niets maken
4 man + bagage maakt voor mij niet per se de auto acceptabel. Ik hou gewoon van grote auto's .quote:Op zondag 7 april 2013 16:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
Als je een 7 serie rijd of een S-Klasse is een Polo/Golf klein ja.
Maar een Golf is groot zat voor 4 man + baggage. en een Polo ook wel (de eerste en 2e generatie Polo zien er nog leuk uit ook)
En terecht.quote:
Ik hou ook wel van grote auto`s en het liefst rijd ik in een Lincoln Navigator of dergelijk. Maar die zijn té groot.quote:Op zondag 7 april 2013 17:38 schreef Actaeon het volgende:
[..]
4 man + bagage maakt voor mij niet per se de auto acceptabel. Ik hou gewoon van grote auto's .
Rij regelmatig een E-klasse, maar die zijn echt absurd laag. Terwijl ik in de Ibiza de stoel op de laagste stand heb, heb ik hem in de taxi's juist weer haast zo hoog mogelijk, en dan vind ik hem nog laag. Ik heb niets tegen laag zitten, maar die E-klasse's zitten imho veel te laag voor het soort auto. (je kan zo'n beetje op het asfalt zitten in die auto's.)quote:Op zondag 7 april 2013 18:27 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik hou ook wel van grote auto`s en het liefst rijd ik in een Lincoln Navigator of dergelijk. Maar die zijn té groot.
een E-Klasse is groot zat, die is 4 meter 40 geloof ik
Kleine smijtauto's geen comfort vaak kleine motoren ook.quote:Op zondag 7 april 2013 19:50 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Rij regelmatig een E-klasse, maar die zijn echt absurd laag. Terwijl ik in de Ibiza de stoel op de laagste stand heb, heb ik hem in de taxi's juist weer haast zo hoog mogelijk, en dan vind ik hem nog laag. Ik heb niets tegen laag zitten, maar die E-klasse's zitten imho veel te laag voor het soort auto. (je kan zo'n beetje op het asfalt zitten in die auto's.)
Groot is leuk, maar hier in het noorden niet echt nodig, kleine smijtauto'tjes (mijn Ibi, Polo's e.d) zijn hier veel leuker.
Voor lange afstanden gaat er voor mij a.t.m. niets boven een E-klasse of S-klasse(maar die laatste heeft in coupe vorm achterin weer te weinig hoofdruimte)
Ik ben trouwens dol op de universiteit van de VAG onderdelen; was het knopje om de buitenspiegels mee te bedienen kwijt, Nieuwe kost 25,- (moet dan direct de hele regelunit kopen. ) dus via Ebay 1 gekocht voor 5,- van een Golf.
Een E-klasse is gewoon normaal, daar begint het.quote:Op zondag 7 april 2013 18:27 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik hou ook wel van grote auto`s en het liefst rijd ik in een Lincoln Navigator of dergelijk. Maar die zijn té groot.
een E-Klasse is groot zat, die is 4 meter 40 geloof ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |