Nee, ik kom niet verder dan:quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:27 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Had jij al iets van erfrecht gehad?
Ik vroeg mij af wat een eerstejaars tegenwoordig voor definitie van een uiterste wil krijgtquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:34 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Nee, ik kom niet verder dan:
Passief onovererfelijk
Passief overerfelijk
Actief onovererfelijk
Actief overerfelijk
beneficiaire aanvaarding
![]()
Hoezo?
Dat kwam bij privaatrecht wel even langs volgens mij, moet ik het even opzoeken of heb je het al?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vroeg mij af wat een eerstejaars tegenwoordig voor definitie van een uiterste wil krijgtomdat ik er zelf even mee aan het worstelen was.
Nou ik heb zelf natuurlijk als notariële student ook van alles maar ik was even benieuwd wat ze er als belangrijk punt uitlichten voor eerstejaarsquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:38 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Dat kwam bij privaatrecht wel even langs volgens mij, moet ik het even opzoeken of heb je het al?
Het is niet zoveel moeite aangezien ik digitale boeken hebquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nou ik heb zelf natuurlijk als notariële student ook van alles maar ik was even benieuwd wat ze er als belangrijk punt uitlichten voor eerstejaarsmaar je hoeft niet die moeite te doen hoor
Dankquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:40 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Het is niet zoveel moeite aangezien ik digitale boeken hebik zal zo even kijken
hahahahahahahahaquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:26 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Verklaart meteen die :p en (Y) en:(
grapje![]()
Veel plezier!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:44 schreef Speedy_T het volgende:
Het is een wonder; toch nog de kroeg in.
Wel erfrecht gehad?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik meen dat de uiterste wil bij ons überhaupt nog niet genoemd is.
Ik wel en ik ben eerstejaars.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik meen dat de uiterste wil bij ons überhaupt nog niet genoemd is.
Hey! Hoe ging het tentamen bij jou?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:38 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Dat kwam bij privaatrecht wel even langs volgens mij, moet ik het even opzoeken of heb je het al?
Wij moeten altijd meerdere boeken lezen en gebruiken, dus here we goquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:41 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dankzou je ook kunnen zeggen wie de auteur was?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verbintenissenrecht algemeen
Prof.mr. C.J.H. Brunner Mr. G.T. de Jong Prof.mr. H.B. Krans Prof.mr. M.H. WissinkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rechtshandeling en Overeenkomst
Prof.mr. Jac. Hijma Prof.mr. C.C. van Dam Mr. W.A.M. van Schendel Mr. W.L. ValkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goederenrecht
Prof.mr. H.J. Snijders Mr. E.B. Rank-BerenschotSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de andere boeken staat er niks over, maar privaatrecht was bij ons dan ook goederenrecht en verbintenissenrecht, dus geen idee of je hier wat aan hebt![]()
![]()
Een beetje. Inleiding privaatrecht was goederenrecht en verbintenissenrecht. Wel wat in verband met verkrijging e.d. maar niet toegespitst op erfrecht.quote:
Ik lees net de spoilers van NG. Dat is bij ons ook allemaal voorbijgekomen, maar we zijn niet op de uiterste wil als studieobject ingegaan. Maar dat lijkt me bij niemand het geval in het eerste jaar ?
[ Bericht 13% gewijzigd door SpotlessMind00 op 16-03-2013 22:33:48 ]![]()
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:18 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Wij moeten altijd meerdere boeken lezen en gebruiken, dus here we go![]()
Brahn/Reehuis
Zwaartepunten van het vermogensrecht, negende drukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verbintenissenrecht algemeen
Prof.mr. C.J.H. Brunner Mr. G.T. de Jong Prof.mr. H.B. Krans Prof.mr. M.H. WissinkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rechtshandeling en Overeenkomst
Prof.mr. Jac. Hijma Prof.mr. C.C. van Dam Mr. W.A.M. van Schendel Mr. W.L. ValkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goederenrecht
Prof.mr. H.J. Snijders Mr. E.B. Rank-BerenschotYes, danku voor de moeiteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de andere boeken staat er niks over, maar privaatrecht was bij ons dan ook goederenrecht en verbintenissenrecht, dus geen idee of je hier wat aan hebtReehuis maakt zich er lekker makkelijk van af
maar dan weet ik wel waar het zwaartepunt wordt gelegd voor een eerstejaars. En wat key elements zijn daar.
![]()
Dacht dat Pax en Etsu al echt wat erfrecht gehad hadden.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Een beetje. Inleiding privaatrecht was goederenrecht en verbintenissenrecht. Wel wat in verband met verkrijging e.d. maar niet toegespitst op erfrecht.
Ik lees net de spoilers van NG. Dat is bij ons ook allemaal voorbijgekomen, maar we zijn niet op de uiterste wil als studieobject ingegaan. Maar dat lijkt me bij niemand het geval in het eerste jaar ?![]()
Ah ok. Wij niet. Erfrecht is een apart vak na de propedeuse.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dacht dat Pax en Etsu al echt wat erfrecht gehad hadden.![]()
Ja een beetje. In een week erdoorheen geramd.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dacht dat Pax en Etsu al echt wat erfrecht gehad hadden.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: