Ik heb liever niet dat ze in die spiraal van recidive blijven hangen, maar daar denk jij anders over kennelijk.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:24 schreef Shreyas het volgende:
Onderzoek had uitgewezen dat het vooral gaat om Marokkanen tussen de 15 en 23 jaar. Dus het is vrij simpel:
- Eerste keer dat ze opgepakt worden = Taakstraf 80-120 uur
- Tweede keer dat ze opgepakt worden = Een jaar celstraf en jeugdkliniek totdat ze 23 jaar zijn
- Als ze na hun 23e voor de derde keer opgepakt worden = 5 jaar onvoorwaardelijke celstraf
quote:Als ze daarna nog opgepakt worden dan is het gewoon levenslang
Ik denk dat dat laatste een zeer belangrijke oorzaak van het probleem is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:27 schreef Chadi het volgende:
Vind hier wel een taak weg gelegd voor de ouders zolang die kiddies nog onder 16 jaar zijn.
Het is niet een kwakje leggen en weg lopen voor je verantwoordelijkheid.
Als een ouder het echt niet aan kan dan moet hij of zij hulp zoeken. En niet in de taboe sfeer hangen omdat je je schaamt terwijl je weet dat je kid verkeerd bezig is.
Het is wat het is en je buren weten ook wat het is. Kan je er beter voor uit komen dat het toch niet is geworden van je ervan gehoopt hebt en proberen het kind op het rechte pad te krijgen dan je kop in het zand te steken en hopen dat hij tegen zijn 18de het huis uit is en je gezicht daarmee gered is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik denk dat dat laatste een zeer belangrijke oorzaak van het probleem is.
Tja, punt is dat je hier in Nederland ook meer Marokkanen hebt wonen die in het land van herkomst ook niet bijzonder welvarend waren. Verruil je de Marokkanen in Gouda met Marokkanen die in Marokko schoolgaand zijn, een baan hebben, et cetera, zullen de problemen die hier spelen ineens een stuk minder voorkom, I guess.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:42 schreef I0_0I het volgende:
Kwestie van cultuur of gewoon slecht getroffen met die bepaalde generatie immigranten?
Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar helaas is er bij die mocro's vaak sprake van zo'n schaamtecultuurtje. Je weet wel, denken dat als je het probleem ontkent, dat het dan ook niet bestaat....quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:38 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is wat het is en je buren weten ook wat het is. Kan je er beter voor uit komen dat het toch niet is geworden van je ervan gehoopt hebt en proberen het kind op het rechte pad te krijgen dan je kop in het zand te steken en hopen dat hij tegen zijn 18de het huis uit is en je gezicht daarmee gered is.
Klopt. De hoogopgeleide welvarende Marokkanen spreken ook over 'achterlijke Berbers'.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tja, punt is dat je hier in Nederland ook meer Marokkanen hebt wonen die in het land van herkomst ook niet bijzonder welvarend waren. Verruil je de Marokkanen in Gouda met Marokkanen die in Marokko schoolgaand zijn, een baan hebben, et cetera, zullen de problemen die hier spelen ineens een stuk minder voorkom, I guess.
precies, dat hoor ik vrij regelmatig, de arabische Marokkanen hebben helemaal niets met die Berbers (zelfs zij noemen ze rifapen, bergvolk etc). Ook het trouwen met familie komt bij Berbers meer voor dan bij de stadsmensen, hetgeen wellicht ook het een en ander verklaart.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:49 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Klopt. De hoogopgeleide welvarende Marokkanen spreken ook over 'achterlijke Berbers'.
Heb ik mij laten vertellen door een Marokkaanse medestudente.
Kunnen of durven?quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:48 schreef Elfletterig het volgende:
Het zoveelste brevet van onvermogen. Politie en justitie kunnen dit probleem simpelweg niet aan. Het is kennelijk zo omvangrijk dat het dweilen met de kraan open is. Kennelijk lukt het niet om dit jonge, criminele tuig langere tijd weg te stoppen of verplicht naar internaten te sturen. Laat me raden: totaal niet afschrikwekkende taakstrafjes zeker? Als ze al gepakt worden, want de pakkans is ook veel te klein.
De roep om hulp vanuit de gemeenschap (ongeacht de culturele achtergrond van die gemeenschap) is een brevet van onvermogen. Men zou die hulp niet nodig moeten hebben om de orde te handhaven en zulke jonge crimineeltjes te corrigeren.
Ja maar toch is het buiten proportioneel veel. Er wonen hier ook veel laagopgeleide immigranten uit andere landen, oostblokkers bijvoorbeeld. Maar deze lijken minder overlast te bezorgen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tja, punt is dat je hier in Nederland ook meer Marokkanen hebt wonen die in het land van herkomst ook niet bijzonder welvarend waren. Verruil je de Marokkanen in Gouda met Marokkanen die in Marokko schoolgaand zijn, een baan hebben, et cetera, zullen de problemen die hier spelen ineens een stuk minder voorkom, I guess.
Wel wat minder, maar zeker niet gering, qua drankrijden & geluidsoverlast (Polen), inbreken, skimmen, bedelen, mensenhandel & zakkenrollen (Roemenen).quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:54 schreef I0_0I het volgende:
[..]
Ja maar toch is het buiten proportioneel veel. Er wonen hier ook veel laagopgeleide immigranten uit andere landen, oostblokkers bijvoorbeeld. Maar deze lijken minder overlast te bezorgen.
Sja, dat krijg je als je de mensen uit dat land die daar al geen geld hebben hierheen laat komen. Een Pool, Roemeen of Marokkaan met gewoon geld heb je echt geen last van hoor.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:51 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wel wat minder, maar zeker niet gering, qua drankrijden & geluidsoverlast (Polen), inbreken, skimmen, bedelen, mensenhandel & zakkenrollen (Roemenen).
Ja, want problemen kunnen inderdaad alleen opgelost worden met een zak geld.quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:24 schreef Re het volgende:
och het is geen probleem voor Rutte iig, die bezuinigd wel door op justitie
http://nieuwsuur.nl/onder(...)uinigingen-rond.html
nou ja, ok een enkelband meer of minder dan... wil je iets oplossen heb je geld nodig en rechtvaardigere wetten, maar ja niet iedereen is tevreden te houden met veranderingen (en dan bedoel ik niet de crimineeltjes) of willen het zover doorvoeren dat we de vrijheden waarvoor we gevochten hebben graag overboord gooienquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:27 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Ja, want problemen kunnen inderdaad alleen opgelost worden met een zak geld.
Ze heeft je vast ook verteld hoe de Arabieren de Berbers altijd met respect en fatsoen tegemoet zijn getredenquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:52 schreef Chahna het volgende:
[..]
precies, dat hoor ik vrij regelmatig, de arabische Marokkanen hebben helemaal niets met die Berbers (zelfs zij noemen ze rifapen, bergvolk etc). Ook het trouwen met familie komt bij Berbers meer voor dan bij de stadsmensen, hetgeen wellicht ook het een en ander verklaart.
Je kon beter zeggen: met gewone baan ipv met gewoon geld. Het is algemeen bekend dat (georganiseerde) criminelen vaak ruimer in de slappe was zitten dan eerlijke mensen. Of dacht jij dat die Oostblokmafiosi op de Wallen dat om die reden doet? Dat zijn gewoon nietsontziende schurken, niks anders.quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, dat krijg je als je de mensen uit dat land die daar al geen geld hebben hierheen laat komen. Een Pool, Roemeen of Marokkaan met gewoon geld heb je echt geen last van hoor.
dan gaan ze nog meer stelen want stelen magquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:12 schreef marcel-o het volgende:
Ouders korten op uitkering.
Krijgen die finderen vanzelf op hun lazer
Resumerend: de ouders van de in NL geboren jongens met Marokkaanse roots zijn onderdeel van een lichting criminelen, en zelf ook crimineel?quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Je kon beter zeggen: met gewone baan ipv met gewoon geld. Het is algemeen bekend dat (georganiseerde) criminelen vaak ruimer in de slappe was zitten dan eerlijke mensen. Of dacht jij dat die Oostblokmafiosi op de Wallen dat om die reden doet? Dat zijn gewoon nietsontziende schurken, niks anders.
Het betreft een soort criminele/pauper volgmigratie die in het kielzog achter de eerste lichting (die wèl komt om eerlijk te werken) aanhobbelt. Maar goed, dit is OT.
Nee, ik zei al dat het OT was, het was een antwoord op Heatwave's statement mbt de Oostblokkers.quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:40 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Resumerend: de ouders van de in NL geboren jongens met Marokkaanse roots zijn onderdeel van een lichting criminelen, en zelf ook crimineel?
Wanneer je na jarenlang verblijf in een land de taal van dat land niet machtig bent dan ontbeert het je simpelweg aan fatsoen. Anderzijds komen die mensen natuurlijk uit een traditie van bibliotheek verbrandingen dus ik snap heel goed dat leergierigheid of intelligentie dan niet je forte is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:59 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, ze hoeven niet in te burgeren, ze gaan toch wel weg, nederlands leren? beuh, niet nodig, integreren? neah, waarom?
En dan jaren later zeiken dat je een probleem hebt omdat je ze nooit echt onderdeel hebt laten worden van je gemeenschap.
En nu doen we hetzelfde met oa Polen in Den Haag, die gaan ook wel weer weg..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |