Meerdere ook niet hoor. Er zijn er al een aantal op advies van mensen hier aan SS begonnen incl. Ik.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:39 schreef Awesome_ het volgende:
Het blijft tenenkrommend om te lezen hoe noobies hier voor advies komen, vervolgens krijgen ze solide advies waar geen speld tussen te krijgen is, en slaan dit vervolgens compleet in de wind.
je zou ze bijna gaan slaan.....quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:39 schreef Awesome_ het volgende:
Het blijft tenenkrommend om te lezen hoe noobies hier voor advies komen, vervolgens krijgen ze solide advies waar geen speld tussen te krijgen is, en slaan dit vervolgens compleet in de wind.
Dus als ik het goed begrijp train je niet op een machine omdat je bang bent een situatie tegen te komen waarbij je 'sneller' geblesseerd raakt? Train je voor hypertrofie of? (srs)quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:45 schreef Awesome_ het volgende:
Mijn probleem met de meeste machines is dat je een beweging maakt die je nooit tegenkomt in het dagelijkse leven. Denk bv aan pecdeck. Dit isoleert de borst zo hard dat de stabilatoren niet aangesproken worden. Moet je ooit iets explosief wegduwen in het echte leven (de voornaamste functie van de pectoralis major) dan heb je veel sneller blessures.
My ¤0.02.
Omdat het anders te ingewikkeld wordt. Serieus, ik heb het van diverse PT´s gehoord.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:46 schreef 16meter het volgende:
Snap nooit waarom fitness instructeurs huisvrouwen op een lateral raise of pec deck machine zetten.
Kans op vernaaien is minder, aangezien mensen zich niet willen verdiepen in bewegen. Laat je mensen met 0 ervaring free weighten dan lach je je dood. Laatst nog een bicepcurl mogen aanschouwen gocombineerd met deadlift en goodmornings, helaas de enige dag dat ik mijn telefoon niet bij had. Denk dat ze dus die apparaten neerknallen omdat ze dan niet honderdduizend mensen een goede squatform hoeven aan te leren.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:46 schreef 16meter het volgende:
Alleen voor bodybuilding doeleinde zijn de meeste machines interessant.
Snap nooit waarom fitness instructeurs huisvrouwen op een lateral raise of pec deck machine zetten.
Compound vs isolatieargument, heeft weinig met machines te maken.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:15 schreef Snakey het volgende:
[..]
Om mezelf een hoop getyp te besparen een copy/paste:
1.Beweegketen
Staan vs. zitten argument, heeft niks specifiek met machines te maken aangezien je met db en bb ook dezelfde oefeningen zittend kan uitvoeren.quote:2.Zittend
Op de machines worden oefeningen vaak zittend uitgevoerd, terwijl je in de dagelijkse bezigheden bijna nooit kracht zet terwijl je zit. Ook deze vertaling is dus slecht te noemen.
Zelfde als 1.quote:3.Isolatie oefeningen
Op de machines worden bijna altijd isolatieoefeningen uitgevoerd.
Zelfde als 2.quote:4.Core (rompspieren)
Het laatste en misschien wel belangrijkste nadeel van machines is dat de rompspieren amper getraind worden. De spieren rondom de heup zijn het belangrijkste bij het bewegen.
die hebben met oud en nieuw zitten opscheppenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:49 schreef seto het volgende:
En de meeste cliënten hebben er sowieso geen zin in volgens mij.
Mijn gedachte was ook om het de eerste maanden bij apparaten te houden, uiteindelijk na zo'n 2 weken de brui eraan gegeven. Het Starting Strenght boek gelezen (goede uitleg vwb form) en dat uit gaan voeren. Het verschil met aankloten op die apparaten is enorm.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:01 schreef nodig het volgende:
[..]
Aha oke, toch wil ik sowieso de komende maanden nog even bij de apparaten blijven, vind het wel leuk om te doen namelijk en ik merk wel dat ik er sterker door word. Als het gaat vervelen ga ik eens kijken naar de losse gewichten denk ikZal misschien wel beter trainen maar ik hoef nou niet helemaal een spierbundel van jewelste te worden
Hier in de gym is de rust alweer een tijdje wedergekeerd nadat het begin januari toch wel erg druk wasquote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:49 schreef seto het volgende:
En de meeste cliënten hebben er sowieso geen zin in volgens mij.
Nee. De reden dat ik machines zoveel mogelijk vermijd is omdat ik mezelf niet wil forceren in een beweging die nooit voorkomt. Je gaat schots en scheef groeien als de stabilitoren uitgeschakeld worden. Of je zou echt overal een apparaat voor moeten maken, maar dan ben je 6 uur per dag in de gym.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp train je niet op een machine omdat je bang bent een situatie tegen te komen waarbij je 'sneller' geblesseerd raakt? Train je voor hypertrofie of? (srs)
Nee, stabilisatoren groeien niet, maar worden neurologisch geadapteerd aangevuurd.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:55 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Nee. De reden dat ik machines zoveel mogelijk vermijd is omdat ik mezelf niet wil forceren in een beweging die nooit voorkomt. Je gaat schots en scheef groeien als de stabilitoren uitgeschakeld worden. Of je zou echt overal een apparaat voor moeten maken, maar dan ben je 6 uur per dag in de gym.
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:58 schreef 16meter het volgende:
Toen ik begon met Starting Strength was er zo'n bodybuilder (best grote gast) die me vertelde dat het gevaarlijk was om geen isolatie oefeningen te doen. Ik zou helemaal vastgroeien.
Roid gut?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:10 schreef StraatSoldaat het volgende:
Hoe is dit mogelijk?
[ afbeelding ]
Lijkt me eerder een gevalletje:quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:10 schreef StraatSoldaat het volgende:
Hoe is dit mogelijk?
[ afbeelding ]
en ze moeten wel voor een heel jaar dokkenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:54 schreef tjoptjop het volgende:
Hier in de gym is de rust alweer een tijdje wedergekeerd nadat het begin januari toch wel erg druk was
Mwah, de meesten hebben nu toch wel maandabo's?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en ze moeten wel voor een heel jaar dokken
door de belichting, foto kan zelfs op dezelfde dag zijn gemaakt.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:10 schreef StraatSoldaat het volgende:
Hoe is dit mogelijk?
[ afbeelding ]
neger en lagere bf %quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:10 schreef StraatSoldaat het volgende:
Hoe is dit mogelijk?
[ afbeelding ]
Thx voor de link. Ik heb zelf gemerkt dat ik ook kan werken aan mijn flexibiliteit. Op het YT-channel van Matt Ogus zie ik de laatste tijd ook steeds meer interessante oefeningen m.b.t. warm-up en stretching/flexibility. Wil daar meer aandacht aan gaan besteden tijdens m'n workouts dan voorheen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:25 schreef DrParsifal het volgende:
Na wat verder lezen over de squat en hoe mijn vorm al maanden beroerd is, denk ik dat ik maar weer vanaf lege bar ga opbouwen. Misschien eerst boxsquats en hard werken aan flexibiliteit.
Wel een vraag. Rippetoe zegt dat je bij het squatten het best naar een punt op de vloer zo'n 2 meter voor je kunt kijken. Ik zag als advies tegen het voorover leunen tijdens de squat om juist licht omhoog te kijken, om zo te voorkomen dat je onderrug bol gaat. Wie heeft het mis en waarom?
btw. Is dit goed om echt mee aan de gang te gaan?
http://www.elitefitness.c(...)p-thread-647759.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |