abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125402397
Zuigerveren.
  woensdag 17 april 2013 @ 17:02:00 #277
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_125403211
misschien krijgt ie geen benzine, komt ie niet op toeren

even kicken en je compressie meten, of met de hand aan vliegwiel draaien, dat moet niet makkelijk gaan
  woensdag 17 april 2013 @ 17:03:34 #278
256666 leeell
I know you're lonely
pi_125403296
en maak je benzinetraject even schoon, kijk of je vlotter goed volloopt, en of je sproeier niet verstopt is, en of je uitlaat/cilinderpoorten niet dichtgekoold zijn
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  woensdag 17 april 2013 @ 17:08:13 #279
329156 Peem
Skiddelly
pi_125403500
Dank jullie allemaal voor de tips. Ik zal er iemand naar laten kijken, want voor mij klinkt dit allemaal weinig bekend :p

Ik ga zo maar fijn een 32km rit maken met 15kmpu :D Dank jullie!
---
pi_125403622
zuigerveren of cylinder / zuiger combi die af is :P
  woensdag 17 april 2013 @ 17:26:21 #281
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_125404360
dichtgekoolde poorten/uitlaten komen bijna nooit voor, ik heb zelfs ooit een snorblokje gebruikt (2e hands) waar je nog net een pen door de uitlaatpoort kon duwen, liep gewoon perfect
  woensdag 17 april 2013 @ 17:27:08 #282
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_125404398
enne, er mee doorrijden is niet slim, zou het je zuigerveren zijn, met een beetje mazzel heb je nieuw blok nodig als het in de soep loopt
pi_125404579
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:27 schreef Life2.0 het volgende:
enne, er mee doorrijden is niet slim, zou het je zuigerveren zijn, met een beetje mazzel heb je nieuw blok nodig als het in de soep loopt
ach als het al vergenoeg heen is maakt dat ook niet meer uit :P
  woensdag 17 april 2013 @ 17:37:47 #284
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_125404805
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ach als het al vergenoeg heen is maakt dat ook niet meer uit :P
je kunt wel rijden met gebroken veren, als ze niet happen in de uitlaatpoort..
  woensdag 17 april 2013 @ 19:39:48 #285
388133 cartmansan
actie reactie
pi_125409300
Hallo allemaal,

Ik heb een Aerox 50 cc met een yasuni R uitlaat en ik vroeg me af of het mogelijk is om hem zo af te stellen dan die rond 68 op teller gaat, maar zijn trekkracht blijft behouden.

Op dit moment zit er een grote sproeier in met een sport vario en rolletjes van 5,6 g de trekveer is wit en er zit een Yasuni R uitlaat op. Hij trekt als die koud is goed op maar als die warm is dan niet meer en de topsnelheid ligt veel te hoog want hij gaat 78 echte kilometers. Dus ik vroeg me af is het mogelijk om het met een Yasuni R zo af te stellen dat die 68 gaat op teller en dus rond 58 in echte km met trekkracht of met een standaard uitlaat rond 58 echte kilometers laten lopen?

Alvast bedankt.
pi_125411566
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:37 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

je kunt wel rijden met gebroken veren, als ze niet happen in de uitlaatpoort..
ach ik had de boel zo versleten dat de veren ook niet meer hielpen :P

Brommerboer wou me geen nieuwe veren geven toen die de cylinder en zuiger zag _O-
pi_125419352
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 13:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nee maar dat is de vraag ook eignelijk niet.. waarom zou je voor bv lichtere of zwaardere kiezen dan standaard? :)

( en standaard is bij mij 7.5 geloof ik... :P )
Ah oke. Nou als je bijvoorbeeld een andere uitlaat monteert, dan moet die afstellen in zijn powerband. In die powerband zorgt de uitlaat ervoor dat je cilinder vulling maximaal is. Zit nog heel veel theorie achter,maar dat zal ik je besparen.

Stel de powerband van de oude uitlaat zit rond de 9000 toeren. Dan bereik je dat bijvoorbeeld met 5 gram rollen.

Met je nieuwe uitlaat moet je mischien wel 12000 toeren draaien om het bovenstaande te bereiken.
Daarom ga je dus lichter in rollen. Om je toerental aan te passen.
pi_125419764
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:28 schreef Koelkastman het volgende:

[..]

Ah oke. Nou als je bijvoorbeeld een andere uitlaat monteert, dan moet die afstellen in zijn powerband. In die powerband zorgt de uitlaat ervoor dat je cilinder vulling maximaal is. Zit nog heel veel theorie achter,maar dat zal ik je besparen.

Stel de powerband van de oude uitlaat zit rond de 9000 toeren. Dan bereik je dat bijvoorbeeld met 5 gram rollen.

Met je nieuwe uitlaat moet je mischien wel 12000 toeren draaien om het bovenstaande te bereiken.
Daarom ga je dus lichter in rollen. Om je toerental aan te passen.
nouja t ding doet t ansigh nu best fijn :P dus ik denk dat ik mn afgesleten rollen maar eens ga wegen.. en op dat gewicht nieuwe ga halen :P

of is dat een slecht idee? :+
pi_125419955
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:33 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nouja t ding doet t ansigh nu best fijn :P dus ik denk dat ik mn afgesleten rollen maar eens ga wegen.. en op dat gewicht nieuwe ga halen :P

of is dat een slecht idee? :+
Wat zit er allemaal onder je scooter? Dan kan ik ook wel een inschatting maken denk ik.

Wegen is een optie ja. Tenzij de helf eraf geschaafd is waardoor ze niets meer wegen _O-
pi_125420165
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:36 schreef Koelkastman het volgende:

[..]

Wat zit er allemaal onder je scooter? Dan kan ik ook wel een inschatting maken denk ik.

Wegen is een optie ja. Tenzij de helf eraf geschaafd is waardoor ze niets meer wegen _O-
DMP 50cc cylinder, en een PowerPlus 1 ofzo uitlaat ( goedkoopste die er was om de lekke standaard pot te vervangen :D )

verder is de boel volgens mij standaard aan de onderkant..

en verder is de elektronische begrenzer natuurlijk onschadelijk gemaakt... maar dat is een kwestie van stekker dr weer in en hij zit er weer op :Y
pi_125420623
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:39 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

DMP 50cc cylinder, en een PowerPlus 1 ofzo uitlaat ( goedkoopste die er was om de lekke standaard pot te vervangen :D )

verder is de boel volgens mij standaard aan de onderkant..

en verder is de elektronische begrenzer natuurlijk onschadelijk gemaakt... maar dat is een kwestie van stekker dr weer in en hij zit er weer op :Y
Elektronische begrenzer? 4takt of niet?

Dan gaat het toerenverhaal van mij hierboven niet echt op.
Dan kun je beter ff die rollen wegen ja. 4 takt is niet zo toerental gevoelig als 2 takt
pi_125420752
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:46 schreef Koelkastman het volgende:

[..]

Elektronische begrenzer? 4takt of niet?

Dan gaat het toerenverhaal van mij hierboven niet echt op.
Dan kun je beter ff die rollen wegen ja. 4 takt is niet zo toerental gevoelig als 2 takt
2 takt :) en verder lijkt er dus ook geen ring in de vario te zitten als begrenz :P
pi_125420896
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:47 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

2 takt :) en verder lijkt er dus ook geen ring in de vario te zitten als begrenz :P
Wat voor scooter hebben we het hier over dan? Bij mijn weten heeft elke scooter "standaard" minimaal 1 vario ring.
pi_125420952
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:50 schreef Koelkastman het volgende:

[..]

Wat voor scooter hebben we het hier over dan? Bij mijn weten heeft elke scooter "standaard" minimaal 1 vario ring.
een hyosung rushje :P
pi_125421088
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

een hyosung rushje :P
Oh joh. Sorry dat chinese heb ik niet echt verstand van haha. Ben meer van de minarelli blokken.

Dus mijn advies is gewoon wegen zoals je zelf al zei ja. Kan je zo geen richtlijn geven :+
pi_125421162
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:53 schreef Koelkastman het volgende:

[..]

Oh joh. Sorry dat chinese heb ik niet echt verstand van haha. Ben meer van de minarelli blokken.

Dus mijn advies is gewoon wegen zoals je zelf al zei ja. Kan je zo geen richtlijn geven :+
koreaans he! geen chinese rommel :P

( ok... niet dat t nu geen rommel is ;) )
pi_125522668
Sinds gister heb ik m'n scooter weer terug (nadat m'n broer hem voor 6 weken geleend had, z'n kentekenplaat was gejat...).
Hij rijdt nu eindelijk weer op all season banden en hij heeft een nieuwe uitlaat. De vorige had een defect en deze is onder garantie vervangen.
Van de zomer -als ik zonder handschoenen kan rijden- ga ik een tochtje maken door Flevoland. Zin in!

Er komen wat mooie foto's voorbij hier
  zaterdag 20 april 2013 @ 15:26:05 #298
340341 Blester
Membre très utile
pi_125523566
De snelle Neos is weer helemaal opgebouwd, loopt als een trein :)





Wat zouden jullie er voor een eventuele verkoop voor vragen met de YSS diamond veer, standaard en Ginelli reverse uitlaat? Ik weet nog niet of ik hem ga verkopen verder, als ik hem zelf houd gaat de standaard uitlaat er weer onder, 80 KM/u is me veel te snel :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_125540539
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2013 14:54 schreef Croissant.fr het volgende:
Sinds gister heb ik m'n scooter weer terug (nadat m'n broer hem voor 6 weken geleend had, z'n kentekenplaat was gejat...).
Hij rijdt nu eindelijk weer op all season banden en hij heeft een nieuwe uitlaat. De vorige had een defect en deze is onder garantie vervangen.
Van de zomer -als ik zonder handschoenen kan rijden- ga ik een tochtje maken door Flevoland. Zin in!

Er komen wat mooie foto's voorbij hier
hmm das daar volgens mij best mooi toeren ja :) jammer dat ik eerst de NO polder tegen kom :P
  maandag 22 april 2013 @ 07:21:51 #300
395120 spekbek
spekinjenek
pi_125587206
Word het niet eens tijd voor een brom meeting? In de zomervakantie ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')