nja zn TOP haalttie welquote:Op maandag 18 maart 2013 18:36 schreef -niemand- het volgende:
[..]
lijkt me sterk dat het door de bougies komt, kan wel. maar ik gok eerder op een verkeerde afstelling door de andere uitlaat.
Dan is het tijd voor een nieuwe cylinderquote:Op maandag 18 maart 2013 18:48 schreef leeell het volgende:
Ja todat je hem structureel te arm laat lopen en je je cilinder aan gort laat lopen![]()
![]()
zit er geen elektr start op?quote:Op maandag 18 maart 2013 19:08 schreef Blester het volgende:
Zojuist ook twee pakkingen zelf gemaakt van redelijk dik papier/karton. Eentje tussen het membraan en het blok en een tussen membraan en spuitstuk. Echter start hij nog steeds helemaal niet meer.
Ik weet het echt niet meer hoor, ik heb gewoon alles nagekeken en starten doet hij nog steeds niet. Straks ging hij heel even aan maar omdat ik de gasveer nog niet goed had zitten gaf hij meteen vol gas waardoor hij uitviel. hoe kan het dan dat hij héél soms start en nu kan ik een halfuur op de kick staan trappen en doet hij nog steeds niets?
Nee, elek start zit er wel op maar doet het niet. Geeft een klikje ofzo.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zit er geen elektr start op?( en tja als je accu leeg is neem je of gewoon een dikke auto accu
of een voeding van bv een PC om 12V te leveren voor je startmotor.. is heel wat makkelijker dan de hele tijd op de kick stampen
)
spuit es startvloeistof ofzo in de luchtinlaat?quote:Op maandag 18 maart 2013 19:12 schreef Blester het volgende:
[..]
Nee, elek start zit er wel op maar doet het niet. Geeft een klikje ofzo.
Maar dat doet er verder ook niet toe, met kick zou hij gewoon moeten starten, zeker na +- 10 minuten krachtig kicken. Volgens mij heb ik alles nagekeken behalve het motorblok zelf... Maar hij komt gewoon heel dicht bij het starten maar hij start niet door. Ik weet het in ieder geval echt niet meer
eerste 2 dingen die je controleert.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:12 schreef Blester het volgende:
[..]
Nee, elek start zit er wel op maar doet het niet. Geeft een klikje ofzo.
Maar dat doet er verder ook niet toe, met kick zou hij gewoon moeten starten, zeker na +- 10 minuten krachtig kicken. Volgens mij heb ik alles nagekeken behalve het motorblok zelf... Maar hij komt gewoon heel dicht bij het starten maar hij start niet door. Ik weet het in ieder geval echt niet meer
Die heb ik dus weer niet.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
spuit es startvloeistof ofzo in de luchtinlaat?
Bougie heeft gewoon een vonk, de dop is verder prima, bobine heeft de vorige eigenaar een week voor ik hem kocht vervangen. Bougie is wel vochtig soms.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:21 schreef -niemand- het volgende:
[..]
eerste 2 dingen die je controleert.
1. is de bougie nat
2. heeft de bougie vonk.
als de bougie nat is krijg je in ieder geval benzine in de cilinder, als die niet nat is moet je het probleem in je carburateur gaan zoeken.
als je geen vonk hebt andere bougie/bougiedop/kabel/bobine proberen.
succes
mja dan zou je de ultieme begrenzer moeten ontwikkelenquote:Op maandag 18 maart 2013 19:50 schreef Life2.0 het volgende:
Jammer, anders had ik de circuitfiets misschien eens een rondje door de polder getrokken maar als ik hem dan meteen weer ik kan leveren
blijft leuk dat kleine spul
2 weken terug met het mooie weer meteen weer raakquote:Op maandag 18 maart 2013 19:41 schreef Life2.0 het volgende:
doen ze eigenlijk nog brommercontroles tegenwoordig?
ben ze nog niet weer tegen gekomenquote:Op maandag 18 maart 2013 20:08 schreef -niemand- het volgende:
[..]
2 weken terug met het mooie weer meteen weer raak![]()
vieze struikrovers.
nu loopt ie zeker te hard?quote:Op maandag 18 maart 2013 20:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ben ze nog niet weer tegen gekomennou mag t weer nu t ding niet lawaai maakt voor 30
ja dat werkt altijd ja, vertel ik vrienden ook altijd, als je ze staande houden gewoon zeggen okay bedankt ja, prima, fijna dag nog en dan rijdenquote:Op maandag 18 maart 2013 19:51 schreef leeell het volgende:
Ik heb er lak aan
3 rollerbanken voorbij gereden op mn oldtimer
Stak mn hand even op en stak mn duim omhoog en de agent deed dat ook en reed gewoon door.
ontsteking kun je ook afstellen, al weet ik niet hoe op zon scooterquote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:51 schreef Blester het volgende:
Ohja, ook niet verkeerd om te vermelden, de bougie heeft een goede vonk! Ontsteking is dus prima in orde.
Dat kan, maar de ontsteking is verder prima in orde. Het heeft iets met de benzine doorvoer te maken, alleen weet ik niet meer wat. Vacuum werkt gewoon prima, maar hij start er niet op. alleen als ik benzine in de cilinder gooi.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ontsteking kun je ook afstellen, al weet ik niet hoe op zon scooter
Hoe weet je dat?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:17 schreef Blester het volgende:
[..]
Dat kan, maar de ontsteking is verder prima in orde. Het heeft iets met de benzine doorvoer te maken, alleen weet ik niet meer wat. Vacuum werkt gewoon prima, maar hij start er niet op. alleen als ik benzine in de cilinder gooi.
Tegen frame gehouden, gekickt en een mooie vonk gezien. Daarnaast is hij er straks ook gewoon een keer op gestart (geen vonk zou hij überhaupt helemaal niet starten). Startte door extra benzine in de cilinder.quote:
Op hoe veel graden heb je hem staan, hoe veel voorontsteking?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:23 schreef Blester het volgende:
[..]
Tegen frame gehouden, gekickt en een mooie vonk gezien. Daarnaast is hij er straks ook gewoon een keer op gestart (geen vonk zou hij überhaupt helemaal niet starten). Startte door extra benzine in de cilinder.
Volgens mij werkt dit niet met graden, of ik moet me grondig vergissen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Op hoe veel graden heb je hem staan, hoe veel voorontsteking?
resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst..maar ik denk dat je je vergistquote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:25 schreef Blester het volgende:
[..]
Volgens mij werkt dit niet met graden, of ik moet me grondig vergissen.
Maar als ik een prima vonk zag + met extra benzine startte hij gewoon na 1 of 2 keer kicken zit het toch niet bij de ontsteking of ligt het aan mij?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst..maar ik denk dat je je vergist
Al verschillende keren gedaan inderdaad, maar geen van alles heeft zin. Alleen rechtstreeks benzine inspuiten.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:29 schreef Life2.0 het volgende:
kun je niet zeggen
start hem dan zonder luchtfilter
Als ik inspuit zal hij waarschijnlijk wel nat blijven ja, als ik dat niet doe is hij volgens mij redelijk droog.quote:
Dat kun je wel concluderen denk ik. Start alleen koud met extra benzine, anders niet.quote:
Afstelprobleem zou jij zeggen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:44 schreef Life2.0 het volgende:
klinkt als benzine/lucht verhouding probleem dan
warm weer = minder zuurstof per m3
koud weer = meer zuurstof per m3
koud blok = meer lucht in verhouding tot benzine
dus of er moet meer benzine bij, of minder lucht
Choke werkt met een hendeltje die ik erop en eraf kan zetten. Toen hij liep wilde hij op één stand bijna uitgaan (choke erop) en bij de andere stand liep hij gewoon goed. Heeft verder geen bevorderende werking op het starten.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:08 schreef Life2.0 het volgende:
een pakking, buiten fluitende koppakking, heeft mij nog nooit startproblemen gegeven, dus vast niet
fix je choke anders even en probeer met choke
Inderdaad. sinds ik hem kocht viel hij op de terugweg al een paar keer uit toen ik bijvoorbeeld bij een stoplicht afremde en toen ik heel even afstapte. Thuis viel hij ook uit en startte al meteen niet meer. Na een aantal dagen de manier met het inspuiten van benzine in de cilinder op internet gelezen en dit toegepast.quote:
De choke werkt verder wel als ik het handmatig doe (de chokehendel bij het paneel werkt niet), maar hij start zowel met als zonder choke niet.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:41 schreef Life2.0 het volgende:
hoe concludeer je dan dat ze choke geen effect heeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |