Zolang de maatregel niet specifiek gericht is op bepaalde bevolkingsgroepen is dat geen enkel probleem. Maar dan begrijp ik niet hoe het benoemen van de afkomst of etniciteit bij kan dragen aan de oplossing, als je er verder niets concreets mee doet.quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:34 schreef Jian het volgende:
[..]
Je hoeft mij wat dat betreft niets uit te leggen hoor, er zijn wegen genoeg om iets een algemene maatregel te maken terwijl hij toch vooral gericht is op een bepaalde groep. Ik begrijp dat je dat niet helemaal doorziet, dat is namelijk ondermeer een kwestie van innovatief denken en handelen ...... en ja, dat is nu eenmaal niet je sterkste punt hè, star struisvogeltje van me
Als bepaalde bevolkingsgroepen duidelijk ander (probleem)gedrag vertonen dan andere bevolkingsgroepen, waarom zo verkrampt vasthouden aan 'specifiek beleid = fout'? Specifieke problemen hebben specifieke oplossingen nodig.quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zolang de maatregel niet specifiek gericht is op bepaalde bevolkingsgroepen is dat geen enkel probleem. Maar dan begrijp ik niet hoe het benoemen van de afkomst of etniciteit bij kan dragen aan de oplossing, als je er verder niets concreets mee doet.
zucht, je zit ernaast, je snapt het gewoon niet en ik ga het niet verduidelijken, teveel moeite, omdat ik net al las dat je toch niks constructiefs hebt toe te voegen (mede omdat je toch niet in oplossingen gelooft)quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zolang de maatregel niet specifiek gericht is op bepaalde bevolkingsgroepen is dat geen enkel probleem. Maar dan begrijp ik niet hoe het benoemen van de afkomst of etniciteit bij kan dragen aan de oplossing, als je er verder niets concreets mee doet.
Ik heb het artikel over Marokko bekeken op Wikipedia, en die is verouderd. Veel oude informatie en aardig wat getallen kloppen niet meer. Casablanca zou volgens wikipedia 2,3 miljoen inwoners huisvesten. Fout. Het aantal is gegroeid naar 4,5 miljoen inwoners. Het BNP zou 136 miljard dollar zijn. Klopt, in 2008 was dat het BNP. Die was in 2012 gegroeid naar 171 miljard dollar. Men hoopt dit jaar op een groei van 4,2%. Heel ambitieus, maar ik denk eerder dat die groei maar 2% a 3% zal zijn door de Eurocrisis.quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:06 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Dat stelde ik ook, maar hun oude geloven zijn weggevaagd(?) en niet eens meer legaal in hun eigen land om openbaar uit te voeren?
''Marokko kent een beperkte godsdienstvrijheid. Zo is het moslims verboden te spreken over een bekering tot een andere godsdienst en kunnen Marokkaanse moslims die zich bekeren tot het christendom niet gedoopt worden[12]. Moslims is het geoorloofd hun geloof te verkondigen, maar voor christenen is dit verboden en buitenlandse christenen worden regelmatig het land uitgezet.[13][14][15] Op pogingen om moslims te bekeren tot een andere godsdienst staat voor burgers van Marokko een gevangenisstraf van een half tot drie jaar[16].''
http://nl.wikipedia.org/wiki/Marokko#Godsdienst
Lijkt me interessant, een paar boeken aan te raden?
Het zal me m'n reet roesten dat het je niet aanstaat eigenlijk. Misschien dat het blijven hangen in de illusie dat het benoemen van het probleem een eventuele oplossing meer in de weg staat, dan gewoon toegeven dat er geen oplossing is. Als er al een oplossing is, ligt die in ieder geval niet in het blijven polariseren, de kop in het zand steken (want ja, misschien kunnen we er toch wel wat mee) en de realiteit (die van de verschillende verdragen en wetten die veel 'oplossingen' in de weg staan) ontkennen. Blijf vooral dromen, fingerpointen en anderen verwijzen dat ze niet constructief zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dus je hebt niks constructiefs toe te voegen. Is dat iig duidelijk.
Beter dan je handen in de lucht gooien en opgeven, zoals jij doet.quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zal me m'n reet roesten dat het je niet aanstaat eigenlijk. Misschien dat het blijven hangen in de illusie dat het benoemen van het probleem een eventuele oplossing meer in de weg staat, dan gewoon toegeven dat er geen oplossing is. Als er al een oplossing is, ligt die in ieder geval niet in het blijven polariseren, de kop in het zand steken (want ja, misschien kunnen we er toch wel wat mee) en de realiteit (die van de verschillende verdragen en wetten die veel 'oplossingen' in de weg staan) ontkennen. Blijf vooral dromen, fingerpointen en anderen verwijzen dat ze niet constructief zijn.
Omdat we fundamentele mensenrechten niet zomaar overboord kunnen gooien.quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als bepaalde bevolkingsgroepen duidelijk ander (probleem)gedrag vertonen dan andere bevolkingsgroepen, waarom zo verkrampt vasthouden aan 'specifiek beleid = fout'? Specifieke problemen hebben specifieke oplossingen nodig.
Het is een fundamenteel mensenrecht om die groep zo slecht te laten functioneren in onze samenleving zoals ze nu doen? Dan moeten misschien die fundamentele mensenrechten wat aangescherpt.quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat we fundamentele mensenrechten niet zomaar overboord kunnen gooien.
Is ook niet gewenst en nergens voor nodig en nee, nee, ik ga het niet uitleggenquote:Op donderdag 14 maart 2013 19:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Veel concreter en duidelijker dan "ja, maar daar verzinnen we wel iets voor!" ging het sowieso niet worden.quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:45 schreef Jian het volgende:
[..]
zucht, je zit ernaast, je snapt het gewoon niet en ik ga het niet verduidelijken, teveel moeite, omdat ik net al las dat je toch niks constructiefs hebt toe te voegen (mede omdat je toch niet in oplossingen gelooft)
Ik vind een repatrieringspremie best een oplossing waarover gepraat zou kunnen worden. Net zoals bijvoorbeeld verplichte opvoedhulp. En succesvolle/slimme Nederlanders-van-marokkaanse-afkomst inzetten om te helpen/bemiddelen tussen overheid en de probleemgroep.quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Veel concreter en duidelijker dan "ja, maar daar verzinnen we wel iets voor!" ging het sowieso niet worden.
Gewoon deruit schoppen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vind een repatrieringspremie best een oplossing waarover gepraat zou kunnen worden. Net zoals bijvoorbeeld verplichte opvoedhulp. En succesvolle/slimme Nederlanders-van-marokkaanse-afkomst inzetten om te helpen/bemiddelen tussen overheid en de probleemgroep.
Tja, dan moet eerst Wilders 67% van de stemmen hebben.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gewoon deruit schoppen.
Dat geleuter ook altijd...
Deze pagina is het laatst bewerkt op 7 mrt 2013 om 23:18. Dat ze die dingen over het hoofd zien... Doe je ding..quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:52 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik heb het artikel over Marokko bekeken op Wikipedia, en die is verouderd. Veel oude informatie en aardig wat getallen kloppen niet meer. Casablanca zou volgens wikipedia 2,3 miljoen inwoners huisvesten. Fout. Het aantal is gegroeid naar 4,5 miljoen inwoners. Het BNP zou 136 miljard dollar zijn. Klopt, in 2008 was dat het BNP. Die was in 2012 gegroeid naar 171 miljard dollar.
Pff... gewoon die knuffelende jankerts een keer negeren. Beetje doorpakken.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tja, dan moet eerst Wilders 67% van de stemmen hebben.
Zal van het weekend eens kijken.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:03 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Deze pagina is het laatst bewerkt op 7 mrt 2013 om 23:18. Dat ze die dingen over het hoofd zien... Doe je ding..
Zeg dat. Roven en stelen moet gewoon mogen hoor. Is een fundamenteel recht.quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tijdens de oorlog ook.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Pff... gewoon die knuffelende jankerts een keer negeren. Beetje doorpakken.
Deden ze na de oorlog ook. Het land bloeide ervan op.
Waar precies lees je dat?quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zeg dat. Roven en stelen moet gewoon mogen hoor. Is een fundamenteel recht.
Iedereen behalve een klein groepje verlichten dat dit soort topics afstruint.quote:
gaat je nooit lukken tenzij vrijwilligquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gewoon deruit schoppen.
Dat geleuter ook altijd...
quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kort daarna hebben ze ook die vervelende mensenrechten opgesteld. Klootzakken.
http://www.svb.nl/int/nl/remigratie/bedragen_inhoudingen/hoeveel/quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vind een repatrieringspremie best een oplossing waarover gepraat zou kunnen worden.
Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat. De eerste tekenen waren al te zien in de 80er jaren .. in die periode moesten de kinderen van de buitenlander het vaak ontgelden dat er zoveel Nederlanders werkloos waren. En tja, als je in de decennia daarna generatie na generatie van jongs af aan zoveel hatelijke opmerkingen en afwijzing over je uitgestort krijgt kan je idd weinig waardering voor het volk/land terug verwachten.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het creëert een wij-zij gevoel, wij blijven ze pushen in een hokje waardoor ze niet echt Nederlanders zijn en gaan voorts klagen dat ze zich geen Nederlander voelen. En vice versa.
Dat kan sowieso niet, omdat het registeren van afkomst nog steeds een verhaal blijft waar menig instantie of werkgroep op wordt teruggefloten en beleid afstemmen op bepaalde bevolkingsgroepen al helemaal uit de boze is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Luister. Een deel van deze gemeenschap veroorzaakt in Gouda veel problemen. Deze problemen moet je dus aanpakken met een aanpak gericht op de specifieke gemeenschap. Op het moment dat je deze gemeenschap dus als Nederlands betitelt, kan je al geen gerichte aanpak meer maken, omdat je dan alles onder één noemer hebt gegooid.
Jep. Het 'willen benoemen van het probleem' leidt niet tot een oplossing, maar is onderdeel van het probleem.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:52 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat.
Denk je nu dat de haat van sommige users tegen bepaalde groeperingen komt omdat die in het verleden banen ingepikt zouden hebben?quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:52 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat. De eerste tekenen waren al te zien in de 80er jaren .. in die periode moesten de kinderen van de buitenlander het vaak ontgelden dat er zoveel Nederlanders werkloos waren. En tja, als je in de decennia daarna generatie na generatie van jongs af aan zoveel hatelijke opmerkingen en afwijzing over je uitgestort krijgt kan je idd weinig waardering voor het volk/land terug verwachten.
Het verkapte gemiste driewieler argument! Dus uiteindelijk is het toch de eigen schuld van die verdomde kaaskoppenquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:52 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat. De eerste tekenen waren al te zien in de 80er jaren .. in die periode moesten de kinderen van de buitenlander het vaak ontgelden dat er zoveel Nederlanders werkloos waren. En tja, als je in de decennia daarna generatie na generatie van jongs af aan zoveel hatelijke opmerkingen en afwijzing over je uitgestort krijgt kan je idd weinig waardering voor het volk/land terug verwachten.
Jaaaaahhhh,quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jep. Het 'willen benoemen van het probleem' leidt niet tot een oplossing, maar is onderdeel van het probleem.
Ahja, de kop-in-het-zand-het-waait-wel-voorbij methodiek.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jep. Het 'willen benoemen van het probleem' leidt niet tot een oplossing, maar is onderdeel van het probleem.
Niks verkapt gemiste driewieler. Maar er is heel lang met die groep omgesprongen alsof ze niet belangrijk zijn en niet meetellen, geen aandacht aan besteden, ze gaan toch wel weg. In dezelfde tijd, jaren zeventig/tachtig, is hier elke vorm van autoriteit en sociale controle vakkundig afgebroken terwijl dat nu juist iets is waar de immigranten nog veel aan hechten.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:08 schreef Jian het volgende:
[..]
Het verkapte gemiste driewieler argument! Dus uiteindelijk is het toch de eigen schuld van die verdomde kaaskoppen![]()
Zolang je de schuld bij bepaalde bevolkingsgroepen zoekt (iets wat we nu al een jaar of 10 doen), zorg je ervoor dat er niets opgelost wordt. Wie er precies schuld heeft is niet zo relevant.quote:
Eerst hadden we het over oplossingen, nu verzandt het topic in de schuldvraagquote:Op donderdag 14 maart 2013 21:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zolang je de schuld bij bepaalde bevolkingsgroepen zoekt (iets wat we nu al een jaar of 10 doen), zorg je ervoor dat er niets opgelost wordt. Wie er precies schuld heeft is niet zo relevant.
Je kunt achterover blijven leunen en klagen dat er niets verandert, maar dan weet je zeker dat er niets gaat veranderen.
De oplossing "we moeten het probleem benoemen zoals het is" bedoel je?quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eerst hadden we het over oplossingen, nu verzandt het topic in de schuldvraag
De schuldvraag is toch geen vraag meer? Dat staat duidelijk in de OP.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eerst hadden we het over oplossingen, nu verzandt het topic in de schuldvraag
Dat is iig stap 1. Er worden niet minder mensen beroofd door jonge Nederlanders-van-marokkaanse-afkomst door het probleem te negeren iig.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De oplossing "we moeten het probleem benoemen zoals het is" bedoel je?
Ook niet door het te benoemen. Ik heb het overigens niet gehad over negeren, maar het wordt misschien wel een goed idee om eens niet te denken in afkomst en bevolkingsgroepen. Dat wij/zij-denken is immers onderdeel van het probleem.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is iig stap 1. Er worden niet minder mensen beroofd door jonge Nederlanders-van-marokkaanse-afkomst door het probleem te negeren iig.
De poging van Amsterdam om de benoeming te veranderen is in deze dan ook heel aandoenlijk, want zolang je voor de Nederlandse Nederlander in eerste instantie Marokkaan bent en pas in tweede instantie Nederlander zal dat geen zoden aan de dijk zetten. Het werkt pas als je in eerste instantie als Nederlander gezien wordt, zodra je hier woont en een Nederlands paspoort hebt. Maar nee, de algemene tendens is eerder om zelfs een derde generatie erbij te bedenken, dat je hier geboren bent en opgegroeid maakt geen f*ck uit, je hebt ook een Marokkaans paspoort dus ben je Marokkaan.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
My Point Exactly, wij zijn het eens hoor, goed onderzoeken, scherp in beeld brengen wat er precies speelt, kijken naar oorzaken en daarop adequaat anticiperen, zowel voorkomend en corrigerend optreden. Hetgeen dus iets anders is dan geschiedenis en omstandigheden alleen maar aanvoeren als een excuus.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Niks verkapt gemiste driewieler. Maar er is heel lang met die groep omgesprongen alsof ze niet belangrijk zijn en niet meetellen, geen aandacht aan besteden, ze gaan toch wel weg. In dezelfde tijd, jaren zeventig/tachtig, is hier elke vorm van autoriteit en sociale controle vakkundig afgebroken terwijl dat nu juist iets is waar de immigranten nog veel aan hechten.
Is het daarmee goed te praten dat er veel criminaliteit door marokkanen veroorzaakt wordt? Nee.
Is het onderkennen van de oorzaken wel van belang voor het oplossen? Ja. Je moet weten waar het vandaan komt, je moet de oorzaken wegnemen en niet alleen reactief acteren.
Veel Nederlanders-van-marokkaanse-afkomst gedragen zich dan ook duidelijk als iemand van marokkaanse afkomst. Veel vinden zichzelf ook helemaal geen Nederlander.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:20 schreef moussie het volgende:
[..]
De poging van Amsterdam om de benoeming te veranderen is in deze dan ook heel aandoenlijk, want zolang je voor de Nederlandse Nederlander in eerste instantie Marokkaan bent en pas in tweede instantie Nederlander zal dat geen zoden aan de dijk zetten. Het werkt pas als je in eerste instantie als Nederlander gezien wordt, zodra je hier woont en een Nederlands paspoort hebt. Maar nee, de algemene tendens is eerder om zelfs een derde generatie erbij te bedenken, dat je hier geboren bent en opgegroeid maakt geen f*ck uit, je hebt ook een Marokkaans paspoort dus ben je Marokkaan.
Ik zat soms letterlijk op mijn hoofd te krabben van de contradictie .. achter elkaar en bij elke mogelijkheid benadrukken dat ze maar 'gasten' zijn, en zich daarna dan verwondert afvragen waarom die 'gasten' zich hier niet thuis voelen ..
Daar lijkt het wel op. Er is nog nooit eerder een groep in Nederland geweest die zo is opgevallen door dit soort misdragingen .quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Veel Nederlanders-van-marokkaanse-afkomst gedragen zich dan ook duidelijk als iemand van marokkaanse afkomst. Veel vinden zichzelf ook helemaal geen Nederlander.
Daarnaast doen ongeveer alle bevolkingsgroepen het prima in NL, dus waarom zouden alleen Nederlanders-van-marokkaanse-afkomst zich zo 'buitengesloten' voelen. Misschien omdat ze zo hard hun best doen zichzelf buiten te sluiten met hun gedrag en opstelling?
We zijn een te trots en heel moeilijk volk. Knoop dat wel in je oren. Vele volkeren hebben het lastig met ons gehad en we zijn veel gewend. Veel meer dan de gemiddelde Nederlander. Dat zal bij de crimineeltjes in Gouda niet anders zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Veel Nederlanders-van-marokkaanse-afkomst gedragen zich dan ook duidelijk als iemand van marokkaanse afkomst. Veel vinden zichzelf ook helemaal geen Nederlander.
Daarnaast doen ongeveer alle bevolkingsgroepen het prima in NL, dus waarom zouden alleen Nederlanders-van-marokkaanse-afkomst zich zo 'buitengesloten' voelen. Misschien omdat ze zo hard hun best doen zichzelf buiten te sluiten met hun gedrag en opstelling?
Maar dat is niet zo, het uit zich alleen op andere manieren. Chinezen houden hun familie sterk in bedwang maar daar zit ook heel veel georganiseerde misdaad. Onder hindoestanen plegen jongeren veel zelfmoord omdat ze vast zitten in hun cultuur, criminaliteit door Turken en Surinamers is niet gigantisch veel lager dan onder Marokkanen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:27 schreef Perrin het volgende:
Daarnaast doen ongeveer alle bevolkingsgroepen het prima in NL, dus waarom zouden alleen Nederlanders-van-marokkaanse-afkomst zich zo 'buitengesloten' voelen.
Maarja, hoe breng je die twee werelden bij elkaar? Moet je dat willen proberen?quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
We zijn een te trots en heel moeilijk volk. Knoop dat wel in je oren. Vele volkeren hebben het lastig met ons gehad en we zijn veel gewend. Veel meer dan de gemiddelde Nederlander. Dat zal bij de crimineeltjes in Gouda niet anders zijn.
Antillianen, Turken enzoquote:Op donderdag 14 maart 2013 21:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op. Er is nog nooit eerder een groep in Nederland geweest die zo is opgevallen door dit soort misdragingen .
Ach welnee, ik noem alleen al zigeuners die al eeuwen de reputatie hebben.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op. Er is nog nooit eerder een groep in Nederland geweest die zo is opgevallen door dit soort misdragingen .
Lukt niet als je hele groepen gaat stigmatiseren en alles onder de noemer Marokkanen schuift. Je moet die mensen niet dwingen, maar je kunt ze wel hulp aan bieden. Over die onderzoeken liggen we niet wakker. Van ons mogen 'jullie' onderzoeken tot in de eeuwigheid. Veel Marokkanen ontsporen omdat ze geen werk kunnen vinden en gaan dan op de criminele tour. Tevens moet je ze laten zien dat er kansen zijn als ze door gaan met een opleiding/studie. Verder moet men het zelf willen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maarja, hoe breng je die twee werelden bij elkaar? Moet je dat willen proberen?
onzin. jaren 70 de molukkers. jaren 80 de surinamers. hoor je niks meer van.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:45 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Over die onderzoeken liggen we niet wakker. Van ons mogen 'jullie' onderzoeken tot in de eeuwigheid.
Klopt, alle volkeren zijn een probleem, maar die blondjes zijn lieverdjes. Vlieg een eind op, kerel.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:40 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar dat is niet zo, het uit zich alleen op andere manieren. Chinezen houden hun familie sterk in bedwang maar daar zit ook heel veel georganiseerde misdaad. Onder hindoestanen plegen jongeren veel zelfmoord omdat ze vast zitten in hun cultuur, criminaliteit door Turken en Surinamers is niet gigantisch veel lager dan onder Marokkanen.
Vele Marokkanen hebben onrealistisch droombeeld over hun vaderland en vaak wat minder uitgesproken over Nederland, jongeren dan.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:47 schreef Perrin het volgende:
Maar onder veel van de oudere generaties zit een groot element heimwee naar het vaderland. Hoe zit dat met de jongere generaties? Zou jij bijv niet liever in Marokko wonen of opgegroeid zijn? Zo'n spagaat tussen het vaderland en Nederland lijkt mij persoonlijk dus behoorlijk klote.
Tuurlijk wel, van twee walletjes eten. Het is maar hoe je het bekijktquote:Op donderdag 14 maart 2013 21:47 schreef Perrin het volgende:
Je hebt hier ook ClapYourHands, weliswaar van turkse afkomst.. Die laat ook duidelijk merken hoe vervelend het is zo tussen twee culturen op te groeien. En je dus nergens echt thuis te voelen.
In Marokko was ik niet opgeleid. Dan was ik een heel andere persoon geweest. Dus in die zin heeft Nederland mij wat ''brains'' gegeven door middel van onderwijs.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:47 schreef Perrin het volgende:
Maar onder veel van de oudere generaties zit een groot element heimwee naar het vaderland. Hoe zit dat met de jongere generaties? Zou jij bijv niet liever in Marokko wonen of opgegroeid zijn? Zo'n spagaat tussen het vaderland en Nederland lijkt mij persoonlijk dus behoorlijk klote.
Je hebt hier ook ClapYourHands, weliswaar van turkse afkomst.. Die laat ook duidelijk merken hoe vervelend het is zo tussen twee culturen op te groeien. En je dus nergens echt thuis te voelen.
Denk je dat dit meespeelt wat betreft de criminaliteit van de jongere generaties?
Haha, neehoor dat telt nietquote:Op donderdag 14 maart 2013 21:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik ben opgegroeid tussen familie van een Rotterdamse vader en Amsterdamse moeder, ben
ik nu ook tussen 2 culturen opgegroeid?
Daarom doe ik dat dan ook anoniem op Fok!quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:56 schreef sp3c het volgende:
wel een lastige keuze als je een voetbalclub wilt managen
quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:58 schreef betyar het volgende:
Hee, een Marokkanen-haat topic. Die zijn zeldzaam op Fok!.
Hier is jouw Hongarije haat topic......ksst ksst.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:58 schreef betyar het volgende:
Hee, een Marokkanen-haat topic. Die zijn zeldzaam op Fok!.
Done. Iedereen die een kopietje wil mag me een DM sturen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:59 schreef sp3c het volgende:
hey een nietszeggende oneliner van Betyar ... nooit eerder gezien op fok!
snel maak allemaal een screenshot want dit maak je nooit meer mee!!!
Weinig medelijden met de Hongaren op dit moment, ze hebben er zelf voor gekozen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Hier is jouw Hongarije haat topic......ksst ksst.
NWS / Hongaarse studentenorganisatie beschuldigd van antisemitisme
artikel op de site is incompleet. uit de papieren versie pagina 6 van vandaagquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:04 schreef Chahna het volgende:
[..]
bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-inbrekers-aan.dhtml
uiteraard weten we dat het slechts incidenten zijn en dat de criminaliteit terugloopt alleen de mensen in de regio hier merken daar weinig van.
wat zou nou een goede actie zijn om die jeugdige criminele op het goede pad te krijgen?
Niet altijd maar in een aanzienlijk aantal gevallen speelt het wel 'n rol denk ik. Niet weten wie ze zijn (zware identiteitscrisis!). Groepsgedachten, je totaal niet identificeren met de grotere maatschappij, integendeel...je vaak door hen aangevallen voelen (terecht of onterecht), wantrouwend ertegen zijn...daarom schijt aan "ze" hebben en hier en daar tegen af zetten. En die zaken komen ook terug door laag zelfbeeld, in achterbuurt wonen, niet goed weten hoe de Nederlandse maatschappij werkt omdat je dat van huis uit niet meekreeg (je ouders weten het ook immers niet), onderaan de ladder van de maatschappij staan, etc etc. Ik beschrijf hier niet de Marokkaanse gemeenschap maar een zwakkere groep onder hen waarin dit alles samenkomt.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:47 schreef Perrin het volgende:
....Denk je dat dit meespeelt wat betreft de criminaliteit van de jongere generaties?
Sturen naar oorlogsgebieden, of the Bronxquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:04 schreef Chahna het volgende:
[..]
wat zou nou een goede actie zijn om die jeugdige criminele op het goede pad te krijgen?
Dank voor het uitgebreide antwoord!quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:10 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Niet altijd maar in een aanzienlijk aantal gevallen speelt het wel 'n rol denk ik. Niet weten wie ze zijn (zware identiteitscrisis!). Groepsgedachten, je totaal niet identificeren met de grotere maatschappij, integendeel...je vaak door hen aangevallen voelen (terecht of onterecht), wantrouwend ertegen zijn...daarom schijt aan "ze" hebben en hier en daar tegen af zetten. En die zaken komen ook terug door laag zelfbeeld, in achterbuurt wonen, niet goed weten hoe de Nederlandse maatschappij werkt omdat je dat van huis uit niet meekreeg (je ouders weten het ook immers niet), onderaan de ladder van de maatschappij staan, etc etc. Ik beschrijf hier niet de Marokkaanse gemeenschap maar een zwakkere groep onder hen waarin dit alles samenkomt.
En die eeuwige koffers die zogenaamd in de gang staan helpt niet mee om bij je kinderen een sterke duidelijke identiteit te kweken waaraan ze zich kunnen vasthouden in NL. Daarnaast is het een leugen, 99% leeft hier en sterft hier. Als men "teruggaat" is het in een kist voor de laatste begrafenis in land van herkomst.
Hadden deze mensen hier gekomen als Marokkaanse middenstanders dan hadden 9 van de 10 zaken er anders uit gezien wat hun kinderen betreft. In Amerika heb je ook Marokkanen maar meestal redelijk opgeleidt tot zeer goed. Canada idemdito. Daar zie je dat men een heel andere weg is ingeslagen in het land waar men naartoe migreerde. In Montreal waar ook Marokkanen wonen heb je geen Gouda praktijken bijv.
Daar worden ze alleen maar georganiseerder doorquote:Op donderdag 14 maart 2013 22:11 schreef fonkeymonkey het volgende:
[..]
Sturen naar oorlogsgebieden, of the Bronx
Het is mijn persoonlijke visie he, en ik spreek veelal uit eigen ervaring. Ben niet Marokkaans maar wel v Noord-Afrikaanse afkomst en v kleins af aan zit ik er tussen om het zo maar te zeggen. En sommige dingen herken ik wel (qua opvoeding enzo), sommige ook minder.quote:
Wat is je afkomst, Aloulou? Ik heb al een bruin vermoeden, maar spreek het niet uit vanwege je eigen privacy. Iedereen moet zelf weten of hij dat wil delen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:15 schreef Aloulou het volgende:
Het is mijn persoonlijke visie he, en ik spreek veelal uit eigen ervaring. Ben niet Marokkaans maar wel v Noord-Afrikaanse afkomst en v kleins af aan zit ik er tussen om het zo maar te zeggen. En sommige dingen herken ik wel (qua opvoeding enzo), sommige ook minder.
Niet als je ze op vijanden laat lijken en midden in die woonwijk gooit,quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:14 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Daar worden ze alleen maar georganiseerder door
bruin vermoedenquote:Op donderdag 14 maart 2013 22:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Wat is je afkomst, Aloulou? Ik heb al een bruin vermoeden, maar spreek het niet uit vanwege je eigen privacy. Iedereen moet zelf weten of hij dat wil delen.
Je vermoeden kloptquote:Op donderdag 14 maart 2013 22:16 schreef Jellereppe het volgende:
Wat is je afkomst, Aloulou? Ik heb al een bruin vermoeden, maar spreek het niet uit vanwege je eigen privacy. Iedereen moet zelf weten of hij dat wil delen.
Letterlijk ja, maar niet figuurlijkquote:Op donderdag 14 maart 2013 22:16 schreef fonkeymonkey het volgende:
[..]
Niet als je ze op vijanden laat lijken en midden in die woonwijk gooit,
hup bom erop en probleem opgelost
Haha, ik wist het. Heb veel posts uit je eigen hand gelezen en stond er al veel eerder bij stil. Het valt een keer op.quote:
Of we bouwen gewoon kampen waar we ze in dumpen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:18 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Letterlijk ja, maar niet figuurlijk
Maar natuurlijk joh. Mad Max nog wel.quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:21 schreef fonkeymonkey het volgende:
[..]
Of we bouwen gewoon kampen waar we ze in dumpen.
OT: probleem zal nooit op te lossen zijn, met deze huidige maatschappij zal het alleen maar erger en erger worden.
Ik voorzie Mad Max achtige toekomst taferelen
En dat is mede jouw schuld. Waar ben je in godsnaam moderator voor?quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:24 schreef sp3c het volgende:
betyar was je voor, zoek ff een andere er zijn er genoeg
Ik heb in jou altijd al een Mohammed Rabbae gezien.quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:24 schreef remlof het volgende:
Is dit het oproeptopic voor een Kristalnacht tegen Marokkanen?
Dat bedoel ikquote:Op donderdag 14 maart 2013 22:29 schreef sp3c het volgende:
mijn schuld?
ik had het over voetbalmanager zijn dillema
Kanp, want je kent me niet en ik heb van jou zelfs nog nooit gehoord.quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb in jou altijd al een Mohammed Rabbae gezien.
http://www.elsevier.nl/Al(...)cht-ELSEVIER211314W/
Dankzij mijn klachten heb je je walgelijke discriminerende onderschriften 2x moeten veranderen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Kanp, want je kent me niet en ik heb van jou zelfs nog nooit gehoord.
Oh wacht, sp3c mompelde net iets over je geloof ik
Oh het zal, dan ben je vast zo'n fortuinist met een onderbuikhandicapquote:Op donderdag 14 maart 2013 22:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dankzij mijn klachten heb je je walgelijke discriminerende onderschriften 2x moeten veranderen.
Misschien heb je die PM's van mij nog wel ergens.
Zegt ie bij 298 postsquote:Op donderdag 14 maart 2013 22:40 schreef sp3c het volgende:
speelkwartier voorbij of brabbelen we hem vol?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |