SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eerstvolgende meet:
SPT / Fietsmeet Vreeswijk zondag 17 maart: La Primavera
Ja, ik ga helaas op trainingsweekend dus ik kan niet aan de kaap kont zitten.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:47 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zou lekker achter kaap kont van Puala blijven liggen mewt die kou. Of word je het bed uitgeschopt om eerst gezellie samen te ontbijten, want ook dat kan ik me in zo'n pril stadium nog wel voorstellen.
Ja daag. Ik ga met die mannen mee koersen, jij lost bij die groep op elk bergje net zo hard als mn zwager afgelopen zondag deed, en deze keer wordt er niet gewachtquote:
Neuh, ik kijk geen pauper programma's. En dit toont maar weer eens aan hoe de volksverlakkerij op die campingzenders echt werkt.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:03 schreef Tommeke het volgende:
Iemand gister Blik op de Weg gezien? Ging op een gegeven moment over gevaarlijke capriolen op de racefiets.
Ze lieten een wielrenner zien die vlak achter een brommer fietste en vertelden dat het dom is om vlak achter een brommer te plakken, want zo'n brommer gaat minder snel en staat zo maar stil.
Was het Joost Posthuma van Radioshack die een brommertraining deed
Was op Ned. 3 ofzo. Ik vind dat altijd wel mooi vermaak. Aapjes kijkenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Neuh, ik kijk geen pauper programma's. En dit toont maar weer eens aan hoe de volksverlakkerij op die campingzenders echt werkt.
Lekker haat zaaien ook: "Wij zijn wielerrijders dus we doen maar wat"quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:03 schreef Tommeke het volgende:
Iemand gister Blik op de Weg gezien? Ging op een gegeven moment over gevaarlijke capriolen op de racefiets.
Ze lieten een wielrenner zien die vlak achter een brommer fietste en vertelden dat het dom is om vlak achter een brommer te plakken, want zo'n brommer gaat minder snel en staat zo maar stil.
Was het Joost Posthuma van Radioshack die een brommertraining deed
Oh, is dat dat programma waar vroeger de meest gehate man van NL in acteerde, Koos Plee? Veel te belerend voor mij.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Was op Ned. 3 ofzo. Ik vind dat altijd wel mooi vermaak. Aapjes kijken
Nee, dat is wegmisbruikers, op SBS6. En dat is wél een campingzenderquote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Oh, is dat dat programma waar vroeger de meest gehate man van NL in acteerde, Koos Plee? Veel te belerend voor mij.
Ik heb m'n VPN aanstaan dus dat gaat niet lukken hier. mAAR KIJK MAAR EENS OP http://sports-livez.com/ dAAR VIND JE WEL EEN STREAMquote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:25 schreef Gripper het volgende:
Is er eigenlijk ergens op internet een streampje te vinden om de E3 prijs te volgen?
Het is niet zo druk op het werk deze vrijdagmiddag
Ja die bedoel ik dus. Achterlijke gek uit Soest.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nee, dat is wegmisbruikers, op SBS6. En dat is wél een campingzender![]()
Met de kleine presentator![]()
[ afbeelding ]
Ik heb een nieuw keyboard Kaas, en gvd elke keer per ongeluk die capslock aantikken. Moet nog even wennen.quote:
Ik denk dat ik maar een trainingsrit richting Leiden maak, en dan met de trein terug. Of me in 's Heerenberg af laten zetten en dan naar huis fietsen.quote:De gevoelstemperatuur duikt het eerste lenteweekeinde onder de -10 graden. De temperatuur ligt rond het vriespunt, maar de oostenwind zorgt ervoor dat het een stuk kouder aanvoelt. Weeronline.nl spreekt van een extreem lage gevoelstemperatuur voor de tijd van het jaar.
Het zuiden van Nederland kan bovendien winterse neerslag verwachten. Zaterdag en zondag zouden wel eens de koudste 23 en 24 maart kunnen worden sinds 1916. In dat jaar werd het op beide dagen respectievelijk 1,1 graden en 2,9 graden.
De meteorologen van weeronline.nl verwachten dat het voorlopig koud blijft. De oosten- en noordoostenwind blijft zeker tot woensdag voor lage gevoelstemperaturen zorgen. Wel is het na het weekeinde droog en zonnig.
helaas, mag niet van onze internetpolitie afdeling.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:30 schreef buzz1291 het volgende:
KIJK MAAR EENS OP http://sports-livez.com/
http://www.steephill.tv/quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:25 schreef Gripper het volgende:
Is er eigenlijk ergens op internet een streampje te vinden om de E3 prijs te volgen?
Het is niet zo druk op het werk deze vrijdagmiddag
Hier ook niet helaas.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
helaas, mag niet van onze internetpolitie afdeling.
Een clubgenootje van me reed daar vorig jaar ook goed. Nu is ze herstellende van Pfeiffer.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:25 schreef CyclingGirl het volgende:
Kreeg net een email van de ploegleider of ik toch zondag Gent - Wevelgem wil rijden. Ik pas voor deze keer. Heb mij al voor een andere wedstrijd ingeschreven. Het lijkt mij wel gaaf hoor, maar er zijn nog andere meiden in het team die super jong zijn, laat die maar lekker rijden hoor.
Daar had ie dan weer wel geld voor.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:40 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb trouwens gister een nieuw brilletje gekocht. Oakley Radar. Zit nog lekkerder dan m'n M-Frame en is blauw-wit, wat beter bij m'n pakkie past
Wat een kutprogramma was dat zegquote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:53 schreef Maxbet het volgende:
Blik op de weg was nog goed toen Leo de Haas de scepter zwaaide, tegenwoorig lijkt hij zich ook achter de schermen terug te hebben getrokken.
Gaat inderdaad steeds meer richting een SBS programma, toch jammer.
Waarvoor niet dan?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daar had ie dan weer wel geld voor.![]()
Ik moet ook een nieuwe fietsbril, maar haat Oaklie, veul te duur ook. Ik had een Tifosi brilletje, maar die was toch wel snelachtig stuk. Briko heb ik ook goede ervaringen mee. Iemand een suggestie?
Wrom nie?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 18:28 schreef Patroon het volgende:
Fietsen met gevoelstemperatuur -10 verstandig?
Idd, gewoon rijden maar je wel er goed op kleden. Bij dergelijke temperaturen zit de soigné-politie toch bij de kachel.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 18:28 schreef Patroon het volgende:
Fietsen met gevoelstemperatuur -10 verstandig?
Klopt. Ik heb m'n helm dichtgetaped voor extra isolatiequote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Idd, gewoon rijden maar je wel er goed op kleden. Bij dergelijke temperaturen zit de soigné-politie toch bij de kachel.
Dat hé? Zo lang het droog is zal het wel gaan mits goed gekleed. Voor de koude wind kan je ook je regenjack aan doen. Goede windbreker is dat.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Idd, gewoon rijden maar je wel er goed op kleden. Bij dergelijke temperaturen zit de soigné-politie toch bij de kachel.
Netjes. Hier een muts + band over de oren en vaseline op de wangenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb m'n helm dichtgetaped voor extra isolatie
Ik zit nu lekker voor de kachel en morgenochtend dapperrr-brrrrr op de fietsquote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Rudy Project, met, in tegenstelling tot Oakley, verstelbare neusvleugeltjes zodat die zelfs op jouw hoofd past. Kost ook een paar knaken maar lang niet zo duur als een Oakley.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daar had ie dan weer wel geld voor.![]()
Ik moet ook een nieuwe fietsbril, maar haat Oaklie, veul te duur ook. Ik had een Tifosi brilletje, maar die was toch wel snelachtig stuk. Briko heb ik ook goede ervaringen mee. Iemand een suggestie?
Daar hebben ze anders hele soignée helm mutsjes voor die ook nog eens je oren bedekken.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb m'n helm dichtgetaped voor extra isolatie
Die zijn ook stomquote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar hebben ze anders hele soignée helm mutsjes voor die ook nog eens je oren bedekken.
Zeker ongesteld vandaag, of is het nog geen eind van de maand?quote:
Daar heb ik er ook een paar van, maar dit lijkt me helemaal warm.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar hebben ze anders hele soignée helm mutsjes voor die ook nog eens je oren bedekken.
Lelijke bril met dat nepcarbon ofzo.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zeker ongesteld vandaag, of is het nog geen eind van de maand?
Ieder z'n smaak zullen we maar zeggen.....
[ afbeelding ]
Niks vaseline, daar heb je een baard voor.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Netjes. Hier een muts + band over de oren en vaseline op de wangen
Die Giro Havik heb ik ook voor twee tientjes. Fijn brilletje!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:03 schreef eentwee het volgende:
Ik heb een Giro Havik full, 20ekkies voor betaald. En een Uvex Hawk maar die vertekentMerk je als je 'm af doet.
Hahaquote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:31 schreef Oksel het volgende:
[..]
[..]![]()
Maar wel gezond. Bij de Japanner, stukje vlees, beetje rijst, groenten.
Wat voor chick is dat? Die van mij kookt ook als ik niet verkouden benquote:Op zaterdag 23 maart 2013 05:40 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Haha
Lekker. Ik ben enorm verkouden, dus m'n chick kookte voor me.
Aardappelkroketjes
Waarom zou je in godsnaam met dit soort weer buiten gaan fietsen?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 08:12 schreef Patroon het volgende:
Windkracht 8. Gevoelstemperatuur -15. Het moraal moet van ver wegkomen.
Omdat er getraind moet worden natuurlijk, Patronneke rijdt Trois Ballons en La Marmotte, dus de basis moet gelegd worden.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:10 schreef Yankee het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam met dit soort weer buiten gaan fietsen?
Hèhè. Zij kookt wel het meest hier. Als ik donderdags terug kom van een trainingskoers kan ik zo aanschuivenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 08:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat voor chick is dat? Die van mij kookt ook als ik niet verkouden ben
En daar kun je uiteraard maar op een manier voor trainen. Door met min zoveel, windkracht 6 oid en een gevoelstemperatuur van min 10 buiten te gaan trainenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Omdat er getraind moet worden natuurlijk, Patronneke rijdt Trois Ballons en La Marmotte, dus de basis moet gelegd worden.
Ik heb zelf genoeg km's gemaakt afgelopen 2 weken, en volgende week Ivo's 300km dus voor mij is het rust komende 2 dagen.
Ik moet er niet aan denken hoe het zou smaken, gekookte aardappelkroketjesquote:Op zaterdag 23 maart 2013 08:46 schreef the_critic het volgende:
aardappelkroketjes.. die kook je niet, die frituur je..
ik ook niet... bleughquote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:22 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken hoe het zou smaken, gekookte aardappelkroketjes
Hahahaha. Als je het echt wil weten: gebakken in de ovenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:28 schreef the_critic het volgende:
[..]
ik ook niet... bleugh![]()
maar frituren, koken noemen... is ook bleugh
dat zou ik nu ook zeggen jaquote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:49 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hahahaha. Als je het echt wil weten: gebakken in de oven
Ja ik had het gelezen via Guido Vroemen. Helaas heb ik momenteel geen doekoes voor een powermeter, en daarnaast vind ik het too much voor mijn gebruik. Wel interessant!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:26 schreef the_critic het volgende:
@patroon is dit niets voor je? http://powerclinic.nl/ beetje kort dag, maar past helemaal in jouw straatje
wilde een opmerking maken over "onder de plak"... maar stiekem zit iedere man hier datquote:
ff foto van je fiets erbij.. kunnen we even kijken wat meest soignee zou zijnquote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:58 schreef nodisch18 het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuw wielsetje en nu zit ik te twijfelen tussen de volgende opties.
De prijzen van onderstaande sets liggen allemaal zo rond de 300,-. Wat zou jullie keuze zijn??
3T, Accelero 40 Pro:
[ afbeelding ]
Easton, EA50 Aero:
[ afbeelding ]
Fulcrum Racing Quattro:
[ afbeelding ]
Mavic Ksyrium Equipe:
[ afbeelding ]
Veltec Speed AL:
[ afbeelding ]
Tsja, als ik hier in NL moet gaan wachten op 10 graden en windkracht 2 zit ik nooit weer op de fiets.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:10 schreef Yankee het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam met dit soort weer buiten gaan fietsen?
Die veltecs zijn toch niet van carbon?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:01 schreef the_critic het volgende:
[..]
ff foto van je fiets erbij.. kunnen we even kijken wat meest soignee zou zijnPresaties zijn ondergeschikt aan looks natuurlijk
![]()
voor nu zeg ik.. de eastons of veltecs
Veltecs wel erg mooi (full carbon) maar vergt wel andere remblokken en iets langere remweg bij slecht weer. (en dus ook blokken steeds wisselen als je wielen wisselt die wel gewone velg hebben)
naar decals kijkend zijn in de cannondale iig andere velgen dan op jouw losse plaatje... maar veltecs lijken wel full carbon, maar misschien vertekend de foto iets waardoor ze helemaal zwart lijken... Dan heb ik niets gezegdquote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:07 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Die veltecs zijn toch niet van carbon?![]()
[ afbeelding ]
Voordeel is dat die 10 graden straks (hopelijk ooit) echt superlekker aanvoelt..quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tsja, als ik hier in NL moet gaan wachten op 10 graden en windkracht 2 zit ik nooit weer op de fiets.
Ze zijn gewoon zwart en alu, vandaar ook die Al achter de naam.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:12 schreef the_critic het volgende:
[..]
naar decals kijkend zijn in de cannondale iig andere velgen dan op jouw losse plaatje... maar veltecs lijken wel full carbon, maar misschien vertekend de foto iets waardoor ze helemaal zwart lijken... Dan heb ik niets gezegd
Ja vind ik ook. Soms moet je gewoon door het slechte weer, anders wordt je nooit goed.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tsja, als ik hier in NL moet gaan wachten op 10 graden en windkracht 2 zit ik nooit weer op de fiets.
Die zijn er niet, zolang jij je er maar prettig in voeltquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:17 schreef mincemeat het volgende:
Wat zijn eigenlijk de "kledingvoorschriften" die passen bij de verschillende weertemperaturen?
Ik bedoel ook meer wat aan te raden is om te dragen tegen de kou.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:32 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Die zijn er niet, zolang jij je er maar prettig in voelt
Daarom ben ik niet de Veluviatocht gaan fietsen, maar heb de ATB gepakt. Amerongen/Leersum gereden 3½ uur, 750 hm. Ook nuttig en niet koud gehad. Halverwege zelfs even terug naar de auto voor dunnere handschoenenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:54 schreef eentwee het volgende:
De (gevoels)temperatuur was vandaag inderdaad niet het probleem, die tyfuskou hebben we nu al 3 maanden. De wind was belachelijk hard, niet echt prettig. Bij de Veluviatocht was de opkomst laag. Tijdens de pauze (met verse appeltaart) slechts één andere deelnemer gezien en die was van de organisatie. Er waren daar ook een paar vrienden van Ivo die een of andere 300 deden vandaag. Met 110km en ca. 900hm toch nog een nuttige dag.
aantal laagjes en iets als boven laag iets dat winddicht isquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:33 schreef mincemeat het volgende:
[..]
Ik bedoel ook meer wat aan te raden is om te dragen tegen de kou.
Dat was de 300 van Twisteden (Niederrhein)quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:54 schreef eentwee het volgende:
Er waren daar ook een paar vrienden van Ivo die een of andere 300 deden vandaag. Met 110km en ca. 900hm toch nog een nuttige dag.
Mijn keuze voor morgen, beginnende bij beneden:quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:33 schreef mincemeat het volgende:
[..]
Ik bedoel ook meer wat aan te raden is om te dragen tegen de kou.
Nee, ik moest werken vandaag. Morgen doe ik een nieuwe poging om mijn eigen 300 voor te rijden.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:13 schreef eentwee het volgende:
Die was het ja. Heb jij niet gereden dus?
Monteer je die sneeuwschuiver nog even voorop je fiets? Ik wil wel graag schoon asfalt volgende week!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:15 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Nee, ik moest werken vandaag. Morgen doe ik een nieuwe poging om mijn eigen 300 voor te rijden.
Heb een mtb, voor nog meer fietsen is hier geen ruimte. Met de mtb ga ik nu niet harder dan 12/13km/u tegen de wind in. Is me iets te traag. Die ga ik komende week als de wind wat is gaan liggen wel gebruiken want kan er de donder op zeggen dat het nóg langer gaat duren voor ik m'n crank heb.quote:
Is dat een kloon van Patroon? Broekje lijkt er wel op!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
US / [M S&G] FOK!kers Sexy & Gewaagd #43
Ja hij zal wel een beetje geil geweest zijnquote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:57 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Is dat een kloon van Patroon? Broekje lijkt er wel op!
Nee, dat is m niet.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:57 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Is dat een kloon van Patroon? Broekje lijkt er wel op!
Wat is er mis met een beetje mooie gespierde mannenlijven bekijken?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:08 schreef MarcoD het volgende:
Kaasbaas op het verkeerde topic geklikt? of hou jij gewoon alles in de gaten?w
Daar is niks mis mee, anders zou je natuurlijk ook geen wielrenner zijnquote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat is er mis met een beetje mooie gespierde mannenlijven bekijken?
Mag ik weten wie het is? Misschien ken ik der wel.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:39 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Een clubgenootje van me reed daar vorig jaar ook goed. Nu is ze herstellende van Pfeiffer.
Lief van je dat je je opoffert
Ik gooi het stuk door de bossen en de twee fietspaden eruit. In plaats daarvan de weg van Bastogne via La Roche naar Marche. Die is mooi schoon. De controle van Rochefort verhuist naar Marche.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:32 schreef Gripper het volgende:
[..]
Monteer je die sneeuwschuiver nog even voorop je fiets? Ik wil wel graag schoon asfalt volgende week!
Deze ook..............quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja hij zal wel een beetje geil geweest zijn
Niet aan denken of hopen. Gewoon focussen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:39 schreef CyclingGirl het volgende:
Mijn keuze voor de wedstrijd
Heel veel vaseline
korte broek
lange broek
wintersokken
overschoenen bbb
dikke winterhandschoenen
buff over de oren
zweetshirt lange mouw met windstopper stuk
jack lange mouw
windstopper erover heen
en hopen dat de spieren niet blokkeren of dat ik val zodat ik eens een keer uitrijd
Wat is het voordeel van een wat bredere velg? De actieprijs voor die 3t's had ik ook gespot. Voelde me zowaar een mini-12quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:54 schreef eentwee het volgende:
@Nodisch: ik zou in ieder geval niet de Eastons nemen, teveel problemen mee. Mavic zijn nogal doorsnee en daarnaast ook lelijk en windvangers, ook zijn de naven niet zo geweldig. Veltecs vind ik erg mooi, 3T ook (mits met zwarte spaken). Die laatste hebben als voordeel dat ze breder zijn (23mm velg), tegelijk een nadeel als je met meerdere wielsets rijdt (remmen afstellen). Bij Fulcrum weet je wat je krijgt, prima set, zijn ook een stukje goedkoper maar wat saaier. Qua gewicht maakt het weinig uit, 3T, Fulcrum en Veltec zitten alledrie rond de 1850g. Van de Veltecs worden de remranden vanzelf weer zilverkleurig. Ik zou denk ik de 3Ts nemen, zijn ook leuk afgeprijsd (269¤ bij Mantel), al was de normale prijs ook wel erg hoog.
Vroege vogelquote:Op zondag 24 maart 2013 05:15 schreef ultra_ivo het volgende:
Door een foutje met de wekker een uur te vroeg opgestaan. Ook niet erg, dan rij ik de 300 alsof het al zomertijd is. Dat is het volgend weekend ook, lijkt het alleen maar meer op de omstandigheden die iedereen dan aantreft (qua daglicht dan).
Het was nog altijd uitslapen voor me.quote:
Ik ga lekker zwemmen en tacxen vandaag.quote:In delen van Zeeland en Limburg is het vanochtend 'Siberisch' met sneeuw die verstuift en sneeuwduinen tot een halve meter hoog! Er valt daar nog wat sneeuw,
gezien de tempratuur en de wind.. ben ik toch wel onder de indruk van je lage hartslag. 135 gem, 176 mx.. Heb je erg rustig gereden, of is je conditie toch gewoon erg goed zo begin dit seizoen?!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:54 schreef eentwee het volgende:
@Nodisch: ik zou in ieder geval niet de Eastons nemen, teveel problemen mee. Mavic zijn nogal doorsnee en daarnaast ook lelijk en windvangers, ook zijn de naven niet zo geweldig. Veltecs vind ik erg mooi, 3T ook (mits met zwarte spaken). Die laatste hebben als voordeel dat ze breder zijn (23mm velg), tegelijk een nadeel als je met meerdere wielsets rijdt (remmen afstellen). Bij Fulcrum weet je wat je krijgt, prima set, zijn ook een stukje goedkoper maar wat saaier. Qua gewicht maakt het weinig uit, 3T, Fulcrum en Veltec zitten alledrie rond de 1850g. Van de Veltecs worden de remranden vanzelf weer zilverkleurig. Ik zou denk ik de 3Ts nemen, zijn ook leuk afgeprijsd (269¤ bij Mantel), al was de normale prijs ook wel erg hoog.
De (gevoels)temperatuur was vandaag inderdaad niet het probleem, die tyfuskou hebben we nu al 3 maanden. De wind was belachelijk hard, niet echt prettig. Bij de Veluviatocht was de opkomst laag. Tijdens de pauze (met verse appeltaart) slechts één andere deelnemer gezien en die was van de organisatie. Er waren daar ook een paar vrienden van Ivo die een of andere 300 deden vandaag. Met 110km en ca. 900hm toch nog een nuttige dag.
Ik heb mijn les geleerd met de 200km. Hoewel het verschrikkelijk weer was acht ik mezelf toch in staat zoiets onder barre weersomstandigheden te voltooien.quote:Op zondag 24 maart 2013 07:08 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het was nog altijd uitslapen voor me.
Maar deze poging is weer mislukt. Nog voor de grens kon ik omdraaien, hier in het Maasdal sneeuwt 't genoeg om m'n wielen weer helemaal te laten vastlopen. Over een uur neem ik de trein naar Gouvy om het nieuwe stuk in kaart te brengen. Ik zal iig iedereen een overzicht van de relevante treinverbindingen terug naar Maastricht meegeven, ik verwacht veel uitvallers.
Lage hartslag ten opzichte van wat? Hartslagen zijn niet te vergelijken. Als zijn omslagpunt lager ligt dan jou zal hij ook een lagere hartslag in D1/D2 etc hebben. Volgens mij heeft hij ook niet echt hard gereden met 24,6 gem.quote:Op zondag 24 maart 2013 09:49 schreef the_critic het volgende:
[..]
gezien de tempratuur en de wind.. ben ik toch wel onder de indruk van je lage hartslag. 135 gem, 176 mx.. Heb je erg rustig gereden, of is je conditie toch gewoon erg goed zo begin dit seizoen?!
quote:Op zondag 24 maart 2013 09:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb mijn les geleerd met de 200km. Hoewel het verschrikkelijk weer was acht ik mezelf toch in staat zoiets onder barre weersomstandigheden te voltooien.
Ik heb er eens rustig over nagedacht en ik denk dat ik, tenzij mij iets overkomt, volgend week zondag paraat sta bij de start. Nu wel met spatbordenfiets voldoende reservekleding in de rugtas en een paar setjes plastic handschoenen van de pomp voor over mijn handschoenen in geval van regen of snijdende wind.
Ik leef er al een tijdje naar toe, heb ervoor getraind, ik baal van de weersvoorspellingen maar ik zal me goddomme niet zomaar uit het veld laten slaan. Had ik maar geen wielrenner moeten worden.
Ga me inspannen deze keer niet bij de uitvallers te staan.
ik vergelijk het ook niet met die van mijzelf.. maar met zoveel hoogtemeters, harde wind en tempratuur rond vriespunt vind ik gem 135 erg netjes.. (En ik stelde ook de vraag of hij rustig had gereden, of toch gewoon goed in vorm was)quote:Op zondag 24 maart 2013 09:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lage hartslag ten opzichte van wat? Hartslagen zijn niet te vergelijken. Als zijn omslagpunt lager ligt dan jou zal hij ook een lagere hartslag in D1/D2 etc hebben. Volgens mij heeft hij ook niet echt hard gereden met 24,6 gem.
quote:Op zondag 24 maart 2013 09:58 schreef the_critic het volgende:
[..]
ik vergelijk het ook niet met die van mijzelf.. maar met zoveel hoogtemeters, harde wind en tempratuur rond vriespunt vind ik gem 135 erg netjes.. (En ik stelde ook de vraag of hij rustig had gereden, of toch gewoon goed in vorm was)
Sorry Drs. Pr P.A Troon dat ik heb gesproken over hartslagen, zonder eerst bij u de feiten te checken!!
Als het nu om de looks gaat bij een setje wielen van rond de 300 euro, zou ik veel meer letten op de looks van de naven. Want als ik me ergens aan kan ergeren is het het constant turen naar een lomp gemodelleerde voornaaf. In dit geval zou sowieso voor die 3T wielen kiezen waar, voor de prijs, een toch wel heel erg scherp gesneden naaf in zit. Wielen zijn saai? Dat is betrekkelijk. Er zitten in ieder geval niet van die gillende stickers op waarvan iedereen volgend seizoen direct ziet dat het "oude" wielen zijn omdat de fabrikant zonodig weer oude wijn in nieuwe zakken moet verkopen.quote:Op zondag 24 maart 2013 10:04 schreef nodisch18 het volgende:
Ben nog maar is aan het fotosoepen geslagen en heb de 2 kanshebbers in mijn fiets geplakt. Neig nu toch naar de Speed Al. Vind de 3t's nogal saai en weinig verschil maken qua looks met mijn huidige velgen (shimano WH-RS10)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben nog wel benieuwd wat het voordeel van een wat bredere velg ten opzichte van een smallere velg is. Eentwee?
Rijd wel een beetje kut zo zonder voorband denk ik hoor.quote:Op zondag 24 maart 2013 10:04 schreef nodisch18 het volgende:
Ben nog maar is aan het fotosoepen geslagen en heb de 2 kanshebbers in mijn fiets geplakt. Neig nu toch naar de Speed Al. Vind de 3t's nogal saai en weinig verschil maken qua looks met mijn huidige velgen (shimano WH-RS10)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben nog wel benieuwd wat het voordeel van een wat bredere velg ten opzichte van een smallere velg is. Eentwee?
Bredere velg (met name binnenbreedte is van belang) zorgt voor een iets ander profiel van de(zelfde) band met in theorie veel voordelen. Sluit beter aan op de velgrand (aerodynamischer), rolt minder in de bochten vanwege de bredere ondersteuning (stabieler bochtgedrag), groter volume (comfort), breder contactoppervlak met het wegdek (minder rolweerstand en meer grip). Die voordelen worden door sommigen bevestigd, anderen zeggen dat ze niet echt verschil merken. 't Is in elk geval wel iets wat ik nog uit wil gaan proberenquote:Op zondag 24 maart 2013 00:39 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Wat is het voordeel van een wat bredere velg? De actieprijs voor die 3t's had ik ook gespot. Voelde me zowaar een mini-12.
Kun je trouwens ook een inschatting maken over hoe de veltec en de 3t zich tot elkaar verhouden qua kwaliteit? In eerste instantie was ik eigenlijk van plan om de veltecs te kopen tot ik vandaag dus de 3ts tegen kwam. Lastig...
Ik was vermoeid en had spierpijn, hartslag was te laag i.v.m. de gevoelde inspanning. Had gewoon een slechte dag. Snelheid was inderdaad ook laag, mist nog wel 6km wind mee (Garmin vergeten aan te zetten).quote:Op zondag 24 maart 2013 09:49 schreef the_critic het volgende:
[..]
gezien de tempratuur en de wind.. ben ik toch wel onder de indruk van je lage hartslag. 135 gem, 176 mx.. Heb je erg rustig gereden, of is je conditie toch gewoon erg goed zo begin dit seizoen?!
Met alle invoerrechten enzo moet je wel rekenen op 500¤ toch?quote:Op zondag 24 maart 2013 11:08 schreef the_critic het volgende:
Als je op ebay.com zoekt op 38mm clinchers.. heb je full carbon wielen 1600gram voor ong 350euro. Prima wielen, zien er mooi uit, en zelf samen te stellen qua kleur spaken, nippels, asjes en mat of glanzende finish carbon. kun je ook dus nog meenemen in je zoektocht. Rijd er zelf ook mee, en zijn prima wielen qua prijs/kwaliteit verhouding..
ik ga weer werken
Die Gipiemmes van jou wegen echt >2kgquote:Op zondag 24 maart 2013 12:20 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb een setje Easton Vista. Zijn niet kapot te krijgen door mij.
En een setje Gipiemme's. Die wegen 1850 gram ofzo
quote:Op zondag 24 maart 2013 13:36 schreef kaasplankje het volgende:
Oh, en Yankee: als je over een maand je fiets voor een prikkie op MP gaat dumpen omdat het dan nog steeds kutweer is, denk dan eerst ff aan mij plz?
Dat zijn zeker die dingen uit de Jerry Store. Naven vind ik er echt niet uitzien, maar daar ben ik waarschijnlijk een zeikert in, en als wannabee prof met full carbon wielen rijden...........quote:Op zondag 24 maart 2013 11:08 schreef the_critic het volgende:
Als je op ebay.com zoekt op 38mm clinchers.. heb je full carbon wielen 1600gram voor ong 350euro. Prima wielen, zien er mooi uit, en zelf samen te stellen qua kleur spaken, nippels, asjes en mat of glanzende finish carbon. kun je ook dus nog meenemen in je zoektocht. Rijd er zelf ook mee, en zijn prima wielen qua prijs/kwaliteit verhouding..
ik ga weer werken
http://www.fulcrumwheels.(...)products/racing-zeroquote:Op zondag 24 maart 2013 13:21 schreef kaasplankje het volgende:
Echt heel zwaar is 2kg ook niet voor een wielset. Mijn cosmic carbon sl's wegen ook al 1800 gram de set oid.
Clincher wielen zijn zelden onder de 1500 gram, ook die full carbons 38mm niet.
Slapjanus. Wielrenners van tegenwoordig zijn allemaal flutkoereurs. Kenne nerreges meer tegequote:Op zondag 24 maart 2013 13:47 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
http://www.fulcrumwheels.(...)products/racing-zero
Ik vond gisteren 2 uur hardlopen in die klote-wind/kou wel genoeg, dus vandaag maar een Tacxsessie gedaan van 3 uur. Verdomde suf, maar ik ben inmiddels ook zo klaar met dit kloteweer dat ik geweigerd heb naar buiten te gaan...
Bovendien ben ik het met Yankee eens, ik ga mijn tere knietjes niet riskeren met dit takkeweer. Ik wil nog meer kilometers maken dit seizoen...
Idd. Alleen ben ik nu wel ziek. Goed voor de weerstand de rest van het seizoenquote:Op zondag 24 maart 2013 13:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Slapjanus. Wielrenners van tegenwoordig zijn allemaal flutkoereurs. Kenne nerreges meer tege
Ik ben dan natuurlijk ook maar een mieterige triathleetquote:Op zondag 24 maart 2013 13:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Slapjanus. Wielrenners van tegenwoordig zijn allemaal flutkoereurs. Kenne nerreges meer tege
Met je patatbene
Dat is nou juist naast blessures hetgene wat ik wilde voorkomen en goed voor de weerstand is natuurlijk volkomen onzin.quote:Op zondag 24 maart 2013 13:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Idd. Alleen ben ik nu wel ziek. Goed voor de weerstand de rest van het seizoen
quote:Op zondag 24 maart 2013 13:36 schreef kaasplankje het volgende:
Oh, en Yankee: als je over een maand je fiets voor een prikkie op MP gaat dumpen omdat het dan nog steeds kutweer is, denk dan eerst ff aan mij plz?
Triatleten...quote:Op zondag 24 maart 2013 13:53 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dat is nou juist naast blessures hetgene wat ik wilde voorkomen en goed voor de weerstand is natuurlijk volkomen onzin.
Klopt. Ze hadden gister verkend en vonden het niet te doen. Het waait hier ook hard.quote:Op zondag 24 maart 2013 13:58 schreef SuperWeber het volgende:
Ah, ik zie net dat de "Omloop van Middelstum" zelfs is afgelast...
Ben ik toch niet het enige mietje...
quote:Op zondag 24 maart 2013 14:03 schreef eentwee het volgende:
Janatwork solliciteert nadrukkelijk naar een beschermde status in het Marmotteteam
Oeh ja ben benieuwdquote:Op zondag 24 maart 2013 14:03 schreef eentwee het volgende:
Janatwork solliciteert nadrukkelijk naar een beschermde status in het Marmotteteam
quote:Op zondag 24 maart 2013 13:37 schreef eentwee het volgende:
Nodisch is ook niet de lichtste als ik het goed heb.
Het tellertje mag je houden, als je het houdertje echter nog hebt, dan houd ik mezelf aanbevolenquote:Op zondag 24 maart 2013 13:48 schreef Tommeke het volgende:
Nodisch, ik heb dat tellertje gevonden. Wil je 'm nog?
Niet gegaanquote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Niet aan denken of hopen. Gewoon focussen.
Goed gedaan!quote:Op zondag 24 maart 2013 16:46 schreef Gripper het volgende:
Pwoaahh ik ben me kapot zeg.
Maar wel leuk, met die snelle mannen mee! Ik moest in de velden bij werkhoven al lossen uit de eerste groep, dat ging me echt te hard met snelheden boven de 35 recht tegen de wind in. Tot aan de klimmetjes groep 2 voorgebleven, en daarmee samen de klimmen gedaan, 5 snelle mannen. Was vaak als eerste of tweede boven.
Op de dijk ruim boven de 50 gereden, lekker hoor!! 3e in de eindsprint op de achterdijk, was helemaal leeg (dom: kreeg ook van 2 man te horen dat ik een vriendelijke jongen ben, maar wel wat minder kopwerk moet doen als ik eens wat wil winnen in de sprint)
Ga wel vaker met ledig erf mee. Kaas: nu moet ik wel leren om in het wiel te rijden, anders rij je heel de dag alleen.
Met naar huis rijden erbij precies 100 km.
https://www.strava.com/activities/45657633
quote:Op zondag 24 maart 2013 16:18 schreef kaasplankje het volgende:
Haussler rijd Gent Wevelgem nu gewoon zonder handschoenen. Is dat wat.
quote:
Dus allemaal met je luie poten op de bank naar weer een wedstrijd zitten kijken waar het aantal Blanco renners weer Blanco was in de kopgroep? Ik vond die duikeling van Tommeke cokehead in die zin wel vermakelijk dat als je het commentaar van Wuyts nu vergeleek met toen Boom vorig jaar op bijna identieke wijze op z'n plaat ging..................quote:Op zondag 24 maart 2013 16:27 schreef Patroon het volgende:
Zei het net ook tegen mijn vriendin. Gekkenwerk.
quote:Op zondag 24 maart 2013 18:24 schreef Oksel het volgende:
Goed bezig Grip!
Ik heb na lang twijfelen toch de ATB gepakt ipv. de racer. 30km weg, 50km bos. Wind tegen op terugweg (met z'n 2en). Compleet kapot gegaan. 4 uur op de fiets gezeten.
Kaas, mijn Campagnolo fietsjack (gevoerd, paars, met retro-kraag) ruilen tegen jouw te kleine overschoenen?
Ok. Bewaar jij die overschoenen voor mij, bewaar ik dat jack. Hij's mij iets te klein, dus passend voor jou.quote:
wat een loser hequote:Op zondag 24 maart 2013 17:41 schreef Patroon het volgende:
http://app.strava.com/activities/45673632
[ afbeelding ]
lol,heb ik niet was gewoon in spijkerbroek, ik rij overigens best vaak in gewone kleding een rondjequote:
Ah, valt dat ff mee..quote:Op zondag 24 maart 2013 19:14 schreef dop het volgende:
[..]
lol,heb ik niet was gewoon in spijkerbroek, ik rij overigens best vaak in gewone kleding een rondje
deze kom hadden ze met een groepje van me afgepakten dit was mijn kleine wraak
Vorig jaar was het niet veel beter. Dus niet janken maar trappen.quote:Op zondag 24 maart 2013 18:56 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ok. Bewaar jij die overschoenen voor mij, bewaar ik dat jack. Hij's mij iets te klein, dus passend voor jou.
Die 300 ga ik skippen. Gekkenwerk met dit weer.
Mijn strava gemiddelde (sowieso gemiddeldesquote:Op zondag 24 maart 2013 18:51 schreef Patroon het volgende:
Grip, hebben wij met de Vreeswijkmeet, vorige week nou zo hard gereden of viel de 2e groep mee? Vorige week hadden we hoger gemiddelde. Nu waaide het vandaag wel harder maar dan kan je ook harder voor de wind. Was het zwaarder als vorige week?
Ik ben ziek vrindje, anders had ik vanochtend wel een paar uurtjes gemaakt.quote:Op zondag 24 maart 2013 18:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dus allemaal met je luie poten op de bank naar weer een wedstrijd zitten kijken waar het aantal Blanco renners weer Blanco was in de kopgroep? Ik vond die duikeling van Tommeke cokehead in die zin wel vermakelijk dat als je het commentaar van Wuyts nu vergeleek met toen Boom vorig jaar op bijna identieke wijze op z'n plaat ging..................
Ja, vond het nu met de harde wind en na elke bocht volgas om weer het wiel te pakken gewoon heel zwaar, voortdurend hartslagen rond de 190. Maar goed, meer oefenen dan maar!quote:Op zondag 24 maart 2013 18:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Goed gedaan!
Als je nu al een soort van boven de 2e groep uitsteekt kan je wellicht met wat meer training en handigheid binnenkort wel met de 1e groep mee. Was Gijs er ook nog?
Beterschap kerel, ik ga morgen weer eens in Boekarest kijken hoeveel sneeuw er daar nog ligt.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ben ziek vrindje, anders had ik vanochtend wel een paar uurtjes gemaakt.
Morgen als m'n vriendin naar studie/werk is maar stiekem ff op de rollen
Dankquote:Op zondag 24 maart 2013 19:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Beterschap kerel, ik ga morgen weer eens in Boekarest kijken hoeveel sneeuw er daar nog ligt.
Oh die, hij is wel sterk maar fietst niet zo hard. Je hartslag zal dalen als je leert beter wieltje te plakken. Geloof me, als je dat goed kan rijd je met jouw vermogen 40 per uur in D1 in 't wiel.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, vond het nu met de harde wind en na elke bocht volgas om weer het wiel te pakken gewoon heel zwaar, voortdurend hartslagen rond de 190. Maar goed, meer oefenen dan maar!
Gijssie was er wel bij met de opening en het bananengebakje maar fietste niet mee, had gisteren een feestje gehad tot 4 uur vannacht en morgen weer een drukke dag koerieren. Ik heb wel met een van hun andere koeriers gefietst, die gast met die grote blauwe oorringen.
Goed bezig. Inderdaad wat Kaas zegt, als je wat dichter op het wiel voor je blijft, ook na een bocht, zal je zien dat het een stuk makkelijker gaat.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, vond het nu met de harde wind en na elke bocht volgas om weer het wiel te pakken gewoon heel zwaar, voortdurend hartslagen rond de 190. Maar goed, meer oefenen dan maar!
Gijssie was er wel bij met de opening en het bananengebakje maar fietste niet mee, had gisteren een feestje gehad tot 4 uur vannacht en morgen weer een drukke dag koerieren. Ik heb wel met een van hun andere koeriers gefietst, die gast met die grote blauwe oorringen.
Een vriend van me was vandaag wezen trainen en zei dat de wind echt te hard was om normaal te fietsenquote:Op zondag 24 maart 2013 19:39 schreef kaasplankje het volgende:
Goed weekend uitgekozen om ziek te zijn Tommeke. Al geloof ik van de rijders vandaag dat het meeviel met de koude, naja morgen zal ik het zelf ervaren.
En nooit laten merken dat je de beste bentquote:Op zondag 24 maart 2013 19:40 schreef kaasplankje het volgende:
En 3/5 trapjes op kop en dan gelijk weer af laten zakken. Ook als je de beste bent.
Ja, dat was misschien een beetje overmoed, om 500 m voor de rest uit te rijden bij de sprint voor het bordje wijk bij duurstede.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:42 schreef Tommeke het volgende:
[..]
En nooit laten merken dat je de beste bent
Hard fietsen kan hij al, nu nog leren zuinig rijden in de groep.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:42 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik had soms mijn triple nodigquote:Op zondag 24 maart 2013 19:40 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Een vriend van me was vandaag wezen trainen en zei dat de wind echt te hard was om normaal te fietsen
Zolang je nog niet met pedaal tegen de grond komt valt het mee met de zijwind. Dat gebeurt hier met storm op de Erasmusbrug.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik had soms mijn triple nodig. Hing met zijwind maximaal scheef.
Waaide het dan zoveel harder in Friesland ? Hier was het max 6 bft denk ik. Ook met wind vol tegen kun je dan nog ongeveer 25 km/u rijden.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik had soms mijn triple nodig. Hing met zijwind maximaal scheef.
Hier 8 bft. Als ik onder bomen langsfietste keek ik soms angstig omhoog naar het geluid van de wind door de takken.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Waaide het dan zoveel harder in Friesland ? Hier was het max 6 bft denk ik. Ook met wind vol tegen kun je dan nog ongeveer 25 km/u rijden.
quote:Op zondag 24 maart 2013 19:42 schreef Tommeke het volgende:
[..]
8 juni en 7 juli worden m'n 2 beste dagen dit jaarquote:Op zondag 24 maart 2013 20:02 schreef Patroon het volgende:
[..]Tijdens je beste dag, moet je fietsen alsof het je slechtste dag is.
Mine too.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:14 schreef Gripper het volgende:
[..]
8 juni en 7 juli worden m'n 2 beste dagen dit jaar
De hele fiets is Chinees..quote:Op zondag 24 maart 2013 21:30 schreef Gripper het volgende:
Ik vind de tarmac echt stukken mooier dan de venge. En Chinese wielen op zo'n fiets is echt zonde. Daar moeten gewoon zipp' of lightweight wielen in.
Venge ook made in China? Hij rijdt zeker in een Audi trouwens?quote:Op zondag 24 maart 2013 21:24 schreef Oksel het volgende:
Gast met wie ik vandaag op de ATB zit heeft een Specialized Venge McLaren frame gekocht, inclusief carbon clinchers.. Made in China. Ben benieuwd.
Hij heeft 'm al.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:32 schreef eentwee het volgende:
Hopelijk onderschept de douane hem. Intellectuele eigendom jeweetz
Ja? Die heb jij toch ook? Of is dat een replica?quote:Op zondag 24 maart 2013 21:37 schreef Oksel het volgende:
Hoorde trouwens dat er al heel veel van die Oltre's kapot zijn gegaan, de officiele teamfiets dan. Te licht.
Nepding dus. Ik vind de Venge opzich wel mooi, alleen lelijke kleurstelling vaak.quote:
volgens mij is dat 'replica' frame relatief gezien vrij duur, daarnaast zijn er aanbieders die ze volgens mij voor 1000+ dollar verkopenquote:Op zondag 24 maart 2013 21:32 schreef Oksel het volgende:
En dan kost de fiets in totaal nog 2k ook, beweert hij. Praatjesmaker, volgens mij. En hij heeft voor 450 EUR een Campa Athena carbon groep gekocht, volgens eigen zeggen.
Wielen kosten dan 300-400 EUR. Groep 450. Dan zou 't frame dus alsnog 1200 EUR hebben gekocht.
Kaas, volgens mij vind jij dat van bijna iedere fiets die boven je budget ligt.quote:
Replica, zwaarder frame dan waar de profs op fietsen. Volgens de eigenaar van Sensa, Pieter.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja? Die heb jij toch ook? Of is dat een replica?
Kijk, zo moet 't.quote:Op zondag 24 maart 2013 09:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb mijn les geleerd met de 200km. Hoewel het verschrikkelijk weer was acht ik mezelf toch in staat zoiets onder barre weersomstandigheden te voltooien.
Ik heb er eens rustig over nagedacht en ik denk dat ik, tenzij mij iets overkomt, volgend week zondag paraat sta bij de start. Nu wel met spatbordenfiets voldoende reservekleding in de rugtas en een paar setjes plastic handschoenen van de pomp voor over mijn handschoenen in geval van regen of snijdende wind.
Ik leef er al een tijdje naar toe, heb ervoor getraind, ik baal van de weersvoorspellingen maar ik zal me goddomme niet zomaar uit het veld laten slaan. Had ik maar geen wielrenner moeten worden.
Ga me inspannen deze keer niet bij de uitvallers te staan.
Start in Maastricht bij de Stay Okay (Maasboulevard). 7 uur starten, vanaf 6 uur inschrijven. Voorinschrijving is gewenst, formulier staat op www.ern-ossendrecht.nl onder agenda. De route zal hier een dezer dagen ook op verschijnen.quote:Op zondag 24 maart 2013 13:58 schreef janatwork het volgende:
Aangezien het met pasen geen terrasweer word hoef ik onverwachts 1ste paasdag niet te werken. Dus die 300 km kan bij mij op het programma.
@Ivo: heb je wat meer info, start tijden, route etc? en hoe slecht liggen de wegen erbij, verwacht je nog iets van verbetering?
Hoezo uniek? Specialized verkoopt als warme broodjes. Vind deze wel erg saai. Vorm ook lelijk.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:02 schreef Tommeke het volgende:
Nee. Los frameset, is in het matzwart. Dan heb je wel een unieke fiets. Alleen heb ik al een goede en mooie fiets
Zo te zien heeft de Stay Okay geen kamers meer beschikbaar, heb je andere tips om te overnachten?quote:Op zondag 24 maart 2013 23:12 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Start in Maastricht bij de Stay Okay (Maasboulevard). 7 uur starten, vanaf 6 uur inschrijven. Voorinschrijving is gewenst, formulier staat op www.ern-ossendrecht.nl onder agenda. De route zal hier een dezer dagen ook op verschijnen.
Even verderop ligt het Botel. De site van de vvv Maastricht heeft een hele lijst met B&B adressen.quote:Op maandag 25 maart 2013 00:11 schreef janatwork het volgende:
[..]
Zo te zien heeft de Stay Okay geen kamers meer beschikbaar, heb je andere tips om te overnachten?
zijn verschillende aanbieders dus ook verschillende opties mogelijk. Ikzelf vind niet dat ik lelijke naven oid heb.. maar idd smaken verschillenquote:Op zondag 24 maart 2013 13:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat zijn zeker die dingen uit de Jerry Store. Naven vind ik er echt niet uitzien, maar daar ben ik waarschijnlijk een zeikert in, en als wannabee prof met full carbon wielen rijden...........
nee invoerrechten heb ik zeker geen 150euro voor betaald.. Hoeveel precies weet ik niet meer, dacht iets van 6 tientjes, maar zeker weet ik het niet.. Maar dat komt er inderdaad nog wel bij ja..quote:Op zondag 24 maart 2013 13:38 schreef eentwee het volgende:
quote:
Op zondag 24 maart 2013 11:08 schreef the_critic het volgende:
Met alle invoerrechten enzo moet je wel rekenen op 500¤ toch?
De stay okay zit altijd snel vol in het paasweekend, en bovendien moet je er met feestdagen ook nog eens minstens 2 nachten boeken, terwijl we maar 1 nacht wensen.quote:Op maandag 25 maart 2013 00:33 schreef janatwork het volgende:
Dat botel ziet er wel leuk uit die zal ik morgen eens bellen. Welke andere fokkers fietsen er eigenlijk mee, en waar overnachten jullie?
Hoe staat het eigenlijk met je fiets? Zit je stuur al weer vast?quote:Op maandag 25 maart 2013 08:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als ik ga (nog niet jhelemaal zeker i.v.m. 200-trauma en het feit dat ik geen echte slechtweerfiets heb), [...]
Is dat je maximum hartslag? Hoe oud ben je?quote:
Wij hebben inderdaad aardig doorgefietst toenquote:Op zondag 24 maart 2013 22:07 schreef Patroon het volgende:
Dit was trouwens onze rit vorig jaar Tommeke. 150km met 30gem. en niet eens in een groep. Lang niet gek.
http://app.strava.com/activities/8432448
Nee, kon wel meer geven maar de kramp schoot er steeds inquote:Op maandag 25 maart 2013 08:52 schreef forty-two het volgende:
[..]
Is dat je maximum hartslag? Hoe oud ben je?
Deze dus bijna niet omdat het een los frameset is, vind dat matzwarte wel mooi.quote:Op zondag 24 maart 2013 23:58 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hoezo uniek? Specialized verkoopt als warme broodjes. Vind deze wel erg saai. Vorm ook lelijk.
Stelletje paniekvogels.quote:Op maandag 25 maart 2013 08:51 schreef forty-two het volgende:
[..]
Hoe staat het eigenlijk met je fiets? Zit je stuur al weer vast?
De stelregel is 220 minus je leeftijd. Alleen is dat natte vinger werk. Ik ben 26 maar krijg m'n hartslag makkelijk boven de 200.quote:Op maandag 25 maart 2013 08:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, kon wel meer geven maar de kramp schoot er steeds in
23
Zie nu dat ik tijdens het MTB'en ergens de 192 heb aangetikt. Kan alleen niet vinden waar. Misschien binnenkort nog een keer spinning doen om daar echt door te trekken. Dit keer zonder kater zodat ik geen kramp krijgquote:Op maandag 25 maart 2013 09:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
De stelregel is 220 minus je leeftijd. Alleen is dat natte vinger werk. Ik ben 26 maar krijg m'n hartslag makkelijk boven de 200.
Het is of buigen of barsten. Iets wat heel ver kan buigen zal niet snel barsten.quote:
Van dat aanbod maak ik graag gebruik. Jullie blijven 1 nacht? De nacht voor of na de 300?quote:Op maandag 25 maart 2013 08:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
De stay okay zit altijd snel vol in het paasweekend, en bovendien moet je er met feestdagen ook nog eens minstens 2 nachten boeken, terwijl we maar 1 nacht wensen.
Dat botel heb ik weleens voor een vrijgezellenfeest onderzocht, maar was toen ook al vol.
Als ik ga (nog niet jhelemaal zeker i.v.m. 200-trauma en het feit dat ik geen echte slechtweerfiets heb), dan slapen we denk ik weer in mijn met houtkachel verwarmde tipi, 10 minuutjes rijden vanaf maastricht op camping de bosrand in Moerslag. Daar is nog plekzat, aangezien behalve jij alleen Kaas, No-P en ik nog over zijn?
Klinkt als een warm bad, de wind is weer erg koud vandaag. Misschien kijk ik ook naar een B&B want in de tipi is het wel stervenskoud 's morgens.quote:Op maandag 25 maart 2013 10:25 schreef janatwork het volgende:
[..]
Van dat aanbod maak ik graag gebruik. Jullie blijven 1 nacht? De nacht voor of na de 300?
Het weerbericht ziet er goed uit: http://www.buienradar.nl/(...)astricht&c=Nederland
10 graden, bewolkt en een paar spetters. Maar in ieder geval geen extremen.
Ik denk dat met een nieuwe stuurbocht en pen het mss wel verholpen kan zijn. Kost je nog geen 50.- mss.quote:Op maandag 25 maart 2013 09:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het is of buigen of barsten. Iets wat heel ver kan buigen zal niet snel barsten.
Neemt niet weg dat ik graag een nieuwe fiets wil, met een stijver balhoofd en bracket. Deze is tenslotte ook alweer bijna 5 jaar oud, en goed gebruikt door zowel mij als zn vorige baasje. Mijn Giant is geen Oltre, en die ontwikkeling is natuurlijk wel doorgegaan de laatste jaren.
Ik had het idee dat er wat ruimte zat op de verbinding carbonnen stuur/stuurnok van die Grip. Maar kan me vergissen.quote:Op maandag 25 maart 2013 11:24 schreef eentwee het volgende:
Welke heb je nu Grip? Balhoofd en vorkstijfheid doet het meest voor de stijfheid, slappe stuurpennen zijn er bijna niet behalve sommige dingen van 100g.
De vork is niet de originele, weet niet waarom die ooit vervangen is. Stuurpen is een FSA pen van 115 mm, en ik heb zo'n wingtech stuur met afgeplatte bovenkant. Denk dat dat nog wel voor de meeste flex zorgt, platgeslagen buizen buigen tenslotte beter dan mooi ronde.quote:Op maandag 25 maart 2013 11:24 schreef eentwee het volgende:
Welke heb je nu Grip? Balhoofd en vorkstijfheid doet het meest voor de stijfheid, slappe stuurpennen zijn er bijna niet behalve sommige dingen van 100g.
Is inderdaad behoorlijk natte vinger werk, heb eens een keer 207 aangetikt aan het eind van een spinninglesquote:Op maandag 25 maart 2013 09:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
De stelregel is 220 minus je leeftijd. Alleen is dat natte vinger werk. Ik ben 26 maar krijg m'n hartslag makkelijk boven de 200.
Zorg je zondag ook weer voor sneeuw?quote:Op maandag 25 maart 2013 12:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Het parcours van zondag op gpsies: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=mvjfzzzdgswrlnmw
En de foto's van de twee verkenningen: http://fotoalbum.dds.nl/ivo_m/300kmern2013/1
Ik heb een nieuwe kachel in de tipi: nog beter dan de oude! Als we een nachtwacht instellen die om het uur een blokje erop gooit, heb jij het geen moment koudquote:Op maandag 25 maart 2013 13:31 schreef kaasplankje het volgende:
Oh Janatwork: Als je mee wilt rijden naar Maastricht laat maar weten. Ik kijk vandaag of morgen even of ik B&B doe of toch tipi meuren. Voorkeur gaat wel uit naar wat comfort met die koude. Ik heb geen vet weetje.
Goed idee. Mocht het weer echt slecht zijn (lees veel regen) skip ik, maar dat was jij ook van plan lees ik.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:26 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwe kachel in de tipi: nog beter dan de oude! Als we een nachtwacht instellen die om het uur een blokje erop gooit, heb jij het geen moment koud![]()
gaat trouwens net zoals vorig jaar precies 1 graadje vriezen, en t is gewoon droog 's nachts. Ik ga sowieso in de tent pitten, die camping was ook wel relaxed.
No-P, weer samen rijden?
Tuurlijk, ik heb toch geen spatbordjes op de fiets. 10 graden en regen zou trouwens aanvoelen als een heerlijk warme douche na al die koude ritjes van de laatste tijdquote:Op maandag 25 maart 2013 14:52 schreef No-P het volgende:
[..]
Goed idee. Mocht het weer echt slecht zijn (lees veel regen) skip ik, maar dat was jij ook van plan lees ik.
Thanks voor het aanbod, maar ik heb een B&B geboekt in de stad, vlakbij de Stay Okay.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:26 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwe kachel in de tipi: nog beter dan de oude! Als we een nachtwacht instellen die om het uur een blokje erop gooit, heb jij het geen moment koud![]()
gaat trouwens net zoals vorig jaar precies 1 graadje vriezen, en t is gewoon droog 's nachts. Ik ga sowieso in de tent pitten, die camping was ook wel relaxed.
No-P, weer samen rijden?
welke?quote:Op maandag 25 maart 2013 19:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Thanks voor het aanbod, maar ik heb een B&B geboekt in de stad, vlakbij de Stay Okay.
quote:Op maandag 25 maart 2013 08:00 schreef the_critic het volgende:
[..]
zijn verschillende aanbieders dus ook verschillende opties mogelijk. Ikzelf vind niet dat ik lelijke naven oid heb.. maar idd smaken verschillen
maar niet met full carbons rijden omdat je dan wannabee prof bent?! Dus mag ook niet rijden met Red/Dura-ace/record? etc?? Wat een onzin zeg..
Van mij mag alles, zelfs met 28 in het uur op zo'n BMC Lamborgini om eens een dwarsstraat te noemen.quote:Op maandag 25 maart 2013 08:00 schreef the_critic het volgende:
[..]
zijn verschillende aanbieders dus ook verschillende opties mogelijk. Ikzelf vind niet dat ik lelijke naven oid heb.. maar idd smaken verschillen
maar niet met full carbons rijden omdat je dan wannabee prof bent?! Dus mag ook niet rijden met Red/Dura-ace/record? etc?? Wat een onzin zeg..
Als ze je te pakken hebben voor de invoerrechten, tel er dan ook nog even 21% BTW bij die je mag komen aftikken.. Ik denk dat het al met al nu al gauw zo'n +28% zal zijn.quote:Op maandag 25 maart 2013 08:04 schreef the_critic het volgende:
[..]
nee invoerrechten heb ik zeker geen 150euro voor betaald.. Hoeveel precies weet ik niet meer, dacht iets van 6 tientjes, maar zeker weet ik het niet.. Maar dat komt er inderdaad nog wel bij ja..
Op dit punt ben ik het wel met je eens. Ik heb die frames met slooping ook nooit echt mooi gevonden. De frames die mij nu aanspreken hebben een beetje slooping, maar daar ontkom je anno 2013 niet meer aan.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:24 schreef kaasplankje het volgende:
Oh, en Buzz, niet iedere fiets die ik niet kan betalen is lellijk hoor, ik houd niet van die kromme buizen. Eigenlijk alles wat afwijkt van de diamantvorm vind ik niet mooi.
quote:Op maandag 25 maart 2013 19:37 schreef kaasplankje het volgende:
Sloping gaat nog wel, maar die kromme buizen en zulks kunnen mij niet bekoren. Ook die korte achtervork van BMC vind ik niet zo mooi, GT had dat vroeger al geloof ik, daar hebben ze het van afgekeken natuurlijk.
MGB? Leuke auto maar wel een product van de West Midlands. Niet echt betrouwbaar.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:02 schreef Oksel het volgende:
Ik heb weer wat op 't oog.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij past er nog geen wiel in de kofferbak. Maar als je zo'n kek rekje achterop hebt, kun je de rieten mand thuislaten en de fiets achterop bindenquote:Op maandag 25 maart 2013 20:40 schreef Patroon het volgende:
Zoals een ware Oksel betaamt gaat mevrouw Oltre gewoon in de kofferbak.
wat een ongelofelijke kut servicequote:Op maandag 25 maart 2013 18:13 schreef keesfietst het volgende:
Goed, vanaf morgen rij ik duurtrainingen maar weer op m'n mtb. Leveringsfoutje zorgt ervoor dat ik nog minimaal 10 dagen op m'n crank moet wachten vanaf vandaag. Hij kon er wel eentje met een kortere crank-arm deze week regelen, maar het risico dat ik daar klachten mee krijg is me te groot en dan ben ik nog verder van huis.
In totaal dus bijna 4 weken zonder racer, hij had ook geen back-up crank die past om er zolang in te zetten. Iets met geduld is een schone zaak of zo...
als je niet kunt sleutelen koop dan nooit een engelse sportwagenquote:Op maandag 25 maart 2013 20:02 schreef Oksel het volgende:
Ik heb weer wat op 't oog.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha ja.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:22 schreef dop het volgende:
[..]
als je niet kunt sleutelen koop dan nooit een engelse sportwagen
Kan wel een paar topics vullen met hilarische analyses van ze daar. Zo zou m'n as in eerste instantie barsten hebben gekregen omdat er geen onderhoud aan de fiets was gepleegdquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |