SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laatste vier afgeronde projecten uit het vorige topic:
Tyler-Girl
Claudia_x
trui
NijntjesUk
En dapmar kreeg een mooi verrassingspakket van een groep haaksters hier.
[ Bericht 12% gewijzigd door Claudia_x op 14-03-2013 08:12:25 ]I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Ja, die zijn van mij! Die van mij stonden ook krom, maar ik heb ze een nachtje onder een paar zware boeken gelegd en dat hielp. Ik had het eigenlijk nog een nachtje langer moeten doen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:23 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Claudia, zijn die onderzetters in de op ook van jou?
Ik heb vanavond de eerste gehaakt, maar na het maken van de witte steken staat het nogal krom/bol. Had jij daar ook last van?
Dan ga ik dat met die boeken vannacht ook proberen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, die zijn van mij! Die van mij stonden ook krom, maar ik heb ze een nachtje onder een paar zware boeken gelegd en dat hielp. Ik had het eigenlijk nog een nachtje langer moeten doen.
Nee, hij is hiervan nagemaakt! Ontwerpen is een vak apart.quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:21 schreef HarrrrieH het volgende:
Claudia, begrijp ik nou goed dat je dat de walvis zelf verzonnen en geschreven hebt. Gaaf hoor. Erg leuk. Vooral dat waterstraaltje. Ook al is die niet gehaakt.
quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:28 schreef HarrrrieH het volgende:
Wow, dat namaken is dan ook erg goed gelukt. Blijkbaar is namaken ook een vak apart
ik heb er geen ervaring mee maar vind ze wel supercute!quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:28 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
[..]
Dan ga ik dat met die boeken vannacht ook proberen.
Heeft iemand van jullie al ervaring met deze olifanten: http://2.bp.blogspot.com/(...)chznLgU/s1600/08.jpg
http://www.ravelry.com/patterns/library/3-versions-of-elephantquote:Op woensdag 13 maart 2013 21:52 schreef annelotje het volgende:
[..]
ik heb er geen ervaring mee maar vind ze wel supercute!
Ik zie alleen n plaatje. Is er ook n patroon? Zit mobiel dus zoeken is niet heel makkelijk...
+1 ja, dat is wel erg veel laden en scrollen zo. Terwijl mijn tablet en telefoon toch echt niet zo traag zijn..quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:25 schreef Ynske het volgende:
de op ben ik dan weer wat minder blij meeik doe alles mobiel op t moment...
bedankt en klopt de rondes worden wel langer nu, maar heb tijd genoeg. Het haakt best fijn, 's avonds zo bij de tv.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:28 schreef trui het volgende:
oja, de wooleater. dan worden de rondes erg lang inmiddels he kaatje. sterkte met je elleboog!
harrie, als je foto's hebt moet je ze ergens uploaden, bijvoorbeeld op ravelry of een foto-site als photobucket.com of flickr.com. dan zoek je met de rechtermuisknop de eigenschappen (het URL adres) van de geuploade foto op en die plak je tussen [ IMG ] [/ IMG] haken (maar dan zonder de spaties).
nee want dan worden de foto's toch nog geladen, alleen als linkjes worden ze niet geladenquote:Op woensdag 13 maart 2013 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
Helpt het onder een spoiler tag zetten?
Kost verdorie nog best veel werk ook, zo'n topic doorspitten.![]()
Ah kijk, dat wist ik niet. Ik vind het dan zo zuur voor degene die het vijfde werkje heeft gemaakt.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:24 schreef trui het volgende:
haha Claudia, had je alle plaatjes uit 't vorige topic opgezocht.![]()
![]()
(we hebben ooit ivm laadproblemen bij voornamelijk mobiele telefoons afgesproken dat we max 4 foto's in de OP zouden zetten, en dan alleen projecten die klaar waren. om de keuze te vergemakkelijken is toen ook besloten dat dat dan standaard de laatste 4 afgeronde projecten zouden zijn. maar daar is later weer discussie over geweest, dus of je je daar aan houdt is nu aan de OP-maker).
vond ik ook altijd hoor, ik stopte 'm eerst ook altijd zo vol mogelijk. maar het werd echt zo vervelend voor de mensen die via mobiel wilden meelezen dat ik 't toch wel een goede regel vind. en de foto's staan natuurlijk nog wel in 't vorige topic, ze gaan niet verloren ofzo.quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah kijk, dat wist ik niet. Ik vind het dan zo zuur voor degene die het vijfde werkje heeft gemaakt.Maar ik kijk sowieso nooit met m'n mobiel op Fok!, want dat vind ik niet te doen (om over het posten zelf maar te zwijgen). Ik hoop dat de OP nu beter te doen is. Ik heb een selectie gemaakt!
De gebreide sjaal maakt je moeder en kind helemaal af. Goed gelukt!
quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:24 schreef trui het volgende:
Lijnloos, ik kan 't labeltje niet zo goed lezen. staat er nou 'made by lijnloos'? (ik weet, dat zou wel logisch zijn, maar ik zie 't gewoon echt niet zo goed).
Met vierkantjes kun je het beste eerst blokken voordat je ze aan elkaar maakt. Juist omdat ze niet allemaal gelijk zijn. Dus de vierkantjes nat maken, danwel uitwassen in het wolprogramma, en dan opspelden. Je kunt het best een lineaal ofzo gebruiken om zeker te weten dat je alle vierkantjes op dezelfde grootte opspeld, sommige zul je wat meer moeten uitrekken dan anderen. Dan gewoon laten opdrogen en dan blijven ze als het goed is allemaal in vorm. Succes!quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:44 schreef HarrrrieH het volgende:
Hallo allen, hier Harrie weer met een vraag over mijn deken.....
Ik las ergens dat je de gehaakte dingen moet vastspelden en natmaken enzo. Moet dat voor ieder vierkantje apart. Of haak je eerst de hele deken aan elkaar en dan pas. Of is dat onzin. Ik denk het niet, want mijn vierkantjes zijn niet allemaal even, nouja vierkant..... Wie kan me helpen hoe dit moet?
ze zijn leuk ja! ik heb even het patroon opgezocht.quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:28 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Heeft iemand van jullie al ervaring met deze olifanten: http://2.bp.blogspot.com/(...)chznLgU/s1600/08.jpg
ja, die stekels zijn bij mij ook wel iets minder mooi geworden dan in 't voorbeeld. vooral het uiteinde bij de staart vind ik niet zo geslaagd. maar ja.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:48 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vond de kangoeroe ook best pittig, al vond ik het draakje wel lastiger. Met name door die stekels op zijn rug.
Die kan ik aanraden!quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:50 schreef trui het volgende:
ik wil ook nog altijd graag een keer deze maken.
Ja, kan ook wel denk ik. Toen ik hem maakte, was alleen die foto van de ontwerpster er, en daar kun je net niet goed zien hoe die in elkaar zit!quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:16 schreef trui het volgende:
ik vind 'm er alleen zo eenvoudig uitzien dat ik 'm ook wel zonder patroon denk te kunnen maken.
Ik ben er een paar jaar terug geweest, maar doen haakte ik nog niet, dus heb geen idee hoe het met de wolletjes etc was.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
Is er hier iemand trouwens al eens op de hobby en handwerkbeurs in Den Bosch geweest?
Ik heb kaartjes gewonnen bij annemarie's haakblogmaar heb geen idee wat ik kan verwachten. (moet ook nog even kijken hoe en wat....mijn moeder (waarmee ik dus wilde gaan) had al met iemand anders afgesproken en die doen alleen maar kaartenmaken, dus hebben waarschijnlijk niets aan de hal met wol enzo...dus even kijken of die bereid zijn om met mij mee te gaan, anders loop ik zelf wel
)
Dat lijkt mij een volgende keer ook fijner.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:57 schreef trui het volgende:
het lijkt me eigenlijk wel net zo fijn om daar een beetje alleen doorheen te struinen.
Ook leuk toch? Dan kun je daarna aan elkaar laten zien wat je gekocht hebt of welke ideetjes je hebt opgedaan.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ja dat is ook zo...ik zou ook liever alleen lopen, maar dat is ook zo lullig...als je afgesproken hebt om samen te gaan. Maar ik denk dat ik dat wel ga voorstellen....ik ga wel alleen naar de wolhal en kom ze daarna wel zoeken in de kaartenhal
Als je blind kan haken, is dat niet onbeleefd. Ik doe het zo vaak. Niet als iemand vanuit verweggistan naar mij toe komt voor een één-op-één gesprek trouwensquote:Op donderdag 14 maart 2013 13:53 schreef Soempie het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk tijdens het haken? De laatste tijd keek ik de serie Boardwalk Empire, maar ben nu helemaal bij. De serie die staat te wachten is in het Deens. Nu kan ik dat niet verstaan en ik kan niet zo goed 'blind' haken, dus dat wordt hem niet.
Trui noemde al het haken in de auto. Nu gaan we komend weekend naar vrienden in Duitsland, dus dan gaat m'n haakwerk ook mee. Zou het onbeleefd zijn te haken tijdens een gesprek op de bank?
Haha, ik heb hetzelfde probleem! Borgen zeker? Ik ben ook weer op zoek!quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:53 schreef Soempie het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk tijdens het haken? De laatste tijd keek ik de serie Boardwalk Empire, maar ben nu helemaal bij. De serie die staat te wachten is in het Deens. Nu kan ik dat niet verstaan en ik kan niet zo goed 'blind' haken, dus dat wordt hem niet.
Nee, met Borgen ben ik ook bij!quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:56 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Haha, ik heb hetzelfde probleem! Borgen zeker? Ik ben ook weer op zoek!
Ik kan denk ik wel een gesprek voeren tijdens het haken, maar echt helemaal blind haken lukt nog niet. We zijn daar het hele weekend, dus dan is het vast niet onbeleefd om af en toe te haken.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:55 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Als je blind kan haken, is dat niet onbeleefd. Ik doe het zo vaak. Niet als iemand vanuit verweggistan naar mij toe komt voor een één-op-één gesprek trouwens
En ik doe het vaak tijdens het tv kijken of series inderdaad. Ik ben zelden bezig met haken zonder iets erbij te doen, behalve in de trein (waar ik nooit meer zit).
Ah, kijk, ik ben dan weer helemaal bij met Forbrydelsen! Seizoen 3 heb ik "live" gekeken op de BBC.quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:02 schreef Soempie het volgende:
Nee, met Borgen ben ik ook bij!Forbrydelsen/ the killing seizoen 3 wil ik kijken.
Ieder z'n ding hahaha en ja erg jammer, want hij is heeel gaaf! mooi en entjes ook!quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:07 schreef DonnaRush het volgende:
Ik Fok! juist bijna altijd mobiel. De foto's zijn bij mij ook gewoon normaal en het laden duurt helemaal niet lang. Ik ben juist blij dat dit forum mobiel zo fijn werkt.
Anyway, wat een geweldige Kangaroo Mum & Kid, super lief!Jammer dat het zo`n duur patroon is!
Dat overkomt mij nou nooitquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:02 schreef Soempie het volgende:
Bij Boardwalk Empire heeft m'n man me af en toe bijgepraat.Hij kan echt goed aan me aflezen wanneer ik belangrijke informatie heb gemist en dan zet hij de boel even op pauze om de stukken die ik heb gemist te vertellen.
![]()
neem je wel een zak met geld meequote:Op donderdag 14 maart 2013 12:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
Is er hier iemand trouwens al eens op de hobby en handwerkbeurs in Den Bosch geweest?
Ik heb kaartjes gewonnen bij annemarie's haakblogmaar heb geen idee wat ik kan verwachten. (moet ook nog even kijken hoe en wat....mijn moeder (waarmee ik dus wilde gaan) had al met iemand anders afgesproken en die doen alleen maar kaartenmaken, dus hebben waarschijnlijk niets aan de hal met wol enzo...dus even kijken of die bereid zijn om met mij mee te gaan, anders loop ik zelf wel
)
quote:Op donderdag 14 maart 2013 00:13 schreef trui het volgende:
nou, poehpoeh, m'n kangoeroestelletje is eindelijk klaar. ik zal morgen bij daglicht nog even wat betere foto's maken.
[ afbeelding ]
Gisteravond begonnen met het olifantje, maar met gewoon katoen van Catania vind ik het niet zo'n succes. Doordat het patroon met stokjes is, komen er flinke gaten in te zitten.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:50 schreef trui het volgende:
[..]
ze zijn leuk ja! ik heb even het patroon opgezocht.
wat ik leuker vind aan het origineel (waar zij 'm dus weer op gebaseerd heeft) is de plaats van de slurf, iets dichter bij het lichaam. deze lijkt nu bijna meer een miereneter oid.
ik wil ook nog altijd graag een keer deze maken.
jaja, het staat op de planning voor dit weekend, lief phluphje! don't worry!quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:52 schreef phluphy het volgende:
[..]Mooi!
Jij hebt zo'n haarfijn gevoel voor smaakvolle projectjes, alsof je ze ruikt op het internet!![]()
(ik weet trouwens nog wel een smaakvol projectje dat ietwat stagneert op het moment)![]()
Ik neem mijn portomonnee mee, is dat ook goed?quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:39 schreef Toverheks het volgende:
[..]
neem je wel een zak met geld mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |