Spreek voor jezelfquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:17 schreef Ryon het volgende:
Vrouwen zijn inderdaad al erg actief binnen de SGP. Alleen niet in publieke functies. Binnen de jongerenvereniging spelen zij wel een zeer prominente rol, ik heb een aantal keer gedebatteerd tegen een paar SGP dames.
Wat betreft organisatie is de SGP een partij om jaloers op te zijn. Wat betreft cultuur is het afschuwelijk. Het leven in de gereformeerde delen van Nederland is beklemmend en verstikkend.
Fair enough, dat is zeker waar.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:16 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Misschien omdat het niet meer zoals vroeger is, toen het zeldzaam was dat men ging scheiden. Nu loopt een man zo weg ( of de vrouw ) en moet ze voor haar zelf kunnen zorgen, als ik er vanuit ga dat het iemand is die liever niet van een uitkering wil leven.
Prachtig lijkt mij datquote:Om dat te kunnen doen moet je als vrouw nou eenmaal studeren en werken. Er is trouwens niks mis mee met thuis blijven als iemand dat graag wil, en om even op jou in te haken; Er zijn ook genoeg huismannen, dat is ook niet meer zo een heel raar verschijnsel
Het is geen schande om huisman te zijn. Dit meen ik serieus.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:20 schreef Yreal het volgende:
Prachtig lijkt mij dat7 uur op, kindjes aankleden, brood smeren, vrouwen en kinderen de deur uit en weer lekker verder tukken. Dan ronde 11e boodschappen doen, eten op en nog wat schoonmaken. Dan lekker nog wat lezen en de kindjes weer halen.
![]()
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:23 schreef NotGuilty het volgende:
Een lapo, een OP en een TT van Acta. Hier moet ik posten.
Het lijkt me afschuwelijk.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het is geen schande om huisman te zijn. Dit meen ik serieus.
Zwolle stad valt nog wel mee, maar de dorpen die erom heen zitten zijn geen feest. Ik denk dat je dat zelf ook wel hebt meegemaakt.quote:
nu nog een rijke vrouwquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het is geen schande om huisman te zijn. Dit meen ik serieus.
Eh, uiteraard. Ik woon hier al bijna eenvijfde eeuw.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:25 schreef Ryon het volgende:
[..]
Zwolle stad valt nog wel mee, maar de dorpen die erom heen zitten zijn geen feest. Ik denk dat je dat zelf ook wel hebt meegemaakt.
Mij ook. Dit omdat ik (fulltime) werken beschouw als een essentieel onderdeel van je identiteit en maatschappelijk leven.quote:
Ik zag de editquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eh, uiteraard. Ik woon hier al bijna eenvijfde eeuw.
Ze moet wel flink verdienen om echt comfortabel op te kunnen leven als de man echt niet werkt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:26 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Of gewoon een werkende vrouw he,die zijn er genoeg.
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:26 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
dit hequote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze moet wel flink verdienen om echt comfortabel op te kunnen leven als de man echt niet werkt.
Inderdaad. Als een vrouw een baan op wo niveau heeft (bijvoorbeeld juriste) verdient zij meer dan genoeg om een huishouden in haar eentje mee te kunnen voorzien.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:26 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
ik heb dure hobbysquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Inderdaad. Als een vrouw een baan op wo niveau heeft (bijvoorbeeld juriste) verdient zij meer dan genoeg om een huishouden in haar eentje mee te kunnen voorzien.
Uiteraard, maar dat noem ik dan ook flink verdienen. Ik zou niet graag een gezin met kinderen voeden op één modaal salaris. En de meeste mensen verdienen modaal of lager.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Inderdaad. Als een vrouw een baan op wo niveau heeft (bijvoorbeeld juriste) verdient zij meer dan genoeg om een huishouden in haar eentje mee te kunnen voorzien.
Hoezo? Ik weet dat mannen (nog steeds) vaak net iets meer dan een vrouw verdienen, maar hoe is dat anders dan het geval waarbij de vrouw thuis blijft? Ik heb het namelijk niet over tweeverdieners, dan zou dit gesprek in eerste instantie ( over vrouwen die thuis blijven ) niet op gang gekomen zijnquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze moet wel flink verdienen om echt comfortabel op te kunnen leven als de man echt niet werkt.
Preciesquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik een onderscheid maak tussen man en vrouw, maar ook als de man werkt en de vrouw niet moet hij een goede baan hebben om een gezin te financieren.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:29 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Hoezo? Ik weet dat mannen (nog steeds) vaak net iets meer dan een vrouw verdienen, maar hoe is dat anders dan het geval waarbij de vrouw thuis blijft? Ik heb het namelijk niet over tweeverdieners, dan zou dit gesprek in eerste instantie ( over vrouwen die thuis blijven ) niet op gang gekomen zijn
Dat is niet ongebruikelijk trouwens, hoewel ik er mij regelmatig over verbaas. Maar ik zelf zou dat ook te krap vinden.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat noem ik dan ook flink verdienen. Ik zou niet graag een gezin met kinderen voeden op één modaal salaris. En de meeste mensen verdienen modaal of lager.
Maar dan snap ik niet waarom we het hier over hebben, aangezien het over vrouwen die thuis blijven ging, waarna het overliep op huismannenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik een onderscheid maak tussen man en vrouw, maar ook als de man werkt en de vrouw niet moet hij een goede baan hebben om een gezin te financieren.
Als ik kijk naar hoe ik en mijn familie leven en wat mijn ouders daar voor verdienen moet ik echt niet denken aan met vier man op een modaal salaris leven.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is niet ongebruikelijk trouwens, hoewel ik er mij regelmatig over verbaas. Maar ik zelf zou dat ook te krap vinden.
Moet zeggen dat ik ook een vrij 'verwend' kind ben. Iets waar ik rekening mee zou moeten houden, maar niet doe, is dat mijn eigen inkomen wellicht lager wordt dan waar ik gewend aan ben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |