bajaj sunny iets?quote:Op zondag 7 april 2013 18:51 schreef Blester het volgende:
Ben eigenlijk ook een beetje op zoek naar een snorfietsje voor erbij voor van de zomer. Zoek een zo goedkoop mogelijk ding eigenlijk, mag erg lelijk zijn ofzo. Iemand suggesties voor een merk/model? Dingen die niet erg gewild zijn zoals een Vespa SI bijvoorbeeld.
Haha, die zijn wel grappig, allemaal nauwelijks te vinden op Marktplaatsquote:
ja dat was geen succes.quote:Op zondag 7 april 2013 17:27 schreef Geelman het volgende:
[..]
Die s25 met eicilinder, wat een hok is dat...Carb zit tussen het frame en het blok geperst, krijg je er amper uit...
Nog supertraag ook. Haalt amper de 40.
Een Kymco of Sym snorscooter is ook prima. Lekker goedkoop en zuinig. Kwaliteit is goed.
Qua vormgeving vond ik de s25 wel mooier. Nog een beetje die klassieke uitstraling. Ts zou ook voor een echte Puch Maxi kunnen gaan, of een Citta!quote:Op zondag 7 april 2013 22:20 schreef leeell het volgende:
[..]
ja dat was geen succes.
maar de a35 is onovertroffen qua ergonomie, duurzaamheid etc voor een snor
nee, tenzij goedkoopquote:Op maandag 8 april 2013 09:32 schreef kovenant het volgende:
iemand nog op zoek naar een piaggio fly brom 4 takt ?
Als je luchtfilter érg smerig was kan het goed zijn dat je hem nu opnieuw af moet stellen. Bij het plaatsen van de nieuwe uitlaat en het eruit halen van je vario-ring heb je hem namelijk ook af moeten stellen, toen stelde je hem waarschijnlijk af op de nieuwe set-up + vervuilde luchtfilter.quote:Op maandag 8 april 2013 15:12 schreef Thaboel het volgende:
Oke probleem!
Eind vorig jaar maar eens mn luchtfilter schoongemaakt bij mij yamaha aerox(2009)
En toen begon het gezeik een beetje: Start perfect maarrrrr als je 50 meter rijdt valt hij terug in toeren en komt niet meer vooruit... Als ik het gas 'erop' hou dan valt hij uiteindelijk uit.
Wat kan dit zijn? Alles al nagekeken en kan niks raars vinden.
Heb alleen mn vario-ring eruit en een sito uitlaat (met de begrenzing er nog in)
Alvast bedankt
Niks afgesteld. Gemonteerd en rijdenquote:Op maandag 8 april 2013 15:53 schreef Blester het volgende:
[..]
Als je luchtfilter érg smerig was kan het goed zijn dat je hem nu opnieuw af moet stellen. Bij het plaatsen van de nieuwe uitlaat en het eruit halen van je vario-ring heb je hem namelijk ook af moeten stellen, toen stelde je hem waarschijnlijk af op de nieuwe set-up + vervuilde luchtfilter.
Ik denk dat het een afstelprobleem is, anders is er namelijk geen logische verklaring voor te bedenken. Het schoonmaken van een luchtfilter kan alleen maar positief zijn, alleen als hij erg smerig was liet hij minder lucht door waardoor je de luchtschroef misschien wat verder open had staan. Probeer toch eens je luchtschroef wat te verstellen en probeer het dan nog een keer?quote:Op maandag 8 april 2013 16:08 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Niks afgesteld. Gemonteerd en rijden![]()
Maar dan nog zou dat er niks mee te maken kunnen hebben? Alles deed het.
Woensdag alles maar weer uit elkaar trekken.
Ik heb er met dit weer ook wel last van hoor, als ik hem niet warm laat lopen zit ik op een gegeven moment in de derde versnelling, opeens zakt hij helemaal weg en daarna komt hij weer terug. Warm laten lopen is wel goed maar ik doe het eigenlijk nooit.quote:Op maandag 8 april 2013 16:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
heeft mijn rammelbak alleen bij extreme kou of na een week stilstaan
als of de olie en benzine zich dan niet lekker verhouden ofzo
beetje met t gas spelen .
gas proberen te geven maar zo dra die begint in te kakken terug naar stationair.... dat doe ik een keer of 3.. 4... en dan komt er even een plaatselijke mistbank uit.. en blijfttie wel lopen
alleen als ik te traag ben moet ik soms nog een keer op de kick trappen
mja.. t idiote is.. met hogere temperaturen doet mijne t ook als die een dikke week stil gestaan heeftquote:Op maandag 8 april 2013 16:59 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik heb er met dit weer ook wel last van hoor, als ik hem niet warm laat lopen zit ik op een gegeven moment in de derde versnelling, opeens zakt hij helemaal weg en daarna komt hij weer terug. Warm laten lopen is wel goed maar ik doe het eigenlijk nooit.
Toch opgelost. Luchtfilter zat los.quote:Op maandag 8 april 2013 16:26 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik denk dat het een afstelprobleem is, anders is er namelijk geen logische verklaring voor te bedenken. Het schoonmaken van een luchtfilter kan alleen maar positief zijn, alleen als hij erg smerig was liet hij minder lucht door waardoor je de luchtschroef misschien wat verder open had staan. Probeer toch eens je luchtschroef wat te verstellen en probeer het dan nog een keer?
Ik dacht al dat het met de luchtinvoer te maken had. Nouja, gelukkig niets ergquote:
Neuh, ding stond sinds november stilquote:Op maandag 8 april 2013 18:48 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik dacht al dat het met de luchtinvoer te maken had. Nouja, gelukkig niets ergHeb je hier nu trouwens 4 maanden mee gereden?
Maar dat er geen nieuwe afstelling nodig was na het eruit halen van de vario en de nieuwe uitlaat blijf ik nog steeds vreemd vinden. Loopt hij verder nog gewoon goed?quote:Op maandag 8 april 2013 18:54 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Neuh, ding stond sinds november stil4x kicken en het schatje starten gewoon
Zou het beestje eigenlijk wel moeten afstellen maar het rijdt... Wat moet er nog gebeuren dan op sproeiers en rollertjes na? Heb zo'n weinig zin in dat gezeik... Net voor dat luchtfilter probleempje alle kappen eraf gehaald... Kut werkquote:Op maandag 8 april 2013 18:56 schreef Blester het volgende:
[..]
Maar dat er geen nieuwe afstelling nodig was na het eruit halen van de vario en de nieuwe uitlaat blijf ik nog steeds vreemd vinden. Loopt hij verder nog gewoon goed?
Over afstellen moet je verder niet bij mij zijn, daar heb ik weinig verstand vanquote:Op maandag 8 april 2013 18:59 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Zou het beestje eigenlijk wel moeten afstellen maar het rijdt... Wat moet er nog gebeuren dan op sproeiers en rollertjes na? Heb zo'n weinig zin in dat gezeik... Net voor dat luchtfilter probleempje alle kappen eraf gehaald... Kut werkOf is ergens heen brengen ook een goedkope optie?
afgesteld op dstandaart setup. Vario-ring eruit omdat stoer op schoolquote:Op maandag 8 april 2013 19:05 schreef Blester het volgende:
[..]
Over afstellen moet je verder niet bij mij zijn, daar heb ik weinig verstand van
Verkeerde afstelling is sowieso klote meestal, haalt hij zijn top niet, inhouden, dips e.d. Waarom heb je er trouwens voor gekozen de vario eruit te halen? Hoe hard loopt hij nou en op welke snelheid met welke set-up is hij afgesteld?
Loopt nu dan +- 60?quote:Op maandag 8 april 2013 19:11 schreef Thaboel het volgende:
[..]
afgesteld op dstandaart setup. Vario-ring eruit omdat stoer op schoolEn uitlaat omdat er een gat in de ouwe zat
draait nu (met wat pauzes) al 2,5 jaar dus fataal?quote:Op maandag 8 april 2013 22:10 schreef Koelkastman het volgende:
Als je een andere uitlaat plaats moet je zoiezo je sproeier checken. Een te kleine sproeier is fataal voor je cilinder en krukas.
Vario afstelling gaat die verder niet stuk van. Vaakt loopt het alleen heel klote.
ja en eh.. hoe moet je dat dan doen?quote:Op maandag 8 april 2013 22:10 schreef Koelkastman het volgende:
Als je een andere uitlaat plaats moet je zoiezo je sproeier checken. Een te kleine sproeier is fataal voor je cilinder en krukas.
Vario afstelling gaat die verder niet stuk van. Vaakt loopt het alleen heel klote.
oude sproeier eruit draaien, nieuwe erin.quote:Op maandag 8 april 2013 22:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja en eh.. hoe moet je dat dan doen?
wat zijn de Do's en Dont's?
handig als mi
jne voor zn beurt mot
ja.. maar like hoe weet je nou of die te klein of te groot is? of precies goed?quote:Op maandag 8 april 2013 23:01 schreef leeell het volgende:
[..]
oude sproeier eruit draaien, nieuwe erin.
niet kapot maken.
meer niet.
stationair lopen, optrekken, inhouden op topsnelheid, onregelmatige powerband, gasreactie.quote:Op maandag 8 april 2013 23:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja.. maar like hoe weet je nou of die te klein of te groot is? of precies goed?
okeequote:Op maandag 8 april 2013 23:23 schreef leeell het volgende:
[..]
stationair lopen, optrekken, inhouden op topsnelheid, onregelmatige powerband, gasreactie.
proberen proberen proberen proberen
Kleine dip kan veroorzaakt worden door iets te zware rollen. Wat bedoel je precies met die 1 na laatste zin? Soort van het voelt dat die harder kan, maar dat gast die niet?quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
okee
Stationair wil die wel.. blijven lopen..
optrekken kleine dip waar de vario aan zn eind is en het blok zelf meer toeren moet maken ( maar das ook denk ik omdat de begrenzer er af is)
verder rijd t ding prima
het kan. Je hebt dan namelijk minder rolweerstand.quote:Op donderdag 11 april 2013 23:30 schreef davako het volgende:
Misschien weet iemand hier het antwoord, op mijn misschien wel domme vraag. Van de week heb ik de banden van mijn scooter opgepompt. Mijn voorband moest van 1.7 naar 2.5 en mijn achter band van 2 naar 2.9 bar. Na het oppompen van de banden heb ik het idee dat mijn brommer wat harder rijdt dan hiervoor.
Ik heb de brommer net een paar maanden dus kan het niet vergelijken met een vorige keer dat de banden hard waren. Maar kan een brommer harder rijden doordat de banden harder zijn, of is dit slechts een illusie.
Daar dacht ik ook al aan. Echter wist ik niet zeker of dat zo meetbaar was. Het verschil in bar was bij mijn banden ook wel erg groot.quote:Op vrijdag 12 april 2013 07:21 schreef -niemand- het volgende:
[..]
het kan. Je hebt dan namelijk minder rolweerstand.
rollen zijn iig wel aan vervanging toequote:Op donderdag 11 april 2013 22:08 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Kleine dip kan veroorzaakt worden door iets te zware rollen. Wat bedoel je precies met die 1 na laatste zin? Soort van het voelt dat die harder kan, maar dat gast die niet?
Wat leuk, die dobbelstenenquote:Op zondag 14 april 2013 21:52 schreef -niemand- het volgende:
vandaag was het eindelijk mooi weer, ideaal om te gaan toeren dus.
ik ben met een kameraad door de omgeving wezen toeren. gewoon rijden en kijken waar je uitkomt.
we gingen maar een fietsroute volgen, en we kwamen op plekken uit waar we nog nooit geweest waren.
we zijn eerst door het bos gegaan, en daarna langs de maas. prachtig getoerd.
hier een plaatje.
[ afbeelding ]
Mooi zijkapje op die Cittaquote:Op zondag 14 april 2013 21:52 schreef -niemand- het volgende:
vandaag was het eindelijk mooi weer, ideaal om te gaan toeren dus.
ik ben met een kameraad door de omgeving wezen toeren. gewoon rijden en kijken waar je uitkomt.
we gingen maar een fietsroute volgen, en we kwamen op plekken uit waar we nog nooit geweest waren.
we zijn eerst door het bos gegaan, en daarna langs de maas. prachtig getoerd.
hier een plaatje.
[ afbeelding ]
Maasquote:Op zondag 14 april 2013 21:52 schreef -niemand- het volgende:
vandaag was het eindelijk mooi weer, ideaal om te gaan toeren dus.
ik ben met een kameraad door de omgeving wezen toeren. gewoon rijden en kijken waar je uitkomt.
we gingen maar een fietsroute volgen, en we kwamen op plekken uit waar we nog nooit geweest waren.
we zijn eerst door het bos gegaan, en daarna langs de maas. prachtig getoerd.
hier een plaatje.
[ afbeelding ]
tsja, het was eigenlijk niet de bedoeling om te gaan toeren, maar om de achterklok te verwisselen.quote:Op maandag 15 april 2013 17:28 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Mooi zijkapje op die Citta![]()
Ik ben in het weekend ook nog wezen touren op m'n snor vespa si
omgeving venlo, het is eventueel de bedoeling om een vespa toertje te organiseren.quote:
Licht er maar net aan wat je verandert aan je setup. Als jij niks aanpast en de scooter is goed afgesteld hoef je niet te kiezen voor lichtere of zwaardere rollen;)quote:Op zondag 14 april 2013 23:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
ok even een snelle vraag,
Lichtere, of juist zwaardere rollen? in je vario?
( en ja ik weet wel wat het verschil is.. dus.. Waarom zou JIJ de keuze maken voor de 1 of de ander? )
Ik denk dat het helemaal niet zo spannend is en dat je accu gewoon dood/leeg is. Helemaal niet vreemd als hij een tijd niet gereden heeft. Even opladen of een nieuwe accu van ¤20 erin. Dat klik geluid en niet genoeg omwentellingen maken betekend gewoon dat de accu te weinig spanning heeft.quote:Op dinsdag 16 april 2013 04:08 schreef siemz het volgende:
Hehe, sinds 2 weken rijd ik dan eindelijk me tzr (2007) , zet ik hem maandag op de standard valt ie om... gelukkig alleen koppelinghendel afgebroken, net nadat ie gevalllen was nog even elektrisch gestart ging prima klonk goed alles prima
Even laten repareren bij vriend die er en stuk handiger mee is , kon hem uurtje later ophalen ...had het wel geregend maar ja, dacht "Daar kan ie wel tegen" maar blijkt ie dus ruim en uur in de regen te hebben gestaan, en ja hoor; probeer hem elektrisch te starten...nope.
Staat nu keurig onder hoes nog niet geregend laatste 2 dagen, heb geprobeerd af en toe hoor je hem rond draaien maar start ie niet door, en soms alleen "KLIK, KLIK" ...vrij hinderlijk, geen idee wat ik nu kan doen?
Ben al gewend om hem aan te lopen nu , maarja elektrische start is natuurlijk wel heel erg fijn.
Enig idee?
staat vrij zuinig afgesteld heb altijd op choke staan als ie start anders niet genoeg bezine, al geprobeerd onder om te kijken dat ik hem niet verzopen had ..maar ook niet
PS: Foto [ afbeelding ]
nee maar dat is de vraag ook eignelijk niet.. waarom zou je voor bv lichtere of zwaardere kiezen dan standaard?quote:Op maandag 15 april 2013 21:56 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Licht er maar net aan wat je verandert aan je setup. Als jij niks aanpast en de scooter is goed afgesteld hoef je niet te kiezen voor lichtere of zwaardere rollen;)
Ik rij zelf met 4,25 gram, maar misschien moet jij wel 5,5 hebben.
Dacht ik eerst ook maar heb er vrij veel mee gereden en zat al nieuwe accu in, hij toetert gewoon als hij op contact staat en alle lichten etc werken ookquote:Op dinsdag 16 april 2013 08:28 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik denk dat het helemaal niet zo spannend is en dat je accu gewoon dood/leeg is. Helemaal niet vreemd als hij een tijd niet gereden heeft. Even opladen of een nieuwe accu van ¤20 erin. Dat klik geluid en niet genoeg omwentellingen maken betekend gewoon dat de accu te weinig spanning heeft.
Een stuk rijden heeft vrij weinig zin voor het opladen van de accu. Als de toeter het nog doet heeft de accu nog wel spanning maar gewoon niet genoeg om te starten (dit vraagt redelijk wat van de accu en zeker bij de TZR modellen), waarom hang je de accu niet even op de oplader, even een nachtje laten liggen en dan weer aansluiten en kijken?quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:06 schreef siemz het volgende:
[..]
Dacht ik eerst ook maar heb er vrij veel mee gereden en zat al nieuwe accu in, hij toetert gewoon als hij op contact staat en alle lichten etc werken ook
net weer geprobeerd dan hoorde ik het bekende rond draaien weer maar hij stat niet goed door, heb dus even gestopt met proberen en en moment later had ik weer alleen "klik, klik"
Erg raar, ga er zo wel en stukje mee rijden voor de accu dan maar, hopen dat het zo simpel is
Thanks voor de hulp
precies.. mijn accu ( die wel half dood is...quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:23 schreef Blester het volgende:
[..]
Een stuk rijden heeft vrij weinig zin voor het opladen van de accu. Als de toeter het nog doet heeft de accu nog wel spanning maar gewoon niet genoeg om te starten (dit vraagt redelijk wat van de accu en zeker bij de TZR modellen), waarom hang je de accu niet even op de oplader, even een nachtje laten liggen en dan weer aansluiten en kijken?
http://www.bromfietsshop.(...)p&artikelNr=BO368680quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
precies.. mijn accu ( die wel half dood is...) kan ook nog prima de toeter en knipper lichten voeden.. alleen elektrisch starten zit er niet in
![]()
binnenkort nog maar eens aan de lader hangen ofzo nadat die leeg getrokken is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |