abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 februari 2013 @ 12:41:25 #1
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123201161

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Blessures
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier 8-)
  vrijdag 22 februari 2013 @ 12:42:20 #2
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123201351
Wie supplementeren zink en waarom? Ik zit erover te denken ivm met mijn huid.
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_123201457
Ja, ik las daar ook net over in het vorige topic. Lijkt me het proberen waard.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 12:51:49 #5
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_123201467
Zink schijnt goed voor je zaad te zijn :7
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 12:52:49 #6
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_123201502
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
  vrijdag 22 februari 2013 @ 12:54:24 #7
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_123201549
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:47 schreef Pastapipos het volgende:
Ik neem nu elke dag een pilletje tegen verkoudheid.
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
  vrijdag 22 februari 2013 @ 12:56:18 #8
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_123201594
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:51 schreef star_gazer het volgende:
Laat maar dan, mijn zaad doet toch niks meer :+
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 22 februari 2013 @ 13:08:08 #9
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_123202004
Zink zoals met alle supplementen: als je een tekort had, dan helpt het. Als je geen tekort had, doet het geen drol.
Confidence through competence
pi_123202058
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:51 schreef star_gazer het volgende:
:Y
SPOILER
pi_123202141
Ik denk dat supplementen net zoals medicatie aan modegrillen onderhevig zijn en vooral inspelen op onzekerheid en daardoor toch weer hun afzetmarkt vergroten.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 13:22:00 #12
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_123202381
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 13:09 schreef CarbonC het volgende:

[..]

SPOILER
Het plafond moet nog gewit worden ^O^
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_123202463
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 13:13 schreef robskem het volgende:
Ik denk dat supplementen net zoals medicatie aan modegrillen onderhevig zijn en vooral inspelen op onzekerheid en daardoor toch weer hun afzetmarkt vergroten.
Op zich eens, maar er zijn toch wel een paar supplementen die "bewezen" goed zijn en toch weinig kosten. Bijvoorbeeld: vitamine D. 180 capsules van 1000IE voor 6 euro 90. Dat is genoeg voor bijna een half jaar.
pi_123202479
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:54 schreef Bendoe het volgende:

[..]

Ik neem nu elke dag een pilletje tegen verkoudheid.
lol wat :') ?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_123202503
Na wat verder lezen over de squat en hoe mijn vorm al maanden beroerd is, denk ik dat ik maar weer vanaf lege bar ga opbouwen. Misschien eerst boxsquats en hard werken aan flexibiliteit.

Wel een vraag. Rippetoe zegt dat je bij het squatten het best naar een punt op de vloer zo'n 2 meter voor je kunt kijken. Ik zag als advies tegen het voorover leunen tijdens de squat om juist licht omhoog te kijken, om zo te voorkomen dat je onderrug bol gaat. Wie heeft het mis en waarom?

btw. Is dit goed om echt mee aan de gang te gaan?
http://www.elitefitness.c(...)p-thread-647759.html
pi_123202982
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:47 schreef Pastapipos het volgende:
Ik neem 50mg gemiddeld 4-5x per week. Kan je test spiegel verhogen (mits in een deficientie), jizz loads of peace, helpt met versterking van immuun systeem, is (in ratten) een vrij potente inhibitor van de aromatase (omzetting test->oest) en reductase (test->dht) enzymen.

Aardig wat voordelen voor een vrij goedkoop mineraal. Echter wel oppassen, want concurreert met koper voor opname, en verhindert o.a. calcium opname (wat in extreme mate fataal kan zijn).
Of toch du vader?
pi_123203095
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 13:09 schreef CarbonC het volgende:

[..]

SPOILER
:D
pi_123203191
Het eerste wat ik tegenkom als ik wat zoek over zink is dat een zinktekort hier te lande bijna niet voorkomt?
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 13:54:43 #19
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_123203663
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 13:24 schreef Seam het volgende:

[..]

lol wat :') ?
Mijn vader zegt dat dat enige is dat bij hem werkt tegen verkoudheid. (lol broscience :') )
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_123203764
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 13:54 schreef Bendoe het volgende:

[..]

Mijn vader zegt dat dat enige is dat bij hem werkt tegen verkoudheid. (lol broscience :') )
ik neem zelf Echinaforce van Dr. Vogel.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_123203785
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 13:54 schreef Bendoe het volgende:

[..]

Ik zie wel dat het je immuunsysteem versterkt, maar of t op zo'n mate is betwijfel ik. Kom er gauw genoeg achter als ik t ga gebruiken, voel me nu ook grieperig ;p
  vrijdag 22 februari 2013 @ 13:58:17 #22
55709 Stereotomy
pi_123203818
Er zit zink in m'n multivitamine, is al meer dan genoeg. Sowieso hebben we in Nederland nauwelijks zinktekort, zeker niet de vleeseters die wij in dit topic zijn. Meer zink dan genoeg zink verbetert geen lichaamsprocessen en het concurreert alleen met opname van andere mineralen die ook broodnodig zijn.

Zullen we anders ook elke dag 20 gram creatine eten? Creatine bevordert ADP naar ATP conversie, dus 20 gram creatine moet dat toch beter doen dan 5 gram?
pi_123204184
Nadeel van een multivitamine is dat alles tegelijk vrijkomt. Zo zou het zo zijn dat calcium de opneembaarheid van zink beinvloed. Daarnaast is de optimale hoeveelheid per supplement verschillend, net als het effect van meer doseren verschilt. Plus dat iedereen anders reageert etc.
E.e.a. ligt dus iets complexer.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 14:11:13 #24
55709 Stereotomy
pi_123204416
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 14:06 schreef CarbonC het volgende:
Nadeel van een multivitamine is dat alles tegelijk vrijkomt. Zo zou het zo zijn dat calcium de opneembaarheid van zink beinvloed. Daarnaast is de optimale hoeveelheid per supplement verschillend, net als het effect van meer doseren verschilt. Plus dat iedereen anders reageert etc.
E.e.a. ligt dus iets complexer.
Multivitamine moet je ook tesamen met een maaltijd eten (maaltijd is ook een cocktail aan vitamines en mineralen). Absorptie is daardoor optimaler dan 's ochtends op een lege maag en een spoel water. Dosering van een multivitamine moet je niet te lang over stressen: ergens in de buurt van 100% ADH is prima.

En waar hebben we het over: het is *supplementatie* bovenop je normale dieet die al voldoende gevarieerd hoort te zijn in het hele spectrum aan micronutrienten. Er zijn letterlijk honderden micronutrienten die niet in een pilletje zitten, maar wel in je voedsel. Als je alleen kip met rijst eet dan haal je het idd niet.
pi_123204748
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 13:38 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Ik neem 50mg gemiddeld 4-5x per week. Kan je test spiegel verhogen (mits in een deficientie), jizz loads of peace, helpt met versterking van immuun systeem, is (in ratten) een vrij potente inhibitor van de aromatase (omzetting test->oest) en reductase (test->dht) enzymen.

Aardig wat voordelen voor een vrij goedkoop mineraal. Echter wel oppassen, want concurreert met koper voor opname, en verhindert o.a. calcium opname (wat in extreme mate fataal kan zijn).
srs

heb me er wel eens in verdiept maar vond alleen studies die uitwezen dat zink supplementatie 0,0 effect heeft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')