Wiskunde in de brugklas, Frans voor het examen of een studie Personeel en Arbeid? Moeilijke formulieren van DUO? Iets weten over studiefinanciering of studentenverenigingen? Dit is het forum voor leerkrachten, scholieren en studenten, van brugklas tot uni
WO Rechtsgeleerdheid natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht
De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!
Enne.. afgestudeerd zijn for the win! HAHA ARBEIDERS De afgestudeerde helden van dit topic • Sovereign • _-rally-_ • Thisbe • Pool • Smash-it • flubub • Argento • Sessy • GDPP • Maharbal (2x: Fiscaal en Notarieel) • Yashaaaaa • Eriksd
Ook leuk: de studenten, op aflopende tofheid van de universiteit en student:
Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Nouwja, schijnbaar is het allemaal prachtig nu de bierflesjes weg zijn. Het is hier nog steeds een teringbende, maar he, de chipszak en bierflesjes deden het hem.
Nouwja, schijnbaar is het allemaal prachtig nu de bierflesjes weg zijn. Het is hier nog steeds een teringbende, maar he, de chipszak en bierflesjes deden het hem.
Ik vroeg me dit ook al af maar durfde het niet te vragen uit angst voor cynisch commentaar. Het valt namelijk wel een beetje heel erg op.
Gewoon ballen kweken, het is internet maar en TIES wil de mede-ruggers-die-ook-op-fok-zitten niet leren kennen waardoor de kans dat die op m'n bek slaat, klein is
Op woensdag 20 maart 2013 20:34 schreef Yreal het volgende: NG is mij nu dingen aan het uitleggen over strafrecht die is goed en ze leert echt heel snel
ja maar openlijk kassameisjes versieren is ook weer zoiets. Bovendien ontleen ik elk greintje zelfvertrouwen dat ik heb aan mijn pak wat ben ik toch ook een vreselijk kansloos figuur
ja maar openlijk kassameisjes versieren is ook weer zoiets. Bovendien ontleen ik elk greintje zelfvertrouwen dat ik heb aan mijn pak wat ben ik toch ook een vreselijk kansloos figuur
Ik bedoel dit niet zo vervelend als het ongetwijfeld klinkt, maar je moet echt ophouden met zeuren daarover. Je praat jezelf alleen maar de put in terwijl je met een positievere insteek veel meer bereikt. Zelfvertrouwen en spontaniteit is voor de meeste vrouwen dertig keer zo aantrekkelijk als dat pak.
Ik bedoel dit niet zo vervelend als het ongetwijfeld klinkt, maar je moet echt ophouden met zeuren daarover. Je praat jezelf alleen maar de put in terwijl je met een positievere insteek veel meer bereikt. Zelfvertrouwen en spontaniteit is voor de meeste vrouwen dertig keer zo aantrekkelijk als dat pak.
Weet ik.
En ik loop ook maar wat te dollen natuurlijk. Fok is mijn uitlaatklep voor alle dagelijkse ellende geworden en daarom vind ik jullie allemaal vreselijk lief in het echt doe ik ook niet zo
Ik vind het bijzonder hinderlijk dat alle senior-users hier constant zichzelf en elkaar benoemen tot rechter. In de OP staat verdomme dat de Kamer bestaat uit Eriksd, eigent Sideshow gewoon even rechtsmacht op
Op woensdag 20 maart 2013 20:50 schreef Tchock het volgende: Ik vind het bijzonder hinderlijk dat alle senior-users hier constant zichzelf en elkaar benoemen tot rechter. In de OP staat verdomme dat de Kamer bestaat uit Eriksd, eigent Sideshow gewoon even rechtsmacht op
Op woensdag 20 maart 2013 20:50 schreef Tchock het volgende: Ik vind het bijzonder hinderlijk dat alle senior-users hier constant zichzelf en elkaar benoemen tot rechter. In de OP staat verdomme dat de Kamer bestaat uit Eriksd, eigent Sideshow gewoon even rechtsmacht op
Je kunt niet zo maar een autonome rechtsorde uitroepen. En nou niet over Van Gend en Loos beginnen, want je voldoet aan geen van de eisen gesteld in de overwegingen.
Je kunt niet zo maar een autonome rechtsorde uitroepen. En nou niet over Van Gend en Loos beginnen, want je voldoet aan geen van de eisen gesteld in de overwegingen.
Op woensdag 20 maart 2013 21:09 schreef Tchock het volgende: Ik heb advies nodig van iemand met een beetje class maar ik kan het in verband met FOK!kende vriendin niet verder uitleggen dan dit. Iemand?
Op woensdag 20 maart 2013 21:09 schreef Tchock het volgende: Ik heb advies nodig van iemand met een beetje class maar ik kan het in verband met FOK!kende vriendin niet verder uitleggen dan dit. Iemand?
Volgens mij wel iets wat er op lijkt maar dat stelt niets voor en werkt duizend keer kutter dan de mobiele site. Hoe dat zo ineens?
Ik bevind me helaas in een positie zonder computer en dus ben ik genoodzaakt om op mijn ietwat achterhaalde iPhone 4 het reilen en zeilen van de fokkende rechtenstudenten te volgen. Een app maakt het een en wellicht wat aantrekkelijker, vandaar.
Ik bevind me helaas in een positie zonder computer en dus ben ik genoodzaakt om op mijn ietwat achterhaalde iPhone 4 het reilen en zeilen van de fokkende rechtenstudenten te volgen. Een app maakt het een en wellicht wat aantrekkelijker, vandaar.
ik vond de app geen succes. Je kan beter via een browser forummen.
Tenminste een 'wedergroet', dat kan ik zeer waarderen in een harde wereld waar kilheid de boventoon voert.
Eens. Daar had ik het vandaag nog over met iemand! Dat mensen vaak niet eens meer beleefdheidsnormen e.d. in acht nemen maar gewoon maar respectloos knallen.
Dat kan je tegen iedereen in welke situatie dan ook wel zeggen. Ik zou dat graag eens in een moskee prediken tegenover de haatbaarden: 'ga eens lekker aan het bier.'
Dat kan je tegen iedereen in welke situatie dan ook wel zeggen. Ik zou dat graag eens in een moskee prediken tegenover de haatbaarden: 'ga eens lekker aan het bier.'
Op woensdag 20 maart 2013 21:54 schreef Etsu het volgende: mare paxxie, ik moet alleen nog 1 week doen (vorige week) en dan ben ik er klaar voor het is eigenlijk best makkelijk
Op woensdag 20 maart 2013 22:03 schreef Valid het volgende: Bijzonder hoe Flach en Krans er in slagen om een ogenschijnlijk gortig en droog onderwerp als burgerlijk procesrecht toch interessant te maken.
Valt ook eigenlijk wel mee met droog en gortig vind ik.
Op woensdag 20 maart 2013 22:03 schreef Valid het volgende: Bijzonder hoe Flach en Krans er in slagen om een ogenschijnlijk gortig en droog onderwerp als burgerlijk procesrecht toch interessant te maken.
Was je live aanwezig? Of kijk je het terug Ik ben nog bezig met bewijs, maar heb een iets andere volgorde dan het boek nu
Was je live aanwezig? Of kijk je het terug Ik ben nog bezig met bewijs, maar heb een iets andere volgorde dan het boek nu
Ik was bij sommige colleges aanwezig, maar ben ze nu aan het terug kijken. Ben het boek ook nog aan het lezen, nog maar 160 pagina's gehad helaas. Gelukkig gaat het lezen wel aardig vlot.
Ik was bij sommige colleges aanwezig, maar ben ze nu aan het terug kijken. Ben het boek ook nog aan het lezen, nog maar 160 pagina's gehad helaas. Gelukkig gaat het lezen wel aardig vlot.
Wow, ja ik ben afgestapt van het boek en bezig met die Boom Basics, lijkt alles veel duidelijker al zal ik over Arbitrage e.d. nog wel alles na lezen in het boek Ben ook zelf de arresten goed aan het samen vatten, stukken beter dan die van de Joho
Je kunt de stof veel beter halen uit de memorie van toelichting van de betreffende wetten inderdaad.
Nee gewoon uit het voorgeschreven (hand)boek. Leer je ook nog eens informatie destilleren en wat achtergronden ipv alleen hapklare brokken stof te verwerken.
Nee gewoon uit het voorgeschreven (hand)boek. Leer je ook nog eens informatie destilleren en wat achtergronden ipv alleen hapklare brokken stof te verwerken.
Daar ben ik het mee eens, maar niet bij dit vak, droge processtof
Thanks, vond het al zo raar dat m'n boek de RuG wel als publiekrechtelijk orgaan noemt en zegt dat de VU niet krachtens publiekrecht is ingesteld.
Het is wel een bestuursorgaan, er staat in de statuten dat ze rechtspersoonlijkheid bezit en ze heeft openbaar gezag. Maar dus niet aangesteld in de Wet Hoger Onderwijs, in tegenstelling tot de universiteiten te Leiden, Groningen, Amsterdam, Utrecht, Delft, Wageningen, Eindhoven, Enschede, Rotterdam en Maastricht. Oh en Tilburg, Nijmegen nog als bijzondere Universiteit.
Voor een vak enkel wat arresten voor week 1 en 2 opgegeven gekregen, maar in week 3-7 wordt een mega hoeveelheid arresten besproken tijdens de hc's. Nergens was echt duidelijk of dat nu verplichte stof was, daar dit niet expliciet was benoemd. Dan eindelijk een reactie van de docent op BB:
quote:
De leerstukken die in de verplichte literatuur voorkomen en/of die op de hoorcolleges van week 3 tot en met 7 aan de orde zijn geweest dient u te kunnen toepassen. Het is echter niet nodig dat u daarbij arrestnamen of relevante passages uit de arresten citeert.
Het is wel een bestuursorgaan, er staat in de statuten dat ze rechtspersoonlijkheid bezit en ze heeft openbaar gezag. Maar dus niet aangesteld in de Wet Hoger Onderwijs, in tegenstelling tot de universiteiten te Leiden, Groningen, Amsterdam, Utrecht, Delft, Wageningen, Eindhoven, Enschede, Rotterdam en Maastricht. Oh en Tilburg, Nijmegen nog als bijzondere Universiteit.
Hier ben ik het wel mee eens, maar het valt me keer op keer op hoe weerzinwekkend slecht de meeste juridische handboeken zijn geschreven. Soms wind ik me er echt over op. Ogenschijnlijk willekeurig alinea's in klein / groot lettertype afdrukken, kopjes die helemaal niet aansluiten bij de stof die behandeld wordt, hoofdstukken die beginnen met uitzonderingen terwijl de hoofdlijn nog niet benoemd is. Een goed gestructureerde transparante tekst, kom daar maar eens om.
Het is dat ik waarde hecht aan het lezen van de voorgeschreven literatuur en geen dingen wil missen, maar soms moet ik me echt inhouden om een boek niet dicht te slaan en terug in de kast te drukken.
Ja ookal is de stof ontzettend beknopt in deze Boom Basics, de structuur en uitleg is vele malen logischer dan in die Compendium, die rare tussenalinea's inderdaad
Hier ben ik het wel mee eens, maar het valt me keer op keer op hoe weerzinwekkend slecht de juridische handboeken zijn geschreven. Soms wind ik me er echt over op. Ogenschijnlijk willekeurig alinea's in klein / groot lettertype afdrukken, kopjes die helemaal niet aansluiten bij de stof die behandeld wordt, hoofdstukken die beginnen met uitzonderingen terwijl de hoofdlijn nog niet benoemd is. Een goed gestructureerde transparante tekst, kom daar maar eens om.
Ik ben het niet met je eens. Ik heb geen problemen met de schrijfwijze en structuur van zeg een Asser. Sterker nog, ik vind het goed geschreven handboeken.
Mijn bestuursrechtboek is wel heel fijn. Alle stof in normaal lettertype met allemaal tussenalinea's in een kleiner lettertype waar nooit pure stof in staat maar wel verduidelijking en voorbeelden
Het boek voor Europees lijkt er daarentegen weer geen snars van begrepen te hebben.
Op woensdag 20 maart 2013 22:22 schreef Tchock het volgende: Mijn bestuursrechtboek is wel heel fijn. Alle stof in normaal lettertype met allemaal tussenalinea's in een kleiner lettertype waar nooit pure stof in staat maar wel verduidelijking en voorbeelden
Het boek voor Europees lijkt er daarentegen weer geen snars van begrepen te hebben.
Welk boek wordt tegenwoordig dan gebruikt? Vond het destijds een prima boek.
Welk boek wordt tegenwoordig dan gebruikt? Vond het destijds een prima boek.
Europees Recht, Algemeen Deel door Eijsbouts, Jans, Prechal en Senden. Het boek heeft een beetje last van het 'we weten niet welk lettertype leuker staat'-syndroom.
Asser wordt bij ons niet voorgeschreven, maar ik doel met name op de handboeken van bestuursrecht, compendium bpr, Pitlo goederenrecht, etc.
De vraag of een tekst wel of niet goed geschreven is, hangt overigens niet (enkel) af van smaak denk ik.
De Pitlo vind ik ook een prima boek.
Wellicht niet alleen. Het valt mij alleen op dat jij hele andere normen langs een tekst legt dan ik en dat ik blijkbaar minder waarde hecht aan een starre tekstindeling/structuur.
Ik ben het niet met je eens. Ik heb geen problemen met de schrijfwijze en structuur van zeg een Asser. Sterker nog, ik vind het goed geschreven handboeken.
Europees Recht, Algemeen Deel door Eijsbouts, Jans, Prechal en Senden. Het boek heeft een beetje last van het 'we weten niet welk lettertype leuker staat'-syndroom.
Voor mij is een tekst ook geen schema van ingevulde begrippen en onderwerpen maar meer een dynamische organische weergave van kennis/informatie. Een goede vriend van mij schrijft zijn teksten wel volgens een strak vooropgezet plan en vult dat dan in terwijl ik meer begin met schrijven en gedurende het proces de tekst als het ware zichzelf vorm laat geven.
Ik denk, Valid, dat jij dan liever de teksten van die vriend zou lezen. Gezien je voorkeuren.
Wellicht niet alleen. Het valt mij alleen op dat jij hele andere normen langs een tekst legt dan ik en dat ik blijkbaar minder waarde hecht aan een starre tekstindeling/structuur.
Wat voor normen leg jij dan langs een tekst? De boeken zijn geschreven en worden gelezen met het oog op overdracht van inzichten en kennis. Er zijn vrij algemene maatstaven waar een goede tekst in dat geval aan moet voldoen.
Les 1 voor het schrijven van een heldere tekst (al helemaal als het doel didactisch is) is dat je je lezers in staat stelt om de richting en hoofdgedachte van de tekst snel te 'doorzien'. Een goede auteur verstopt de kernzinnen van een alinea bijvoorbeeld niet steeds ergens in het midden van een alinea.
Daarnaast: een auteur die een verhaal niet helder op papier kan krijgen heeft het vaak ook niet helder in z'n hoofd.
Wat voor normen leg jij dan langs een tekst? De boeken zijn geschreven en worden gelezen met het oog op overdracht van inzichten en kennis. Er zijn vrij algemene maatstaven waar een goede tekst in dat geval aan moet voldoen.
Les 1 voor het schrijven van een heldere tekst (al helemaal als het doel didactisch is) is dat je je lezers in staat stelt om de richting en hoofdgedachte van de tekst snel te 'doorzien'. Een goede auteur verstopt de kernzinnen van een alinea bijvoorbeeld niet steeds ergens in het midden van een alinea.
Iemand die een verhaal niet helder op papier kan krijgen heeft het vaak ook niet helder in z'n hoofd.
Blijkbaar andere dan die jij er langs legt? Anders vonden we wel hetzelfde.
Sowieso zijn bij handboeken als de Asser e.d. didactiek en onderwijsdoeleinden niet primair maar zijn het meer naslagwerken. Zo moet je zo ook lezen.
En verder kan me gewoon een andere schrijfstijl hebben waarbij kort en bondig niet numero uno als prioriteit is? Ik vind wat je zegt gewoon onzin. Ik kan een prima juridische tekst schrijven over een onderwerp waar ik heel goed in zit waarvan jij hoogstwaarschijnlijk vindt dat het niet 'helder' is. Deze discussie hebben we volgens mij al twee keer gehad en ik vind je opvattingen gewoon veel te rigide.
Op woensdag 20 maart 2013 22:36 schreef Tchock het volgende: Het valt me op dat Acta voor zo'n conservatief iemand heel snel de andere mensen te vasthoudend of ongenuanceerd vindt.
Conservatief en ongenuanceerd gaan per se hand in hand? Denk je dat ik een of ander Tea Party figuur ben of zo?
Op woensdag 20 maart 2013 22:40 schreef Etsu het volgende: Hihi misschien zitten we wel naast elkaar met het tentamen, TIES, zoals Pax en ik toevallig ook naast elkaar zaten bij staatsrecht 1A
Oh man wat spannend ik weet niet of ik vannacht wel kan slapen met deze gedachte in mijn achterhoofd