SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik vind het onzinnige grondstoffen-, geld- en energieverspilling.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:19 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vind het nou ook weer niet zo'n ramp?Daar kun je moeilijk iets tegenin brengen volgens mij
![]()
![]()
Ik ben daar sowieso niet zo mee bezig. Dus ook niet met betrekking tot wetbundels. Ik beschouw die dingen echt nooit op zo'n manier.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het onzinnige grondstoffen-, geld- en energieverspilling.Daar kun je moeilijk iets tegenin brengen volgens mij
![]()
![]()
We moeten wel een beetje zuinig zijn op onze wereld hoor actaquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik ben daar sowieso niet zo mee bezig. Dus ook niet met betrekking tot wetbundels. Ik beschouw die dingen echt nooit op zo'n manier.![]()
Ga jij eens feesten ofzo , met je vakantiequote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:23 schreef NotGuilty het volgende:
Een lapo, een OP en een TT van Acta. Hier moet ik posten.![]()
Speciaal voor jou een ondernemingsrecht TT.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ga jij eens feesten ofzo , met je vakantie![]()
Komt goed, ik vertrek morgen voor een week naar een andere stad, waar al het feest op mij wachtquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ga jij eens feesten ofzo , met je vakantie![]()
![]()
![]()
Ik zal gewoon eerlijk toegeven dat ik helemaal niet echt bezig ben met dergelijke zaken. Het zit gewoon niet echt in mijn denksysteem zeg maar.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
We moeten wel een beetje zuinig zijn op onze wereld hoor acta![]()
Staphorst?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:25 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Komt goed, ik vertrek morgen voor een week naar een andere stad, waar al het feest op mij wacht![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door Yreal op 16-03-2013 17:33:17 ]![]()
Ik ken het nietquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Speciaal voor jou een ondernemingsrecht TT.![]()
![]()
Ik heb wat mensen van stage toegevoegd op linkedin, nu verschijnen alle 3.000.000 werknemers bij die toko ineens in het schermpje "ken je deze mensen"![]()
![]()
![]()
Met alle respect. Je ziet niet wat er gaande is wat betreft vrouwen en minderheden in Egypte door de Arabische lente? Ik vind het schokkend. Radicaal islamitisch, hoe kom je erbij? Dit is gewoon islamitisch, het betreft hier de moslimbroederschap.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat is nou je punt? Hoezo 'achteruitgang'?Je linkt naar een radicaal islamitische bron die vrouwen geen gelijke rechten toekent, maar dat deden ze tien jaar geleden ook niet hoor.
![]()
Ik zie wat er gaande is wat betreft vrouwen en minderheden in Egypte. Full stop. Mijns inziens staat dat los van de Arabische Lente of welke partij dan ook. Vķķr de revolutie hoorde je net zulke afschuwelijke berichten uit die streek over vrouwen-, homo- en mensenrechten in het algemeen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:27 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Met alle respect. Je ziet niet wat er gaande is wat betreft vrouwen en minderheden in Egypte door de Arabische lente? Ik vind het schokkend. Radicaal islamitisch, hoe kom je erbij? Dit is gewoon islamitisch, het betreft hier de moslimbroederschap.![]()
Nouwja, die gasten snappen het tenminstequote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:27 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Met alle respect. Je ziet niet wat er gaande is wat betreft vrouwen en minderheden in Egypte door de Arabische lente? Ik vind het schokkend. Radicaal islamitisch, hoe kom je erbij? Dit is gewoon islamitisch, het betreft hier de moslimbroederschap.Niks vrouwen in auto's en werken, gewoon schoonmaken en koken met die bende
![]()
![]()
![]()
Zulke vrouwen zijn er nog genoeg hoorquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nouwja, die gasten snappen het tenminsteNiks vrouwen in auto's en werken, gewoon schoonmaken en koken met die bende
![]()
![]()
Ik heb mij nog amper bezig gehouden met nv'squote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:27 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is ook vrij oud. 1913 of 1914 geloof ik.En het is een specifiek NV-arrest.
. Ik ben vooral bezig met bv's.
![]()
Mooizoquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:32 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Zulke vrouwen zijn er nog genoeg hoor![]()
![]()
Dat staat dus helemaal niet los van de Arabische lente en hoe kan dit nou losstaan van de moslimpartij? Het is immers die partij die dit beleid voert. Tussen horen en uitvoeren is een groot verschil. Zij waren toen immers geen beleidsbepaler en nu wel. Hoe komt dat? Arabische lente.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zie wat er gaande is wat betreft vrouwen en minderheden in Egypte. Full stop. Mijns inziens staat dat los van de Arabische Lente of welke partij dan ook. Vķķr de revolutie hoorde je net zulke afschuwelijke berichten uit die streek over vrouwen-, homo- en mensenrechten in het algemeen.![]()
De twee hebben natuurlijk ook best wat overeenkomsten. Al is het nu natuurlijk een stuk minder dan voorheen. Maar het is wel handig wat te weten van beide rechtsvormen zeker nu er meer verschillen zijn. En wellicht is de ene vorm net wat geschikter voor bepaalde doeleinden dan de ander. En vergeet niet dat de NV-regeling het model was voor de BV-regeling toen die destijds gemaakt en ingevoerd werd!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb mij nog amper bezig gehouden met nv's. Ik ben vooral bezig met bv's.
Ook al zijn er maar een paar honderd NV's in Nederland.![]()
![]()
Binnen het estate wereldje heb je mensen die roepen dat het regime van de nv nu een stuk voordeliger is dan de bv's. Waarom ontgaat mij een beetjequote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
De twee hebben natuurlijk ook best wat overeenkomsten. Al is het nu natuurlijk een stuk minder dan voorheen. Maar het is wel handig wat te weten van beide rechtsvormen zeker nu er meer verschillen zijn. En wellicht is de ene vorm net wat geschikter voor bepaalde doeleinden dan de ander. En vergeet niet dat de NV-regeling het model was voor de BV-regeling toen die destijds gemaakt en ingevoerd werd!
Ook al zijn er maar een paar honderd NV's in Nederland.![]()
![]()
Je hebt het niet gevraagd?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Binnen het estate wereldje heb je mensen die roepen dat het regime van de nv nu een stuk voordeliger is dan de bv's. Waarom ontgaat mij een beetje![]()
![]()
Volgens mij stel je je de situatie pre-revolutie veel te rooskleurig voor. Ook toen was 90% van Egypte islamitisch en ook toen waren vrouwen minderwaardig. Dat de moslimpartij nu aan de macht is helpt uiteraard niet met de emancipatie, maar je doet net alsof ze iets kapot maken dat er in werkelijkheid helemaal niet was.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:33 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Dat staat dus helemaal niet los van de Arabische lente en hoe kan dit nou losstaan van de moslimpartij? Het is immers die partij die dit beleid voert. Tussen horen en uitvoeren is een groot verschil. Zij waren toen immers geen beleidsbepaler en nu wel. Hoe komt dat? Arabische lente.
Ik denk eigenlijk dat het protest van de regerende partij uiteindelijk in het voordeel werkt van de vrouwen en homoseksuelen, aangezien er dan veel makkelijker sancties kunnen worden opgelegd uit grond van onder andere het Vrouwenverdrag.
De revolutie verandert praktisch niets in Egypte. For better or worse.![]()
De mensen op de afdeling begonnen in koor te lachen toen ze dat hoorde, dus ik dacht dat het onzin wasquote:![]()
Ik baal inmiddels wel dat ik geen successie wet heb gekozen. Dat hele onderwerp ontgaat mij echt volledig nu, terwijl het ongeveer de hoofdbezigheid is van de afdeling![]()
![]()
Tja estate planning en Sw gaan praktisch hand in handquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
De mensen op de afdeling begonnen in koor te lachen toen ze dat hoorde, dus ik dacht dat het onzin was![]()
Ik baal inmiddels wel dat ik geen successie wet heb gekozen. Dat hele onderwerp ontgaat mij echt volledig nu, terwijl het ongeveer de hoofdbezigheid is van de afdelingen het is niet zomaar iets dat je je even eigen maakt. Ook kennis van het erfrecht is wel handig dan.
![]()
De planning was om een half jaartje aangiftes te gaan doen ergens, dus ik koos loonbelastingquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:45 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Tja estate planning en Sw gaan praktisch hand in handen het is niet zomaar iets dat je je even eigen maakt. Ook kennis van het erfrecht is wel handig dan.
![]()
![]()
Ah op die manierquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
De planning was om een half jaartje aangiftes te gaan doen ergens, dus ik koos loonbelastingWel balen
loonbelasting en estate planning is namelijk ook geen combi.
![]()
![]()
Vooral sinds de werkkostenregeling is dat echt absoluut niet boeiend meerquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah op die manierWel balen
loonbelasting en estate planning is namelijk ook geen combi.
![]()
Lb is tof hoorquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:46 schreef Actaeon het volgende:
Overigens Sw > Lb. Dus had gewoon sowieso Sw gekozen!![]()
![]()
Hou toch op zeg. Vrouw met kinderen die zich van de Islam heeft afgekeerd, krijgt nu 14 jaar cel onder het beleid van Morsi de vredelievende Moslim. Onder Mubarak werden deze papieren nog netjes ondertekend door mensen van de rechterlijke macht. Ook die worden nu gestraft. Daarbij kunnen veel mensen nu niet meer de islam verlaten, dat kon eerder dus nog wel. Er veranderen wel degelijk dingen. Wat ik met je eens ben is dat een groot deel van de bevolking dit altijd heeft gewild, ze kregen het alleen niet op deze wijze voor elkaar. Ik leef mee met de minderheden en vrouwen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij stel je je de situatie pre-revolutie veel te rooskleurig voor. Ook toen was 90% van Egypte islamitisch en ook toen waren vrouwen minderwaardig. Dat de moslimpartij nu aan de macht is helpt uiteraard niet met de emancipatie, maar je doet net alsof ze iets kapot maken dat er in werkelijkheid helemaal niet was.
Ik denk eigenlijk dat het protest van de regerende partij uiteindelijk in het voordeel werkt van de vrouwen en homoseksuelen, aangezien er dan veel makkelijker sancties kunnen worden opgelegd uit grond van onder andere het Vrouwenverdrag.
De revolutie verandert praktisch niets in Egypte. For better or worse.![]()
Ik mag hopen dat je hier mee niet insinueert dat ik dat niet doe.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:48 schreef SaulGoodman het volgende:
Ik leef mee met de minderheden en vrouwen.![]()
En, heb je al wat ondernomen tegen al deze vreselijke wantoestanden?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:48 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Hou toch op zeg. Vrouw met kinderen die zich van de Islam heeft afgekeerd, krijgt nu 14 jaar cel onder het beleid van Morsi de vredelievende Moslim. Onder Mubarak werden deze papieren nog netjes ondertekend door mensen van de rechterlijke macht. Ook die worden nu gestraft. Daarbij kunnen veel mensen nu niet meer de islam verlaten, dat kon eerder dus nog wel. Er veranderen wel degelijk dingen. Wat ik met je eens ben is dat een groot deel van de bevolking dit altijd heeft gewild, ze kregen het alleen niet op deze wijze voor elkaar. Ik leef mee met de minderheden en vrouwen.![]()
Doe ik niet. Betreur het wel dat je het verband en de grote negatieve verandering niet ziet.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je hier mee niet insinueert dat ik dat niet doe.![]()
saul, ben je ooit wel eens in een "moslimstaat" geweest?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:50 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Doe ik niet. Betreur het wel dat je het verband en de grote negatieve verandering niet ziet.![]()
Dat gebrek aan avondwerkgroepen is in jouw geval natuurlijk wel weer irritant jaquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Leek mij toendertijd niks. Bovendien ook geen avond werkgroepenachja je kan het altijd volgend jaar nog volgen.
![]()
![]()
Vind het niet om te lachen. Wat kan ik doen? Die oetlul van een Timmermans voert een waanzinnig beleid.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
En, heb je al wat ondernomen tegen al deze vreselijke wantoestanden?![]()
Het is toentertijd en avondwerkgroepen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Leek mij toendertijd niks. Bovendien ook geen avond werkgroepen![]()
Denk dat ik hem toch volgend jaar nog wel even mee pak jaquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat gebrek aan avondwerkgroepen is in jouw geval natuurlijk wel weer irritant jaachja je kan het altijd volgend jaar nog volgen.
![]()
Een land met overwegend moslims ja.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
saul, ben je ooit wel eens in een "moslimstaat" geweest?![]()
Het is onderdeel van fiscaal recht toch?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Denk dat ik hem toch volgend jaar nog wel even mee pak ja![]()
Mijn telefoon zijn autocorrect is redelijk triggerhappy met extra spatiesquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is toentertijd en avondwerkgroepen.![]()
![]()
welke?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:52 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Een land met overwegend moslims ja.![]()
we moeten lb of sw kiezenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is onderdeel van fiscaal recht toch?![]()
SGP staat vrouwen toe op de kieslijst. Een heugelijke dag voor alle vrouwen in Nederland die graag 5 werkdagen per week, 8 uur per dag boos aangekeken willen worden.![]()
Tuurlijk kan ik wel een verschil maken, waar zeg ik dat ik dat niet kan. Wat is dit nou weer voor een veronderstelling. Nee, ik moet het allemaal maar mooi vinden wat er in Egypte gebeurt. Het klopt dat bepaalde Turken zelf ook een hekel aan Arabieren hebben, maar dat is weer een ander verhaal. Tuurlijk is Turkije geen Iran of Irak, maar er blijven dingen gebeuren die in een EU-lidstaat niet zijn toegestaan.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
En dan nog kan je het verschil tussen moslims en fundamentalistische randmongolen niet maken?![]()
Wat is dit nou weer voor onzinquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:02 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Nee, ik moet het allemaal maar mooi vinden wat er in Egypte gebeurt.![]()
![]()
Ach, bij de jongeren-afdeling en bij andere bijeenkomsten waren vrouwen al actief. Het zal alleen maar goed voor de uitstraling zijn als er een leuk kort rokje de kamer in komt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:00 schreef Tchock het volgende:
SGP staat vrouwen toe op de kieslijst. Een heugelijke dag voor alle vrouwen in Nederland die graag 5 werkdagen per week, 8 uur per dag boos aangekeken willen worden.![]()
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:00 schreef Tchock het volgende:
![]()
Vraag mij af of er ooit een vrouw bij de SGP in de kamer gaat zitten. Die willen dat volgens mij helemaal niet.![]()
Hoewel ik geen idee heb hoe de partij intern functioneert lijkt het me niet dat de top dat toestaat. Aangezien ook vandaag werd benadrukt dat het geen plek is voor een vrouw.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:04 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Ach, bij de jongeren-afdeling en bij andere bijeenkomsten waren vrouwen al actief. Het zal alleen maar goed voor de uitstraling zijn als er een leuk kort rokje de kamer in komt.![]()
Er zijn wel een hoop vrouwen lid van de SGP. Die daarmee dus benadrukken dat ze zichzelf een minderwaardig geslacht vinden. Ik snap het ook niet zo goedquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:04 schreef Yreal het volgende:
[..]![]()
![]()
Vraag mij af of er ooit een vrouw bij de SGP in de kamer gaat zitten. Die willen dat volgens mij helemaal niet.![]()
![]()
Ik blijf het een apart standpunt vinden. Ook vanuit mijn visie gezien.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoewel ik geen idee heb hoe de partij intern functioneert lijkt het me niet dat de top dat toestaat. Aangezien ook vandaag werd benadrukt dat het geen plek is voor een vrouw.![]()
Wat is in deze context jouw visie?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:06 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Ik blijf het een apart standpunt vinden. Ook vanuit mijn visie gezien.![]()
Ja, dat is hetzelfde als een hoofddoek dragen. Ik snap het wel, want ik ken de bron. Maar het blijft apart.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er zijn wel een hoop vrouwen lid van de SGP. Die daarmee dus benadrukken dat ze zichzelf een minderwaardig geslacht vinden. Ik snap het ook niet zo goed![]()
Ik snap nooit zo goed waarom men thuis blijven en voor de kinderen zorgen als minderwaardig ziet aan de werkende manquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er zijn wel een hoop vrouwen lid van de SGP. Die daarmee dus benadrukken dat ze zichzelf een minderwaardig geslacht vinden. Ik snap het ook niet zo goed. Ik ben oprecht en serieus als ik zeg dat die vrouwen het veel beter bekeken hebben.
Door lid te zijn van de sgp laten ze zien achter dit wereldbeeld te staan. Prima toch?
![]()
Juist. Als ze vrijwillig erachter staan is het prima.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo goed waarom men thuis blijven en voor de kinderen zorgen als minderwaardig ziet aan de werkende man. Ik ben oprecht en serieus als ik zeg dat die vrouwen het veel beter bekeken hebben.
Door lid te zijn van de sgp laten ze zien achter dit wereldbeeld te staan. Prima toch?
![]()
De gemiddelde moslimvrouw draagt dat hoofddoekje dan ook met liefde.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:09 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Juist. Als ze vrijwillig erachter staan is het prima.![]()
Dat een vrouw net zo mag werken als de man dat doet. Dat het vroeger anders ging was logisch. De bron geeft aan dat de man sterker is en daardoor het landwerk moet doen. En in Hooglied staat een lofzang voor de huisvrouw. Ik hecht daar allemaal weinig waarde aan.quote:![]()
Als zij dat willen doen, prima. Ik snap echter niet dat als ze hun schoonheid moeten bedekken, waarom ze dan wel onder de make-up zitten. Kan iemand mij dit uitleggen. Ik kan het niet plaatsen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
De gemiddelde moslimvrouw draagt dat hoofddoekje dan ook met liefde.![]()
Ik snap het ook niet helemaal, maar ze hechten veel waarden aan zichzelf bewaren voor hun latere man. Waarom snap ik ook niet echt, maar ze doen het maar lekker. Ik ken een heleboel moslima's (hbo gedaan in de schilderswijk en de bijlmer) en die waren allemaal bloedmooi en wilde toch heel graag hoofddoekjes dragen om de een of andere redenenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:13 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Als zij dat willen doen, prima. Ik snap echter niet dat als ze hun schoonheid moeten bedekken, waarom ze dan wel onder de make-up zitten. Kan iemand mij dit uitleggen. Ik kan het niet plaatsen.![]()
![]()
Misschien omdat het niet meer zoals vroeger is, toen het zeldzaam was dat men ging scheiden. Nu loopt een man zo weg ( of de vrouw ) en moet ze voor haar zelf kunnen zorgen, als ik er vanuit ga dat het iemand is die liever niet van een uitkering wil leven.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo goed waarom men thuis blijven en voor de kinderen zorgen als minderwaardig ziet aan de werkende man. Ik ben oprecht en serieus als ik zeg dat die vrouwen het veel beter bekeken hebben.
Om dat te kunnen doen moet je als vrouw nou eenmaal studeren en werken. Er is trouwens niks mis met thuis blijven als iemand dat graag wil, en om even op jou in te haken; Er zijn ook genoeg huismannen, dat is ook niet meer zo een heel raar verschijnsel![]()
![]()
Vaak genoeg is het niet vrijwillig.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet helemaal, maar ze hechten veel waarden aan zichzelf bewaren voor hun latere man. Waarom snap ik ook niet echt, maar ze doen het maar lekker. Ik ken een heleboel moslima's (hbo gedaan in de schilderswijk en de bijlmer) en die waren allemaal bloedmooi en wilde toch heel graag hoofddoekjes dragen om de een of andere redenen![]()
Vrouwen zijn inderdaad al erg actief binnen de SGP. Alleen niet in publieke functies. Binnen de jongerenvereniging spelen zij wel een zeer prominente rol, ik heb een aantal keer gedebatteerd tegen een paar SGP dames.
Wat betreft organisatie is de SGP een partij om jaloers op te zijn. Wat betreft cultuur is het afschuwelijk. Het leven in de gereformeerde delen van Nederland is beklemmend en verstikkend.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon![]()
Gast, vrouwenmishandeling en onderdrukking is van alle tijden en culturen. Dat jij daar continue moslims op doorzaagt is erg vermoeiend.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:17 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Vaak genoeg is het niet vrijwillig.![]()
Spreek voor jezelfquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:17 schreef Ryon het volgende:
Vrouwen zijn inderdaad al erg actief binnen de SGP. Alleen niet in publieke functies. Binnen de jongerenvereniging spelen zij wel een zeer prominente rol, ik heb een aantal keer gedebatteerd tegen een paar SGP dames.
Wat betreft organisatie is de SGP een partij om jaloers op te zijn. Wat betreft cultuur is het afschuwelijk. Het leven in de gereformeerde delen van Nederland is beklemmend en verstikkend.![]()
![]()
Fair enough, dat is zeker waar.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:16 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Misschien omdat het niet meer zoals vroeger is, toen het zeldzaam was dat men ging scheiden. Nu loopt een man zo weg ( of de vrouw ) en moet ze voor haar zelf kunnen zorgen, als ik er vanuit ga dat het iemand is die liever niet van een uitkering wil leven.Prachtig lijkt mij datquote:Om dat te kunnen doen moet je als vrouw nou eenmaal studeren en werken. Er is trouwens niks mis mee met thuis blijven als iemand dat graag wil, en om even op jou in te haken; Er zijn ook genoeg huismannen, dat is ook niet meer zo een heel raar verschijnsel7 uur op, kindjes aankleden, brood smeren, vrouwen en kinderen de deur uit en weer lekker verder tukken. Dan ronde 11e boodschappen doen, eten op en nog wat schoonmaken. Dan lekker nog wat lezen en de kindjes weer halen.
![]()
![]()
![]()
Het is geen schande om huisman te zijn. Dit meen ik serieus.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:20 schreef Yreal het volgende:
Prachtig lijkt mij dat7 uur op, kindjes aankleden, brood smeren, vrouwen en kinderen de deur uit en weer lekker verder tukken. Dan ronde 11e boodschappen doen, eten op en nog wat schoonmaken. Dan lekker nog wat lezen en de kindjes weer halen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon![]()
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:23 schreef NotGuilty het volgende:
Een lapo, een OP en een TT van Acta. Hier moet ik posten.![]()
Het lijkt me afschuwelijk.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het is geen schande om huisman te zijn. Dit meen ik serieus.![]()
Zwolle stad valt nog wel mee, maar de dorpen die erom heen zitten zijn geen feest. Ik denk dat je dat zelf ook wel hebt meegemaakt.quote:For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
nu nog een rijke vrouwquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het is geen schande om huisman te zijn. Dit meen ik serieus.![]()
![]()
Eh, uiteraard. Ik woon hier al bijna eenvijfde eeuw.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:25 schreef Ryon het volgende:
[..]
Zwolle stad valt nog wel mee, maar de dorpen die erom heen zitten zijn geen feest. Ik denk dat je dat zelf ook wel hebt meegemaakt.![]()
Mij ook. Dit omdat ik (fulltime) werken beschouw als een essentieel onderdeel van je identiteit en maatschappelijk leven.quote:
Betekent echter niet dat als een man het fijn vindt om zorgtaken op zich te nemen hij dat niet zou mogen doen.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Ik zag de editquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eh, uiteraard. Ik woon hier al bijna eenvijfde eeuw.![]()
![]()
Ze moet wel flink verdienen om echt comfortabel op te kunnen leven als de man echt niet werkt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:26 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Of gewoon een werkende vrouw he,die zijn er genoeg.![]()
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:26 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Of gewoon een werkende vrouw he,die zijn er genoeg.dit hequote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze moet wel flink verdienen om echt comfortabel op te kunnen leven als de man echt niet werkt.mijn ex kan zichzelf amper onderhouden
![]()
![]()
Inderdaad. Als een vrouw een baan op wo niveau heeft (bijvoorbeeld juriste) verdient zij meer dan genoeg om een huishouden in haar eentje mee te kunnen voorzien.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:26 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Of gewoon een werkende vrouw he,die zijn er genoeg.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
ik heb dure hobbysquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Inderdaad. Als een vrouw een baan op wo niveau heeft (bijvoorbeeld juriste) verdient zij meer dan genoeg om een huishouden in haar eentje mee te kunnen voorzien.![]()
![]()
Uiteraard, maar dat noem ik dan ook flink verdienen. Ik zou niet graag een gezin met kinderen voeden op één modaal salaris. En de meeste mensen verdienen modaal of lager.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Inderdaad. Als een vrouw een baan op wo niveau heeft (bijvoorbeeld juriste) verdient zij meer dan genoeg om een huishouden in haar eentje mee te kunnen voorzien.![]()
Hoezo? Ik weet dat mannen (nog steeds) vaak net iets meer dan een vrouw verdienen, maar hoe is dat anders dan het geval waarbij de vrouw thuis blijft? Ik heb het namelijk niet over tweeverdieners, dan zou dit gesprek in eerste instantie ( over vrouwen die thuis blijven ) niet op gang gekomen zijnquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze moet wel flink verdienen om echt comfortabel op te kunnen leven als de man echt niet werkt.Preciesquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik een onderscheid maak tussen man en vrouw, maar ook als de man werkt en de vrouw niet moet hij een goede baan hebben om een gezin te financieren.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:29 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Hoezo? Ik weet dat mannen (nog steeds) vaak net iets meer dan een vrouw verdienen, maar hoe is dat anders dan het geval waarbij de vrouw thuis blijft? Ik heb het namelijk niet over tweeverdieners, dan zou dit gesprek in eerste instantie ( over vrouwen die thuis blijven ) niet op gang gekomen zijn![]()
Dat is niet ongebruikelijk trouwens, hoewel ik er mij regelmatig over verbaas. Maar ik zelf zou dat ook te krap vinden.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat noem ik dan ook flink verdienen. Ik zou niet graag een gezin met kinderen voeden op één modaal salaris. En de meeste mensen verdienen modaal of lager.
Moet zeggen dat ik ook een vrij 'verwend' kind ben. Iets waar ik rekening mee zou moeten houden, maar niet doe, is dat mijn eigen inkomen wellicht lager wordt dan waar ik gewend aan ben.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Maar dan snap ik niet waarom we het hier over hebben, aangezien het over vrouwen die thuis blijven ging, waarna het overliep op huismannenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik een onderscheid maak tussen man en vrouw, maar ook als de man werkt en de vrouw niet moet hij een goede baan hebben om een gezin te financieren.
edit: ik snap het al never mind![]()
![]()
Als ik kijk naar hoe ik en mijn familie leven en wat mijn ouders daar voor verdienen moet ik echt niet denken aan met vier man op een modaal salaris leven.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is niet ongebruikelijk trouwens, hoewel ik er mij regelmatig over verbaas. Maar ik zelf zou dat ook te krap vinden.
Moet zeggen dat ik ook een vrij 'verwend' kind ben. Iets waar ik rekening mee zou moeten houden, maar niet doe, is dat mijn eigen inkomen wellicht lager wordt dan waar ik gewend aan ben..
Ik besef me dat dit extreem verwend overkomt, maar mijn ouders zijn ook echt niet rijk dus het valt wel mee..
![]()
Volgens mij komt het trouwens vaker voor dat de 1 van de 2 parttime werkt in plaats van helemaal thuis blijven.![]()
Ja, natuurlijk. Mijn moeder werkt ook parttime, en doet dat al sinds ik drie of vier ben.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:34 schreef NotGuilty het volgende:
Volgens mij komt het trouwens vaker voor dat de 1 van de 2 parttime werkt in plaats van helemaal thuis blijven.![]()
Ja, het zogenaamde 'anderhalfverdienersmodel'. Dat is trouwens iets typisch Nederlands (het poldermodel/tulip model) en ook buitengewoon conservatief. Nederland staat bekend als een liberaal en progressief land, maar in economisch opzicht zijn wij van alle westerse landen een van de conservatiefsten.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:34 schreef NotGuilty het volgende:
Volgens mij komt het trouwens vaker voor dat de 1 van de 2 parttime werkt in plaats van helemaal thuis blijven.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Misschien een stomme vraag, maar wat is daar zo conservatief aan?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, het zogenaamde 'anderhalfverdienersmodel'. Dat is trouwens iets typisch Nederlands (het poldermodel/tulip model) en ook buitengewoon conservatief. Nederland staat bekend als een liberaal en progressief land, maar in economisch opzicht zijn wij van alle westerse landen een van de conservatiefsten.![]()
![]()
Jezus man wat een stomme vraagquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Misschien een stomme vraag, maar wat is daar zo conservatief aan?![]()
Dat is geen gekke vraag. In Nederland is het niet gebruikelijk dat vrouwen veel werken, wij hebben hiervoor sinds de jaren tachtig een parttime werkmodel opgezet. Dat werk gedeeld kan worden. Met name ingericht in uitgesproken vrouwen sectoren zoals het onderwijs, de zorg en de administratie.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Misschien een stomme vraag, maar wat is daar zo conservatief aan?
Ons systeem is erop gericht dat vrouwen in eerste instantie zorgtaken op zich nemen. Dat merk je met name ten tijden van crisis - zoals nu -. Het eerste waar op bezuinigd wordt is kinderdagopvang en ook ons zorgsysteem is hervormd naar dat er zorg (voor ouderen en zwakkeren) teruggegeven wordt aan de burger zelf. In praktijk in 87% van de gevallen is dat de vrouw. Die zal haar werkzaamheden moeten combineren met zorgtaken, en dus niet fulltime kunnen werken. Ook binnen het onderwijs zie je dit terugkomen. Vrouwen kiezen vaker voor studies waarmee een parttime baan mogelijk is. Wederom in de zorg en onderwijs, maar ook in cultuur en juridische studies. Studies die uitzicht hebben op zware fulltime banen (techniek, informatica, offshore, accountancy etc) worden meer gedaan door mannen.
In het buitenland (op Duitsland en België na, die zitten in ons model) is het veel gebruikelijker dat vrouwen wel fulltime werken. Daar zitten ook veel meer vrouwen in de techniek. Zweden en de UK als lichtend voorbeeld.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Je merkt wel dat jij sociologie doetquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is geen gekke vraag. In Nederland is het niet gebruikelijk dat vrouwen veel werken, wij hebben hiervoor sinds de jaren tachtig een parttime werkmodel opgezet. Dat werk gedeeld kan worden. Met name ingericht in uitgesproken vrouwen sectoren zoals het onderwijs, de zorg en de administratie.
Ons systeem is erop gericht dat vrouwen in eerste instantie zorgtaken op zich nemen. Dat merk je met name ten tijden van crisis - zoals nu -. Het eerste waar op bezuinigd wordt is kinderdagopvang en ook ons zorgsysteem is hervormd naar dat er zorg (voor ouderen en zwakkeren) teruggegeven wordt aan de burger zelf. In praktijk in 87% van de gevallen is dat de vrouw. Die zal haar werkzaamheden moeten combineren met zorgtaken, en dus niet fulltime kunnen werken. Ook binnen het onderwijs zie je dit terugkomen. Vrouwen kiezen vaker voor studies waarmee een parttime baan mogelijk is. Wederom in de zorg en onderwijs, maar ook in cultuur en juridische studies. Studies die uitzicht hebben op zware fulltime banen (techniek, informatica, offshore, accountancy etc) worden meer gedaan door mannen.
In het buitenland (op Duitsland en België na, die zitten in ons model) is het veel gebruikelijker dat vrouwen wel fulltime werken. Daar zitten ook veel meer vrouwen in de techniek. Zweden en de UK als lichtend voorbeeld.![]()
De reden dat dit 'conservatief' is, heeft te maken met de sterke nadruk op behoudendheid en zekerheid. Als het economisch had gekund hadden wij nog steeds het kostverdienersmodel gehanteerd. Dat het CDA (of althans het gedachtegoed) de belangrijkste partij is in Nederland zie je daar ook weer in terug.
Nederlandse vrouwen zijn ook buitengewoon kritisch op zaken als dagopvang en fulltime werkende vrouwen. Slecht moederschap is in Nederland een doodzonde. Ook het niet actief zijn als moeder in het maatschappelijk leven wordt gezien als een kwalijke zaak, hoewel dat altijd ten koste gaat van werkzaamheden. Denk dan aan de 'luizenmoeder' en de 'voorleesmoeder' om maar even een verwijzing naar een recent betoog van minister Bussemaker neer te zetten.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Dit is inderdaad een typisch sociologisch onderwerp, waar ik toevallig ook veel mee heb gewerkt buiten de universiteit om. Kan men ook heel erg geëmotioneerd over raken.quote:
Er zit trouwens ook een zeer interessant juridisch element in. Maar dat is meer arbeidsrechtelijk van aard.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Werken met sociologie, wat moet ik mij daar uberhaupt bij voorstellen? Beleidsnotities schrijven?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:56 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een typisch sociologisch onderwerp, waar ik toevallig ook veel mee heb gewerkt buiten de universiteit om. Kan men ook heel erg geëmotioneerd over raken.![]()
Afschuwelijk wil ik het niet noemen. Mijn broer zit helaas noodgedwongen in een woongroep. Hij zit in een gereformeerde woongroep zodat hij dicht bij huis kan zijn. Anders moest hij de provincie uit. Een aantal dingen bevallen me niet, maar ik vind de mensen zeer vriendelijk. De helft van de mensen is daar vrijwilliger, onder het motto: god vraagt me de zieken en zwakken te helpen. Ik kan het in ieder geval wel waarderen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:17 schreef Ryon het volgende:
Wat betreft organisatie is de SGP een partij om jaloers op te zijn. Wat betreft cultuur is het afschuwelijk. Het leven in de gereformeerde delen van Nederland is beklemmend en verstikkend.![]()
Vandaag ook het verschil tussen KPMG en KPMG Meijberg & co geleerd.
M.a.w. er was geel bal te doen voor mij. Toch wel vermaakt ondanks de belachelijke prijs voor een pilsje![]()
hadden die iets dan?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:01 schreef Speedy_T het volgende:
Vandaag ook het verschil tussen KPMG en KPMG Meijberg & co geleerd.
M.a.w. er was geel bal te doen voor mij. Toch wel vermaakt ondanks de belachelijke prijs voor een pilsje![]()
Dat is inderdaad een verlengde ervan. De core bussines is het doen van sociaal- en beleidsonderzoek. Dus om te onderzoeken hoe (sociaal) beleid door burgers in de praktijk wordt ervaren en welke gevolgen dat heeft. Bijvoorbeeld flexwerken of de invoering van de wmo. Daar kan je vervolgens weer een notitie overschrijven. Een notitie is weer aanleiding tot wet- en regelgeving.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Werken met sociologie, wat moet ik mij daar uberhaupt bij voorstellen? Beleidsnotities schrijven?Oh, het zorgzame zit er zeker in. Het godvrezende en het burgerlijke kent ook veel positieve aspecten.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:58 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Afschuwelijk wil ik het niet noemen. Mijn broer zit helaas noodgedwongen in een woongroep. Hij zit in een gereformeerde woongroep zodat hij dicht bij huis kan zijn. Anders moest hij de provincie uit. Een aantal dingen bevallen me niet, maar ik vind de mensen zeer vriendelijk. De helft van de mensen is daar vrijwilliger, onder het motto: god vraagt me de zieken en zwakken te helpen. Ik kan het in ieder geval wel waarderen.
Veel van mijn vrienden en vriendinnen komen uit gereformeerde regio's en ik ben daar ook regelmatig te vinden. Aanvankelijk vond ik het, als liberale Amsterdammer, buitengewoon fascinerend. Ik besefte toen echter niet wat het is om daar in te moeten leven, en welke ellende daarbij komt kijken. Ik snap ook wel waarom de kinderen, die daar het intellect en het bewustzijn voor hebben, meteen naar Amsterdam zijn gevlucht toen ze 18 waren.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Ik moet dinsdag maar even vrij gaan bietsen voor de opvolgende week van ma-donderdag. Dat zou toch wel iets relaxter tentamen maken zijn![]()
Good thinkingquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:16 schreef Yreal het volgende:
Ik moet dinsdag maar even vrij gaan bietsen voor de opvolgende week van ma-donderdag. Dat zou toch wel iets relaxter tentamen maken zijnzullen ze toch niet te moeilijk over doen?
![]()
Oh nee hoor. Ik citeer nu letterlijk de grote baas ; "Je bent hier voor de lol joh, wat je doet is mooi meegenomen"quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Good thinkingzullen ze toch niet te moeilijk over doen?
![]()
Dat is fijn om te wetenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oh nee hoor. Ik citeer nu letterlijk de grote baas ; "Je bent hier voor de lol joh, wat je doet is mooi meegenomen"Nu ben ik de komende tijd weer vrijgesteld ofzoquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:17 schreef Paxcon het volgende:
Ging over dat hij weer eens een topic pakte![]()
![]()
Preciesquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is fijn om te weten
[..]
Nu ben ik de komende tijd weer vrijgesteld ofzo![]()
![]()
Kun je ons niet wat meer vertellen over hun dat vroeger ging?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:52 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik kan niet aan jou tippen op Lapo/TT gebied![]()
Toen was er nog geen internet en geen wo-rechten SC op Fok!, remember?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kun je ons niet wat meer vertellen over hun dat vroeger ging?![]()
Hoe besprak men dan de wed in de romeinse tijd?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Toen was er nog geen internet en geen wo-rechten SC op Fok!, remember?![]()
Vast op het Forum ofzo. Of per brief.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoe besprak men dan de wed in de romeinse tijd?![]()
Hard bezig je drankenkabinet te vullen?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:00 schreef Speedy_T het volgende:
Weer een nieuwe fles. Glenkinchie 12yo dit keer.![]()
![]()
Valt wel mee. Als je regelmatig vrienden over de vloer hebt valt er niet tegenop te kopenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hard bezig je drankenkabinet te vullen?![]()
![]()
Ahjoh komt goed paxiequote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:58 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ties ik vreesde voor het voortbestaan van VI![]()
True that ja.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:02 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Valt wel mee. Als je regelmatig vrienden over de vloer hebt valt er niet tegenop te kopenJe vorige is alweer op dus?
![]()
Niet helemaal maar het scheelt niet veel.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:03 schreef Actaeon het volgende:
[..]
True that ja.Je vorige is alweer op dus?
Ken je die whisky trouwens?![]()
Nope die specifieke niet. Kan je 'm aanbevelen? Hoe is de smaaknotitie?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:04 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Niet helemaal maar het scheelt niet veel.
Ken je die whisky trouwens?![]()
Met mijn zeer beperkte kennis kan ik hem wel aanraden jaquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:08 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nope die specifieke niet. Kan je 'm aanbevelen? Hoe is de smaaknotitie?. Wat bedoel je precies met smaaknotitie?
Het is een Lowlands whisky iig![]()
Ohja? Zo belangrijk vind ik paxie nou ook weer niet Actaquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:04 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Paxie moet wel met hoofdletter hč. Ties.![]()
Okéquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:11 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Met mijn zeer beperkte kennis kan ik hem wel aanraden ja. Wat bedoel je precies met smaaknotitie?
Het is een Lowlands whisky iigals ik het goed heb is ie vrij licht/zacht/fruitig?
Smaaknotitie..wat je proeft, wat je ruikt..waar je het mee associeert enzoIk dacht altijd dat Paxie vrij veel aanzien had in het topic. Wel fijn dat je mij wel met respect bejegent.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:12 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ohja? Zo belangrijk vind ik paxie nou ook weer niet Acta![]()
Ah. Dat vind ik moeilijk zelf te definiëren. Maar dit komt wel enigszins overeen met wat ik proefquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Okéals ik het goed heb is ie vrij licht/zacht/fruitig?
Smaaknotitie..wat je proeft, wat je ruikt..waar je het mee associeert enzo
[..]
Ik dacht altijd dat Paxie vrij veel aanzien had in het topic. Wel fijn dat je mij wel met respect bejegent.quote:Neus: Vrij licht met tonen van honing, gerst en granen
Smaak: Zeer fruitig met tonen van zoete gestoofde vruchten. Middellange afdronk met tonen van fris groen![]()
Okequote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:19 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ah. Dat vind ik moeilijk zelf te definiëren. Maar dit komt wel enigszins overeen met wat ik proef
[..]..en dit is zeg maar ook het type whisky dat je het liefst drinkt? Licht, fruitig en frissig (is dit een woord?
) ?
![]()
Nee, ik ben eigenlijk best wel een glenfiddich fan - wat zwaardere wisky dus. Maar ik heb nog lang niet genoeg whisky's gedronken om een echte smaak te hebben. Vandaar dat ik wat experimenteer met het één het ander. Die Glenkinchie heb ik wel eens geproefd in een bar, en van de Lowlands vond ik hem veruit het lekkerste.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oke..en dit is zeg maar ook het type whisky dat je het liefst drinkt? Licht, fruitig en frissig (is dit een woord?
) ?
Zo ga ik elke regio een beetje af.![]()
![]()
Oh ja dat is wel leuk inderdaad!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:23 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Nee, ik ben eigenlijk best wel een glenfiddich fan - wat zwaardere wisky dus. Maar ik heb nog lang niet genoeg whisky's gedronken om een echte smaak te hebben. Vandaar dat ik wat experimenteer met het één het ander. Die Glenkinchie heb ik wel eens geproefd in een bar, en van de Lowlands vond ik hem veruit het lekkerste.
Zo ga ik elke regio een beetje af.Sommige kwaliteitskroegen hebben ook weleens whiskymenu's en dan vertellen ze er ook wat bij enzo
Maar dan niet de Glenfiddich 12 toch? Die is niet zwaarof dat ligt aan mij...
![]()
Zwaarder is misschien niet helemaal het goede woord. Maar Glenkinchie is wel toegankelijker om het zo maar te noemen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oh ja dat is wel leuk inderdaad!Sommige kwaliteitskroegen hebben ook weleens whiskymenu's en dan vertellen ze er ook wat bij enzo
Maar dan niet de Glenfiddich 12 toch? Die is niet zwaarof dat ligt aan mij...
![]()
Ja dat geloof ik wel als ik de smaaknotitie lees inderdaad.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:27 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Zwaarder is misschien niet helemaal het goede woord. Maar Glenkinchie is wel toegankelijker om het zo maar te noemen.Hou je ook van blends? Of alleen single malts?
![]()
Wat vinden jullie van Europees en Internationaal recht? Over een week begint blok 6 ( inleiding europees en internationaal recht ) op de eur, ik ben bang dat het allemaal heel erg "staatsrecht" is![]()
Al heb ik wel weer zin om mijn wettenbundel te gebruiken![]()
![]()
Van de betere whisky heb ik eigenlijk alleen nog maar single malts gehad en dat bevalt me prima.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja dat geloof ik wel als ik de smaaknotitie lees inderdaad.Hou je ook van blends? Of alleen single malts?
De 'beste' blend die ik heb gehad was Green label van Johnny. En die vond ik toch minder boeiend dan elke single malt die ik heb gehad.![]()
Ik vond het wel aardig.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:29 schreef NotGuilty het volgende:
Wat vinden jullie van Europees en Internationaal recht? Over een week begint blok 6 ( inleiding europees en internationaal recht ) op de eur, ik ben bang dat het allemaal heel erg "staatsrecht" is![]()
![]()
Af-grij-se-lijk. Of het nou 'gewoon' Europees recht is of internationaal belastingrecht.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:29 schreef NotGuilty het volgende:
Al heb ik wel weer zin om mijn wettenbundel te gebruiken
Hmm ja terwijl sommige blends juist razend complex van smaak kunnen zijn. Maar persoonlijk hou ik ook meer van het ruwe, ongepolijste van een single malt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:30 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Van de betere whisky heb ik eigenlijk alleen nog maar single malts gehad en dat bevalt me prima.
De 'beste' blend die ik heb gehad was Green label van Johnny. En die vond ik toch minder boeiend dan elke single malt die ik heb gehad.![]()
Maar natuurlijk. Dat je daar aan twijfelt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:33 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Slapen jullie niet met dat ding in bed?For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Het lijkt mij ook niet zo geweldig, maar weet nog niet goed wat ik moet verwachtenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Af-grij-se-lijk. Of het nou 'gewoon' Europees recht is of internationaal belastingrecht.![]()
![]()
Europees recht is in het begin erg naar. Pas als je het hele stelsel begrijpt wordt het erg interessant.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:29 schreef NotGuilty het volgende:
Al heb ik wel weer zin om mijn wettenbundel te gebruiken
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Nouja give it a try en laat je niet beīnvloeden door mensen als ik. Misschien vind je het wel onwijs leuk.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:37 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook niet zo geweldig, maar weet nog niet goed wat ik moet verwachten![]()
![]()
Misschien doe ik er dan goed aan om van tevoren alvast het 1 en ander te lezenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:37 schreef Ryon het volgende:
[..]
Europees recht is in het begin erg naar. Pas als je het hele stelsel begrijpt wordt het erg interessant.![]()
Of je gaat wat leuks doen op de zaterdagavondquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:38 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Misschien doe ik er dan goed aan om van tevoren alvast het 1 en ander te lezen![]()
Ik weet alleen dat ik staatsrecht verschrikkelijk vond en ik denk dat dit ook zoiets zal zijnquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nouja give it a try en laat je niet beīnvloeden door mensen als ik. Misschien vind je het wel onwijs leuk.maar ik zal het sowieso een kans geven
![]()
staatsrecht, maar dan kutterquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:29 schreef NotGuilty het volgende:
![]()
Ditquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:39 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Of je gaat wat leuks doen op de zaterdagavondNouja Europees belastingrecht is geen staatsrecht ofzo. Maar wel gewoon vreselijk.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:39 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat ik staatsrecht verschrikkelijk vond en ik denk dat dit ook zoiets zal zijnmaar ik zal het sowieso een kans geven
![]()
![]()
Ja, dat helpt wel. Europa moet een beetje leven. Als je het verschil weet tussen de commisise, de raad, de europese raad en dergelijke dan wordt alles al een stuk duidelijker.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:38 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Misschien doe ik er dan goed aan om van tevoren alvast het 1 en ander te lezen
Wat ook erg helpt is om de achtergrond te kennen van de EU en de pijlers. Dat wordt ook allemaal genoemd in het boek, maar dat is essentieel om het verschil te leren tussen het EU verdrag, het werkingsverdrag en de losse verordeningen/richtlijnen.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:39 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Of je gaat wat leuks doen op de zaterdagavondIk ben niet zo bezig met leuke dingen doen aangezien je bij ons maar 1 herkansing hebt voor de laatste 6 vakken, en nee, niet per vak, gewoon 1. Ik heb liever gewoon mijn P ( aangezien die ook binnen het eerste jaar gehaald moet worden, 60 punten of anders exit ) en dan feest ik me de hele zomer wel suf
![]()
![]()
Voor mij is het nu ochtend. Gister werd wel heel vroeg uiteindelijk.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:39 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Of je gaat wat leuks doen op de zaterdagavondFor every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Dankjequote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat helpt wel. Europa moet een beetje leven. Als je het verschil weet tussen de commisise, de raad, de europese raad en dergelijke dan wordt alles al een stuk duidelijker.
Wat ook erg helpt is om de achtergrond te kennen van de EU en de pijlers. Dat wordt ook allemaal genoemd in het boek, maar dat is essentieel om het verschil te leren tussen het EU verdrag, het werkingsverdrag en de losse verordeningen/richtlijnen.![]()
![]()
Ik zit nu ook met een fles wijn en wat stokbrood met pate te ontbijten. Zo voor lunch iets bij thuisbezorgd.nl bestellen.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Gaat wel lekker met de scripties dus?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:45 schreef Ryon het volgende:
Ik zit nu ook met een fles wijn en wat stokbrood met pate te ontbijten. Zo voor lunch iets bij thuisbezorgd.nl bestellen.![]()
Ik zit voorlopig ook nog even thuis denk ik.
Vrienden die (ongelofelijk) onder de plak zitten. Anders wordt het nog even poolen en een drankje of twee.
![]()
Dat valt tegen. Morgen even een heleboel herstelwerk doen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:46 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Gaat wel lekker met de scripties dus?
Mijn scriptiebegeleider zit trouwens ook op Fok, dus oppassen wat ik erover zeg.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Herkenbaar. Straks gelukkig even de kroeg in.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:48 schreef Speedy_T het volgende:
Vrienden die (ongelofelijk) onder de plak zitten.
![]()
hoe ben je daar achtergekomen danquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat valt tegen. Morgen even een heleboel herstelwerk doen.
Mijn scriptiebegeleider zit trouwens ook op Fok, dus oppassen wat ik erover zeg.![]()
Grappigquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat valt tegen. Morgen even een heleboel herstelwerk doen.
Mijn scriptiebegeleider zit trouwens ook op Fok, dus oppassen wat ik erover zeg.
Dat zijn van die dingen waardoor je ook beseft dat je wat ouder wordt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:48 schreef Speedy_T het volgende:
Ik zit voorlopig ook nog even thuis denk ik.
Vrienden die (ongelofelijk) onder de plak zitten. Anders wordt het nog even poolen en een drankje of twee.
![]()
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dank je wel GeneraalJoviaal.![]()
![]()
Ja. Terugkijkend wel. Ik trok de combinatie met bestuursrecht in één blokquote:
niet, maar als losse vakken heb ik toch veel plezier gehad.![]()
Die van mij is 11/12. That stuff is frowned upon.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:33 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Slapen jullie niet met dat ding in bed?![]()
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dank je wel GeneraalJoviaal.![]()
IGeneraal?? Pardon??![]()
Mwoah. De één laat zich wat meer onderdrukken leiden door z'n vriendin dan de ander.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:50 schreef Actaeon het volgende:
Dat zijn van die dingen waardoor je ook beseft dat je wat ouder wordt.![]()
Je kan altijd whisky gaan drinken.quote:Ja het zal ook een deel karakter zijn inderdaad.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:58 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Mwoah. De één laat zich wat meer onderdrukken leiden door z'n vriendin dan de ander.![]()
Ik heb deze week veel teveel gedronken. beetje afkicken.. ik liep tijdens het postlopen ook gewoon te draaienquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:59 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je kan altijd whisky gaan drinken.
[..]
Ja het zal ook een deel karakter zijn inderdaad.![]()
![]()
Door alcohol?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb deze week veel teveel gedronken. beetje afkicken.. ik liep tijdens het postlopen ook gewoon te draaien![]()
![]()
Ik speel " weet ik veel". Ik heb op dit moment 36 punten:( ik ben best wel dom:(Generaal?? Pardon??![]()
Verklaart meteen die :p en (Y) en:(quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:22 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
Ik speel " weet ik veel". Ik heb op dit moment 36 punten:( ik ben best wel dom:(
grapje![]()
![]()
Had jij al iets van erfrecht gehad?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:26 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Verklaart meteen die :p en (Y) en:(
grapje![]()
![]()
Nee, ik kom niet verder dan:quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:27 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Had jij al iets van erfrecht gehad?
Passief onovererfelijk
Passief overerfelijk
Actief onovererfelijk
Actief overerfelijk
beneficiaire aanvaarding
![]()
Hoezo?![]()
![]()
Ik vroeg mij af wat een eerstejaars tegenwoordig voor definitie van een uiterste wil krijgtquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:34 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Nee, ik kom niet verder dan:
Passief onovererfelijk
Passief overerfelijk
Actief onovererfelijk
Actief overerfelijk
beneficiaire aanvaarding
![]()
Hoezo?omdat ik er zelf even mee aan het worstelen was.
![]()
![]()
Dat kwam bij privaatrecht wel even langs volgens mij, moet ik het even opzoeken of heb je het al?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vroeg mij af wat een eerstejaars tegenwoordig voor definitie van een uiterste wil krijgtomdat ik er zelf even mee aan het worstelen was.
![]()
Nou ik heb zelf natuurlijk als notariële student ook van alles maar ik was even benieuwd wat ze er als belangrijk punt uitlichten voor eerstejaarsquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:38 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Dat kwam bij privaatrecht wel even langs volgens mij, moet ik het even opzoeken of heb je het al?maar je hoeft niet die moeite te doen hoor
![]()
![]()
Het is niet zoveel moeite aangezien ik digitale boeken hebquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nou ik heb zelf natuurlijk als notariële student ook van alles maar ik was even benieuwd wat ze er als belangrijk punt uitlichten voor eerstejaarsmaar je hoeft niet die moeite te doen hoor
ik zal zo even kijken
![]()
Dankquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:40 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Het is niet zoveel moeite aangezien ik digitale boeken hebik zal zo even kijken
zou je ook kunnen zeggen wie de auteur was?
![]()
![]()
hahahahahahahahaquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:26 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Verklaart meteen die :p en (Y) en:(
grapje![]()
![]()
![]()
1 - 0 voor jouGeneraal?? Pardon??![]()
Veel plezier!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:44 schreef Speedy_T het volgende:
Het is een wonder; toch nog de kroeg in.![]()
Wel erfrecht gehad?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik meen dat de uiterste wil bij ons überhaupt nog niet genoemd is.![]()
![]()
Ik wel en ik ben eerstejaars.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik meen dat de uiterste wil bij ons überhaupt nog niet genoemd is.![]()
Hey! Hoe ging het tentamen bij jou?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:38 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Dat kwam bij privaatrecht wel even langs volgens mij, moet ik het even opzoeken of heb je het al?![]()
![]()
Wij moeten altijd meerdere boeken lezen en gebruiken, dus here we goquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:41 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dankzou je ook kunnen zeggen wie de auteur was?
![]()
Brahn/Reehuis
Zwaartepunten van het vermogensrecht, negende drukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verbintenissenrecht algemeen
Prof.mr. C.J.H. Brunner Mr. G.T. de Jong Prof.mr. H.B. Krans Prof.mr. M.H. WissinkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rechtshandeling en Overeenkomst
Prof.mr. Jac. Hijma Prof.mr. C.C. van Dam Mr. W.A.M. van Schendel Mr. W.L. ValkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goederenrecht
Prof.mr. H.J. Snijders Mr. E.B. Rank-BerenschotSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de andere boeken staat er niks over, maar privaatrecht was bij ons dan ook goederenrecht en verbintenissenrecht, dus geen idee of je hier wat aan hebt![]()
![]()
Een beetje. Inleiding privaatrecht was goederenrecht en verbintenissenrecht. Wel wat in verband met verkrijging e.d. maar niet toegespitst op erfrecht.quote:
Ik lees net de spoilers van NG. Dat is bij ons ook allemaal voorbijgekomen, maar we zijn niet op de uiterste wil als studieobject ingegaan. Maar dat lijkt me bij niemand het geval in het eerste jaar ?
[ Bericht 13% gewijzigd door SpotlessMind00 op 16-03-2013 22:33:48 ]![]()
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:18 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Wij moeten altijd meerdere boeken lezen en gebruiken, dus here we go![]()
Brahn/Reehuis
Zwaartepunten van het vermogensrecht, negende drukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verbintenissenrecht algemeen
Prof.mr. C.J.H. Brunner Mr. G.T. de Jong Prof.mr. H.B. Krans Prof.mr. M.H. WissinkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rechtshandeling en Overeenkomst
Prof.mr. Jac. Hijma Prof.mr. C.C. van Dam Mr. W.A.M. van Schendel Mr. W.L. ValkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goederenrecht
Prof.mr. H.J. Snijders Mr. E.B. Rank-BerenschotYes, danku voor de moeiteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de andere boeken staat er niks over, maar privaatrecht was bij ons dan ook goederenrecht en verbintenissenrecht, dus geen idee of je hier wat aan hebtReehuis maakt zich er lekker makkelijk van af
maar dan weet ik wel waar het zwaartepunt wordt gelegd voor een eerstejaars. En wat key elements zijn daar.
![]()
Dacht dat Pax en Etsu al echt wat erfrecht gehad hadden.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Een beetje. Inleiding privaatrecht was goederenrecht en verbintenissenrecht. Wel wat in verband met verkrijging e.d. maar niet toegespitst op erfrecht.
Ik lees net de spoilers van NG. Dat is bij ons ook allemaal voorbijgekomen, maar we zijn niet op de uiterste wil als studieobject ingegaan. Maar dat lijkt me bij niemand het geval in het eerste jaar ?![]()
Ah ok. Wij niet. Erfrecht is een apart vak na de propedeuse.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dacht dat Pax en Etsu al echt wat erfrecht gehad hadden.![]()
Ja een beetje. In een week erdoorheen geramd.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dacht dat Pax en Etsu al echt wat erfrecht gehad hadden.![]()
Hier ookquote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ah ok. Wij niet. Erfrecht is een apart vak na de propedeuse.maar ik was zelf wat aan het worstelen met een tweetal definities van een uiterste wil en toen dacht ik vraag het de eerstejaars in het topic, want die zijn op juridisch gebied nog lekker onbevangen
, wat zij met hun kennis zouden zeggen. Dan krijg ik misschien een verrassend antwoord
![]()
![]()
Compendium Nederlands vermogensrechtquote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Yes, danku voor de moeiteReehuis maakt zich er lekker makkelijk van af
maar dan weet ik wel waar het zwaartepunt wordt gelegd voor een eerstejaars. En wat key elements zijn daar.
Jac. Hijma / M.M. OlthofSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.deze was ik nog vergeten, maar die zegt er bijna niks over![]()
![]()
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:41 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Compendium Nederlands vermogensrecht
Jac. Hijma / M.M. OlthofDie is summier iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.deze was ik nog vergeten, maar die zegt er bijna niks overmaar thanks!
![]()
![]()
Gelukkig. Ik dacht al dat ik iets heel basics had gemist. Zie hier altijd grotendeels dezelfde dingen van de eerstejaars die ik zelf ook doe.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hier ookmaar ik was zelf wat aan het worstelen met een tweetal definities van een uiterste wil en toen dacht ik vraag het de eerstejaars in het topic, want die zijn op juridisch gebied nog lekker onbevangen
, wat zij met hun kennis zouden zeggen. Dan krijg ik misschien een verrassend antwoord
![]()
Nee dat kan ik helaas niet, te weinig over gehadquote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hier ookmaar ik was zelf wat aan het worstelen met een tweetal definities van een uiterste wil en toen dacht ik vraag het de eerstejaars in het topic, want die zijn op juridisch gebied nog lekker onbevangen
![]()
![]()
Nee hoor je hebt niks basics gemistquote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:42 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Gelukkig. Ik dacht al dat ik iets heel basics had gemist. Zie hier altijd grotendeels dezelfde dingen van de eerstejaars die ik zelf ook doe.maar soms kan gedachten wisselen met iemand die minder diep in de materie zit dan je zelf zit(dat is dus helemaal niet negatief ofzo bedoeld) heel verhelderend zijn
dat was de filosofie
![]()
![]()
Je hebt de definitie van Reehuisquote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:42 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Nee dat kan ik helaas niet, te weinig over gehad![]()
![]()
Nee ik weet het ook niet.. Komen de antwoorden niet op lawweb?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:21 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Geen idee, heb er geen lekker gevoel over dus we zullen zien. Bij jou?![]()
Handig.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat helpt wel. Europa moet een beetje leven. Als je het verschil weet tussen de commisise, de raad, de europese raad en dergelijke dan wordt alles al een stuk duidelijker.
Wat ook erg helpt is om de achtergrond te kennen van de EU en de pijlers. Dat wordt ook allemaal genoemd in het boek, maar dat is essentieel om het verschil te leren tussen het EU verdrag, het werkingsverdrag en de losse verordeningen/richtlijnen.![]()
Huh?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:50 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Je moet gaan haviltexen en alles komt goed![]()
![]()
Gewoon haviltexen. Altijd, bij allesquote:![]()
Hoeveel vpb moet er worden afgedragen? Nou gewoon een beetje haviltexen![]()
![]()
Ik zal het onthouden bij m'n volgende tentamen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gewoon haviltexen. Altijd, bij alles![]()
Hoeveel vpb moet er worden afgedragen? Nou gewoon een beetje haviltexen![]()
Wat deden de romeinen met wanbetalers? Gewoon haviltexen, die lui waren hun tijd voor vooruitquote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik zal het onthouden bij m'n volgende tentamen.![]()
![]()
Volgens mij heb jij gewoon een Haviltex-fetish of niet?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat deden de romeinen met wanbetalers? Gewoon haviltexen, die lui waren hun tijd voor vooruit![]()
Nee, ik verveel mij gvd. Ik zou gaan mario karten met vrienden, maar die laten mij weer zitten.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:02 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij gewoon een Haviltex-fetish of niet?![]()
![]()
Hoezo datquote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, ik verveel mij gvd. Ik zou gaan mario karten met vrienden, maar die laten mij weer zitten.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:42 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik ga maar eens slapen. De rust, allen.Slaap zacht.
![]()
Opzich gezellig. Maar mijn maatje was al zodanig beschonken dat hij al op tijd naar huis ging.quote:
Vandaar dat ik nu thuis zit en in beschonken toestand mijn motivatiebrief zit te corrigeren
Bovendien is Anchorman op tv![]()
dat wordt vast een succes.quote:Op zondag 17 maart 2013 01:15 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Opzich gezellig. Maar mijn maatje was al zodanig beschonken dat hij al op tijd naar huis ging.
Vandaar dat ik nu thuis zit en in beschonken toestand mijn motivatiebrief zit te corrigeren
waar ga je solliciteren?![]()
Ga niet in op details maar het betreft een middelgroot belastingadvieskantoorquote:Op zondag 17 maart 2013 01:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat wordt vast een succes.
waar ga je solliciteren?![]()
bdo of mazars?quote:Op zondag 17 maart 2013 01:18 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ga niet in op details maar het betreft een middelgroot belastingadvieskantoor![]()
![]()
ik ken geen andere middelgrotequote:Op zondag 17 maart 2013 01:21 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Geen van beide.
Meer zeg ik er ook niet over btw.![]()
Geen idee. Ik zal hem nooit in beschonken toestand opsturen dus ik zie geen probleem.quote:Op zondag 17 maart 2013 01:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
maar is corrigeren in beschonken staat een goed idee?
Van een beetje alcohol word ik wel creatiever..![]()
Hoe bevallen die digitale boeken eigenlijk?quote:
Mis je niet de mogelijkheid om dingen te onderstrepen en zo?![]()
Ik heb er even aan moeten wennen maar nu wil ik niet meer zonderquote:Op zondag 17 maart 2013 01:39 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Hoe bevallen die digitale boeken eigenlijk?
Mis je niet de mogelijkheid om dingen te onderstrepen en zo?![]()
Het is best wel chill om alles van elk vak altijd bij je op je laptop/telefoon/tablet te hebben, of om waar dan ook even in te loggen op dropbox en gewoon aan de slag te kunnen. Markeren kan ook gewoon digitaal en de zoekfunctie is geniaal![]()
Verder print je twee keer per week je uitgewerkte opdrachten voor de onderwijsgroepen uit, dus je hebt ook wel wat op papier. Ik heb in het begin heel koppig steeds normale boeken gekocht maar dat is 1. echt een stuk duurder en 2. een stuk onhandiger als je eenmaal de smaak van digitale boeken te pakken hebt.![]()
Je doet 1 schermpje met word open en een schermpje met je digitale boek,en zet die naast elkaarkoptelefoon en heerlijk werken zonder boek tussen jou en je laptop in. Ook lekker snel schakelen tussen meerdere boeken en met de zoekfunctie kijken of er in een ander boek ook iets over staat. Werkt perfect.
Wettenbundels zijn nog wel gewoon van papier dus er zit nog wel wat afwisseling in.![]()
Evens wat anders; zijn die digitale boeken nou ook (aanzienlijk) goedkoper dan normale boeken of niet?![]()
Ja. Mijn vrouw ging er uit voor de F1, dus ik ben maar mee gegaan. Nu koffie en straks een uurtje lopen met de hond. Jij ?quote:![]()
GoedemorgenOp woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie![]()
Leukquote:Op zondag 17 maart 2013 09:12 schreef SaulGoodman het volgende:
Morgen! Zo lekker richting A'dam en dan naar Alkmaar.![]()
![]()
Nee, helaas niet; m'n vader gaat deze keer weer. De seizoenkaart staat ook op zijn naam, maar we verdelen de wedstrijden.quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 17 maart 2013 09:34 schreef TvhN het volgende:
[..]
Nee, helaas niet; m'n vader gaat deze keer weer. De seizoenkaart staat ook op zijn naam, maar we verdelen de wedstrijden.Ah okeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
F1, als in racen?quote:Op zondag 17 maart 2013 08:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ja. Mijn vrouw ging er uit voor de F1, dus ik ben maar mee gegaan. Nu koffie en straks een uurtje lopen met de hond. Jij ?Ik zit met een kater, dus moet deze dag gewoon met een onbestemd gevoel uitzitten.
![]()
![]()
Racen inderdaad. Straks lekker de boeken in. Sideshow hoe was je bruiloft ?quote:Op zondag 17 maart 2013 10:03 schreef N0rah het volgende:
[..]
F1, als in racen?Ik zit met een kater, dus moet deze dag gewoon met een onbestemd gevoel uitzitten.
![]()
Verwacht ik ook ja. Tegen Vitesse zag hetquote:Op zondag 17 maart 2013 10:28 schreef Ties02 het volgende:
Mijn lieve Twente wint voor het eerst dit kalenderjaar vanmiddag sorry paxie
het er al hoopgevend uit.![]()
Goedemorgen waarde confrčre.quote:Was gezellig hoorquote:Op zondag 17 maart 2013 10:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Racen inderdaad. Straks lekker de boeken in. Sideshow hoe was je bruiloft ?
Ik moet straks ook nog de boeken in, die tentamenweek komt nu wel erg dichtbij
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie![]()
Jouw vrouw kijkt F1?quote:Op zondag 17 maart 2013 08:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ja. Mijn vrouw ging er uit voor de F1, dus ik ben maar mee gegaan. Nu koffie en straks een uurtje lopen met de hond. Jij ?![]()
quote:Op zondag 17 maart 2013 10:28 schreef Ties02 het volgende:
Mijn lieve Twente wint voor het eerst dit kalenderjaar vanmiddag sorry paxie![]()
![]()
Jaquote:Op zondag 17 maart 2013 02:23 schreef Speedy_T het volgende:
Evens wat anders; zijn die digitale boeken nou ook (aanzienlijk) goedkoper dan normale boeken of niet?![]()
Ik kijk eigenlijk niet meer sinds montoya weg isquote:Op zondag 17 maart 2013 11:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Jazeker. Ze is al heel lang fan van Alonso.![]()
![]()
Zij mist Montoya ook inderdaadquote:Op zondag 17 maart 2013 11:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik kijk eigenlijk niet meer sinds montoya weg is![]()
![]()
Die man wist tenminste wat racen was, verder is het eigenlijk alleen een wedstrijdje wie kan het snelste rondrijden....quote:Op zondag 17 maart 2013 12:05 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Zij mist Montoya ook inderdaad
Al zal het in het echt best heel machtig zijn om bij de grandprix in monaco te zijn, op tv vond ik er erg weinig aan.![]()
Je krijgt in jaar één globaal wat over boek 1 en boek 4 te horen. Maar dat zijn 2 hoorcolleges, dus dan weet je wel hoe diep dat gaat. M.b.t. boek 1: Heb nu Personen- en Familierecht en er is ook nog een apart vak Echtscheidingsrecht, beide mastervakken.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dacht dat Pax en Etsu al echt wat erfrecht gehad hadden.
Voor Boek 4 heb je nog een apart vak Erfrecht, maar dat wordt alleen voor Notarielen gegeven.graag verwijderen![]()
Niet zo handigquote:Op zondag 17 maart 2013 11:59 schreef Yreal het volgende:
Bah, europees recht. Tentamen is over 1.5 week en ik heb geen ideeeeee waar het over gaat![]()
![]()
quote:Op zondag 17 maart 2013 12:12 schreef Giku het volgende:
[..]
Voor Boek 4 heb je nog een apart vak Erfrecht, maar dat wordt alleen voor Notarielen gegeven.kan niet wachten
![]()
Verdorie, ik zal maar weer eens aan de slag gaan, nog 2.5 vak te leren in een weekjeVandaag is de doelstelling nog 150 paginas!
graag verwijderen![]()
Heb je al veel aan personen familierecht gedaan?quote:Op zondag 17 maart 2013 12:22 schreef Giku het volgende:
Verdorie, ik zal maar weer eens aan de slag gaan, nog 2.5 vak te leren in een weekjeVandaag is de doelstelling nog 150 paginas!
![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: