abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124050608
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:24 schreef Shreyas het volgende:
Onderzoek had uitgewezen dat het vooral gaat om Marokkanen tussen de 15 en 23 jaar. Dus het is vrij simpel:
- Eerste keer dat ze opgepakt worden = Taakstraf 80-120 uur
- Tweede keer dat ze opgepakt worden = Een jaar celstraf en jeugdkliniek totdat ze 23 jaar zijn
- Als ze na hun 23e voor de derde keer opgepakt worden = 5 jaar onvoorwaardelijke celstraf
Ik heb liever niet dat ze in die spiraal van recidive blijven hangen, maar daar denk jij anders over kennelijk.

quote:
Als ze daarna nog opgepakt worden dan is het gewoon levenslang
:D
pi_124050679
Vind hier wel een taak weg gelegd voor de ouders zolang die kiddies nog onder 16 jaar zijn.
Het is niet een kwakje leggen en weg lopen voor je verantwoordelijkheid.
Als een ouder het echt niet aan kan dan moet hij of zij hulp zoeken. En niet in de taboe sfeer hangen omdat je je schaamt terwijl je weet dat je kid verkeerd bezig is.
  donderdag 14 maart 2013 @ 15:29:19 #128
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124050753
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:27 schreef Chadi het volgende:
Vind hier wel een taak weg gelegd voor de ouders zolang die kiddies nog onder 16 jaar zijn.
Het is niet een kwakje leggen en weg lopen voor je verantwoordelijkheid.
Als een ouder het echt niet aan kan dan moet hij of zij hulp zoeken. En niet in de taboe sfeer hangen omdat je je schaamt terwijl je weet dat je kid verkeerd bezig is.
Ik denk dat dat laatste een zeer belangrijke oorzaak van het probleem is. :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124051141
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik denk dat dat laatste een zeer belangrijke oorzaak van het probleem is. :{
Het is wat het is en je buren weten ook wat het is. Kan je er beter voor uit komen dat het toch niet is geworden van je ervan gehoopt hebt en proberen het kind op het rechte pad te krijgen dan je kop in het zand te steken en hopen dat hij tegen zijn 18de het huis uit is en je gezicht daarmee gered is.
pi_124051292
Ik heb jaren lang in Gouda gewoond maar kan wel bevestigen dat er binnen die bevolkingsgroep gewoon 0 sociale controle lijkt te zijn.

Als je als kind met een nieuwe fiets thuis komt lijkt het mij toch normaal dat je je ouders moet uitleggen hoe je daar aan komt. Als blijkt dat ik er niet voor betaald zou hebben zou ik toch wel een draai om mijn oren krijgen en deze binnen 15 minuten terug moeten brengen. Binnen deze groeperingen lijkt dat gewoon niet aan de orde. De ouders kijken niet om naar hun kinderen; de moeders zitten thuis, de vaders doen ergens wat werk en de kinderen hangen de hele dag op straat.

Ook bij sportclubs of schoolactiviteiten zijn de ouders van deze probleemjongeren nergens te bekennen. Niet echt gek dat het dan ook regelmatig uit de hand loopt zoals laatst met die grensrechter.

Nou snap ik ook dat je niet alle allochtonen over een kam kunt scheren; het is slechts een klein percentage van deze groep die voor problemen zorgt. Maar het is wel opmerkelijk te noemen dat niemand binnen deze cultuur die jongeren daar eens op aanspreekt. Naar de politie luisteren ze al lang niet meer, die zien ze enkel als vijanden. Blanke voorbijgangers die er wat over zeggen worden bekogeld of in elkaar geslagen. Binnen de Marokkaanse gemeenschap hebben ze nog wel respect voor de ouderen, maar deze lijken hun verantwoordelijkheid niet te nemen.

Kwestie van cultuur of gewoon slecht getroffen met die bepaalde generatie immigranten?
pi_124051363
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:42 schreef I0_0I het volgende:
Kwestie van cultuur of gewoon slecht getroffen met die bepaalde generatie immigranten?
Tja, punt is dat je hier in Nederland ook meer Marokkanen hebt wonen die in het land van herkomst ook niet bijzonder welvarend waren. Verruil je de Marokkanen in Gouda met Marokkanen die in Marokko schoolgaand zijn, een baan hebben, et cetera, zullen de problemen die hier spelen ineens een stuk minder voorkom, I guess.
  donderdag 14 maart 2013 @ 15:45:32 #132
323439 HetKlusKonijn
pi_124051386
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:38 schreef Chadi het volgende:

[..]

Het is wat het is en je buren weten ook wat het is. Kan je er beter voor uit komen dat het toch niet is geworden van je ervan gehoopt hebt en proberen het kind op het rechte pad te krijgen dan je kop in het zand te steken en hopen dat hij tegen zijn 18de het huis uit is en je gezicht daarmee gered is.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar helaas is er bij die mocro's vaak sprake van zo'n schaamtecultuurtje. Je weet wel, denken dat als je het probleem ontkent, dat het dan ook niet bestaat....

Is trouwens niet alleen iets van mocro's hoor - vergelijk bijvoorbeeld de reactie van sommige ouders op kinderen met hoofdluis, iets wat alleen maar te bestrijden is door openheid. Deze mocro-ouders houden er helaas hetzelfde "ontken het en het bestaat niet"-manier van denken op na, maar dan over het wangedrag hun eigen lieve zoontjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door HetKlusKonijn op 14-03-2013 15:51:06 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_124051492
Het zoveelste brevet van onvermogen. Politie en justitie kunnen dit probleem simpelweg niet aan. Het is kennelijk zo omvangrijk dat het dweilen met de kraan open is. Kennelijk lukt het niet om dit jonge, criminele tuig langere tijd weg te stoppen of verplicht naar internaten te sturen. Laat me raden: totaal niet afschrikwekkende taakstrafjes zeker? Als ze al gepakt worden, want de pakkans is ook veel te klein.

De roep om hulp vanuit de gemeenschap (ongeacht de culturele achtergrond van die gemeenschap) is een brevet van onvermogen. Men zou die hulp niet nodig moeten hebben om de orde te handhaven en zulke jonge crimineeltjes te corrigeren.
  donderdag 14 maart 2013 @ 15:49:04 #134
323439 HetKlusKonijn
pi_124051519
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, punt is dat je hier in Nederland ook meer Marokkanen hebt wonen die in het land van herkomst ook niet bijzonder welvarend waren. Verruil je de Marokkanen in Gouda met Marokkanen die in Marokko schoolgaand zijn, een baan hebben, et cetera, zullen de problemen die hier spelen ineens een stuk minder voorkom, I guess.
Klopt. De hoogopgeleide welvarende Marokkanen spreken ook over 'achterlijke Berbers'.
Heb ik mij laten vertellen door een Marokkaanse medestudente.
pi_124051642
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:49 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Klopt. De hoogopgeleide welvarende Marokkanen spreken ook over 'achterlijke Berbers'.
Heb ik mij laten vertellen door een Marokkaanse medestudente.
precies, dat hoor ik vrij regelmatig, de arabische Marokkanen hebben helemaal niets met die Berbers (zelfs zij noemen ze rifapen, bergvolk etc). Ook het trouwen met familie komt bij Berbers meer voor dan bij de stadsmensen, hetgeen wellicht ook het een en ander verklaart.
  Moderator donderdag 14 maart 2013 @ 15:52:56 #136
249559 crew  Lavenderr
pi_124051648
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:48 schreef Elfletterig het volgende:
Het zoveelste brevet van onvermogen. Politie en justitie kunnen dit probleem simpelweg niet aan. Het is kennelijk zo omvangrijk dat het dweilen met de kraan open is. Kennelijk lukt het niet om dit jonge, criminele tuig langere tijd weg te stoppen of verplicht naar internaten te sturen. Laat me raden: totaal niet afschrikwekkende taakstrafjes zeker? Als ze al gepakt worden, want de pakkans is ook veel te klein.

De roep om hulp vanuit de gemeenschap (ongeacht de culturele achtergrond van die gemeenschap) is een brevet van onvermogen. Men zou die hulp niet nodig moeten hebben om de orde te handhaven en zulke jonge crimineeltjes te corrigeren.
Kunnen of durven?
pi_124051685
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja maar toch is het buiten proportioneel veel. Er wonen hier ook veel laagopgeleide immigranten uit andere landen, oostblokkers bijvoorbeeld. Maar deze lijken minder overlast te bezorgen.
pi_124051897
Wat wil de politie nou bereiken met dit bericht? Meer geld ofzo?

Gelukkig word er een vvd-er burgemeester van gouda, dat is meestal wel goed om de criminaliteit aan te pakken.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)emeester-Gouda.dhtml
  donderdag 14 maart 2013 @ 16:51:47 #139
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_124053880
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:54 schreef I0_0I het volgende:

[..]

Ja maar toch is het buiten proportioneel veel. Er wonen hier ook veel laagopgeleide immigranten uit andere landen, oostblokkers bijvoorbeeld. Maar deze lijken minder overlast te bezorgen.
Wel wat minder, maar zeker niet gering, qua drankrijden & geluidsoverlast (Polen), inbreken, skimmen, bedelen, mensenhandel & zakkenrollen (Roemenen).
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 14 maart 2013 @ 17:24:32 #140
262 Re
Kiss & Swallow
pi_124054998
och het is geen probleem voor Rutte iig, die bezuinigd wel door op justitie

http://nieuwsuur.nl/onder(...)uinigingen-rond.html
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 14 maart 2013 @ 17:25:43 #141
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_124055055
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:51 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Wel wat minder, maar zeker niet gering, qua drankrijden & geluidsoverlast (Polen), inbreken, skimmen, bedelen, mensenhandel & zakkenrollen (Roemenen).
Sja, dat krijg je als je de mensen uit dat land die daar al geen geld hebben hierheen laat komen. Een Pool, Roemeen of Marokkaan met gewoon geld heb je echt geen last van hoor.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_124055133
quote:
3s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:24 schreef Re het volgende:
och het is geen probleem voor Rutte iig, die bezuinigd wel door op justitie

http://nieuwsuur.nl/onder(...)uinigingen-rond.html
Ja, want problemen kunnen inderdaad alleen opgelost worden met een zak geld.
  donderdag 14 maart 2013 @ 17:29:52 #143
262 Re
Kiss & Swallow
pi_124055241
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:27 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Ja, want problemen kunnen inderdaad alleen opgelost worden met een zak geld.
nou ja, ok een enkelband meer of minder dan... wil je iets oplossen heb je geld nodig en rechtvaardigere wetten, maar ja niet iedereen is tevreden te houden met veranderingen (en dan bedoel ik niet de crimineeltjes) of willen het zover doorvoeren dat we de vrijheden waarvoor we gevochten hebben graag overboord gooien

realisme is de mens vreemd als je ook dit topic leest
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_124055396
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:52 schreef Chahna het volgende:

[..]

precies, dat hoor ik vrij regelmatig, de arabische Marokkanen hebben helemaal niets met die Berbers (zelfs zij noemen ze rifapen, bergvolk etc). Ook het trouwen met familie komt bij Berbers meer voor dan bij de stadsmensen, hetgeen wellicht ook het een en ander verklaart.
Ze heeft je vast ook verteld hoe de Arabieren de Berbers altijd met respect en fatsoen tegemoet zijn getreden :')
  donderdag 14 maart 2013 @ 17:35:38 #145
3647 B.R.Oekhoest
pi_124055406
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sja, dat krijg je als je de mensen uit dat land die daar al geen geld hebben hierheen laat komen. Een Pool, Roemeen of Marokkaan met gewoon geld heb je echt geen last van hoor.
Je kon beter zeggen: met gewone baan ipv met gewoon geld. Het is algemeen bekend dat (georganiseerde) criminelen vaak ruimer in de slappe was zitten dan eerlijke mensen. Of dacht jij dat die Oostblokmafiosi op de Wallen dat om die reden doet? Dat zijn gewoon nietsontziende schurken, niks anders.

Het betreft een soort criminele/pauper volgmigratie die in het kielzog achter de eerste lichting (die wèl komt om eerlijk te werken) aanhobbelt. Maar goed, dit is OT.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 14 maart 2013 @ 17:37:33 #146
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124055478
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:12 schreef marcel-o het volgende:
Ouders korten op uitkering.

Krijgen die finderen vanzelf op hun lazer
dan gaan ze nog meer stelen want stelen mag :')
pi_124055549
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Je kon beter zeggen: met gewone baan ipv met gewoon geld. Het is algemeen bekend dat (georganiseerde) criminelen vaak ruimer in de slappe was zitten dan eerlijke mensen. Of dacht jij dat die Oostblokmafiosi op de Wallen dat om die reden doet? Dat zijn gewoon nietsontziende schurken, niks anders.

Het betreft een soort criminele/pauper volgmigratie die in het kielzog achter de eerste lichting (die wèl komt om eerlijk te werken) aanhobbelt. Maar goed, dit is OT.
Resumerend: de ouders van de in NL geboren jongens met Marokkaanse roots zijn onderdeel van een lichting criminelen, en zelf ook crimineel?
  donderdag 14 maart 2013 @ 17:40:41 #148
3542 Gia
User under construction
pi_124055562
Als je een goed waakse herder als huisdier hebt, ben je dan eigenlijk verplicht zo'n waarschuwingsbordje op te hangen?
Wel lachen als er een keer zo'n ventje in zijn ballen gebeten wordt, en zo goed dat die zich niet meer kan voortplanten.
  donderdag 14 maart 2013 @ 17:45:49 #149
3647 B.R.Oekhoest
pi_124055713
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:40 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Resumerend: de ouders van de in NL geboren jongens met Marokkaanse roots zijn onderdeel van een lichting criminelen, en zelf ook crimineel?
Nee, ik zei al dat het OT was, het was een antwoord op Heatwave's statement mbt de Oostblokkers.

De Marokkanenproblematiek is anders omdat het niet de eerste generatie betreft. Daar zit het probleem meer in de opvoeding van de jongeren, of liever gezegd het gebrek eraan.
  donderdag 14 maart 2013 @ 17:55:50 #150
198365 Morendo
The Real Deal
pi_124056016
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:59 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, ze hoeven niet in te burgeren, ze gaan toch wel weg, nederlands leren? beuh, niet nodig, integreren? neah, waarom?

En dan jaren later zeiken dat je een probleem hebt omdat je ze nooit echt onderdeel hebt laten worden van je gemeenschap.

En nu doen we hetzelfde met oa Polen in Den Haag, die gaan ook wel weer weg. :').
Wanneer je na jarenlang verblijf in een land de taal van dat land niet machtig bent dan ontbeert het je simpelweg aan fatsoen. Anderzijds komen die mensen natuurlijk uit een traditie van bibliotheek verbrandingen dus ik snap heel goed dat leergierigheid of intelligentie dan niet je forte is.
Die Lebenslust bringt dich um.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')