Oh wat mis ik dipsquote:Op maandag 11 maart 2013 00:09 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Zo doe ik ze altijd:
[ afbeelding ]
Nouja altijd, ik doe niet altijd dips op triceps dag.
Mag deze ook in de OP ?quote:Op zondag 10 maart 2013 22:17 schreef mtchel112 het volgende:
Verander je mindset, dit is bodybuilding en geen beachboi topic, dus geen abs only pics
Volgens mij kan je er wel aan ontkomen, tenzij je zoveel massa hebt.quote:Op zondag 10 maart 2013 17:07 schreef ManageTheAnger het volgende:
Voor wie dan ook: Wat betreft de rug, zoals opgemerkt door slacker... daar ontkom je niet aan toch? omdat je buigt en je schouders naar achteren hebt? Volgens mij heb ik hem zelf ook enigzins gebogen... in elk geval de onderkant.
The fuck? Heb je een jaar lang alleen de BP uitgevoerd?quote:Op maandag 11 maart 2013 09:48 schreef ssebass het volgende:
Was een weekje ziek en daarna weer 4x5 120kg DL gedaan, voelde drie dagen lang alsof er een vrachtwagen over mijn onderrug was geredenIn gewichten gelukkig niet veel gezakt. Kruip weer langzaam naar de 100 kg BP, toch echt een mentale grens voor mij. Doe het zonder spotter dus durf niet te hard omhoog te gaan.
Dacht hetzelfdequote:Op maandag 11 maart 2013 09:56 schreef Verbosity het volgende:
[..]
The fuck? Heb je een jaar lang alleen de BP uitgevoerd?
?quote:Op maandag 11 maart 2013 09:56 schreef Verbosity het volgende:
[..]
BP heeft er altijd ingezeten. DL en squat pas weer een half jaar, kapotte enkel gehad met revalidatie. Ben nog wat voorzichtig want ben dus pas een half jaar hersteld van gescheurde enkelbanden. Is dus ook uit verhouding inderdaad.quote:Op maandag 11 maart 2013 09:56 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Ik ben zo jaloers als ik naar bp stats kijk van sommigen..loopt bij mij ook mijlenver achter op de rest. Ga overal op vooruit behalve bp, al groeien m'n pecs wel dus snap er geen reet van.quote:Op maandag 11 maart 2013 12:31 schreef Ties02 het volgende:
Ik heb laatst de 115 BP gehaald
110 poging ging m'n kont nog van de bench dus ik dacht lukt nooit
Bench is ontzettend verbeterd bij mij sinds ik geen dips (weighted) meer in m'n schema heb
Ik denk dat de decline bench twee problemen heeft waardoor het niet de 'main' bench lift is:quote:Op maandag 11 maart 2013 00:44 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ik arch ook altijd bij de bench maar doe eigenlijk nooit decline bench, denk dat ik het de volgende training eens ga proberen, eens kijken hoe het voelt.
Dit.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 15:57 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als ik zie hoe snel mensen van mijn leeftijd om me heen verouderen en dichtgroeien dan heb ik onmiddelijk m´n volgende training in mijn hoofd. Het houdt je serieus jong en je lichaam functioneert stukken beter. Ik zou niet meer zonder kunnen.
Er zal best een dag komen dat het allemaal niet zo zwaar meer kan, maar dan zou ik alsnog trainen. Wat mij betreft sterf ik onder het ijzer.
Knap kut, man. Sterkte.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:20 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Van de zwarte trappen naar beneden bij het station Ede/Wageningen achteruit gegleden en terecht gekomen op mijn rechter pols. Iedereen bleef maar stom kijken
Lidl is echt een bazensupermarkt!quote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:07 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik had vroeger een George Foreman grill. Die heb ik nog steeds maar de anti-aanbak laag is goed verneukt maar het was wel handig om wraps en vet voedsel in te maken (de shit die uit hamburgers e.d. kwam was niet normaal). Die grills zijn iig super chill. Had de foreman grill toendertijd bij de blokker voor 15 euro gekocht, nu zijn ze nergens voor die prijs meer te vinden
Lidl heeft overigens nu ook vegetarisch gehakt hier. (Bijna) geen vet of koolhydraten en 20 gram eiwit per 100 gram. Kost 1,69 per 200 gram.
Zit nu aan hun mix voor Kip Siam (saus + gekruid parboiled rice en ongezouten cashews) en het is best goed te doen.Je moet er zelf 350g kip, wat lenteuitjes (gewone ui kan ook) en water aan toevoegen. Ik denk dat een beetje prei het helemaal afmaakt.
/gordon ramsey mode
Liever niet.quote:Op zondag 10 maart 2013 12:29 schreef marcie216 het volgende:
Mag je met squaten je benen wel gewoon volledig strekken?
Ik lees wisselende dingen over oestrogeen. Ten eerste of soja je oestrogeenniveau nou wel of niet doet toenemen. Ten tweede over in hoeverre een hoger oestrogeenniveau nu wel of niet positief is voor je spieropbouw.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het dan daardoor komt dat Chinezen/Japanners er af en toe zo verwijfd uitzien.
Ben ooit in Nieuw-Zeeland geweest en daar kon je ook overal sojamelk krijgen, ook in cafe's i.p.v. koeienmelk in je koffie. Met name interessant voor veganisten.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:37 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hangt ervan af welke regio en ik denk niet dat ze het elke dag eten, maw. niet zoals de gemiddelde 'hippe, bioorganische' Amerikaan die elke dag een soy latte besteld en soy burgers eet.
Het is altijd de moeite goed voor jezelf te zorgen. En krachttraining is voor alle leeftijden. Ik heb in best veel sportscholen getraind en er zijn (gelukkig) altijd wel een paar bejaarden die het wel begrepen hebben en die dus squatten, deadliften, bankdrukken etc. Niet met veel gewicht, maar ik heb er 300x meer respect voor dan voor zo'n 17-jarige slingeraap (die kennen we allemaal toch ook wel?).quote:Op zaterdag 9 maart 2013 16:00 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Nu ben ik 25 dus heb ik nog weinig recht van spreken, maar kan dat ook nooit snappen... Het is hier in het westen een soort van excuus.
Als je tegen iemand van ongeveer 50+ zegt dat hij aan het dichtgroeien is krijg je vaak de reactie.. Ik wil jou nog wel eens zien als je 50 bent (op jouw leeftijd was ik ook zo). Alsof dat een geldige reden is om niet meer te hoeven sporten als je wat ouder bent.
Het lijkt me dan juist de moeite om goed voor jezelf te zorgen.
Knap kut, man. Sterkte.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:20 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Van de zwarte trappen naar beneden bij het station Ede/Wageningen achteruit gegleden en terecht gekomen op mijn rechter pols. Iedereen bleef maar stom kijken
Lidl is echt een bazensupermarkt!quote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:07 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik had vroeger een George Foreman grill. Die heb ik nog steeds maar de anti-aanbak laag is goed verneukt maar het was wel handig om wraps en vet voedsel in te maken (de shit die uit hamburgers e.d. kwam was niet normaal). Die grills zijn iig super chill. Had de foreman grill toendertijd bij de blokker voor 15 euro gekocht, nu zijn ze nergens voor die prijs meer te vinden
Lidl heeft overigens nu ook vegetarisch gehakt hier. (Bijna) geen vet of koolhydraten en 20 gram eiwit per 100 gram. Kost 1,69 per 200 gram.
Zit nu aan hun mix voor Kip Siam (saus + gekruid parboiled rice en ongezouten cashews) en het is best goed te doen.Je moet er zelf 350g kip, wat lenteuitjes (gewone ui kan ook) en water aan toevoegen. Ik denk dat een beetje prei het helemaal afmaakt.
/gordon ramsey mode
Liever niet.quote:Op zondag 10 maart 2013 12:29 schreef marcie216 het volgende:
Mag je met squaten je benen wel gewoon volledig strekken?
Ik lees wisselende dingen over oestrogeen. Ten eerste of soja je oestrogeenniveau nou wel of niet doet toenemen. Ten tweede over in hoeverre een hoger oestrogeenniveau nu wel of niet positief is voor je spieropbouw.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het dan daardoor komt dat Chinezen/Japanners er af en toe zo verwijfd uitzien.
Ben ooit in Nieuw-Zeeland geweest en daar kon je ook overal sojamelk krijgen, ook in cafe's i.p.v. koeienmelk in je koffie. Met name interessant voor veganisten.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:37 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hangt ervan af welke regio en ik denk niet dat ze het elke dag eten, maw. niet zoals de gemiddelde 'hippe, bioorganische' Amerikaan die elke dag een soy latte besteld en soy burgers eet.
Goede biceps idd! Je zou bij het missen van je vrijdagtraining de benen en schouders ook de volgende maandag kunnen doen, dus je schema op laten schuiven.quote:Op zondag 10 maart 2013 13:30 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Ik zag in het vorige topic iemand foto's van van z'n rug plaatsen.
Ik heb hier nog een foto van m'n rug en van m'n biceps
Mijn rug is niet m'n sterkste kant, mijn biceps wel
Ik train zoveel mogelij 3x in de week, maar er zijn soms weken bij dat ik maar 2x train ivm tijdsgebrek
Op maandag: borst en triceps
dinsdag: biceps en rug
vrijdag: benen en schouders (maar dat valt geregeld weg door tijdsgebrek)
tussendoor doe ik buikspieroefeningen
Ik train op dat Sven-apparaat, losse gewichten en een drukbank
Verder fiets en loop ik iedere dag veel
rug
[ afbeelding ]
Still image uit een filmpje, biceps
[ afbeelding ]
Mijn 'probleem' is dat ik altijd rond hetzelfe gewicht blijf zweven. Ik weeg 60 kg (ik ben 1.70 m).
Ik heb een tijdje 62 gewogen, maar tegenwoordig zit ik weer op 60 kg en heb moeite om dit gewicht op te krikken. Mijn streefgewicht is 63 tot 65 kg. Is dit reëel met 2 tot 3 x per week training?
Mijn training duurt een uur
quote:Op zondag 10 maart 2013 14:29 schreef Panzermaus het volgende:
Goed om te lezen dat benen en schouders trainen er regelmatig bij in schiet.
SPT / [Fitness] topic deel 20 Marmar rolstoel dieetquote:Op zondag 10 maart 2013 15:26 schreef marcie216 het volgende:
Volgens mij doet bijna iedereen hier veel met dumbells en andere losse dingen.
Ik vind de apparaten juist leuk.
Goede vraag.quote:Op zondag 10 maart 2013 16:59 schreef Neraice het volgende:
Ja, hoezo wordt er eigenlijk zoveel waarde gehecht aan biceps? Is dat evolutionair zo bepaald ofzo?
Dit. Verder schijnt dit topic ook een OP te hebben waar het e.e.a. in staat. Succes!quote:Op zondag 10 maart 2013 20:28 schreef IrCute het volgende:
[..]
Zo word het niks met je jongen. Ga jezelf eens goed inlezen voordat je maar wat gaat aankloten en allerlei vragen gaat stellen.
Begin met www.bodybuilding.com en http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224
Probeer het eens in een zijruit van een auto (episch DBB topic).quote:Op zondag 10 maart 2013 21:56 schreef -Menn0- het volgende:
Pfft als ik m'n armen van de zijkant bekijk zijn vrij groot, maar zodra ik recht van voren kijk in de spiegel heb ik hele smalle armen. Gaat ook maar niet weg. Damn you veel te lang lichaam
Squatten is niet slecht, slechte form wel.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:59 schreef Zaran het volgende:
Ik vraag me af of zwaar squatten wel zo gezond is.
Had tot donderdag nergens last van. Toen voor het eerst 155kg gesquat (152,5kg ging goed) en sindsdien heb ik nog last van mijn onderrug en heb ik niet meer getraind. Was ook de eerste keer dat ik mijn lichaam echt moest forceren voor de laatste reps
quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:53 schreef robuust89 het volgende:
Ik zag een kerel in de gym lopen hier met van die waterschoentjes met losse tenen, als je begrijpt wat ik bedoel
Ik vroeg 'm, waarom? En hij zei dat hij er normaal op hardloopt, maar in de sportschool worden de oefeningen net even zwaarder, omdat je zelf de balans moet zoeken, ipv dat je schoen dat voor je doet. Iemand hier die blootsvoets of met zulke schoentjes traint? En maak jeHet kost een maandje of 8, maar dan komt er dan toch eindelijk een reactie op:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan me het wel voorstellen overigens.Leek mij ook wel wat.quote:Op woensdag 4 juli 2012 13:33 schreef CarbonC het volgende:
Iemand hier al eens op getraind?
[ afbeelding ]
(Vibram Five Fingers)
Review op BB.com
En kennelijk zijn ze op sommige sportscholen in de VS alweer verboden (nadat een kneus er een schijf op had laten vallen![]()
^^ ff +1 quotequote:Op maandag 11 maart 2013 14:01 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Squatten is niet slecht, slechte form wel.
Dit. Ben ook wel klaar met die abs/borst (evt. biceps) only pics. Post minimaal borst, rug en benen of anders niet.quote:Op zondag 10 maart 2013 22:17 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Verander je mindset, dit is bodybuilding en geen beachboi topic, dus geen abs only pics
Haha tja door de bolling van een autoraam zijn we allemaal Arnoldsquote:Op maandag 11 maart 2013 13:44 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Probeer het eens in een zijruit van een auto (episch DBB topic).
Slechte form is onmogelijk te voorkomen als je 3 setjes tegen je limiet aan squat dan zijn er reps die niet perfect zullen zijn. Als ik lichter gan squatten benut ik weer niet linear progressionquote:Op maandag 11 maart 2013 14:01 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Squatten is niet slecht, slechte form wel.
Volgens mij snap jij niet de reden waarom Rippetoe lineaire progressie aanraadt...quote:Op maandag 11 maart 2013 14:06 schreef Zaran het volgende:
[..]
Slechte form is onmogelijk te voorkomen als je 3 setjes tegen je limiet aan squat dan zijn er reps die niet perfect zullen zijn. Als ik lichter gan squatten benut ik weer niet linear progression
Je squat dan niet tegen je limiet maar eroverheen. Idealiter moet je je form niet opofferen ten behoeve van lineaire progressie.quote:Op maandag 11 maart 2013 14:06 schreef Zaran het volgende:
[..]
Slechte form is onmogelijk te voorkomen als je 3 setjes tegen je limiet aan squat dan zijn er reps die niet perfect zullen zijn. Als ik lichter gan squatten benut ik weer niet linear progression
Ik wil het nog wel sterker stellen: nooit je vorm ten koste laten gaan van het (te zware) gewicht.quote:Op maandag 11 maart 2013 14:12 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Je squat dan niet tegen je limiet maar eroverheen. Idealiter moet je je fvorm niet opofferen ten behoeve van lineaire progressie.
mensen die letterlijk misbruikenquote:Op maandag 11 maart 2013 12:49 schreef RaymondK het volgende:
Vandaag gesquat op m'n nieuwe Do-Win's, en ik kan wel zeggen dat je daar erg goed op staat op die dingen.Als een huis.
Weer terug op 100kg lichaamsgewicht na een soort van veredeld darmvirus o.i.d. vorige week. Scheermesjes door m'n darmen heen letterlijk, zenuwpijn in m'n onderrug, nek vast, maar goed redelijk hersteld nu, en gelijk twee setjes 8x170kg gesquat met het laatste setje door parallel heen zelfs. Nooit zo zwaar zo diep kunnen gaan
Ik moest hardop lachenquote:Op maandag 11 maart 2013 00:44 schreef ZetaOS het volgende:
Van de week weer, ow jij trainet zeker al lang?
Ik: Train jij wel benen
Neejh, want ik voetbal een boel.
[ afbeelding ]
Costochrondritis. Geloof me, je wilt het niet. Loop er al zowat een jaar mee te klooien. Iedere keer als je denkt dat het eindelijk weg is, komt het weer terug. Zeg maar gedag tegen dips (heb al een jaar geen dip gedaan) en je bench wordt er ook behoorlijk door beperkt.quote:Op zondag 10 maart 2013 23:33 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Hoe kan je van dips een blessure krijgen? Fucking demeest easy oefening ooit.. (mening... niet relevant I know)
Thx,quote:Op maandag 11 maart 2013 13:25 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Goede biceps idd! Je zou bij het missen van je vrijdagtraining de benen en schouders ook de volgende maandag kunnen doen, dus je schema op laten schuiven.
Ik heb ook kwark aangeschaft (Volle)quote:
Heb ik net ook gekocht, voor als tussendoortjequote:Op zondag 10 maart 2013 14:18 schreef Awesome_ het volgende:
Mik er wat (ongezouten) pinda's of andere noten in. Easy kcals, leuke macro's.
Niks moet, als alles moet dan kun je net zo goed stoppen.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:29 schreef seto het volgende:
FUCKED UP SON je moet de magere kwark halen, eten net voor je gaat slapen.
Geen tijd...quote:Op maandag 11 maart 2013 15:25 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Thx,
Mss dat ik daar vanavond mee ga beginnen want ik heb vrijdag alweer geen tijd om te trainen.
Ik begin wel te merken dat m'n schouders en benen achter begint te raken op de rest.
lolquote:Op maandag 11 maart 2013 15:29 schreef seto het volgende:
FUCKED UP SON je moet de magere kwark halen, eten net voor je gaat slapen.
nopequote:
Mager = meer eiwit, minder vetquote:Op maandag 11 maart 2013 16:09 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
lol
Wat ja, ik had ook eerst de magereDacht zal vast wel volle moeten zijn
Kan dat kwaad dan?
Af en toe kan dat wel, ik zelf werk 5 dagen in de week en ben op hetzelfde moment nog bezig met een verbouwing thuis en als je dan 60 uur per week aan het werken bent wil je wel eens minder gaan trainen. Mijn weekend begon gisteren om 15:45 nadat ik al vanaf zaterdagochtend 7:45 met een drilhamer een hele gang heb moeten uitkappen, ik ga vandaag dus ook niet sporten en deze week zal ik vast niet vaker dan 2x gaan.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |