ach als het al vergenoeg heen is maakt dat ook niet meer uitquote:Op woensdag 17 april 2013 17:27 schreef Life2.0 het volgende:
enne, er mee doorrijden is niet slim, zou het je zuigerveren zijn, met een beetje mazzel heb je nieuw blok nodig als het in de soep loopt
je kunt wel rijden met gebroken veren, als ze niet happen in de uitlaatpoort..quote:Op woensdag 17 april 2013 17:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ach als het al vergenoeg heen is maakt dat ook niet meer uit
ach ik had de boel zo versleten dat de veren ook niet meer hielpenquote:Op woensdag 17 april 2013 17:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
je kunt wel rijden met gebroken veren, als ze niet happen in de uitlaatpoort..
Ah oke. Nou als je bijvoorbeeld een andere uitlaat monteert, dan moet die afstellen in zijn powerband. In die powerband zorgt de uitlaat ervoor dat je cilinder vulling maximaal is. Zit nog heel veel theorie achter,maar dat zal ik je besparen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nee maar dat is de vraag ook eignelijk niet.. waarom zou je voor bv lichtere of zwaardere kiezen dan standaard?
( en standaard is bij mij 7.5 geloof ik...)
nouja t ding doet t ansigh nu best fijnquote:Op woensdag 17 april 2013 22:28 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Ah oke. Nou als je bijvoorbeeld een andere uitlaat monteert, dan moet die afstellen in zijn powerband. In die powerband zorgt de uitlaat ervoor dat je cilinder vulling maximaal is. Zit nog heel veel theorie achter,maar dat zal ik je besparen.
Stel de powerband van de oude uitlaat zit rond de 9000 toeren. Dan bereik je dat bijvoorbeeld met 5 gram rollen.
Met je nieuwe uitlaat moet je mischien wel 12000 toeren draaien om het bovenstaande te bereiken.
Daarom ga je dus lichter in rollen. Om je toerental aan te passen.
Wat zit er allemaal onder je scooter? Dan kan ik ook wel een inschatting maken denk ik.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nouja t ding doet t ansigh nu best fijndus ik denk dat ik mn afgesleten rollen maar eens ga wegen.. en op dat gewicht nieuwe ga halen
of is dat een slecht idee?
DMP 50cc cylinder, en een PowerPlus 1 ofzo uitlaat ( goedkoopste die er was om de lekke standaard pot te vervangenquote:Op woensdag 17 april 2013 22:36 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Wat zit er allemaal onder je scooter? Dan kan ik ook wel een inschatting maken denk ik.
Wegen is een optie ja. Tenzij de helf eraf geschaafd is waardoor ze niets meer wegen
Elektronische begrenzer? 4takt of niet?quote:Op woensdag 17 april 2013 22:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
DMP 50cc cylinder, en een PowerPlus 1 ofzo uitlaat ( goedkoopste die er was om de lekke standaard pot te vervangen)
verder is de boel volgens mij standaard aan de onderkant..
en verder is de elektronische begrenzer natuurlijk onschadelijk gemaakt... maar dat is een kwestie van stekker dr weer in en hij zit er weer op
2 taktquote:Op woensdag 17 april 2013 22:46 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Elektronische begrenzer? 4takt of niet?
Dan gaat het toerenverhaal van mij hierboven niet echt op.
Dan kun je beter ff die rollen wegen ja. 4 takt is niet zo toerental gevoelig als 2 takt
Wat voor scooter hebben we het hier over dan? Bij mijn weten heeft elke scooter "standaard" minimaal 1 vario ring.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
2 takten verder lijkt er dus ook geen ring in de vario te zitten als begrenz
een hyosung rushjequote:Op woensdag 17 april 2013 22:50 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Wat voor scooter hebben we het hier over dan? Bij mijn weten heeft elke scooter "standaard" minimaal 1 vario ring.
Oh joh. Sorry dat chinese heb ik niet echt verstand van haha. Ben meer van de minarelli blokken.quote:
koreaans he! geen chinese rommelquote:Op woensdag 17 april 2013 22:53 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Oh joh. Sorry dat chinese heb ik niet echt verstand van haha. Ben meer van de minarelli blokken.
Dus mijn advies is gewoon wegen zoals je zelf al zei ja. Kan je zo geen richtlijn geven
hmm das daar volgens mij best mooi toeren jaquote:Op zaterdag 20 april 2013 14:54 schreef Croissant.fr het volgende:
Sinds gister heb ik m'n scooter weer terug (nadat m'n broer hem voor 6 weken geleend had, z'n kentekenplaat was gejat...).
Hij rijdt nu eindelijk weer op all season banden en hij heeft een nieuwe uitlaat. De vorige had een defect en deze is onder garantie vervangen.
Van de zomer -als ik zonder handschoenen kan rijden- ga ik een tochtje maken door Flevoland. Zin in!
Er komen wat mooie foto's voorbij hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |