als hij gaat trillen vind je ophanging niet leuk,quote:Op zondag 3 maart 2013 17:38 schreef Geelman het volgende:
Vraagje van mijn kant: is het erg als de uitlaat een beetje trilt wanneer je gas geeft? Ik heb een nieuwe uitlaat gemonteerd, maar het ding paste niet geweldig. Daarom moest ik het onderste gat van de ophanging uitboren...Gelukkig wel gasdicht.
'T is vooral als de koppeling aangrijpt. Wellicht heeft het er ook mee te maken dat het rubber uit het onderste gat van de ophanging is geboord. Anders had ik 'm helemaal niet pas gekregen...quote:Op zondag 3 maart 2013 17:44 schreef -niemand- het volgende:
[..]
als hij gaat trillen vind je ophanging niet leuk,
waarschijnlijk krijg je dan uitgelubberde gaten.
gewoon zorgen dat je ophanging van de uitlaat niet kan bewegen ten opzichte van de brommer.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:48 schreef Geelman het volgende:
[..]
'T is vooral als de koppeling aangrijpt. Wellicht heeft het er ook mee te maken dat het rubber uit het onderste gat van de ophanging is geboord. Anders had ik 'm helemaal niet pas gekregen...
Zit nu vast met twee carrosserieringen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'T verdient geen schoonheidsprijs, maar anders ging niet. De uitlaat zit overigens goed vast.Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
quote:Op zondag 3 maart 2013 17:57 schreef Geelman het volgende:
Zo dus:lijkt me goed zo, flink strak aandraaien en die gaat nergens heen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'T verdient geen schoonheidsprijs, maar anders ging niet. De uitlaat zit overigens goed vast.
En dan maar wachten op de eerste boete van de zomerquote:Op zondag 3 maart 2013 21:55 schreef -niemand- het volgende:
vandaag trouwens verder gegaan met mijn brommer aanhangertje.
nu is hij al rijdbaar, en het rijdt prima
[ afbeelding ]
de koppeling
[ afbeelding ]
het bruine gedeelte was een scharnier van een poort en het zwarte was ooit een zijstandaard
en het leukste, het hele project heeft me helemaal niks gekost. allemaal spul wat ik nog had liggen behalve het wiel.
als het deze week iets warmer word verf ik hem en komt er een kist op.
- Geen kentekenquote:Op maandag 4 maart 2013 08:09 schreef -niemand- het volgende:
Ik zou niet weten waarom ze me een boete zouden moeten geven.
Het is niet breder als een meter. De borginrichting werkt goed en ik heb luchtbanden. Verlichting en reflectors komen later.
kentekenplaatje moet ik nog maken, maar het moet een wit plaatje zijn. een aanhanger hoeft niet op kenteken te staan.quote:Op maandag 4 maart 2013 08:11 schreef Blester het volgende:
[..]
- Geen kenteken
- Geen richtingaanwijzers (zal wel geen must zijn)
Ik bedoel eenzelfde kenteken als op je bromfiets, die belemmer je nu dus.quote:Op maandag 4 maart 2013 08:57 schreef -niemand- het volgende:
[..]
kentekenplaatje moet ik nog maken, maar het moet een wit plaatje zijn. een aanhanger hoeft niet op kenteken te staan.
richtingaanwijzers hoeft ook niet, brommer is daar te oud voor
ik ga zo een plaatje laten maken.quote:Op maandag 4 maart 2013 08:59 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik bedoel eenzelfde kenteken als op je bromfiets, die belemmer je nu dus.
tjah m6quote:Op maandag 4 maart 2013 15:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
graftakkes jakkeswas ik vanmorgen lekker aan het rijden.. hoor ik eeneens een dreun achter me
ik stoppen.. blijken de 2 M6 bouten van mn kofferdinges afgeknapt te zijn :|
ja ik heb niet bedacht dat er M6 in moetquote:
Cool, een Vespa Bravo? Wat voor spul heb je erop? Of is ie nog standaard?quote:Op zondag 3 maart 2013 21:55 schreef -niemand- het volgende:
vandaag trouwens verder gegaan met mijn brommer aanhangertje.
nu is hij al rijdbaar, en het rijdt prima
[ afbeelding ]
de koppeling
[ afbeelding ]
het bruine gedeelte was een scharnier van een poort en het zwarte was ooit een zijstandaard
en het leukste, het hele project heeft me helemaal niks gekost. allemaal spul wat ik nog had liggen behalve het wiel.
als het deze week iets warmer word verf ik hem en komt er een kist op.
DR50, afgedraaid elec. vliegwiel, verschillende uitlaten waaronder een omgelaste MT5, een leo krul met spuitbusdemper en een leovince handmade.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:39 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Cool, een Vespa Bravo? Wat voor spul heb je erop? Of is ie nog standaard?
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:31 schreef Blester het volgende:
Wat trouwens wel vreemd is, aan de onderkant van het vlotterbakje liep helemaal geen draad weg ofzo, dit had ik wel verwacht. Na 2 schroeven demonteren had ik het bakje alleen in de hand, zat niets aan vast.
Er zat trouwens wel wat benzine in het vlotterbakje toen ik deze loshaalde.
Ik had verwacht een benzineslang aan te treffen die op het vlotterbakje zat aangesloten, deze was echter helemaal niet aanwezig. In hoeverre heeft dit met inlezen te maken?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:38 schreef Miniem het volgende:
[..]
Lees je eerst eens in voor je je carb zomaar openmaakt.
Je weet niet hoe een carb in elkaar zit en werkt.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:39 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik had verwacht een benzineslang aan te treffen die op het vlotterbakje zat aangesloten, deze was echter helemaal niet aanwezig. In hoeverre heeft dit met inlezen te maken?
Volgens jou behoort er dus geen slang aan te zitten? Wanneer ik op Google kijk naar een Dellorto 17.5MM zie ik overal bij het vlotterbakje ook een slang weglopen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:43 schreef Miniem het volgende:
[..]
Je weet niet hoe een carb in elkaar zit en werkt.
als er een slang direct op je vlotterbak zit loopt je benzine eruitquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:45 schreef Blester het volgende:
[..]
Volgens jou behoort er dus geen slang aan te zitten? Wanneer ik op Google kijk naar een Dellorto 17.5MM zie ik overal bij het vlotterbakje ook een slang weglopen.
PHGB ? PHVA ? PHBN ? LS/DE ?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:45 schreef Blester het volgende:
[..]
Volgens jou behoort er dus geen slang aan te zitten? Wanneer ik op Google kijk naar een Dellorto 17.5MM zie ik overal bij het vlotterbakje ook een slang weglopen.
quote:
moet je laten zitten, die laklaag is al hittebestendigquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
Zo, Uitlaat is binnen
alleen uhm dr zit 1 of andere blanke lak laag op... Wat is dat voor zooi?
bakt dat er af?
moet ik daar overheen spuiten met hitte bestemdige verf? of ? of ? of ?
hmm dus in theorie kan ik hem er zo onder kletsen?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:38 schreef -niemand- het volgende:
[..]
moet je laten zitten, die laklaag is al hittebestendig
die lak is zelfs beter dan welke spuitbuslak dan ook.
ja, precies.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm dus in theorie kan ik hem er zo onder kletsen?
ik ga eens gewooon helemaal niets zeggenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:31 schreef Blester het volgende:
Wat trouwens wel vreemd is, aan de onderkant van het vlotterbakje liep helemaal geen draad weg ofzo, dit had ik wel verwacht. Na 2 schroeven demonteren had ik het bakje alleen in de hand, zat niets aan vast.
Er zat trouwens wel wat benzine in het vlotterbakje toen ik deze loshaalde.
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:18 schreef -niemand- het volgende:
[..]
ja, precies.
maarreh, nieuwe uitlaatjes![]()
waar blijven die pics?
praktijk ook doenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm dus in theorie kan ik hem er zo onder kletsen?
wel gemonteerde plaatjes posten héquote:
ik wil van de week nog even een foto maken van de oude knalpotquote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:20 schreef -niemand- het volgende:
[..]
wel gemonteerde plaatjes posten hé
nieuwe uitlaatjes met de lasnaden er nog in![]()
![]()
niet schrikken als de voorbocht bruin begint te worden. dat is normaal.
eerste week alleen met mooi weer rijden en lekker lang; slaat ie mooi blauw uitquote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:20 schreef -niemand- het volgende:
[..]
wel gemonteerde plaatjes posten hé
nieuwe uitlaatjes met de lasnaden er nog in![]()
![]()
niet schrikken als de voorbocht bruin begint te worden. dat is normaal.
nu ookquote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:27 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
eerste week alleen met mooi weer rijden en lekker lang; slaat ie mooi blauw uit
krijg je wel minpunten van de politie van
SPOILER: plaatjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:40 schreef Ballsofsteel het volgende:
Yo wat een leuk topic![]()
Zal me even voorstellen, ik ben BoS en ik rijd op een Aprilia AF1 SintesiLeuk ding, net een motorSPOILER: plaatjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
haha thanks, dat denken er wel meer.quote:
denk dat t de originele ook nog isquote:Op woensdag 6 maart 2013 17:44 schreef Geelman het volgende:
Da's niet de nieuwste meer...
Smeer je nieuwe uitlaat in met olie, ander zit 'ie zo weer onder de roest!
Is redelijk dood. Jongeren hebben tegenwoordig liever een iPhone dan een mooie scooter. Daarnaast kost het gewoon veel geld. En je haalt je bromfietscertificaat niet zo makkelijk meer als 6 jaar geleden.quote:Op donderdag 7 maart 2013 10:01 schreef TommyVercetti het volgende:
Nog mensen hier die echt aan scootertuning hebben gedaan? Alweer ruim 5 jaar geleden voor mij, maar... goede oude tijd![]()
Hele dag met vrienden in de garage, of internet afstruinen op scooter-freaks of het scooterforum, projecten aanmaken, naar scootermeetings gaanBij elkaar langskomen als je weer eens iets nieuws had, alle zuurverdiende spaarcentjes erin
![]()
Heel af en toe ga ik eens terug naar die scootersites waar ik toen op zat, maar ik heb een beetje het idee dat de hele tuning ''scene'' een beetje dood is.. Ligt dit aan mij, of is het een beetje aan het verdwijnen allemaal?
ik heb ook pas op mn 24ste mn rijbewijs gehaaltquote:Op donderdag 7 maart 2013 22:53 schreef Geelman het volgende:
[..]
Is redelijk dood. Jongeren hebben tegenwoordig liever een iPhone dan een mooie scooter. Daarnaast kost het gewoon veel geld. En je haalt je bromfietscertificaat niet zo makkelijk meer als 6 jaar geleden.
Hmm jammer is dat. Kan me nog goed de sensatie herinneren van die scooter ''meetings''.. Met een vrachtwagen vol scooters die absoluut te illegaal waren voor op de openbare weg helemaal naar Zeeland rijden om daar andere ''bekende'' scooters van het internet te zien... En als je dan een moderator van het scooterforum zag lopen voelde het net alsof je een beroemdheid zagquote:Op donderdag 7 maart 2013 22:53 schreef Geelman het volgende:
[..]
Is redelijk dood. Jongeren hebben tegenwoordig liever een iPhone dan een mooie scooter. Daarnaast kost het gewoon veel geld. En je haalt je bromfietscertificaat niet zo makkelijk meer als 6 jaar geleden.
quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:40 schreef Ballsofsteel het volgende:
Yo wat een leuk topic![]()
Zal me even voorstellen, ik ben BoS en ik rijd op een Aprilia AF1 SintesiDie stond te koop toch? Ik heb die foto gezien.SPOILER: plaatjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.~ Love comes unseen; we only see it go
ja klopt, ik wil (alweer) wat anders...quote:Op vrijdag 8 maart 2013 08:02 schreef Blester het volgende:
[..]
Die stond te koop toch? Ik heb die foto gezien.
hier veel chinese zooiquote:Op vrijdag 8 maart 2013 07:39 schreef Geelman het volgende:
Iedereen reed zo'n beetje een Aerox met minimaal een Yasuni R! En de eeuwige strijd tussen Piaggio en Minarelli!![]()
Nu rijden de meeste jongeren een standaard Zip, de rijken misschien een Vespa of zo.
fietscomputer monterenquote:Op woensdag 13 maart 2013 19:14 schreef Geelman het volgende:
Ik wacht nog op een nieuwe aandrijving voor m'n kilometerteller...
neequote:
Nee joh.quote:
jaquote:
Mijn Neos loopt 80-85 echt kilometers. Ik heb er op dit moment bijvoorbeeld een gianelli reverse onder zitten met een normale 50CC cilinder (niet de originele in ieder geval), als ik gewoon de standaard eronder zou doen (die heb ik nog liggen) gaat hij weer prima 50-55 KM.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:40 schreef spekbek het volgende:
leuk toppic!
even een vraagje. TS heeft een yamaha neo's. En deze loopt zo'n 70. Nu is dat wel heel leuk maar ik wil hem weer netjes 45 laten lopen. Ben echt een noob op dit gebied... Maar is dit mogenlijk?
okeoke, en stel hij loopt 80 en ik kom een rollenbank tegen, wat ben ik dan kwijt?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:59 schreef Blester het volgende:
[..]
Mijn Neos loopt 80-85 echt kilometers. Ik heb er op dit moment bijvoorbeeld een gianelli reverse onder zitten met een normale 50CC cilinder (niet de originele in ieder geval), als ik gewoon de standaard eronder zou doen (die heb ik nog liggen) gaat hij weer prima 50-55 KM.
Rollerbank ben je kentekenbewijs kwijt volgens mij, moet je hem zachter lopen en laten keuren bij RDW. Bij staandehouding langs de weg krijg je alleen een boete voor snelheidsoverschijding.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:39 schreef spekbek het volgende:
[..]
okeoke, en stel hij loopt 80 en ik kom een rollenbank tegen, wat ben ik dan kwijt?
Zoals? Waar dient dat gele slangetje eigenlijk voor wat ik zie het nergens terug en snap het doel er ook niet van.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:40 schreef leeell het volgende:
vervang dat gele slangetje eens voor iets wat wel doorloopt
een nieuw stukje benzineslang.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:42 schreef Blester het volgende:
[..]
Zoals? Waar dient dat gele slangetje eigenlijk voor wat ik zie het nergens terug en snap het doel er ook niet van.
Nouja, het is zo'n klein stukje van elkaar af dat doorstroom eigenlijk onmogelijk is, al zou ik er een nieuwe kabel voor maken.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:43 schreef leeell het volgende:
[..]
een nieuw stukje benzineslang.
ik ben niet bekend met PHVA carbs dus ik weet t niet, vacuum wellicht
Ok. Maar valse lucht is dus misschien een mogelijkheid door de ontbrekende pakking onder het membraan? Of zijn mijn bevindingen geen verschijnselen van valse lucht?quote:Op zondag 17 maart 2013 18:49 schreef leeell het volgende:
ja met vacuum-carb wel dacht ik, kicken maakt tevens niks uit voor de benzinestroom tot de carb
zonder pakking monteren is vragen om moeilijkheden en nee dan loopt hij ook nietquote:Op zondag 17 maart 2013 18:51 schreef Blester het volgende:
[..]
Ok. Maar valse lucht is dus misschien een mogelijkheid door de ontbrekende pakking onder het membraan? Of zijn mijn bevindingen geen verschijnselen van valse lucht?
Hmmm, zou dat verklaren dat hij na heel lang kicken heel even aanging en meteen weer uitviel?quote:Op zondag 17 maart 2013 18:52 schreef leeell het volgende:
[..]
zonder pakking monteren is vragen om moeilijkheden en nee dan loopt hij ook niet
Ja, ik start bij deze altijd met gas in ja. Zou ik het kunnen testen door met geen gas te starten?quote:
Mijn Zip SP reed ook 80, ik werd aangehouden toen ik circa 64 reed.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:39 schreef spekbek het volgende:
[..]
okeoke, en stel hij loopt 80 en ik kom een rollenbank tegen, wat ben ik dan kwijt?
Niet in Nederland, hier moet je 18 zijn en dan kan je het A1 rijbewijs pas behalen. (125cc)quote:Op maandag 18 maart 2013 15:30 schreef Life2.0 het volgende:
en vanaf je 17 mag je gewoon 125cc rijden
Geen idee of daar überhaupt een pakking tussen hoort. De simpele carburateurtjes voor Vespa brommers waar ik ervaring mee heb, hebben in ieder geval geen pakkingen. Mocht je geen pakking kunnen vinden dan zou je eventueel nog kunnen proberen om er zelf een te maken. Maar ik betwijfel of je hiermee je oorspronkelijke probleem oplost. Ik denk dat dat ergens anders ligt, want zoveel valse lucht zuigt 'ie nou ook weer niet aan zonder pakking, als het goed vast zit. Het is niet alsof er hele hoge druk op staat.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:54 schreef Blester het volgende:
Gasveertje bleek ook niet meer zo lekker te gaan, gashendel bleef steeds op voluit staan waardoor hij meteen afsloeg toen hij straks weer een kaar startte, deze in ieder geval ingesmeerd en nu voel je ook weer tegendruk bij de gashendel.
Straks na heel lang kicken startte hij opeens wel, maar omdat het gas nog niet helemaal lekker liep maakte hij volle toeren en viel weer uit. Daarna startte hij weer niet.
In de buurt 3 winkels afgegaan voor een minarelli horizontaal membraan pakking maar nee hoorKan dit echt een oorzaak zijn voor het startprobleem? Want het lijkt me gewoon heel sterk. Ik heb het spuitstuk vandaag nog een keer extra flink aangedraaid.
Wat me wel opviel, het kan toeval zijn verder, maar toen ik het spuitstuk nog een keer extra flink aangedraaid heb startte hij opeens 1x wel. Viel weer uit en startte daarna niet meer. Ga wel na dat ik daarvoor al héél vaak heb gekickt dus of het toeval is...
meer dat ik nu weer lekker kan rond scheuren zonder dat ik bang hoef te zijn voor Oom ( of tante ) Agentquote:
lijkt me sterk dat het door de bougies komt, kan wel. maar ik gok eerder op een verkeerde afstelling door de andere uitlaat.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
meer dat ik nu weer lekker kan rond scheuren zonder dat ik bang hoef te zijn voor Oom ( of tante ) Agent
en dit was de goedkoopste die ik kon vinden voor onder die kut scoot van me![]()
Owja meteen even een vraag
naast een nieuwe knalpot heb ik ook de vonkjes vervangen..
alleen nu trekt t ding niet zo hard meer op?
en komt dit nou door de andere uitlaat of omdat mn vervangende bougie een BP5 is ipv een BP6 die er in hoort?
ik heb nog nergens iets bijgestelt.. want dan moet de hele zwik toch weer uit elkaar voor een grondige reinigingen ik het verneuk omdat t aan de bougie ligt
nja zn TOP haalttie welquote:Op maandag 18 maart 2013 18:36 schreef -niemand- het volgende:
[..]
lijkt me sterk dat het door de bougies komt, kan wel. maar ik gok eerder op een verkeerde afstelling door de andere uitlaat.
Dan is het tijd voor een nieuwe cylinderquote:Op maandag 18 maart 2013 18:48 schreef leeell het volgende:
Ja todat je hem structureel te arm laat lopen en je je cilinder aan gort laat lopen![]()
![]()
zit er geen elektr start op?quote:Op maandag 18 maart 2013 19:08 schreef Blester het volgende:
Zojuist ook twee pakkingen zelf gemaakt van redelijk dik papier/karton. Eentje tussen het membraan en het blok en een tussen membraan en spuitstuk. Echter start hij nog steeds helemaal niet meer.
Ik weet het echt niet meer hoor, ik heb gewoon alles nagekeken en starten doet hij nog steeds niet. Straks ging hij heel even aan maar omdat ik de gasveer nog niet goed had zitten gaf hij meteen vol gas waardoor hij uitviel. hoe kan het dan dat hij héél soms start en nu kan ik een halfuur op de kick staan trappen en doet hij nog steeds niets?
Nee, elek start zit er wel op maar doet het niet. Geeft een klikje ofzo.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zit er geen elektr start op?( en tja als je accu leeg is neem je of gewoon een dikke auto accu
of een voeding van bv een PC om 12V te leveren voor je startmotor.. is heel wat makkelijker dan de hele tijd op de kick stampen
)
spuit es startvloeistof ofzo in de luchtinlaat?quote:Op maandag 18 maart 2013 19:12 schreef Blester het volgende:
[..]
Nee, elek start zit er wel op maar doet het niet. Geeft een klikje ofzo.
Maar dat doet er verder ook niet toe, met kick zou hij gewoon moeten starten, zeker na +- 10 minuten krachtig kicken. Volgens mij heb ik alles nagekeken behalve het motorblok zelf... Maar hij komt gewoon heel dicht bij het starten maar hij start niet door. Ik weet het in ieder geval echt niet meer
eerste 2 dingen die je controleert.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:12 schreef Blester het volgende:
[..]
Nee, elek start zit er wel op maar doet het niet. Geeft een klikje ofzo.
Maar dat doet er verder ook niet toe, met kick zou hij gewoon moeten starten, zeker na +- 10 minuten krachtig kicken. Volgens mij heb ik alles nagekeken behalve het motorblok zelf... Maar hij komt gewoon heel dicht bij het starten maar hij start niet door. Ik weet het in ieder geval echt niet meer
Die heb ik dus weer niet.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
spuit es startvloeistof ofzo in de luchtinlaat?
Bougie heeft gewoon een vonk, de dop is verder prima, bobine heeft de vorige eigenaar een week voor ik hem kocht vervangen. Bougie is wel vochtig soms.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:21 schreef -niemand- het volgende:
[..]
eerste 2 dingen die je controleert.
1. is de bougie nat
2. heeft de bougie vonk.
als de bougie nat is krijg je in ieder geval benzine in de cilinder, als die niet nat is moet je het probleem in je carburateur gaan zoeken.
als je geen vonk hebt andere bougie/bougiedop/kabel/bobine proberen.
succes
mja dan zou je de ultieme begrenzer moeten ontwikkelenquote:Op maandag 18 maart 2013 19:50 schreef Life2.0 het volgende:
Jammer, anders had ik de circuitfiets misschien eens een rondje door de polder getrokken maar als ik hem dan meteen weer ik kan leveren
blijft leuk dat kleine spul
2 weken terug met het mooie weer meteen weer raakquote:Op maandag 18 maart 2013 19:41 schreef Life2.0 het volgende:
doen ze eigenlijk nog brommercontroles tegenwoordig?
ben ze nog niet weer tegen gekomenquote:Op maandag 18 maart 2013 20:08 schreef -niemand- het volgende:
[..]
2 weken terug met het mooie weer meteen weer raak![]()
vieze struikrovers.
nu loopt ie zeker te hard?quote:Op maandag 18 maart 2013 20:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ben ze nog niet weer tegen gekomennou mag t weer nu t ding niet lawaai maakt voor 30
ja dat werkt altijd ja, vertel ik vrienden ook altijd, als je ze staande houden gewoon zeggen okay bedankt ja, prima, fijna dag nog en dan rijdenquote:Op maandag 18 maart 2013 19:51 schreef leeell het volgende:
Ik heb er lak aan
3 rollerbanken voorbij gereden op mn oldtimer
Stak mn hand even op en stak mn duim omhoog en de agent deed dat ook en reed gewoon door.
ontsteking kun je ook afstellen, al weet ik niet hoe op zon scooterquote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:51 schreef Blester het volgende:
Ohja, ook niet verkeerd om te vermelden, de bougie heeft een goede vonk! Ontsteking is dus prima in orde.
Dat kan, maar de ontsteking is verder prima in orde. Het heeft iets met de benzine doorvoer te maken, alleen weet ik niet meer wat. Vacuum werkt gewoon prima, maar hij start er niet op. alleen als ik benzine in de cilinder gooi.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ontsteking kun je ook afstellen, al weet ik niet hoe op zon scooter
Hoe weet je dat?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:17 schreef Blester het volgende:
[..]
Dat kan, maar de ontsteking is verder prima in orde. Het heeft iets met de benzine doorvoer te maken, alleen weet ik niet meer wat. Vacuum werkt gewoon prima, maar hij start er niet op. alleen als ik benzine in de cilinder gooi.
Tegen frame gehouden, gekickt en een mooie vonk gezien. Daarnaast is hij er straks ook gewoon een keer op gestart (geen vonk zou hij überhaupt helemaal niet starten). Startte door extra benzine in de cilinder.quote:
Op hoe veel graden heb je hem staan, hoe veel voorontsteking?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:23 schreef Blester het volgende:
[..]
Tegen frame gehouden, gekickt en een mooie vonk gezien. Daarnaast is hij er straks ook gewoon een keer op gestart (geen vonk zou hij überhaupt helemaal niet starten). Startte door extra benzine in de cilinder.
Volgens mij werkt dit niet met graden, of ik moet me grondig vergissen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Op hoe veel graden heb je hem staan, hoe veel voorontsteking?
resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst..maar ik denk dat je je vergistquote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:25 schreef Blester het volgende:
[..]
Volgens mij werkt dit niet met graden, of ik moet me grondig vergissen.
Maar als ik een prima vonk zag + met extra benzine startte hij gewoon na 1 of 2 keer kicken zit het toch niet bij de ontsteking of ligt het aan mij?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst..maar ik denk dat je je vergist
Al verschillende keren gedaan inderdaad, maar geen van alles heeft zin. Alleen rechtstreeks benzine inspuiten.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:29 schreef Life2.0 het volgende:
kun je niet zeggen
start hem dan zonder luchtfilter
Als ik inspuit zal hij waarschijnlijk wel nat blijven ja, als ik dat niet doe is hij volgens mij redelijk droog.quote:
Dat kun je wel concluderen denk ik. Start alleen koud met extra benzine, anders niet.quote:
Afstelprobleem zou jij zeggen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:44 schreef Life2.0 het volgende:
klinkt als benzine/lucht verhouding probleem dan
warm weer = minder zuurstof per m3
koud weer = meer zuurstof per m3
koud blok = meer lucht in verhouding tot benzine
dus of er moet meer benzine bij, of minder lucht
Choke werkt met een hendeltje die ik erop en eraf kan zetten. Toen hij liep wilde hij op één stand bijna uitgaan (choke erop) en bij de andere stand liep hij gewoon goed. Heeft verder geen bevorderende werking op het starten.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:08 schreef Life2.0 het volgende:
een pakking, buiten fluitende koppakking, heeft mij nog nooit startproblemen gegeven, dus vast niet
fix je choke anders even en probeer met choke
Inderdaad. sinds ik hem kocht viel hij op de terugweg al een paar keer uit toen ik bijvoorbeeld bij een stoplicht afremde en toen ik heel even afstapte. Thuis viel hij ook uit en startte al meteen niet meer. Na een aantal dagen de manier met het inspuiten van benzine in de cilinder op internet gelezen en dit toegepast.quote:
De choke werkt verder wel als ik het handmatig doe (de chokehendel bij het paneel werkt niet), maar hij start zowel met als zonder choke niet.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:41 schreef Life2.0 het volgende:
hoe concludeer je dan dat ze choke geen effect heeft?
ja .. hier staan ze met automatische geweren te bewakenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:55 schreef Haasbeuntje het volgende:
Ik ben nog nooit één rollerbank tegengekomen, de politie heeft hier wel andere dingen te doen denk ik.
Nee, alles zit 100 procent zeker goed. Maar het probleem is nog gewoon hetzelfde als toen ik hem hier kreeg. Na al die vele dingen die ik al heb gedaan en gecontroleerd.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:05 schreef Life2.0 het volgende:
je had je carb uit elkaar gehaald, iets vergeten?
Op de terugweg viel hij steeds uit maar ook weer met warme motor aan te krijgen, dat is toch geen kenmerk van een afstellingsprobleem?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:10 schreef -niemand- het volgende:
Dan moet het wel een afstellingsprobleem zijn.
Succes dan maar.
Waar baseer je dat precies op?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:38 schreef AdoraBelle het volgende:
Wat ook nog kan is dat je bobine kapot aan het gaan is.
Lees jij de berichten wel? In twee berichten boven die van jou geef ik aan hem gestart te hebben en ondertussen de luchttoevoer afgesteld te hebben waardoor hij niet zoveel toeren meer maakte.quote:
Nee, het is gewoon bullshit. Twee linker handen is onzin, ik heb op dit moment vrijwel alles gecontroleerd, zie de hele lijst maar eerder in het topic. Jij komt verder ook niet meer met dingen die gecontroleerd kunnen worden, blijkbaar weet jij dan ook geen oplossing? Ik waardeer je hulp maar je gedrag komt vreselijk arrogant over.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:13 schreef Life2.0 het volgende:
Nee ik ga jouw berichten gewoon nooit meer lezen en geef je geen advies meer, laat er maar iemand naar kijken zonder twee linker handen
Kom anders eens met een duidelijk bericht wat het volgens jou kan zijn en onderbouw het zodat ik het na kan kijken.quote:
quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:13 schreef Life2.0 het volgende:
Nee ik ga jouw berichten gewoon nooit meer lezen en geef je geen advies meer, laat er maar iemand naar kijken zonder twee linker handen
Ben ik met je eens hoor, de afstelling lijkt mij ook niet helemaal goed te staan. De set-up is tevens ook niet origineel dus de jongen heeft zeker zelf lopen beunen hieraan. Ervan uitgaande dat de jongen wel een goede sproeimaat erop heeft gezet, is het slechts een kwestie van afstellen met de twee schroeven? De luchtschroef lijkt mij nu goed te staan in ieder geval, hij loopt een stuk zachter stationair. Staat nu een kwart van dicht af.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:05 schreef -niemand- het volgende:
Ik ga nog een keer reageren op je vraag.
Je geeft al aan dat hij al beter loopt na wat draaien aan de luchtschroef.
Aangezien dat resultaat opleverde moet het dus wel aan de afstelling liggen.
Waarschijnlijk heefd de vorige eigenaar flink liggen beunen aan de afstelling.
Ik zeg nogmaals dat hij afgesteld moet worden. Als je dit niet wil geloven zoek je het zelf maar uit.
Gaat wel een hoop opgefokte brom- en snorfietsen schelen maar wel diep triest als ze het door gaan voeren.quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:21 schreef Yreal het volgende:
Apk voor bromfietsen komt weer boven drijven...
haalt wel t schroot van de weg maar dan ook een KENTEKEN + Verzekeringsplicht voor elektrische fietsen enzoquote:Op woensdag 20 maart 2013 18:32 schreef Blester het volgende:
[..]
Gaat wel een hoop opgefokte brom- en snorfietsen schelen maar wel diep triest als ze het door gaan voeren.
Klopt, maar lekker doorrijden met 60 KM per uur op een bromfiets zit er dan ook niet meer in. Ik denk dat ze vooral op de constructiesnelheid gaan letten bij zo'n keuring. Zijn er opeens een stuk minder rijdende bromfietsen in Nederlandquote:Op woensdag 20 maart 2013 23:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
haalt wel t schroot van de weg maar dan ook een KENTEKEN + Verzekeringsplicht voor elektrische fietsen enzo
Breng hem naar iemand met ervaring?quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:05 schreef Blester het volgende:
Het is weer afgelopen met het starten, vanochtend startte hij weer gewoon prima. Net weer geprobeerd, hij ging aan, ging heel hoog lopen en viel vervolgens uit. Toen nog een keer kunnen starten en viel op dezelfde manier uit, toen niet meer kunnen starten. Heeft weer geen benzine ofzo. Snap er geen kut meer van, nu de hele tijd starten en opeens heeft hij geen benzine meer?
Voordeel is wel dat de elektrische start is gemaakt, enkele kabels zaten helemaal niet goedEchter kreeg ik hem met de elektrische start ook niet aan.
Benzine slang van me carb gehaald en gekickt, hier kwam echter helemaal geen benzine uit? Wel als ik aan de vacuum slang zuig.
Toen hij eerst liep kwam er wel gewoon benzine uit de slang.
Nee, ik ga hier geen geld in investeren zelf, het is iets kleins en dat vind ik zonde. Zeker omdat het een oude scooter is dit niet heel veel meer waard is. Het lijkt me met al deze omschrijvingen die ik heb gegeven dat iemand met verstand van scooters zo kan zeggen wat het is.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:21 schreef spekbek het volgende:
[..]
Breng hem naar iemand met ervaring?
Gelukkig ben je zelf nog heelquote:Op donderdag 21 maart 2013 21:24 schreef -niemand- het volgende:
net op m'n plaat gegaan met de brommer![]()
reed in een bocht, er lag modder en ik moest uitwijken.
ik dacht uit te wijken door de brommer plat te leggen, geen goed idee![]()
voorwiel schoof weg, ik stuurde tegen en de brommer vloog andersom op de grond, ik erachteraan.
gelukkig weinig schade. voorspatbord een paar krasjes, het zadel een paar krasjes.
en mijn mooie uitlaat en bagagedrager zijn bekrast.
helaas is mijn helm er ook niet ongeschonden vanaf gekomen, een paar krasjes en een afdekkapje van het scharnier ben ik kwijt, morgen weer even zoeken.
gelukkig had ik mijn overall aan (kwam net van stage en is lekker warm op de brommer) anders had het me ook een broek gekost. ook de stalen neuzen waren niet overbodig, er zaten flinke schaafplekken op de schoenen.
hmm apart, mischien dat je vacuum niet lekker is?quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:02 schreef Blester het volgende:
Bougie is wel gewoon nat na een paar keer kicken.. Dafuq is dit..
citta, vespa ciao of vespa siquote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:23 schreef Niels195 het volgende:
Iemand die hier eigenlijk een snor heeft?
Wil dit voorjaar een snor kopen. Waarschijnlijk een Puch of Tomos. Iemand nog andere tips naar welke ik ook kan kijken?
Vespa Bravo, Vespa Superbravo kan ook nog. De laatste heeft zelfs variomatic af fabriek. Maar ik heb geen idee hoe gewild die twee zijn.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:58 schreef -niemand- het volgende:
[..]
citta, vespa ciao of vespa si
en dan vooral de laatste, die zijn niet gewild.
blokjes zijn eenvoudig te reviseren (geen vertanding in het blok zelf)
en onderdelen zijn redelijk goedkoop. opvoerspul is ook nog genoeg te krijgen.
bravo/superbravo heb ik, normale bravo's zijn redelijk te krijgen. alleen weinig met snorkenteken.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:05 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Vespa Bravo, Vespa Superbravo kan ook nog. De laatste heeft zelfs variomatic af fabriek. Maar ik heb geen idee hoe gewild die twee zijn.
Bedankt voor de aanvullende infoquote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:08 schreef -niemand- het volgende:
[..]
bravo/superbravo heb ik, normale bravo's zijn redelijk te krijgen. alleen weinig met snorkenteken.
superbravo's zijn origineel niet geleverd in nederland. er zijn wel ingevoerde exemplaren maar dan zul je diep in de buidel moeten tasten voor een mooi exemplaar waar het kickblok en vario nog onder zit.
superbravo's zijn heel veel gesloopt voor de vario's en kickblokken.
en deze hebben meestal ook een bromkenteken.
voor een plaatje van de mijne moet je maar even in de OP kijken.
zo gaat nogal. Veels te veel zelfsquote:Op maandag 18 maart 2013 19:41 schreef Life2.0 het volgende:
doen ze eigenlijk nog brommercontroles tegenwoordig?
Ik zat eens op Marktplaats te kijken maar helaas staan ze hier niet bepaald in de buurtquote:Op zaterdag 23 maart 2013 23:03 schreef Haasbeuntje het volgende:
Vespa Si si si, dingen rijden echt geniaal, en ze zijn ook spotgoedkoop meestal. (Ik heb voor 2 goed werkenden maar 200 euro betaald)
ik raad je sowieso af om chinese meuk te kopen, als ik dat hier soms zie staan en dan vervolgens naar de km-stand kijk dan moet ik toch wel lachen![]()
Ach tijd zat om er een te kopen, de zomer komt meestal pas eind augustusquote:Op zondag 24 maart 2013 11:03 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik zat eens op Marktplaats te kijken maar helaas staan ze hier niet bepaald in de buurt
Anders had ik misschien wel een snor gehaald voor deze zomer (als de zomer nog ooit komt)
achja mijn Spartamet moet nog steeds een werkende carbeurateur hebbenquote:Op zondag 24 maart 2013 11:03 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik zat eens op Marktplaats te kijken maar helaas staan ze hier niet bepaald in de buurt
Anders had ik misschien wel een snor gehaald voor deze zomer (als de zomer nog ooit komt)
Die s25 met eicilinder, wat een hok is dat...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:28 schreef leeell het volgende:
een tomos natuurlijk!!!
eentje van voor 2009, dat wel
hoe ouder hoe beter meestal (los van onderhoudsstaat)
behalve de s25 met oude model cilinder
bajaj sunny iets?quote:Op zondag 7 april 2013 18:51 schreef Blester het volgende:
Ben eigenlijk ook een beetje op zoek naar een snorfietsje voor erbij voor van de zomer. Zoek een zo goedkoop mogelijk ding eigenlijk, mag erg lelijk zijn ofzo. Iemand suggesties voor een merk/model? Dingen die niet erg gewild zijn zoals een Vespa SI bijvoorbeeld.
Haha, die zijn wel grappig, allemaal nauwelijks te vinden op Marktplaatsquote:
ja dat was geen succes.quote:Op zondag 7 april 2013 17:27 schreef Geelman het volgende:
[..]
Die s25 met eicilinder, wat een hok is dat...Carb zit tussen het frame en het blok geperst, krijg je er amper uit...
Nog supertraag ook. Haalt amper de 40.
Een Kymco of Sym snorscooter is ook prima. Lekker goedkoop en zuinig. Kwaliteit is goed.
Qua vormgeving vond ik de s25 wel mooier. Nog een beetje die klassieke uitstraling. Ts zou ook voor een echte Puch Maxi kunnen gaan, of een Citta!quote:Op zondag 7 april 2013 22:20 schreef leeell het volgende:
[..]
ja dat was geen succes.
maar de a35 is onovertroffen qua ergonomie, duurzaamheid etc voor een snor
nee, tenzij goedkoopquote:Op maandag 8 april 2013 09:32 schreef kovenant het volgende:
iemand nog op zoek naar een piaggio fly brom 4 takt ?
Als je luchtfilter érg smerig was kan het goed zijn dat je hem nu opnieuw af moet stellen. Bij het plaatsen van de nieuwe uitlaat en het eruit halen van je vario-ring heb je hem namelijk ook af moeten stellen, toen stelde je hem waarschijnlijk af op de nieuwe set-up + vervuilde luchtfilter.quote:Op maandag 8 april 2013 15:12 schreef Thaboel het volgende:
Oke probleem!
Eind vorig jaar maar eens mn luchtfilter schoongemaakt bij mij yamaha aerox(2009)
En toen begon het gezeik een beetje: Start perfect maarrrrr als je 50 meter rijdt valt hij terug in toeren en komt niet meer vooruit... Als ik het gas 'erop' hou dan valt hij uiteindelijk uit.
Wat kan dit zijn? Alles al nagekeken en kan niks raars vinden.
Heb alleen mn vario-ring eruit en een sito uitlaat (met de begrenzing er nog in)
Alvast bedankt
Niks afgesteld. Gemonteerd en rijdenquote:Op maandag 8 april 2013 15:53 schreef Blester het volgende:
[..]
Als je luchtfilter érg smerig was kan het goed zijn dat je hem nu opnieuw af moet stellen. Bij het plaatsen van de nieuwe uitlaat en het eruit halen van je vario-ring heb je hem namelijk ook af moeten stellen, toen stelde je hem waarschijnlijk af op de nieuwe set-up + vervuilde luchtfilter.
Ik denk dat het een afstelprobleem is, anders is er namelijk geen logische verklaring voor te bedenken. Het schoonmaken van een luchtfilter kan alleen maar positief zijn, alleen als hij erg smerig was liet hij minder lucht door waardoor je de luchtschroef misschien wat verder open had staan. Probeer toch eens je luchtschroef wat te verstellen en probeer het dan nog een keer?quote:Op maandag 8 april 2013 16:08 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Niks afgesteld. Gemonteerd en rijden![]()
Maar dan nog zou dat er niks mee te maken kunnen hebben? Alles deed het.
Woensdag alles maar weer uit elkaar trekken.
Ik heb er met dit weer ook wel last van hoor, als ik hem niet warm laat lopen zit ik op een gegeven moment in de derde versnelling, opeens zakt hij helemaal weg en daarna komt hij weer terug. Warm laten lopen is wel goed maar ik doe het eigenlijk nooit.quote:Op maandag 8 april 2013 16:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
heeft mijn rammelbak alleen bij extreme kou of na een week stilstaan
als of de olie en benzine zich dan niet lekker verhouden ofzo
beetje met t gas spelen .
gas proberen te geven maar zo dra die begint in te kakken terug naar stationair.... dat doe ik een keer of 3.. 4... en dan komt er even een plaatselijke mistbank uit.. en blijfttie wel lopen
alleen als ik te traag ben moet ik soms nog een keer op de kick trappen
mja.. t idiote is.. met hogere temperaturen doet mijne t ook als die een dikke week stil gestaan heeftquote:Op maandag 8 april 2013 16:59 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik heb er met dit weer ook wel last van hoor, als ik hem niet warm laat lopen zit ik op een gegeven moment in de derde versnelling, opeens zakt hij helemaal weg en daarna komt hij weer terug. Warm laten lopen is wel goed maar ik doe het eigenlijk nooit.
Toch opgelost. Luchtfilter zat los.quote:Op maandag 8 april 2013 16:26 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik denk dat het een afstelprobleem is, anders is er namelijk geen logische verklaring voor te bedenken. Het schoonmaken van een luchtfilter kan alleen maar positief zijn, alleen als hij erg smerig was liet hij minder lucht door waardoor je de luchtschroef misschien wat verder open had staan. Probeer toch eens je luchtschroef wat te verstellen en probeer het dan nog een keer?
Ik dacht al dat het met de luchtinvoer te maken had. Nouja, gelukkig niets ergquote:
Neuh, ding stond sinds november stilquote:Op maandag 8 april 2013 18:48 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik dacht al dat het met de luchtinvoer te maken had. Nouja, gelukkig niets ergHeb je hier nu trouwens 4 maanden mee gereden?
Maar dat er geen nieuwe afstelling nodig was na het eruit halen van de vario en de nieuwe uitlaat blijf ik nog steeds vreemd vinden. Loopt hij verder nog gewoon goed?quote:Op maandag 8 april 2013 18:54 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Neuh, ding stond sinds november stil4x kicken en het schatje starten gewoon
Zou het beestje eigenlijk wel moeten afstellen maar het rijdt... Wat moet er nog gebeuren dan op sproeiers en rollertjes na? Heb zo'n weinig zin in dat gezeik... Net voor dat luchtfilter probleempje alle kappen eraf gehaald... Kut werkquote:Op maandag 8 april 2013 18:56 schreef Blester het volgende:
[..]
Maar dat er geen nieuwe afstelling nodig was na het eruit halen van de vario en de nieuwe uitlaat blijf ik nog steeds vreemd vinden. Loopt hij verder nog gewoon goed?
Over afstellen moet je verder niet bij mij zijn, daar heb ik weinig verstand vanquote:Op maandag 8 april 2013 18:59 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Zou het beestje eigenlijk wel moeten afstellen maar het rijdt... Wat moet er nog gebeuren dan op sproeiers en rollertjes na? Heb zo'n weinig zin in dat gezeik... Net voor dat luchtfilter probleempje alle kappen eraf gehaald... Kut werkOf is ergens heen brengen ook een goedkope optie?
afgesteld op dstandaart setup. Vario-ring eruit omdat stoer op schoolquote:Op maandag 8 april 2013 19:05 schreef Blester het volgende:
[..]
Over afstellen moet je verder niet bij mij zijn, daar heb ik weinig verstand van
Verkeerde afstelling is sowieso klote meestal, haalt hij zijn top niet, inhouden, dips e.d. Waarom heb je er trouwens voor gekozen de vario eruit te halen? Hoe hard loopt hij nou en op welke snelheid met welke set-up is hij afgesteld?
Loopt nu dan +- 60?quote:Op maandag 8 april 2013 19:11 schreef Thaboel het volgende:
[..]
afgesteld op dstandaart setup. Vario-ring eruit omdat stoer op schoolEn uitlaat omdat er een gat in de ouwe zat
draait nu (met wat pauzes) al 2,5 jaar dus fataal?quote:Op maandag 8 april 2013 22:10 schreef Koelkastman het volgende:
Als je een andere uitlaat plaats moet je zoiezo je sproeier checken. Een te kleine sproeier is fataal voor je cilinder en krukas.
Vario afstelling gaat die verder niet stuk van. Vaakt loopt het alleen heel klote.
ja en eh.. hoe moet je dat dan doen?quote:Op maandag 8 april 2013 22:10 schreef Koelkastman het volgende:
Als je een andere uitlaat plaats moet je zoiezo je sproeier checken. Een te kleine sproeier is fataal voor je cilinder en krukas.
Vario afstelling gaat die verder niet stuk van. Vaakt loopt het alleen heel klote.
oude sproeier eruit draaien, nieuwe erin.quote:Op maandag 8 april 2013 22:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja en eh.. hoe moet je dat dan doen?
wat zijn de Do's en Dont's?
handig als mi
jne voor zn beurt mot
ja.. maar like hoe weet je nou of die te klein of te groot is? of precies goed?quote:Op maandag 8 april 2013 23:01 schreef leeell het volgende:
[..]
oude sproeier eruit draaien, nieuwe erin.
niet kapot maken.
meer niet.
stationair lopen, optrekken, inhouden op topsnelheid, onregelmatige powerband, gasreactie.quote:Op maandag 8 april 2013 23:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja.. maar like hoe weet je nou of die te klein of te groot is? of precies goed?
okeequote:Op maandag 8 april 2013 23:23 schreef leeell het volgende:
[..]
stationair lopen, optrekken, inhouden op topsnelheid, onregelmatige powerband, gasreactie.
proberen proberen proberen proberen
Kleine dip kan veroorzaakt worden door iets te zware rollen. Wat bedoel je precies met die 1 na laatste zin? Soort van het voelt dat die harder kan, maar dat gast die niet?quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
okee
Stationair wil die wel.. blijven lopen..
optrekken kleine dip waar de vario aan zn eind is en het blok zelf meer toeren moet maken ( maar das ook denk ik omdat de begrenzer er af is)
verder rijd t ding prima
het kan. Je hebt dan namelijk minder rolweerstand.quote:Op donderdag 11 april 2013 23:30 schreef davako het volgende:
Misschien weet iemand hier het antwoord, op mijn misschien wel domme vraag. Van de week heb ik de banden van mijn scooter opgepompt. Mijn voorband moest van 1.7 naar 2.5 en mijn achter band van 2 naar 2.9 bar. Na het oppompen van de banden heb ik het idee dat mijn brommer wat harder rijdt dan hiervoor.
Ik heb de brommer net een paar maanden dus kan het niet vergelijken met een vorige keer dat de banden hard waren. Maar kan een brommer harder rijden doordat de banden harder zijn, of is dit slechts een illusie.
Daar dacht ik ook al aan. Echter wist ik niet zeker of dat zo meetbaar was. Het verschil in bar was bij mijn banden ook wel erg groot.quote:Op vrijdag 12 april 2013 07:21 schreef -niemand- het volgende:
[..]
het kan. Je hebt dan namelijk minder rolweerstand.
rollen zijn iig wel aan vervanging toequote:Op donderdag 11 april 2013 22:08 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Kleine dip kan veroorzaakt worden door iets te zware rollen. Wat bedoel je precies met die 1 na laatste zin? Soort van het voelt dat die harder kan, maar dat gast die niet?
Wat leuk, die dobbelstenenquote:Op zondag 14 april 2013 21:52 schreef -niemand- het volgende:
vandaag was het eindelijk mooi weer, ideaal om te gaan toeren dus.
ik ben met een kameraad door de omgeving wezen toeren. gewoon rijden en kijken waar je uitkomt.
we gingen maar een fietsroute volgen, en we kwamen op plekken uit waar we nog nooit geweest waren.
we zijn eerst door het bos gegaan, en daarna langs de maas. prachtig getoerd.
hier een plaatje.
[ afbeelding ]
Mooi zijkapje op die Cittaquote:Op zondag 14 april 2013 21:52 schreef -niemand- het volgende:
ik ben met een kameraad door de omgeving wezen toeren. gewoon rijden en kijken waar je uitkomt.
we gingen maar een fietsroute volgen, en we kwamen op plekken uit waar we nog nooit geweest waren.
hier een plaatje.
[ afbeelding ]
Maasquote:Op zondag 14 april 2013 21:52 schreef -niemand- het volgende:
hier een plaatje.
[ afbeelding ]
tsja, het was eigenlijk niet de bedoeling om te gaan toeren, maar om de achterklok te verwisselen.quote:Op maandag 15 april 2013 17:28 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Mooi zijkapje op die Citta![]()
Ik ben in het weekend ook nog wezen touren op m'n snor vespa si
omgeving venlo, het is eventueel de bedoeling om een vespa toertje te organiseren.quote:
Licht er maar net aan wat je verandert aan je setup. Als jij niks aanpast en de scooter is goed afgesteld hoef je niet te kiezen voor lichtere of zwaardere rollen;)quote:Op zondag 14 april 2013 23:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
ok even een snelle vraag,
Lichtere, of juist zwaardere rollen? in je vario?
( en ja ik weet wel wat het verschil is.. dus.. Waarom zou JIJ de keuze maken voor de 1 of de ander? )
Ik denk dat het helemaal niet zo spannend is en dat je accu gewoon dood/leeg is. Helemaal niet vreemd als hij een tijd niet gereden heeft. Even opladen of een nieuwe accu van ¤20 erin. Dat klik geluid en niet genoeg omwentellingen maken betekend gewoon dat de accu te weinig spanning heeft.quote:Op dinsdag 16 april 2013 04:08 schreef siemz het volgende:
Hehe, sinds 2 weken rijd ik dan eindelijk me tzr (2007) , zet ik hem maandag op de standard valt ie om... gelukkig alleen koppelinghendel afgebroken, net nadat ie gevalllen was nog even elektrisch gestart ging prima klonk goed alles prima
Even laten repareren bij vriend die er en stuk handiger mee is , kon hem uurtje later ophalen ...had het wel geregend maar ja, dacht "Daar kan ie wel tegen" maar blijkt ie dus ruim en uur in de regen te hebben gestaan, en ja hoor; probeer hem elektrisch te starten...nope.
Staat nu keurig onder hoes nog niet geregend laatste 2 dagen, heb geprobeerd af en toe hoor je hem rond draaien maar start ie niet door, en soms alleen "KLIK, KLIK" ...vrij hinderlijk, geen idee wat ik nu kan doen?
Ben al gewend om hem aan te lopen nu , maarja elektrische start is natuurlijk wel heel erg fijn.
Enig idee?
staat vrij zuinig afgesteld heb altijd op choke staan als ie start anders niet genoeg bezine, al geprobeerd onder om te kijken dat ik hem niet verzopen had ..maar ook niet
PS: Foto [ afbeelding ]
nee maar dat is de vraag ook eignelijk niet.. waarom zou je voor bv lichtere of zwaardere kiezen dan standaard?quote:Op maandag 15 april 2013 21:56 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Licht er maar net aan wat je verandert aan je setup. Als jij niks aanpast en de scooter is goed afgesteld hoef je niet te kiezen voor lichtere of zwaardere rollen;)
Ik rij zelf met 4,25 gram, maar misschien moet jij wel 5,5 hebben.
Dacht ik eerst ook maar heb er vrij veel mee gereden en zat al nieuwe accu in, hij toetert gewoon als hij op contact staat en alle lichten etc werken ookquote:Op dinsdag 16 april 2013 08:28 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik denk dat het helemaal niet zo spannend is en dat je accu gewoon dood/leeg is. Helemaal niet vreemd als hij een tijd niet gereden heeft. Even opladen of een nieuwe accu van ¤20 erin. Dat klik geluid en niet genoeg omwentellingen maken betekend gewoon dat de accu te weinig spanning heeft.
Een stuk rijden heeft vrij weinig zin voor het opladen van de accu. Als de toeter het nog doet heeft de accu nog wel spanning maar gewoon niet genoeg om te starten (dit vraagt redelijk wat van de accu en zeker bij de TZR modellen), waarom hang je de accu niet even op de oplader, even een nachtje laten liggen en dan weer aansluiten en kijken?quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:06 schreef siemz het volgende:
[..]
Dacht ik eerst ook maar heb er vrij veel mee gereden en zat al nieuwe accu in, hij toetert gewoon als hij op contact staat en alle lichten etc werken ook
net weer geprobeerd dan hoorde ik het bekende rond draaien weer maar hij stat niet goed door, heb dus even gestopt met proberen en en moment later had ik weer alleen "klik, klik"
Erg raar, ga er zo wel en stukje mee rijden voor de accu dan maar, hopen dat het zo simpel is
Thanks voor de hulp
precies.. mijn accu ( die wel half dood is...quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:23 schreef Blester het volgende:
[..]
Een stuk rijden heeft vrij weinig zin voor het opladen van de accu. Als de toeter het nog doet heeft de accu nog wel spanning maar gewoon niet genoeg om te starten (dit vraagt redelijk wat van de accu en zeker bij de TZR modellen), waarom hang je de accu niet even op de oplader, even een nachtje laten liggen en dan weer aansluiten en kijken?
http://www.bromfietsshop.(...)p&artikelNr=BO368680quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
precies.. mijn accu ( die wel half dood is...) kan ook nog prima de toeter en knipper lichten voeden.. alleen elektrisch starten zit er niet in
![]()
binnenkort nog maar eens aan de lader hangen ofzo nadat die leeg getrokken is
quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:37 schreef leeell het volgende:
hier goedkoper
http://www.tomoshop.nl/catalog/accu-tomos-elec-start-p-1111.html
heb niet zo'n goede ervaring met bromfietsshop, duurt meestal vrijlang.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:40 schreef Blester het volgende:
[..]Klopt inderdaad, Maar ik koop toch altijd bij Bromfietsshop andere onderdelen dus dan kan ik hem altijd mooi mee laten komen. Voor die paar euro maakt dat niet echt uit.
Altijd als ik daar met een vraag heen mail heb ik binnen +- een uur antwoord. Enige nadeel van Bromfietsshop is dat ze redelijk duur zijn met originele onderdelen. Aanzuigrubber voor mij Motorhispania RX 50 kost daar ¤22quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:41 schreef leeell het volgende:
[..]
heb niet zo'n goede ervaring met bromfietsshop, duurt meestal vrijlang.
puch/tomos/rijwielshop is altijd binnen 3 werkdagen en bijna met alles goedkoper qua universele producten
ja ligt denk ook aan welke brommer je heb, vaak zaak honda onderdelen daar wel erg duur en elders goedkoop, en wellicht met andere merken juist andersom, het is altijd goed om onderzoek te doen om een soort "Stam-webshop" te vinden voor je brommerquote:Op dinsdag 16 april 2013 15:44 schreef Blester het volgende:
[..]
Altijd als ik daar met een vraag heen mail heb ik binnen +- een uur antwoord. Enige nadeel van Bromfietsshop is dat ze redelijk duur zijn met originele onderdelen. Aanzuigrubber voor mij Motorhispania RX 50 kost daar ¤22Pakketje is wel altijd de volgende dag binnen al.
Haha lol, je hebt er nu zeker een snorklok onder ofniet?quote:Op maandag 15 april 2013 20:46 schreef -niemand- het volgende:
[..]
tsja, het was eigenlijk niet de bedoeling om te gaan toeren, maar om de achterklok te verwisselen.
toen was het zo'n mooi weer en toen zijn we toch maar gegaan.
[..]
omgeving venlo, het is eventueel de bedoeling om een vespa toertje te organiseren.
eventuele geintereseerden mogen meerijden (uiteraard alleen op vespa brommers)
Heb heel eerlijk niet veel verstand van brommers behalve de basis dingen natuurlijk, hoe laad ik me accu het beste op dan?quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:23 schreef Blester het volgende:
[..]
Een stuk rijden heeft vrij weinig zin voor het opladen van de accu. Als de toeter het nog doet heeft de accu nog wel spanning maar gewoon niet genoeg om te starten (dit vraagt redelijk wat van de accu en zeker bij de TZR modellen), waarom hang je de accu niet even op de oplader, even een nachtje laten liggen en dan weer aansluiten en kijken?
handige tipz0rquote:Op dinsdag 16 april 2013 15:34 schreef Blester het volgende:
[..]
http://www.bromfietsshop.(...)p&artikelNr=BO368680
Ik heb deze al meerdere malen voor verschillende bromfietsen gekocht, perfect ding voor een mooie prijs. Ben er zonder enkel probleem mee de winter door gekomen.
ik heb een 1:6,5 klok.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:41 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Haha lol, je hebt er nu zeker een snorklok onder ofniet?
accu dr uit halen, en aan een accu lader leggen die ook geschikt is voor kleine accus..quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:14 schreef siemz het volgende:
[..]
Heb heel eerlijk niet veel verstand van brommers behalve de basis dingen natuurlijk, hoe laad ik me accu het beste op dan?
mvg
Ah oke , enig idee wat het model is of dergelijke?quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
accu dr uit halen, en aan een accu lader leggen die ook geschikt is voor kleine accus..
een 4ah accu vol gooien met een laadstroom van 20A is niet zo fijnzeg maar
zelf heb ik gewoon een lader van de lidldie is redelijk inteligent. kiest zelf tussen 6V of 12V laden, je kan aangeven of t een bromfiets of auto accu betreft ( ivm de laadstroom ) en bij een volle accu gaattie druppelladen.
en er zit een revive functie op.. voor lamme accus
geen idee zoquote:Op dinsdag 16 april 2013 17:51 schreef siemz het volgende:
[..]
Ah oke , enig idee wat het model is of dergelijke?
Hoop dan echt dat het de accu is
mvg
Wellicht even aan de buurman vragen of hij nog zo'n ding heeft? Iedereen heeft die eigenlijk wel. Die van mij stopt gewoon met laden als hij vol is, gaat het lichtje branden en weet je dat hij vol is.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:51 schreef siemz het volgende:
[..]
Ah oke , enig idee wat het model is of dergelijke?
Hoop dan echt dat het de accu is
mvg
Bromfiets accu's kunnen veel aan hoor, heb gewoon een algemene lader. Bij m'n oude bromfiets zette ik er ook nog wel eens een (auto)jumpstarter op. Starten dat hij deedquote:Op dinsdag 16 april 2013 18:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
geen idee zo![]()
maar een accu lader kan je overal bijna wel kopen
alleen even opletten dattie ook geschikt is voor bromfiets accus
bij mij knallen de doppen van de accu danquote:Op dinsdag 16 april 2013 18:59 schreef Blester het volgende:
[..]
Wellicht even aan de buurman vragen of hij nog zo'n ding heeft? Iedereen heeft die eigenlijk wel. Die van mij stopt gewoon met laden als hij vol is, gaat het lichtje branden en weet je dat hij vol is.
Als je er een moet kopen zou ik gewoon een nieuwe accu kopen, is sowieso niet verkeerd na een tijd stilstand. Daar zitten de kosten verder ook niet, zie eerdere link.
[..]
Bromfiets accu's kunnen veel aan hoor, heb gewoon een algemene lader. Bij m'n oude bromfiets zette ik er ook nog wel eens een (auto)jumpstarter op. Starten dat hij deed
Ik had het gezien ja, had verwacht dat leeell hem wel van je over zou nemenquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:50 schreef J.Cuzzi het volgende:
Voor de mensen die t nog niet gezien hadden, ik heb een mooie (aparte) maxi te koop staan;)
Gel accu'squote:Op dinsdag 16 april 2013 23:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
bij mij knallen de doppen van de accu dan
en kookt het water er uit :|
heb al 3 brommers waarvan ik er zelf 1 kwijt moetquote:Op woensdag 17 april 2013 07:39 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik had het gezien ja, had verwacht dat leeell hem wel van je over zou nemen
Uitlaat dichtgekoold ?quote:Op woensdag 17 april 2013 10:04 schreef Peem het volgende:
Hoi!
Ik hoop dat ik het hier kan vragen:
Ik ben vandaag weer eens op mijn Speedfight gaan rijden. Hij rijdt 45km/pu. Het is een snorscooter. Nu ben ik er een eind mee gaan rijden (30KM) en halverwege kreeg hij telkens minder kracht leek het wel. Nu ben ik op de eindbestemming aangekomen en denk ik echt dat hij een 20KM/pu aan het rijden is.
Ik ben onderweg gaan tanken en heb er nieuwe olie in gedaan (Maar hij deed het al daarvoor)
Heb ik iets kapot gemaakt, zit er iets verstopt? Wat zou het kunnen zijn :-)?
Thx!
ach als het al vergenoeg heen is maakt dat ook niet meer uitquote:Op woensdag 17 april 2013 17:27 schreef Life2.0 het volgende:
enne, er mee doorrijden is niet slim, zou het je zuigerveren zijn, met een beetje mazzel heb je nieuw blok nodig als het in de soep loopt
je kunt wel rijden met gebroken veren, als ze niet happen in de uitlaatpoort..quote:Op woensdag 17 april 2013 17:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ach als het al vergenoeg heen is maakt dat ook niet meer uit
ach ik had de boel zo versleten dat de veren ook niet meer hielpenquote:Op woensdag 17 april 2013 17:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
je kunt wel rijden met gebroken veren, als ze niet happen in de uitlaatpoort..
Ah oke. Nou als je bijvoorbeeld een andere uitlaat monteert, dan moet die afstellen in zijn powerband. In die powerband zorgt de uitlaat ervoor dat je cilinder vulling maximaal is. Zit nog heel veel theorie achter,maar dat zal ik je besparen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nee maar dat is de vraag ook eignelijk niet.. waarom zou je voor bv lichtere of zwaardere kiezen dan standaard?
( en standaard is bij mij 7.5 geloof ik...)
nouja t ding doet t ansigh nu best fijnquote:Op woensdag 17 april 2013 22:28 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Ah oke. Nou als je bijvoorbeeld een andere uitlaat monteert, dan moet die afstellen in zijn powerband. In die powerband zorgt de uitlaat ervoor dat je cilinder vulling maximaal is. Zit nog heel veel theorie achter,maar dat zal ik je besparen.
Stel de powerband van de oude uitlaat zit rond de 9000 toeren. Dan bereik je dat bijvoorbeeld met 5 gram rollen.
Met je nieuwe uitlaat moet je mischien wel 12000 toeren draaien om het bovenstaande te bereiken.
Daarom ga je dus lichter in rollen. Om je toerental aan te passen.
Wat zit er allemaal onder je scooter? Dan kan ik ook wel een inschatting maken denk ik.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nouja t ding doet t ansigh nu best fijndus ik denk dat ik mn afgesleten rollen maar eens ga wegen.. en op dat gewicht nieuwe ga halen
of is dat een slecht idee?
DMP 50cc cylinder, en een PowerPlus 1 ofzo uitlaat ( goedkoopste die er was om de lekke standaard pot te vervangenquote:Op woensdag 17 april 2013 22:36 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Wat zit er allemaal onder je scooter? Dan kan ik ook wel een inschatting maken denk ik.
Wegen is een optie ja. Tenzij de helf eraf geschaafd is waardoor ze niets meer wegen
Elektronische begrenzer? 4takt of niet?quote:Op woensdag 17 april 2013 22:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
DMP 50cc cylinder, en een PowerPlus 1 ofzo uitlaat ( goedkoopste die er was om de lekke standaard pot te vervangen)
verder is de boel volgens mij standaard aan de onderkant..
en verder is de elektronische begrenzer natuurlijk onschadelijk gemaakt... maar dat is een kwestie van stekker dr weer in en hij zit er weer op
2 taktquote:Op woensdag 17 april 2013 22:46 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Elektronische begrenzer? 4takt of niet?
Dan gaat het toerenverhaal van mij hierboven niet echt op.
Dan kun je beter ff die rollen wegen ja. 4 takt is niet zo toerental gevoelig als 2 takt
Wat voor scooter hebben we het hier over dan? Bij mijn weten heeft elke scooter "standaard" minimaal 1 vario ring.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
2 takten verder lijkt er dus ook geen ring in de vario te zitten als begrenz
een hyosung rushjequote:Op woensdag 17 april 2013 22:50 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Wat voor scooter hebben we het hier over dan? Bij mijn weten heeft elke scooter "standaard" minimaal 1 vario ring.
Oh joh. Sorry dat chinese heb ik niet echt verstand van haha. Ben meer van de minarelli blokken.quote:
koreaans he! geen chinese rommelquote:Op woensdag 17 april 2013 22:53 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Oh joh. Sorry dat chinese heb ik niet echt verstand van haha. Ben meer van de minarelli blokken.
Dus mijn advies is gewoon wegen zoals je zelf al zei ja. Kan je zo geen richtlijn geven
hmm das daar volgens mij best mooi toeren jaquote:Op zaterdag 20 april 2013 14:54 schreef Croissant.fr het volgende:
Sinds gister heb ik m'n scooter weer terug (nadat m'n broer hem voor 6 weken geleend had, z'n kentekenplaat was gejat...).
Hij rijdt nu eindelijk weer op all season banden en hij heeft een nieuwe uitlaat. De vorige had een defect en deze is onder garantie vervangen.
Van de zomer -als ik zonder handschoenen kan rijden- ga ik een tochtje maken door Flevoland. Zin in!
Er komen wat mooie foto's voorbij hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |