jup vooral in de lift, het was ook dan maar een voorbeeldje.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 07:57 schreef Copycat het volgende:
In dat Philips-gebouw was meer ijzer en beton gebruikt dan op de tekeningen stond. Er is dus bij de explosie van een verkeerde, lichtere situatie uitgegaan.
[..]
http://nos.nl/artikel/413(...)er-dan-voorzien.html
In zo'n situatie 'scharniert' het bovenste deel van het gebouw ongeveer rond het onderste deel van die schuine lijnen. Een klein gebouw (of een boom) kan dat wel. Bij grote gebouwen is die structuur gewoon niet sterk genoeg om dat te ondersteunen, en stort dus in.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:41 schreef theguyver het volgende:
hier verder waar we gebleven waren
[..]
jup vooral in de lift, het was ook dan maar een voorbeeldje.
waar ik op duid is het volgende ondanks dat het gebouw uit verschillende platen bestaat die op elkaar klappen is het wel zo dat het gebouw niet leeg was en dat er ook veel lift schaften in zaten.
en heel veel andere dingen buizen pijpen metaal kasten trappenhuizen etc. ik vind het zo appart dat die platen niet braken.
en had meer verwacht dat het er ongeveer zo uitzag de lijntjes gevean aan waar ik meer van had verwacht wat weg zou zijn.
[ afbeelding ]
Prima hoor, graag gedaan.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
yes dank je ... kon ff zo snel niks verzinnen
ja kijk dat bedoel ik dus..quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:52 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
In zo'n situatie 'scharniert' het bovenste deel van het gebouw ongeveer rond het onderste deel van die schuine lijnen. Een klein gebouw (of een boom) kan dat wel. Bij grote gebouwen is die structuur gewoon niet sterk genoeg om dat te ondersteunen, en stort dus in.
Weet je ondertussen nou al welke natuurwetten die dag niet meer klopten? En hoe je mythische electronische ontsteker werkt zonder explosieven?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:34 schreef THEFXR het volgende:
mensen die maar niet kunnen accepteren dat de gebouwen keihard zijn opgeblazen
heb je nu al die 318 pagina's doorgeploegd?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:49 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Weet je ondertussen nou al welke natuurwetten die dag niet meer klopten? En hoe je mythische electronische ontsteker werkt zonder explosieven?
Het deel over straling en nukes heb ik wel naar gekeken ja. Daar heb ik je mijn mening ook al over gegeven. Lang verhaal kort, schrijver lijkt er niet veel van te begrijpen. Heeft een paar termen zo te zien ergens een keer gehoord of gelezen, en probeert daar met zijn boerenverstand conclusies uit te trekken.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb je nu al die 318 pagina's doorgeploegd?
het zijn 8 schrijvers, welke bedoel je precies?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:52 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het deel over straling en nukes heb ik wel naar gekeken ja. Daar heb ik je mijn mening ook al over gegeven. Lang verhaal kort, schrijver lijkt er niet veel van te begrijpen. Heeft een paar termen zo te zien ergens een keer gehoord of gelezen, en probeert daar met zijn boerenverstand conclusies uit te trekken.
Lees mijn post nou nog eens goed, en je hebt je antwoord...quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het zijn 8 schrijvers, welke bedoel je precies?
Hoe kan ik je nu serieus nemen als je maar 1% van 318 pagina's leest? het gaat om het totaalplaatje, niet om 1 gegeven.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:00 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Lees mijn post nou nog eens goed, en je hebt je antwoord...
De discussie ging toen over het wel of niet aanwezig zijn van nukes. Ik ga dan niet 300ish pagina's extra lezen alleen omdat jij je niet op 1 punt kan concentreren...quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hoe kan ik je nu serieus nemen als je maar 1% van 318 pagina's leest? het gaat om het totaalplaatje, niet om 1 gegeven.
99% is dus volgens jou wel waar.
of jij bent een hardnekkige ontkenner, die altijd maar praat zonder enige onderbouwing.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:08 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De discussie ging toen over het wel of niet aanwezig zijn van nukes. Ik ga dan niet 300ish pagina's extra lezen alleen omdat jij je niet op 1 punt kan concentreren...
Als het totaalpraatje zegt dat er nukes nodig waren, maar de losse elementen allemaal geen bewijs van de aanwezigheid van nukes laten zien, is er iets ernstig mis met je totaalplaatje. Als je oplossing daarvoor is om dan maar te zeggen dat die nukes blijkbaar geen bewijs achter lieten (wat haaks staat op alle natuurkundige kennis op dat gebied) ben je niet beter bezig dan een willekeurige religieus extremist.
gebouw is groot he, zat er niet meschien een lab in met radioactive stoffen?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
of jij bent een hardnekkige ontkenner, die altijd maar praat zonder enige onderbouwing.
het feit is juist dat de gevonden stoffen wijzen op een nucleair proces, als die nukes een geheime ontwikkeling zijn, dan rijkt jouw kennis en dat van je leraar niet zo ver.
dat is dan ook het twistpunt, gewoon blijven staan bij oude kennis en de vooruitgang ontkennen. het gaat juist om het totaalplaatje.
Dus bijv de wetten van Newton kloppen niet meer, omdat Einstein ondertussen iets beters heeft bedacht? Zo werkt het niet. Vorderingen in de natuurkunde moeten nog steeds de oude metingen kunnen verklaren. Als jij zegt dat er een nieuwere versie van die natuurkunde bestaat, dan zal die versie nog steeds de waarnemingen van vroeger moeten verklaren. Dat bij kernwapens bijv neutronen vrijkomen en deze neutronen activatie van omliggende stoffen veroorzaken is zo'n waarneming. Dan kunnen die nukes zo ver ontwikkeld zijn, ze moeten zich nog steeds volgens de natuurkunde gedragen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
of jij bent een hardnekkige ontkenner, die altijd maar praat zonder enige onderbouwing.
het feit is juist dat de gevonden stoffen wijzen op een nucleair proces, als die nukes een geheime ontwikkeling zijn, dan rijkt jouw kennis en dat van je leraar niet zo ver.
dat is dan ook het twistpunt, gewoon blijven staan bij oude kennis en de vooruitgang ontkennen. het gaat juist om het totaalplaatje.
Oude noodverlichting bevat doorgaans tritium. Dat is een radioactieve stofquote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
gebouw is groot he, zat er niet meschien een lab in met radioactive stoffen?
waarom alleen bij deze 3 en niet bij al die andere branden in flats wel dan?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:52 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
In zo'n situatie 'scharniert' het bovenste deel van het gebouw ongeveer rond het onderste deel van die schuine lijnen. Een klein gebouw (of een boom) kan dat wel. Bij grote gebouwen is die structuur gewoon niet sterk genoeg om dat te ondersteunen, en stort dus in.
Zijn die andere begouwen dan ook op een vergelijkbare manier door een vliegtuig of puin geraakt? Het is niet alleen het vuur he. De inslagen in de torens hebben bijvoorbeeld een groot deel van de brandwerende laag losgeslagen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:12 schreef theguyver het volgende:
[..]
waarom alleen bij deze 3 en niet bij al die andere branden in flats wel dan?
dit zijn de enige die zo door brand in elkaar zakten, al die andere zie je gedeeltes afbreken of bepaalde manier gedeeltelijk instorten zoals ik daar boven al heb aan gegeven.
Ooit misschien wel ja, maar sindsdien heb ik wat meer geleerd over statica en andere bouwkundige aspectenquote:het feit is gewoon dat veel mensen het net als ik het gewoon heel apart vinden dat een gebouw op deze manier instort terwijl al die andere gebouwen waarbij branden waren de afeglopen eeuw niet is, ondanks de constructie twijfel ik nog steeds, het is gewoon raar... ik neem aan dat jij er ook wel eens je vraagtekens hij bij gezet.
Ik vind dat ook apart.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:12 schreef theguyver het volgende:
[..]
waarom alleen bij deze 3 en niet bij al die andere branden in flats wel dan?
dit zijn de enige die zo door brand in elkaar zakten, al die andere zie je gedeeltes afbreken of bepaalde manier gedeeltelijk instorten zoals ik daar boven al heb aan gegeven.
het feit is gewoon dat veel mensen het net als ik het gewoon heel apart vinden dat een gebouw op deze manier instort terwijl al die andere gebouwen waarbij branden waren de afeglopen eeuw niet is, ondanks de constructie twijfel ik nog steeds, het is gewoon raar... ik neem aan dat jij er ook wel eens je vraagtekens hij bij gezet.
Expert zou ik mezelf ook niet noemen nee. Weet er gewoon wat van afquote:Op zaterdag 2 maart 2013 04:45 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik vind dat ook apart.
Ik ben niet zo een expert als ATuin-hek lijkt, dus misschien is het daarom.
en weet de juiste filmpjes er bij te pakken...quote:Op zaterdag 2 maart 2013 11:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Expert zou ik mezelf ook niet noemen nee. Weet er gewoon wat van af
http://archives.cnn.com/2(...)/wtc.harddrives.idg/quote:An unexplained surge in transactions was recorded prior to the attacks, leading to speculation that someone might have profited from previous knowledge of the terrorist plot by moving sums of money. But because the facilities of many financial companies processing the transactions were housed in New York's World Trade Center, destroyed in the blasts, it has until now been impossible to verify that suspicion.
Transacties tussen banken is niet hetzelfde als het internet he...quote:Op zondag 3 maart 2013 14:30 schreef polderturk het volgende:
Nog even terug naar het CONVAR verhaal.
CONVAR is een Duits bedrijf dat achterhaalde door het herstellen van beschadigde harde schrijven dat er vlak voor de aanslagen grote bedragen illegaal zijn weggesluisd uit de WTC.
Volgens Terecht zouden de gegevens niet op één plek opgeslagen zijn. Dit laat zien dat hij niet veel kennis van IT heeft. Zie ook de quote en de link hieronder van CNN
[..]
http://archives.cnn.com/2(...)/wtc.harddrives.idg/
De IT infrastructuur van internet software zit meestal als volgt in elkaar.
Er zijn heel veel clients (computers thuis of op kantoor) die verbonden zijn met een applicatieserver (een computer ergens in de serverruimte waar de applicatie op draait). De applicatieserver is dan verbonden aan een database server. Op de database server worden de transacties opgeslagen, en niet op de clients. Vaak staat de database ook op één plek. Vaak is er ook een één op één kopie van de database voor als bijvoorbeeld de database crasht. Echter deze staat vaak ook op dezelfde locatie. Er worden ook backups gemaakt, soms ieder uur of iedere dag die dan fysiek mogelijk op een andere plek opgeslagen word.
Stel iemand logt in op het systeem vlak voor het gebouw vernietigd wordt (na de laatste backup) en hij haalt daar honderden miljoenen euro's weg. De transactie wordt opgeslagen op de database, echter de database wordt volledig vernietigd. Jij kan alleen terugvallen op de backups, echter de transactie die jij hebt uitgevoerd is niet daar terug te vinden. Wie kan er transacties tot 100 miljoen dollar uitvoeren? Niet veel mensen zijn daar bevoegd voor lijkt me. Waarom heeft de FBI Convar verboden nog uitspraken te doen? Waarom is nu het officiele standpunt van de FBI dat het onmogelijk was harde schijven te herstellen? Het is 100% zeker dat ze hierover liegen. Zie de link hieronder.
http://archives.cnn.com/2(...)/wtc.harddrives.idg/
Hetzelfde principe geldt alweer. De data wordt opgeslagen op een database. Als jij op internetbankieren inlogt en je maakt geld over van je eigen bankrekening naar de bankrekening van je vrouw, die een rekening heeft bijvoorbeeld bij een Zwitserse bank, dan vindt er een mutatie plaats op de database van 'jouw' bank, en de database van de bank 'van' jouw vrouw. Dit is ook een transactie tussen banken. Als vervolgens de database van 'jouw' bank vernietigd is, dan is de transactie alleen te zien op de database van de andere bank. Als de andere bank een Zwitserse bankrekening is, dan wordt het heel moeilijk het een en ander te achterhalen. Ik zal nogmaals voor jou de quote van CNN plaatsenquote:Op zondag 3 maart 2013 15:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Transacties tussen banken is niet hetzelfde als het internet he...
http://archives.cnn.com/2(...)0/wtc.harddrives.idgquote:An unexplained surge in transactions was recorded prior to the attacks, leading to speculation that someone might have profited from previous knowledge of the terrorist plot by moving sums of money. But because the facilities of many financial companies processing the transactions were housed in New York's World Trade Center, destroyed in the blasts, it has until now been impossible to verify that suspicion.
Dus nu zeg je zelf al dat de mutatie dus op meerdere systemen moet staanquote:Op zondag 3 maart 2013 17:11 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hetzelfde principe geldt alweer. De data wordt opgeslagen op een database. Als jij op internetbankieren inlogt en je maakt geld over van je eigen bankrekening naar de bankrekening van je vrouw, die een rekening heeft bijvoorbeeld bij een Zwitserse bank, dan vindt er een mutatie plaats op de database van 'jouw' bank, en de database van de bank 'van' jouw vrouw. Dit is ook een transactie tussen banken. Als vervolgens de database van 'jouw' bank vernietigd is, dan is de transactie alleen te zien op de database van de andere bank. Als de andere bank een Zwitserse bankrekening is, dan wordt het heel moeilijk het een en ander te achterhalen. Ik zal nogmaals voor jou de quote van CNN plaatsen
[..]
http://archives.cnn.com/2(...)0/wtc.harddrives.idg
Ja ja inderdaad. Ik had een fout gemaakt. Fouten zijn menselijk. Nu de rest nog. Graag kritiek op de rest. Ben jij het niet eens met de rest wat ik zeg? Ben je het niet eens met CNN?quote:Op zondag 3 maart 2013 17:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dus nu zeg je zelf al dat de mutatie dus op meerdere systemen moet staan
Zo bekend ben ik niet met het systeem achter het bankwezen. Deze fout kon ik er nog wel uithalen door m'n IT kennisquote:Op zondag 3 maart 2013 17:23 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ja ja inderdaad. Ik had een fout gemaakt. Fouten zijn menselijk. Nu de rest nog. Graag kritiek op de rest. Ben jij het niet eens met de rest wat ik zeg? Ben je het niet eens met CNN?
Ben jij het er wel mee eens dat de Convar zaak voorkennis van de aanslagen van 9/11 aantoont?quote:Op zondag 3 maart 2013 17:40 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zo bekend ben ik niet met het systeem achter het bankwezen. Deze fout kon ik er nog wel uithalen door m'n IT kennis
Ja, want als je weer dat er aanslagen gepleegd zullen worden, dan haal je vlak voordat ze gepleegd worden al je geld weg, en niet al veel eerder.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:46 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ben jij het er wel mee eens dat de Convar zaak voorkennis van de aanslagen van 9/11 aantoont?
Ik denk van wel.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:46 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ben jij het er wel mee eens dat de Convar zaak voorkennis van de aanslagen van 9/11 aantoont?
Stel jij hebt door jouw positie toegang tot een rekening van de bank. Jij kan een illegale transactie doen van de rekening van de bank (waar jij wel toegang tot hebt, maar waarvan jij niet de eigenaar bent) naar jouw EIGEN rekening in bijvoorbeeld Zwitserland. Jij haalt dan het geld van anderen weg, en niet je eigen geld. Als jij vlak voor de vernietiging van de servers het geld weghaalt, dan wordt het bewijs vernietigd.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:47 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ja, want als je weer dat er aanslagen gepleegd zullen worden, dan haal je vlak voordat ze gepleegd worden al je geld weg, en niet al veel eerder.
Wat TitusPullo zegt. Het lijkt me geen conclusie die je uit de aanwezige gegevens kan trekken. Je moet dan bijv ook weten hoe vaak dergelijke transactie pieken voorkomen. Kan best toeval zijn geweest dat er net 1tje samenviel met de aanslag. Start van de werkdag etcquote:Op zondag 3 maart 2013 17:46 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat er mensen waren met voorkennis lijkt mij met of zonder onderzoek sowieso een feit. Het terroristen clubje achter deze aanslag was uiteraard op de hoogte dat 9/11 ging gebeuren. Lijkt mij niet meer dan logisch dat je daar dan ook direct een slaatje uit probeert te slaan om zodoende je terroristische netwerk te kunnen financieren.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:46 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ware het niet dat zoals de praktijk ook uitwijst je geen garantie had dat het bewijs daadwerkelijk vernietigd zou worden.quote:Op zondag 3 maart 2013 18:06 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als jij vlak voor de vernietiging van de servers het geld weghaalt, dan wordt het bewijs vernietigd.
Bron: http://www.911myths.com/html/put_options.htmlquote:Although there were high volumes traded on these days, for instance, they weren’t as exceptionally high as some sites like to claim. Here’s one analysis.
There were very good reasons to sell American Airlines shares, too, as they’d just announced a string of bad news. Read more here.
United Airlines stocks were falling in price, too. If investors anticipated they were about to release bad results then their put options would also be worth buying (although keep in mind that the UAL put volumes weren’t the highest in the year anyway). Here’s our thoughts.
[..]
The market was in bad shape in the summer and early fall, and you know there were a lot of people who believed that there would be a sell-off in the market long before Sept. 11. For instance, American Airlines was at $40 in May and fell to $29 on Sept. 10; United was at $37 in May and fell to $31 on Sept. 10. These stocks were falling anyway, and it would have been a good time to short them.
[..]
"A single U.S.-based institutional investor with no conceivable ties to al Qaeda purchased 95 percent of the UAL puts on September 6 as part of a trading strategy that also included buying 115,000 shares of American on September 10...
Similarly, much of the seemingly suspicious trading in American on September 10th was traced to a specific U.S.-based options trading newsletter, faxed to its subscribers on Sunday, September 9, which recommended these trades".
[..]
De convar zaak heeft niets met de handel in aandelen of derivaten te maken. Dat staat er helemaal lis van. Het heeft te maken met financiele transacties.quote:Op zondag 3 maart 2013 18:45 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Bron: http://www.911myths.com/html/put_options.html
In het bericht boven jouw bericht heb ik het argument van TitusPullo van tafel geveegd. Lees het volgende van de CNN link. Het ging niet om één transactie, maar om heel veel transacties.quote:Op zondag 3 maart 2013 18:08 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat TitusPullo zegt. Het lijkt me geen conclusie die je uit de aanwezige gegevens kan trekken. Je moet dan bijv ook weten hoe vaak dergelijke transactie pieken voorkomen. Kan best toeval zijn geweest dat er net 1tje samenviel met de aanslag. Start van de werkdag etc
quote:An unexplained surge in transactions was recorded prior to the attacks, leading to speculation that someone might have profited from previous knowledge of the terrorist plot by moving sums of money
Nou wat van tafel geveegd...quote:Op zondag 3 maart 2013 20:38 schreef polderturk het volgende:
[..]
In het bericht boven jouw bericht heb ik het argument van TitusPullo van tafel geveegd. Lees het volgende van de CNN link. Het ging niet om één transactie, maar om heel veel transacties.
[..]
Ik heb het inderdaad van tafel geveegd. Lees het nog maar eens hieronder. TitusPullo heeft het over het weghalen van je EIGEN geld. Dat kan je inderdaad beter ruim van te voren doen. Ik heb het over het wegsluizen van geld van een ANDER naar je eigen rekening. Als je wil dat de bewijzen vernietigd worden, dan zorg je ervoor dat de transactie plaatsvind VLAK VOOR de vernietiging van de database.quote:Op zondag 3 maart 2013 21:57 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nou wat van tafel geveegd...En ik schrijf toch ook niet over 1 transactie?
Stel jij hebt door jouw positie toegang tot een rekening van de bank. Jij kan een illegale transactie doen van de rekening van de bank (waar jij wel toegang tot hebt, maar waarvan jij niet de eigenaar bent) naar jouw EIGEN rekening in bijvoorbeeld Zwitserland. Jij haalt dan het geld van anderen weg, en niet je eigen geld. Als jij vlak voor de vernietiging van de servers het geld weghaalt, dan wordt het bewijs vernietigd.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:47 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ja, want als je weer dat er aanslagen gepleegd zullen worden, dan haal je vlak voordat ze gepleegd worden al je geld weg, en niet al veel eerder.
Ah, ik haal twee zaken doorelkaar. Kan soms verwarrend zijn al die verschillende complot theorien. Beschouw het maar als antwoord op / verklaring voor onderstaande reactie van Greyquote:Op zondag 3 maart 2013 20:32 schreef polderturk het volgende:
[..]
De convar zaak heeft niets met de handel in aandelen of derivaten te maken. Dat staat er helemaal lis van. Het heeft te maken met financiele transacties.
Wat betreft Convar, op pagina van CNN waar je paar keer de URL van hebt gepost staat:quote:Op zondag 3 maart 2013 17:58 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik denk van wel.
Een ander aanwijzing is de grote hoeveelheid tegenopties op aandelen van de vliegmaatschappijen. Een onbekende groep mensen wedde tégen de Verenigde Staten en heeft daar flink van geprofiteerd.
Bron: http://archives.cnn.com/2(...)/wtc.harddrives.idg/quote:When Convar discovers encryption keys on a drive, indicating a financial record, it saves the information and hands it over to its U.S. clients, who are in turn cooperating with the FBI, he said.
Kennelijk heeft CONVAR wel die informatie gehad. Anders hadden ze het niet gepubliceerd. Hoe ze de bedragen achterhaald hebben moet je aan CONVAR vragen. Het gaat ook niet alleen om de hoeveelheid. Het gaat ook om ILLEGALE transacties. Zie de Zembla video.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:11 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ah, ik haal twre zaken doorelkaar. Kan soms verwarrend zijn al die verschillende complot theorien. Beschouw het maar als antwoord op / verklaring voor onderstaande reactie van Grey
[..]
Wat betreft Convar, op pagina van CNN waar je paar keer de URL van hebt gepost staat:
[..]
Bron: http://archives.cnn.com/2(...)/wtc.harddrives.idg/
Volgens CNN heeft Convar dus helemaal niet inhoudelijk inzage gehad, maar enkel encryptie sleutels kunnen achterhalen wat een indicicatie (dus mogelijk) is dat het om een financiele transactie gaat.
Dan vraag ik mij af waar die medewerker van Convar het bedrag van 100 miljoen dollar aan credit card transacties vandaan haalt (d.w.z, als die info bij Convar vandaan komt) en hoe Convar weet dat dit meer dan normaal is. 100 miljoen dollar lijkt mij heel erg weinig op totale hoeveelheid aan credit card transactief op een dag. Is daar meer info over?
1. Waar komt het bedrag van die 100 miljoen dollar vandaan?
2. Is dat 100 miljoen meer dan normaal? En zo ja, hoeveel procent meer dan normaal?
3. Hoe komt Convar aan die info? Was enkel een onderaannemer en volgens CNN kon Convar alleen encryptie sleutels vinden maar niet inhoudelijk transacties bekijken.
Heb je een bron van die publicatie? Ik kom wel interviews tegen en lees zaken zoals:quote:Op zondag 3 maart 2013 22:28 schreef polderturk het volgende:
[..]
Kennelijk heeft CONVAR wel die informatie gehad. Anders hadden ze het niet gepubliceerd.
Bron: http://911blogger.com/new(...)ve-recoveries-convarquote:"The suspicion is that inside information about the attack was used to send financial transaction commands and authorizations in the belief that amid all the chaos the criminals would have, at the very least, a good head start,'' said Convar director Peter Henschel.
"Of course it is also possible that there were perfectly legitimate reasons for the unusual rise in business volume,'' he told Reuters in an interview.
"It could turn out that Americans went on an absolute shopping binge on that Tuesday morning. But at this point there are many transactions that cannot be accounted for,'' Henschel said.
"Not only the volume but the size of the transactions was far higher than usual for a day like that. There is a suspicion that these were possibly planned to take advantage of the chaos.''
Ik zit te zoeken naar het persbericht van Convar om te kijken wat er nou precies in stond, maar ik kan het niet vinden.quote:1. Waar komt het bedrag van die 100 miljoen dollar vandaan?
2. Is dat 100 miljoen meer dan normaal? En zo ja, hoeveel procent meer dan normaal?
3. Hoe komt Convar aan die info? Convar was slechts enkel een onderaannemer en volgens CNN kon Convar alleen encryptie sleutels vinden maar niet inhoudelijk transacties bekijken.
Wat is dat nou voor een onzin. Juist iemand die niet zomaar direct alles voor waarheid aanneemt (in tegendeel zelfs) zou zich achter de oren moeten krabben en afvragen hoe het nu echt zit. Of is het bij jou zo dat als het past ofwel aansluit bij een voorafingenomen standpunt je het wel best vindtquote:Hoe ze de bedragen achterhaald hebben moet je aan CONVAR vragen.
Die had ik gezien. Maar gezien de andere informatie en interviews op het internet vraag ik mij af of hij het woordje "illigal" die de interviewer min of meer terloops liet vallen wel goed verstaan en goed begrepen heeft. En zo ja, dan zou ik toch echt een onderbouwing willen zien dat het om illegale transacties gaat willen zien en in welke mate.quote:Het gaat ook niet alleen om de hoeveelheid. Het gaat ook om ILLEGALE transacties. Zie de Zembla video.
De eventuele beweegredenen van de FBI ken ik niet. Hoe, wat waarom FBI doet wat ze doen weet ik niet aangezien het mij sowieso al niet duidelijk is wat Convar wel en niet heeft weten te achterhalen.quote:Ze mochten van de FBI er niets meer over zeggen en het officiele standpunt van de FBI is dat het niet mogelijk is harde schijven te herstellen. Als er niets aan de hand is, zoals jij suggereert, zou de FBI zeggen "we hebben de harde schijven bestudeerd en er is niets aan de hand" in plaats van te ontkennen dat de harde schijven gerestaureerd zijn.
Ik ga uit van het gebruik van vliegtuigen omdat het bewijs daarop wijst. Zeker als je de harde schijven die Convar heeft onderzocht als bewijs ziet kun je er imo niet onderuit dat er sprake was van vliegtuigen. Over je bewering dat een aluminium vliegtuig nooit de stalen kolommen van het WTC zou hebben kunnen penetreren, jij kan dit vast wel voor me narekenen. Om het je makkelijk te maken heb ik de benodigde vergelijkingen al voor je op een rijtje gezet:quote:Op maandag 4 maart 2013 01:17 schreef padvinder7 het volgende:
hoe kan je ooit tot een eerlijke conclusie over dit onderwerp komen als je nog steeds aanneemt dat er vliegtuigen zijn gebruikt, het is algemeen bekend dat dat onmogelijk geweest zou zijn en de videos zijn vervalst.... een alluminium vliegtuig kan met de gegeven snelheid niet eens de eerste stalen kolommen penetreren laat staat er met de neus intact aan de andere kant uitkomen, een vliegtuig dat type kan niet eens de gegeven snelheid behalen op zeeniveau is bewezen door vliegtuig experts, de eerste vleugel die het gebouw "raakte" had het vliegtuig in de tegenover gestelde richting moeten laten vliegen, dan heb je de Wet van Newton, Law of Motion, waar er een gelijke schade word aangericht aan beide objecten, het vliegtuig zou alle kanten op exploderen op straat en het zou een ware catastrophe zijn, onderdelen OVERAL, een vliegtuig heeft meer dan een miljoen onderdelen en wat hebben we gezien? een motor deel wat niet eens van dat type vliegtuig bleek te zijn verder NiKS, het vliegtuig lijkt IN het gebouw te verdwijnen en dat moesten ze ook zo laten lijken om later te verklaren hoe die gebouw tot stof instorten, in vrijeval, word wakker en zet je televisie uit, youtube 9/11 no plane
Als het je lukt zou je de eerste FOK!er zijn. En ik heb dit sommetje al aan heel wat FOK!ers voorgelegd.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:05 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik heb Lambiekje al eens de benodigde vergelijkingen gegeven waarmee hij zijn claim kan uitrekenen maar daar heeft hij niet op gereageerd.![]()
Ik zal het nog maar eens herhalen: bij de inslag van de vliegtuigen draait het om 2 dingen: de impuls die het vliegtuig kan overbrengen op de gevelkolommen, en de druk die op de gevelkolommen komt te staan door de impact van het vliegtuig. Beide grootheden moeten de maximaal toelaatbare grens van die van de gevelkolommen overschrijden om de gevelkolommen te laten falen.
Voor de impuls geldt:
I=m*dv=F*dt=rho*A*L*v
Waarin m, de massa van het vliegtuig is, dv=v de snelheid van het vliegtuig, rho de dichtheid van het vliegtuigmateriaal, A het contactoppervlak van het vliegtuig met de gevelkolom, L de 'diepte' van het vliegtuig. Aangezien een vliegtuig een nogal varierend profiel heeft, is het het makkelijkste om deze berekening te maken met een onderdeel van een vliegtuig die je kunt beschouwen als een redelijk uniform object met gelijke eigenschappen. De turbine bijv, of de brandstof.
De druk p leiden we af uit de impulsvergelijking:
F=(rho*A*L*v)/dt=(rho*A*L*v)/(L/v)=rho*A*v^2
p=F/A=rho*A*v^2/A=rho*v^2
We hebben de volgende gegevens nodig om de impuls en druk te kunnen bepalen, en of die groot genoeg zijn om de geobserveerde schade te kunnen veroorzaken:
- de snelheid van het vliegtuig
- de dichtheid, diepte en de hoogte van het betreffende vliegtuigonderdeel
- de breedte van een gevelkolom
- de maximaal toelaatbare druk en maximaal toelaatbare impuls van een gevelkolom (wrs A36 staal).
Deze vergelijkingen geven een grove benadering van het probleem, je kunt er de ordegrootte van de krachten die in het spel zijn mee schatten. En dat is in principe voldoende als je wilt weten of het mogelijk is. Als je exacter wilt gaan bepalen hoe de vliegtuigen in de torens hebben weten te boren moet je eigenlijk met FEM-analyse aan de slag. Wat overigens ook gedaan is door NIST en enkele universiteiten.
Dat lijkt me ook een lastige om te vinden, gezien die doorgaans toch wel van slechtere kwaliteit zijn...quote:Op maandag 4 maart 2013 01:08 schreef theguyver het volgende:
@tuinhekje had je al wat amateur beelden gevonden van vliegtuig 2? ik ben nog ff aan zoeken geweest maar kom niet anders als nieuws zenders of journalisten filmpjes tegen.
Dat ligt eraan. Het ging hier om transacties met creditcards geloof ik, als je uitgaat van een creditcardlimiet van 5.000 dollar zou je in totaal 20.000 creditcardaccounts moeten leegtrekken om tot een bedrag van 100 miljoen dollar te komen. Dat lijkt me nogal een flinke klus dat bovendien wel moét opvallen, als je bestaande creditcardaccounts gebruikt. Een andere manier is om het creditcardlimiet van enkele kaarten aan te passen. Ik weet niet wat voor een bevoegdheid je daarvoor nodig bent.quote:Op maandag 4 maart 2013 01:20 schreef polderturk het volgende:
Vraag aan Dlocks en Terecht,
WIE zou in een bank de bevoegdheden hebben dergelijke grote transacties te doen? Kunnen heel veel medewerkers transacties van miljoenen dollars uitvoeren? Of is dat maar een beperkt aantal mensen? Is het maar een handjevol mensen?
Met welke van de tien onware claims die je uitkraamt wil je als eerste beginnen?quote:Op maandag 4 maart 2013 01:17 schreef padvinder7 het volgende:
hoe kan je ooit tot een eerlijke conclusie over dit onderwerp komen als je nog steeds aanneemt dat er vliegtuigen zijn gebruikt, het is algemeen bekend dat dat onmogelijk geweest zou zijn en de videos zijn vervalst.... een alluminium vliegtuig kan met de gegeven snelheid niet eens de eerste stalen kolommen penetreren laat staat er met de neus intact aan de andere kant uitkomen, een vliegtuig dat type kan niet eens de gegeven snelheid behalen op zeeniveau is bewezen door vliegtuig experts, de eerste vleugel die het gebouw "raakte" had het vliegtuig in de tegenover gestelde richting moeten laten vliegen, dan heb je de Wet van Newton, Law of Motion, waar er een gelijke schade word aangericht aan beide objecten, het vliegtuig zou alle kanten op exploderen op straat en het zou een ware catastrophe zijn, onderdelen OVERAL, een vliegtuig heeft meer dan een miljoen onderdelen en wat hebben we gezien? een motor deel wat niet eens van dat type vliegtuig bleek te zijn verder NiKS, het vliegtuig lijkt IN het gebouw te verdwijnen en dat moesten ze ook zo laten lijken om later te verklaren hoe die gebouw tot stof instorten, in vrijeval, word wakker en zet je televisie uit, youtube 9/11 no plane
dan nog ik kan er serieus geen 1 vinden, vind zo gek dat niemand zijn camera richt op een gebouw.. zeker het wtc als het in de brand staat.. en als ik een gokje moet geven waren er op dat moment vast wel klere lading japanners in de stad die, zowat alles op film vast leggen.. er zat namelijk 20 min bijna tussen de eerste en 2e vliegtuig als ik het gezien had dat gebouw in de fik staat.. zeker zo'n bekende als het wtc wat je bijna van elke hoek van de stad kan zien... was ik het wel ff aan een filmen ... als toerist jazeker..quote:Op maandag 4 maart 2013 01:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook een lastige om te vinden, gezien die doorgaans toch wel van slechtere kwaliteit zijn...
Ik denk dat je van dit soort dingen vooral kan concluderen dat als je met de verkeerde info en/of aannamens begint, je tot verkeerde conclusies komt.quote:Op maandag 4 maart 2013 01:17 schreef padvinder7 het volgende:
Dat is vast wel te automatiseren lijkt me.quote:Op maandag 4 maart 2013 01:36 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Het ging hier om transacties met creditcards geloof ik, als je uitgaat van een creditcardlimiet van 5.000 dollar zou je in totaal 20.000 creditcardaccounts moeten leegtrekken om tot een bedrag van 100 miljoen dollar te komen. Dat lijkt me nogal een flinke klus dat bovendien wel moét opvallen, als je bestaande creditcardaccounts gebruikt. Een andere manier is om het creditcardlimiet van enkele kaarten aan te passen. Ik weet niet wat voor een bevoegdheid je daarvoor nodig bent.
Iets anders wat ik me net bedacht. De plegers hiervan moeten dan wel met samengeknepen billen hebben gezeten dat er geen systeembeheerder was die zo snugger was om nog even snel een off-site backup te starten. Bijv toen de vliegtuigen er net in vlogen.quote:Op maandag 4 maart 2013 11:08 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat is vast wel te automatiseren lijkt me.
Met goed delegeren en de bijkomende shock voorkom je dat wel.quote:Op maandag 4 maart 2013 11:41 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Iets anders wat ik me net bedacht. De plegers hiervan moeten dan wel met samengeknepen billen hebben gezeten dat er geen systeembeheerder was die zo snugger was om nog even snel een off-site backup te starten. Bijv toen de vliegtuigen er net in vlogen.
het is niet de eerste keer dat in New York een groot vliegtuig een gebouw raakt.quote:Op maandag 4 maart 2013 01:17 schreef padvinder7 het volgende:
rho is variabel, omdat het vliegtuig uit verschillende materialen bestaat, verder is gevelkolom ook variabel omdat het vliegtuig ook nog zogenaamd door een verdiepingsvloer heen vloog.quote:Op maandag 4 maart 2013 01:33 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik ga uit van het gebruik van vliegtuigen omdat het bewijs daarop wijst. Zeker als je de harde schijven die Convar heeft onderzocht als bewijs ziet kun je er imo niet onderuit dat er sprake was van vliegtuigen. Over je bewering dat een aluminium vliegtuig nooit de stalen kolommen van het WTC zou hebben kunnen penetreren, jij kan dit vast wel voor me narekenen. Om het je makkelijk te maken heb ik de benodigde vergelijkingen al voor je op een rijtje gezet:
[..]
Als het je lukt zou je de eerste FOK!er zijn. En ik heb dit sommetje al aan heel wat FOK!ers voorgelegd.
Neem dan een acceptabel gemiddelde of zo, als je het simpel wil houden. Is niet eens zo hard nodig voor de vraag of ze door de gevel kunnen.quote:Op maandag 4 maart 2013 15:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
rho is variabel, omdat het vliegtuig uit verschillende materialen bestaat, verder is gevelkolom ook variabel omdat het vliegtuig ook nog zogenaamd door een verdiepingsvloer heen vloog.
En je moet ook nog eens kijken naar hoeveel illegale creditcard transacties er op een normale dag plaatsvinden.quote:Op maandag 4 maart 2013 01:36 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Het ging hier om transacties met creditcards geloof ik, als je uitgaat van een creditcardlimiet van 5.000 dollar zou je in totaal 20.000 creditcardaccounts moeten leegtrekken om tot een bedrag van 100 miljoen dollar te komen. Dat lijkt me nogal een flinke klus dat bovendien wel moét opvallen, als je bestaande creditcardaccounts gebruikt. Een andere manier is om het creditcardlimiet van enkele kaarten aan te passen. Ik weet niet wat voor een bevoegdheid je daarvoor nodig bent.
Is in het vorige draadje al aan bod geweest:quote:Op maandag 4 maart 2013 20:31 schreef polderturk het volgende:
Zie hier de ineenstorting van WTC7. Dit gebouw is NIET geraakt door een vliegtuig en is die dag toch ineengestort.
Bekijk de volgende video
Brandweer: "We are walking back. The building is about to blow up"
Een getuige zegt "The fire department. And they did use the word "We're going to have to bring it down""
andere getuige: "It looked like a shock wave ripping through the building, and the windows all busted out. About a second later the bottom floor caved out. The building followed after that"
Op 3:15 zegt een reporter dat het gebouw MOEDWILLIG is vernietigd
De BBC kondigt het ineenstorten van WTC7 20 minuten van te voren aan.
Het artikel gaat nergens in op de quotes die ik heb geplaatst. Waarom zegt de brandweer "We are walking back. The building is about to blow up"quote:Op maandag 4 maart 2013 20:42 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Is in het vorige draadje al aan bod geweest:
http://www.debunking911.com/pull.htm
Het bebouw was wel geraakt door grote brokken rondvliegend puin, plus het heeft een aantal uren ongecontroleerd in de brand gestaan. De brandweer zag het al een tijd aankomen ja, dat het mis zou gaan. Gebouw stond scheef, muren waren in een bolling aan het trekken etc.quote:Op maandag 4 maart 2013 20:31 schreef polderturk het volgende:
Zie hier de ineenstorting van WTC7. Dit gebouw is NIET geraakt door een vliegtuig en is die dag toch ineengestort.
je fantaseert wel wat bij elkaar, grote brokken rondvliegend puin? waar kwamen die dan vandaan?quote:Op maandag 4 maart 2013 21:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het bebouw was wel geraakt door grote brokken rondvliegend puin, plus het heeft een aantal uren ongecontroleerd in de brand gestaan. De brandweer zag het al een tijd aankomen ja, dat het mis zou gaan. Gebouw stond scheef, muren waren in een bolling aan het trekken etc.
Ik denk dat de kosmonauten van Von Daeniken ermee aan het strooien waren.quote:Op maandag 4 maart 2013 21:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je fantaseert wel wat bij elkaar, grote brokken rondvliegend puin? waar kwamen die dan vandaan?
Lijkt mij ''figure of speech" oftewel bij wijze van spreken. Lijkt mij in een dergelijke situatie niet zo vreemd.quote:Op maandag 4 maart 2013 21:03 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het artikel gaat nergens in op de quotes die ik heb geplaatst. Waarom zegt de brandweer "We are walking back. The building is about to blow up"
Waar ze op in gaan is de uitspraak "pull it". Daar zijn volgens ook opnames van. Zijn die er ook van "bring it down"? Misschien dat die getuige het in de extreme chaos verkeerd heeft gehoord of verkeerd heeft onthouden. Als je twee rode auto's opelkaar laat botsen en je vraagt aan getuigen wat de kleur van de auto's was zal niet iedere getuige 'rood' zeggen. Getuige verklaringen zijn wat dat betreft helaas zeer onbetrouwbaar.quote:Ook gaan ze niet op een getuige die zegt: "The fire department. And they did use the word "We're going to have to bring it down""
Ook hier getuigenverklaring, maar geen beelden. Wat je wel op de beelden ziet is dat het instorten bovenaan begon.quote:Andere getuige: "It looked like a shock wave ripping through the building, and the windows all busted out. About a second later the bottom floor caved out. The building followed after that"
Omdat het ene gebouw niet het andere is?quote:Bovendien vind ik het argument die ze voor de BBC video gebruiken bijzonder zwak. Ze geven aan dat brandweer wist dat het gebouw zou instorten. De video en de quotes die ik heb geplaatst die tonen dat inderdaad aan. Hoe kan de brandweer zo snel een experts analyse geven? Hoe kunnen ze dat zo snel voorspellen? Waarom konden ze dat niet van andere gebouwen voorspellen?
Persoonlijk vind ik dat een logische verklaring. En je hebt onderstaande er niet bij gezet:quote:Het onderste heb ik van jouw link gekopieerd
http://www.debunking911.com/pull.htm
What most likely, logically happened: While investigating and updating information on the collapse of the towers, someone at the BBC was given a report/press release that building 7 was going to collapse. [Edit: we now know they were monitoring the news from different outlets and that's where they learned of building 7.] According to the fire department, by 2:00PM they knew the building would soon collapse. Reporters KNEW this well before the collapse because there are videos of reporters talking about it before it happened. So we KNOW reporters were given information on WTC 7's imminent demise. We can conclude from this evidence that the fire department relayed information to reporters that the building was going to collapse. By the time the report reached the reporter at the BBC, it may have simply been miscommunicated from "About to collapse" to "Has collapsed". [b]She even starts out by saying "Details are very, very sketchy". That alone should put this to rest. She didn't say 'Sketchy'. She didn't say 'very sketchy'. She said "very, very sketchy".[/b]
Conspiracy theorists say World Trade Center 7 is the best proof for controlled demolition because it wasn't hit by airliners and only had a few fires. They also claim that there was a confession from the building owner who said he "pulled" it. But this is deceptive because while building 7 wasn't hit by an airliner, it was hit by the large perimeter columns of the Tower collapse. It was 400 ft away but the towers were more than 1300 ft tall. As the tower peeled open, it easily tilted over to reach building 7. Below is evidence showing that conspiracy theorists are wrong.quote:Op maandag 4 maart 2013 21:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je fantaseert wel wat bij elkaar, grote brokken rondvliegend puin? waar kwamen die dan vandaan?
gebouw stond scheef? waar dan, bollende muren? in een stalen gebouw...
toch ben ik ervan overtuigd dat het een CD was, it is what it is....quote:Op maandag 4 maart 2013 21:53 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Conspiracy theorists say World Trade Center 7 is the best proof for controlled demolition because it wasn't hit by airliners and only had a few fires. They also claim that there was a confession from the building owner who said he "pulled" it. But this is deceptive because while building 7 wasn't hit by an airliner, it was hit by the large perimeter columns of the Tower collapse. It was 400 ft away but the towers were more than 1300 ft tall. As the tower peeled open, it easily tilted over to reach building 7. Below is evidence showing that conspiracy theorists are wrong.
Meer info plus plaatjes op: http://www.debunking911.com/pull.htm
-edit-
Hier alvast plaatje
[ afbeelding ]
Wat dacht van die twee torens die een aantal uren daarvoor in waren gestort...quote:Op maandag 4 maart 2013 21:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gebouw stond scheef? waar dan, bollende muren? in een stalen gebouw...
Van WTC 7 weet ik dat niet. Maar bij 1 en/of 2 was iniedergeval wel het geval. Ook duidelijk te zien op beeldmateriaal en is besproken in het vorige draadje. Er is vast wel iemand die het speciaal voor jou nog een keer wil postenquote:Op maandag 4 maart 2013 21:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waar dan, bollende muren? in een stalen gebouw...
Zodra je het onomstotelijk kan bewijzen 'geloof' ik het ookquote:Op maandag 4 maart 2013 21:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
toch ben ik ervan overtuigd dat het een CD was, it is what it is....
quote:Op maandag 4 maart 2013 21:59 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat dacht van die twee torens die een aantal uren daarvoor in waren gestort...
en wat is bewijs voor jou?quote:Op maandag 4 maart 2013 22:02 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Zodra je het onomstotelijk kan bewijzen 'geloof' ik het ook
Zeg, zou jij niet wat langer stil moeten staan bij die creditcardtransacties? Wat denk jij nu wat dat allemaal te betekenen heeft? Wat heb je ervan geleerd?quote:Op maandag 4 maart 2013 20:31 schreef polderturk het volgende:
Bekijk de volgende video
Brandweer: "We are walking back. The building is about to blow up"
Een getuige zegt "The fire department. And they did use the word "We're going to have to bring it down""
andere getuige: "It looked like a shock wave ripping through the building, and the windows all busted out. About a second later the bottom floor caved out. The building followed after that"
Op 3:15 zegt een reporter dat het gebouw MOEDWILLIG is vernietigd
De BBC kondigt het ineenstorten van WTC7 20 minuten van te voren aan.
Heb jij dat sommetje nu al eens opgelost, meneer de denker?quote:Op maandag 4 maart 2013 15:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
rho is variabel, omdat het vliegtuig uit verschillende materialen bestaat, verder is gevelkolom ook variabel omdat het vliegtuig ook nog zogenaamd door een verdiepingsvloer heen vloog.
flikker toch op met je sommen van 3 jaar geleden, ik hoop gewoon dat je geen wetenschappelijk studie doet, want dan is het einde zoek!quote:Op maandag 4 maart 2013 23:09 schreef Terecht het volgende:
[..]
Heb jij dat sommetje nu al eens opgelost, meneer de denker?
Want sommen van meer dan x jaar geleden zijn niet meer geldig?quote:Op maandag 4 maart 2013 23:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
flikker toch op met je sommen van 3 jaar geleden, ik hoop gewoon dat je geen wetenschappelijk studie doet, want dan is het einde zoek!
Hey, in tegenstelling tot jou zijn de wetenschappers hier wel bereid berekeningen te doen om te kijken of hun claims kloppen.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
flikker toch op met je sommen van 3 jaar geleden, ik hoop gewoon dat je geen wetenschappelijk studie doet, want dan is het einde zoek!
wetenschappers? oplichters bedoel je, die faalhazen liegen een heel nist rapport bij elkaarquote:Op maandag 4 maart 2013 23:14 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hey, in tegenstelling tot jou zijn de wetenschappers hier wel bereid berekeningen te doen om te kijken of hun claims kloppen.
Ik had het over o.a. atuin -.-quote:Op maandag 4 maart 2013 23:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wetenschappers? oplichters bedoel je, die faalhazen liegen een heel nist rapport bij elkaar
en gaan ze elkaar nog verdedigen ook, de zielige mietjes.
Que?quote:Op maandag 4 maart 2013 23:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Zo sprak Copernicus.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
flikker toch op met je sommen van 3 jaar geleden
Denk dat de gebouwen wel duurder zijn dan 3.5 miljardquote:Op dinsdag 5 maart 2013 08:49 schreef theguyver het volgende:
ik vat weinig van dat credit card gedoe waar jullie het over hebben.
maar wat ook wel appart is ..
Larry Silverstein
Larry A. Silverstein (Bedford-Stuyvesant, Brooklyn, New York, 30 mei 1931) is een Amerikaanse onroerendgoedhandelaar en directeur van Silverstein Properties Inc. Hij was nog geen twee maanden de eigenaar van het World Trade Center ten tijde van de terroristische aanslagen op 11 september 2001.
Het lease-contract had betrekking op de WTC-torens één, twee, vier en vijf, en ongeveer 39.500 m2 kantoorruimte. Silverstein betaalde zelf $14 miljoen aan eigen geld voor het contract. De overeenkomst omvatte ook het recht van Silverstein, zijnde leaseholder, om de gebouwen te herbouwen, mochten ze verwoest worden.
Nadat de deal gesloten was, verzekerde hij de WTC-gebouwen. De verzekeringspolis werd ondertekend door 24 verzekeringsaanbieders voor een totaal van 3,55 Miljard US dollar per geval van zaakschade. Dit is later punt van discussie gebleken tussen Silverstein en de verzekeringsmaatschappijen, omdat Silverstein de aanslagen als 2 gevallen zag (per inslag van een vliegtuig één geval van schade), en de verzekeringsmaatschappijen de beide vliegtuiginslagen als één geval bekeken.
kerel heeft echt verschrikkelijk veel geld gehad..
vast wel, maar 14 miljoen betalen en 3,55 miljard terug krijgen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 00:51 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Denk dat de gebouwen wel duurder zijn dan 3.5 miljard
Letwel dat het om een contract ging om het gebouw te mogen huren. Dat is dus exlusief de jaarlijkse huur van 120 miljoen dollar per jaar. En dit 'hoest' hij op dit moment nog steeds ieder jaar op om het recht om te mogen herbouwen te behouden. Althans, dat begrijp ik uit onderstaande tekst op Wikipedia.quote:Op woensdag 6 maart 2013 00:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
vast wel, maar 14 miljoen betalen en 3,55 miljard terug krijgen.
en ... tja tijdstip, 2 maand voor de aanslag..
http://en.wikipedia.org/wiki/Larry_Silversteinquote:As leaseholder of buildings One, Two, Four and Five, Silverstein had the legal right to rebuild the buildings, including 1 World Trade Center at the World Trade Center site which would later be designated as building One, and while the site remains unoccupied, he continues to pay $10 million per month in rent to the Port Authority of New York and New Jersey.
kostenplaatje weer terug is 30 jaar.quote:Op woensdag 6 maart 2013 01:45 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Letwel dat het om een contract ging om het gebouw te mogen huren. Dat is dus exlusief de jaarlijkse huur van 120 miljoen dollar per jaar. En dit 'hoest' hij op dit moment nog steeds ieder jaar op om het recht om te mogen herbouwen te behouden. Althans, dat begrijp ik uit onderstaande tekst op Wikipedia.
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Larry_Silverstein
En meer info over kosten en baten: http://www.911myths.com/html/windfall.html'
oke wat wil je hier precies mee aangeven?quote:Op woensdag 6 maart 2013 13:33 schreef Tingo het volgende:
Eenvoudig uitleggen by Simon Shack op September Clues forum:
http://www.cluesforum.info/viewtopic.php?f=17&t=1545
"HEY, WHAT ABOUT THE HUNDREDS OF THOUSANDS OF EYEWITNESSES?"
"I mean come on, Simon - there are 8 million people living in New York City! And they all failed to see the planes???"
The above have to be the most common questions/objections I get from 'the man on the street' - when they first hear about September Clues. As I point out that NYC is full of high rise buildings, people will usually agree that this fact would have greatly restricted any clear view of the Twin Towers to street dwellers inside Manhattan. Naturally, the next question is: "Hey, but what about the people across the river?"
So I'm posting this short video - (filmed from Brooklyn Heights at 9AM on Dec16 2011) - to make a small point which, I hope, will serve as some sort of reality check to the honest reader/viewer/thinker. To be sure, this particular Brooklyn promenade would have been one of the most ideal vantage points for anyone to witness the crucial events of 9/11 (what with the alleged "incoming/crashing airliners" and whatnot):
full link:
Ok, granted: we are in the cold month of December here - so we can't really compare it to a milder September morning. But still : how many people do we see in this video? Tens of thousands? No. Thousands? No. Hundreds? No. How many can you see? Five? Six?
And once again, I fully realize this is a cool December morning - and that a sunny September morning would attract many more people to this promenade (which one could rightly call "the 9/11 grandstands"). However, I hope my point is clear - and that we should all re-adjust in our brains the notion of those huge onlooking crowds that we all visualized (myself included) as the mayhem played out in our TV-sets that day...
de meesten gebruiken de 2 wtc torens als orientatie punt.quote:Op woensdag 6 maart 2013 18:41 schreef oompaloompa het volgende:
Waarom moet je buiten op straat zijn om het wtc te zien, het hele punt van die torens was juist dat ze zo groot zijn dat je er niet omheen kunt omdat ze erg opvallend zijn in de skyline
Ik heb wat fotos in ny gemaakt toen ik daar was en het nieuwe wtc half af was en op de helft van mn fotos zie je dat ding wel ergens in de achtergrond staan
Dat er zijn niet zoveel 'ooggetuigenissen' als sommige media outlets heeft gesuggesseert.quote:Op woensdag 6 maart 2013 18:32 schreef theguyver het volgende:
[..]
oke wat wil je hier precies mee aangeven?
Dat punt haalt dat stuk zelf eigenlijk al onderuit he.quote:Op donderdag 7 maart 2013 13:07 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dat er zijn niet zoveel 'ooggetuigenissen' als sommige media outlets heeft gesuggesseert.
Er waren geen vliegtuigen.
er waren weinig getuigen, en daardoor geen vliegtuigen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 13:07 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dat er zijn niet zoveel 'ooggetuigenissen' als sommige media outlets heeft gesuggesseert.
Wat heb ik-en miljarden andere mensen-dan in die torens zien vliegen?quote:Op donderdag 7 maart 2013 13:07 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik heb pixels in pixels zien vliegen, maar ik was er dan ook niet bij.quote:Op donderdag 7 maart 2013 14:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat heb ik-en miljarden andere mensen-dan in die torens zien vliegen?
De ooggetuigen en de camera's waren erbij.quote:Op donderdag 7 maart 2013 14:41 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik heb pixels in pixels zien vliegen, maar ik was er dan ook niet bij.
Die kunnen beide bedriegen. Zelfs de ogen kunnen dat!quote:Op donderdag 7 maart 2013 14:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De ooggetuigen en de camera's waren erbij.
Je hebt 'n hollywood productie gezien op TV.quote:Op donderdag 7 maart 2013 14:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat heb ik-en miljarden andere mensen-dan in die torens zien vliegen?
Zeggen ze.....ook op TV.quote:Op donderdag 7 maart 2013 14:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De ooggetuigen en de camera's waren erbij.
volgens jouquote:Op donderdag 7 maart 2013 16:05 schreef Tingo het volgende:
[..]
Je hebt 'n hollywood productie gezien op TV.
Sterker nog: ik zag het op tvquote:
Ik heb 'n heleboel dinges gezien op tv en t meeste van is BS.quote:Op donderdag 7 maart 2013 16:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
volgens jou
[..]
Sterker nog: ik zag het op tv
Volgens mij en veel veel anderen.quote:
quote:Op donderdag 7 maart 2013 16:05 schreef Tingo het volgende:
[..]
Je hebt 'n hollywood productie gezien op TV.
maanlanding is debunkedquote:Op donderdag 7 maart 2013 16:18 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik heb 'n heleboel dinges gezien op tv en t meeste van is BS.
Ik zag die nep maanlandingen op tv en dacht dat t echt was.
Jeetje - mythbusters. En je denkt dat ze hebben t goed uitgezocht?quote:Op donderdag 7 maart 2013 16:31 schreef theguyver het volgende:
[..]
maanlanding is debunked
foto's etc allemaal door mythbusters en tig andere lui onderzocht en bewezen dat mogelijk was.
je kan zelfs een lazer schieten op een spiegel die ze achter gelaten hebben.
off-topic sorry idd verkeerde topic.quote:Op donderdag 7 maart 2013 17:04 schreef Tingo het volgende:
[..]
Jeetje - mythbusters. En je denkt dat ze hebben t goed uitgezocht?
Ik niet.
Ze komen met hetzelfde verklaringen als NASA.
Niks van NASA is betrouwbaar.
Hoezo debunked?quote:Op donderdag 7 maart 2013 17:08 schreef ATuin-hek het volgende:
BNW / The return of Moonhoax
Wat er allemaal al debunked (alles wat mij betreft) aan de maanlandingen kan daar denk ik wel weer verder
Die eerste meldingen waren wel van explosies.quote:Op donderdag 7 maart 2013 17:09 schreef theguyver het volgende:
heb nog niemand horen zeggen ik keek van die kant van het gebouw op moment dat het vliegtuig er in vloog en ik zag geen vliegtuig er in vliegen.![]()
Sommige dingen zijn gewoon aantoonbaar foutquote:Op donderdag 7 maart 2013 17:30 schreef Tingo het volgende:
[..]
Hoezo debunked?
Laat maar.
Ik heb echt geen zin om alles weer te 'discusseren'.
Lets just agree that we are not going to change each others opinions on this or....whatever.
En dat jaquote:Op donderdag 7 maart 2013 17:36 schreef oompaloompa het volgende:
Dat is vrij logisch, je bent aan het werk, hoort een harde klap, kijkt naar buiten en ziet vuur en dingen naar buiten vliegen, logische interpretatie is dan explosie. Wie zou er in zo'n situatie meteen vanuit gaan dat er een vliegtuig in een gebouw is gevlogen, dat is iets wat bijna nooit gebeurt en dus ook niet je eerste ingeving.
en dan naar je heb 'n film gezien op TV 100 keer in 'n uurtje denk je van :quote:Op donderdag 7 maart 2013 17:36 schreef oompaloompa het volgende:
Dat is vrij logisch, je bent aan het werk, hoort een harde klap, kijkt naar buiten en ziet vuur en dingen naar buiten vliegen, logische interpretatie is dan explosie. Wie zou er in zo'n situatie meteen vanuit gaan dat er een vliegtuig in een gebouw is gevlogen, dat is iets wat bijna nooit gebeurt en dus ook niet je eerste ingeving.
Oh give over!quote:Op donderdag 7 maart 2013 17:37 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn gewoon aantoonbaar foutMaar goed, verder met 911 dan.
Meldingen over explosies zeggen niet zo veel. Een brekende stalen balk maakt ook een flinke knal bijv.
Heeft iemand dan even snel ongezien een berg vliegtuigonderdelen gedropt midden in NY?quote:Op donderdag 7 maart 2013 17:56 schreef Tingo het volgende:
[..]
en dan naar je heb 'n film gezien op TV 100 keer in 'n uurtje denk je van :
"Oh ja - ik was vlakbij en dat is wat ik heb gezien!"
Leuke verhaaltje voor in de kroeg ook eh?
Punt is : tuurlijk waren er veel mensen op straat - maar twas onmogelijk voor heel veel mensen wat te zien.
Alles wat 'Live on TV' was is fake.
Heb jij September Clues gezien?
Ja of Nee.
Als je echt antwoorden willen hebben dan ga je dat wel kijken.
Ik heb die 911 saga gevolgd voor jaren.Ik dacht ook dat die 'No Plane Theory' was ook iets te ver maar tis het dichtste bij het waarheid dat ik heb me gezien.
FYI: Ik ben ook net zo sceptisch over The 911 (half) Truth Movement trouwens.
ik bedoelde vliegtuig nr 1 klap explosie je ziet een brandend gebouw.. je kijkt omhoog en 20 min later kwam vliegtuig nr 2, toen waren camera's etc al op wtc gericht en alle (nieuws)omroepen zonden het uit.quote:Op donderdag 7 maart 2013 17:33 schreef Tingo het volgende:
[..]
Die eerste meldingen waren wel van explosies.
Goeiequote:Op donderdag 7 maart 2013 18:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Heeft iemand dan even snel ongezien een berg vliegtuigonderdelen gedropt midden in NY?
true het klinkt allemaal te onwaarschijnlijk, maar blijf er bij dat sommige dingen nog steeds onduidelijk zijn of onverklaarbaar zijn, zoals getuigenissen op lokatie andere dingen beweren,quote:Op donderdag 7 maart 2013 23:29 schreef Dlocks het volgende:
Plus dat het totaal niet logisch is om een plan te bedenken zoals:
"Ik heb nu een goed idee. We gaan in een hele drukke stad niet 1, nee maar liefst 2 vliegtuigen in twee verschillende gebouwen laten vliegen. Maar houd je vast, dat doen we niet echt. We laten gewoon wat bommen ontploffen. Vervolgens kopen we alle media om op bedreigen ze en gaan we ze van te voren al beeldmateriaal opsturen wat ze kunnen uitzenden op TV waarin we vooraf vliegtuigen in hebben gemonteerd. Moeten we wel even goed afstemmen met de bommenmakers. Dat ze niet op een andere verdieping bommen gaan plaatsen dan verdieping waar de vliegtuigen gemonteerd in gaan vliegen. Ik ze zeg appeltje eitje. Wie stemt voor? Oh ja, vergeet ik nog iets. Bij het Pentagon gaan we het zelfde geintje doen, maar dan met maar 1 vliegtuig. We hoeven maar een paar duizend mensen om te kopen en/of te bedreigen om dit voor altijd geheim te houden."
De eerste die bij de overheid (als die er zogenaamd achter zou zitten) dit zou opperen zou dezelfde dag nog opgelosten worden in een gekkenhuis.
Vervolgens staat er iemand op en die zegt:
"Ik heb een beter plan. We plaatsen enkel een paar flinke bommen in een paar gebouwen en zorgen dat groepje terroristen de schuld krijgen. Kunnen we met relatief klein team regelen en is veel beter te controleren oftewel onder controle te houden."
Moge duidelijk zijn dat niemand voor scenario 1 zou kiezen. Te veel mensen die je daar bij moet betrekken en te groot risico dat er bijvoorbeeld een filmopname gemaakt wordt van explosie waarbij geen vliegtuig WTC in vliegt. Kortom, te groot risico dat binnen een paar uur na de aanslag al duidelijk is dat het niet om vliegtuigen gaat.
Eenvoudig om jou voor te gek te houden dan; gewoon een plan opzetten dat onlogisch lijkt.quote:Op donderdag 7 maart 2013 23:29 schreef Dlocks het volgende:
Plus dat het totaal niet logisch is om een plan te bedenken zoals:
"Ik heb nu een goed idee. We gaan in een hele drukke stad niet 1, nee maar liefst 2 vliegtuigen in twee verschillende gebouwen laten vliegen. Maar houd je vast, dat doen we niet echt. We laten gewoon wat bommen ontploffen. Vervolgens kopen we alle media om op bedreigen ze en gaan we ze van te voren al beeldmateriaal opsturen wat ze kunnen uitzenden op TV waarin we vooraf vliegtuigen in hebben gemonteerd. Moeten we wel even goed afstemmen met de bommenmakers. Dat ze niet op een andere verdieping bommen gaan plaatsen dan verdieping waar de vliegtuigen gemonteerd in gaan vliegen. Ik ze zeg appeltje eitje. Wie stemt voor? Oh ja, vergeet ik nog iets. Bij het Pentagon gaan we het zelfde geintje doen, maar dan met maar 1 vliegtuig. We hoeven maar een paar duizend mensen om te kopen en/of te bedreigen om dit voor altijd geheim te houden."
De eerste die bij de overheid (als die er zogenaamd achter zou zitten) dit zou opperen zou dezelfde dag nog opgelosten worden in een gekkenhuis.
Vervolgens staat er iemand op en die zegt:
"Ik heb een beter plan. We plaatsen enkel een paar flinke bommen in een paar gebouwen en zorgen dat groepje terroristen de schuld krijgen. Kunnen we met relatief klein team regelen en is veel beter te controleren oftewel onder controle te houden."
Moge duidelijk zijn dat niemand voor scenario 1 zou kiezen. Te veel mensen die je daar bij moet betrekken en te groot risico dat er bijvoorbeeld een filmopname gemaakt wordt van explosie waarbij geen vliegtuig WTC in vliegt. Kortom, te groot risico dat binnen een paar uur na de aanslag al duidelijk is dat het niet om vliegtuigen gaat.
quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:35 schreef Gray het volgende:
[..]
Eenvoudig om jou voor te gek te houden dan; gewoon een plan opzetten dat onlogisch lijkt.
Is dat zo?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:38 schreef Terecht het volgende:
[..]. Je grossiert in smalltalk de laatste paar weken.
Off-topicquote:
Ik zie hem er niet bijstaan hoorquote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
Off-topic
misschien wel 1 van de meest gerbuikte smiley's die niet in het standaardpakket smiley's zit.
misschien optie om die keer toe tevoegen bij de reguliere smily's.
oH wacht ... hij zit er gewoon in![]()
![]()
![]()
Dubbele punt T, want tong80!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zie hem er niet bijstaan hoor![]()
Dan maar zo
ja zag het pas net toen ik bericht quote..quote:
En is overgenomen door Kroll associates tentijde van het verkijgen van de data recovery opdrachtquote:Op zondag 3 maart 2013 14:30 schreef polderturk het volgende:
CONVAR is een Duits bedrijf dat achterhaalde door het herstellen van beschadigde harde schrijven dat er vlak voor de aanslagen grote bedragen illegaal zijn weggesluisd uit de WTC.
Jij weet altijd nét die detailsquote:Op vrijdag 8 maart 2013 15:25 schreef DeMolay het volgende:
[..]
En is overgenomen door Kroll associates tentijde van het verkijgen van de data recovery opdracht
Ja dezelfde Kroll die de beveiliging van het WTC regelde
Dat was inderdaad niet van Bin Laden.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 14:27 schreef theguyver het volgende:
persoonlijk denk ik dat er misschien een aantal van de verschillende theories iets van waarheid in zit.
maar het gene wat na 9/11 gebeurde vebaasd me nog meer, er word van verondersteld de heer Bin Laden achter deze aanslagen zit.
ik vermoed van niet.. om verschillende redenen.
1. paspoort wat gevonden was,
Maar hoe verhoudt jouw voorbeeld zich tot die conclusie?quote:2. alle personen werden vrijwel gelijk gelinkt aan al qaida, wat ik wel appart vind want hoe leg je die link.. stel voor als ik een biertje ga drinken met een student, wil niet zeggen dat ik ook een student ben ( voorbeeldje he )
Ik zie niet in waarom je graag zou willen roepen dat je het gedaan hebt als je de meest gezochte man ter wereld bent. Daarbij: Bin Laden verbleef in Afghanistan als vriend van de Taliban.quote:3. Bin Laden heeft tot jaren na elke keer ontkend dat hij er mee te maken had.( waarom ontkennen als ze je al gelinkt hebben en je bent de meest gezochte persoon op aarde zou ik het maar al te graag willen roepen, IK WAS HET)
Waarom schijnt dit zo te zijn?quote:4. van de terroristen schijnen.. ( weet niet of dit waar is) er nog een antal in leven te zijn geweest ( of nog steeds in leven zijn)
Wat bedoel je hiermee?quote:5. als er een paar moslims in het vliegtuig zitten ( hoe werden ze eigenlijk gelijk gelinkt als zijnde de kapers.) ze wisten vrijwel gelijk.. dat hun de daders waren..
Dan bestaat de mafia ook niet, of de harde kern van Feyenoord.quote:en ze kunnen wel gelijk iemand kopellen aan een organisatie wat niet eens eigenlijk een organisatie is..
bedoel... moet je contributie betalen krijg je een free t-shirt als je lid word.. bestaat er uberhaupt een ledenlijst?![]()
Dat is heel plausibel.quote:Er bestaat twijfel over het werkelijk bestaan van een wereldwijd gecompliceerde en vertakte organisatie, zoals Al Qaida vaak wordt genoemd. Een groeiend aantal analisten stelt dat het bestaan van een centraal (door Osama bin Laden) geleide organisatie een simplistische fantasie is. In deze visie had Osama bin Laden geen formele organisatie voor het voeren van een internationale jihad totdat de Amerikanen ten behoeve van het strafproces tegen de organisatoren van de bomaanslag op de Amerikaanse ambassade in Nairobi in 1998 er een vóór hem verzonnen. Zo is bijvoorbeeld het vermeende hypermoderne Al Qaida-hoofdkwartier in Tora Bora nooit gevonden.
Toe maar! Denken ze ook dat die extremisten al daadwerkelijk aanslagen gepleegd hebben?quote:Degenen die het beeld van de Al Qaida-organisatie in twijfel trekken, beweren overigens geenszins dat er geen islamitische extremisten bestaan die bereid zijn terreurdaden te plegen om hun idealen te verwezenlijken.
quote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:17 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dat was inderdaad niet van Bin Laden.
dat zeg ik ook niet maar is een groot mysterie hdat van 1 van de kapers(zo genoemde kapers) een paspoort paar blokken verder is gevonden en al vrij snel
[..]
Maar hoe verhoudt jouw voorbeeld zich tot die conclusie?
veel van de mensen die als kapers werden geduid, waren gelinkt als lid of hoe je het wil noemen aan die terroristen organisatie, als ik op mijn FB kijk heb ik vienden uit allerlei landen en religies etc ik heb er wel contact mee maar, wil niet zeggen dat ik exact weet wat iemand doet, er is nauwelijks bewijs dat ze inderdaad bij die groepering hoorden, in officiele rapport hebben ze er ook niet zo veel onderzoek naar gedaan, bijvb finaciering etc, wel vreemd zou wel graag willen weten.
[..]
Ik zie niet in waarom je graag zou willen roepen dat je het gedaan hebt als je de meest gezochte man ter wereld bent. Daarbij: Bin Laden verbleef in Afghanistan als vriend van de Taliban.
simpel een aantal aanslagen er voor werden ook al door hem opgeist en er werd door hem een , fatwa uitgeroepen op alle amerikanen, waarom die wel en 9/11 niet
[..]
Waarom schijnt dit zo te zijn?
veel onduidelijkheid.. zie hier ( te veel tekst... beter link ff lezen)
http://www.boublog.nl/06/(...)wie-waren-de-kapers/
[..]
Wat bedoel je hiermee?
er was vrij snel al duidelijk wie de kapers waren, hoe weet je wie kaper is in een vliegtuig met groot aantal mensen aan boord, arabier staat gelijk aan terrorist?
[..]
Dan bestaat de mafia ook niet, of de harde kern van Feyenoord.
NWO gerelateerd, het is altijd een lastige kwestie om aan te tonen wie er wel of niet bij hoort.
[..]
Dat is heel plausibel.
[..]
Toe maar! Denken ze ook dat die extremisten al daadwerkelijk aanslagen gepleegd hebben?
dit stuk had ik 1 op 1 gecopieerd, staat op wiki pagina van Al qaida, en ik geloof dit ook niet
Geen mysterie - iemand heeft die paspoort daar geplaatst.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 09:08 schreef theguyver het volgende:
[..]Dat was inderdaad niet van Bin Laden.
dat zeg ik ook niet maar is een groot mysterie hdat van 1 van de kapers(zo genoemde kapers) een paspoort paar blokken verder is gevonden en al vrij snel
[..]
En meteen daarna heeft 'ie WTC 7 volgestopt met explosieven.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:23 schreef Tingo het volgende:
[..]
Geen mysterie - iemand heeft die paspoort daar geplaatst.
Waarschijnlijk hebben ze dit, uit het oogpunt van efficientie, op dezelfde dag gedaan. Het punt waar het paspoort neergelegd moest worden, lag toch op de route van de mensen die WTC 7 (of alle WTC's?) moesten volstoppen met explosieven! En dat is een klusje dat je makkelijk even de avond voor de aanslag kan uitvoeren.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:30 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
En meteen daarna heeft 'ie WTC 7 volgestopt met explosieven.
agh wie weet!quote:Op maandag 11 maart 2013 13:30 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
En meteen daarna heeft 'ie WTC 7 volgestopt met explosieven.
Ik weet niet waarom dat een mysterie zou zijn. Is het nooit eerder voorgekomen dat er documenten bewaard zijn gebleven?quote:dat zeg ik ook niet maar is een groot mysterie hdat van 1 van de kapers(zo genoemde kapers) een paspoort paar blokken verder is gevonden en al vrij snel
[..]
Alweer zie ik geen enkele reden om dit te vergelijken met het onderzoek naar hun lidmaatschap van een terroristische organisatie: dat is echt heel wat anders.quote:Maar hoe verhoudt jouw voorbeeld zich tot die conclusie?
veel van de mensen die als kapers werden geduid, waren gelinkt als lid of hoe je het wil noemen aan die terroristen organisatie, als ik op mijn FB kijk heb ik vienden uit allerlei landen en religies etc ik heb er wel contact mee maar, wil niet zeggen dat ik exact weet wat iemand doet, er is nauwelijks bewijs dat ze inderdaad bij die groepering hoorden, in officiele rapport hebben ze er ook niet zo veel onderzoek naar gedaan, bijvb finaciering etc, wel vreemd zou wel graag willen weten.
Mquote:simpel een aantal aanslagen er voor werden ook al door hem opgeist en er werd door hem een , fatwa uitgeroepen op alle amerikanen, waarom die wel en 9/11 niet
[..]quote:veel onduidelijkheid.. zie hier ( te veel tekst... beter link ff lezen)
http://www.boublog.nl/06/(...)wie-waren-de-kapers/
Dit valt vrij eenvoudig te achterhalen, hoor:quote:er was vrij snel al duidelijk wie de kapers waren, hoe weet je wie kaper is in een vliegtuig met groot aantal mensen aan boord, arabier staat gelijk aan terrorist?
Wat betekent NWO gerelateerd, als je in deze zaak niet in bedrog gelooft?quote:NWO gerelateerd, het is altijd een lastige kwestie om aan te tonen wie er wel of niet bij hoort.
[..]
Waarom heb je er dan bij gezet?quote:dit stuk had ik 1 op 1 gecopieerd, staat op wiki pagina van Al qaida, en ik geloof dit ook niet
quote:Op maandag 11 maart 2013 14:07 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom dat een mysterie zou zijn. Is het nooit eerder voorgekomen dat er documenten bewaard zijn gebleven?
jawel maar vreemd genoeg wel 1 paspoort en zoals je kan zien zonder brandplekken uit een vliegtuig die met wat ik kan zien een enorme vuurbal zich in wtc boorde, ik vind dat inderdaad wel appart ja dat die er zo ongeschonden uit komt en erug snel gevonden word. bedoel.. gebouw staat in lichterlaaie en iemand vind daar juist een paspoort op straat.. alleen al op die lokatie... naar de grond kijken vind ik al appart ( als ik daar was zou ik omhoog gekekene hebben niet naar de grond)
[..]
Alweer zie ik geen enkele reden om dit te vergelijken met het onderzoek naar hun lidmaatschap van een terroristische organisatie: dat is echt heel wat anders.
[..]
[..]
M
[..]
[..]
Prachtig stuk, alleen die eerste zin al: Als 19 plofmoslims samen vier vliegtuigen kapen, dan is dat een complot.
En: Ze hadden vliegles genomen bij Rudi Dekkers in Venice, in Florida. Het bleek echter dat deze mannen nauwelijks een Cessna konden besturen, laat staan een Boeing.
Nee, ze konden niet goed landen, maar dat was hun bedoeling ook niet.
ook met het besturen er van gaf problemen, en idd landen maakte geen hol uit
Men verwacht van een zelfmoord-terrorist dat deze zich zou gedragen als een fanatieke Moslim: geen alcohol, geen drugs, geen buitenechtelijke seks, dit met het oog op het komende Allah-Walhalla met 79 maagden of zoiets. Atta woonde echter samen met een blonde vriendin, Amanda Keller. Zij bleek later bereid om uit de school te klappen… Mohammed Atta en zijn vrienden hadden geld als water! Ze hielden behalve van seks ook van cocaïne, whiskey en andere Rock ‘n Roll. Deze zogenaamde Moslim-terroristen gedroegen zich meer als loopjongens van de CIA dan als overtuigde jihadisten!
Iemand die van sex, cocaïne en whiskey houdt gedraagt zich als een loopjongen van de CIA?
Om over de artikelen over Demmink en Marianne Vaatstra nog maar te zwijgen.
nee maar echt goeie moslims zijn het ook niet, das wel vreemd vind je niet, en ze bedoelen zo te zien de CIA als vergelijkbaar, wat die jongens uitvraten is meer iets americaans of europeaans ipv goeie brave moslim
[..]
Dit valt vrij eenvoudig te achterhalen, hoor:
Passengers and crew aboard the flights provided information about the hijackers while the hijacking was in progress. Two flight attendants on American Airlines Flight 11, Betty Ong and Madeline Amy Sweeney, contacted airline personnel on the ground. Sweeney provided the seat numbers of the hijackers, and descriptions of the men, identifying Mohamed Atta as one of the hijackers. A flight attendant on United Airlines Flight 175 called a United Airlines mechanic and reported that hijackers had killed the crew. While the hijacking was in progress on American Airlines Flight 77, several passengers, including a flight attendant, Renee May, contacted and reported details of the hijacking to persons on the ground.[ Sales clerks identified two individuals to whom they sold tickets on Flight 77 as the hijackers Hani Hanjour and Majed Moqed. During the hijacking of United Airlines Flight 93, Jeremy Glick identified the hijackers as Arabic-looking and carrying box-cutters.
http://en.wikipedia.org/w(...)attacks#cite_note-22
[..]
Wat betekent NWO gerelateerd, als je in deze zaak niet in bedrog gelooft?
NEW WORLD ORDER .. zo heet het forum en wie aan het roer staat van de NWO is ook een groot misterie. bedoel als het al bestaat.
[..]
Waarom heb je er dan bij gezet?
omdat het kan![]()
Nooit over nagedacht dat dat gevonden paspoort überhaupt een verzinsel zou kunnen zijn? Geef een of andere CIA operative de opdracht om zich voor te doen als de vinder van het beruchte paspoort en klaar ben je.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:44 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben ze dit, uit het oogpunt van efficientie, op dezelfde dag gedaan. Het punt waar het paspoort neergelegd moest worden, lag toch op de route van de mensen die WTC 7 (of alle WTC's?) moesten volstoppen met explosieven! En dat is een klusje dat je makkelijk even de avond voor de aanslag kan uitvoeren.
Is het niet veel eenvoudiger om een hologram van het paspoort te maken?quote:Op maandag 11 maart 2013 14:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nooit over nagedacht dat dat gevonden paspoort überhaupt een verzinsel zou kunnen zijn? Geef een of andere CIA operative de opdracht om zich voor te doen als de vinder van het beruchte paspoort en klaar ben je.
Dat hele paspoort hoeft daar dan helemaal niet gelegen te hebben. Snap je m'n punt?
is ook een optie, denk dat je weinig informatie verder weer kan vinden over het vinden er vanquote:Op maandag 11 maart 2013 14:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nooit over nagedacht dat dat gevonden paspoort überhaupt een verzinsel zou kunnen zijn? Geef een of andere CIA operative de opdracht om zich voor te doen als de vinder van het beruchte paspoort en klaar ben je.
Dat hele paspoort hoeft daar dan helemaal niet gelegen te hebben. Snap je m'n punt?
Lekker aan het trollen?quote:Op maandag 11 maart 2013 14:47 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Is het niet veel eenvoudiger om een hologram van het paspoort te maken?
correctie van mezelf.quote:Op maandag 11 maart 2013 14:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
is ook een optie, denk dat je weinig informatie verder weer kan vinden over het vinden er van
Waarom zou de CIA, als ze de hele aanslag überhaupt gepland hadden, moeten doen alsof ze een paspoort van één van de kapers gevonden hadden een paar straten van het plaats delict?quote:Op maandag 11 maart 2013 14:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat is daar nu trollen aan? Jij doet alsof er nooit iemand op het idee is gekomen dat dat paspoort nooit op straat gelegen heeft.quote:Op maandag 11 maart 2013 14:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Lekker aan het trollen?
Hoe moeilijk is het om te stagen dat er een paspoort is gevonden zonder het daadwerkelijk op straat neer te leggen en het te laten vinden door een toevallige passant die het meteen bij de FBI afgeeft?
Wat is daar nu zo onmogelijk aan?
Ik quote mezelf even...quote:Op maandag 11 maart 2013 14:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Lekker aan het trollen?
Hoe moeilijk is het om te stagen dat er een paspoort is gevonden zonder het daadwerkelijk op straat neer te leggen en het te laten vinden door een toevallige passant die het meteen bij de FBI afgeeft?
Wat is daar nu zo onmogelijk aan?
.....welke het aan de FBI zou hebben overgedragen.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:18 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Wat is daar nu trollen aan? Jij doet alsof er nooit iemand op het idee is gekomen dat dat paspoort nooit op straat gelegen heeft.
Het paspoort is trouwens niet aan de FBI overhandigd, maar aan de politie van New York....
Vandaar ook mijn opmerking over het hologram.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
.....welke het aan de FBI zou hebben overgedragen.
Maar goed... jullie doen hier met zijn allen alsof het binnen een eventueel complot de enige mogelijkheid is dat het paspoort op straat is neergelegd door de CIA of whosoever terwijl je misschien net ff een stapje verder moet kijken. Was dat paspoort daar überhaupt wel?
.....dankzij de Kennedy administratie.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:26 schreef TitusPullo het volgende:
Goed zo. Gewoon alles in twijfel trekken en je vasthouden aan een plan uit de jaren zestig dat nooit is uitgevoerd....
Nee... dat was om het in het absurde te trekken, maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:30 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Vandaar ook mijn opmerking over het hologram.
De regering-Kennedy, bedoel je waarschijnlijk.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
.....dankzij de Kennedy administratie.
Nee, dat zeg ik niet. Ik geef precies weer wat jij zegt: jij houdt Operation Northwoods in je achterhoofd. Je trekt alles in twijfel (wie zegt mij dat die foto niet in scene is gezet?) en je hebt er geen behoefte aan om je te laten voorlichten door mensen die verstand hebben van fotografie.quote:Jij denkt dat ze alleen in de jaren zestig op dergelijk hoog militair niveau dergelijke plannen smeedde en dat men nu hun leven heeft gebeterd?
En zoals je alles in twijfel trekt, zo doe je ook alsof iedereen die het niet met je eens is het voor onmogelijk houdt dat zulke plannen nog gesmeed worden.quote:Absoluut uitgesloten dat soortgelijke false flag aanslagen (gestaged of niet) vandaag de dag nog worden gesmeed?
Dat was een verschuiving van een paar centimeter.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee... dat was om het in het absurde te trekken, maar dat weet je zelf ook wel.
Jaquote:Op maandag 11 maart 2013 15:39 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
De regering-Kennedy, bedoel je waarschijnlijk.
Die foto van dat paspoort kan gewoon echt zijn. Waarom zou die gesoept moeten zijn?quote:Nee, dat zeg ik niet. Ik geef precies weer wat jij zegt: jij houdt Operation Northwoods in je achterhoofd. Je trekt alles in twijfel (wie zegt mij dat die foto niet in scene is gezet?) en je hebt er geen behoefte aan om je te laten voorlichten door mensen die verstand hebben van fotografie.
Jij zegt dat ik terugval op een plan uit de jaren zestig en dat het een plan betreft dat nota bene nooit is uitgevoerd... dat is correct, maar dat wil echter niet zeggen dat dergelijke plannen vandaag de dag niet meer gesmeed worden en wil ook niet zeggen dat ze nooit worden uitgevoerd.quote:En zoals je alles in twijfel trekt, zo doe je ook alsof iedereen die het niet met je eens is het voor onmogelijk houdt dat zulke plannen nog gesmeed worden.
Niet echt - iemand heeft t gewoon daar gezet voor iemand te vinden dan gaan ze rennen naar t politie of zo :quote:Op maandag 11 maart 2013 14:00 schreef theguyver het volgende:
[..]
agh wie weet!
het paspoort zie foto!
[ afbeelding ]
werd gevonden in de buurt van Vesey Street nog voor de gebouwen instorten.
blijf het appart vinden
Nee - tis makkelijker gewoon om enorme leugens te vertellen.quote:Op maandag 11 maart 2013 14:47 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Is het niet veel eenvoudiger om een hologram van het paspoort te maken?
Wist je dat er was geen scientist,architect,civil engineer,(building expert of any sort ) te vinden die lid was van de 911 Commission?quote:Op maandag 11 maart 2013 14:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
correctie van mezelf.
The passport was recovered by NYPD Detective Yuk H. Chin from a male passerby in a business suit, about 30 years old. The passerby left before being identified, while debris was falling from WTC 2. The tower collapsed shortly afterwards. The detective then gave the passport to the FBI on 9/11.
Page 40
http://www.9-11commission(...)911_TerrTrav_Ch2.pdf
quote:Op maandag 11 maart 2013 18:48 schreef Tingo het volgende:
[..]
Niet echt - iemand heeft t gewoon daar gezet voor iemand te vinden dan gaan ze rennen naar t politie of zo :
"Oh My Gawd ! Oh My Gawd! I've found a terrorist passport!!! Call CNN so I can be on TV!!!"
Gewoon 'n kleine deeltje van die hele BS verhaal.
quote:Op maandag 11 maart 2013 18:51 schreef Tingo het volgende:
[..]
Nee - tis makkelijker gewoon om enorme leugens te vertellen.
quote:Op maandag 11 maart 2013 18:59 schreef Tingo het volgende:
[..]
Wist je dat er was geen scientist,architect,civil engineer,(building expert of any sort ) te vinden die lid was van de 911 Commission?
NOT ONE.
Ze waren allemaal PR mensen,managers,vormalig of wannabe politicians....allemaal republikanen behalve van 2 (die waren ook right-wing Bush sympathisers)
Toch allemaal heel goed bullshitters.
quote:
Maar wel gedacht.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:26 schreef TitusPullo het volgende:
Goed zo. Gewoon alles in twijfel trekken en je vasthouden aan een plan uit de jaren zestig dat nooit is uitgevoerd.
Yes I have a habit of repeating myself when I know I am right.quote:
Aha, meneer is een sierpaard.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:04 schreef Tingo het volgende:
[..]
Yes I have a hebit of repeating myself when I know I am right.
Sorry schat - I'll have to look that up.quote:
Nou - ik leer bijna elke dag 'n nieuwe woord hoor....bijna....:)quote:Op maandag 11 maart 2013 19:17 schreef oompaloompa het volgende:
Aangezien er al 5 jaar geweigerd wordt natuurkunde te leren of op te zoeken ben ik vrij content met het feit dat er toch nog een woordje Nederlands geleerd wordt
Linkje? Heb het NIST verslag ooit gelezen, maar ik vermoed dat hier iets anders bedoeld wordt.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb je nu al die 318 pagina's doorgeploegd?
Dat ging inderdaad om een "America Nuked" documentquote:Op maandag 11 maart 2013 20:42 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Linkje? Heb het NIST verslag ooit gelezen, maar ik vermoed dat hier iets anders bedoeld wordt.
jup, vind ik ook raar wat weten die lui er nou van.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:59 schreef Tingo het volgende:
[..]
Wist je dat er was geen scientist,architect,civil engineer,(building expert of any sort ) te vinden die lid was van de 911 Commission?
NOT ONE.
Ze waren allemaal PR mensen,managers,vormalig of wannabe politicians....allemaal republikanen behalve van 2 (die waren ook right-wing Bush sympathisers)
Wetenschappers in de 911 commission zetten en de World Trade Center Disaster Study door politici laten uitvoeren zou helemaal idioot zijn...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:37 schreef theguyver het volgende:
[..]
jup, vind ik ook raar wat weten die lui er nou van.
bedoel, laat technische lui, echte onderzoekers dat doen.
in nederland hebben we een voormalig prins die dat deed maaj die had er gelukkig wel kaas van gegeten (Pieter van Vollenhoven).
Heb je ook gelezen wat het doel was van de 911 Commission?quote:Op maandag 11 maart 2013 18:59 schreef Tingo het volgende:
[..]
NOT ONE.
Die fout maken veel mensen; denken in termen van de overheid, of de regering of de AIVD of het leger. Alsof ze allemaal weten wat de anderen doen. De Belgische regering weet niet wat de legerleiding doet, de legerleiding weet niet wat de SGR doet, de SGR weet niet wat de verschillende SDRA's doen. SDRA 11 bvb is deel van NAVO's "Allied Clandestine Committee"; SDRA 8 was deel van Gladio.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:01 schreef theguyver het volgende:
hmmm zag dit en dacht gelijk. Mr Hawking.. you do have a point
[ afbeelding ]
jah das ook logisch, niet veel anders dan een een bedrijfs structuur.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:14 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Die fout maken veel mensen; denken in termen van de overheid, of de regering of de AIVD of het leger. Alsof ze allemaal weten wat de anderen doen. De Belgische regering weet niet wat de legerleiding doet, de legerleiding weet niet wat de SGR doet, de SGR weet niet wat de verschillende SDRA's doen. SDRA 11 bvb is deel van NAVO's "Allied Clandestine Committee"; SDRA 8 was deel van Gladio.
Kreeg ooit de vraag om drie medische dossiers van SDRA leden klaar te maken omdat ze de volgende dag op missie gingen. Aangezien ik toch die richting uit moest, nam ik ze mee en leverde ze af aan het onthaal van de SDRA dienst. Kwartier later staat hij daar met de dossiers, duidelijk van streek, zegt dat hij ze niet mag bijhouden en ze morgen zullen opgehaald worden. Volgende dag is hij overgeplaatst, en de nieuwe contactpersoon was heel wat afstandelijker. Doet me vermoeden dat zo'n dienst z'n geheimen iets strikter bewaart dan de doorsnee overheidsdienst.
Dat lijkt me niet helemaal hetzelfde. Dat de CEO van Philips niet op de hoogte is van elke activiteit van elke afdeling is normaal. Een betere analogie zou zijn dat Philips afdelingen heeft die sabotage en spionage bij concurrentie uitvoeren, die politici omkopen, dat alles zonder medeweten van de bedrijfsleiding.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:18 schreef theguyver het volgende:
[..]
jah das ook logisch, niet veel anders dan een een bedrijfs structuur.
Iets dergelijks kan ik me bij een overheid juist wel voorstellen, met als reden dat het beroep kan doen op 'plausible deniability'.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:44 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet helemaal hetzelfde. Dat de CEO van Philips niet op de hoogte is van elke activiteit van elke afdeling is normaal. Een betere analogie zou zijn dat Philips afdelingen heeft die sabotage en spionage bij concurrentie uitvoeren, die politici omkopen, dat alles zonder medeweten van de bedrijfsleiding.
Ja - twas PR om die officiele BS verhaal 'n beetje gewicht te geven - en die hele leugen aan t publiek te verkopen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:11 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Heb je ook gelezen wat het doel was van de 911 Commission?
er zit vast wel een beetje bron van waarheid in, de datum van de aanslag klopt bijvbquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:19 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ja - twas PR om die officiele BS verhaal 'n beetje gewicht te geven - en die hele leugen aan t publiek te verkopen.
Wat op zich best knap is, gezien de tijd tussen de aanslag en het onderzoek. Nog iets langer en ze waren het geheel vergeten.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
er zit vast wel een beetje bron van waarheid in, de datum van de aanslag klopt bijvb
Plus t feit dat ze hebben meer geld uitgegeven aan t onderzoek als Bill Clinton 'n BJ had gekregen of niet.quote:Op donderdag 14 maart 2013 00:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Wat op zich best knap is, gezien de tijd tussen de aanslag en het onderzoek. Nog iets langer en ze waren het geheel vergeten.
Multiple myeloma: 7 gevallen waar 2 of 3 normaal zou zijn. De ziekte is altijd dodelijk, er zijn geen specifieke oorzaken bekend. Personen met verhoogd risico zijn "farmers, cleaning workers, telephone and radio operators".quote:The United States Preventive Services Task Force in 2012 recommended against screening for prostate cancer using the PSA testing, due to the risk of over-diagnosis and over-treatment with most prostate cancer remaining asymptomatic.,
Dat zou significant zijn. Maar een beter geïnformeerde site schrijft:quote:New research has revealed that among the 12,000 police officers who responded to September 11th, 297 have been diagnosed with cancer-related disabilities, more than triple the rate before the attack.
Furthermore, the disturbing statistics released by the Patrolmen's Benevolent Association show that the average age of officers at the time of diagnosis is 44.
With 19 cases, lung cancer ranks as the most commonly diagnosed form of cancer.
"disability pensions" lijkt ook een misverstand (google results eerste pag niets over de VS) "cancer-related disabilities" geeft wel hits.quote:A startling number of healthy, young cops who responded to the 9/11 attacks have since been diagnosed with cancer, according to new data obtained by The Post.
The statistics — which show nearly a tripling in the number of cops applying for cancer-related disability pensions post-9/11 — are the first of their kind to become public and confirm the fears of at least 12,000 police officers who toiled amid the rubble at the toxic World Trade Center site.
There are 297 cops who have been diagnosed with cancer since working at Ground Zero — and the average age is a shocking 44 at the time of diagnosis, according to the data from the Patrolmen’s Benevolent Association.
The cancers range from lung — which is the most prevalent, with 19 cases — to rarer cancers that affect the bile duct, tongue and nasal passages, according to the data obtained from a random sampling of retired cops.
Since Sept. 11, 2001, 56 cops have died from cancer, the PBA said.
And an average of 16 cops are applying annually for cancer-related disabilities since the terror attacks, compared with about six a year before 9/11.
Respect voor deze post, maar je zult zien dat het vechten tegen de bierkaai is. Je post zal worden weggewuifd of men komt met een 'ja maar' of een dooddoener. De mensen hier die geloven in het hele verhaaltje dat er geen vliegtuigen in de torens zijn gevlogen zijn niet op zoek naar de waarheid, ze zijn op zoek naar datgene dat hun geloof onderbouwt.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 07:21 schreef meth1745 het volgende:
Ben het America Nuked document aan het lezen. Ze hebben er wel werk van gemaakt, ziet er mooi uit. Maar met de inhoud heb ik problemen.
Part 1: the cancers: de cijfers kunnen kloppen, maar ze worden misleidend voorgesteld bvb:
-schildklierkanker in grote letters: 510 per 100 000
Ernaast: 51 gevallen op 10 000 first responders (FR); het normale cijfer is 4.3 per 100 000.
In heel klein font eronder een voetnoot dat er eigenlijk 40 000 FRs waren, de 10 000 zijn degenen die een schadevergoeding vragen. Bovendien gaat het over 51 gevallen in acht jaar, terwijl 4.3 het aantal per jaar is. Omgerekend komt het neer op 15.9 per 100 000 (per jaar), niet 510.
Is er een echte stijging?
15.9 is nog steeds veel meer dan de verwachtte 4.3, en van alle kankers zou schildklierkanker het meest stijgen bij radioactieve blootstelling (I131). Maar
• Wikipedia meldt: bij systematisch uitgevoerde autopsies blijkt meer dan een derde van de ouderen schildklierkanker te hebben. Zelfs als het honderdjarigen betrof komt dit neer op meer dan 330 per 100 000 per jaar. Met 4.3 op 100000 nieuwe gevallen per jaar wordt dus minder dan 1 op 50 gevallen van kanker ontdekt.
• In Europa wordt meer getest, met andere methodes, en worden veel meer gevallen behandeld dan in de VS.
• Het aantal nieuwe gevallen stijgt in de VS elk jaar met ruim 5%, veel meer dan andere kankers.
Dat de meeste first responders zich grondig laten onderzoeken sinds 911 is duidelijk. Dat er dan meer gevallen van schildklierkanker ontdekt worden is niet abnormaal. Bepaalde testen (bloedproef) die veel meer vroege kankers ontdekken worden zelden gebruikt in de VS (omdat de VS vergelijkbare survival rates behalen met veel minder ingrepen en bijhorende complicaties).
Wat de andere kankers betreft, een stijging zou niet aangeven welk carcinogeen de oorzaak was. Ze leggen voortdurend, en tot vervelens toe, de link met straling, met toevoegingen als: "...three cancers known to increase together in people exposed to radiation". Ja duh, dat klopt altijd.
Dat chemische stoffen in het puin net dezelfde kankers kunnen veroorzaken geven ze toe, maar, zeggen ze, dan duurt het decennia voordat er een merkbare stijging is. Mogelijk, de meeste carcinogenen zoals polycyclische aromatische koolwaterstoffen, etc. zijn redelijk tot zeer giftig, en er is weinig data over kanker na kortstondige blootstelling. Efficiënte carcinogenen en mutagenen (bvb N-Nitroso-N-methylurea " a highly reliable carcinogen, mutagen, and teratogen. Various cancers induced in animal models include: squamous cell carcinomas of the forestomach, sarcomas and gliomas of the brain, adenocarcinomas of the pancreas, leukemia, and lymphomas") zouden niet in het stof en puin van 911 aanwezig (kunnen) zijn.
Aantal overlijdens en kanker bij first respondents
Op 1 maart 2011 zouden er in totaal 1003 van de first responders overleden zijn, waarvan 345 door kanker.
Aantal doden lijkt te kloppen, geen betrouwbare bron voor de doodsoorzaak. 1003 op 40000 komt overeen met zowat +-2500 per 100 000 op tien jaar. Is dat veel?
Actuarial Life Table voor 2007: http://www.ssa.gov/oact/STATS/table4c6.html De tweede kolom geeft aan hoeveel personen er elk jaar nog in leven zouden zijn.
Een daling van 2500 op tien jaar tijd vinden we tussen 37 en 47 jaar:
96096-93513=2583; 2583 op 96096 is 2690 op 100 000
Waarden kloppen niet exact, de periode is niet exact 10 jaar, gezondheid van first responders verschilt van gemiddelde, we kennen de leeftijdsverdeling niet, enz.. maar een sterftecijfer bij de first respondents lager dan het gemiddelde voor 37 jarigen lijkt niet meteen verdacht hoog.
Een studie van sterfgevallen + doodsoorzaken in een groep van 13337 first responders (en 28000 "omstaanders") (http://www.jems.com/artic(...)mortality-among-surv), mediane leeftijd 39 jaar op 2001, vond in periode 2003-2009 bij first responders 156 overlijdens (verwacht: 347), doodsoorzaken: meeste kankers minder dan verwacht, enige oorzaak die significant hoger dan verwacht voorkwam is mengioma (één first responder, 64 jaar, in 2008 en twee "omstaanders" (verwacht: 0.5 totaal ))
Aantal kankers:
Analyse van 21850 medische dossiers zou 14% meer kankers dan verwacht tonen, vooral schildklier, prostaat en bloedkanker (multiple myeloma). Voor prostaatkanker geldt hetzelfde als voor schildklierkanker, wie zoekt die vindt zeg maar:
[..]
Multiple myeloma: 7 gevallen waar 2 of 3 normaal zou zijn. De ziekte is altijd dodelijk, er zijn geen specifieke oorzaken bekend. Personen met verhoogd risico zijn "farmers, cleaning workers, telephone and radio operators".
Geen verklaring voor de myeloma gevallen, de twee andere waarschijnlijk betere detectie, en meer onderzoek zou nog meer gevallen vinden.
Kankergevallen bij politie
Een bericht dat op veel nieuwssites is verschenen, bvb Guardian, huffington post met de titel "9/11 First Responders See Cancer Rates Triple" :
[..]
Dat zou significant zijn. Maar een beter geïnformeerde site schrijft:
[..]
"disability pensions" lijkt ook een misverstand (google results eerste pag niets over de VS) "cancer-related disabilities" geeft wel hits.
De stijging is niet het aantal kankergevallen, maar het aantal agenten "applying annually for cancer-related disabilities". Voor zover ik kan nagaan houdt dit in dat ze menen te voldoen aan de voorwaarden van de "Americans with Disabilities Act", en dat ze hun werknemer om "redelijke aanpassingen" vragen (werkuren, werkomgeving, ander werk, ergonomische stoel, verlichting, ...) om hun werk optimaal te kunnen uitvoeren. Ziekteverlof hoort ook tot de opties. Met 10000 first responders die de stad aanklagen is het niet opmerkelijk dat ze hun rechten beter kennen...
Nog geen smoking gun, misschien in Part 2 ?
Ik doe het vooral omdat ik het leuk vind, bronnen zoeken, feiten checken.. kan het niet latenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Respect voor deze post, maar je zult zien dat het vechten tegen de bierkaai is. Je post zal worden weggewuifd of men komt met een 'ja maar' of een dooddoener. De mensen hier die geloven in het hele verhaaltje dat er geen vliegtuigen in de torens zijn gevlogen zijn niet op zoek naar de waarheid, ze zijn op zoek naar datgene dat hun geloof onderbouwt.
Het 9/11 verhaal hier in TRU/BNW loopt al sinds de aanslagen plaats vonden, en in al die jaren zie je dezelfde argumenten voorbij komen, keer op keer op keer op keer. Zie hierboven iemand die weer de inmiddels alom bekende 'link' legt naar het onderzoek naar de BJ van Clinton.
Ik reageerde jaren geleden ook veel in de 9/11 topics, maar ben daar mee opgehouden. Ik lees af en toe wel, en vond jouw uitgebreide post, hoewel zinloos, een compliment waard.
ga zo doorquote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:59 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ik doe het vooral omdat ik het leuk vind, bronnen zoeken, feiten checken.. kan het niet laten
Let de overheid een keer op haar centen, is het weer niet goed!quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:11 schreef Tingo het volgende:
[..]
Plus t feit dat ze hebben meer geld uitgegeven aan t onderzoek als Bill Clinton 'n BJ had gekregen of niet.
Ik geloof niet dat er vliegtuigen waren of slachtoffers.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De mensen hier die geloven in het hele verhaaltje dat er geen vliegtuigen in de torens zijn gevlogen zijn niet op zoek naar de waarheid, ze zijn op zoek naar datgene dat hun geloof onderbouwt.
1 slachtoffer weet ik zeker...quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:15 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er vliegtuigen waren of slachtoffers.
Voor mij het maakt helemaal geen reet uit wat anderen geloven.
The (half) Truth Movement is bang voor t waarheid.
Toont wel waar de prioriteiten liggen voor de politici daar.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:11 schreef Tingo het volgende:
[..]
Plus t feit dat ze hebben meer geld uitgegeven aan t onderzoek als Bill Clinton 'n BJ had gekregen of niet.
By the spring of 2003, the commission was off to a slow start, needing additional funding to help it meet its target day for the final report, of May 27, 2004.in late March, the Bush administration agreed to provide an additional $9 million for the commission, though this was $2 million short of what the commission requestedquote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:15 schreef Gray het volgende:
[..]
Toont wel waar de prioriteiten liggen voor de politici daar.
Maar ja - als er zijn geen vliegtuigen,geen terroristen,geen slachtoffers enz. dan is er niet zoveel over te onderzoeken en dat wisten ze dondersgoed dus daarom hadden ze niet veel geld ingestopt.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:04 schreef theguyver het volgende:
[..]
By the spring of 2003, the commission was off to a slow start, needing additional funding to help it meet its target day for the final report, of May 27, 2004.in late March, the Bush administration agreed to provide an additional $9 million for the commission, though this was $2 million short of what the commission requested
wat is nu 2 miljoen voor een land als de VS zeker bij zoiets als dit...
Ik vind het heel coulant dat 'ze' de belastingbetaler hebben ontzien door niet de indruk te willen wekken dat de commissie en haar onderzoek serieus genomen werd door er heel veel geld tegenaan te gooien.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:56 schreef Tingo het volgende:
[..]
Maar ja - als er zijn geen vliegtuigen,geen terroristen,geen slachtoffers enz. dan is er niet zoveel over te onderzoeken en dat wisten ze dondersgoed dus daarom hadden ze niet veel geld ingestopt.
Je kunt dat nu wel blijven beweren, maar daarmee wordt het geen waarheid.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:56 schreef Tingo het volgende:
[..]
Maar ja - als er zijn geen vliegtuigen,geen terroristen,geen slachtoffers enz. dan is er niet zoveel over te onderzoeken en dat wisten ze dondersgoed dus daarom hadden ze niet veel geld ingestopt.
2 miljoen is niets vergeleken wat ze per dag alleen al opbranden aan alle oorlogen die ze als gevolg van deze aanslagen voer(d)en. Je zou denken dat 2 miljoen niet zo veel is om uit te zoeken wat exact gebeurd is bij, wat ze zelf zeggen, "the worst attack on the United States of America ever".quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:44 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik vind het heel coulant dat 'ze' de belastingbetaler hebben ontzien door niet de indruk te willen wekken dat de commissie en haar onderzoek serieus genomen werd door er heel veel geld tegenaan te gooien.
Die rare mensen achter de hoax.quote:
Ik heb me wel meerdere keren September Clues gequote en gelinked.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je kunt dat nu wel blijven beweren, maar daarmee wordt het geen waarheid.
Je dénkt dat er geen slachtoffers zijn. Je dénkt dat er geen vliegtuigen waren, maar hebt dat tot nu toe niet aan kunnen tonen.
Er zijn heel veel mensen die hebben t onderzoek gedaan - gratis.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:28 schreef Gray het volgende:
[..]
2 miljoen is niets vergeleken wat ze per dag alleen al opbranden aan alle oorlogen die ze als gevolg van deze aanslagen voer(d)en. Je zou denken dat 2 miljoen niet zo veel is om uit te zoeken wat exact gebeurd is bij, wat ze zelf zeggen, "the worst attack on the United States of America ever".
Vergeet niet dat we als we de truthers mogen geloven te maken hebben met zeer clevere lui, die als ze hun bekwaamheid om kwaad aan te richten eens ten goede aan zouden wenden ervoor zouden kunnen zorgen dat de overheid afkan met een schijntje van de begroting en de mankracht dat wij als normaal ervaren, diezelfde ervaring waaruit de truthers hebben opgemaakt dat het budget van de 9/11-commissie ontoereikend is geweest. Maar op de een of andere manier heeft de Kwade Genius zich aan deze wetmatigheid weten te onttrekken. De Kwade Genius is niet gebonden aan menselijke stupiditeit. Hij was zelfs zo zeker van de overwinning dat hij uitgebreid de tijd heeft genomen om voor de goede verstaander duidelijk te maken wie er het alpha-mannetje is. Bush die tijdens publieke optredens een duivelsgebaar met zijn hand maakt, bijv. Of wat dacht je van het feit dat ze zulke kolderieke leugens vertellen dat het volk juist weer geneigd is het te geloven (zoals een 400m hoog gebouw dat op natuurlijke wijze in 10 seconden instort, het idee alleen al!). Je kan de minachting die deze lieden uitstralen bijna proeven.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:28 schreef Gray het volgende:
[..]
2 miljoen is niets vergeleken wat ze per dag alleen al opbranden aan alle oorlogen die ze als gevolg van deze aanslagen voer(d)en. Je zou denken dat 2 miljoen niet zo veel is om uit te zoeken wat exact gebeurd is bij, wat ze zelf zeggen, "the worst attack on the United States of America ever".
Wat loop je dan te mijmeren over de volgens jouw gebrekkige begroting van de 9/11-commissie en wat aantoont dat er sprake is van een complot, als gratis onderzoek kennelijk ook volstaat?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:03 schreef Tingo het volgende:
[..]
Er zijn heel veel mensen die hebben t onderzoek gedaan - gratis.
Onzin. Er is niks "figure of speech" aan "the building is going to blow up".quote:Op maandag 4 maart 2013 21:51 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Lijkt mij ''figure of speech" oftewel bij wijze van spreken. Lijkt mij in een dergelijke situatie niet zo vreemd.
[..]
Klik op de video. Ik heb de tijd juist ingesteld. De brandweerman zegt duidelijk dat het gebouw gaat ontploffen. De officiele lezing is trouwens NIET dat het gebouw neergehaald is. De officiele lezing is dat het gebouw uit zichzelf ingestort is. En een gebouw met giftige stoffen en misschien wel asbest mag je niet zomaar laten ineen storten. Het gebouw MOET eerst gestript worden voordat het opgeblazen mag worden. Bovendien is het bijzonder opvallend (ongelofelijk zelfs) dat mensen zomaar kunnen voorspellen dat zo een machtig groot gebouw gaat ineenstorten. Er zijn gebouwen die 20 uur hebben gebrand en in lichterlaaie hebben gestaan en die gebouwen zijn ook niet ineengestort. Echter, van de WTC7 wisten ze met zekerheid te zeggen dat het ineen zou storten.quote:Waar ze op in gaan is de uitspraak "pull it". Daar zijn volgens ook opnames van. Zijn die er ook van "bring it down"? Misschien dat die getuige het in de extreme chaos verkeerd heeft gehoord of verkeerd heeft onthouden. Als je twee rode auto's opelkaar laat botsen en je vraagt aan getuigen wat de kleur van de auto's was zal niet iedere getuige 'rood' zeggen. Getuige verklaringen zijn wat dat betreft helaas zeer onbetrouwbaar.
Maar mocht het wel gezegd zijn dan lijkt het mij geen vreemde uitspraak in die situatie. Als een gebouw op instorten staat kan het zinvol om het instorten te sturen.
De reporters hebben het waarschijnlijk gehoord van de brandweerlieden aan de grond. Hoe konden de brandweerlieden met zekerheid zeggen dat het gebouw zou ineenstorten? Dit is alleen te verklaren als ze WISTEN dat het gebouw opgeblazen zou worden. Het is namelijk onmogelijk te voorspellen dat dat gebouw binnen zeer korte tijd zou ineenstorten. Pure onzin gewoon. En als je ziet op WAT voor manier het gebouw instort, dan is het toch niet moeilijk om een conclusie te trekken?quote:Omdat het ene gebouw niet het andere is?
[..]
Persoonlijk vind ik dat een logische verklaring. En je hebt onderstaande er niet bij gezet:
Why in the WORLD would they need to give the reporters a head's up??? Why wouldn't they just blow the building up and let them report the collapse as they would have normally?
Wat uiteraard een zeer valide punt is. Waarom zou je in hemelsnaam verslaggevers bij het complot betrekken en hun een script geven? Totaal overbodig. Hoe mensen je bij een complot betrekt hoe groter de kans dat het complot uitkomt. Als ik de complottheorieën moet geloven zouden er honderden zoniet duizenden mensen bij betrokken moeten zijn (inclusief de terroristische aanslag bij het Pentagon). Daar zit totaal geen logica in.
Logischer, makkelijker en met veel minder risico zou dan zijn om handjevol mensen bij een complot te betrekken, paar flinke bommen plaatsen en het dan 'bomaanslag door terroristen' te noemen.
Precies, en dat was ook nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:39 schreef polderturk het volgende:
[..]
Onzin. Er is niks "figure of speech" aan "the building is going to blow up".
Kwamen de omstandigheden dan precies overeen?quote:Klik op de video. Ik heb de tijd juist ingesteld. De brandweerman zegt duidelijk dat het gebouw gaat ontploffen. De officiele lezing is trouwens NIET dat het gebouw neergehaald is. De officiele lezing is dat het gebouw uit zichzelf ingestort is. En een gebouw met giftige stoffen en misschien wel asbest mag je niet zomaar laten ineen storten. Het gebouw MOET eerst gestript worden voordat het opgeblazen mag worden. Bovendien is het bijzonder opvallend (ongelofelijk zelfs) dat mensen zomaar kunnen voorspellen dat zo een machtig groot gebouw gaat ineenstorten. Er zijn gebouwen die 20 uur hebben gebrand en in lichterlaaie hebben gestaan en die gebouwen zijn ook niet ineengestort. Echter, van de WTC7 wisten ze met zekerheid te zeggen dat het ineen zou storten.
Hij heeft het alleen maar over ''that wall'' en daarna eindigt het filmpje. Wie heeft het nu over een muur terwijl het over een gebouw gaat?quote:
Nog een video van voormalig presidentskandidaat en huidig minister van buitenlandse zaken John Kerry waarin hij toegeeft dat WTC 7 gecontroleerd is neergehaald.
De brandweerlieden konden het niet eten, maar polderturk ziet aan de manier waarop het gebouw instort wat de oorzaak is.quote:De reporters hebben het waarschijnlijk gehoord van de brandweerlieden aan de grond. Hoe konden de brandweerlieden met zekerheid zeggen dat het gebouw zou ineenstorten? Dit is alleen te verklaren als ze WISTEN dat het gebouw opgeblazen zou worden. Het is namelijk onmogelijk te voorspellen dat dat gebouw binnen zeer korte tijd zou ineenstorten. Pure onzin gewoon. En als je ziet op WAT voor manier het gebouw instort, dan is het toch niet moeilijk om een conclusie te trekken?
Hoe weten de brandweerlieden dat het gebouw gaat ineenstorten? Hoe weten ze dat het gebouw opgeblazen gaat worden?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:53 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Precies, en dat was ook nergens voor nodig.
[..]
Kwamen de omstandigheden dan precies overeen?
[..]
Hij heeft het alleen maar over ''that wall'' en daarna eindigt het filmpje. Wie heeft het nu over een muur terwijl het over een gebouw gaat?
[..]
[..]
De brandweerlieden konden het niet eten, maar polderturk ziet aan de manier waarop het gebouw instort wat de oorzaak is.
Ik gis dat ze bepaalde voortekenen hebben herkend.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:02 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hoe weten de brandweerlieden dat het gebouw gaat ineenstorten?
Dat wisten ze niet, dat hebben ze niet beweerd en het gebouw is niet opgeblazen, dus dit is een schijnvraag.quote:Hoe weten ze dat het gebouw opgeblazen gaat worden?
Dat wisten ze niet? En dat hebben ze niet beweerd? Bekijk deze video. Je hoeft maar 30 seconden te kijken. Ik heb de tijd juist ingesteld.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:08 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik gis dat ze bepaalde voortekenen hebben herkend.
[..]
Dat wisten ze niet, dat hebben ze niet beweerd en het gebouw is niet opgeblazen, dus dit is een schijnvraag.
Wat bedoelde Kerry met ''that wall'''?
Onheilspellende geluiden, inzakkende muren etc.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:02 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hoe weten de brandweerlieden dat het gebouw gaat ineenstorten? Hoe weten ze dat het gebouw opgeblazen gaat worden?
Zoek eerst eens op wat ''blow up'' zoal betekent en blijf met je fikken van de tijd af.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:11 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat wisten ze niet? En dat hebben ze niet beweerd? Bekijk deze video. Je hoeft maar 30 seconden te kijken. Ik heb de tijd juist ingesteld.
je gelooft niet zo in wetenschappers en witte jassen.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:22 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat ging inderdaad om een "America Nuked" documentMis je niet veel aan. Meer een soort schizofreen manifesto van mensen die overal verbanden zien, en de wetenschap waar ze over schrijven maar half begrijpen.
Met hun sommen van drie jaar geleden.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je gelooft niet zo in wetenschappers en witte jassen.
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je gelooft niet zo in wetenschappers en witte jassen.
Welke zoal dan?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat rapport is geschreven door professoren, wetenschappers en witte jassen.
Dat zijn niet de schrijvers...quote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:09 schreef THEFXR het volgende:
Dit is wat ik uit het rapport haal:
The Delta Group, Department of Applied Science, University of California, Davis, California, Department of Meteorology, University of Utah, Salt Lake City, Utah, Center
for Accelerator Mass Spectrometry, Lawrence Livermore National Laboratory, Livermore, California, Department of Chemical Engineering and Materials Science, UC Davis,
Davis, California, Department of Chemistry, UC Davis, Davis, California, Redlands University, Redlands, California and the Environmental Measurement Laboratory
(EML), Department of Energy New York, New York:
Professor Thomas A. Cahill, Steven S. Cliff, Kevin D. Perry, Michael Jimenez-Cruz, Graham Bench, Patrick Grant, Dawn Ueda, James F. Shackelford,
Michael Dunlap, Michael Meier, Peter B. Kelly, Sarah Riddle, Jodye Selco & Robert Leifer
Roger N. Clark (1), Robert O. Green (2), Gregg A. Swayze (1), Greg Meeker (1), Steve Sutley (1), Todd M. Hoefen (1), K. Eric Livo(1), Geoff Plumlee (1), Betina Pavri (2), Chuck
Sarture (2), Steve Wilson (1), Phil Hageman (1), Paul Lamothe (1), J. Sam Vance (3), Joe Boardman (4), Isabelle Brownfield (1), Carol Gent (1), Laurie C. Morath (1), Joseph Taggart
(1), Peter M. Theodorakos (1) and Monique Adams (1)
1. U. S. Geological Survey, Denver, Colorado
2. Jet Propulsion Lab Pasadena, California
3. U.S. Environmental Protection Agency, Region 8 Denver, Colorado
4. Analytical Imaging and Geophysics, LLC Boulder, Colorado
Dat lijkt me toch wel erg duidelijk ja als je dat document ziet. Wat je schreef sloeg gewoon nergens op.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dan zou het Jeff Prager moeten zijn:
http://911scholars.ning.c(...)e-downloadable-ebook
als je het al weet, waarom vraag je het dan?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:52 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch wel erg duidelijk ja als je dat document ziet. Wat je schreef sloeg gewoon nergens op.
Omdat ik het document toen niet bij de hand had. Leek me gebaseerd op wat ik me er van herinnerde nogal een absurde claim die je daar maakte. En dat bleek te kloppenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als je het al weet, waarom vraag je het dan?
ja, kraak anderen maar af en jezelf op de borst kloppen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:54 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Omdat ik het document toen niet bij de hand had. Leek me gebaseerd op wat ik me er van herinnerde nogal een absurde claim die je daar maakte. En dat bleek te kloppen
Je kan ook toegeven dat je het fout hadquote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, kraak anderen maar af en jezelf op de borst kloppen.
Het document blinkt niet uit in organisatie, dus ik had een bronvermelding neergezet.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:57 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je kan ook toegeven dat je het fout had
quote:Op maandag 11 maart 2013 22:22 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat ging inderdaad om een "America Nuked" documentMis je niet veel aan. Meer een soort schizofreen manifesto van mensen die overal verbanden zien, en de wetenschap waar ze over schrijven maar half begrijpen.
op basis van een paar zinnen, dat is 0,00001 % van het hele 318 pagina's tellende rapport.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:03 schreef ATuin-hek het volgende:
Dat was duidelijk ja. Ook gelijk een hint dat het niet door serieuse wetenschappers geschreven is he. Verder blijf ik bij mijn oorspronkelijke mening over het document:
[..]
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
op basis van een paar zinnen, dat is 0,00001 % van het hele 318 pagina's tellende rapport.
In het geval van de torens geloof ik best dat ze dat zagen aankomen. Maar ook bij WTC7? Gezien hoe het instortte, en waar, lijkt het me knap dat ze dat zo snel uit de losse pols wisten te voorspellen. NIST had een kostbare computersimulatie om het achteraf te kunnen verklaren. Misschien dat ze beter brandweermannen in de commissie had kunnen zetten?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:19 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Onheilspellende geluiden, inzakkende muren etc.
Er zit een flink verschil tussen het aan zien komen (als je bijv een facade steeds boller ziet staan, en er onheilspellende geluiden uit het gebouw komen) en verklaren hoe het mogelijk is dat het gebouw in kon storten hequote:Op zondag 17 maart 2013 11:48 schreef Gray het volgende:
[..]
In het geval van de torens geloof ik best dat ze dat zagen aankomen. Maar ook bij WTC7? Gezien hoe het instortte, en waar, lijkt het me knap dat ze dat zo snel uit de losse pols wisten te voorspellen. NIST had een kostbare computersimulatie om het achteraf te kunnen verklaren. Misschien dat ze beter brandweermannen in de commissie had kunnen zetten?
Jazeker, helemaal waar.quote:Op zondag 17 maart 2013 11:57 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Er zit een flink verschil tussen het aan zien komen (als je bijv een facade steeds boller ziet staan, en er onheilspellende geluiden uit het gebouw komen) en verklaren hoe het mogelijk is dat het gebouw in kon storten he
IIRC dachten ze dat wel wat langer dan een paar minuten oidquote:Op zondag 17 maart 2013 13:50 schreef Gray het volgende:
[..]
Jazeker, helemaal waar.
Desalniettemin blijf ik het bijzonder knap vinden dat die brandweermannen zo goed weten te voorspellen dat zo'n enorm pand over enkele momenten in zou storten. Ongelooflijk knap zelfs.
Op basis van welke ervaring eigenlijk? Zoveel gebouwen zijn er niet ingestort door brand, van wat ik heb gezien.quote:Op zondag 17 maart 2013 13:57 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
IIRC dachten ze dat wel wat langer dan een paar minuten oid
Nee hoor, dat bedoelde ik niet.quote:Op zondag 17 maart 2013 14:03 schreef TitusPullo het volgende:
Gray weet precies welke gebouwen er in New York door brand zijn ingestort.
Ik hoor/leesquote:Op zondag 17 maart 2013 11:48 schreef Gray het volgende:
[..]
In het geval van de torens geloof ik best dat ze dat zagen aankomen. Maar ook bij WTC7? Gezien hoe het instortte, en waar, lijkt het me knap dat ze dat zo snel uit de losse pols wisten te voorspellen. NIST had een kostbare computersimulatie om het achteraf te kunnen verklaren. Misschien dat ze beter brandweermannen in de commissie had kunnen zetten?
NIST geeft het ook toe:quote:Op zondag 17 maart 2013 13:59 schreef Gray het volgende:
[..]
Op basis van welke ervaring eigenlijk? Zoveel gebouwen zijn er niet ingestort door brand, van wat ik heb gezien.
http://www.nist.gov/el/disasterstudies/wtc/faqs_wtc7.cfmquote:The collapse of WTC 7 is the first known instance of a tall building brought down primarily by uncontrolled fires. The fires in WTC 7 were similar to those that have occurred in several tall buildings where the automatic sprinklers did not function or were not present. These other buildings, including Philadelphia's One Meridian Plaza, a 38-story skyscraper that burned for 18 hours in 1991, did not collapse due to differences in the design of the structural system (see the answer to Question 9).
Bovendien weigeren ze het model te laten testen, door de computer en de programmatuur niet vrij te geven. Geen zin in verdere discussie of gewezen worden op fouten, waarschijnlijk.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:46 schreef meth1745 het volgende:
[..]
NIST geeft het ook toe:
[..]
http://www.nist.gov/el/disasterstudies/wtc/faqs_wtc7.cfm
Ik vermoed dat ze zwaar gevloekt hebben, eerder voorbeeld zoeken, niks; ruimer zoeken, verder teruggaan, niks; andere landen, niks...
Dan ben je niet happy, enige dat je hebt is een model en berekeningen en de verklaring dat de andere gebouwen "een ander design hadden" waardoor ze niet ingestort zijn. Dat is weinig overtuigend, weten ze zelf ook.
Let jij eens op hoe vaak je je zinnen afsluit met "he"...quote:Op zondag 17 maart 2013 11:57 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Er zit een flink verschil tussen het aan zien komen (als je bijv een facade steeds boller ziet staan, en er onheilspellende geluiden uit het gebouw komen) en verklaren hoe het mogelijk is dat het gebouw in kon storten he
Nee vind ik niet.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Let jij eens op hoe vaak je je zinnen afsluit met "he"...
Klinkt nogal denigrerend he
ik wel WTC 1,2 en 7quote:Op zondag 17 maart 2013 14:03 schreef TitusPullo het volgende:
Gray weet precies welke gebouwen er in New York door brand zijn ingestort.
Ze zijn door de brand ingestort? Dan heb je volgens mij wat gemist van de gebeurtenissen van die dag.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
ik wel WTC 1,2 en 7
en alle houten huisjes..geen flatgebouwen![]()
ook was dit niet de eerste plane crash in building in 1945 was er ook al een B-25 in het empire state building gecrashed
Maar ze stortten daar niet door in, niet direct. Wel door de brand als gevolg van die crashes.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:00 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ze zijn door de brand ingestort? Dan heb je volgens mij wat gemist van de gebeurtenissen van die dag.![]()
Een B25 op naderingssnelheid (minder dan 370 km/h) om te gaan landen in zeer slecht zicht in het Empire State building vloog, tegenstelling tot een 767 die met volle vaart (913 km/h) in een gebouw vliegt.
En de 767's die de toren invlogen, wogen per stuk 186,880 kg in tegenstelling tot de B-25 die maar 15,910 kg woog.
http://en.wikipedia.org/wiki/B-25
http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_767
Nee hoor, de klap van die vliegtuigen zal helemaal niets bijgedragen hebben aan het instorten van de gebouwen.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:19 schreef Gray het volgende:
[..]
Maar ze storten daar niet door in, niet direct. Wel door de brand als gevolg van die crashes.
en nu?quote:Op maandag 18 maart 2013 18:00 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ze zijn door de brand ingestort? Dan heb je volgens mij wat gemist van de gebeurtenissen van die dag.![]()
Een B25 op naderingssnelheid (minder dan 370 km/h) om te gaan landen in zeer slecht zicht in het Empire State building vloog, tegenstelling tot een 767 die met volle vaart (913 km/h) in een gebouw vliegt.
En de 767's die de toren invlogen, wogen per stuk 186,880 kg in tegenstelling tot de B-25 die maar 15,910 kg woog.
http://en.wikipedia.org/wiki/B-25
http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_767
Dat is precies niet wat ik schreef.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:24 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Nee hoor, de klap van die vliegtuigen zal helemaal niets bijgedragen hebben aan het instorten van de gebouwen.
Nee? Je schreef dit:quote:
Waarin je dus zegt dat ze niet instorten door de crash, maar wel door de brand.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:19 schreef Gray het volgende:
[..]
Maar ze stortten daar niet door in, niet direct. Wel door de brand als gevolg van die crashes.
Situatie is niet te vergelijken.quote:
het slaat beide nergens opquote:Op maandag 18 maart 2013 18:43 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Nee? Je schreef dit:
[..]
Waarin je dus zegt dat ze niet instorten door de crash, maar wel door de brand.
Niet direct.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:43 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Nee? Je schreef dit:
[..]
Waarin je dus zegt dat ze niet instorten door de crash, maar wel door de brand.
Dus je bedoelt eigenlijk dat ze mede door de brand zijn ingestort in plaats van dat ze door de brand zijn ingestort?quote:Op maandag 18 maart 2013 18:51 schreef Gray het volgende:
[..]
Niet direct.Immers, ze bleven nog een flinke tijd staan na de impact. Had de brand er niet geweest, dan waren ze misschien geheel niet ingestort.
Ik bedoel dat ze voornamelijk door de brand zijn ingestort, aangenomen dat alleen vliegtuigen de hoofdoorzaak waren.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:46 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dus je bedoelt eigenlijk dat ze mede door de brand zijn ingestort in plaats van dat ze door de brand zijn ingestort?
dit dus,quote:Op maandag 18 maart 2013 21:49 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ze voornamelijk door de brand zijn ingestort, aangenomen dat alleen vliegtuigen de hoofdoorzaak waren.
NIST is het niet met je eens.quote:Op maandag 18 maart 2013 21:49 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ze voornamelijk door de brand zijn ingestort, aangenomen dat alleen vliegtuigen de hoofdoorzaak waren.
Mensen die weten dat t officiele BS verhaal klopt niet heeft 't onderzoek gedaan....maar jammer heeft het niet erg veel publiciteit ontvangen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:23 schreef Terecht het volgende:
[..]
Wat loop je dan te mijmeren over de volgens jouw gebrekkige begroting van de 9/11-commissie en wat aantoont dat er sprake is van een complot, als gratis onderzoek kennelijk ook volstaat?
de eerste post waar je op reageerde (van theguyver) noemde ook WTC 7. Besluit van NIST was dat enkel de brand daarvan de oorzaak was. Kerosine van de vliegtuigen, schade door brokstukken van de andere torens speelde geen rol.quote:
Besluit van NIST? Je doet net alsof de uitkomst van het onderzoek een democratisch proces is.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:37 schreef meth1745 het volgende:
[..]
de eerste post waar je op reageerde (van theguyver) noemde ook WTC 7. Besluit van NIST was dat enkel de brand daarvan de oorzaak was. Kerosine van de vliegtuigen, schade door brokstukken van de andere torens speelde geen rol.
Dus was je opmerking voor 1/3 onterecht: "Ze zijn door de brand ingestort? Dan heb je volgens mij wat gemist van de gebeurtenissen van die dag."quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:46 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Besluit van NIST? Je doet net alsof de uitkomst van het onderzoek een democratisch proces is.
Maar dat klopt inderdaad. De brand in het gebouw brak uit vanwege het instorten van WTC 1. De brokstukken van WTC 1 beschadigde inderdaad het gebouw, maar het gebouw zou door de brand alleen ingestort zijn. Deels omdat de brand niet bestreden werd door de brandweer en deels vanwege het falen van een deel van de sprinklerinstallatie en deels vanwege een aantal ontwerpkeuzes. Volgens mij worden of zijn de standaarden voor dit soort gebouwen ook aangepast als gevolg van het instorten van WTC 7 en het onderzoek van NIST.
http://www.nist.gov/public_affairs/factsheet/wtc_qa_082108.cfm
Inderdaad, ik bedoelde WTC 1 en 2. Daar had ik wat duidelijker over kunnen zijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:53 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dus was je opmerking voor 1/3 onterecht: "Ze zijn door de brand ingestort? Dan heb je volgens mij wat gemist van de gebeurtenissen van die dag."![]()
Okee, zo wordt het woord in Nederland inderdaad niet vaak gebruikt.quote:Gebruikte trouwens "besluit" in de betekenis van "conclusie", niet van "beslissing". (misschien miinder gebruikelijk in nederland dan vlaanderen?)
Sprinklers werkten niet of nauwelijks door de schade aan waterleidingen las ik op wikipedia.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 04:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
dit dus,
als het alleen door de klap van vliegtuig kwam waren ze gelijk in gestort.
ipv eerst nog ff een half uur a 3 kwartier lopen branden.
en dat... is het gene wat mij nog steeds dwars zit..
de brand zelf na een bepaalde tijd zou het naar mijn mening minder moeten worden.
bedoel een kantoor is behoorlijk leeg.. ik zit zelf op kantoor en beetje brandbare zou eigenlijk zo weg moeten zijn .
ook de kerozine die vrij kwam zou zo weg moeten zijn.
als de brandstof op is zou de brand minder moeten worden..
lijkt me..... en belangrijker nog ze hadden een sprinkler systeem...
een sprinkler systeem blust niet een brand maar houd het onder controle .![]()
The 1968 New York City building codes did not require sprinklers for high-rise buildings, except for underground spaces. In accordance with building codes, sprinklers were originally installed only in the underground parking structures of the World Trade Center.[69] Following a major fire in February 1975, the Port Authority decided to start installing sprinklers throughout the buildings. By 1993, nearly all of 2 WTC and 85 percent of 1 WTC had sprinklers installed, and the entire complex was retrofitted by 2001.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In kantoren zou ik vooral papier verwachten. Archiefkasten vol dossiers, dat soort zaken. Los papier brandt snel, maar als er geen zuurstof bij kan komen, zoals in een metalen kast, dan zal de hitte het doen verkolen. De vrijkomende gassen voeden de brand; papier en houtskool zijn slechte warmetegeleiders dus het duurt een hele tijd voordat heel de inhoud de benodigde temperatuur bereikt heeft (200–400 °C). Hetzelfde geldt trouwens voor plastics en eigenlijk alle brandbare stoffen; als ze in gesloten metalen kasten zitten verkolen ze (of smelten en lopen eruit). Dan verwacht ik een vuur dat minder verandert in de tijd, wordt niet heviger, blijft gelijkmatig branden, maar veel langer.
Vind niks over intensiteit en tijdsduur van branden dat relevant lijkt voor deze situatie.
Edit: beelden eens bekeken, erg hevig lijken de branden niet, kerosine (afhankelijk van type) heeft een hoger flash point en is minder vluchtig dan benzine (flash point + 42°C of +51 tegenover benzine - 40° C;) het lijkt meer op diesel. Een deel van de brandstof (zo'n 20 duizend liter?) zal door gaten, scheuren etc in de vloer en de verdiepingen eronder sijpelen; vuur verspreidt zich slechts langzaam naar beneden, en de brand gaat niet noodzakelijk mee met de fuel als die door barsten en kieren wegloopt.
[ Bericht 3% gewijzigd door meth1745 op 19-03-2013 20:32:10 ]
Ze wisten al dat het niet klopte en om daar argumenten bij te verzinnen hebben ze onderzoek gedaan? Juist.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:21 schreef Tingo het volgende:
[..]
Mensen die weten dat t officiele BS verhaal klopt niet heeft 't onderzoek gedaan....maar jammer heeft het niet erg veel publiciteit ontvangen.
Ja, want het moet per see gaan smelten om het te laten verzwakken... Staal is al aardig verzwakt bij 400 graden.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:16 schreef THEFXR het volgende:
hou toch op, op die dag is er helemaal niks ingestort ten gevolgen van brand, de temps waren veels te laag. staal verzwakt niet bij 400 graden, sterker nog, je kookt toch elke dag met stalen pannen, waarom smelten die dan niet of je open haard?
niet in mijn open haard en zeker niet industrie staal waar ze mee bouwen, als het aan jou ligt is het net spaghetti.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:27 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ja, want het moet per see gaan smelten om het te laten verzwakken... Staal is al aardig verzwakt bij 400 graden.
Nee dat is het niet als het aan mij ligt. Probeer nou niet de hele tijd woorden in mijn mond te leggen, want dat werkt nietquote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
niet in mijn open haard en zeker niet industrie staal waar ze mee bouwen, als het aan jou ligt is het net spaghetti.
stook niet te hard, anders smelt je open haard (THEFXR gooit er nog een blok op)quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee dat is het niet als het aan mij ligt. Probeer nou niet de hele tijd woorden in mijn mond te leggen, want dat werkt niet
Don't worry. Dat lukt je toch niet met wat houtblokken.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
stook niet te hard, anders smelt je open haard (THEFXR gooit er nog een blok op)
met wat anders ook niet.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Don't worry. Dat lukt je toch niet met wat houtblokken.
alleen bij de hoogovens wordt er staal gesmolten, nergens anders en zeker niet door een klein kantoorfikkie.quote:
omdat er ook andere zaken speelden dan dat kantoorfikkie, sommige zeggen thermate, andere fission, kan ook glas geweest zijn wat gesmolten was.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:50 schreef Gray het volgende:
Het punt is dat hitte op zichzelf voldoende is om staal te doen verzwakken, maar waarom trof men ook gesmolten staal aan bij de resten?
Gesmolten metaal is idd gevonden ja, maar ook echt staal? Ik weet dat het regelmatig geclaimed is in deze reeks, maar ik heb daar eigenlijk nog nooit solide bewijs voor langs zien komen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:50 schreef Gray het volgende:
Het punt is dat hitte op zichzelf voldoende is om staal te doen verzwakken, maar waarom trof men ook gesmolten staal aan bij de resten?
Als je een pot thermiet in je openhaard zet kan je denk ik prima je openhaard smelten.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
alleen bij de hoogovens wordt er staal gesmolten, nergens anders en zeker niet door een klein kantoorfikkie.
ik heb dit gezien in een docu, maar welke van de 100, moet ik je schuldig blijvenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:55 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Gesmolten metaal is idd gevonden ja, maar ook echt staal? Ik weet dat het regelmatig geclaimed is in deze reeks, maar ik heb daar eigenlijk nog nooit solide bewijs voor langs zien komen.
ja, maar ik zal eerst blind worden door de felheid van het thermietquote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:58 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Als je een pot thermiet in je openhaard zet kan je denk ik prima je openhaard smelten.
En hoe herken jij dit als gesmolten staal?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik heb dit gezien in een docu, maar welke van de 100, moet ik je schuldig blijven
[ afbeelding ]
er druipt wat vanaf, jij bedoelt als vloeibaar staal?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En hoe herken jij dit als gesmolten staal?
Allicht. Is het nog steeds gesmolten.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, maar ik zal eerst blind worden door de felheid van het thermiet
Hoe weet je dat dat metaal is?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er druipt wat vanaf, jij bedoelt als vloeibaar staal?
Daar heb ik nog geen beelden van gezien, alleen getuigenissen van resqueworkersquote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Allicht. Is het nog steeds gesmolten.
Erm, dat ging over de openhaard...quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Daar heb ik nog geen beelden van gezien, alleen getuigenissen van resqueworkers
wat zou het nog anders kunnen zijn?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hoe weet je dat dat metaal is?
Hoe weet je dat dat staal is?
Dat maakt niet uit. De vraag is hoe je die dingen zo zeker weet.quote:
ooh, we zijn weer op de wetenschappelijke toer? de bewijzen zijn allang verdwenen, dus bijna niks is zeker, vandaar dat die richard cage met zijn A&E for truth een oplichter is.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:15 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. De vraag is hoe je die dingen zo zeker weet.
het sprinklersysteem was beschadigt door de impact en zelfs als dat niet het geval was geweest dan zou het niet genoeg druk hebben gehad om zo'n brand te blussen. Bovendien werken die systemen met water en je blust geen kerosine brand met water maar maakt het dan erger want water en kerosine mengen niet.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 04:30 schreef theguyver het volgende:
lijkt me..... en belangrijker nog ze hadden een sprinkler systeem...
een sprinkler systeem blust niet een brand maar houd het onder controle .![]()
The 1968 New York City building codes did not require sprinklers for high-rise buildings, except for underground spaces. In accordance with building codes, sprinklers were originally installed only in the underground parking structures of the World Trade Center.[69] Following a major fire in February 1975, the Port Authority decided to start installing sprinklers throughout the buildings. By 1993, nearly all of 2 WTC and 85 percent of 1 WTC had sprinklers installed, and the entire complex was retrofitted by 2001.
Deels wel ja. Het rationele denken wat daarbij komt kijken is hier best nuttig.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ooh, we zijn weer op de wetenschappelijke toer? de bewijzen zijn allang verdwenen, dus bijna niks is zeker, vandaar dat die richard cage met zijn A&E for truth een oplichter is.
FEMA heeft geen verklaring,quote:
http://911research.wtc7.n(...)lurgy/WTC_apndxC.htmquote:No clear explanation for the source of the sulfur has been identified.The rate of corrosion is also unknown. It is possible that this is the result of long-term heating in the ground following the collapse of the buildings. It is also possible that the phenomenon started prior to collapse and accelerated the weakening of the steel structure. A detailed study into the mechanisms of this phenomenon is needed to determine what risk, if any, is presented to existing steel structures exposed to severe and long-burning fires.
hij probeert het nog te reproduceren, dat is iig meer dan wat NIST heeft gedaan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:34 schreef meth1745 het volgende:
[..]
FEMA heeft geen verklaring,
[..]
http://911research.wtc7.n(...)lurgy/WTC_apndxC.htm
Weet niet of al hun aannames kloppen, maar als ze geen verklaring hebben, hoe denkt hij het dan te weerleggen met een test? Eerste wat ik dacht was langdurige corrosie, een lek, scheur in het dak, chemicaliën gemorst, barst in de afvoer van de WCs waardoor het voortdurend vochtig was en blootgesteld aan H2S..
FEMA lijkt er vanuit te gaan dat het volledig het gevolg is van wat er die dag en daarna gebeurde..
Metallurgie heb ik niet veel van onthouden, in hoeverre die samenstelling, kristalstructuur etc. de mogelijkheden beperkt weet ik niet. Maar de test die hij doet bewijst weinig; zo werken ze bij mythbusters, niet meteen m'n favoriete show...
en de deeltjes nano-thermite, dat hij dat noemt maakt het moeilijk hem serieus te nemen, die paper over de gevonden schilfers was niets waard
Ik zie de naam R. D. Sisson, Jr. op het FEMA verslag; dit is de Richard Sisson die door de BBC werd geïnterviewd. De statements die hij daar maakt verschillen wel van het verslag waar zijn naam onder staat. (FEMA verslag in klein font):quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij probeert het nog te reproduceren, dat is iig meer dan wat NIST heeft gedaan.
http://news.bbc.co.uk/2/h(...)cy_files/7434230.stmquote:In New England the claims of the mysterious melted steel from Tower Seven has been unravelled at the Worcester Polytechnic Institute near Boston.
Professor Richard Sisson says it did not melt, it eroded. The cause was the very hot fires in the debris after 9/11 that cooked the steel over days and weeks.
FEMA: Evidence of a severe high temperature corrosion attack on the steel, including oxidation and sulfication with subsequent intragranular melting, was readily visible
Professor Sisson determined that the steel was attacked by a liquid slag which contained iron, sulphur and oxygen.
However, rather than coming from thermite, the metallurgist Professor Sisson thinks the sulphur came from masses of gypsum wallboard that was pulverised and burnt in the fires.
FEMA: No clear explanation for the source of the sulfur has been identified.
He says: "I don't find it very mysterious at all,that if I have steel in this sort of a high temperature atmosphere that's rich in oxygen and sulphur this would be the kind of result I would expect."
FEMA: a very unusual event. A detailed study into the mechanisms of this phenomenon is needed to determine what risk, if any, is presented to existing steel structures exposed to severe and long-burning fires
Die mensen van 911 'truth' o.a. hebben die echte onderzoeken gedaan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:37 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ze wisten al dat het niet klopte en om daar argumenten bij te verzinnen hebben ze onderzoek gedaan? Juist.
Die mensen die o.a. verfschilfertjes voor nanothermiet aanzagen ja. Zo gretig zochten zij argumenten bij hun vooringenomen standpunten. Zou dat niet ook bij jou het geval kunnen zijn, als je deze mensen kennelijk als betrouwbaar inschat?quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:29 schreef Tingo het volgende:
[..]
Die mensen van 911 'truth' o.a. hebben die echte onderzoeken gedaan.
Ik vertrouw 911 (half)truth ook niet veel meer...maar ze zijn toch dichter bij wat is gebeuren dan NIST,911 Commission of al die anderen op de VS regering payroll.quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:28 schreef Terecht het volgende:
[..]
Die mensen die o.a. verfschilfertjes voor nanothermiet aanzagen ja. Zo gretig zochten zij argumenten bij hun vooringenomen standpunten. Zou dat niet ook bij jou het geval kunnen zijn, als je deze mensen kennelijk als betrouwbaar inschat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |