onzin. jaren 70 de molukkers. jaren 80 de surinamers. hoor je niks meer van.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op. Er is nog nooit eerder een groep in Nederland geweest die zo is opgevallen door dit soort misdragingen .
quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:45 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Over die onderzoeken liggen we niet wakker. Van ons mogen 'jullie' onderzoeken tot in de eeuwigheid.
Klopt, alle volkeren zijn een probleem, maar die blondjes zijn lieverdjes. Vlieg een eind op, kerel.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:40 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar dat is niet zo, het uit zich alleen op andere manieren. Chinezen houden hun familie sterk in bedwang maar daar zit ook heel veel georganiseerde misdaad. Onder hindoestanen plegen jongeren veel zelfmoord omdat ze vast zitten in hun cultuur, criminaliteit door Turken en Surinamers is niet gigantisch veel lager dan onder Marokkanen.
Vele Marokkanen hebben onrealistisch droombeeld over hun vaderland en vaak wat minder uitgesproken over Nederland, jongeren dan.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:47 schreef Perrin het volgende:
Maar onder veel van de oudere generaties zit een groot element heimwee naar het vaderland. Hoe zit dat met de jongere generaties? Zou jij bijv niet liever in Marokko wonen of opgegroeid zijn? Zo'n spagaat tussen het vaderland en Nederland lijkt mij persoonlijk dus behoorlijk klote.
Tuurlijk wel, van twee walletjes eten. Het is maar hoe je het bekijktquote:Op donderdag 14 maart 2013 21:47 schreef Perrin het volgende:
Je hebt hier ook ClapYourHands, weliswaar van turkse afkomst.. Die laat ook duidelijk merken hoe vervelend het is zo tussen twee culturen op te groeien. En je dus nergens echt thuis te voelen.
In Marokko was ik niet opgeleid. Dan was ik een heel andere persoon geweest. Dus in die zin heeft Nederland mij wat ''brains'' gegeven door middel van onderwijs.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:47 schreef Perrin het volgende:
Maar onder veel van de oudere generaties zit een groot element heimwee naar het vaderland. Hoe zit dat met de jongere generaties? Zou jij bijv niet liever in Marokko wonen of opgegroeid zijn? Zo'n spagaat tussen het vaderland en Nederland lijkt mij persoonlijk dus behoorlijk klote.
Je hebt hier ook ClapYourHands, weliswaar van turkse afkomst.. Die laat ook duidelijk merken hoe vervelend het is zo tussen twee culturen op te groeien. En je dus nergens echt thuis te voelen.
Denk je dat dit meespeelt wat betreft de criminaliteit van de jongere generaties?
Haha, neehoor dat telt nietquote:Op donderdag 14 maart 2013 21:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik ben opgegroeid tussen familie van een Rotterdamse vader en Amsterdamse moeder, ben
ik nu ook tussen 2 culturen opgegroeid?
Daarom doe ik dat dan ook anoniem op Fok!quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:56 schreef sp3c het volgende:
wel een lastige keuze als je een voetbalclub wilt managen
quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:58 schreef betyar het volgende:
Hee, een Marokkanen-haat topic. Die zijn zeldzaam op Fok!.
Hier is jouw Hongarije haat topic......ksst ksst.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:58 schreef betyar het volgende:
Hee, een Marokkanen-haat topic. Die zijn zeldzaam op Fok!.
Done. Iedereen die een kopietje wil mag me een DM sturen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:59 schreef sp3c het volgende:
hey een nietszeggende oneliner van Betyar ... nooit eerder gezien op fok!
snel maak allemaal een screenshot want dit maak je nooit meer mee!!!
Weinig medelijden met de Hongaren op dit moment, ze hebben er zelf voor gekozen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Hier is jouw Hongarije haat topic......ksst ksst.
NWS / Hongaarse studentenorganisatie beschuldigd van antisemitisme
artikel op de site is incompleet. uit de papieren versie pagina 6 van vandaagquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:04 schreef Chahna het volgende:
[..]
bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-inbrekers-aan.dhtml
uiteraard weten we dat het slechts incidenten zijn en dat de criminaliteit terugloopt alleen de mensen in de regio hier merken daar weinig van.
wat zou nou een goede actie zijn om die jeugdige criminele op het goede pad te krijgen?
Niet altijd maar in een aanzienlijk aantal gevallen speelt het wel 'n rol denk ik. Niet weten wie ze zijn (zware identiteitscrisis!). Groepsgedachten, je totaal niet identificeren met de grotere maatschappij, integendeel...je vaak door hen aangevallen voelen (terecht of onterecht), wantrouwend ertegen zijn...daarom schijt aan "ze" hebben en hier en daar tegen af zetten. En die zaken komen ook terug door laag zelfbeeld, in achterbuurt wonen, niet goed weten hoe de Nederlandse maatschappij werkt omdat je dat van huis uit niet meekreeg (je ouders weten het ook immers niet), onderaan de ladder van de maatschappij staan, etc etc. Ik beschrijf hier niet de Marokkaanse gemeenschap maar een zwakkere groep onder hen waarin dit alles samenkomt.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:47 schreef Perrin het volgende:
....Denk je dat dit meespeelt wat betreft de criminaliteit van de jongere generaties?
Sturen naar oorlogsgebieden, of the Bronxquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:04 schreef Chahna het volgende:
[..]
wat zou nou een goede actie zijn om die jeugdige criminele op het goede pad te krijgen?
Dank voor het uitgebreide antwoord!quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:10 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Niet altijd maar in een aanzienlijk aantal gevallen speelt het wel 'n rol denk ik. Niet weten wie ze zijn (zware identiteitscrisis!). Groepsgedachten, je totaal niet identificeren met de grotere maatschappij, integendeel...je vaak door hen aangevallen voelen (terecht of onterecht), wantrouwend ertegen zijn...daarom schijt aan "ze" hebben en hier en daar tegen af zetten. En die zaken komen ook terug door laag zelfbeeld, in achterbuurt wonen, niet goed weten hoe de Nederlandse maatschappij werkt omdat je dat van huis uit niet meekreeg (je ouders weten het ook immers niet), onderaan de ladder van de maatschappij staan, etc etc. Ik beschrijf hier niet de Marokkaanse gemeenschap maar een zwakkere groep onder hen waarin dit alles samenkomt.
En die eeuwige koffers die zogenaamd in de gang staan helpt niet mee om bij je kinderen een sterke duidelijke identiteit te kweken waaraan ze zich kunnen vasthouden in NL. Daarnaast is het een leugen, 99% leeft hier en sterft hier. Als men "teruggaat" is het in een kist voor de laatste begrafenis in land van herkomst.
Hadden deze mensen hier gekomen als Marokkaanse middenstanders dan hadden 9 van de 10 zaken er anders uit gezien wat hun kinderen betreft. In Amerika heb je ook Marokkanen maar meestal redelijk opgeleidt tot zeer goed. Canada idemdito. Daar zie je dat men een heel andere weg is ingeslagen in het land waar men naartoe migreerde. In Montreal waar ook Marokkanen wonen heb je geen Gouda praktijken bijv.
Daar worden ze alleen maar georganiseerder doorquote:Op donderdag 14 maart 2013 22:11 schreef fonkeymonkey het volgende:
[..]
Sturen naar oorlogsgebieden, of the Bronx
Het is mijn persoonlijke visie he, en ik spreek veelal uit eigen ervaring. Ben niet Marokkaans maar wel v Noord-Afrikaanse afkomst en v kleins af aan zit ik er tussen om het zo maar te zeggen. En sommige dingen herken ik wel (qua opvoeding enzo), sommige ook minder.quote:
Wat is je afkomst, Aloulou? Ik heb al een bruin vermoeden, maar spreek het niet uit vanwege je eigen privacy. Iedereen moet zelf weten of hij dat wil delen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:15 schreef Aloulou het volgende:
Het is mijn persoonlijke visie he, en ik spreek veelal uit eigen ervaring. Ben niet Marokkaans maar wel v Noord-Afrikaanse afkomst en v kleins af aan zit ik er tussen om het zo maar te zeggen. En sommige dingen herken ik wel (qua opvoeding enzo), sommige ook minder.
Niet als je ze op vijanden laat lijken en midden in die woonwijk gooit,quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:14 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Daar worden ze alleen maar georganiseerder door
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |