SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laatste vier afgeronde projecten uit het vorige topic:
Tyler-Girl
Claudia_x
trui
NijntjesUk
En dapmar kreeg een mooi verrassingspakket van een groep haaksters hier.
[ Bericht 12% gewijzigd door Claudia_x op 14-03-2013 08:12:25 ]I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Ja, die zijn van mij! Die van mij stonden ook krom, maar ik heb ze een nachtje onder een paar zware boeken gelegd en dat hielp. Ik had het eigenlijk nog een nachtje langer moeten doen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:23 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Claudia, zijn die onderzetters in de op ook van jou?
Ik heb vanavond de eerste gehaakt, maar na het maken van de witte steken staat het nogal krom/bol. Had jij daar ook last van?
Dan ga ik dat met die boeken vannacht ook proberen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, die zijn van mij! Die van mij stonden ook krom, maar ik heb ze een nachtje onder een paar zware boeken gelegd en dat hielp. Ik had het eigenlijk nog een nachtje langer moeten doen.
Nee, hij is hiervan nagemaakt! Ontwerpen is een vak apart.quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:21 schreef HarrrrieH het volgende:
Claudia, begrijp ik nou goed dat je dat de walvis zelf verzonnen en geschreven hebt. Gaaf hoor. Erg leuk. Vooral dat waterstraaltje. Ook al is die niet gehaakt.
quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:28 schreef HarrrrieH het volgende:
Wow, dat namaken is dan ook erg goed gelukt. Blijkbaar is namaken ook een vak apart
ik heb er geen ervaring mee maar vind ze wel supercute!quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:28 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
[..]
Dan ga ik dat met die boeken vannacht ook proberen.
Heeft iemand van jullie al ervaring met deze olifanten: http://2.bp.blogspot.com/(...)chznLgU/s1600/08.jpg
http://www.ravelry.com/patterns/library/3-versions-of-elephantquote:Op woensdag 13 maart 2013 21:52 schreef annelotje het volgende:
[..]
ik heb er geen ervaring mee maar vind ze wel supercute!
Ik zie alleen n plaatje. Is er ook n patroon? Zit mobiel dus zoeken is niet heel makkelijk...
+1 ja, dat is wel erg veel laden en scrollen zo. Terwijl mijn tablet en telefoon toch echt niet zo traag zijn..quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:25 schreef Ynske het volgende:
de op ben ik dan weer wat minder blij meeik doe alles mobiel op t moment...
bedankt en klopt de rondes worden wel langer nu, maar heb tijd genoeg. Het haakt best fijn, 's avonds zo bij de tv.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:28 schreef trui het volgende:
oja, de wooleater. dan worden de rondes erg lang inmiddels he kaatje. sterkte met je elleboog!
harrie, als je foto's hebt moet je ze ergens uploaden, bijvoorbeeld op ravelry of een foto-site als photobucket.com of flickr.com. dan zoek je met de rechtermuisknop de eigenschappen (het URL adres) van de geuploade foto op en die plak je tussen [ IMG ] [/ IMG] haken (maar dan zonder de spaties).
nee want dan worden de foto's toch nog geladen, alleen als linkjes worden ze niet geladenquote:Op woensdag 13 maart 2013 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
Helpt het onder een spoiler tag zetten?
Kost verdorie nog best veel werk ook, zo'n topic doorspitten.![]()
Ah kijk, dat wist ik niet. Ik vind het dan zo zuur voor degene die het vijfde werkje heeft gemaakt.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:24 schreef trui het volgende:
haha Claudia, had je alle plaatjes uit 't vorige topic opgezocht.![]()
![]()
(we hebben ooit ivm laadproblemen bij voornamelijk mobiele telefoons afgesproken dat we max 4 foto's in de OP zouden zetten, en dan alleen projecten die klaar waren. om de keuze te vergemakkelijken is toen ook besloten dat dat dan standaard de laatste 4 afgeronde projecten zouden zijn. maar daar is later weer discussie over geweest, dus of je je daar aan houdt is nu aan de OP-maker).
vond ik ook altijd hoor, ik stopte 'm eerst ook altijd zo vol mogelijk. maar het werd echt zo vervelend voor de mensen die via mobiel wilden meelezen dat ik 't toch wel een goede regel vind. en de foto's staan natuurlijk nog wel in 't vorige topic, ze gaan niet verloren ofzo.quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah kijk, dat wist ik niet. Ik vind het dan zo zuur voor degene die het vijfde werkje heeft gemaakt.Maar ik kijk sowieso nooit met m'n mobiel op Fok!, want dat vind ik niet te doen (om over het posten zelf maar te zwijgen). Ik hoop dat de OP nu beter te doen is. Ik heb een selectie gemaakt!
De gebreide sjaal maakt je moeder en kind helemaal af. Goed gelukt!
quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:24 schreef trui het volgende:
Lijnloos, ik kan 't labeltje niet zo goed lezen. staat er nou 'made by lijnloos'? (ik weet, dat zou wel logisch zijn, maar ik zie 't gewoon echt niet zo goed).
Met vierkantjes kun je het beste eerst blokken voordat je ze aan elkaar maakt. Juist omdat ze niet allemaal gelijk zijn. Dus de vierkantjes nat maken, danwel uitwassen in het wolprogramma, en dan opspelden. Je kunt het best een lineaal ofzo gebruiken om zeker te weten dat je alle vierkantjes op dezelfde grootte opspeld, sommige zul je wat meer moeten uitrekken dan anderen. Dan gewoon laten opdrogen en dan blijven ze als het goed is allemaal in vorm. Succes!quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:44 schreef HarrrrieH het volgende:
Hallo allen, hier Harrie weer met een vraag over mijn deken.....
Ik las ergens dat je de gehaakte dingen moet vastspelden en natmaken enzo. Moet dat voor ieder vierkantje apart. Of haak je eerst de hele deken aan elkaar en dan pas. Of is dat onzin. Ik denk het niet, want mijn vierkantjes zijn niet allemaal even, nouja vierkant..... Wie kan me helpen hoe dit moet?
ze zijn leuk ja! ik heb even het patroon opgezocht.quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:28 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Heeft iemand van jullie al ervaring met deze olifanten: http://2.bp.blogspot.com/(...)chznLgU/s1600/08.jpg
ja, die stekels zijn bij mij ook wel iets minder mooi geworden dan in 't voorbeeld. vooral het uiteinde bij de staart vind ik niet zo geslaagd. maar ja.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:48 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vond de kangoeroe ook best pittig, al vond ik het draakje wel lastiger. Met name door die stekels op zijn rug.
Die kan ik aanraden!quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:50 schreef trui het volgende:
ik wil ook nog altijd graag een keer deze maken.
Ja, kan ook wel denk ik. Toen ik hem maakte, was alleen die foto van de ontwerpster er, en daar kun je net niet goed zien hoe die in elkaar zit!quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:16 schreef trui het volgende:
ik vind 'm er alleen zo eenvoudig uitzien dat ik 'm ook wel zonder patroon denk te kunnen maken.
Ik ben er een paar jaar terug geweest, maar doen haakte ik nog niet, dus heb geen idee hoe het met de wolletjes etc was.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
Is er hier iemand trouwens al eens op de hobby en handwerkbeurs in Den Bosch geweest?
Ik heb kaartjes gewonnen bij annemarie's haakblogmaar heb geen idee wat ik kan verwachten. (moet ook nog even kijken hoe en wat....mijn moeder (waarmee ik dus wilde gaan) had al met iemand anders afgesproken en die doen alleen maar kaartenmaken, dus hebben waarschijnlijk niets aan de hal met wol enzo...dus even kijken of die bereid zijn om met mij mee te gaan, anders loop ik zelf wel
)
Dat lijkt mij een volgende keer ook fijner.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:57 schreef trui het volgende:
het lijkt me eigenlijk wel net zo fijn om daar een beetje alleen doorheen te struinen.
Ook leuk toch? Dan kun je daarna aan elkaar laten zien wat je gekocht hebt of welke ideetjes je hebt opgedaan.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ja dat is ook zo...ik zou ook liever alleen lopen, maar dat is ook zo lullig...als je afgesproken hebt om samen te gaan. Maar ik denk dat ik dat wel ga voorstellen....ik ga wel alleen naar de wolhal en kom ze daarna wel zoeken in de kaartenhal
Als je blind kan haken, is dat niet onbeleefd. Ik doe het zo vaak. Niet als iemand vanuit verweggistan naar mij toe komt voor een één-op-één gesprek trouwensquote:Op donderdag 14 maart 2013 13:53 schreef Soempie het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk tijdens het haken? De laatste tijd keek ik de serie Boardwalk Empire, maar ben nu helemaal bij. De serie die staat te wachten is in het Deens. Nu kan ik dat niet verstaan en ik kan niet zo goed 'blind' haken, dus dat wordt hem niet.
Trui noemde al het haken in de auto. Nu gaan we komend weekend naar vrienden in Duitsland, dus dan gaat m'n haakwerk ook mee. Zou het onbeleefd zijn te haken tijdens een gesprek op de bank?
Haha, ik heb hetzelfde probleem! Borgen zeker? Ik ben ook weer op zoek!quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:53 schreef Soempie het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk tijdens het haken? De laatste tijd keek ik de serie Boardwalk Empire, maar ben nu helemaal bij. De serie die staat te wachten is in het Deens. Nu kan ik dat niet verstaan en ik kan niet zo goed 'blind' haken, dus dat wordt hem niet.
Nee, met Borgen ben ik ook bij!quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:56 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Haha, ik heb hetzelfde probleem! Borgen zeker? Ik ben ook weer op zoek!
Ik kan denk ik wel een gesprek voeren tijdens het haken, maar echt helemaal blind haken lukt nog niet. We zijn daar het hele weekend, dus dan is het vast niet onbeleefd om af en toe te haken.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:55 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Als je blind kan haken, is dat niet onbeleefd. Ik doe het zo vaak. Niet als iemand vanuit verweggistan naar mij toe komt voor een één-op-één gesprek trouwens
En ik doe het vaak tijdens het tv kijken of series inderdaad. Ik ben zelden bezig met haken zonder iets erbij te doen, behalve in de trein (waar ik nooit meer zit).
Ah, kijk, ik ben dan weer helemaal bij met Forbrydelsen! Seizoen 3 heb ik "live" gekeken op de BBC.quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:02 schreef Soempie het volgende:
Nee, met Borgen ben ik ook bij!Forbrydelsen/ the killing seizoen 3 wil ik kijken.
Ieder z'n ding hahaha en ja erg jammer, want hij is heeel gaaf! mooi en entjes ook!quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:07 schreef DonnaRush het volgende:
Ik Fok! juist bijna altijd mobiel. De foto's zijn bij mij ook gewoon normaal en het laden duurt helemaal niet lang. Ik ben juist blij dat dit forum mobiel zo fijn werkt.
Anyway, wat een geweldige Kangaroo Mum & Kid, super lief!Jammer dat het zo`n duur patroon is!
Dat overkomt mij nou nooitquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:02 schreef Soempie het volgende:
Bij Boardwalk Empire heeft m'n man me af en toe bijgepraat.Hij kan echt goed aan me aflezen wanneer ik belangrijke informatie heb gemist en dan zet hij de boel even op pauze om de stukken die ik heb gemist te vertellen.
![]()
neem je wel een zak met geld meequote:Op donderdag 14 maart 2013 12:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
Is er hier iemand trouwens al eens op de hobby en handwerkbeurs in Den Bosch geweest?
Ik heb kaartjes gewonnen bij annemarie's haakblogmaar heb geen idee wat ik kan verwachten. (moet ook nog even kijken hoe en wat....mijn moeder (waarmee ik dus wilde gaan) had al met iemand anders afgesproken en die doen alleen maar kaartenmaken, dus hebben waarschijnlijk niets aan de hal met wol enzo...dus even kijken of die bereid zijn om met mij mee te gaan, anders loop ik zelf wel
)
quote:Op donderdag 14 maart 2013 00:13 schreef trui het volgende:
nou, poehpoeh, m'n kangoeroestelletje is eindelijk klaar. ik zal morgen bij daglicht nog even wat betere foto's maken.
[ afbeelding ]
Gisteravond begonnen met het olifantje, maar met gewoon katoen van Catania vind ik het niet zo'n succes. Doordat het patroon met stokjes is, komen er flinke gaten in te zitten.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:50 schreef trui het volgende:
[..]
ze zijn leuk ja! ik heb even het patroon opgezocht.
wat ik leuker vind aan het origineel (waar zij 'm dus weer op gebaseerd heeft) is de plaats van de slurf, iets dichter bij het lichaam. deze lijkt nu bijna meer een miereneter oid.
ik wil ook nog altijd graag een keer deze maken.
jaja, het staat op de planning voor dit weekend, lief phluphje! don't worry!quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:52 schreef phluphy het volgende:
[..]Mooi!
Jij hebt zo'n haarfijn gevoel voor smaakvolle projectjes, alsof je ze ruikt op het internet!![]()
(ik weet trouwens nog wel een smaakvol projectje dat ietwat stagneert op het moment)![]()
Ik neem mijn portomonnee mee, is dat ook goed?quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:39 schreef Toverheks het volgende:
[..]
neem je wel een zak met geld mee
met pinpasquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:43 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ik neem mijn portomonnee mee, is dat ook goed?
Haha ja uiteraard. Ik zeg nu ook wel dat ik niets nodig heb, maar waarschijnlijk kom ik toch met zakken vol thuis....zeker als ik daar toevallig pastelkleurig garen tegenkomquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:44 schreef Toverheks het volgende:
[..]
met pinpaswant als ik mezelf neem, ik zou kopen en kopen en kopen terwijl ik al zoveel heb
![]()
Heel erg veel plezier
de nieuwe zomerkleurtjesquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:48 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Haha ja uiteraard. Ik zeg nu ook wel dat ik niets nodig heb, maar waarschijnlijk kom ik toch met zakken vol thuis....zeker als ik daar toevallig pastelkleurig garen tegenkom
6 halve vasten in een ring is niet erg logisch. Wat is de volgende toer?quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:42 schreef Spirit82 het volgende:
Hoi, ik ben een haaknoob en heb een vraag!! Ik ben voor het eerst begonnen met haken volgens een patroon en dit patroon zegt:
1 start met een ring
2 haak 6 hv in de ring
Nou ben ik al een paar uur enthousiast bezig om me vervolgens te bedenken dat ik met hele vasten aan het werk ben ipv halve vasten![]()
Maar bedoelen ze nou dat ik een ring met hv moet haken of eerst een ring met 6 hele vasten en daarna 6 hv? De ring lukt prima met hele vasten (ik ging net lekker), maar met halve vasten niet, dus nu ben ik in de war
3 haak 2 hv in elke hv (12)quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:57 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
6 halve vasten in een ring is niet erg logisch. Wat is de volgende toer?
De vraag niet gelezen: maar ik vind van wel. Hij is geweldig en dat is toch heel lief?quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:34 schreef Whoopdidoo het volgende:
Heeft niemand antwoord op mijn vraag of de walvis leuk is als extraatje bij de kaart voor mn collega die net een baby heeft?
Doen!quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:34 schreef Whoopdidoo het volgende:
Heeft niemand antwoord op mijn vraag of de walvis leuk is als extraatje bij de kaart voor mn collega die net een baby heeft?
Ja is juist weer 'ns wat anders dan de standaard felicitatie-dingtjes!quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:34 schreef Whoopdidoo het volgende:
dat kun je toch ook gewoon zelf wel bedenken mafkees!quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:34 schreef Whoopdidoo het volgende:
Behalve dan als het kind er zelf uitziet als een walvis, dan is het wat minder.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:45 schreef trui het volgende:
[..]
dat kun je toch ook gewoon zelf wel bedenken mafkees!ik vind het in elk geval een leuk idee!
Haha, nee want mn moeder vond m niet leuk, vandaar mijn twijfel.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:45 schreef trui het volgende:
[..]
dat kun je toch ook gewoon zelf wel bedenken mafkees!ik vind het in elk geval een leuk idee!
Woog wel 4.3kg, dus behoorlijkquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:47 schreef trovey het volgende:
[..]
Behalve dan als het kind er zelf uitziet als een walvis, dan is het wat minder.
het ligt er vooral aan of je na je losse een steek 'overslaat' of niet, vind ik.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:51 schreef Whoopdidoo het volgende:
Trouwens, als je geen losse doet voor het keren, wordt je randje veel mooier. Het insteken in de laatste steek wordt wel lastiger dus voor beginners niet aan te raden.
magic ring is dan makkelijker, zie youtube :-)quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:42 schreef Spirit82 het volgende:
Hoi, ik ben een haaknoob en heb een vraag!! Ik ben voor het eerst begonnen met haken volgens een patroon en dit patroon zegt:
1 start met een ring
2 haak 6 hv in de ring
Nou ben ik al een paar uur enthousiast bezig om me vervolgens te bedenken dat ik met hele vasten aan het werk ben ipv halve vasten![]()
Maar bedoelen ze nou dat ik een ring met hv moet haken of eerst een ring met 6 hele vasten en daarna 6 hv? De ring lukt prima met hele vasten (ik ging net lekker), maar met halve vasten niet, dus nu ben ik in de war
Dan zou ik er nog even over nadenken.quote:
Ja die maak ik ook, maar lukt me niet met hvquote:Op donderdag 14 maart 2013 21:01 schreef CREADO het volgende:
[..]
magic ring is dan makkelijker, zie youtube :-)
Ja, leuk! En mijn zoontje van drie loopt er nog de hele dag mee te slepen. Het is een fijn en handzaam formaat. Je kunt er, zoals iemand voorstelde, een belletje in doen. Je kunt er ook een muziekdoosje van maken! Ik denk dat ik dat binnenkort eens ga proberen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:32 schreef Whoopdidoo het volgende:
Is dat walvisje leuk voor op de babykamer ofzo? Las op t werk vandaag dat een collega bevallen is gister, dus een roze walvis is misschien wel leuk? Maar weet t niet, maar is wel leuk bij een kaartje, dus graag jullie mening!
ik vind dat juist heel leuk om te gevenquote:Op donderdag 14 maart 2013 18:34 schreef Whoopdidoo het volgende:
quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:47 schreef trovey het volgende:
[..]
Behalve dan als het kind er zelf uitziet als een walvis, dan is het wat minder.
ik zou het gewoon lekker zelf houdenquote:Op donderdag 14 maart 2013 22:48 schreef trui het volgende:
nog even wat foto's gemaakt inclusief de (rammel)bal, die bij 't cadeautje hoort. niet echt een eenheid, maar ja. bal is voor 't baby-jongetje, de pop voor de grote zus. oorspronkelijke plan was om de draak en de kangoeroe samen te geven, maar zoals ik al zei vond ik de draak niet goed genoeg gelukt (en is hij ook nog niet af).
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:52 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik vind het knap hoor trui! Kan ze ook zelf los staan, of zie ik dat verkeerd?
Enne toveheks...ik ga GEEN trektroley of enig ander ding op wielen meenemenik ben niet bejaard ofzo
ik vind deze poppen echt heel mooi. Die bal trouwens ook. Je haakt ook zo mooi en gelijkquote:Op donderdag 14 maart 2013 22:48 schreef trui het volgende:
nog even wat foto's gemaakt inclusief de (rammel)bal, die bij 't cadeautje hoort. niet echt een eenheid, maar ja. bal is voor 't baby-jongetje, de pop voor de grote zus. oorspronkelijke plan was om de draak en de kangoeroe samen te geven, maar zoals ik al zei vond ik de draak niet goed genoeg gelukt (en is hij ook nog niet af).
oh die is mooi! vooral het randje vind ik een leuk detailquote:Op vrijdag 15 maart 2013 07:58 schreef SupremeEvil het volgende:
Wauw trui, wat kaatje50 zegt, je haakt echt heel mooi
Mag mijn eerste creatie showen (die ik ook af heb gemaakt), een babyponcho:
[ afbeelding ]
Truiquote:Op donderdag 14 maart 2013 22:48 schreef trui het volgende:
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 07:58 schreef SupremeEvil het volgende:
Mag ik mijn eerste creatie showen (die ik ook af heb gemaakt), een babyponcho:
[ afbeelding ]
Superlief!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 07:58 schreef SupremeEvil het volgende:
Mag ik mijn eerste creatie showen (die ik ook af heb gemaakt), een babyponcho:
[ afbeelding ]
Ik kijk veel series tijdens het haken en breienquote:Op donderdag 14 maart 2013 13:53 schreef Soempie het volgende:
Trui noemde al het haken in de auto. Nu gaan we komend weekend naar vrienden in Duitsland, dus dan gaat m'n haakwerk ook mee. Zou het onbeleefd zijn te haken tijdens een gesprek op de bank?
Heel leuk cadeau voor grote zus! Vooral de baby in de buidel erbij vind ik erg leuk. (Ik ben nu een pop aan het breien met een baby erbij; ik hoop dat Lena dat leuk gaat vinden.)quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:48 schreef trui het volgende:
Ik ook, maar dan wel lichte series. Bij Forbrydelsen moet je echt wel je aandacht erbij houden. (Seizoen drie is tof trouwens!)quote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:18 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik kijk veel series tijdens het haken en breien
Bones, House, New Girl, Gilmore Girls....
http://www.ravelry.com/pa(...)ct-no-vii---kangarooquote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:46 schreef Danaîdes het volgende:
Trui ik ben verliefd op je poppetje, ohh myyy.. <3
Heb je daar een patroon van als ik zo brutaal mag zijn? (Sorry als ie al ergens gepost is, heb ik niet gezien!)
Ben zelf even bezig aan 2 kleine poppetjes te haken, moeten voor maandag klaar zijn... Snel verder maar weer
erg leuk is ie? Welke maat?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:28 schreef SupremeEvil het volgende:
Dankjewel voor jullie reactiesvond m leuk om te maken, standje automatische piloot als je eenmaal lekker er in zit.
Soempie, ja was ik! Moet er zo heen, de appie dan, loop daar ook wel even naar binnen om te kijken
ja is leuk. Hebben soms ook dagen :-)quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:06 schreef HarrrrieH het volgende:
Hoi, ik zag dat jullie al weer veel geschreven en gemaakt hebben. Leuk! Ik heb nog geen tijd gehad om te lezen en te reageren op mijn vorige vraag. Ga dat straks echt nog doen, maar heb nu eerst een klein vraagje tussendoor. Waarschijnlijk ben ik morgen of komende week in de buurt van Alphen. Is het het waard om even bij Echtstudio binnen te wippen? Zoja dan moet ik even mijn route plannen. (zag net wel op de website dat ze morgenmiddag opruiming hebben...)
leuk er staan maten bij! Ga eens proberen...quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:44 schreef SupremeEvil het volgende:
Maat baby, haha! Zal ik anders gewoon de tutorial posten, volgens mij is er wel vraag naar
originele tutorial
nederlandse vertaling
@Soempie: Ze verkopen bij YourDesign in de hoge vucht voornamelijk merk 'Katia' en dan verschillende soorten uiteraard. Daarnaast zag ik nog 'Rico' en 'Annell'. Nou zeggen mij die merkjes helemaal niks. In de hoge vucht zit ook nog de Zeeman en die verkoopt natuurlijk ook wol.
Ik zit goed in de wol iig, alleen geen Wibra in de buurt
Misschien komen we elkaar wel tegen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:58 schreef Tyler-Girl het volgende:
Echtstudio heeft morgen opendag/opruiming. Veel korting dus op veel spulletjes. Ik vind het altijd wel leuk om naar een opendag te gaan
mooi trui!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:03 schreef trui het volgende:
het wordt toch een tas, denk ik:
[ afbeelding ]
Hier nog steeds onduidelijk of ik tijd hebt. Maar ben bang dat ik toch niemand herken tenzij ze heel groot FOK op hun voorhoofd hebben geschreven.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:32 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ow haahaha dit weekend zal ik er niet zijn helaas. De vorige keer met opendag geweest en daar wat Fokkers gezien. Misschien een volgende keer
Oh die tas gaat dan leuk worden! PS zit er een ah tas onder?? En doe je het daaroverheen ofzo? Vindt het eigenlijk wel een goed idee als dat kan. Vind die standaard hengsels van dat zpaghetti eigenlijk niet zo mooi.....quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:03 schreef trui het volgende:
het wordt toch een tas, denk ik:
[ afbeelding ]
Ja dat is denk ik wel een betere manierquote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:33 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hahaha HarrieH ik had de vorige keer een grote sjaal gehaakt en die omgedaan zo hebben andere mij herkend! En van te voren even afspreken wie komt enzo
ja, ik heb al een paar van die jute tassen zo 'opgeleukt'. zie deze en deze en deze.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:29 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
Oh die tas gaat dan leuk worden! PS zit er een ah tas onder?? En doe je het daaroverheen ofzo? Vindt het eigenlijk wel een goed idee als dat kan. Vind die standaard hengsels van dat zpaghetti eigenlijk niet zo mooi.....
Ligt niet aan het patroon maar aan de garen die ik heb gebruikt. Ik heb nu Scheepjeswol Softfun gebruikt wat eigenlijk te dun is. Daardoor is ie veel kleiner uitgevallen dan bedoeld. Ik had ook het Gauge niet gecheckt maar durfde het meteen al niet te gokken om maat 4 jaar te nemen. Volgende keer ander spul gebruiken!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:35 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ow wauw lijnloos, leuk! En die muts![]()
Wel raar dat het patroon zo klein valt of niet?
Ik had de gauge precies en toch viel het bij mij klein uit. Voor mijn uk van anderhalf ben ik uitgegaan van maatje 4 jr.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:59 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ligt niet aan het patroon maar aan de garen die ik heb gebruikt. Ik heb nu Scheepjeswol Softfun gebruikt wat eigenlijk te dun is. Daardoor is ie veel kleiner uitgevallen dan bedoeld. Ik had ook het Gauge niet gecheckt maar durfde het meteen al niet te gokken om maat 4 jaar te nemen. Volgende keer ander spul gebruiken!
Leuk boek is dat he?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:24 schreef HarrrrieH het volgende:
Ik heb van de week bij de boekenvoordeel het boek "cadeautjes haken voor de baby" gekocht. (iets van 6 euro en 2e halve boek prijs). Staan echt hele leuke dingen in. Ooievaar, rammelaar in de vorm van een hamer, helikopter, muziekschaapje ed. )
[ afbeelding ]
http://www.boekenvoordeel(...)en-voor-de-baby.html
Om cadeau te doen, zeker. Hij is lief, ziet er leuk uit en de peuters kunnen er leuk mee spelen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:21 schreef HarrrrieH het volgende:
Hoi Mirjam, ik heb m pas een paar dagen en ik zie er leuke dingen instaan. Volgens mij worden hier op dit forum wel meer uit dit boek gemaakt. Maar Sjakie is dus jouw favoriet?
quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:28 schreef trui het volgende:
harrie, als je foto's hebt moet je ze ergens uploaden, bijvoorbeeld op ravelry of een foto-site als photobucket.com of flickr.com. dan zoek je met de rechtermuisknop de eigenschappen (het URL adres) van de geuploade foto op en die plak je tussen [ IMG ] [/ IMG] haken (maar dan zonder de spaties).
Trui en Kaatjes. Bedankt voor de uitleg. Ik heb zojuist een account aangemaakt op photobucket, maar wordt nu al een beetje gek van de reclame. Ik heb ook een account op Ravelry. Dus daar zou ik het ook op kunnen zetten.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:39 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik doe bij photo0bucket uploaden, dan klik ik op img code, hij copieëert van vanzelf en plak hier in het reactieschermpje, klaar..
[ququote:Op donderdag 14 maart 2013 09:57 schreef trui het volgende:
maar andersom kan op zich vaak ook prima, dat is wel een stuk minder werk...! door het aan elkaar haken zouden ze al redelijk op maat moeten 'rekken'. en als je daarna nog blockt krijg je ook een net resultaat, is mijn ervaring.
ote]quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:01 schreef Angelof9 het volgende:
Als het allemaal dezelfde vierkantjes zijn, met hetzelfde aantal steken, dan kan dat wel, maar als je verschillende blokken maakt, is dat heel lastig.
Hij ziet er zeker lief uit. Maar wel veel werk. Ik ben nog een behoorlijke beginner. En heb me momenteel alleen op een babydeken gestort, want de tijd begint te dringenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:24 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Om cadeau te doen, zeker. Hij is lief, ziet er leuk uit en de peuters kunnen er leuk mee spelen.
tof!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:26 schreef trovey het volgende:
Mooi tas, vestje, poncho en babyspeelgoed.![]()
Ik heb hier de mand af, kan ik de regenboogdeken tijdens het haken in bewaren.![]()
[ afbeelding ]
Dank je, heb hier ook 1,5 maand over gedaan hoorquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
tof!
k heb besloten dat het zpagetti toch niets voor mij is, heb hier nog 4 action rollen staan, maar t gaat gewoon niet met mn pols
een hexagon deken, voornamelijk weinig tijd en andere projectjes tussendoorquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:39 schreef HarrrrieH het volgende:
Wat voor deken ben je aan het haken? Is het zo veel werk of komt het door je hand?
Dank je, het is inderdaad grof haken maar bij manden e.d. vind ik het wel weer wat hebben.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:34 schreef HarrrrieH het volgende:
Trovey leuk zo'n mand (en mooie deken erin). En Ynske, ik houd er ook niet zo van. Alles wordt er zo grof mee. Nouja is natuurlijk vast de bedoeling. Maar toch. Ik vind het alleen erg mooi zoals bij Trove, met een mand of een poef. Hopelijk kan ik die ook ooit een keer maken.
Dekens zijn ook meestal meerjarenprojecten.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:38 schreef Ynske het volgende:
mn deken word echt een meerjaren plan
en mn rokje vordert aardig, ben nu tussendoor nog bezig met een trol
ben zo weinig thuis geweest de afgelopen tijd, t was meestal thuiskomen en maar meteen richting bed. tis echt heerlijk zo nu een dagje wat in huis keutelen en wat haken
ik was daar ook mee begonnen, ook van Action, maar ik vind het ook te zwaar haken...quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
tof!
k heb besloten dat het zpagetti toch niets voor mij is, heb hier nog 4 action rollen staan, maar t gaat gewoon niet met mn pols
Gelukkig maar!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
Om terug te komen op mijn probleem met de kleur grijs van Drops Paris: ik heb een paar nieuwe bolletjes binnen van een andere winkel, en die kleur grijs klopt wel gewoon met de oude bollen die ik had!
M'n gebreide deken is hard op weg een meer decennia project te wordenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:55 schreef trovey het volgende:
[..]
Dank je, het is inderdaad grof haken maar bij manden e.d. vind ik het wel weer wat hebben.
[..]
Dekens zijn ook meestal meerjarenprojecten.Ik moet nog een heel eind met mijn deken alhoewel hij de mand nu al aardig vult.
ik ben ook met een deken bezig, maar doe ook andere dingen tussendoor. Aan de deken werk ik meestal als ik 's avonds op de bank tv kijk. Goed werk heeft tijd nodig, hahaquote:Op zondag 17 maart 2013 09:49 schreef Lutte het volgende:
[..]
M'n gebreide deken is hard op weg een meer decennia project te wordenDe lapjes zijn klaar maar ik krijg ze niet mooi aan elkaar
![]()
Eerste deken van 108 granny squares in 2,5 week gemaaktNu bezig met een andere deken, al een paar maanden, maar ik doe er ook vaak een paar weken niks aan wegens tijdgebrek.
Gaaf!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:55 schreef Danaîdes het volgende:
[ afbeelding ]
Panda-chick ;D. gemaakt voor vriendinnetje van me
Oh wat leuk die tassen!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:31 schreef trui het volgende:
[..]
ja, ik heb al een paar van die jute tassen zo 'opgeleukt'. zie deze en deze en deze.
leuk zijn zequote:Op zondag 17 maart 2013 15:04 schreef Danaîdes het volgende:
[ afbeelding ]
Zo... dit heb ik de laatste twee dagen gemaakt... Ik had Dinosaur chick nog niet gedeeld. Ik vind ze zelf erg schattig hihi.
quote:Op zondag 17 maart 2013 15:04 schreef Danaîdes het volgende:
[ afbeelding ]
Zo... dit heb ik de laatste twee dagen gemaakt... Ik had Dinosaur chick nog niet gedeeld. Ik vind ze zelf erg schattig hihi.
Ik blok nooit.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:03 schreef HarrrrieH het volgende:
PS iemand (Trui Angelof of iemand anders) al antwoord op mijn vraag over het blokken/blocken? Is van gisteren. Maar sorry ben ongeduldig....En als ik ze allemaal moet gaan spelden ben ik wel even bezig denk ik.....
Nu net weer van 6 GSjes de draadjes weggewerkt. Het wordt nog wel wat.![]()
Hopelijk zijn jullie ook met leuke projecten bezig.
quote:Op zondag 17 maart 2013 17:32 schreef Danaîdes het volgende:
Ik voel mijn rechter-wijsvinger niet meer.... Eep. Maar even haak-pauze nemen... pfffff...
mijn antwoord blijft gelijk. eerst in elkaar zetten, dan blocken, zou ik doen.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:03 schreef HarrrrieH het volgende:
PS iemand (Trui Angelof of iemand anders) al antwoord op mijn vraag over het blokken/blocken? Is van gisteren. Maar sorry ben ongeduldig....En als ik ze allemaal moet gaan spelden ben ik wel even bezig denk ik.....
Nu net weer van 6 GSjes de draadjes weggewerkt. Het wordt nog wel wat.![]()
Hopelijk zijn jullie ook met leuke projecten bezig.
Ben benieuwd!quote:Op zondag 17 maart 2013 20:13 schreef Whoopdidoo het volgende:
Heb ook een baby walvis gemaakt. Moet nog 1 kant van de papa walvis. En dan nog even kijken hoe ik dat waterdingetje en de ogen moet maken.
godsallemachtig wat een lillek krengquote:Op zondag 17 maart 2013 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
Er staat een patroon van dit knuffeltje op de Hema-site. Ligt het nou aan mij of is het ontzettend lelijk?
[ afbeelding ]
Veel betere foto! Cute.quote:Op zondag 17 maart 2013 15:04 schreef Danaîdes het volgende:
[ afbeelding ]
Whoa, beangstigend!quote:Op zondag 17 maart 2013 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
Er staat een patroon van dit knuffeltje op de Hema-site. Ligt het nou aan mij of is het ontzettend lelijk?
[ afbeelding ]
Dat zou een logische verklaring zijn.quote:Op zondag 17 maart 2013 20:42 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien is het gemaakt door een kleuter?
mooiquote:Op zondag 17 maart 2013 22:48 schreef Bijou het volgende:
Ik heb iets voor mezelf ge(h/m)aakt
Nieuwe hoes voor de poef (met bijpassend konijn voor de foto):
[ afbeelding ]
Hij heeft al vijf kerstmissen overleefdquote:Op zondag 17 maart 2013 22:57 schreef Toverheks het volgende:
[..]
mooimaar welke kleur naast het wit, en het konijn
toch niet vast in huis gehaald voor de aankomende kerstdagen he
quote:Op zondag 17 maart 2013 23:00 schreef Bijou het volgende:
[..]
Hij heeft al vijf kerstmissen overleefd![]()
Ja met wat trial and errorquote:Op zondag 17 maart 2013 23:03 schreef blabbel6 het volgende:
Gave poefhoes. Heb je dat op de gok zo netjes passend gekregen?
quote:Op zondag 17 maart 2013 22:45 schreef Toverheks het volgende:
Heb een zwart/grijze poncho gehaakt, ( ergens in dit topic afgekeken, voor me kleindochter) en ben nu weer bezig aan een zwarte Alpinisjaal, de zoveelste moet er een paar weggeven dus haak me het leplazerus want woensdag moeten ze af, zal morgen eens foto plaatsen, heb er nu weer 3 gemaakt en schei er echt mee uit als deze zwarte af iszeg ik nu he
Mooie poef!! En cool konijnquote:Op zondag 17 maart 2013 22:48 schreef Bijou het volgende:
[ afbeelding ]
Hahahahaha geweldig!quote:Op zondag 17 maart 2013 22:45 schreef Toverheks het volgende:
Heb een zwart/grijze poncho gehaakt, ( ergens in dit topic afgekeken, voor me kleindochter) en ben nu weer bezig aan een zwarte Alpinisjaal, de zoveelste moet er een paar weggeven dus haak me het leplazerus want woensdag moeten ze af, zal morgen eens foto plaatsen, heb er nu weer 3 gemaakt en schei er echt mee uit als deze zwarte af iszeg ik nu he
Die is leukquote:Op zondag 17 maart 2013 22:48 schreef Bijou het volgende:
[ afbeelding ]
wat fijn! had je hobbydoos er nog een mail over gestuurd, met foto's van 't verschil?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
Om terug te komen op mijn probleem met de kleur grijs van Drops Paris: ik heb een paar nieuwe bolletjes binnen van een andere winkel, en die kleur grijs klopt wel gewoon met de oude bollen die ik had!
wow! Goed gelukt!quote:Op zondag 17 maart 2013 22:48 schreef Bijou het volgende:
[ afbeelding ]
Zo had ik de rups nog helemaal niet bekeken. Op ravelry zag ik idd een paar lelijke neuzen voorbij komen.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:00 schreef trui het volgende:
ik vind de walvis vele malen mooier. én hij is denk ik stukken sneller klaar.
als je toch de rups gaat maken, zou ik de neus weglaten. ten eerste heeft een rups geen neus en ten tweede staat ie voor geen meter.
Yep, 5 vierkanten en die aan elkaar genaaid. Onderkant was alleen wat te lang en die heb ik toen maar omgezoomd.quote:
ROFL! Dat is echt super lelijk!quote:Op zondag 17 maart 2013 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
[ afbeelding ]
Heb vrijdag herkansing, dus moet ook leren, dus niet zo heel veel haaktijd deze week.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:26 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hhaha Whoop dat is wel balen dat je afspraak niet doorging, maar zo heb dus lekker veel haaktijd!
Kun jij me vertellen hoeveel garen de walvis in beslag neemt? Ik heb geen grijs (of andere donkere kleur) in worsted weight yarndus ik zou iets moeten bestellen of even langs het hobbywinkeltje.
Kan hem natuurlijk ook maken met catania, maar dan wordt ie wel heel klein denk ik.
Denk wel dat ie heel klein wordt. Die van mij is ook niet zo groot.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:30 schreef Tyler-Girl het volgende:
ow oke....dan ga ik het gewoon met catania proberen....dan wordt het een knuffel ipv kussen
En dan misschien ooit een grote versie als kussen maken ofzo(ik zie het al helemaal voor me....*sentimenteel geneuzel*
)
engelen geduld!!quote:Op maandag 18 maart 2013 11:39 schreef HarrrrieH het volgende:
Ga zo weer bijlezen, maar ben zo blij met mijn eerste foto van mijn eerste stapeltje voor de babydeken.
Tada![]()
[ afbeelding ]
Bedoel je mijn walvis? Dat is sowieso geen kussenformaat. Hij is ongeveer 17 cm breed en 12 cm hoog. Ik heb wel een wat kleine haaknaald gebruikt (3,5 mm). Ik denk dat je met één bolletje van 50 gram wel kunt volstaan (ik weet het niet zeker, want ik heb twee kleuren gebruikt).quote:Op maandag 18 maart 2013 11:30 schreef Tyler-Girl het volgende:
ow oke....dan ga ik het gewoon met catania proberen....dan wordt het een knuffel ipv kussen
En dan misschien ooit een grote versie als kussen maken ofzo(ik zie het al helemaal voor me....*sentimenteel geneuzel*
)
Ik vind het prima, maar bedenk wel dat het een exacte kopie is van de Ferm Living-walvis. Ik weet niet of je dat wel zo mag verkopen. Ik heb om die reden ook mijn patroon gratis gemaakt.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:51 schreef Tyler-Girl het volgende:
Whoop ik ga het gewoon proberen...kijk wel hoe groot hij wordt. kan hem nog altijd veranderen/zelf houden/verkopen wat dan ook....als dat mag van claudia....
Mooi! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Ik houd erg van dat vele wit erdoorheen.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:39 schreef HarrrrieH het volgende:
Ga zo weer bijlezen, maar ben zo blij met mijn eerste foto van mijn eerste stapeltje voor de babydeken.
Tada![]()
[ afbeelding ]
Nee, want het kleurverschil kwam door Echt Studio! En ik had die bestelling bij Hobbydoos nog lopen.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:12 schreef trui het volgende:
[..]
wat fijn! had je hobbydoos er nog een mail over gestuurd, met foto's van 't verschil?
Wauw!quote:Op zondag 17 maart 2013 22:48 schreef Bijou het volgende:
[ afbeelding ]
Doe je een foto?quote:Op maandag 18 maart 2013 10:19 schreef Whoopdidoo het volgende:
Die walvis werkt echt heerlijk. Super snel ook!
Helemaal op tijd opgestaan, stond op t station, gaat de afspraak niet door. Gelukkig was ik nog hier. Maar toch wel een beetje vervelend.
Kan wel mn walvisjes afmaken vandaagEn kwart over 10 weer thuis is een stuk fijner dan 9 uur vanavond.
Ow ik dacht dat het bedoeld was als een soort kussen achtig iets....met 17cm is idd niet zo groot.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bedoel je mijn walvis? Dat is sowieso geen kussenformaat. Hij is ongeveer 17 cm breed en 12 cm hoog. Ik heb wel een wat kleine haaknaald gebruikt (3,5 mm). Ik denk dat je met één bolletje van 50 gram wel kunt volstaan (ik weet het niet zeker, want ik heb twee kleuren gebruikt).
Zo briljant doch eenvoudig, om je haaksel gewoon op de weegschaal te leggen! Dat ik daar niet op gekomen ben.
Ja, ik denk het wel. Then again, ik heb nog nooit een muziekdoosje gemaakt.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:22 schreef Tyler-Girl het volgende:
Is ie daar dik genoeg voor? Volgens mij heeft mijn vriendin al een muziekdoosje....maar ik zal het eens navragen.
Ik weet niet precies hoe groot een muziekdoosje is, maar het lijfje van de walvis lijkt me er juist heel ideaal voor! Dat is ook hoekig en niet helemaal plat.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:29 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ow ja een rammeltje is ook leuk. Naar mijn idee zijn muziekdoosje best breed en dik en dat is best lastig om die onzichtbaar in zo'n kleine knuffel te proppen.
Als je goede kwaliteit vilt hebt, blijft 'ie denk ik wel rechtop staan. Ik heb het ook iets langer door laten lopen en het lijfje in laten gaan. Ik had zelf heel dunne vilt en ik heb het dubbelgevouwen en verlijmd. (Gewoon uitknippen van een dubbelgevouwen stuk vilt, dan komt het vanzelf goed.)quote:En dat vilt dingetje he...is dat gewoon een enkel stukje vilt of heb je hem op een of andere manier iets steviger gemaakt zodat ie recht blijft staan?
Ik zou hen ook gewoon even mailen erover!quote:Op maandag 18 maart 2013 12:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, want het kleurverschil kwam door Echt Studio! En ik had die bestelling bij Hobbydoos nog lopen.
Toch maar gedaan, gewoon omdat ik nieuwsgierig ben. De bollen zelf heb ik al bijna opgemaakt.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:55 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik zou hen ook gewoon even mailen erover!
hm, lijkt haast een ander kleurnummer!quote:Op maandag 18 maart 2013 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Toch maar gedaan, gewoon omdat ik nieuwsgierig ben. De bollen zelf heb ik al bijna opgemaakt.
Voor jullie ook een foto: onder de kleur zoals die hoort te zijn, boven de kleur die ik binnenkreeg.
[ afbeelding ]
Bij het kleurenoverzicht zie ik maar twee grijstinten.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hm, lijkt haast een ander kleurnummer!
thanksquote:Op maandag 18 maart 2013 13:38 schreef HarrrrieH het volgende:
Voor Dottie:
Het zou dit patroon moeten zijn:
[ afbeelding ]
Wow wat een verschil! Wel mooie kleuren allebei trouwens.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Toch maar gedaan, gewoon omdat ik nieuwsgierig ben. De bollen zelf heb ik al bijna opgemaakt.
Voor jullie ook een foto: onder de kleur zoals die hoort te zijn, boven de kleur die ik binnenkreeg.
[ afbeelding ]
Leuk!quote:Op maandag 18 maart 2013 14:15 schreef _Arual_ het volgende:
Na Wasabi nu ook Umami en Citro-San:
[ afbeelding ]
Ja dat is ook een idee.....maar ik heb dus alleen catania in huis en denk dat mijn vriendin een knuffel ook leuker vindt dan een kussen. (zelf vind ik het kussen idee wel leuk)quote:Op maandag 18 maart 2013 13:14 schreef trui het volgende:
TylerGirl, als je de walvis groter wil kun je toch ook alles uit het patroon verdubbelen? Of met een veel dikker (of dubbel) garen werken?
Bedankt voor de tip!quote:Op maandag 18 maart 2013 14:49 schreef Mirjam het volgende:
Ze hebben bij de Wibra deze week neon-garen! Heel erg leuk, gewone prijs, neongeel, roze, oranje en groen.
Aanrader, en ze gaan érg hard!
Ja fijnquote:Op maandag 18 maart 2013 14:49 schreef Mirjam het volgende:
Ze hebben bij de Wibra deze week neon-garen! Heel erg leuk, gewone prijs, neongeel, roze, oranje en groen.
Aanrader, en ze gaan érg hard!
you're welcomequote:Op maandag 18 maart 2013 15:12 schreef trovey het volgende:
[..]
Ja fijn, moet ik nog naar de Action toe en nu kan ik het natuurlijk niet laten om ook door te lopen naar de Wibra.
![]()
Ik vind die eerste het mooiste en daarna die driehoek/kleine sqaures.....ik heb niets met wooleatersquote:Op maandag 18 maart 2013 16:14 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben "kussenkantjes" aan het maken, heb een vriendin een eeuw geleden al een kussen beloofd, maar weet niet goed wat bij haar huis past en wat ze mooi vindt
dus nu 3 opties:
2 ben ik nog mee bezig. vintage stripe die steeds smaller lijkt te worden (moet ik maar eens natellen dus) en een tiny squares patroontje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en de wool eater is al af (onscherpe foto zie ik nu, mn lensje is vies denk ik...)
[ afbeelding ]
Doen we meeste stemmen gelden? Ik ga voor de 2e!quote:Op maandag 18 maart 2013 16:14 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben "kussenkantjes" aan het maken, heb een vriendin een eeuw geleden al een kussen beloofd, maar weet niet goed wat bij haar huis past en wat ze mooi vindt
dus nu 3 opties:
2 ben ik nog mee bezig. vintage stripe die steeds smaller lijkt te worden (moet ik maar eens natellen dus) en een tiny squares patroontje
[ afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
en de wool eater is al af (onscherpe foto zie ik nu, mn lensje is vies denk ik...)
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |