SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hierDeathlift or Die.![]()
In het tweede filmpje gaat je heup sneller dan je schouders omhoog, lijkt me niet al te bevorderlijk voor je rug. Ben geen expert dus corrigeer me als ik fout zit.quote:Op zondag 10 maart 2013 12:02 schreef banaliteit het volgende:
Iemand nog tips voor mijn squat techniek?
Heb even een prinscreen uit m'n boek van Rippetoe gemaakt
Daarnaast ben ik persoonlijk geen fan van dat 'doorknikken' van knieen bij de rechtop positie, maar of dat echt slecht is weet ik niet.![]()
Niet dat ik weet.quote:Op zondag 10 maart 2013 12:23 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Ik maak zelf geloof ik nooit zo'n 'sprongetje' op het einde. Doen jullie dat wel?
@Banaliteit
Op zich vind ik het er wel goed uitzien, zou nog wel even goed op je rug letten, die neigt toch wat te bollen en dat sprongetje zou ik er ook uit slopen als ik jou was. Ik krijg daardoro sterk de indruk dat je ook vanuit je tenen kracht loopt te zetten. Probeer dat meer vanaf je hielen te doen.
Doe eens een filmpje met wat minder gewicht zodat we echt kunnen kijken naar je techniek. Dat geeft meer rust in je uitvoering, bij je laatste rep zie je dat je heel snel die bar wilt racken en daar zie je dat sprongetje ook erg in terug.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Bedankt guys!
Dingen die ik heb opgestoken:
• Hoofd neutraal houden, met name bij opgaande beweging.
• Sprong beweging op het einde corrigeren.
• Heup en schouders gaan niet op hetzelfde tempo omhoog
Het laatste punt was mij ook opgevallen na het vergelijken van mijn video's met die van Rippetoe. Iemand enig idee hoe ik dat kan corrigeren?
Ik zal, zoals slacker_nl zegt, komende week een nieuwe video maken met een licht gewicht.![]()
Zoek op fixing your hip drive, staat een filmpje over op Youtube.quote:Op zondag 10 maart 2013 12:36 schreef banaliteit het volgende:
Bedankt guys!
Dingen die ik heb opgestoken:
• Hoofd neutraal houden, met name bij opgaande beweging.
• Sprong beweging op het einde corrigeren.
• Heup en schouders gaan niet op hetzelfde tempo omhoog
Het laatste punt was mij ook opgevallen na het vergelijken van mijn video's met die van Rippetoe. Iemand enig idee hoe ik dat kan corrigeren?
Ik zal, zoals slacker_nl zegt, komende week een nieuwe video maken met een licht gewicht.![]()
Lichter gewicht nemen en letten op je vorm. Going throught the motion, doe dat vaak en daarna weer omhoog in gewicht. En mensen om commentaar vragenquote:Op zondag 10 maart 2013 12:36 schreef banaliteit het volgende:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:
Ik kwam dit filmpje tegen, bedoel je deze? Hoe die jongen de squat doet tegen het einde lijkt nog best wel op hoe ik het doe, maar dan minder extreem.![]()
Zijn er hier eigenlijk voetballers die serieus KT doen?Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.![]()
Ik zag in het vorige topic iemand foto's van van z'n rug plaatsen.
Ik heb hier nog een foto van m'n rug en van m'n biceps
Mijn rug is niet m'n sterkste kant, mijn biceps wel
Ik train zoveel mogelij 3x in de week, maar er zijn soms weken bij dat ik maar 2x train ivm tijdsgebrek
Op maandag: borst en triceps
dinsdag: biceps en rug
vrijdag: benen en schouders (maar dat valt geregeld weg door tijdsgebrek)
tussendoor doe ik buikspieroefeningen
Ik train op dat Sven-apparaat, losse gewichten en een drukbank
Verder fiets en loop ik iedere dag veel
rug
Still image uit een filmpje, biceps
Mijn 'probleem' is dat ik altijd rond hetzelfe gewicht blijf zweven. Ik weeg 60 kg (ik ben 1.70 m).
Ik heb een tijdje 62 gewogen, maar tegenwoordig zit ik weer op 60 kg en heb moeite om dit gewicht op te krikken. Mijn streefgewicht is 63 tot 65 kg. Is dit reëel met 2 tot 3 x per week training?
Mijn training duurt een uur
[ Bericht 7% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 10-03-2013 14:04:18 ]Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...![]()
quote:Op zondag 10 maart 2013 13:24 schreef marcie216 het volgende:
Zijn er hier eigenlijk voetballers die serieus KT doen?
"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Jup.quote:Op zondag 10 maart 2013 13:24 schreef marcie216 het volgende:
Zijn er hier eigenlijk voetballers die serieus KT doen?Deathlift or Die.![]()
Als je niet aankomt eet je niet genoeg.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Als ik ga fitnessen dan eet ik 's morgens 2 boterhammen (bruin brood), met ei en spek en een banaanquote:
's middags 4 tot 5 boterhammen met kipfilet en achterham
's avonds eet ik 350 gr pasta met 400 tot 500 gr kip en saus
dan ga ik trainen (vlak voor de training neem ik nog tribulus en Amino Complex
direct na de training eet ik nog een banaan
en een uur tot 2 uur voordat ik naar bed ga eet ik nog een kommetje noodles met 2 broodjesDeath Makes Angels of us all
Meer eten dus.quote:Op zondag 10 maart 2013 14:10 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Als ik ga fitnessen dan eet ik 's morgens 2 boterhammen (bruin brood), met ei en spek en een banaan
en een uur tot 2 uur voordat ik naar bed ga eet ik nog een kommetje noodles met 2 broodjes![]()
Hoeveel meer moet ik dan eten? moet ik de porties vergroten die ik al eet, of moet ik tussendoor meer eten (vaker per dag)?Death Makes Angels of us all
Waar is je kwark BROER.quote:Op zondag 10 maart 2013 14:10 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Als ik ga fitnessen dan eet ik 's morgens 2 boterhammen (bruin brood), met ei en spek en een banaan
en een uur tot 2 uur voordat ik naar bed ga eet ik nog een kommetje noodles met 2 broodjes![]()
Ik eet wel fruityoghurt zo nu en dan:)quote:
maar dat moet er ook bijnemen dusDeath Makes Angels of us all
Manletquote:Op zondag 10 maart 2013 13:30 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Ik zag in het vorige topic iemand foto's van van z'n rug plaatsen.
Ik heb hier nog een foto van m'n rug en van m'n biceps
Mijn rug is niet m'n sterkste kant, mijn biceps wel
Ik train zoveel mogelij 3x in de week, maar er zijn soms weken bij dat ik maar 2x train ivm tijdsgebrek
Op maandag: borst en triceps
dinsdag: biceps en rug
vrijdag: benen en schouders (maar dat valt geregeld weg door tijdsgebrek)
tussendoor doe ik buikspieroefeningen
Ik train op dat Sven-apparaat, losse gewichten en een drukbank
Verder fiets en loop ik iedere dag veel
rug
[ afbeelding ]
Still image uit een filmpje, biceps
[ afbeelding ]
Mijn 'probleem' is dat ik altijd rond hetzelfe gewicht blijf zweven. Ik weeg 60 kg (ik ben 1.70 m).
Ik heb een tijdje 62 gewogen, maar tegenwoordig zit ik weer op 60 kg en heb moeite om dit gewicht op te krikken. Mijn streefgewicht is 63 tot 65 kg. Is dit reëel met 2 tot 3 x per week training?
Mijn training duurt een uur![]()
![]()
Voor de voetballers : hebben jullie er geen last van dat jullie nu zwaarder wegen of minder bewegelijk zijn oid? Of juist voordelen?Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.![]()
Wat betekent dat?quote:
Death Makes Angels of us all
Ben veel krachtiger. Een van de sterkere op 't veld, dus meer rust. Ben rechtsbuiten. Misschien iets trager dan eerst, maar wordt gecompenseerd door kracht. Als ik nu zou kunnen power cleanen was het niet eens ten koste van snelheid gegaan.quote:Op zondag 10 maart 2013 14:25 schreef marcie216 het volgende:
Voor de voetballers : hebben jullie er geen last van dat jullie nu zwaarder wegen of minder bewegelijk zijn oid? Of juist voordelen?"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Ik ben laatste man, dus kracht is zeker welkom maar ben al niet de snelste dus zou jammer zijn als daar nog meer op verloren gingquote:Op zondag 10 maart 2013 14:28 schreef Push. het volgende:
[..]
Ben veel krachtiger. Een van de sterkere op 't veld, dus meer rust. Ben rechtsbuiten. Misschien iets trager dan eerst, maar wordt gecompenseerd door kracht. Als ik nu zou kunnen power cleanen was het niet eens ten koste van snelheid gegaan.
Ik ben ook aan het afvallen. Zit nu aan vifit naturel met ongezoute cashewnoten ipv een lekker bakje chips tijdens voetbal kijken..Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Als je explosief wil blijven of worden moet je power cleans doen, en andere explosieve oefeningen. Als je sneller wilt worden, zeker kracht trainen, maar niet op een hypertrophy manier. Ben onlangs weer begonnen met high jumps en andere plyo oefeningen, maar is lastig met m'n trainingsschema voor voetbal. Overtraining is altijd een gevaar. Maar als het goed is ben weer explosiever binnenkort.quote:Op zondag 10 maart 2013 14:30 schreef marcie216 het volgende:
[..]
Ik ben laatste man, dus kracht is zeker welkom maar ben al niet de snelste dus zou jammer zijn als daar nog meer op verloren ging
Ik ben ook aan het afvallen. Zit nu aan vifit naturel met ongezoute cashewnoten ipv een lekker bakje chips tijdens voetbal kijken..
Ben niet aan het afvallen. Sta hele jaar tussen de 10 en 12 procent. Verder, eet wat je wilt, zolang je macro's goed zijn en je micro's ook goed genoeg."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Je moet meer energie (kcals) innemen. Wanneer/hoe maakt niet uit: meer energie. Als je traint en ook niet in vet aankomt, kun je niet verwachten dat je het maximale uit je spiergroei haalt.quote:Op zondag 10 maart 2013 14:13 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Hoeveel meer moet ik dan eten? moet ik de porties vergroten die ik al eet, of moet ik tussendoor meer eten (vaker per dag)?Confidence through competence![]()
Ben blij dat ik niet meer voetbal, is bij verreweg de gevaarlijkste populaire sport die er is. Elk weekend zit de eerste hulp vol met mensen die een blessure van het voetbal hebben. Vaak zijn het ook niet de minste dingen als je je kruisbanden afscheurt dan ben je voorlopig wel even klaar.
Ik hield aan een bokswedstrijd minder blauwe plekken over dan aan voetbalwedstrijd en vaak kon ik na een voetbalwedstrijd de volgende dag nauwelijks lopen. Het is zeker wel de leukste sport om te beoefenen maar het brengt echt een te hoge prijs met zich mee![]()
Hoezo dat ?quote:Op zondag 10 maart 2013 14:41 schreef Push. het volgende:
[..]
Als je explosief wil blijven of worden moet je power cleans doen, en andere explosieve oefeningen. Als je sneller wilt worden, zeker kracht trainen, maar niet op een hypertrophy manier. Ben onlangs weer begonnen met high jumps en andere plyo oefeningen, maar is lastig met m'n trainingsschema voor voetbal. Overtraining is altijd een gevaar. Maar als het goed is ben weer explosiever binnenkort.
Ben niet aan het afvallen. Sta hele jaar tussen de 10 en 12 procent. Verder, eet wat je wilt, zolang je macro's goed zijn en je micro's ook goed genoeg.![]()
Wat is dat toch altijd met voetballers en bulkyness?quote:Op zondag 10 maart 2013 14:25 schreef marcie216 het volgende:
Voor de voetballers : hebben jullie er geen last van dat jullie nu zwaarder wegen of minder bewegelijk zijn oid? Of juist voordelen?
Als de beste voetballers/sprinters er zo uit zien, waarom denk je dat je juist minder gaat presteren van wat serieuze krachttraining?Confidence through competence![]()
Omdat de meesten niet weten hoe je goed moet trainen. En dan kan je er inderdaad wel trager van worden.quote:Op zondag 10 maart 2013 14:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat is dat toch altijd met voetballers en bulkyness?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als de beste voetballers/sprinters er zo uit zien, waarom denk je dat je juist minder gaat presteren van wat serieuze krachttraining?"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
quote:Op zondag 10 maart 2013 14:56 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Omdat je dat met die oefeningen traint, nog meer open deuren die ik voor je in moet trappen?Je bent dus duidelijk niet in staat te onderbouwen waarom die oefening je explosiviteit bevordert..
![]()
Wat definieer je als slecht trainen waardoor je er trager van wordt?quote:Op zondag 10 maart 2013 14:58 schreef Push. het volgende:
[..]
Omdat de meesten niet weten hoe je goed moet trainen. En dan kan je er inderdaad wel trager van worden.Confidence through competence![]()
Je kan zelf ook gewoon wat research doen. Power cleans bevorderen explosieve kracht omdat het gewoon weg een hele explosieve oefening is. Je spieren raken dan gewend om gezamenlijk aan te spannen en kracht te leveren. En het vergroot je maximale kracht.quote:Op zondag 10 maart 2013 14:59 schreef DannyDeko het volgende:
[..]Je bent dus duidelijk niet in staat te onderbouwen waarom die oefening je explosiviteit bevorderd..
"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Omdat je met die oefeningen een snelheid moet genereren om over een bepaald dood punt heen te komen anders krijg je de bar nooit op je schouders.quote:Op zondag 10 maart 2013 14:59 schreef DannyDeko het volgende:
[..]Je bent dus duidelijk niet in staat te onderbouwen waarom die oefening je explosiviteit bevorderd..
Zo lastig is het niet.![]()
Trainingsmethoden waar niet kracht of explosiviteit centraal staat, maar het winnen van massa. Je moet dus proberen je kracht in benen en core onevenredig had te laten stijgen met toename in massa. Denk wel dat je als beginnend krachttrainer baat hebt bij welke vorm van krachttraining dan ook, maar bijvoorbeeld een full body 3x10 is dan nog steeds niet ideaal.quote:Op zondag 10 maart 2013 15:00 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat definieer je als slecht trainen waardoor je er trager van wordt?"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Ik voetbal al zeker 6/7 jaar, nog nooit een ernstige blessure aan over gehouden. Gewoon goedewarming up + rekkenOp zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Dan heb je geluk. Heb de afgelopen twee jaar, twee keer enkelbanden gescheurd. Ongeluk zit in een klein hoekje.quote:Op zondag 10 maart 2013 15:06 schreef marcie216 het volgende:
Ik voetbal al zeker 6/7 jaar, nog nooit een ernstige blessure aan over gehouden. Gewoon goedewarming up + rekken"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Dat is wel erg vervelend. Ligt misschien ook aan de plek waar je staat? Ik deel meer uit, dan dat ik incasseer al krijg ik soms wel terugpak tackles te verwerkenOp zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Daar zit in theorie wat inquote:Op zondag 10 maart 2013 15:05 schreef Push. het volgende:
[..]
Trainingsmethoden waar niet kracht of explosiviteit centraal staat, maar het winnen van massa. Je moet dus proberen je kracht in benen en core onevenredig had te laten stijgen met toename in massa. Denk wel dat je als beginnend krachttrainer baat hebt bij welke vorm van krachttraining dan ook, maar bijvoorbeeld een full body 3x10 is dan nog steeds niet ideaal.al ben ik benieuwd of het in de praktijk wat uitmaakt.
Confidence through competence![]()
Rekken voor een wedstrijd/training heeft niks te maken met blessure preventie. Voor een warming-up zou 5 tot 10 minuten al volstaan.quote:Op zondag 10 maart 2013 15:06 schreef marcie216 het volgende:
Ik voetbal al zeker 6/7 jaar, nog nooit een ernstige blessure aan over gehouden. Gewoon goedewarming up + rekkenOp vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Volgens mij doet bijna iedereen hier veel met dumbells en andere losse dingen.
Ik vind de apparaten juist leuk.Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Apparaten zijn kut.quote:Op zondag 10 maart 2013 15:26 schreef marcie216 het volgende:
Ik vind de apparaten juist leuk.![]()
kan allebei, maar met apparaten mis je een stuk overdracht van balans en coordinatie naar real life. Als je traint voor een sport, kunnen losse gewichten een voordeel opleveren.quote:Op zondag 10 maart 2013 15:26 schreef marcie216 het volgende:
Ik vind de apparaten juist leuk.
Dat gezegd hebbende, zelf dans ik (salsa) en doe af en toe dips en andere acrobatische dingen met m'n vrouwelijke partners - sommigen zwaarder dan anderen- en dan is wat balans wel fijn, voordat je met z'n tweeën op de vloer ligt.
Confidence through competence![]()
Ik ga nog even op zoek naar een schema waar je vooral apperaten gebruikt, is wel lastig te vinden.
@agentperry
Waarom?Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Zoals Stereo al zie, je traint geen balans en coördinatie omdat je in een vast baan beweegt. Daarnaast zijn de belangrijkste grote compound oefeningen simpelweg niet te vervangen door apparaten.quote:Op zondag 10 maart 2013 15:30 schreef marcie216 het volgende:
Ik ga nog even op zoek naar een schema waar je vooral apperaten gebruikt, is wel lastig te vinden.
@agentperry
Waarom?![]()
Apparaten zijn uitstekend voor pure kracht en spiermassa. Echter je stabiliteit(de kleine corrigerende spieren) en coördinatie ontbreken. Deze eigenschappen zijn juist heel belangrijk als je het gebruikt als ondersteuning voor sport.quote:Op zondag 10 maart 2013 15:30 schreef marcie216 het volgende:
@agentperry
Waarom?
Als je een leg press uitvoert en vervolgens een squat doet merk je direct waarom je de balans nodig hebt. En bij de squat zal je romp/core ook meer werk moeten doen. Uiteindelijk levert barbell en dumbbells meer op i.p.v. apparaten.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Thanks. Heb aardig wat hierover gelezen. Heb ook een aantal studies gezien. In de studies werd aangetoond dat het verschil maakte. Tijdje geleden dat ik die studies heb gelezen, dus je zult me op mijn woord moeten geloven. Usain bolt, die jij aanhaalde net, traint ook veel met plyometrie en explosieve oefeningen.quote:Op zondag 10 maart 2013 15:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Daar zit in theorie wat inal ben ik benieuwd of het in de praktijk wat uitmaakt.
Uit balans gebracht bij een luchtduel en daarna verkeerd geland.quote:Op zondag 10 maart 2013 15:08 schreef marcie216 het volgende:
Dat is wel erg vervelend. Ligt misschien ook aan de plek waar je staat? Ik deel meer uit, dan dat ik incasseer al krijg ik soms wel terugpak tackles te verwerken"Fear is only as deep as the mind allows."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: