abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123208257
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:39 schreef Awesome_ het volgende:
Het blijft tenenkrommend om te lezen hoe noobies hier voor advies komen, vervolgens krijgen ze solide advies waar geen speld tussen te krijgen is, en slaan dit vervolgens compleet in de wind. :')
Meerdere ook niet hoor. Er zijn er al een aantal op advies van mensen hier aan SS begonnen incl. Ik.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_123208266
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:39 schreef Awesome_ het volgende:
Het blijft tenenkrommend om te lezen hoe noobies hier voor advies komen, vervolgens krijgen ze solide advies waar geen speld tussen te krijgen is, en slaan dit vervolgens compleet in de wind. :')
je zou ze bijna gaan slaan.....
pi_123208289
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:45 schreef Awesome_ het volgende:
Mijn probleem met de meeste machines is dat je een beweging maakt die je nooit tegenkomt in het dagelijkse leven. Denk bv aan pecdeck. Dit isoleert de borst zo hard dat de stabilatoren niet aangesproken worden. Moet je ooit iets explosief wegduwen in het echte leven (de voornaamste functie van de pectoralis major) dan heb je veel sneller blessures.

My ¤0.02.
Dus als ik het goed begrijp train je niet op een machine omdat je bang bent een situatie tegen te komen waarbij je 'sneller' geblesseerd raakt? Train je voor hypertrofie of? (srs)
If not now, then when.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 15:49:17 #64
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123208349
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:46 schreef 16meter het volgende:

Snap nooit waarom fitness instructeurs huisvrouwen op een lateral raise of pec deck machine zetten.
Omdat het anders te ingewikkeld wordt. Serieus, ik heb het van diverse PT´s gehoord.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 15:49:43 #65
69994 seto
-|||--------|||-
pi_123208373
En de meeste cliënten hebben er sowieso geen zin in volgens mij.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_123208413
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:46 schreef 16meter het volgende:
Alleen voor bodybuilding doeleinde zijn de meeste machines interessant.

Snap nooit waarom fitness instructeurs huisvrouwen op een lateral raise of pec deck machine zetten.
Kans op vernaaien is minder, aangezien mensen zich niet willen verdiepen in bewegen. Laat je mensen met 0 ervaring free weighten dan lach je je dood. Laatst nog een bicepcurl mogen aanschouwen gocombineerd met deadlift en goodmornings, helaas de enige dag dat ik mijn telefoon niet bij had. Denk dat ze dus die apparaten neerknallen omdat ze dan niet honderdduizend mensen een goede squatform hoeven aan te leren.
BEASTMODE
  vrijdag 22 februari 2013 @ 15:51:06 #67
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_123208435
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:15 schreef Snakey het volgende:

[..]

Om mezelf een hoop getyp te besparen een copy/paste:

1.Beweegketen
Compound vs isolatieargument, heeft weinig met machines te maken.

quote:
2.Zittend
Op de machines worden oefeningen vaak zittend uitgevoerd, terwijl je in de dagelijkse bezigheden bijna nooit kracht zet terwijl je zit. Ook deze vertaling is dus slecht te noemen.
Staan vs. zitten argument, heeft niks specifiek met machines te maken aangezien je met db en bb ook dezelfde oefeningen zittend kan uitvoeren.

quote:
3.Isolatie oefeningen
Op de machines worden bijna altijd isolatieoefeningen uitgevoerd.
Zelfde als 1.

quote:
4.Core (rompspieren)
Het laatste en misschien wel belangrijkste nadeel van machines is dat de rompspieren amper getraind worden. De spieren rondom de heup zijn het belangrijkste bij het bewegen.
Zelfde als 2.

Weinig goede argumentatie tegen machines, dus.

De enige goede argumentaties voor losse gewichten zijn:

1. Deadlift is niet met goede vorm met machines te doen, Squat in principe ook niet met de V-Squat machine. Andere compounds, hebben prima analoge bewegingen in machines. Squat en deadlift zijn geweldige fullbody compounds met meer dan twee gewrichten in actie, dus zonde als je ze niet doet omdat je exclusief machines gebruikt.

2. Alle compounds zijn goed in machines te doen; echter je traint de stabilisatoren niet mee wat in theorie voor minder krachtoverdracht naar real-life situaties zorgt. Echter als je doel is hypertrofie, dan zie ik het probleem niet.

Tevens is het zo dat je goed bent in het balanseren van barbells en dumbbels: als je een koelkast of een zak graan moet verslepen, dan moet je oefenen met koelkasten en zakken graan (Crossfit / Strongman-idee).

Met machines kun je je spieren, ook/juist in compound bewegingen, veel harder hitten en hoef je niet bang te zijn dat er een barbell tegen je gezicht aan komt als je tot failure gaat.

Mijn mening: vrije gewichten en machines vullen elkaar goed aan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Stereotomy op 22-02-2013 15:57:03 ]
Confidence through competence
pi_123208438
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:49 schreef seto het volgende:
die hebben met oud en nieuw zitten opscheppen
pi_123208462
Je hoeft ze ook niet meteen te laten cleanen ofzo.

Gewoon een chest press, lat pulldown, leg press en shoulder press bijv., i.p.v. nutteloze isolatie van spieren die je voornamelijk om esthetische redenen traint.
pi_123208590
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:01 schreef nodig het volgende:

[..]

Aha oke, toch wil ik sowieso de komende maanden nog even bij de apparaten blijven, vind het wel leuk om te doen namelijk en ik merk wel dat ik er sterker door word. Als het gaat vervelen ga ik eens kijken naar de losse gewichten denk ik ;) Zal misschien wel beter trainen maar ik hoef nou niet helemaal een spierbundel van jewelste te worden :P
Mijn gedachte was ook om het de eerste maanden bij apparaten te houden, uiteindelijk na zo'n 2 weken de brui eraan gegeven. Het Starting Strenght boek gelezen (goede uitleg vwb form) en dat uit gaan voeren. Het verschil met aankloten op die apparaten is enorm.

Eerste keer is zo'n krachthonk misschien een beetje intimiderend, maar daar ben je zo overheen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:49 schreef seto het volgende:
Hier in de gym is de rust alweer een tijdje wedergekeerd nadat het begin januari toch wel erg druk was :P
pi_123208616
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp train je niet op een machine omdat je bang bent een situatie tegen te komen waarbij je 'sneller' geblesseerd raakt? Train je voor hypertrofie of? (srs)
Nee. De reden dat ik machines zoveel mogelijk vermijd is omdat ik mezelf niet wil forceren in een beweging die nooit voorkomt. Je gaat schots en scheef groeien als de stabilitoren uitgeschakeld worden. Of je zou echt overal een apparaat voor moeten maken, maar dan ben je 6 uur per dag in de gym.
BEASTMODE
pi_123208669
Ik vind zelf losse gewichten ook gewoon veel leuker. Ik doe liever een OHP dan een shoulderpress machine. En BP voelt ook gewoon beter dan een chest press machine.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 15:58:48 #73
55709 Stereotomy
pi_123208788
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:55 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Nee. De reden dat ik machines zoveel mogelijk vermijd is omdat ik mezelf niet wil forceren in een beweging die nooit voorkomt. Je gaat schots en scheef groeien als de stabilitoren uitgeschakeld worden. Of je zou echt overal een apparaat voor moeten maken, maar dan ben je 6 uur per dag in de gym.
Nee, stabilisatoren groeien niet, maar worden neurologisch geadapteerd aangevuurd.

Voor de bench press zijn je lats bijvoorbeeld stabilisatoren. Die *groeien niet* vanwege de bench press. Je groeit dus niet scheef.

Je groeit scheef als je alleen maar pushbewegingen doet en nooit pullbewegingen, bijvoorbeeld. Als stabilisatoren zouden groeien, dan zou je een beest kunnen worden door elke dag koord te lopen. Je groeit pas bij grote belasting en een stabilisator heeft in de beweging die je maakt per definitie geen grote belasting.

Je lichaam wordt wel beter in balanseren van een barbell boven je lichaam vanwege de neurologische adaptatie. Met andere woorden: je leert een nieuw dansje. Heeft niks met spiergroei te maken, maar met synchroon afvuren van je synapsen.
pi_123208794
Toen ik begon met Starting Strength was er zo'n bodybuilder (best grote gast) die me vertelde dat het gevaarlijk was om geen isolatie oefeningen te doen. Ik zou helemaal vastgroeien. :D
  vrijdag 22 februari 2013 @ 16:03:03 #75
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123208964
Ik zeg nergens dat machines niet goed zouden zijn. Ik zeg dat alleen machines doen niet goed is. Je loopt op die manier een hoop van je potentieel mis.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 16:03:31 #76
55709 Stereotomy
pi_123208986
Nou, dat sowieso. :)
pi_123209024
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:58 schreef 16meter het volgende:
Toen ik begon met Starting Strength was er zo'n bodybuilder (best grote gast) die me vertelde dat het gevaarlijk was om geen isolatie oefeningen te doen. Ik zou helemaal vastgroeien. :D
:')

Toen ik aan een fitness instructeur (een paar jaar terug) vroeg hoe ik mijn zwembandjes kon kwijtraken vertelde hij mij dat ik een barbell op m'n nek moest leggen en dan van links naar rechts moest draaien. Stomme klootzak.
If not now, then when.
pi_123209050
Bedankt voor jullie uitgebreide advies!

Ik ga wel een keer met een vriend die ook vooral bankdrukken doet etc. Eens even een beetje leren :)
pi_123209185
Scheef groeien was ook meer een 'figure of speech'. :P
Machines hebben hun plek zeker, maar zouden niet de basis moeten zijn voor hypertrofie.
BEASTMODE
  vrijdag 22 februari 2013 @ 16:10:40 #80
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123209292
Hoe is dit mogelijk?
pi_123209387
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 16:10 schreef StraatSoldaat het volgende:
Hoe is dit mogelijk?
[ afbeelding ]
Roid gut?
pi_123209427
Black genetics en cell tech.
pi_123209492
quote:
Hoe is dit mogelijk?
[ afbeelding ]
Lijkt me eerder een gevalletje:
Hoe kan je BF% zo hard droppen?
BEASTMODE
pi_123209500
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:54 schreef tjoptjop het volgende:

Hier in de gym is de rust alweer een tijdje wedergekeerd nadat het begin januari toch wel erg druk was :P
en ze moeten wel voor een heel jaar dokken :D
pi_123209543
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 16:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en ze moeten wel voor een heel jaar dokken :D
Mwah, de meesten hebben nu toch wel maandabo's?

Waar ik zit wel overigens, jaarabo kan, krijg je 8% korting geloof ik.

En anders, ach, het houdt de prijs voor de veelgebruikers lager ;)
  vrijdag 22 februari 2013 @ 16:17:45 #86
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123209585
We hebben bij ons deze machines staan, die gebruik ik allemaal wel eens. Heerlijk om betreffende spieren te isoleren.

Schouders

Borst

Borst incline

En uiteraard de fijne leg press van technoGym.

pi_123209586
quote:
Hoe is dit mogelijk?
[ afbeelding ]
door de belichting, foto kan zelfs op dezelfde dag zijn gemaakt.
pi_123209629
quote:
Hoe is dit mogelijk?
[ afbeelding ]
neger en lagere bf %
pi_123209658
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 13:25 schreef DrParsifal het volgende:
Na wat verder lezen over de squat en hoe mijn vorm al maanden beroerd is, denk ik dat ik maar weer vanaf lege bar ga opbouwen. Misschien eerst boxsquats en hard werken aan flexibiliteit.

Wel een vraag. Rippetoe zegt dat je bij het squatten het best naar een punt op de vloer zo'n 2 meter voor je kunt kijken. Ik zag als advies tegen het voorover leunen tijdens de squat om juist licht omhoog te kijken, om zo te voorkomen dat je onderrug bol gaat. Wie heeft het mis en waarom?

btw. Is dit goed om echt mee aan de gang te gaan?
http://www.elitefitness.c(...)p-thread-647759.html
Thx voor de link. Ik heb zelf gemerkt dat ik ook kan werken aan mijn flexibiliteit. Op het YT-channel van Matt Ogus zie ik de laatste tijd ook steeds meer interessante oefeningen m.b.t. warm-up en stretching/flexibility. Wil daar meer aandacht aan gaan besteden tijdens m'n workouts dan voorheen.

Om op je vraag terug te komen: geen idee. De één zegt dit, de ander zegt dat. Ik zou zeggen, probeer het allebei en kijk/voel wat voor jou het best werkt.
Roger found it hard to make friends with the other penguins. Probably because he was a total cunt.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 16:19:59 #90
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123209668
Vandaag ging een vrouw met dat ass echt recht voor mij barbell rows doen terwijl ik aan het bankdrukken was. Voordeel was dat ze wel het zonlicht blokkeerde maar het is echt moeilijk om je zo te concentreren, bijna de hele gym keek er na en ik zat op de 1e rij en ik voelde mij net zo'n vieze rukker die eerder in dit topic is beschreven ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')