abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124136236
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:24 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het is geen schande om huisman te zijn. Dit meen ik serieus.
Het lijkt me afschuwelijk.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:25:20 #82
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_124136251
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf :{w
Zwolle stad valt nog wel mee, maar de dorpen die erom heen zitten zijn geen feest. Ik denk dat je dat zelf ook wel hebt meegemaakt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_124136253
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:05 schreef Paxcon het volgende:
Acta ^O^
pi_124136273
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:24 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het is geen schande om huisman te zijn. Dit meen ik serieus.
nu nog een rijke vrouw ;(
pi_124136277
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:25 schreef Ryon het volgende:

[..]

Zwolle stad valt nog wel mee, maar de dorpen die erom heen zitten zijn geen feest. Ik denk dat je dat zelf ook wel hebt meegemaakt.
Eh, uiteraard. Ik woon hier al bijna eenvijfde eeuw.
pi_124136290
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:25 schreef Yreal het volgende:

[..]

nu nog een rijke vrouw ;(
Of gewoon een werkende vrouw he,die zijn er genoeg.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:26:38 #87
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_124136299
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het lijkt me afschuwelijk.
Mij ook. Dit omdat ik (fulltime) werken beschouw als een essentieel onderdeel van je identiteit en maatschappelijk leven.

Betekent echter niet dat als een man het fijn vindt om zorgtaken op zich te nemen hij dat niet zou mogen doen.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_124136300
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Eh, uiteraard. Ik woon hier al bijna eenvijfde eeuw.
Ik zag de edit 8-)
pi_124136302
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:26 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Ze moet wel flink verdienen om echt comfortabel op te kunnen leven als de man echt niet werkt.
pi_124136305
quote:

[..]

Ik zag de edit 8-)
Zo klinkt 't langer
pi_124136316
quote:

[..]

quote:
11s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ze moet wel flink verdienen om echt comfortabel op te kunnen leven als de man echt niet werkt.
dit he :P mijn ex kan zichzelf amper onderhouden :P
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:27:54 #92
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_124136329
quote:

[..]

Inderdaad. Als een vrouw een baan op wo niveau heeft (bijvoorbeeld juriste) verdient zij meer dan genoeg om een huishouden in haar eentje mee te kunnen voorzien.
--
pi_124136358
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:27 schreef Ryon het volgende:

[..]

Inderdaad. Als een vrouw een baan op wo niveau heeft (bijvoorbeeld juriste) verdient zij meer dan genoeg om een huishouden in haar eentje mee te kunnen voorzien.
ik heb dure hobbys :@
pi_124136359
quote:

[..]

Uiteraard, maar dat noem ik dan ook flink verdienen. Ik zou niet graag een gezin met kinderen voeden op één modaal salaris. En de meeste mensen verdienen modaal of lager.
pi_124136382
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoezo? Ik weet dat mannen (nog steeds) vaak net iets meer dan een vrouw verdienen, maar hoe is dat anders dan het geval waarbij de vrouw thuis blijft? Ik heb het namelijk niet over tweeverdieners, dan zou dit gesprek in eerste instantie ( over vrouwen die thuis blijven ) niet op gang gekomen zijn :s)

quote:

[..]

Precies
pi_124136405
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:29 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Hoezo? Ik weet dat mannen (nog steeds) vaak net iets meer dan een vrouw verdienen, maar hoe is dat anders dan het geval waarbij de vrouw thuis blijft? Ik heb het namelijk niet over tweeverdieners, dan zou dit gesprek in eerste instantie ( over vrouwen die thuis blijven ) niet op gang gekomen zijn :s)
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik een onderscheid maak tussen man en vrouw, maar ook als de man werkt en de vrouw niet moet hij een goede baan hebben om een gezin te financieren.
pi_124136406
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zo klinkt 't langer
Zo heeft het een mooier effect :7
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:31:06 #98
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_124136422
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dat noem ik dan ook flink verdienen. Ik zou niet graag een gezin met kinderen voeden op één modaal salaris. En de meeste mensen verdienen modaal of lager.
Dat is niet ongebruikelijk trouwens, hoewel ik er mij regelmatig over verbaas. Maar ik zelf zou dat ook te krap vinden.

Moet zeggen dat ik ook een vrij 'verwend' kind ben. Iets waar ik rekening mee zou moeten houden, maar niet doe, is dat mijn eigen inkomen wellicht lager wordt dan waar ik gewend aan ben.
--
pi_124136430
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik een onderscheid maak tussen man en vrouw, maar ook als de man werkt en de vrouw niet moet hij een goede baan hebben om een gezin te financieren.
Maar dan snap ik niet waarom we het hier over hebben, aangezien het over vrouwen die thuis blijven ging, waarna het overliep op huismannen :P

edit: ik snap het al never mind :P
pi_124136440
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:31 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is niet ongebruikelijk trouwens, hoewel ik er mij regelmatig over verbaas. Maar ik zelf zou dat ook te krap vinden.

Moet zeggen dat ik ook een vrij 'verwend' kind ben. Iets waar ik rekening mee zou moeten houden, maar niet doe, is dat mijn eigen inkomen wellicht lager wordt dan waar ik gewend aan ben.
Als ik kijk naar hoe ik en mijn familie leven en wat mijn ouders daar voor verdienen moet ik echt niet denken aan met vier man op een modaal salaris leven. :{.

Ik besef me dat dit extreem verwend overkomt, maar mijn ouders zijn ook echt niet rijk dus het valt wel mee. :@.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:34:12 #101
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124136490
Volgens mij komt het trouwens vaker voor dat de 1 van de 2 parttime werkt in plaats van helemaal thuis blijven.
pi_124136502
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:34 schreef NotGuilty het volgende:
Volgens mij komt het trouwens vaker voor dat de 1 van de 2 parttime werkt in plaats van helemaal thuis blijven.
Ja, natuurlijk. Mijn moeder werkt ook parttime, en doet dat al sinds ik drie of vier ben.
pi_124136636
Wat een kutdag is het vandaag. Op naar bier.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:42:52 #104
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_124136759
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:34 schreef NotGuilty het volgende:
Ja, het zogenaamde 'anderhalfverdienersmodel'. Dat is trouwens iets typisch Nederlands (het poldermodel/tulip model) en ook buitengewoon conservatief. Nederland staat bekend als een liberaal en progressief land, maar in economisch opzicht zijn wij van alle westerse landen een van de conservatiefsten.
--
pi_124136782
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:42 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, het zogenaamde 'anderhalfverdienersmodel'. Dat is trouwens iets typisch Nederlands (het poldermodel/tulip model) en ook buitengewoon conservatief. Nederland staat bekend als een liberaal en progressief land, maar in economisch opzicht zijn wij van alle westerse landen een van de conservatiefsten.
Misschien een stomme vraag, maar wat is daar zo conservatief aan? :P
pi_124136946
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jezus man wat een stomme vraag
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:51:27 #107
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_124137047
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is geen gekke vraag. In Nederland is het niet gebruikelijk dat vrouwen veel werken, wij hebben hiervoor sinds de jaren tachtig een parttime werkmodel opgezet. Dat werk gedeeld kan worden. Met name ingericht in uitgesproken vrouwen sectoren zoals het onderwijs, de zorg en de administratie.

Ons systeem is erop gericht dat vrouwen in eerste instantie zorgtaken op zich nemen. Dat merk je met name ten tijden van crisis - zoals nu -. Het eerste waar op bezuinigd wordt is kinderdagopvang en ook ons zorgsysteem is hervormd naar dat er zorg (voor ouderen en zwakkeren) teruggegeven wordt aan de burger zelf. In praktijk in 87% van de gevallen is dat de vrouw. Die zal haar werkzaamheden moeten combineren met zorgtaken, en dus niet fulltime kunnen werken. Ook binnen het onderwijs zie je dit terugkomen. Vrouwen kiezen vaker voor studies waarmee een parttime baan mogelijk is. Wederom in de zorg en onderwijs, maar ook in cultuur en juridische studies. Studies die uitzicht hebben op zware fulltime banen (techniek, informatica, offshore, accountancy etc) worden meer gedaan door mannen.

In het buitenland (op Duitsland en België na, die zitten in ons model) is het veel gebruikelijker dat vrouwen wel fulltime werken. Daar zitten ook veel meer vrouwen in de techniek. Zweden en de UK als lichtend voorbeeld.
--
pi_124137106
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:51 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is geen gekke vraag. In Nederland is het niet gebruikelijk dat vrouwen veel werken, wij hebben hiervoor sinds de jaren tachtig een parttime werkmodel opgezet. Dat werk gedeeld kan worden. Met name ingericht in uitgesproken vrouwen sectoren zoals het onderwijs, de zorg en de administratie.

Ons systeem is erop gericht dat vrouwen in eerste instantie zorgtaken op zich nemen. Dat merk je met name ten tijden van crisis - zoals nu -. Het eerste waar op bezuinigd wordt is kinderdagopvang en ook ons zorgsysteem is hervormd naar dat er zorg (voor ouderen en zwakkeren) teruggegeven wordt aan de burger zelf. In praktijk in 87% van de gevallen is dat de vrouw. Die zal haar werkzaamheden moeten combineren met zorgtaken, en dus niet fulltime kunnen werken. Ook binnen het onderwijs zie je dit terugkomen. Vrouwen kiezen vaker voor studies waarmee een parttime baan mogelijk is. Wederom in de zorg en onderwijs, maar ook in cultuur en juridische studies. Studies die uitzicht hebben op zware fulltime banen (techniek, informatica, offshore, accountancy etc) worden meer gedaan door mannen.

In het buitenland (op Duitsland en België na, die zitten in ons model) is het veel gebruikelijker dat vrouwen wel fulltime werken. Daar zitten ook veel meer vrouwen in de techniek. Zweden en de UK als lichtend voorbeeld.
Je merkt wel dat jij sociologie doet
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:55:46 #109
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_124137182
De reden dat dit 'conservatief' is, heeft te maken met de sterke nadruk op behoudendheid en zekerheid. Als het economisch had gekund hadden wij nog steeds het kostverdienersmodel gehanteerd. Dat het CDA (of althans het gedachtegoed) de belangrijkste partij is in Nederland zie je daar ook weer in terug.

Nederlandse vrouwen zijn ook buitengewoon kritisch op zaken als dagopvang en fulltime werkende vrouwen. Slecht moederschap is in Nederland een doodzonde. Ook het niet actief zijn als moeder in het maatschappelijk leven wordt gezien als een kwalijke zaak, hoewel dat altijd ten koste gaat van werkzaamheden. Denk dan aan de 'luizenmoeder' en de 'voorleesmoeder' om maar even een verwijzing naar een recent betoog van minister Bussemaker neer te zetten.
--
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:56:44 #110
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_124137217
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je merkt wel dat jij sociologie doet
Dit is inderdaad een typisch sociologisch onderwerp, waar ik toevallig ook veel mee heb gewerkt buiten de universiteit om. Kan men ook heel erg geëmotioneerd over raken.

Er zit trouwens ook een zeer interessant juridisch element in. Maar dat is meer arbeidsrechtelijk van aard.
--
pi_124137245
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:56 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dit is inderdaad een typisch sociologisch onderwerp, waar ik toevallig ook veel mee heb gewerkt buiten de universiteit om. Kan men ook heel erg geëmotioneerd over raken.
Werken met sociologie, wat moet ik mij daar uberhaupt bij voorstellen? Beleidsnotities schrijven?
pi_124137260
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:48 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Jezus man wat een stomme vraag
Ties ik vreesde voor het voortbestaan van VI ;(
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:58:22 #113
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124137267
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:17 schreef Ryon het volgende:
Vrouwen zijn inderdaad al erg actief binnen de SGP. Alleen niet in publieke functies. Binnen de jongerenvereniging spelen zij wel een zeer prominente rol, ik heb een aantal keer gedebatteerd tegen een paar SGP dames.

Wat betreft organisatie is de SGP een partij om jaloers op te zijn. Wat betreft cultuur is het afschuwelijk. Het leven in de gereformeerde delen van Nederland is beklemmend en verstikkend.
Afschuwelijk wil ik het niet noemen. Mijn broer zit helaas noodgedwongen in een woongroep. Hij zit in een gereformeerde woongroep zodat hij dicht bij huis kan zijn. Anders moest hij de provincie uit. Een aantal dingen bevallen me niet, maar ik vind de mensen zeer vriendelijk. De helft van de mensen is daar vrijwilliger, onder het motto: god vraagt me de zieken en zwakken te helpen. Ik kan het in ieder geval wel waarderen.
pi_124137358
Vandaag ook het verschil tussen KPMG en KPMG Meijberg & co geleerd.

M.a.w. er was geel bal te doen voor mij. Toch wel vermaakt ondanks de belachelijke prijs voor een pilsje
pi_124137395
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 19:01 schreef Speedy_T het volgende:
Vandaag ook het verschil tussen KPMG en KPMG Meijberg & co geleerd.

M.a.w. er was geel bal te doen voor mij. Toch wel vermaakt ondanks de belachelijke prijs voor een pilsje
hadden die iets dan?
pi_124137429
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 19:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

hadden die iets dan?
Alleen accountancy en shit
  zaterdag 16 maart 2013 @ 19:04:13 #117
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_124137442
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Werken met sociologie, wat moet ik mij daar uberhaupt bij voorstellen? Beleidsnotities schrijven?
Dat is inderdaad een verlengde ervan. De core bussines is het doen van sociaal- en beleidsonderzoek. Dus om te onderzoeken hoe (sociaal) beleid door burgers in de praktijk wordt ervaren en welke gevolgen dat heeft. Bijvoorbeeld flexwerken of de invoering van de wmo. Daar kan je vervolgens weer een notitie overschrijven. Een notitie is weer aanleiding tot wet- en regelgeving.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:58 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Afschuwelijk wil ik het niet noemen. Mijn broer zit helaas noodgedwongen in een woongroep. Hij zit in een gereformeerde woongroep zodat hij dicht bij huis kan zijn. Anders moest hij de provincie uit. Een aantal dingen bevallen me niet, maar ik vind de mensen zeer vriendelijk. De helft van de mensen is daar vrijwilliger, onder het motto: god vraagt me de zieken en zwakken te helpen. Ik kan het in ieder geval wel waarderen.
Oh, het zorgzame zit er zeker in. Het godvrezende en het burgerlijke kent ook veel positieve aspecten.

Veel van mijn vrienden en vriendinnen komen uit gereformeerde regio's en ik ben daar ook regelmatig te vinden. Aanvankelijk vond ik het, als liberale Amsterdammer, buitengewoon fascinerend. Ik besefte toen echter niet wat het is om daar in te moeten leven, en welke ellende daarbij komt kijken. Ik snap ook wel waarom de kinderen, die daar het intellect en het bewustzijn voor hebben, meteen naar Amsterdam zijn gevlucht toen ze 18 waren.
--
pi_124137613
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:05 schreef Paxcon het volgende:
Acta ^O^
Jaja het is weer eens voorgekomen :o
pi_124137742
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 19:09 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Jaja het is weer eens voorgekomen :o
Spreekt voor zich toch? :+
pi_124137795