abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124058147
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, punt is dat je hier in Nederland ook meer Marokkanen hebt wonen die in het land van herkomst ook niet bijzonder welvarend waren. Verruil je de Marokkanen in Gouda met Marokkanen die in Marokko schoolgaand zijn, een baan hebben, et cetera, zullen de problemen die hier spelen ineens een stuk minder voorkom, I guess.
Interessant, dat vraag ik me nou ook af.
Neemt niet weg dat de aanpak en bestraffing van crimineel gedrag daar gewoon vele malen harder is. De meeste criminelen hier zouden dat gedrag daar wel achterwege laten omdat de gevolgen voor hun zwaarder zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 14 maart 2013 @ 19:01:41 #177
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_124058160
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 18:57 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Waarom, als ik vragen mag?
Tja, wat denk je? En het lullige is dat juist Nederlanders-van-marokkaanse-afkomst als Jellereppe vertrekken. Het tuig blijft.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 14 maart 2013 @ 19:04:48 #178
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_124058271
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En wat dan jouw verklaring voor hun problematische gedrag in Nederland? Ik bedoel: matig integreren is één ding, maar wijdverspreide criminaliteit, zelfs onder jonge jochies, is toch weer wat anders...
Precies wat Aloulou zegt. Hij ziet het goed.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:00 schreef Elfletterig het volgende:
Hoezo terugkeren? Ben je op jonge leeftijd naar Nederland gekomen?

Ik hoorde trouwens deze week op de radio dat de handel tussen Nederland en Marokko sterk aantrekt en dat er grote kansen liggen.
Laten we hopen dat die nog meer aantrekt. Goed voor beide landen.
pi_124058322
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:00 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De islam is geïntroduceerd door de Arabieren. Daarvoor werden er vele goden aanbeden. Verdiep je in de Berberse geschiedenis als je een keer tijd hebt. Die is zeer lang en rijk. We hebben ook nog de Oude Egyptenaren gekend.
Dat stelde ik ook, maar hun oude geloven zijn weggevaagd(?) en niet eens meer legaal in hun eigen land om openbaar uit te voeren?

''Marokko kent een beperkte godsdienstvrijheid. Zo is het moslims verboden te spreken over een bekering tot een andere godsdienst en kunnen Marokkaanse moslims die zich bekeren tot het christendom niet gedoopt worden[12]. Moslims is het geoorloofd hun geloof te verkondigen, maar voor christenen is dit verboden en buitenlandse christenen worden regelmatig het land uitgezet.[13][14][15] Op pogingen om moslims te bekeren tot een andere godsdienst staat voor burgers van Marokko een gevangenisstraf van een half tot drie jaar[16].''
http://nl.wikipedia.org/wiki/Marokko#Godsdienst

Lijkt me interessant, een paar boeken aan te raden?
  donderdag 14 maart 2013 @ 19:07:50 #180
241662 Jian
Well, well, well
pi_124058372
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Onder welke steen heb jij geleefd? Dat 'benoemen' doen we al een jaar of 10. En wat heeft het bijgedragen? Niks, noppes, nada, njente.
Ik hoor anders al 10 jaar figuren veralgemeniseren en bagatelliseren "het zijn allemaal kaaskoppen etc." Yes, sure. en jij bent er één van, dus we zullen maar niet teveel aandacht besteden aan dit soort standaard repliekjes, he`.

quote:
Vrijwel ieder initiatief met die insteek wordt teruggefloten. Geen adequate oplossing van jouw kant dus.
Dat terugfluiten komt door die overgevoelige zeikerds die altijd weer de boel lopen te ontkennen en veralgemeniseren, ...... herken je het :)
  donderdag 14 maart 2013 @ 19:11:30 #181
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_124058492
quote:
9s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:06 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

Dat stelde ik ook, maar hun oude geloven zijn weggevaagd(?) en niet eens meer legaal in hun eigen land om openbaar uit te voeren?

''Marokko kent een beperkte godsdienstvrijheid. Zo is het moslims verboden te spreken over een bekering tot een andere godsdienst en kunnen Marokkaanse moslims die zich bekeren tot het christendom niet gedoopt worden[12]. Moslims is het geoorloofd hun geloof te verkondigen, maar voor christenen is dit verboden en buitenlandse christenen worden regelmatig het land uitgezet.[13][14][15] Op pogingen om moslims te bekeren tot een andere godsdienst staat voor burgers van Marokko een gevangenisstraf van een half tot drie jaar[16].''
http://nl.wikipedia.org/wiki/Marokko#Godsdienst

Lijkt me interessant, een paar boeken aan te raden?
In Marokko ben je vrij om de Islam, Christendom en Jodendom na te leven. Dat is in de Grondwet vastgelegd. Wat wel verboden is evangelie. Christenen mogen Marokkanen niet laten bekeren tot het Christendom, dan heb je kans dat je wordt opgepakt.

Heb niet een, twee en drie een titel voor je. Zal voor je kijken dit weekend. Je hoort nog van mij over een paar dagen. Beloofd.
pi_124058529
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:07 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik hoor anders al 10 jaar figuren veralgemeniseren en bagatelliseren "het zijn allemaal kaaskoppen etc." Yes, sure. en jij bent er één van, dus we zullen maar niet teveel aandacht besteden aan dit soort standaard repliekjes, he`.
Men doet niet anders dan het probleem benoemen. Maar jij wilt blijkbaar dat iedereen daarin meegaat en dat je op geen enkele vorm van tegenstand stuit in dit soort discussies.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_124058561
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:01 schreef Perrin het volgende:

[..]

Tja, wat denk je? En het lullige is dat juist Nederlanders-van-marokkaanse-afkomst als Jellereppe vertrekken. Het tuig blijft.
Ja, dat vermoedde ik al, maar ik wilde het eigenlijk even van hemzelf horen.
Incelfrikandel
pi_124058664
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:11 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

In Marokko ben je vrij om de Islam, Christendom en Jodendom na te leven. Dat is in de Grondwet vastgelegd. Wat wel verboden is evangelie. Christenen mogen Marokkanen niet laten bekeren tot het Christendom, dan heb je kans dat je wordt opgepakt.

Heb niet een, twee en drie een titel voor je. Zal voor je kijken dit weekend. Je hoort nog van mij over een paar dagen. Beloofd.
Maar die hele religieuze vrijheid is dus beperkt, lijkt net een soort van schijn vrijheid. Bedankt, zou fijn zijn ben bang dat als ik zelf op onderzoek ga naar zulke boeken dat ik een hoop tijd verspil met de verkeerde dingen
pi_124058689
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:04 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Precies wat Aloulou zegt. Hij ziet het goed.
Gelezen inmiddels. Maar het is wel heel erg een slachtofferrol, vind je ook niet? Er zijn ook groepen die evenmin veel hulp van de overheid kregen, maar veel beter zijn geïntegreerd.

En ik neem trouwens aan dat stelen ook in Marokko niet is toegestaan en dat ouders hun kinderen dergelijke normen toch wel bijbrengen?
  donderdag 14 maart 2013 @ 19:20:03 #186
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_124058801
quote:
15s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Gelezen inmiddels. Maar het is wel heel erg een slachtofferrol, vind je ook niet? Er zijn ook groepen die evenmin veel hulp van de overheid kregen, maar veel beter zijn geïntegreerd.

En ik neem trouwens aan dat stelen ook in Marokko niet is toegestaan en dat ouders hun kinderen dergelijke normen toch wel bijbrengen?
Het is wel de waarheid. De ouders zijn niet capabel om hun kinderen in Nederland op te voeden. Weten niet hoe de Nederlandse maatschappij in elkaar steekt en spreken de taal vaak zeer gebrekkig. Die mensen hadden al een achterstand toen ze naar Nederland kwamen. Nooit of weinig opleiding. Dat soort mensen passen zich minder snel aan, dan andere groepen. Polen zijn een Europees volk, dus die voelen zich sneller thuis in Nederland. Berbers waren al voordat Christus was geboren een Afrikaans volk en die mensen die hier naar toe kwamen hebben ook nog weinig opleiding gehad, het recept voor vele obstakels.

Wat er verder gebeurt in Gouda is heel fout en daar moet tegen opgetreden worden. Zeker niet. De ouders weten hoe ze zich in Marokko moeten bewegen, dat missen ze in Nederland. Ook door de taalbarriere worden ze door veel Nederlanders niet serieus genomen. Het klinkt heel grappig als je ze Nederlands hoort praten, hoewel het zeer sneu is, hoe slecht velen van de oudere generatie de taal machtig zijn. Pas als je vloeiend Nederlands spreekt zullen mensen tegen je op kunnen kijken, tot die tijd ben je voor velen niet veel waard. De harde waarheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jellereppe op 14-03-2013 19:26:48 ]
  donderdag 14 maart 2013 @ 19:20:53 #187
241662 Jian
Well, well, well
pi_124058838
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Men doet niet anders dan het probleem benoemen.
Nee, als je gewoon even terugleest, dan je lees dat er in elk geval één iemand continue aan het veralgemeniseren was om het beestje maar niet bij het naampje te noemen. In mijn optiek moet je scherp kijken naar de aanleiding en oorzaken, het hoe en waarom en wie, zoals hierboven ook al ergens werd gezegd, een grondige oplossing vergt een grondig onderzoek en daarbij moet je eventuele gevoeligheden maar even aan de kant schuiven.

quote:
Maar jij wilt blijkbaar dat iedereen daarin meegaat en dat je op geen enkele vorm van tegenstand stuit in dit soort discussies.
En dit soort (uitdagende) standaardverwijtjes stop je maar ergens waar de zon niet schijnt, die sorteren geen enkel effect bij mij, dus bespaar je de moeite, amateur!
pi_124058908
quote:

[..]

Ze zijn ook op een manier slachtoffers, maar dat praat hun daden niet goed
pi_124058987
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:20 schreef Jian het volgende:

[..]

Nee, als je gewoon even terugleest, dan lees dat er in elk geval één iemand continue aan het veralgemeniseren was om het beestje maar niet bij het naampje te noemen. In mijn optiek moet je scherp kijken naar de aanleiding en oorzaken, het hoe en waarom en wie, zoals hierboven ook al ergens werd gezegd, een grondige oplossing vergt een grondig onderzoek en daarbij moet je eventuele gevoeligheden maar even aan de kant schuiven.
In het publieke debat wordt de etniciteit niet gemeden. Integendeel, er wordt openlijk gesproken over het zogenaamde Marokkanen-probleem. Sterker, het is heden ten dage eerder politiek incorrect om nuance toe te passen in dit soort discussies.
pi_124059007
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:07 schreef Jian het volgende:

[..]

Als je beweert dat "het probleem benoemen" zou zorgen voor een oplossing is het toch vreemd dat die oplossing er nog steeds niet ligt. Maar goed, dat zal ook wel weer de schuld zijn van dat gebagatelliseer. :)

quote:
Dat terugfluiten komt door die overgevoelige zeikerds die altijd weer de boel lopen te ontkennen en veralgemeniseren, ...... herken je het :)
Nee, dat komt doordat het niet is toegestaan om beleid af te stemmen op etniciteit en afkomst. Maar dat is je al eerder uitgelegd.
  donderdag 14 maart 2013 @ 19:28:32 #191
38496 Perrin
pi_124059196
quote:
19s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:24 schreef Xa1pt het volgende:

Nee, dat komt doordat het niet is toegestaan om beleid af te stemmen op etniciteit en afkomst. Maar dat is je al eerder uitgelegd.
Fijn je eigen handen op je rug binden. Zo komt er nooit een oplossing.
  donderdag 14 maart 2013 @ 19:29:02 #192
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_124059221
quote:
9s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:16 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

Maar die hele religieuze vrijheid is dus beperkt, lijkt net een soort van schijn vrijheid. Bedankt, zou fijn zijn ben bang dat als ik zelf op onderzoek ga naar zulke boeken dat ik een hoop tijd verspil met de verkeerde dingen
Berbers kennen hun oude geloven al lang niet meer en zullen daar ook niet meer naar terugkeren. Velen zijn Islamitisch en zullen dat ook blijven. Zelfs toen de Arabieren kwamen met de Islam, hebben velen tot 1400 hun oude geloven beleden. Sindsdien gingen Berbers en Arabieren meer in elkaar op en voert de Islam de boventoon.

Komt voor elkaar. Ga dit weekend even voor je kijken.
  donderdag 14 maart 2013 @ 19:29:02 #193
241662 Jian
Well, well, well
pi_124059223
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In het publieke debat wordt de etniciteit niet gemeden. Integendeel, er wordt openlijk gesproken over het zogenaamde Marokkanen-probleem. Sterker, het is heden ten dage eerder politiek incorrect om nuance toe te passen in dit soort discussies.
Lees jij wel eens, of gaat bij 3 gelezen woorden het doosje met bijhorend concept al weer open en dreun je dan je standaard verhaaltje op?
Ik reageerde toch duidelijk op hetgeen hier in het topic aan de gang was, of was het woordje "hier" je ontgaan.

quote:
En weer van die starre struisvogels hier, die dan ook weer allerlei zaken (ten dele) op zichzelf betrekken! Flikker toch op, jullie staan met je gevoeligheden de vinding van adequate maatregelen gewoon in de weg!
pi_124059252
quote:
Geen slachtofferrol hoor, want de ouders en later kind (eenmaal opgegroeid) dragen verantwoordelijkheid als ze de mist ingaan. Niettemin zijn er wel redenen aan te wijzen en die zette ik uiteen.

!
Dit filmpje in de jaren 90 vanaf 4:50 is zo typerend voor de kern van het probleem. Die vader weet gewoon niet hoe hij effectief zijn kinderen weer op het rechte pad krijgt. Het zielige is dat de tikken die hij uitdeelt (zijn jonge zoontje gaat uiteindelijk al jong van huis) in de Nederlandse context niet veel helpt. Hij had veel eerder zijn hele opvoeding moeten aanpassen....maar daar heeft hij de "skills" niet voor. Mama voedt op, papa bewaakt bepaalde principes in huis en grijpt vooral in als het moet. Op basis van gezag dwingt hij het respect af. Buiten zijn de kinderen vrij. Niet actief met het kind bemoeien, mee voetballen, op pad gaan, vriendjes goed leren kennen, uitleggen waarom iets niet mag etc. Dan heb je nog sociaal-economische achterstand, taalbarriere en door het isolement een eeuwige "heimwee" naar het thuisland wat op de kinderen overgaat.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_124059334
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:29 schreef Jian het volgende:

[..]

Lees jij wel eens, of gaat bij 3 gelezen woorden het doosje met bijhorend concept al weer open en dreun je dan je standaard verhaaltje op?
Ik reageerde toch duidelijk op hetgeen hier in het topic aan de gang was, of was het woordje "hier" je ontgaan.

[..]

Dus je maakt je druk omdat je iets niet zou mogen benoemen van een mede-user? Ja, dat verklaart je ietwat overdreven reactie.

Maar goed, my bad wellicht.
  donderdag 14 maart 2013 @ 19:32:35 #196
38496 Perrin
pi_124059358
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:29 schreef Aloulou het volgende:

[..]
Dan heb je nog sociaal-economische achterstand, taalbarriere en door het isolement een eeuwige "heimwee" naar het thuisland wat op de kinderen overgaat.
Zou het geen win-win-situatie zijn om dit type mensen geld te bieden om terug te verhuizen? Zij blij, wij blij?
pi_124059365
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:28 schreef Perrin het volgende:

[..]

Fijn je eigen handen op je rug binden. Zo komt er nooit een oplossing.
Mwah, bepaalde minderheden zullen in de toekomst maar wat blij zijn met deze regelgeving. Wat die oplossing betreft; die komt er sowieso niet.
  donderdag 14 maart 2013 @ 19:34:03 #198
241662 Jian
Well, well, well
pi_124059420
quote:
19s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:24 schreef Xa1pt het volgende:

Je hoeft mij wat dat betreft niets uit te leggen hoor, er zijn wegen genoeg om iets een algemene maatregel te maken terwijl hij toch vooral gericht is op een bepaalde groep. Ik begrijp dat je dat niet helemaal doorziet, dat is namelijk ondermeer een kwestie van innovatief denken en handelen ...... en ja, dat is nu eenmaal niet je sterkste punt hè, star struisvogeltje van me ;)
  donderdag 14 maart 2013 @ 19:35:08 #199
38496 Perrin
pi_124059461
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mwah, bepaalde minderheden zullen in de toekomst maar wat blij zijn met deze regelgeving. Wat die oplossing betreft; die komt er sowieso niet.
Dus je hebt niks constructiefs toe te voegen. Is dat iig duidelijk.
  donderdag 14 maart 2013 @ 19:35:26 #200
241662 Jian
Well, well, well
pi_124059474
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar goed, my bad wellicht.
fixed that for you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo