ja .. hier staan ze met automatische geweren te bewakenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:55 schreef Haasbeuntje het volgende:
Ik ben nog nooit één rollerbank tegengekomen, de politie heeft hier wel andere dingen te doen denk ik.
Nee, alles zit 100 procent zeker goed. Maar het probleem is nog gewoon hetzelfde als toen ik hem hier kreeg. Na al die vele dingen die ik al heb gedaan en gecontroleerd.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:05 schreef Life2.0 het volgende:
je had je carb uit elkaar gehaald, iets vergeten?
Op de terugweg viel hij steeds uit maar ook weer met warme motor aan te krijgen, dat is toch geen kenmerk van een afstellingsprobleem?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:10 schreef -niemand- het volgende:
Dan moet het wel een afstellingsprobleem zijn.
Succes dan maar.
Waar baseer je dat precies op?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:38 schreef AdoraBelle het volgende:
Wat ook nog kan is dat je bobine kapot aan het gaan is.
Lees jij de berichten wel? In twee berichten boven die van jou geef ik aan hem gestart te hebben en ondertussen de luchttoevoer afgesteld te hebben waardoor hij niet zoveel toeren meer maakte.quote:
Nee, het is gewoon bullshit. Twee linker handen is onzin, ik heb op dit moment vrijwel alles gecontroleerd, zie de hele lijst maar eerder in het topic. Jij komt verder ook niet meer met dingen die gecontroleerd kunnen worden, blijkbaar weet jij dan ook geen oplossing? Ik waardeer je hulp maar je gedrag komt vreselijk arrogant over.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:13 schreef Life2.0 het volgende:
Nee ik ga jouw berichten gewoon nooit meer lezen en geef je geen advies meer, laat er maar iemand naar kijken zonder twee linker handen
Kom anders eens met een duidelijk bericht wat het volgens jou kan zijn en onderbouw het zodat ik het na kan kijken.quote:
quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:13 schreef Life2.0 het volgende:
Nee ik ga jouw berichten gewoon nooit meer lezen en geef je geen advies meer, laat er maar iemand naar kijken zonder twee linker handen
Ben ik met je eens hoor, de afstelling lijkt mij ook niet helemaal goed te staan. De set-up is tevens ook niet origineel dus de jongen heeft zeker zelf lopen beunen hieraan. Ervan uitgaande dat de jongen wel een goede sproeimaat erop heeft gezet, is het slechts een kwestie van afstellen met de twee schroeven? De luchtschroef lijkt mij nu goed te staan in ieder geval, hij loopt een stuk zachter stationair. Staat nu een kwart van dicht af.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:05 schreef -niemand- het volgende:
Ik ga nog een keer reageren op je vraag.
Je geeft al aan dat hij al beter loopt na wat draaien aan de luchtschroef.
Aangezien dat resultaat opleverde moet het dus wel aan de afstelling liggen.
Waarschijnlijk heefd de vorige eigenaar flink liggen beunen aan de afstelling.
Ik zeg nogmaals dat hij afgesteld moet worden. Als je dit niet wil geloven zoek je het zelf maar uit.
Gaat wel een hoop opgefokte brom- en snorfietsen schelen maar wel diep triest als ze het door gaan voeren.quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:21 schreef Yreal het volgende:
Apk voor bromfietsen komt weer boven drijven...
haalt wel t schroot van de weg maar dan ook een KENTEKEN + Verzekeringsplicht voor elektrische fietsen enzoquote:Op woensdag 20 maart 2013 18:32 schreef Blester het volgende:
[..]
Gaat wel een hoop opgefokte brom- en snorfietsen schelen maar wel diep triest als ze het door gaan voeren.
Klopt, maar lekker doorrijden met 60 KM per uur op een bromfiets zit er dan ook niet meer in. Ik denk dat ze vooral op de constructiesnelheid gaan letten bij zo'n keuring. Zijn er opeens een stuk minder rijdende bromfietsen in Nederlandquote:Op woensdag 20 maart 2013 23:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
haalt wel t schroot van de weg maar dan ook een KENTEKEN + Verzekeringsplicht voor elektrische fietsen enzo
Breng hem naar iemand met ervaring?quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:05 schreef Blester het volgende:
Het is weer afgelopen met het starten, vanochtend startte hij weer gewoon prima. Net weer geprobeerd, hij ging aan, ging heel hoog lopen en viel vervolgens uit. Toen nog een keer kunnen starten en viel op dezelfde manier uit, toen niet meer kunnen starten. Heeft weer geen benzine ofzo. Snap er geen kut meer van, nu de hele tijd starten en opeens heeft hij geen benzine meer?
Voordeel is wel dat de elektrische start is gemaakt, enkele kabels zaten helemaal niet goedEchter kreeg ik hem met de elektrische start ook niet aan.
Benzine slang van me carb gehaald en gekickt, hier kwam echter helemaal geen benzine uit? Wel als ik aan de vacuum slang zuig.
Toen hij eerst liep kwam er wel gewoon benzine uit de slang.
Nee, ik ga hier geen geld in investeren zelf, het is iets kleins en dat vind ik zonde. Zeker omdat het een oude scooter is dit niet heel veel meer waard is. Het lijkt me met al deze omschrijvingen die ik heb gegeven dat iemand met verstand van scooters zo kan zeggen wat het is.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:21 schreef spekbek het volgende:
[..]
Breng hem naar iemand met ervaring?
Gelukkig ben je zelf nog heelquote:Op donderdag 21 maart 2013 21:24 schreef -niemand- het volgende:
net op m'n plaat gegaan met de brommer![]()
reed in een bocht, er lag modder en ik moest uitwijken.
ik dacht uit te wijken door de brommer plat te leggen, geen goed idee![]()
voorwiel schoof weg, ik stuurde tegen en de brommer vloog andersom op de grond, ik erachteraan.
gelukkig weinig schade. voorspatbord een paar krasjes, het zadel een paar krasjes.
en mijn mooie uitlaat en bagagedrager zijn bekrast.
helaas is mijn helm er ook niet ongeschonden vanaf gekomen, een paar krasjes en een afdekkapje van het scharnier ben ik kwijt, morgen weer even zoeken.
gelukkig had ik mijn overall aan (kwam net van stage en is lekker warm op de brommer) anders had het me ook een broek gekost. ook de stalen neuzen waren niet overbodig, er zaten flinke schaafplekken op de schoenen.
hmm apart, mischien dat je vacuum niet lekker is?quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:02 schreef Blester het volgende:
Bougie is wel gewoon nat na een paar keer kicken.. Dafuq is dit..
citta, vespa ciao of vespa siquote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:23 schreef Niels195 het volgende:
Iemand die hier eigenlijk een snor heeft?
Wil dit voorjaar een snor kopen. Waarschijnlijk een Puch of Tomos. Iemand nog andere tips naar welke ik ook kan kijken?
Vespa Bravo, Vespa Superbravo kan ook nog. De laatste heeft zelfs variomatic af fabriek. Maar ik heb geen idee hoe gewild die twee zijn.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:58 schreef -niemand- het volgende:
[..]
citta, vespa ciao of vespa si
en dan vooral de laatste, die zijn niet gewild.
blokjes zijn eenvoudig te reviseren (geen vertanding in het blok zelf)
en onderdelen zijn redelijk goedkoop. opvoerspul is ook nog genoeg te krijgen.
bravo/superbravo heb ik, normale bravo's zijn redelijk te krijgen. alleen weinig met snorkenteken.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:05 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Vespa Bravo, Vespa Superbravo kan ook nog. De laatste heeft zelfs variomatic af fabriek. Maar ik heb geen idee hoe gewild die twee zijn.
Bedankt voor de aanvullende infoquote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:08 schreef -niemand- het volgende:
[..]
bravo/superbravo heb ik, normale bravo's zijn redelijk te krijgen. alleen weinig met snorkenteken.
superbravo's zijn origineel niet geleverd in nederland. er zijn wel ingevoerde exemplaren maar dan zul je diep in de buidel moeten tasten voor een mooi exemplaar waar het kickblok en vario nog onder zit.
superbravo's zijn heel veel gesloopt voor de vario's en kickblokken.
en deze hebben meestal ook een bromkenteken.
voor een plaatje van de mijne moet je maar even in de OP kijken.
zo gaat nogal. Veels te veel zelfsquote:Op maandag 18 maart 2013 19:41 schreef Life2.0 het volgende:
doen ze eigenlijk nog brommercontroles tegenwoordig?
Ik zat eens op Marktplaats te kijken maar helaas staan ze hier niet bepaald in de buurtquote:Op zaterdag 23 maart 2013 23:03 schreef Haasbeuntje het volgende:
Vespa Si si si, dingen rijden echt geniaal, en ze zijn ook spotgoedkoop meestal. (Ik heb voor 2 goed werkenden maar 200 euro betaald)
ik raad je sowieso af om chinese meuk te kopen, als ik dat hier soms zie staan en dan vervolgens naar de km-stand kijk dan moet ik toch wel lachen![]()
Ach tijd zat om er een te kopen, de zomer komt meestal pas eind augustusquote:Op zondag 24 maart 2013 11:03 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik zat eens op Marktplaats te kijken maar helaas staan ze hier niet bepaald in de buurt
Anders had ik misschien wel een snor gehaald voor deze zomer (als de zomer nog ooit komt)
achja mijn Spartamet moet nog steeds een werkende carbeurateur hebbenquote:Op zondag 24 maart 2013 11:03 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik zat eens op Marktplaats te kijken maar helaas staan ze hier niet bepaald in de buurt
Anders had ik misschien wel een snor gehaald voor deze zomer (als de zomer nog ooit komt)
Die s25 met eicilinder, wat een hok is dat...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:28 schreef leeell het volgende:
een tomos natuurlijk!!!
eentje van voor 2009, dat wel
hoe ouder hoe beter meestal (los van onderhoudsstaat)
behalve de s25 met oude model cilinder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |