Nee, ik kom niet verder dan:quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:27 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Had jij al iets van erfrecht gehad?
Ik vroeg mij af wat een eerstejaars tegenwoordig voor definitie van een uiterste wil krijgtquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:34 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Nee, ik kom niet verder dan:
Passief onovererfelijk
Passief overerfelijk
Actief onovererfelijk
Actief overerfelijk
beneficiaire aanvaarding
![]()
Hoezo?
Dat kwam bij privaatrecht wel even langs volgens mij, moet ik het even opzoeken of heb je het al?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vroeg mij af wat een eerstejaars tegenwoordig voor definitie van een uiterste wil krijgtomdat ik er zelf even mee aan het worstelen was.
Nou ik heb zelf natuurlijk als notariële student ook van alles maar ik was even benieuwd wat ze er als belangrijk punt uitlichten voor eerstejaarsquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:38 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Dat kwam bij privaatrecht wel even langs volgens mij, moet ik het even opzoeken of heb je het al?
Het is niet zoveel moeite aangezien ik digitale boeken hebquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nou ik heb zelf natuurlijk als notariële student ook van alles maar ik was even benieuwd wat ze er als belangrijk punt uitlichten voor eerstejaarsmaar je hoeft niet die moeite te doen hoor
Dankquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:40 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Het is niet zoveel moeite aangezien ik digitale boeken hebik zal zo even kijken
hahahahahahahahaquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:26 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Verklaart meteen die :p en (Y) en:(
grapje![]()
Veel plezier!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:44 schreef Speedy_T het volgende:
Het is een wonder; toch nog de kroeg in.
Wel erfrecht gehad?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik meen dat de uiterste wil bij ons überhaupt nog niet genoemd is.
Ik wel en ik ben eerstejaars.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik meen dat de uiterste wil bij ons überhaupt nog niet genoemd is.
Hey! Hoe ging het tentamen bij jou?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:38 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Dat kwam bij privaatrecht wel even langs volgens mij, moet ik het even opzoeken of heb je het al?
Wij moeten altijd meerdere boeken lezen en gebruiken, dus here we goquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:41 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dankzou je ook kunnen zeggen wie de auteur was?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verbintenissenrecht algemeen
Prof.mr. C.J.H. Brunner Mr. G.T. de Jong Prof.mr. H.B. Krans Prof.mr. M.H. WissinkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rechtshandeling en Overeenkomst
Prof.mr. Jac. Hijma Prof.mr. C.C. van Dam Mr. W.A.M. van Schendel Mr. W.L. ValkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goederenrecht
Prof.mr. H.J. Snijders Mr. E.B. Rank-BerenschotSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de andere boeken staat er niks over, maar privaatrecht was bij ons dan ook goederenrecht en verbintenissenrecht, dus geen idee of je hier wat aan hebt![]()
![]()
Een beetje. Inleiding privaatrecht was goederenrecht en verbintenissenrecht. Wel wat in verband met verkrijging e.d. maar niet toegespitst op erfrecht.quote:
Ik lees net de spoilers van NG. Dat is bij ons ook allemaal voorbijgekomen, maar we zijn niet op de uiterste wil als studieobject ingegaan. Maar dat lijkt me bij niemand het geval in het eerste jaar ?
[ Bericht 13% gewijzigd door SpotlessMind00 op 16-03-2013 22:33:48 ]![]()
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:18 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Wij moeten altijd meerdere boeken lezen en gebruiken, dus here we go![]()
Brahn/Reehuis
Zwaartepunten van het vermogensrecht, negende drukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verbintenissenrecht algemeen
Prof.mr. C.J.H. Brunner Mr. G.T. de Jong Prof.mr. H.B. Krans Prof.mr. M.H. WissinkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rechtshandeling en Overeenkomst
Prof.mr. Jac. Hijma Prof.mr. C.C. van Dam Mr. W.A.M. van Schendel Mr. W.L. ValkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goederenrecht
Prof.mr. H.J. Snijders Mr. E.B. Rank-BerenschotYes, danku voor de moeiteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de andere boeken staat er niks over, maar privaatrecht was bij ons dan ook goederenrecht en verbintenissenrecht, dus geen idee of je hier wat aan hebtReehuis maakt zich er lekker makkelijk van af
maar dan weet ik wel waar het zwaartepunt wordt gelegd voor een eerstejaars. En wat key elements zijn daar.
![]()
Dacht dat Pax en Etsu al echt wat erfrecht gehad hadden.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Een beetje. Inleiding privaatrecht was goederenrecht en verbintenissenrecht. Wel wat in verband met verkrijging e.d. maar niet toegespitst op erfrecht.
Ik lees net de spoilers van NG. Dat is bij ons ook allemaal voorbijgekomen, maar we zijn niet op de uiterste wil als studieobject ingegaan. Maar dat lijkt me bij niemand het geval in het eerste jaar ?![]()
Ah ok. Wij niet. Erfrecht is een apart vak na de propedeuse.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dacht dat Pax en Etsu al echt wat erfrecht gehad hadden.![]()
Ja een beetje. In een week erdoorheen geramd.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dacht dat Pax en Etsu al echt wat erfrecht gehad hadden.![]()
Hier ookquote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ah ok. Wij niet. Erfrecht is een apart vak na de propedeuse.maar ik was zelf wat aan het worstelen met een tweetal definities van een uiterste wil en toen dacht ik vraag het de eerstejaars in het topic, want die zijn op juridisch gebied nog lekker onbevangen
, wat zij met hun kennis zouden zeggen. Dan krijg ik misschien een verrassend antwoord
![]()
![]()
Compendium Nederlands vermogensrechtquote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Yes, danku voor de moeiteReehuis maakt zich er lekker makkelijk van af
maar dan weet ik wel waar het zwaartepunt wordt gelegd voor een eerstejaars. En wat key elements zijn daar.
Jac. Hijma / M.M. OlthofSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.deze was ik nog vergeten, maar die zegt er bijna niks over![]()
![]()
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:41 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Compendium Nederlands vermogensrecht
Jac. Hijma / M.M. OlthofDie is summier iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.deze was ik nog vergeten, maar die zegt er bijna niks overmaar thanks!
![]()
![]()
Gelukkig. Ik dacht al dat ik iets heel basics had gemist. Zie hier altijd grotendeels dezelfde dingen van de eerstejaars die ik zelf ook doe.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hier ookmaar ik was zelf wat aan het worstelen met een tweetal definities van een uiterste wil en toen dacht ik vraag het de eerstejaars in het topic, want die zijn op juridisch gebied nog lekker onbevangen
, wat zij met hun kennis zouden zeggen. Dan krijg ik misschien een verrassend antwoord
![]()
Nee dat kan ik helaas niet, te weinig over gehadquote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hier ookmaar ik was zelf wat aan het worstelen met een tweetal definities van een uiterste wil en toen dacht ik vraag het de eerstejaars in het topic, want die zijn op juridisch gebied nog lekker onbevangen
![]()
![]()
Nee hoor je hebt niks basics gemistquote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:42 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Gelukkig. Ik dacht al dat ik iets heel basics had gemist. Zie hier altijd grotendeels dezelfde dingen van de eerstejaars die ik zelf ook doe.maar soms kan gedachten wisselen met iemand die minder diep in de materie zit dan je zelf zit(dat is dus helemaal niet negatief ofzo bedoeld) heel verhelderend zijn
dat was de filosofie
![]()
![]()
Je hebt de definitie van Reehuisquote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:42 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Nee dat kan ik helaas niet, te weinig over gehad![]()
![]()
Nee ik weet het ook niet.. Komen de antwoorden niet op lawweb?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:21 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Geen idee, heb er geen lekker gevoel over dus we zullen zien. Bij jou?![]()
Handig.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat helpt wel. Europa moet een beetje leven. Als je het verschil weet tussen de commisise, de raad, de europese raad en dergelijke dan wordt alles al een stuk duidelijker.
Wat ook erg helpt is om de achtergrond te kennen van de EU en de pijlers. Dat wordt ook allemaal genoemd in het boek, maar dat is essentieel om het verschil te leren tussen het EU verdrag, het werkingsverdrag en de losse verordeningen/richtlijnen.![]()
Huh?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:50 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Je moet gaan haviltexen en alles komt goed![]()
![]()
Gewoon haviltexen. Altijd, bij allesquote:![]()
Hoeveel vpb moet er worden afgedragen? Nou gewoon een beetje haviltexen![]()
![]()
Ik zal het onthouden bij m'n volgende tentamen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gewoon haviltexen. Altijd, bij alles![]()
Hoeveel vpb moet er worden afgedragen? Nou gewoon een beetje haviltexen![]()
Wat deden de romeinen met wanbetalers? Gewoon haviltexen, die lui waren hun tijd voor vooruitquote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik zal het onthouden bij m'n volgende tentamen.![]()
![]()
Volgens mij heb jij gewoon een Haviltex-fetish of niet?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat deden de romeinen met wanbetalers? Gewoon haviltexen, die lui waren hun tijd voor vooruit
Forum Opties Forumhop: Hop naar: