SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
![]()
ging ff om het principequote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:34 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Ja oké, maar wie gaat er dan ook gelijk 200kg squatten?![]()
![]()
Wie supplementeren zink en waarom? Ik zit erover te denken ivm met mijn huid."If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Zink schijnt goed voor je zaad te zijn
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Ik neem nu elke dag een pilletje tegen verkoudheid.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:47 schreef Pastapipos het volgende:
Wie supplementeren zink en waarom? Ik zit erover te denken ivm met mijn huid.![]()
Laat maar dan, mijn zaad doet toch niks meerquote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:51 schreef star_gazer het volgende:
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Zink zoals met alle supplementen: als je een tekort had, dan helpt het. Als je geen tekort had, doet het geen drol.Confidence through competence![]()
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:51 schreef star_gazer het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik denk dat supplementen net zoals medicatie aan modegrillen onderhevig zijn en vooral inspelen op onzekerheid en daardoor toch weer hun afzetmarkt vergroten.![]()
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:09 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het plafond moet nog gewit wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Op zich eens, maar er zijn toch wel een paar supplementen die "bewezen" goed zijn en toch weinig kosten. Bijvoorbeeld: vitamine D. 180 capsules van 1000IE voor 6 euro 90. Dat is genoeg voor bijna een half jaar.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:13 schreef robskem het volgende:
Ik denk dat supplementen net zoals medicatie aan modegrillen onderhevig zijn en vooral inspelen op onzekerheid en daardoor toch weer hun afzetmarkt vergroten.![]()
lol watquote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:54 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Ik neem nu elke dag een pilletje tegen verkoudheid.?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Na wat verder lezen over de squat en hoe mijn vorm al maanden beroerd is, denk ik dat ik maar weer vanaf lege bar ga opbouwen. Misschien eerst boxsquats en hard werken aan flexibiliteit.
Wel een vraag. Rippetoe zegt dat je bij het squatten het best naar een punt op de vloer zo'n 2 meter voor je kunt kijken. Ik zag als advies tegen het voorover leunen tijdens de squat om juist licht omhoog te kijken, om zo te voorkomen dat je onderrug bol gaat. Wie heeft het mis en waarom?
btw. Is dit goed om echt mee aan de gang te gaan?
http://www.elitefitness.c(...)p-thread-647759.html![]()
Ik neem 50mg gemiddeld 4-5x per week. Kan je test spiegel verhogen (mits in een deficientie), jizz loads of peace, helpt met versterking van immuun systeem, is (in ratten) een vrij potente inhibitor van de aromatase (omzetting test->oest) en reductase (test->dht) enzymen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:47 schreef Pastapipos het volgende:
Wie supplementeren zink en waarom? Ik zit erover te denken ivm met mijn huid.
Aardig wat voordelen voor een vrij goedkoop mineraal. Echter wel oppassen, want concurreert met koper voor opname, en verhindert o.a. calcium opname (wat in extreme mate fataal kan zijn).Of toch du vader?![]()
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:09 schreef CarbonC het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
Het eerste wat ik tegenkom als ik wat zoek over zink is dat een zinktekort hier te lande bijna niet voorkomt?No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
ik neem zelf Echinaforce van Dr. Vogel.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:54 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Mijn vader zegt dat dat enige is dat bij hem werkt tegen verkoudheid. (lol broscience)
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
Ik zie wel dat het je immuunsysteem versterkt, maar of t op zo'n mate is betwijfel ik. Kom er gauw genoeg achter als ik t ga gebruiken, voel me nu ook grieperig ;pquote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:54 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Mijn vader zegt dat dat enige is dat bij hem werkt tegen verkoudheid. (lol broscience)
Er zit zink in m'n multivitamine, is al meer dan genoeg. Sowieso hebben we in Nederland nauwelijks zinktekort, zeker niet de vleeseters die wij in dit topic zijn. Meer zink dan genoeg zink verbetert geen lichaamsprocessen en het concurreert alleen met opname van andere mineralen die ook broodnodig zijn.
Zullen we anders ook elke dag 20 gram creatine eten? Creatine bevordert ADP naar ATP conversie, dus 20 gram creatine moet dat toch beter doen dan 5 gram?Confidence through competence![]()
Nadeel van een multivitamine is dat alles tegelijk vrijkomt. Zo zou het zo zijn dat calcium de opneembaarheid van zink beinvloed. Daarnaast is de optimale hoeveelheid per supplement verschillend, net als het effect van meer doseren verschilt. Plus dat iedereen anders reageert etc.
E.e.a. ligt dus iets complexer.![]()
Multivitamine moet je ook tesamen met een maaltijd eten (maaltijd is ook een cocktail aan vitamines en mineralen). Absorptie is daardoor optimaler dan 's ochtends op een lege maag en een spoel water. Dosering van een multivitamine moet je niet te lang over stressen: ergens in de buurt van 100% ADH is prima.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:06 schreef CarbonC het volgende:
Nadeel van een multivitamine is dat alles tegelijk vrijkomt. Zo zou het zo zijn dat calcium de opneembaarheid van zink beinvloed. Daarnaast is de optimale hoeveelheid per supplement verschillend, net als het effect van meer doseren verschilt. Plus dat iedereen anders reageert etc.
E.e.a. ligt dus iets complexer.
En waar hebben we het over: het is *supplementatie* bovenop je normale dieet die al voldoende gevarieerd hoort te zijn in het hele spectrum aan micronutrienten. Er zijn letterlijk honderden micronutrienten die niet in een pilletje zitten, maar wel in je voedsel. Als je alleen kip met rijst eet dan haal je het idd niet.Confidence through competence![]()
srsquote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:38 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ik neem 50mg gemiddeld 4-5x per week. Kan je test spiegel verhogen (mits in een deficientie), jizz loads of peace, helpt met versterking van immuun systeem, is (in ratten) een vrij potente inhibitor van de aromatase (omzetting test->oest) en reductase (test->dht) enzymen.
Aardig wat voordelen voor een vrij goedkoop mineraal. Echter wel oppassen, want concurreert met koper voor opname, en verhindert o.a. calcium opname (wat in extreme mate fataal kan zijn).
heb me er wel eens in verdiept maar vond alleen studies die uitwezen dat zink supplementatie 0,0 effect heeft?![]()
Als je tekort hebt, dan heeft het bovenstaande extra effecten ten opzichte van baseline. Als je geen tekorten hebt, dan is extra dus 0,0 effect.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:18 schreef 16meter het volgende:
[..]
srs
heb me er wel eens in verdiept maar vond alleen studies die uitwezen dat zink supplementatie 0,0 effect heeft?Confidence through competence![]()
Logisch!
Volgens mij was het trouwens ZMA, wat ik opgezocht had.Raymond zegt echter weer dat hij beter slaapt door ZMA... (iets dat ik ook wel kan gebruiken) Meer ervaringen?
![]()
Die ervaring heb ik ook. Komt wellicht door de vitamine B6 in ZMA (zie OP).quote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:26 schreef 16meter het volgende:
Logisch!
Volgens mij was het trouwens ZMA, wat ik opgezocht had.Raymond zegt echter weer dat hij beter slaapt door ZMA... (iets dat ik ook wel kan gebruiken) Meer ervaringen?
![]()
Zelf begonnen met sportschool in januari en nu doe ik iedere keer ongeveer dit:
3x12 30kg borstdrukmachine (pectoral)
3x12 40kg Vertical Traction (rug+biceps staat op een site)
3x12 80kg leg press
3x12 25kg-30kg chest press (borst, delta, triceps) (soms iets minder kg's/sets/aantal reps aangezien ik dan kapot ben)
5-10 minuten roeien
Doe dit 2x per week en fiets op een werkdag gemiddeld ook een uur.
Is dit een beetje een logisch schema? Of mis ik nog echt iets heel belangrijks?
EDIT: Ben trouwens 17 jaar![]()
Je mist de bench press, squat, deadlift, pull-up en een overhead press.
Kijk eens naar 'Starting Strength' van Mark Rippetoe.![]()
![]()
Ik wilde het net zeggen. http://startingstrength.w(...)ce/Beginner_Programsquote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:42 schreef 16meter het volgende:
Je mist de bench press, squat, deadlift, pull-up en een overhead press.
Kijk eens naar 'Starting Strength' van Mark Rippetoe.![]()
Ik wil het liefst even bij de apparaten blijven ipv de losse gewichten/halters. Is mijn schema helemaal flut dan? Dacht zelf dat alleen de buikspieren miste? = situps?![]()
Waarom wil je dat? Met losse gewichten en halters ga je veel meer bereiken, in combinatie met de juiste voeding. Kijk idd even naar het SS programma en laat die apparaten links liggen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:50 schreef nodig het volgende:
Ik wil het liefst even bij de apparaten blijven ipv de losse gewichten/halters. Is mijn schema helemaal flut dan? Dacht zelf dat alleen de buikspieren miste? = situps?190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.![]()
Met Starting Strength boek je veel meer progressie, dan met het schema dat je nu gebruikt, zowel qua kracht als massa. Persoonlijk vind ik met free weights trainen ook een stuk leuker en uitdagender dan op zo'n stoeltje zitten en tegen een hefboom aanduwen met een vaste bewegingsbaan. Al hebben machines ook zeker hun waarde.
Waarom wachten? Ik zou willen dat ik op m'n 17e was begonnen.![]()
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:53 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Waarom wil je dat? Met losse gewichten en halters ga je veel meer bereiken, in combinatie met de juiste voeding. Kijk idd even naar het SS programma en laat die apparaten links liggen.Moet je die dingen niet met een partner doen? (bijv. bankdrukken als je opeens geen kracht meer hebt?) Ik train voornamelijk alleen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:53 schreef 16meter het volgende:
Met Starting Strength boek je veel meer progressie, dan met het schema dat je nu gebruikt, zowel qua kracht als massa. Persoonlijk vind ik het ook veel leuker en uitdagender dan op zo'n stoeltje zitten en tegen een hefboom aanduwen met een vaste bewegingsbaan.
Waarom wachten? Ik zou willen dat ik op m'n 17e was begonnen.![]()
Hoeft niet. Ik train altijd alleen.
Een spotter is handig, maar niet onmisbaar. Gewoon bij 'failure' uit de buurt blijven met presses. Aanvoelen of je er nog een herhaling uit kunt persen, op tijd stoppen. Tegen de tijd dat je wat gewicht aan de stang hebt hangen, dan voel je dat al prima aan.![]()
Ik train ook altijd alleen,no problemo.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:55 schreef nodig het volgende:
[..]
[..]
Moet je die dingen niet met een partner doen? (bijv. bankdrukken als je opeens geen kracht meer hebt?) Ik train voornamelijk alleen.
Gewoon de schijven niet vastklemmen, als je dan faalt: stang naar één kant en klaar.
En wat betreft buikspieroefeningen: squat en deadlift.Facet!![]()
Ja je schema is flut.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:50 schreef nodig het volgende:
Ik wil het liefst even bij de apparaten blijven ipv de losse gewichten/halters. Is mijn schema helemaal flut dan? Dacht zelf dat alleen de buikspieren miste? = situps?![]()
Aha oke, toch wil ik sowieso de komende maanden nog even bij de apparaten blijven, vind het wel leuk om te doen namelijk en ik merk wel dat ik er sterker door word. Als het gaat vervelen ga ik eens kijken naar de losse gewichten denk ikquote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:56 schreef 16meter het volgende:
Hoeft niet. Ik train altijd alleen.
Een spotter is handig, maar niet onmisbaar. Gewoon bij 'failure' uit de buurt blijven met presses. Aanvoelen of je er nog een herhaling uit kunt persen, op tijd stoppen. Tegen de tijd dat je wat gewicht aan de stang hebt hangen, dan voel je dat al prima aan.Zal misschien wel beter trainen maar ik hoef nou niet helemaal een spierbundel van jewelste te worden
![]()
![]()
Ik heb begrepen dat je beter zink en magnesium (+ calcium) apart kunt supplementeren dan dat je ZMA neemt. Ik meende dat er iets in ZMA zat wat niet zo heel goed was.Overal schijt aan hebben.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:47 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af of het wel zo'n goed idee is om je insuline continu via pieken en dalen (suiker) te laten verlopen. Langzame carbs en de daarbij behorende geleidelijke insuline-curve lijken me veel beter voor onder andere je insulineresistentie en -gevoeligheid.If not now, then when.![]()
Apparaten = een "vast" bewegingspatroon. Dus alle kleine spiertjes die helpen om balans te houden (een balans die je ook ALTIJD nodig hebt om iets op te tillen) krijgen geen of weinig input. Plus, je isoleert een spiergroep. Als die spiergroep ook zelfstandig "normaal" (dagelijks leven) opereert is daar niks mis mee... maar dat zijn er niet zoveel.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:03 schreef nodig het volgende:
[..]
Valt apparaten meer onder fitness dan?![]()
Hele sportschool staat er vol mee.
Je kunt beter idd gaan bankdrukken, squatten en deadliften. Zorg wel dat je een spiegel hebt en WEET WAT JE DOET (youtube). O.a. een veelgemaakte fout bij bankdrukken is om je shouders tenopzichte van je lichaam in een T vorm te houden. Hierdoor komt veel belasting op je schouder gewricht - wat je niet wilt, want een gewricht is niet gemaakt om sterk te zijn. Dus zorg dat je je ellebogen dicht tegen je lichaam aanhoud.
Bij deadlift - altijd een holle rug (spiegel, check check dubbel check), en rustig opbouwen. Squatten same. En het belangrijkste is om gelijk de goede bewegingspatronen aan te leren.
Je hebt ongeveer 300/500 repetities nodig om een nieuwe beweging te leren. Om een foute beweging af te leren/herstellen is dat 3000/5000 repetities.![]()
Om mezelf een hoop getyp te besparen een copy/paste:quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:01 schreef nodig het volgende:
[..]
Aha oke, toch wil ik sowieso de komende maanden nog even bij de apparaten blijven, vind het wel leuk om te doen namelijk en ik merk wel dat ik er sterker door word. Als het gaat vervelen ga ik eens kijken naar de losse gewichten denk ikZal misschien wel beter trainen maar ik hoef nou niet helemaal een spierbundel van jewelste te worden
Veel mensen die naar de sportschool gaan, zitten op de luxe machines om hun kracht te laten toenemen. Dit is een vorm van bewegen die goed is, maar toch verre van effectief. Wij zullen in bijna alle gevallen dan ook het trainen op deze apparaten afraden.
Waarom is trainen op deze apparaten niet effectief genoeg?
Hieronder volgen de 4 belangrijkste redenen om niet op de machines in een sportschool te trainen.
1.Beweegketen
Om jezelf te versterken zal je bewegingen moeten maken die je in het dagelijks leven maakt. Hierbij gaat het om duwen, trekken, gaan& staan, heupscharnier (voorover buigen), en squaten (bukken). Op machines maak je meestal bewegingen die je in het dagelijks leven niet maakt. Dit zal dan wel bepaalde spieren trainen, maar spieren die je zelden op die manier zult gebruiken.
2.Zittend
Op de machines worden oefeningen vaak zittend uitgevoerd, terwijl je in de dagelijkse bezigheden bijna nooit kracht zet terwijl je zit. Ook deze vertaling is dus slecht te noemen.
3.Isolatie oefeningen
Op de machines worden bijna altijd isolatieoefeningen uitgevoerd. Dit betekent dat de oefening voor maar 1 bepaalde spiergroep is. Als een spier (om verschillende redenen ) verzwakt is kan het erg goed zijn om op deze manier de spier weer te versterken. Ditzelfde geldt voor bodybuilders die puur op massa trainen, zonder dat de effectiviteit van deze spieren belangrijk is. Echter is het in de overige situaties niet verstandig. Er zijn veel oefeningen waar meerdere spiergroepen getraind in één beweging. Dit noemen ze compound oefeningen. Deze worden meestal niet op een machine uitgevoerd (maar met losse gewichten, ballen, kettlebells etc.). Compound oefeningen zijn vele malen effectiever en maken een veel betere vertaling naar de bewegingen in het dagelijks leven.
4.Core (rompspieren)
Het laatste en misschien wel belangrijkste nadeel van machines is dat de rompspieren amper getraind worden. De spieren rondom de heup zijn het belangrijkste bij het bewegen. Toch worden deze met alle zitoefeningen op machines volledig ontzien. De machines zetten je in een positie waar je moeilijk uit komt. Hierdoor wordt het je eigenlijk makkelijk gemaakt. Als je bijvoorbeeld een tas oppakt, moet je moeite doen om niet de kant van de tas op te draaien. Er wordt dus om anti-rotatie (het tegen gaan van roteren van het bovenlichaam) gevraagd, die machines bijna nooit van je vragen.
Dit zijn een aantal redenen om met trainen op machines te stoppen. Het tegenovergestelde kan gezegd worden van het trainen met losse gewichten. Met losse gewichten is het wel mogelijk om de dagelijks te gebruiken beweegkenenen te trainen. Dit doe je doormiddel van zoveel mogelijk staande compound oefeningen.
Een voorbeeld van goede compound oefeningen die met losse gewichten te doen zijn:
• Squat
• Deadlift
• Farmerwalk
• Shoulderpress
• Bent over row
Dit zijn 5 basisoefeningen die alle beweegketenen trainen en daarmee de basis kunnen vormen van een uitstekend trainingsschema. Het enige nadeel is het risico op een verkeerde houding bij deze oefeningen, maar daar is op internet een hoop informatie over vinden. Daarnaast is het natuurlijk altijd mogelijk om dit te leren tijdens een uurtje personal training.
Train dus met losse gewichten (onafhankelijk van leeftijd en geslacht) en gebruik qua machines alleen degene die bestemd zijn om uw uithoudingsvermogen te trainen of de machines die uw verzwakte spieren (bij bijvoorbeeld een revalidatie) versterken.
Optimus Personal Training traint haar clienten nooit met apparatuur, mits daar een specifieke reden voor is. De trainingen van Optimus zijn dan ook zo goed als altijd met losse gewichten, ballen, elastische banden, eigen lichaamsgewicht etc. Dit om kracht en conditie te verbeteren die functioneel en effectief te gebruiken is in het dagelijks leven.![]()
ouchquote:Optimus Personal Training traint haar clienten nooit met apparatuur, mits daar een specifieke reden voor is.![]()
![]()
Lekker door mijn bp platue gekomen. Deze week van 50 kg naar 55kg gegaan en vandaag ook 3x9 dips gehaald =D. Ging echt fucking lekker gandaag ineens(maandag ook al).No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Oeps, dat had ik wel weg kunnen laten.quote:![]()
Ik ben het trouwens ook niet eens met de compounds, maar de rest van het stukje geeft wel aardig weer waarom je niet op machines zou moeten trainen.![]()
Zorg gewoon dat je voor elke spiergroep minimaal één compound (met losse gewichten) doet. Als je verder machines wilt gebruiken, dan kan dat prima. In sommige gevallen zijn machines zelfs beter dan losse gewichten.
http://www.goldmedalsquar(...)ainingMyths_2002.pdfquote:Select a mode of exercise that feels comfortable throughout the range of motion.
There is very little evidence to support the superiority of free weights or machines for increasing muscular strength, hypertrophy, power, or endurance.
[ Bericht 16% gewijzigd door Yuri_Boyka op 22-02-2013 15:27:13 ]If not now, then when.![]()
Alle powerlifters en strongmen aan de leg press!quote:There is very little evidence to support the superiority of free weights or machines for increasing muscular strength![]()
![]()
In 2002 hadden ze nog niet zoveel research gedaan...quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:26 schreef 16meter het volgende:
[..]
Alle powerlifters en strongmen aan de leg press!![]()
Onderzoek is waarschijnlijk betaald door TechnoGym.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:28 schreef Snakey het volgende:
[..]
In 2002 hadden ze nog niet zoveel research gedaan...![]()
Onderzoek is waarschijnlijk betaald door TechnoGym.
If not now, then when.![]()
ja, lekker je schema opvullen met machines zodat je goed 2 uur bezig bent.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Zorg gewoon dat je voor elke spiergroep minimaal één compound (met losse gewichten) doet. Als je verder machines wilt gebruiken, dan kan dat prima. In sommige gevallen zijn machines zelfs beter dan losse gewichten.
http://www.goldmedalsquar(...)ainingMyths_2002.pdf
[..]-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Het blijft tenenkrommend om te lezen hoe noobies hier voor advies komen, vervolgens krijgen ze solide advies waar geen speld tussen te krijgen is, en slaan dit vervolgens compleet in de wind.
BEASTMODE![]()
De legpress is toch ook een compound oefening?
Verder kun je minder fout doen op machines, maar ja het lijkt me wel duidelijk dat werken met losse gewichten in de goede houding veel beter is. (en ja bij leg extension en leg curl kun je je knieen makkelijker kapot maken dan met squats).![]()
Hier wel twee onderzoeken die aangeven dat een free-weight squat en bench press 'grotere' voordelen heeft tegenover een smith machine squat en bench press.
- http://journals.lww.com/n(...)ween_a_Smith.26.aspx
- http://journals.lww.com/n(...)mith_Machine.23.aspxIf not now, then when.![]()
Mijn probleem met de meeste machines is dat je een beweging maakt die je nooit tegenkomt in het dagelijkse leven. Denk bv aan pecdeck. Dit isoleert de borst zo hard dat de stabilatoren niet aangesproken worden. Moet je ooit iets explosief wegduwen in het echte leven (de voornaamste functie van de pectoralis major) dan heb je veel sneller blessures.
My ¤0.02.BEASTMODE![]()
Alleen voor bodybuilding doeleinden zijn de meeste machines interessant.
Snap nooit waarom fitness instructeurs huisvrouwen op een lateral raise of pec deck machine zetten.![]()
Zodat ze kunnen zittenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:46 schreef 16meter het volgende:
Alleen voor bodybuilding doeleinde zijn de meeste machines interessant.
Snap nooit waarom fitness instructeurs huisvrouwen op een lateral raise of pec deck machine zetten.![]()
![]()
Meerdere ook niet hoor. Er zijn er al een aantal op advies van mensen hier aan SS begonnen incl. Ik.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:39 schreef Awesome_ het volgende:
Het blijft tenenkrommend om te lezen hoe noobies hier voor advies komen, vervolgens krijgen ze solide advies waar geen speld tussen te krijgen is, en slaan dit vervolgens compleet in de wind.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
je zou ze bijna gaan slaan.....quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:39 schreef Awesome_ het volgende:
Het blijft tenenkrommend om te lezen hoe noobies hier voor advies komen, vervolgens krijgen ze solide advies waar geen speld tussen te krijgen is, en slaan dit vervolgens compleet in de wind.![]()
Dus als ik het goed begrijp train je niet op een machine omdat je bang bent een situatie tegen te komen waarbij je 'sneller' geblesseerd raakt? Train je voor hypertrofie of? (srs)quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:45 schreef Awesome_ het volgende:
Mijn probleem met de meeste machines is dat je een beweging maakt die je nooit tegenkomt in het dagelijkse leven. Denk bv aan pecdeck. Dit isoleert de borst zo hard dat de stabilatoren niet aangesproken worden. Moet je ooit iets explosief wegduwen in het echte leven (de voornaamste functie van de pectoralis major) dan heb je veel sneller blessures.
My ¤0.02.If not now, then when.![]()
Omdat het anders te ingewikkeld wordt. Serieus, ik heb het van diverse PT´s gehoord.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:46 schreef 16meter het volgende:
Kans op vernaaien is minder, aangezien mensen zich niet willen verdiepen in bewegen. Laat je mensen met 0 ervaring free weighten dan lach je je dood. Laatst nog een bicepcurl mogen aanschouwen gocombineerd met deadlift en goodmornings, helaas de enige dag dat ik mijn telefoon niet bij had. Denk dat ze dus die apparaten neerknallen omdat ze dan niet honderdduizend mensen een goede squatform hoeven aan te leren.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:46 schreef 16meter het volgende:
Alleen voor bodybuilding doeleinde zijn de meeste machines interessant.
Snap nooit waarom fitness instructeurs huisvrouwen op een lateral raise of pec deck machine zetten.BEASTMODE![]()
Compound vs isolatieargument, heeft weinig met machines te maken.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:15 schreef Snakey het volgende:
[..]
Om mezelf een hoop getyp te besparen een copy/paste:
1.BeweegketenStaan vs. zitten argument, heeft niks specifiek met machines te maken aangezien je met db en bb ook dezelfde oefeningen zittend kan uitvoeren.quote:2.Zittend
Op de machines worden oefeningen vaak zittend uitgevoerd, terwijl je in de dagelijkse bezigheden bijna nooit kracht zet terwijl je zit. Ook deze vertaling is dus slecht te noemen.Zelfde als 1.quote:3.Isolatie oefeningen
Op de machines worden bijna altijd isolatieoefeningen uitgevoerd.Zelfde als 2.quote:4.Core (rompspieren)
Het laatste en misschien wel belangrijkste nadeel van machines is dat de rompspieren amper getraind worden. De spieren rondom de heup zijn het belangrijkste bij het bewegen.
Weinig goede argumentatie tegen machines, dus.
De enige goede argumentaties voor losse gewichten zijn:
1. Deadlift is niet met goede vorm met machines te doen, Squat in principe ook niet met de V-Squat machine. Andere compounds, hebben prima analoge bewegingen in machines. Squat en deadlift zijn geweldige fullbody compounds met meer dan twee gewrichten in actie, dus zonde als je ze niet doet omdat je exclusief machines gebruikt.
2. Alle compounds zijn goed in machines te doen; echter je traint de stabilisatoren niet mee wat in theorie voor minder krachtoverdracht naar real-life situaties zorgt. Echter als je doel is hypertrofie, dan zie ik het probleem niet.
Tevens is het zo dat je goed bent in het balanseren van barbells en dumbbels: als je een koelkast of een zak graan moet verslepen, dan moet je oefenen met koelkasten en zakken graan (Crossfit / Strongman-idee).
Met machines kun je je spieren, ook/juist in compound bewegingen, veel harder hitten en hoef je niet bang te zijn dat er een barbell tegen je gezicht aan komt als je tot failure gaat.
Mijn mening: vrije gewichten en machines vullen elkaar goed aan.
[ Bericht 5% gewijzigd door Stereotomy op 22-02-2013 15:57:03 ]Confidence through competence![]()
die hebben met oud en nieuw zitten opscheppenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:49 schreef seto het volgende:
En de meeste cliënten hebben er sowieso geen zin in volgens mij.![]()
Je hoeft ze ook niet meteen te laten cleanen ofzo.
Gewoon een chest press, lat pulldown, leg press en shoulder press bijv., i.p.v. nutteloze isolatie van spieren die je voornamelijk om esthetische redenen traint.![]()
Mijn gedachte was ook om het de eerste maanden bij apparaten te houden, uiteindelijk na zo'n 2 weken de brui eraan gegeven. Het Starting Strenght boek gelezen (goede uitleg vwb form) en dat uit gaan voeren. Het verschil met aankloten op die apparaten is enorm.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:01 schreef nodig het volgende:
[..]
Aha oke, toch wil ik sowieso de komende maanden nog even bij de apparaten blijven, vind het wel leuk om te doen namelijk en ik merk wel dat ik er sterker door word. Als het gaat vervelen ga ik eens kijken naar de losse gewichten denk ikZal misschien wel beter trainen maar ik hoef nou niet helemaal een spierbundel van jewelste te worden
Eerste keer is zo'n krachthonk misschien een beetje intimiderend, maar daar ben je zo overheen.Hier in de gym is de rust alweer een tijdje wedergekeerd nadat het begin januari toch wel erg druk wasquote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:49 schreef seto het volgende:
En de meeste cliënten hebben er sowieso geen zin in volgens mij.![]()
![]()
Nee. De reden dat ik machines zoveel mogelijk vermijd is omdat ik mezelf niet wil forceren in een beweging die nooit voorkomt. Je gaat schots en scheef groeien als de stabilitoren uitgeschakeld worden. Of je zou echt overal een apparaat voor moeten maken, maar dan ben je 6 uur per dag in de gym.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp train je niet op een machine omdat je bang bent een situatie tegen te komen waarbij je 'sneller' geblesseerd raakt? Train je voor hypertrofie of? (srs)BEASTMODE![]()
Ik vind zelf losse gewichten ook gewoon veel leuker. Ik doe liever een OHP dan een shoulderpress machine. En BP voelt ook gewoon beter dan een chest press machine.![]()
Nee, stabilisatoren groeien niet, maar worden neurologisch geadapteerd aangevuurd.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:55 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Nee. De reden dat ik machines zoveel mogelijk vermijd is omdat ik mezelf niet wil forceren in een beweging die nooit voorkomt. Je gaat schots en scheef groeien als de stabilitoren uitgeschakeld worden. Of je zou echt overal een apparaat voor moeten maken, maar dan ben je 6 uur per dag in de gym.
Voor de bench press zijn je lats bijvoorbeeld stabilisatoren. Die *groeien niet* vanwege de bench press. Je groeit dus niet scheef.
Je groeit scheef als je alleen maar pushbewegingen doet en nooit pullbewegingen, bijvoorbeeld. Als stabilisatoren zouden groeien, dan zou je een beest kunnen worden door elke dag koord te lopen. Je groeit pas bij grote belasting en een stabilisator heeft in de beweging die je maakt per definitie geen grote belasting.
Je lichaam wordt wel beter in balanseren van een barbell boven je lichaam vanwege de neurologische adaptatie. Met andere woorden: je leert een nieuw dansje. Heeft niks met spiergroei te maken, maar met synchroon afvuren van je synapsen.Confidence through competence![]()
Toen ik begon met Starting Strength was er zo'n bodybuilder (best grote gast) die me vertelde dat het gevaarlijk was om geen isolatie oefeningen te doen. Ik zou helemaal vastgroeien.![]()
![]()
Ik zeg nergens dat machines niet goed zouden zijn. Ik zeg dat alleen machines doen niet goed is. Je loopt op die manier een hoop van je potentieel mis.![]()
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:58 schreef 16meter het volgende:
Toen ik begon met Starting Strength was er zo'n bodybuilder (best grote gast) die me vertelde dat het gevaarlijk was om geen isolatie oefeningen te doen. Ik zou helemaal vastgroeien.
Toen ik aan een fitness instructeur (een paar jaar terug) vroeg hoe ik mijn zwembandjes kon kwijtraken vertelde hij mij dat ik een barbell op m'n nek moest leggen en dan van links naar rechts moest draaien. Stomme klootzak.If not now, then when.![]()
Bedankt voor jullie uitgebreide advies!
Ik ga wel een keer met een vriend die ook vooral bankdrukken doet etc. Eens even een beetje leren![]()
![]()
Scheef groeien was ook meer een 'figure of speech'.![]()
Machines hebben hun plek zeker, maar zouden niet de basis moeten zijn voor hypertrofie.BEASTMODE![]()
Roid gut?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:10 schreef StraatSoldaat het volgende:
Hoe is dit mogelijk?
[ afbeelding ]![]()
Lijkt me eerder een gevalletje:quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:10 schreef StraatSoldaat het volgende:
Hoe is dit mogelijk?
[ afbeelding ]
Hoe kan je BF% zo hard droppen?BEASTMODE![]()
en ze moeten wel voor een heel jaar dokkenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:54 schreef tjoptjop het volgende:
Hier in de gym is de rust alweer een tijdje wedergekeerd nadat het begin januari toch wel erg druk was![]()
![]()
Mwah, de meesten hebben nu toch wel maandabo's?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en ze moeten wel voor een heel jaar dokken
Waar ik zit wel overigens, jaarabo kan, krijg je 8% korting geloof ik.
En anders, ach, het houdt de prijs voor de veelgebruikers lager![]()
![]()
door de belichting, foto kan zelfs op dezelfde dag zijn gemaakt.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:10 schreef StraatSoldaat het volgende:
Hoe is dit mogelijk?
[ afbeelding ]![]()
neger en lagere bf %quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:10 schreef StraatSoldaat het volgende:
Hoe is dit mogelijk?
[ afbeelding ]-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Thx voor de link. Ik heb zelf gemerkt dat ik ook kan werken aan mijn flexibiliteit. Op het YT-channel van Matt Ogus zie ik de laatste tijd ook steeds meer interessante oefeningen m.b.t. warm-up en stretching/flexibility. Wil daar meer aandacht aan gaan besteden tijdens m'n workouts dan voorheen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:25 schreef DrParsifal het volgende:
Na wat verder lezen over de squat en hoe mijn vorm al maanden beroerd is, denk ik dat ik maar weer vanaf lege bar ga opbouwen. Misschien eerst boxsquats en hard werken aan flexibiliteit.
Wel een vraag. Rippetoe zegt dat je bij het squatten het best naar een punt op de vloer zo'n 2 meter voor je kunt kijken. Ik zag als advies tegen het voorover leunen tijdens de squat om juist licht omhoog te kijken, om zo te voorkomen dat je onderrug bol gaat. Wie heeft het mis en waarom?
btw. Is dit goed om echt mee aan de gang te gaan?
http://www.elitefitness.c(...)p-thread-647759.html
Om op je vraag terug te komen: geen idee. De één zegt dit, de ander zegt dat. Ik zou zeggen, probeer het allebei en kijk/voel wat voor jou het best werkt.Roger found it hard to make friends with the other penguins. Probably because he was a total cunt.![]()
Vandaag ging een vrouw met dat ass echt recht voor mij barbell rows doen terwijl ik aan het bankdrukken was. Voordeel was dat ze wel het zonlicht blokkeerde maar het is echt moeilijk om je zo te concentreren, bijna de hele gym keek er na en ik zat op de 1e rij en ik voelde mij net zo'n vieze rukker die eerder in dit topic is beschreven![]()
![]()
M'n schatje!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:17 schreef Snakey het volgende:
En uiteraard de fijne leg press van technoGym.
[ afbeelding ]
,,/![]()
Wil niet per se zeggen dat het hetzelfde is, alleen onthoudt dat onzettend veel foto's gemanipuleerd zijn.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:10 schreef StraatSoldaat het volgende:
Hoe is dit mogelijk?
[ afbeelding ]
De rechtse foto hieronder is bijvoorbeeld 25 seconden na de linkse gemaakt.
Hee, dat kan ik ook.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wil niet per se zeggen dat het hetzelfde is, alleen onthoudt dat onzettend veel foto's gemanipuleerd zijn.
De rechtse foto hieronder is bijvoorbeeld 25 seconden na de linkse gemaakt.
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
Mijn eerste gym was een technogym met zo'n sleutel waar dan het programma van de instructeur op stond. Was iets van 50 euro in de maand en zo saai dat ik echt nooit zin had om te gaan. Dat programma sloeg ook nergens op (wist ik toen nog niet)quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:17 schreef Snakey het volgende:
We hebben bij ons deze machines staan, die gebruik ik allemaal wel eens. Heerlijk om betreffende spieren te isoleren.
Schouders
[ afbeelding ]
Borst
[ afbeelding ]
Borst incline
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Same here, alleen dan een stuk goedkoper. Aan het eind van iedere training moest je dan ook steeds weer die sleutel updaten.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:30 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Mijn eerste gym was een technogym met zo'n sleutel waar dan het programma van de instructeur op stond. Was iets van 50 euro in de maand en zo saai dat ik echt nooit zin had om te gaan. Dat programma sloeg ook nergens op (wist ik toen nog niet)
Roger found it hard to make friends with the other penguins. Probably because he was a total cunt.![]()
Dan is er nog hoop.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:38 schreef nodig het volgende:
Ik zit ook in zo'n ''technogym'' maar heb ervoor gekozen om geen sleutel te nemenDat was bij die gym destijds verplicht.
Roger found it hard to make friends with the other penguins. Probably because he was a total cunt.![]()
Het koste centenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:39 schreef Poppiholla het volgende:
[..]
Dan is er nog hoop.Dat was bij die gym destijds verplicht.
En ik dacht als mijn motivatie nou echt 0,0 is en ik meer ga zitten dan sporten dan is het misschien wat maar ik hoef dat rotding niet
![]()
![]()
Gister aan het deadliften geslagen....
Komt er iemand naar mij toe die ook al naar me toe kwam met de woorden: "ik naar jou ga" toen ik aan het benchpressen was..
Over "kan niet doen zo, waarom doen rug en borst, niet goed, kan niet groeien. ik borst triceps doen en rug"
ik denk, dafuq heb je het over.... dus ik vraag: "en je benen dan?"
hij: "niet doen been, alleen borst en triceps en rug"
everyday upperbody day......
Anyway, hij zat te melken dat ik mijn rug aan het verkloten was, en dat ik zo'n riem om moest doen en weet ik veel wat...Nou ben ik geen allesweter op het gebied van fitness bodybuilding en krachttraining.... maar ik weet wel dat die vent echt helemaal nergens op sloeg, en van de 40 mensen die er binnen waren hij uitgerekend mij moest hebben.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
Kan er niet bijquote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hier wel twee onderzoeken die aangeven dat een free-weight squat en bench press 'grotere' voordelen heeft tegenover een smith machine squat en bench press.
- http://journals.lww.com/n(...)ween_a_Smith.26.aspx
- http://journals.lww.com/n(...)mith_Machine.23.aspxheb je een pdfje van de squats?
Edit: ik heb mThanks yamcha
[ Bericht 5% gewijzigd door Pastapipos op 22-02-2013 16:59:57 ]"If you do what you always did, then you will get what you always got."
Gewoon negeren. Ik praat alleen met mensen die op mijn gewicht trainen of noobs die hulp nodig hebben tenzij ik een spotter nodig hebquote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:45 schreef ManageTheAnger het volgende:
Gister aan het deadliften geslagen....
Komt er iemand naar mij toe die ook al naar me toe kwam met de woorden: "ik naar jou ga" toen ik aan het benchpressen was..
Over "kan niet doen zo, waarom doen rug en borst, niet goed, kan niet groeien. ik borst triceps doen en rug"
ik denk, dafuq heb je het over.... dus ik vraag: "en je benen dan?"
hij: "niet doen been, alleen borst en triceps en rug"
everyday upperbody day......
Anyway, hij zat te melken dat ik mijn rug aan het verkloten was, en dat ik zo'n riem om moest doen en weet ik veel wat...Nou ben ik geen allesweter op het gebied van fitness bodybuilding en krachttraining.... maar ik weet wel dat die vent echt helemaal nergens op sloeg, en van de 40 mensen die er binnen waren hij uitgerekend mij moest hebben.
![]()
Mooi spul.. Die plate loaded machines zijn het enige dit ik mis in mijn gym.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:17 schreef Snakey het volgende:
We hebben bij ons deze machines staan, die gebruik ik allemaal wel eens. Heerlijk om betreffende spieren te isoleren.
Schouders
[ afbeelding ]
Borst
[ afbeelding ]
Borst incline
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
Ouch, spiertje verrekt in m'n rug denk ik.. Net onder m'n schouderblad, soms moeite met ademen. Het voelt alsof iemand z'n vinger tussen m'n ribben doorduwt
Zal je net zien, morgen is rugdag
,,/![]()
Ik verrek met liften best vaak wat maar dat is de volgende dag weer helemaal over.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 17:44 schreef -Menn0- het volgende:
Ouch, spiertje verrekt in m'n rug denk ik.. Net onder m'n schouderblad, soms moeite met ademen. Het voelt alsof iemand z'n vinger tussen m'n ribben doorduwt
Zal je net zien, morgen is rugdag
Anders dan met voetbal waar een blessure maanden kan duren![]()
Dat zijn wel de duurste machines die er staan. De rest is van voor de oorlog.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 17:37 schreef 16meter het volgende:
[..]
Mooi spul.. Die plate loaded machines zijn het enige dit ik mis in mijn gym.![]()
![]()
Is niet eens tijdens liften gebeurd...quote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:31 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Ik verrek met liften best vaak wat maar dat is de volgende dag weer helemaal over.
Anders dan met voetbal waar een blessure maanden kan durenGewoon uit het niets, nou misschien wel tijdens liften gebeurd maar niet gevoeld.
,,/![]()
Net de white chocolate shake op. Wat begon als een redelijk lekker smaakje eindigde in een naar smaakje. Beetje chemisch ook. Ga hem in ieder geval niet kopen.
Bedankt Pasta.
Bij ons hebben ze ook zo'n plate-loaded 'gesplitste' leg press machine. Dus je benen duw je onafhankelijk van elkaar. Fijn ding zeg!![]()
Ik heb 1 van mijn beste vrienden eindelijk aan het fitnessen gekregen, 1.90m en 96kg voornamelijk vetMaar wel potentie om beest te worden.
Ik laat hem beginnen met een 3 split schema 10, 8, 6.
Zelf wil ik volgende week weer beginnen met 6 dagen in de week.![]()
Squats > everything elsequote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:11 schreef Panzermaus het volgende:
Bij ons hebben ze ook zo'n plate-loaded 'gesplitste' leg press machine. Dus je benen duw je onafhankelijk van elkaar. Fijn ding zeg!![]()
Waarschijnlijk zal hij na een week stoppen omdat hij geen resultaat ziet (Er zijn mensen die verwachten dat ze binnen een maand al ripped zijn als ze naar de gym gaan)quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:13 schreef SunTzu het volgende:
Ik heb 1 van mijn beste vrienden eindelijk aan het fitnessen gekregen, 1.90m en 96kg voornamelijk vetMaar wel potentie om beest te worden.
![]()
oh, dat wist ik niet. ik neem het juist wel 's ochtends op een lege maag (daarna wel meteen ontbijten), dacht dan heeft het meer ruimte opgenomen te worden. maar als dit potje op is stop ik ermee, liever gewoon gevarieerd eten. er zitten er alleen zoveel in dat ik er nog wel een half jaar mee vooruit kanquote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:11 schreef Stereotomy het volgende:
Multivitamine moet je ook tesamen met een maaltijd eten (maaltijd is ook een cocktail aan vitamines en mineralen). Absorptie is daardoor optimaler dan 's ochtends op een lege maag en een spoel water.![]()
![]()
Die kans is er wel, maar hij zegt dat hij ook wel gemotiveerd is geraakt omdat ie nu echt een dikke pens heeft zoals ik ooit had en ik heb dat wel kunnen omzetten in een sixpack. Langzaam weer een groepje aan het opbouwen heb nu 3 mensen die ik trainquote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:16 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zal hij na een week stoppen omdat hij geen resultaat ziet (Er zijn mensen die verwachten dat ze binnen een maand al ripped zijn als ze naar de gym gaan)![]()
![]()
True that!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:17 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Dit ding sloopt je quads wanneer je onderrug niet meer wil. Heeft zeker zijn plaats.![]()
Geen, ik vind het echt troep die niet nodig is. Je hebt toch van jezelf wel genoeg energie voor een workout?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:20 schreef SunTzu het volgende:
Wat voor preworkouts gebruiken jullie nu?![]()
grote maaltijd. Werkt altijd goedquote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:20 schreef SunTzu het volgende:
Wat voor preworkouts gebruiken jullie nu?I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
Heb ik wel maar heb eerder ook wel het idee gehad dat het me helpt om zwaarder te gaan dan dat ik zonder zou doen. Geen idee misschien is het een mentaal iets. Heb je het wel ooit geprobeerd dan? Met Dexa ging ik hard en met Jack3D ook wel.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:23 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Geen, ik vind het echt troep die niet nodig is. Je hebt toch van jezelf wel genoeg energie voor een workout?
edit: Gebruik nu ook al maanden niets eigenlijk.![]()
Nr 1 van B&Fquote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:20 schreef SunTzu het volgende:
Wat voor preworkouts gebruiken jullie nu?
Geeft geen kunstmatig energie maar er zit wel alles in wat je nodig hebt en merk wel met mijn lifts dat het wel effect heeft. Je gaat er niet strak van staan of een ander raar gevoel alleen je lifts gaan omhoog en je herstelt sneller, helpt enorm als je slecht gegeten of geslapen hebt![]()
Ja heb een paar keer PWO genomen, noxipro, jack3d en unleashV3, allemaal samples van gekregen. Vond het alleen echt kut, voelde niet fijn, ik was te chaotisch in m'n hoofd en de crash na de workout en het avondeten was te erg. Zonder PWO ging het beter.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:25 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Heb ik wel maar heb eerder ook wel het idee gehad dat het me helpt om zwaarder te gaan dan dat ik zonder zou doen. Geen idee misschien is het een mentaal iets. Heb je het wel ooit geprobeerd dan? Met Dexa ging ik hard en met Jack3D ook wel.
edit: Gebruik nu ook al maanden niets eigenlijk.
Ik neem ze alleen na de workout eigenlijk, als ik op vrijdag een feestje heb oid en ik door trainen eigenlijk te kapot ben.
![]()
Ik ben ook wel eens met Dexa op wezen stappen en goede lange sex gehadquote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:31 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja heb een paar keer PWO genomen, noxipro, jack3d en unleashV3, allemaal samples van gekregen. Vond het alleen echt kut, voelde niet fijn, ik was te chaotisch in m'n hoofd en de crash na de workout en het avondeten was te erg. Zonder PWO ging het beter.
Ik neem ze alleen na de workout eigenlijk, als ik op vrijdag een feestje heb oid en ik door trainen eigenlijk te kapot ben.
![]()
![]()
uitgaan na een training lijkt me echt vreselijk.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:31 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja heb een paar keer PWO genomen, noxipro, jack3d en unleashV3, allemaal samples van gekregen. Vond het alleen echt kut, voelde niet fijn, ik was te chaotisch in m'n hoofd en de crash na de workout en het avondeten was te erg. Zonder PWO ging het beter.
Denk nog steeds dat de reden dat ik na 4 maanden al 140kg kon squaten was omdat ik nooit uitga of alcohol drink![]()
Halve banaan of een boterham. Zolang ik maar geen lege maag hebquote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:20 schreef SunTzu het volgende:
Wat voor preworkouts gebruiken jullie nu?Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Craze.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:20 schreef SunTzu het volgende:
Een stevige bak espresso.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:20 schreef SunTzu het volgende:
Ja is niet alles. Vriend van me is DJ en draait best vaak op vrijdag, dan wil ik nog wel eens na het trainen naar een feestje gaan. Verder is het wel gewoon zaterag.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:37 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
uitgaan na een training lijkt me echt vreselijk.
Denk nog steeds dat de reden dat ik na 4 maanden al 140kg kon squaten was omdat ik nooit uitga of alcohol drink
Drinken doe ik ook nooit eigenlijk, ga altijd met de auto en neem max 2 biertjes op een avond. En dan als ik thuis kom nog ff flink eten om alle verloren uren in te halen en mn kcals te halen.
![]()
Helpt wel enorm, ja. Ben wel zo'n mongool die zich af en toe een paar weken laat gaan en dan keihard terugvalt qua kracht en massa. Weet nu wel weer waar ik het voor doe en laat de alcohol + stimulanten een tijdje staan. Af en toe een drankje of 3/4 zal nog wel voorkomen. Maar meer... nah.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:37 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
uitgaan na een training lijkt me echt vreselijk.
Denk nog steeds dat de reden dat ik na 4 maanden al 140kg kon squaten was omdat ik nooit uitga of alcohol drink
Pre-workout: Dexaprine. Gebruik ik 1 a 2x per week. Lijkt me niet heel best voor je CZS en hart en bloedvaten om dat dagelijks te knallen.![]()
Verdomme sinds ik hier in de VS zit gaat het drinken de verkeerde kant op.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja is niet alles. Vriend van me is DJ en draait best vaak op vrijdag, dan wil ik nog wel eens na het trainen naar een feestje gaan. Verder is het wel gewoon zaterag.
Drinken doe ik ook nooit eigenlijk, ga altijd met de auto en neem max 2 biertjes op een avond. En dan als ik thuis kom nog ff flink eten om alle verloren uren in te halen en mn kcals te halen.
Eigenlijk altijd alcoholvrij geleefd de afgelopen jaren, maar wordt nu wel ingehaald.
Alsnog zal het wel meevallen wat sommige veel vinden, ik houd wel mate.
Effe pic geschoten gisteren na schouder training.
Eindelijk de 70lbs dumbells in de lucht gekregen, 6 reps.![]()
![]()
Haha veel feesten?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:27 schreef Thom90 het volgende:
[..]
Verdomme sinds ik hier in de VS zit gaat het drinken de verkeerde kant op.
Eigenlijk altijd alcoholvrij geleefd de afgelopen jaren, maar wordt nu wel ingehaald.
Eindelijk de 70lbs dumbells in de lucht gekregen, 6 reps.
[ afbeelding ]
Goed fysiek ja, mirin aders op schouders enz.![]()
sta je onder dokterstoezicht?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:27 schreef Thom90 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Haha, thanks man.quote:Thanks en ja in ieder geval meer feesten dan ik in de afgelopen tijd thuis heb meegemaakt.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:29 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Haha veel feesten?
Goed fysiek ja, mirin aders op schouders enz.
Maar wil het eigenlijk wel een beetje minderen met drinken en wat gains gaan maken.Hoe bedoel je?quote:![]()
BSN NO-Xplode 2.0 en Gaspari Superpump, afwisselend: een keer of 3-4 de ene en dan weer 3-4 keer de andere.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:20 schreef SunTzu het volgende:
quote:Haha, ik voel me wel vereerd, maar ik zou toch echt nog eerst wat groter willen worden voordat ik met roids zou gaan bemoeien.quote:![]()
![]()
of eerst naar de dokter voor je orgaanwaarden voordat je aan de roids begint?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:39 schreef Thom90 het volgende:
[..]
[..]
Haha, ik voel me wel vereerd, maar ik zou toch echt nog eerst wat groter willen worden voordat ik met roids zou gaan bemoeien.![]()
Wat me er trouwens aan herinnert dat ik nog steeds een vrijwel volle pot BSN NO-Xplode 1.0 heb staan tht 03-2013. Gratis. PM indien interesse. Ircute wilde ooit wel maar laat niet echt meer wat van zich horen.![]()
Tijdje klaar geweest met die bagger, maar nu goedte spreken over Assault. Geen crash, geen 1,3.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:20 schreef SunTzu het volgende:
Wat voor preworkouts gebruiken jullie nu?
Soms ook Craze.
Neem t ook niet altijd maar houd er wel van, dat zetje extra.Facet!![]()
Laat hem een fullbody doen, veel sneller resultaat.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:13 schreef SunTzu het volgende:
Goed bezig brah! Hoe lang train je nou?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:27 schreef Thom90 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]If not now, then when.![]()
Voor die arm en schouder zou ik denken dat je aan de roids zat, goed bezigquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:27 schreef Thom90 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
![]()
en dan ook nog in de VS trainenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:53 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Voor die arm en schouder zou ik denken dat je aan de roids zat, goed bezig![]()
![]()
Nah, denk het niet. Als je aan de roids zit dan heb je vaak grotere traps doordat de receptoren in de traps en lats erg gevoelig zijn voor roids, zover ik weet.If not now, then when.![]()
Ja, chill!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:45 schreef CarbonC het volgende:
Wat me er trouwens aan herinnert dat ik nog steeds een vrijwel volle pot BSN NO-Xplode 1.0 heb staan tht 03-2013. Gratis. PM indien interesse. Ircute wilde ooit wel maar laat niet echt meer wat van zich horen.
Zit al een tijdje rond te kijken voor een andere pwo dan caffeïne tabs.-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.![]()
Ik train nu +/- een half jaar en doe ik ook geregeld mijn buik. Ben erg vooruit gegaan en dit zijn mijn afmetingen:
1.91 cm
80 kg
16% bf.
Nu is het zo dat mijn buik heel erg naar voren staat en ik heb ergens gelezen dat je oefeningen kan doen om daar de spieren te versterken, zodat dat in 2 maanden weer helemaal goed is getrokken. Ik weet echter niet hoe deze oefeningen heten, wat ik aan dit probleem kan doen en hoe je de oefeningen moet uitvoeren.![]()
Volgens mij was het deze > Legt ie het eea uit over het "donald duck & Pink panther" syndroom (in jouw geval ddquote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:07 schreef Atemno het volgende:
Ik train nu +/- een half jaar en doe ik ook geregeld mijn buik. Ben erg vooruit gegaan en dit zijn mijn afmetingen:
1.91 cm
80 kg
16% bf.
Nu is het zo dat mijn buik heel erg naar voren staat en ik heb ergens gelezen dat je oefeningen kan doen om daar de spieren te versterken, zodat dat in 2 maanden weer helemaal goed is getrokken. Ik weet echter niet hoe deze oefeningen heten, wat ik aan dit probleem kan doen en hoe je de oefeningen moet uitvoeren.)
![]()
Klinkt als een APT (Anterior Pelvic Tilt).quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:07 schreef Atemno het volgende:
1.91 cm
80 kg
16% bf.
Nu is het zo dat mijn buik heel erg naar voren staat en ik heb ergens gelezen dat je oefeningen kan doen om daar de spieren te versterken, zodat dat in 2 maanden weer helemaal goed is getrokken. Ik weet echter niet hoe deze oefeningen heten, wat ik aan dit probleem kan doen en hoe je de oefeningen moet uitvoeren.
Doe deze oefeningen elke dag (minimaal 3/4x per week na je training):
Hip Flexor stretch + Glute Kick Back/Glute Ham-Raise
Lower back stretch + Abs (crunches)
Quad stretch + Stiff Leg Deadlift of Leg Curls.
Stretches: 3-5 sets x 10-15 seconden.
Glute/abs/ham oefeningen: 3-5 sets x 15-20 reps met laag gewicht.
Oefeningen kun je op YouTube vinden.If not now, then when.![]()
Dit zocht ik. Hartstikke bedankt!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Klinkt als een APT (Anterior Pelvic Tilt).
Oefeningen kun je op YouTube vinden.![]()
Een goed argument voor vrije gewichten is overigens wel dat je links en rechts gebalanceerd aanpakt. Machines met 1 weight stack voor shoulder of chest press zijn niet goed voor een gebalanceerde groei.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:17 schreef Snakey het volgende:
Schouders
[ afbeelding ]
Borst
[ afbeelding ]
Borst incline
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Confidence through competence![]()
Geen probleem. Hoe vaker je ze doet (als in elke dag) hoe sneller het recht trekt. Je kan het ook prima thuis doen, behalve de Stiff Leg Deadlift/Leg curl, tenzij je thuis een barbell hebt.quote:If not now, then when.![]()
Echt gaaf, moet nog wel ff al die jaren doortrainen die jij ook hebt doorgemaakt om ook zo'n gespierde manlet te wordenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:27 schreef Thom90 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Confidence through competence![]()
Met een kuurtje ben je er zo.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:29 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Echt gaaf, moet nog wel ff al die jaren doortrainen die jij ook hebt doorgemaakt om ook zo'n gespierde manlet te wordenIf not now, then when.![]()
Ben je niet vergeten om de extra eiwitten mee te tellen?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Net de white chocolate shake op. Wat begon als een redelijk lekker smaakje eindigde in een naar smaakje. Beetje chemisch ook. Ga hem in ieder geval niet kopen.
Bedankt Pasta.
Haha, dat is waar. Moet zeggen dat ik een aantal wel verdenk hier dat ze aan de roids zitten. Flink veel acne op de rug, vettige huid enzo.quote:
Maar train al zo'n 4 jaar met ups en downs.![]()
Haha, nee, 43 gr. poeder was het.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:45 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Ben je niet vergeten om de extra eiwitten mee te tellen?De eiwitten moet ik nog berekenen, of bedoel je dat niet?
Mijn mening: per spiergroep beginnen met losse gewichten en als laatste (isolatie)oefening een apparaat.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:20 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Een goed argument voor vrije gewichten is overigens wel dat je links en rechts gebalanceerd aanpakt. Machines met 1 weight stack voor shoulder of chest press zijn niet goed voor een gebalanceerde groei.![]()
Dat lijkt me een goede volgordequote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:53 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Mijn mening: per spiergroep beginnen met losse gewichten en als laatste (isolatie)oefening een apparaat.
Kuren zonder basis is geldverspilling.quote:
Als je zonder basis aan de AAS gaat dan is alles weer weg zodra je stopt waardoor als je spieren wil behouden in een constante cycle zit wat uiteindelijk je hele lichaam sloopt. Dit is ook de reden waarom minstens 3 ervaring vereist is![]()
Met 3 bedoel je 3 jaar neem ik aan?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:21 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Kuren zonder basis is geldverspilling.
Als je zonder basis aan de AAS gaat dan is alles weer weg zodra je stopt waardoor als je spieren wil behouden in een constante cycle zit wat uiteindelijk je hele lichaam sloopt. Dit is ook de reden waarom minstens 3 ervaring vereist is"If you do what you always did, then you will get what you always got."
Wat een kuttraining vandaag zeg. Begon al slecht met de deadlift, bij de 3e set begaf mijn core het al 1 rep voor m'n laatste rep, 4e set was 2 reps minder. Met alles was het gewoon stukken minder dan normaal gesproken.
Geen idee waar het aan ligt. Gister uit geweest maar geen alcohol en 10 uur geslapen, goed gegeten 2 uur vooraf.
Demotiverend
I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Ik ga tegenwoordig vaak `s ochtends naar de sportschool, voordat ik gegeten heb dus. Ik merk niet dat ik zwakker ben, of minder til. Maar zou het verder nog nadelen kunnen hebben?![]()
Slaap je normaal ook 10 uur?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:32 schreef Drinky het volgende:
Wat een kuttraining vandaag zeg. Begon al slecht met de deadlift, bij de 3e set begaf mijn core het al 1 rep voor m'n laatste rep, 4e set was 2 reps minder. Met alles was het gewoon stukken minder dan normaal gesproken.
Geen idee waar het aan ligt. Gister uit geweest maar geen alcohol en 10 uur geslapen, goed gegeten 2 uur vooraf.
Demotiverend
Ik heb als ik te lang slaap (10+ bij mij) dat ik de rest van de dag wat lamlendig ben![]()
![]()
Ach soms heb je van die dagen. Je bent iig naar de gym geweest en hebt gelift, er zijn ook genoeg mensen die dan thuisblijven en niks doen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:32 schreef Drinky het volgende:
Demotiverend![]()
Ja, ben in mijn zoektocht naar kennis genoeg voorbeelden tegen gekomen van mensen die te vroeg begonnen en toen ze stopte veranderde ze in papzakken of back 2 ectoquote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:22 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Met 3 bedoel je 3 jaar neem ik aan?![]()
Ik zou echt nooit op een lege maag trainen zeker als je geen IF doet. Tenzij je catabool wil staanquote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:51 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Ik ga tegenwoordig vaak `s ochtends naar de sportschool, voordat ik gegeten heb dus. Ik merk niet dat ik zwakker ben, of minder til. Maar zou het verder nog nadelen kunnen hebben?![]()
Waarom is trainen op een lege maag minder catabool als je wel IF doet?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:59 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Ik zou echt nooit op een lege maag trainen zeker als je geen IF doet. Tenzij je catabool wil staan
Maw liften 16 uur na je laatste maaltijd is minder catabool dan 12 uur na je laatste maaltijd? Of wat?Confidence through competence![]()
Ben begonnen met IF sinds 2 weken ja. Misschien toch maar een maaltijd nuttigen een uur van tevoren dan.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:59 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Ik zou echt nooit op een lege maag trainen zeker als je geen IF doet. Tenzij je catabool wil staan![]()
Nee, het hele doel van IF is juist op lege maag trainen. Daarnaast is het ook niet slecht, maar zijn mensen over het algemeen gewoon bang. "Oh shit mijn laatste maaltijd was 4 uur geleden, nu ben ik katabool en verlies ik m'n gains".![]()
Op dagen waarop ik geen verplichtingen heb kan ik 10~12 uur slapen. Kom daarna wel een beetje moe m'n bed uit maar valt wel mee. Op normale dagen slaap ik 6 uur (en soms een stuk minderquote:)
True, vrienden hadden vandaag een diner georganiseerd met brownies, veel voedsel wat niet in mijn huidig dieet past en alcohol spelletjes en wiet.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:55 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ach soms heb je van die dagen. Je bent iig naar de gym geweest en hebt gelift, er zijn ook genoeg mensen die dan thuisblijven en niks doen.
Normaal gesproken ben ik niet zo'n party pooper maar dat feestje heb ik maar laten varen om mijn workout te kunnen doen.
I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Ik ken het, ben ook hobby slaperquote:Op zaterdag 23 februari 2013 00:31 schreef Drinky het volgende:
[..]
Op dagen waarop ik geen verplichtingen heb kan ik 10~12 uur slapen. Kom daarna wel een beetje moe m'n bed uit maar valt wel mee. Op normale dagen slaap ik 6 uur (en soms een stuk minder)
maar dan dus wel vrij suf als ik eenmaal wakker ben geworden
Waarschijnlijk dus gewoon eens een gaar dagje ertussen, heeft iedereen wel eens.![]()
Ik 'mag' van 1 tot 9 eten, dus ik train dan vaak van 12 tot 1, waarna ik een shake neem en mijn grootste maaltijd. Dat kan geen kwaad, zeg je?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 00:30 schreef Sapstengel het volgende:
Nee, het hele doel van IF is juist op lege maag trainen. Daarnaast is het ook niet slecht, maar zijn mensen over het algemeen gewoon bang. "Oh shit mijn laatste maaltijd was 4 uur geleden, nu ben ik katabool en verlies ik m'n gains".![]()
Nee, wat ik ervan heb gelezen is IF juist zo effectief omdat je op een lege maag traint. Dit kan geen kwaad, zolang jij in je eetwindow al je kcals binnenkrijgt is er niks aan de hand lijkt me.![]()
Nee hoor, genoeg mensen die dat niet kunnen en tijdens IF een grote maaltijd eten voor het trainen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 00:30 schreef Sapstengel het volgende:
Nee, het hele doel van IF is juist op lege maag trainen.![]()
Dat is bij LeanGains. IF is enkel een manier van eten en zegt niet hoe je moet trainen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 00:37 schreef Sapstengel het volgende:
Nee, wat ik ervan heb gelezen is IF juist zo effectief omdat je op een lege maag traint. Dit kan geen kwaad, zolang jij in je eetwindow al je kcals binnenkrijgt is er niks aan de hand lijkt me.![]()
Iemand nog wat tips om meer pull-ups/chin-ups te kunnen, zonder mijn trainingen drastisch om te gooien?
Kan er maar 6/7/8 afhankelijk van vorm van de dag en wat ik daarvoor al gedaan heb.
Kan het kwaad om op rustdagen thuis wat chin-ups te doen? Bijv. 3 of 4 setjes en niet tot failure gaan.![]()
Ik doe IF sinds een week en eet voor de training, maar niet omdat ik anders niet kan trainen, maar omdat het qua dagindeling mij goed uitkomt.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 10:42 schreef seto het volgende:
[..]
Nee hoor, genoeg mensen die dat niet kunnen en tijdens IF een grote maaltijd eten voor het trainen.
Ik eet om 13:00 (35-40% kcal) en train een aantal uur daarna op een pre-workoutshake. Daarna mijn grootste maaltijd. Volgens Leangains' "studentenvast". Op rustdagen is wel de grootste maaltijd om 13:00.
Prima te doen, ondanks mijn kcal deficit en het vasten ging het trainen echt lekker afgelopen week.This isn't even my final form.![]()
Kan geen kwaad, mensen met een full-bodyschema met meerdere keren SQ en DL per week herstellen ook voldoende, een paar extra chins kunnen dan ook wel. Doe het alleen niet gelijk na rugdag.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 11:23 schreef 16meter het volgende:
Iemand nog wat tips om meer pull-ups/chin-ups te kunnen, zonder mijn trainingen drastisch om te gooien?
Kan er maar 6/7/8 afhankelijk van vorm van de dag en wat ik daarvoor al gedaan heb.
Kan het kwaad om op rustdagen thuis wat chin-ups te doen? Bijv. 3 of 4 setjes en niet tot failure gaan.
Sterker nog, volgens mij is het stiekem beter voor je bicep gains.This isn't even my final form.![]()
Doe wel al een UB/LB split 4x per week. Maar denk dat het inderdaad wel moet kunnen, als ik die chins gewoon op rustdagen na een LB workout doe.![]()
Compleet onjuist. Trainen heeft niks met IF te maken, en er zijn juist varianten van intermittent fasting ontwikkeld om je een leidraad te geven hoe je je training kunt combineren met vasten, zoals Leangains of Stop eat Stop.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 00:30 schreef Sapstengel het volgende:
Nee, het hele doel van IF is juist op lege maag trainen.
Activiteit bij een laag (lever)glycogeenniveau heeft een voorkeur voor vetverbranding tot gevolg, alsmede gemiddeld een lagere performance - da's allemaal nogal logisch. Daar heb je geen IF voor nodig, en fans van ketogene dieten zitten allemaal op deze omschakeling te fappen. Wat je daarna moet zien, is dat je met een lager glycogeenniveau meer carbs richting glycogeen shuttelt ipv vet als je weer een maaltijd eet. Nettoresultaat: nihil.
Trainen moet je doen in een staat die je in staat stelt om zo hard mogelijk te gaan. Als dit op een lege maag is, doen. En daarna eten. Als dit op een volle maag is: doen. En daarna eten. Langere tijd niet eten (lees: vasten) in de 24-32 uur na je trainingsprikkel haalt niet het maximale uit je spieropbouw. Niet eten heeft natuurlijk wel als gevolg dat je lichaam energie uit je (vet)reserves haalt.
-edit- spuit 11, Nic1 was me voor...
[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 23-02-2013 11:41:21 ]Confidence through competence![]()
Jij had hier toch een theorie over, dat als je de volgende dag na het trainen om 13:00 ofzo zou eten, dat dat ideaal was? Hoe was die? Maakt de vastperiode van 16 uur daartussen nog iets uit?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 11:36 schreef Stereotomy het volgende:
Langere tijd niet eten (lees: vasten) in de 24-32 uur na je trainingsprikkel haalt niet het maximale uit je spieropbouw.This isn't even my final form.![]()
Nee, om maximaal spieropbouwend rendement te halen uit je training, de volgende dag wél ontbijten ipv niet eten. Met name als je laat in de middag traint, dan eet je zo'n 16-20 uur na je training ontbijt en dan is je spierremodellering volop mogelijk aan de gang. Als je dan niet eet, gooi je je harde trainingswerk weg.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 11:44 schreef Levolution het volgende:
[..]
Jij had hier toch een theorie over, dat als je de volgende dag na het trainen om 13:00 ofzo zou eten, dat dat ideaal was? Hoe was die? Maakt de vastperiode van 16 uur daartussen nog iets uit?
Niet eten heeft natuurlijk wel tot gevolg lager glycogeenniveau en relatief meer vetverbranding, maar imho heb je getrained voor een groeiprikkel voor je spieren en moet je dat ook voeden in die uren dat je nog een verhoogde spiersynthese kunt behalen.Confidence through competence![]()
Maar als ik rond 17:00-18:00 klaar ben met trainen en de volgende dag om 13:00 uur eet, dan is dat 19-20 uur na de training. Dus dan klopt het toch gewoon?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 11:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nee, om maximaal spieropbouwend rendement te halen uit je training, de volgende dag wél ontbijten ipv niet eten. Met name als je laat in de middag traint, dan eet je zo'n 16-20 uur na je training ontbijt en dan is je spierremodellering volop mogelijk aan de gang. Als je dan niet eet, gooi je je harde trainingswerk weg.
Niet eten heeft natuurlijk wel tot gevolg lager glycogeenniveau en relatief meer vetverbranding, maar imho heb je getrained voor een groeiprikkel voor je spieren en moet je dat ook voeden in die uren dat je nog een verhoogde spiersynthese kunt behalen.This isn't even my final form.![]()
Als je gewoon ontbijt om 8:00 met genoeg eiwitten en koolhydraten, dan heb je tussen 8:00-13:00 verhoogde spiersynthese en verlaagde spierafbraak vergeleken met niet eten. Waarom die 5 uur weggooien?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 11:54 schreef Levolution het volgende:
[..]
Maar als ik rond 17:00-18:00 klaar ben met trainen en de volgende dag om 13:00 uur eet, dan is dat 19-20 uur na de training. Dus dan klopt het toch gewoon?
Je trainingsprikkel werkt maar ca. 32 uur, je zit er dus middenin.Confidence through competence![]()
Deze week ontzettend slecht en onregelmatig geslapen, alleen vannacht 8,5 uur gehaald, verder max. 6. Soms in de middag dan een uurtje op de bank liggen en dan lag ik er s avonds weer op tijd in maar kon ik wederom niet slapen. Erg frustrerend en volgens mij ook van invloed op mijn gains want heb wel goed en hard getraind. Nu even twee rustdagen (of ja, in ieder geval niet trainen) en dan maandag weer vol goede moed aan de slag..![]()
Oké, dan zal ik mijn IF-schema zodanig aanpassen dat ik na trainingsdagen wel optimaal eet.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 11:58 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Als je gewoon ontbijt om 8:00 met genoeg eiwitten en koolhydraten, dan heb je tussen 8:00-13:00 verhoogde spiersynthese en verlaagde spierafbraak vergeleken met niet eten. Waarom die 5 uur weggooien?
Je trainingsprikkel werkt maar ca. 32 uur, je zit er dus middenin.
Als ik zo vroeg wakker word, that is.
Een ander onderwerp: iemand hier die HIIT doet?This isn't even my final form.![]()
Op deze machines worden de gewichten niet gestackt. Hier hebben ze deze ook en ik vind deze Technogym serie de lekkerste machines om te doen naast mijn normale vrije gewichten.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:20 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Een goed argument voor vrije gewichten is overigens wel dat je links en rechts gebalanceerd aanpakt. Machines met 1 weight stack voor shoulder of chest press zijn niet goed voor een gebalanceerde groei.Precies.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:53 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Mijn mening: per spiergroep beginnen met losse gewichten en als laatste (isolatie)oefening een apparaat.
[ Bericht 25% gewijzigd door Ethanolic op 23-02-2013 12:19:24 ]Deathlift or Die.![]()
Had jij ook last van ATP trouwens? Naar mijn idee hebben meerdere endo's daar last van (waaronder ikzelf)quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Geen probleem. Hoe vaker je ze doet (als in elke dag) hoe sneller het recht trekt. Je kan het ook prima thuis doen, behalve de Stiff Leg Deadlift/Leg curl, tenzij je thuis een barbell hebt.Deathlift or Die.![]()
Zojuist trouwens voor de verandering weer eens een heerlijke fullbody training gehad. Ik wil echt niet weten hoe ik morgen op ga staan.
Deathlift or Die.![]()
Dat zegt hij ook.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:13 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Op deze machines worden de gewichten niet gestackt.This isn't even my final form.![]()
Foam rollen schijnt ook heel erg te helpen met APT, ben er zelf ook mee bezig op het moment.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Klinkt als een APT (Anterior Pelvic Tilt).
Oefeningen kun je op YouTube vinden.![]()
Niet vergeten om tussen de oefeningen door ook op je houding te lettenSluipt er snel in omdat je de houding niet gewend. Ben nu zelf ook al een tijdje mijn Tilt aan het verbeteren en langzamerhand komt er wel verbetering in. Gelukkig had ik ook niet verwacht dat ik het binnen 1 maand hersteld zou hebben.
Goeie strandkast gozer. Keep up the good work.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:27 schreef Thom90 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Melk van de Lidl is echt![]()
Maar 60 cent per pak (Andere supermarkten vaak 0,80-0,85) en is echt de lekkerste melk die ik ooit gedronken heb.![]()
Voor anderhalve liter? Bij de plus hebben ze 1L volle melk voor 52 cent.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 13:12 schreef StraatSoldaat het volgende:
Melk van de Lidl is echt![]()
Maar 60 cent per pak (Andere supermarkten vaak 0,80-0,85) en is echt de lekkerste melk die ik ooit gedronken heb.I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Okay, ik had begrepen dat je eigenlijk toe moest werken naar trainen op een lege maag, maar het hoeft dus nietquote:Op zaterdag 23 februari 2013 10:42 schreef seto het volgende:
[..]
Nee hoor, genoeg mensen die dat niet kunnen en tijdens IF een grote maaltijd eten voor het trainen..
Dat snap ik, maar fasted trainen is een manier van eten toch?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 11:11 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Dat is bij LeanGains. IF is enkel een manier van eten en zegt niet hoe je moet trainen.![]()
![]()
Trouwens net een radioreclame van Jesse van der Velde, hij heeft een boek uitgegeven en je kon een workshop winnen.
![]()
Zou het interpreteren als je grootste bulk aan kcals na je training eten (wederom vanwege spiersynthese stimuleren en spierafbraak tegengaan). Kan met vastend trainen, hoeft niet.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 13:29 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Okay, ik had begrepen dat je eigenlijk toe moest werken naar trainen op een lege maag, maar het hoeft dus niet.
[..]
Dat snap ik, maar fasted trainen is een manier van eten toch?Confidence through competence![]()
Dat is zo ja, hoor wel mensen die voor het trainen een kleine maaltijd nemen die hoog in carbs is en dan daarna de rest.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 13:29 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Zou het interpreteren als je grootste bulk aan kcals na je training eten (wederom vanwege spiersynthese stimuleren en spierafbraak tegengaan). Kan met vastend trainen, hoeft niet.![]()
Zelf eet ik niets voor het trainen, maar dat is omdat het me gewoon goed uit komt. Doe gewoon wat je fijn vind.![]()
![]()
hahhaha mijn God.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 13:29 schreef Sapstengel het volgende:
Trouwens net een radioreclame van Jesse van der Velde, hij heeft een boek uitgegeven en je kon een workshop winnen.
![]()
![]()
DBB is ook niet meer wat het geweest is.
Ik maakte een maand geleden een topic over hoe ik het beste naar 100KG BP toe kan werken en ik krijg nu nog steeds PMs van AAS leveranciers![]()
![]()
Ja, ben er een paar keer op terecht gekomen via Google en volgens mij zit het hele forum vol anabolensjonnies en stratenmakers met petje en volkswagen golf. Dat idee krijg ik er een beetje bij iig.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:53 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik maakte een maand geleden een topic over hoe ik het beste naar 100KG BP toe kan werken en ik krijg nu nog steeds PMs van AAS leveranciers![]()
Wat vinden jullie eigenlijk van het product Testo ProElite van Berry de Mey?
http://www.berrydemey.nl/(...)ten/testo-pro-elite/
Er wordt gezegt dat het een gezonde booster is. maar schaadt het je eigen testosteron niet?![]()
Handig toch hoef je niet zelf te zoeken.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:53 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik maakte een maand geleden een topic over hoe ik het beste naar 100KG BP toe kan werken en ik krijg nu nog steeds PMs van AAS leveranciersBehulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
zolang het in NL verkocht mag worden, is het niks.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 16:07 schreef FCPendaalemmerzak het volgende:
Er wordt gezegt dat het een gezonde booster is. maar schaadt het je eigen testosteron niet?![]()
testo boosters werken nietquote:Op zaterdag 23 februari 2013 16:07 schreef FCPendaalemmerzak het volgende:
Er wordt gezegt dat het een gezonde booster is. maar schaadt het je eigen testosteron niet?
als je je test wilt opkrikken moet je naar andere middelen grijpen
[ Bericht 4% gewijzigd door 16meter op 23-02-2013 16:23:29 ]![]()
Laat het Diabox of Mr.J niet horen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:55 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja, ben er een paar keer op terecht gekomen via Google en volgens mij zit het hele forum vol anabolensjonnies en stratenmakers met petje en volkswagen golf. Dat idee krijg ik er een beetje bij iig.Dit inderdaad. No AAS no care.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 16:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zolang het in NL verkocht mag worden, is het niks.![]()
Ja, vriend van me is laborant en heeft laatst een batch methyltestosteron gemaakt. Dat werkt volgens mij welquote:Op zaterdag 23 februari 2013 16:16 schreef 16meter het volgende:
[..]
testo boosters werken niet
als je je test wilt opkrikken moet je naar andere middelen grijpen.
![]()
nee joh, je moet naar de geile chicks grijpenquote:Op zaterdag 23 februari 2013 16:16 schreef 16meter het volgende:
[..]
als je je test wilt opkrikken moet je naar andere middelen grijpen![]()
![]()
True dat, gains van mijn leven hier.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 16:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee joh, je moet naar de geile chicks grijpenMarginaal of echte resultaten?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 16:27 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja, vriend van me is laborant en heeft laatst een batch methyltestosteron gemaakt. Dat werkt volgens mij wel.
![]()
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 16:27 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja, vriend van me is laborant en heeft laatst een batch methyltestosteron gemaakt. Dat werkt volgens mij wel.
quote:Aan de ene kant zorgt de 17-alfa-alkylering van de steroïde voor minder affiniteit voor het aromatase enzym, zodat minder oestrogeen gevormd wordt, maar zoals bij Dianabol, is het oestrogeen dat wordt gevormd 17-methyl-estradiol, wat veel krachtiger is. De effecten (opzwellen of 'bloating', ernstige waterretentie) zijn net zoals bij Dianabol aanwezig, maar in een nog grotere mate, omdat de basisstructuur twee keer meer de neiging heeft te aromatiseren. Met deze hoeveelheid van oestrogene effecten, vormt gynecomastie een zeer reële bedreiging en het gelijktijdig gebruik van een anti-oestrogeen is dan ook zeer aanbevolen.Goed spul, broer.quote:Gebruikers die kiezen voor methyltest zullen dit waarschijnlijk doen uit noodzaak en zullen het niet combineren met andere steroïden.![]()
![]()
Hahaha, lijkt me niet heel goed idd. Hij werkt bij een bedrijf wat o.a. grondstoffen levert aan de farmaceutische industrie, dus het is niet voor eigen gebruik gelukkig
.
![]()
Wanneer begin je te wennen aan de cut? Als ik nu nog bij mijn ouders woonde had ik ondertussen de hele voorraadkast al geplunderd. Het is niet echt dat ik veel honger heb maar ik heb echt zin in allemaal ongezond eten zoals KFC en chips terwijl ik dat nooit zo sterk heb. Moet me al in houden om niet allemaal zooi bij thuisbezorgd te bestellen![]()
![]()
Ja, Tabata intervals 1x per week van 4 minuten.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:10 schreef Levolution het volgende:
[..]
Oké, dan zal ik mijn IF-schema zodanig aanpassen dat ik na trainingsdagen wel optimaal eet.
Als ik zo vroeg wakker word, that is.
Een ander onderwerp: iemand hier die HIIT doet?![]()
7 dagen niet klaarkomen zou een 45% testo boost hebben.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 16:16 schreef 16meter het volgende:
[..]
als je je test wilt opkrikken moet je naar andere middelen grijpen
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12659241?dopt=Abstract
[ Bericht 0% gewijzigd door Drinky op 23-02-2013 17:23:18 ]I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
klopt foutjequote:I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Ik had een kleine tilt; is grotendeels al weg.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:14 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Had jij ook last van ATP trouwens? Naar mijn idee hebben meerdere endo's daar last van (waaronder ikzelf)If not now, then when.![]()
Dit is de Chinese studie die tot bloedens toe gequote wordt bij de NoFappers... ik ken geen andere studie die deze resultaten gereproduceerd heeft. Als iemand meer weet, graag studies / linkjes hier posten!quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:17 schreef Drinky het volgende:
[..]
7 dagen niet klaarkomen zou een 45% testo boost hebben.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12659241?dopt=Abstract
Kan misschien zijn dat er op de zevende dag wat bloed is afgenomen door zo'n zuster:![]()
Ergens klinkt het wel logisch: niet spuiten -> lichaam denkt 'shit deze stakker plant zich niet voort' -> test omhoog -> libido omhoog -> stakker plant zich voort.This isn't even my final form.![]()
Ja op zich wel, maar waarom precies op de 7e dag?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:43 schreef Levolution het volgende:
Ergens klinkt het wel logisch: niet spuiten -> lichaam denkt 'shit deze stakker plant zich niet voort' -> test omhoog -> libido omhoog -> stakker plant zich voort.
Op de 7e dag zag god dat het goed was en ging ff lekker fappen op Pornhub![]()
Duh, omdat het dan weer weekend is, zodat je weer 17-jarige meisjes in de dancing kan scoren.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:45 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja op zich wel, maar waarom precies op de 7e dag?
Op de 7e dag zag god dat het goed was en ging ff lekker fappen op Pornhub
This isn't even my final form.![]()
Wat betreft je test-levels: heeft seks een andere invloed dan fappen? Iets met bonding stofjes enzo?![]()
ja mangg als je klaarkomt in een kut knalt je test opeens 200% omhoog ipv dat het daalt
is ook logisch![]()
Die stofjes zijn er wel (oxytocine).quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:53 schreef Panzermaus het volgende:
Wat betreft je test-levels: heeft seks een andere invloed dan fappen? Iets met bonding stofjes enzo?
Ongetwijfeld zal er van alles gebeuren in de hersenen afhankelijk van het type seks: met dezelfde vrouw, met een andere vrouw, met meerdere vrouwen tegelijk (schapenexperiment), met pornografisch materiaal.This isn't even my final form.![]()
http://yourbrainonporn.com/rebooting-accountsquote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:53 schreef Panzermaus het volgende:
Wat betreft je test-levels: heeft seks een andere invloed dan fappen? Iets met bonding stofjes enzo?
Dit gaat voornamelijk over porno kijken en fappen volgens mij.
Er is ook een topic op DBB over no fap, dat je een soort van 'god mode' kan achieven na zoveel dagen.
Maar ik bedoel, het is allemaal niet wetenschappelijk bewezen dus.
Ik moet zeggen dat ik al sinds ik hier in de VS ben niet meer gefapt heb en ik er ook weinig behoefte aan heb, kijk eigenlijk ook geen porn meer ofzo. Ik vind het eigenlijk wel prima.![]()
Yeah precies. Ergens maakt het best wel sense als je door je lichaam 'afgestraft' wordt voor fappen.
No-fap since forever hier trouwens.![]()
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:45 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja op zich wel, maar waarom precies op de 7e dag?
Op de 7e dag zag god dat het goed was en ging ff lekker fappen op Pornhub![]()
![]()
De kans dat zich ooit nog weer eens een vrouw meldt in dit topic is nu wel nihil.![]()
Porno is dan ook logischerwijs verslavend: alles wat lekker is en het dopaminesysteem prikkelt kan verslavend werken.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:57 schreef Thom90 het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik al sinds ik hier in de VS ben niet meer gefapt heb en ik er ook weinig behoefte aan heb, kijk eigenlijk ook geen porn meer ofzo. Ik vind het eigenlijk wel prima.
Waarom denk je dat je op een gegeven moment de smerigste fetisjen moet zien om nog aan je trekken te komen (hihi woordgrap)?This isn't even my final form.![]()
Mja, misschien wat offtopic (alhoewel bodybuilding fora bol staan met Nofap-draadjes) maar ik vind fappen op pr0n een beetje het tegenovergestelde van krachttraning.
Fappen is zinloos, het kan een verslaving worden - probeer maar te stoppen, als het een shitload moeite kost, was je verslaafd - en het vernueckt je hersens (dopaminereceptoren vallen uit bij verslavingen).
Krachttraining geeft je doelen, het is gezond en je houdt er nog wat aan over.
Nu nog van m'n Fok verslaving afkomen![]()
![]()
Mja, er zijn bepaalde dingen die je wel blijft doen (suiker eten, bier drinken etc.) maar als iets wat verslavend en zinloos is op een gegeven moment zoveel tijd in beslag neemt, dan ga je toch ff nadenkenquote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:20 schreef 16meter het volgende:
Wat een kutleven zou ik hebben, als ik alles dat verslavend en zinloos is zou mijden.
Ex-fapper hier, gelukt om te stoppen na poging 34938749
Got that right.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:59 schreef CarbonC het volgende:
[..]![]()
De kans dat zich ooit nog weer eens een vrouw meldt in dit topic is nu wel nihil.FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.![]()
Ik doe mee!quote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:24 schreef 16meter het volgende:
Ik ga het ook proberen. Kijken of je echt wat merkt na 7 dagen.
srs,,/![]()
Je krijgt op een gegeven moment op de raarste moment een stijve en de kleinste visuele prikkel is genoeg om je op te winden.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:24 schreef 16meter het volgende:
srs
Neem deze gif bijvoorbeeld
Normaal heeft het weinig effect maar na 7 dagen ongeveer hetzelfde als een volledige pornofilm![]()
Gewoon 1 keer per dag afrukken man.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:22 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mja, er zijn bepaalde dingen die je wel blijft doen (suiker eten, bier drinken etc.) maar als iets wat verslavend en zinloos is op een gegeven moment zoveel tijd in beslag neemt, dan ga je toch ff nadenken
Ex-fapper hier, gelukt om te stoppen na poging 34938749![]()
Zou kunnen, zonder pr0nquote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:29 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Gewoon 1 keer per dag afrukken man.
Beter neem je een chickie mee van de dancing op zaterdag
Ja ga zo ff kijken in de lokale dancing.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Zou kunnen, zonder pr0n
Beter neem je een chickie mee van de dancing op zaterdag
![]()
Volgende week maakt iedereen hier de gains van zijn leven
So?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:36 schreef seto het volgende:
[..]
Maar jij post nauwelijks, je bent meer een lurkerFOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.![]()
Op mij heeft het altijd hetzelfde effect.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:27 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Je krijgt op een gegeven moment op de raarste moment een stijve en de kleinste visuele prikkel is genoeg om je op te winden.
Neem deze gif bijvoorbeeld
[ afbeelding ]
Normaal heeft het weinig effect maar na 7 dagen ongeveer hetzelfde als een volledige pornofilm
You!quote:![]()
Heb sinds een aantal maanden twee bultjes op mijn borstkas, ik dacht eerst dat het puistjes waren maar ze zijn niet rood en hebben dezelfde kleur als mijn huid, zou dit ook door de whey komen?![]()
Dit. Volgende week zaterdag rond deze tijd dikke semi roidrage.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:24 schreef 16meter het volgende:
srsBEASTMODE![]()
Ik heb een paar maanden geleden 90 dagen no fap gedaan en je merkt wel verschil qua humeur en drang om dingen te doen, maar of je er nou echt meer gains van maakt![]()
![]()
Geprobeerd, gefaald na 2 dagen. Eerder ook wel eens een keer anderhalve week de behoefte niet gehad, maar had mezelf nu niet in de hand (hihi)quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:58 schreef Panzermaus het volgende:
Yeah precies. Ergens maakt het best wel sense als je door je lichaam 'afgestraft' wordt voor fappen.
No-fap since forever hier trouwens.![]()
Dat kan heel goed. Neem contact op met je dealer, wellicht zitten er verkeerde stoffen door.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:59 schreef StraatSoldaat het volgende:
Heb sinds een aantal maanden twee bultjes op mijn borstkas, ik dacht eerst dat het puistjes waren maar ze zijn niet rood en hebben dezelfde kleur als mijn huid, zou dit ook door de whey komen?Zelfde ervaringen hier, voel me er zelf erg fijn bij.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:03 schreef seto het volgende:
Ik heb een paar maanden geleden 90 dagen no fap gedaan en je merkt wel verschil qua humeur en drang om dingen te doen, maar of je er nou echt meer gains van maaktHaha.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:05 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Geprobeerd, gefaald na 2 dagen. Eerder ook wel eens een keer anderhalve week de behoefte niet gehad, maar had mezelf nu niet in de hand (hihi)Gewoon zorgen dat je er 'in rolt' op een moment dat je niet eens tijd hebt om te fappen ofzo, want de eerste paar weken zijn veruit het zwaarst. Volhouden en keep plowing girls, dan is het prima te doen.
![]()
True that, bovendien wordt de drang om te 'jagen' minder als je fapt. Je kan je hersenen prikkelen met honderden welgevormde pornoactrices achter elkaar door slechts een simpele serie muisklikken. Je hebt het niet door, maar dit gemak maakt je minder alert in de echte jacht.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:18 schreef Stereotomy het volgende:
Mja, misschien wat offtopic (alhoewel bodybuilding fora bol staan met Nofap-draadjes) maar ik vind fappen op pr0n een beetje het tegenovergestelde van krachttraning.
Fappen is zinloos, het kan een verslaving worden - probeer maar te stoppen, als het een shitload moeite kost, was je verslaafd - en het vernueckt je hersens (dopaminereceptoren vallen uit bij verslavingen).
Krachttraining geeft je doelen, het is gezond en je houdt er nog wat aan over.
Nu nog van m'n Fok verslaving afkomen![]()
![]()
![]()
Stop met fappen en de vrouwen zijn niet meer van je af te slaan. Een vrouw herkent een goede jager. Een vrouw valt namelijk graag ten prooi aan zo'n alpha jager.This isn't even my final form.![]()
Yeah, meer gains zal je echt niet krijgenquote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:03 schreef seto het volgende:
Ik heb een paar maanden geleden 90 dagen no fap gedaan en je merkt wel verschil qua humeur en drang om dingen te doen, maar of je er nou echt meer gains van maakt't is meer dat je niet meer zo zinloos bezig bent en dat je je wat meer focust op echte mensen.
Dit inderdaad, porn numb't je als geen ander. Dat Coolidge-effect is ook interessant, en met porn blijf je dat maar 'veroorzaken'. Volgende muisklik en hup, daar ga je weer. Je hoofd is daar compleet niet op voorbereid. Niet best.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:24 schreef Levolution het volgende:
[..]
True that, bovendien wordt de drang om te 'jagen' minder als je fapt. Je kan je hersenen prikkelen met honderden welgevormde pornoactrices achter elkaar door slechts een simpele serie muisklikken. Je hebt het niet door, maar dit gemak maakt je minder alert in de echte jacht.
Stop met fappen en de vrouwen zijn niet meer van je af te slaan. Een vrouw herkent een goede jager. Een vrouw valt namelijk graag ten prooi aan zo'n alpha jager.
http://yourbrainonporn.com/doing-what-you-evolved-to-do
Heb ook het gevoel dat ik nu veel meer van irl... actie kan genieten dan ooit.
Trouwens.120 kg dafuq, die kuiten ook.
[ Bericht 5% gewijzigd door Panzermaus op 23-02-2013 21:40:10 ]![]()
Vervolgens begin je weer:quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:03 schreef seto het volgende:
Ik heb een paar maanden geleden 90 dagen no fap gedaan en je merkt wel verschil qua humeur en drang om dingen te doen, maar of je er nou echt meer gains van maakt![]()
![]()
Meer gains!!!!quote:Many men who give up masturbating frequently to Internet porn report that they emerge from a sort of fog within weeks—even those who were not addicted. The benefits they recount sound almost miraculous. Perhaps they feel more assertive, productive and charismatic, find potential mates more attractive, or their motivation to accomplish their goals shoots up. Others report that they put on more muscle at the gym; their hair grows faster; their voices sound more confident and relaxed and even that stuttering stops. They become more responsive to non-synthetic sexual stimuli, and their sexual performance improves.![]()
Maar als je zaad verliest dan verlies je toch ook test? Wat is dit voor zelfnijd.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 16:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee joh, je moet naar de geile chicks grijpen
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2013 21:41:57 ]![]()
ja hoor, jij spuit test, de rest zaadquote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:41 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Maar als je zaad verliest dan verlies je toch ook test? Wat is dit voor zelfnijd.![]()
Ik bedoeld dat je test waarde dan weer zakt.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja hoor, jij spuit test, de rest zaad![]()
Allemaal stoppen met Fappen dus.quote:
Alsof iemand hier zou posten:
lief dagboek, vandaag 3x gefapped, de druk was teveel /lief dagboek
lief dagboek, vannacht een natte droom gehad, het valt niet mee /lief dagboek
YouTube
En dan zie je straks een mooie vrouw in de gym squatten en dan krijg je dit dankzij je no-fap regel
http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_balls![]()
My balls are congested, would you mind sucking them clean?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:57 schreef StraatSoldaat het volgende:
En dan zie je straks een mooie vrouw in de gym squatten en dan krijg je dit dankzij je no-fap regel
http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_ballsYouTube
Heb ik een keer gehad, lol.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:57 schreef StraatSoldaat het volgende:
ja, gewoon op de ziekenkaart,hequote:Op zaterdag 23 februari 2013 22:06 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Krijgen die biggen zo'n operatie nou vergoed en vrij van werk? hoop het niet![]()
Soms wel. Het zijn ook typisch van die vrouwen die Sonja Bakker en overige methodes geprobeerd hebben en er maar geen resultaten mee boeken. Stereo zei ooit eens mooi dat je gewoontes qua boodschappen doen en eten hetzelfde blijven, en je dus uiteindelijk alsnog niets 'leert'. Domme biggen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 22:06 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Krijgen die biggen zo'n operatie nou vergoed en vrij van werk? hoop het nietGets me everytime.quote:
volgens mij is het door een christelijke verzonnen, dat no-fap plan.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:57 schreef StraatSoldaat het volgende:
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 22:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ah, kijk. Een mooi topic voor jou: LIF / Weight Loss Surgery deel 19
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.![]()
fap fap
in mijn joggingspak pak
kijk eens hoe ze squat squat
lekker met haar gat
fap fap
in mijn joggingspak pak
kijk eens hoe ze squat squat
lekker met haar gat
jajaja
als het squatten nou niet wil
fap ik niet meer op haar bil
fap ik voortaan dan wel stil
zonder kreun of kleine gilYouTube
Edit: Commentaar op mijn moderatie mag via de email.
[ Bericht 75% gewijzigd door Snakey op 23-02-2013 22:35:20 ]BEASTMODE![]()
Via het FB topic toch?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 22:34 schreef Awesome_ het volgende:
Edit: Commentaar op mijn moderatie mag via de email.
(volgens mij had ik dit al gepost, zal wel aan mijn laptop liggen dat het er niet meer stond)
In een ander topic, kwam een moderator en die gaf aan dat commentaar altijd via het feedback topic moet en niet via e-mail?YouTube
voor Alpha hoef ik hier niet te zijn.
verschilt de natuurlijke "wall" van vetpercentage per dominante bodytype of is dat gelijk voor alle drie?![]()
Als je er niet uitkomt met een mod kan je naar FB gaan. Ik ben FA, dus ik zou je daar te woord staan.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 22:44 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Via het FB topic toch?
(volgens mij had ik dit al gepost, zal wel aan mijn laptop liggen dat het er niet meer stond)
In een ander topic, kwam een moderator en die gaf aan dat commentaar altijd via het feedback topic moet en niet via e-mail?
Maar deze discussie hoort hier niet, dus stuur een mail die alle FA´s en A´s kunnen lezen en hou r hier over op.![]()
De cleans bij SS vervang ik nu door barbell row's, maar heb besloten dat ik toch de cleans ga proberen. Lijkt me toch wel een mooie oefening ivm explosiviteit. Ben benieuwd hoe het gaat, is volgens mij niet echt een simpele oefening.![]()
wat is je hulpvraag?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 22:56 schreef tjoptjop het volgende:
De cleans bij SS vervang ik nu door barbell row's, maar heb besloten dat ik toch de cleans ga proberen. Lijkt me toch wel een mooie oefening ivm explosiviteit. Ben benieuwd hoe het gaat, is volgens mij niet echt een simpele oefening.![]()
Ik wissel ze af. De ene training doe ik barbell rows en de andere cleansquote:Op zaterdag 23 februari 2013 22:56 schreef tjoptjop het volgende:
De cleans bij SS vervang ik nu door barbell row's, maar heb besloten dat ik toch de cleans ga proberen. Lijkt me toch wel een mooie oefening ivm explosiviteit. Ben benieuwd hoe het gaat, is volgens mij niet echt een simpele oefening.
Vind rows wel handig bij SS omdat het voor de rest niet echt veel je armen traint![]()
Gister mee geweest met wat vrienden, gezellig na een café gegaan en een biertje gedronken. Na een biertje was ik misselijk geworden, en maar even naar de wc geweest. Daar moest ik overgeven en toen schrok ik nogal. Er zat namelijk bloed in het braaksel, ik denk dat ik maar een afspraak met de dokter ga maken:S.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Die abductor / adductor machines ook altijd. Lekekr die gleuf wijd openquote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:46 schreef 16meter het volgende:
Alleen voor bodybuilding doeleinden zijn de meeste machines interessant.
Snap nooit waarom fitness instructeurs huisvrouwen op een lateral raise of pec deck machine zetten.De enige machines die ik gebruik zijn de pec deck en plate loaded chest press van Hammer Strength. Maar die doe ik pas na 3 setjes bench en 3 setjes DB incline flyes. Merk da het nbij borst toch wel lekker is om op een gegeven moment die front delts zoveel mogelijk eruit te halen, om te voorkomen dat je daarop faalt. Dat doen machines m.i. toch iets beter.
-
Even in de gaten houden.quote:Op zondag 24 februari 2013 01:31 schreef esv7 het volgende:
Gister mee geweest met wat vrienden, gezellig na een café gegaan en een biertje gedronken. Na een biertje was ik misselijk geworden, en maar even naar de wc geweest. Daar moest ik overgeven en toen schrok ik nogal. Er zat namelijk bloed in het braaksel, ik denk dat ik maar een afspraak met de dokter ga maken:S.
Ik heb dat wel eens gehad, tijdens een migraine aanval. Dit kan te maken hebben met een ader die geknapt is.
Of je hebt een maagzweer.
Heb je ook last van maagklachten tijdens eten? (denk aan pittig)
Morgen een afspraak maken
Braak je nu nog steeds bloed? (dan moet je hier niet zijn eigenlijk) Gelijk een afspraak maken, voor zometeen nog.YouTube
Ik eindig bijna elke training met een machine. Bijv. plate loaded leg, -chest of -shoulder press.quote:Op zondag 24 februari 2013 02:41 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Die abductor / adductor machines ook altijd. Lekekr die gleuf wijd openDe enige machines die ik gebruik zijn de pec deck en plate loaded chest press van Hammer Strength. Maar die doe ik pas na 3 setjes bench en 3 setjes DB incline flyes. Merk da het nbij borst toch wel lekker is om op een gegeven moment die front delts zoveel mogelijk eruit te halen, om te voorkomen dat je daarop faalt. Dat doen machines m.i. toch iets beter.
De abductor / adductor machines herinneren me er altijd aan hoe weinig flexibel ik ben. Is hier meestal bezet door vrouwen tijdens hun "heup/buik-training".![]()
Toen ik begon met krachttraining heb ik de clean geleerd door deze circuitjes te doen. Ik had een pdfje met alle oefeningen, ze worden steeds complexer. Dit was trouwens wel onder begeleiding van een ervaren trainer. Gebruik het nog steeds als warming up.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 22:56 schreef tjoptjop het volgende:
De cleans bij SS vervang ik nu door barbell row's, maar heb besloten dat ik toch de cleans ga proberen. Lijkt me toch wel een mooie oefening ivm explosiviteit. Ben benieuwd hoe het gaat, is volgens mij niet echt een simpele oefening.
http://www.youtube.com/re(...)_l=youtube-reduced.3...131864.134354.0.134515.11.11.0.0.0.0.97.745.11.11.0...0.0...1ac.1.Vl7rJmuDjfs![]()
Als 't goed is heb ik vanaf vandaag weer 'n trainingsmaat. Hij is graatmager en klein maar stelde zelf voor om te leren squatten vandaag. Man naar m'n hart!(no homo)![]()
Klinkt prima. Al mijn trainingsmaten zijn in de loop der tijd afgehaakt. Toch jammer en ietwat onhandig om alleen te zijn bij sommige oefeningenquote:Op zondag 24 februari 2013 11:06 schreef H1N1 het volgende:
Als 't goed is heb ik vanaf vandaag weer 'n trainingsmaat. Hij is graatmager en klein maar stelde zelf voor om te leren squatten vandaag. Man naar m'n hart!(no homo)![]()
Ik merk dat als ik alleen BP dat ik dan toch nog die extra rep eruit kan drukken.
Heeft iemand dat filmpje nog van die aziatische man die een techniek laat zien als je stang niet meer omhoog krijgt? Hij rolde de stang naar zijn benen oid![]()
Jep meer dan 1x.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:40 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Heb je wel eens op zo'n ding gezeten?![]()
Is toch gewoon 'the roll of shame'?quote:Op zondag 24 februari 2013 11:39 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik merk dat als ik alleen BP dat ik dan toch nog die extra rep eruit kan drukken.
Heeft iemand dat filmpje nog van die aziatische man die een techniek laat zien als je stang niet meer omhoog krijgt? Hij rolde de stang naar zijn benen oid
Zelf ook al eens moeten doen, gezien het feit dat ik buitengewoon weak ben op borst-vlak.
![]()
quote:Op zondag 24 februari 2013 11:39 schreef StraatSoldaat het volgende:
Heeft iemand dat filmpje nog van die aziatische man die een techniek laat zien als je stang niet meer omhoog krijgt? Hij rolde de stang naar zijn benen oid![]()
Lijkt mij vrij logisch.....quote:![]()
Nee geen klachten verder. Dus gewoon even aankijken dan maar.quote:Op zondag 24 februari 2013 05:08 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Even in de gaten houden.
Ik heb dat wel eens gehad, tijdens een migraine aanval. Dit kan te maken hebben met een ader die geknapt is.
Of je hebt een maagzweer.
Heb je ook last van maagklachten tijdens eten? (denk aan pittig)
Morgen een afspraak maken
Braak je nu nog steeds bloed? (dan moet je hier niet zijn eigenlijk) Gelijk een afspraak maken, voor zometeen nog.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Machines zijn goed om die grote spiergroep toch nog even helemaal kapot te maken als je synergisten het al hebben opgegeven. Merk vooral bij borst (pec deck en chest press) en rug (iso-lateral row) dat het nutig kan zijn om nog even door te knallen zonder dat je bepaalde synergisten (onderrug, front delts) overbelast.quote:Op zondag 24 februari 2013 09:47 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik eindig bijna elke training met een machine. Bijv. plate loaded leg, -chest of -shoulder press.
De abductor / adductor machines herinneren me er altijd aan hoe weinig flexibel ik ben. Is hier meestal bezet door vrouwen tijdens hun "heup/buik-training"."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: