ROFL! Dat is echt super lelijk!quote:Op zondag 17 maart 2013 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
Er staat een patroon van dit knuffeltje op de Hema-site. Ligt het nou aan mij of is het ontzettend lelijk?
[ afbeelding ]
Heb vrijdag herkansing, dus moet ook leren, dus niet zo heel veel haaktijd deze week.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:26 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hhaha Whoop dat is wel balen dat je afspraak niet doorging, maar zo heb dus lekker veel haaktijd!
Kun jij me vertellen hoeveel garen de walvis in beslag neemt? Ik heb geen grijs (of andere donkere kleur) in worsted weight yarndus ik zou iets moeten bestellen of even langs het hobbywinkeltje.
Kan hem natuurlijk ook maken met catania, maar dan wordt ie wel heel klein denk ik.
Denk wel dat ie heel klein wordt. Die van mij is ook niet zo groot.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:30 schreef Tyler-Girl het volgende:
ow oke....dan ga ik het gewoon met catania proberen....dan wordt het een knuffel ipv kussen
En dan misschien ooit een grote versie als kussen maken ofzo(ik zie het al helemaal voor me....*sentimenteel geneuzel*
)
engelen geduld!!quote:Op maandag 18 maart 2013 11:39 schreef HarrrrieH het volgende:
Ga zo weer bijlezen, maar ben zo blij met mijn eerste foto van mijn eerste stapeltje voor de babydeken.
Tada![]()
[ afbeelding ]
Bedoel je mijn walvis? Dat is sowieso geen kussenformaat. Hij is ongeveer 17 cm breed en 12 cm hoog. Ik heb wel een wat kleine haaknaald gebruikt (3,5 mm). Ik denk dat je met één bolletje van 50 gram wel kunt volstaan (ik weet het niet zeker, want ik heb twee kleuren gebruikt).quote:Op maandag 18 maart 2013 11:30 schreef Tyler-Girl het volgende:
ow oke....dan ga ik het gewoon met catania proberen....dan wordt het een knuffel ipv kussen
En dan misschien ooit een grote versie als kussen maken ofzo(ik zie het al helemaal voor me....*sentimenteel geneuzel*
)
Ik vind het prima, maar bedenk wel dat het een exacte kopie is van de Ferm Living-walvis. Ik weet niet of je dat wel zo mag verkopen. Ik heb om die reden ook mijn patroon gratis gemaakt.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:51 schreef Tyler-Girl het volgende:
Whoop ik ga het gewoon proberen...kijk wel hoe groot hij wordt. kan hem nog altijd veranderen/zelf houden/verkopen wat dan ook....als dat mag van claudia....
Mooi! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Ik houd erg van dat vele wit erdoorheen.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:39 schreef HarrrrieH het volgende:
Ga zo weer bijlezen, maar ben zo blij met mijn eerste foto van mijn eerste stapeltje voor de babydeken.
Tada![]()
[ afbeelding ]
Nee, want het kleurverschil kwam door Echt Studio! En ik had die bestelling bij Hobbydoos nog lopen.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:12 schreef trui het volgende:
[..]
wat fijn! had je hobbydoos er nog een mail over gestuurd, met foto's van 't verschil?
Wauw!quote:Op zondag 17 maart 2013 22:48 schreef Bijou het volgende:
Ik heb iets voor mezelf ge(h/m)aakt
Nieuwe hoes voor de poef (met bijpassend konijn voor de foto):
[ afbeelding ]
Doe je een foto?quote:Op maandag 18 maart 2013 10:19 schreef Whoopdidoo het volgende:
Die walvis werkt echt heerlijk. Super snel ook!
Helemaal op tijd opgestaan, stond op t station, gaat de afspraak niet door. Gelukkig was ik nog hier. Maar toch wel een beetje vervelend.
Kan wel mn walvisjes afmaken vandaagEn kwart over 10 weer thuis is een stuk fijner dan 9 uur vanavond.
Ow ik dacht dat het bedoeld was als een soort kussen achtig iets....met 17cm is idd niet zo groot.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bedoel je mijn walvis? Dat is sowieso geen kussenformaat. Hij is ongeveer 17 cm breed en 12 cm hoog. Ik heb wel een wat kleine haaknaald gebruikt (3,5 mm). Ik denk dat je met één bolletje van 50 gram wel kunt volstaan (ik weet het niet zeker, want ik heb twee kleuren gebruikt).
Zo briljant doch eenvoudig, om je haaksel gewoon op de weegschaal te leggen! Dat ik daar niet op gekomen ben.
Ja, ik denk het wel. Then again, ik heb nog nooit een muziekdoosje gemaakt.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:22 schreef Tyler-Girl het volgende:
Is ie daar dik genoeg voor? Volgens mij heeft mijn vriendin al een muziekdoosje....maar ik zal het eens navragen.
Ik weet niet precies hoe groot een muziekdoosje is, maar het lijfje van de walvis lijkt me er juist heel ideaal voor! Dat is ook hoekig en niet helemaal plat.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:29 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ow ja een rammeltje is ook leuk. Naar mijn idee zijn muziekdoosje best breed en dik en dat is best lastig om die onzichtbaar in zo'n kleine knuffel te proppen.
Als je goede kwaliteit vilt hebt, blijft 'ie denk ik wel rechtop staan. Ik heb het ook iets langer door laten lopen en het lijfje in laten gaan. Ik had zelf heel dunne vilt en ik heb het dubbelgevouwen en verlijmd. (Gewoon uitknippen van een dubbelgevouwen stuk vilt, dan komt het vanzelf goed.)quote:En dat vilt dingetje he...is dat gewoon een enkel stukje vilt of heb je hem op een of andere manier iets steviger gemaakt zodat ie recht blijft staan?
Ik zou hen ook gewoon even mailen erover!quote:Op maandag 18 maart 2013 12:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, want het kleurverschil kwam door Echt Studio! En ik had die bestelling bij Hobbydoos nog lopen.
Toch maar gedaan, gewoon omdat ik nieuwsgierig ben. De bollen zelf heb ik al bijna opgemaakt.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:55 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik zou hen ook gewoon even mailen erover!
hm, lijkt haast een ander kleurnummer!quote:Op maandag 18 maart 2013 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Toch maar gedaan, gewoon omdat ik nieuwsgierig ben. De bollen zelf heb ik al bijna opgemaakt.
Voor jullie ook een foto: onder de kleur zoals die hoort te zijn, boven de kleur die ik binnenkreeg.
[ afbeelding ]
Bij het kleurenoverzicht zie ik maar twee grijstinten.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hm, lijkt haast een ander kleurnummer!
thanksquote:Op maandag 18 maart 2013 13:38 schreef HarrrrieH het volgende:
Voor Dottie:
Het zou dit patroon moeten zijn:
[ afbeelding ]
Wow wat een verschil! Wel mooie kleuren allebei trouwens.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Toch maar gedaan, gewoon omdat ik nieuwsgierig ben. De bollen zelf heb ik al bijna opgemaakt.
Voor jullie ook een foto: onder de kleur zoals die hoort te zijn, boven de kleur die ik binnenkreeg.
[ afbeelding ]
Leuk!quote:Op maandag 18 maart 2013 14:15 schreef _Arual_ het volgende:
Na Wasabi nu ook Umami en Citro-San:
[ afbeelding ]
Ja dat is ook een idee.....maar ik heb dus alleen catania in huis en denk dat mijn vriendin een knuffel ook leuker vindt dan een kussen. (zelf vind ik het kussen idee wel leuk)quote:Op maandag 18 maart 2013 13:14 schreef trui het volgende:
TylerGirl, als je de walvis groter wil kun je toch ook alles uit het patroon verdubbelen? Of met een veel dikker (of dubbel) garen werken?
Bedankt voor de tip!quote:Op maandag 18 maart 2013 14:49 schreef Mirjam het volgende:
Ze hebben bij de Wibra deze week neon-garen! Heel erg leuk, gewone prijs, neongeel, roze, oranje en groen.
Aanrader, en ze gaan érg hard!
Ja fijnquote:Op maandag 18 maart 2013 14:49 schreef Mirjam het volgende:
Ze hebben bij de Wibra deze week neon-garen! Heel erg leuk, gewone prijs, neongeel, roze, oranje en groen.
Aanrader, en ze gaan érg hard!
you're welcomequote:Op maandag 18 maart 2013 15:12 schreef trovey het volgende:
[..]
Ja fijn, moet ik nog naar de Action toe en nu kan ik het natuurlijk niet laten om ook door te lopen naar de Wibra.
![]()
Ik vind die eerste het mooiste en daarna die driehoek/kleine sqaures.....ik heb niets met wooleatersquote:Op maandag 18 maart 2013 16:14 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben "kussenkantjes" aan het maken, heb een vriendin een eeuw geleden al een kussen beloofd, maar weet niet goed wat bij haar huis past en wat ze mooi vindt
dus nu 3 opties:
2 ben ik nog mee bezig. vintage stripe die steeds smaller lijkt te worden (moet ik maar eens natellen dus) en een tiny squares patroontje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en de wool eater is al af (onscherpe foto zie ik nu, mn lensje is vies denk ik...)
[ afbeelding ]
Doen we meeste stemmen gelden? Ik ga voor de 2e!quote:Op maandag 18 maart 2013 16:14 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben "kussenkantjes" aan het maken, heb een vriendin een eeuw geleden al een kussen beloofd, maar weet niet goed wat bij haar huis past en wat ze mooi vindt
dus nu 3 opties:
2 ben ik nog mee bezig. vintage stripe die steeds smaller lijkt te worden (moet ik maar eens natellen dus) en een tiny squares patroontje
[ afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
en de wool eater is al af (onscherpe foto zie ik nu, mn lensje is vies denk ik...)
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |