SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TrailersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aardig Sonja Bakkerig dus eigenlijk!quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:29 schreef AQuila360 het volgende:
Rivalo kun je iets meer over die CPU vertellen? Ik dacht echt dat die vet was namelijk.
Ik had eigenlijk verwacht dat microsoft eerst kwam aangezien die de vorige keer ook eerder waren en de xbox360 nu onderdoet voor de ps3.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ben benieuwd waar Microsoft mee gaat komen.
Ik hoop op een powerhouse met een focus op kracht, maar ben bang dat het Kinect gaat worden.
Op een n=1 peiling valt niet zoveel te baseren natuurlijkquote:Op donderdag 21 februari 2013 20:33 schreef nodig het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk verwacht dat microsoft eerst kwam aangezien die de vorige keer ook eerder waren en de xbox360 nu onderdoet voor de ps3.
Ik weet ook niet alles hoor maar zover ik weet is de chip die ze in de PS4 verwerken een APU dat betekend een CPU en een GPU verwerkt in één chip. De chip gebruikt geheugen dat verdeeld wordt tussen de CPU en de GPU. Waarschijnlijk zal in-game automatisch het evenwicht naar de GPU geschoven worden zodat deze meer geheugen heeft om textures in op te slaan.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:29 schreef AQuila360 het volgende:
Rivalo kun je iets meer over die CPU vertellen? Ik dacht echt dat die vet was namelijk.
Wat word bedoeld met een n=1 peiling?quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:33 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Op een n=1 peiling valt niet zoveel te baseren natuurlijk.
Dat als iets maar 1 keer is voorgekomen, je daar niet echt conclusies uit kan trekken voor de toekomst.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:47 schreef nodig het volgende:
[..]
Wat word bedoeld met een n=1 peiling?
Aantal keren dat zoiets is voorgekomen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:47 schreef nodig het volgende:
[..]
Wat word bedoeld met een n=1 peiling?
Ah oke. Maar ik had dat gewoon logischer gevonden, sony hoeft niet persé en microsoft zou die neiging eerder hebben. Niet alleen omdat ze de vorige keer eerder waren maar ook omdat de xbox360 altijd al heeft achtergelopen op de playstation. Maar microsoft zal deze maand ook wel met een invite komen voor een eventquote:Op donderdag 21 februari 2013 20:48 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dat als iets maar 1 keer is voorgekomen, je daar niet echt conclusies uit kan trekken voor de toekomst.
Op papier liep de 360 inderdaad achter, maar in de praktijk waren de multiplatforms toch vaak beter af op de 360.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:49 schreef nodig het volgende:
[..]
Ah oke. Maar ik had dat gewoon logischer gevonden, sony hoeft niet persé en microsoft zou die neiging eerder hebben. Niet alleen omdat ze de vorige keer eerder waren maar ook omdat de xbox360 altijd al heeft achtergelopen op de playstation. Maar microsoft zal deze maand ook wel met een invite komen voor een event
Wat ik me kan herrineren is dat BF3 mooier was is op een ps3 dan op een 360quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:51 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Op papier liep de 360 inderdaad achter, maar in de praktijk waren de multiplatforms toch vaak beter af op de 360.
Dat zal nu een minder groot probleem zijn voor de PS4.
Haha dat record your dreams stukje vond ik ook echt vrezelijk. Hij bouwde de spanning op hoe je dat dan kunt doen, en dan komt ie met de move-controller aanquote:
Nou, de details weet ik ook niet. Maar Journey op je PS4 spelen zit er dus niet in.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:29 schreef AQuila360 het volgende:
Roy kun je wel je digitaal gekochte games opnieuw downloaden op je ps4 of helemaal niet spelen?
Is gewoon gejat van Wii Music. Beter slecht gejat dan goed bedacht denk ik dat het idee was.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:06 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Come on. Net of ze ook maar enige invloed hebben op de muziek.
quote:
quote:
Lol. Tranen gelachen met dit filmpje. Meer van deze aub!quote:
Ik ben er niet heel erg in thuis, maar met de GAIKAI kan je nu video opnemen en meteen sharen, dit kost veel rekenwerk... Misschien daarom??quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:40 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ik weet ook niet alles hoor maar zover ik weet is de chip die ze in de PS4 verwerken een APU dat betekend een CPU en een GPU verwerkt in één chip. De chip gebruikt geheugen dat verdeeld wordt tussen de CPU en de GPU. Waarschijnlijk zal in-game automatisch het evenwicht naar de GPU geschoven worden zodat deze meer geheugen heeft om textures in op te slaan.
Zover ze spreken over het aantal terraflops is de GPU geloof ik vergelijkbaar met een HD7850 en iets slechter dan de GTX660 Ti.
De CPU is op dit moment bijna door elke PC bij te benen.
Snap nog niet helemaal waarom ze voor 8GB aan GDDR5 zijn gegaan. GDDR5 is zeker niet geschikt voor processoren, wel voor videokaarten.
Misschien dat ik later nog wat info vindt.
twitter:andylevy twitterde op donderdag 21-02-2013 om 00:33:17I hope I'll be able to turn off all of these social features on the #PS4. If I wanted to be social I wouldn't be playing videogames. reageer retweet
90% FIFAquote:Op donderdag 21 februari 2013 22:15 schreef Vault-Boy het volgende:
Ga trouwens dit keer wel heel goed nadenken of ik een nieuwe console ga halen. Merk gewoon deze generatie dat ik steeds minder games speel, en maar een paar games echt vast speel.
Schande!quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nou, de details weet ik ook niet. Maar Journey op je PS4 spelen zit er dus niet in.
Haha bij mij is dat juist:quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:40 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
90% FIFA
5% CoD
5% PS3 exclusives hier
Niet alleen dat, de PS4 heeft een APU én een GPU. Dus naast de met de CPU geïntegreerde GPU nog een dedicated GPU ernaast.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:40 schreef Rivalo het volgende:
Ik weet ook niet alles hoor maar zover ik weet is de chip die ze in de PS4 verwerken een APU dat betekend een CPU en een GPU verwerkt in één chip.
Wellicht is de CPU laag geklokt om het energieverbruik te beperken. Maar vergeet niet dat het nog altijd 8 cores betreft.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 00:12 schreef Dibble het volgende:
Ik had liever 4 of 6gb gezien met een CPU die hoger geklokt was dan de 1.6 GHz processor in de ps4
Denk eerder dat ze de hitte niet kwijt kunnen. Wat moet het energieverbruik van een netbook CPU in een apparaat die 24/7 aan de stopcontact nou uitmaken.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 00:28 schreef chibibo het volgende:
[..]
Wellicht is de CPU laag geklokt om het energieverbruik te beperken. Maar vergeet niet dat het nog altijd 8 cores betreft.
Bron? Waarom zou een console 2 GPU's moeten hebben?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 00:05 schreef chibibo het volgende:
[..]
Niet alleen dat, de PS4 heeft een APU én een GPU. Dus naast de met de CPU geïntegreerde GPU nog een dedicated GPU ernaast.
Valt mee. De nieuwste serie, piledriver oid, draait ongeveer net zo goed als de intels qua gaming. Mocht je veel footage opnemen dan is zelfs de amd een betere keuze.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 00:39 schreef Dibble het volgende:
[..]
Denk eerder dat ze de hitte niet kwijt kunnen. Wat moet het energieverbruik van een netbook CPU in een apparaat die 24/7 aan de stopcontact nou uitmaken.
Aantal cores zegt trouwens nog niets omdat quadcore Intel's de vloer aanvegen met de snelste AMD 8 core cpu's.
De PS4 heeft 2 GPU's inderdaad. Precieze reden weet ik niet. Ze hebben dus ook een extra CPU naast de 8 cores zoals te zien is in het filmpje.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 01:55 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Bron? Waarom zou een console 2 GPU's moeten hebben?
[..]
Valt mee. De nieuwste serie, piledriver oid, draait ongeveer net zo goed als de intels qua gaming. Mocht je veel footage opnemen dan is zelfs de amd een betere keuze.
Ken je de PS3 Phat? Die Cell werd heter dan deze AMD hoor, Sony heeft echt hogr kwaliteit hardware dus dat komt wel goed.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 00:39 schreef Dibble het volgende:
[..]
Denk eerder dat ze de hitte niet kwijt kunnen. Wat moet het energieverbruik van een netbook CPU in een apparaat die 24/7 aan de stopcontact nou uitmaken.
Aantal cores zegt trouwens nog niets omdat quadcore Intel's de vloer aanvegen met de snelste AMD 8 core cpu's.
Alleen via PlayStation Cloud mogelijk. Als ze het dus willen aanbieden. Demo's iig wel, maar het zou ze sieren als ze je gamecollectie uit je ps-account trekken en die spellen geheel opengooien ipv alleen een demo. Ik zal de vraag eens naar Sony sturen, eens kijken of ze het kunnen (weten ze het zelf al eigenlijkquote:Op donderdag 21 februari 2013 21:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nou, de details weet ik ook niet. Maar Journey op je PS4 spelen zit er dus niet in.
Het is zo'n sterk filmpje:quote:
PlayStation 4 speelt tweedehands spellen afquote:Op vrijdag 22 februari 2013 06:31 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
* PlayStation 4 speelt tweedehands spellen af
eerst zien dan geloven
Die hadden ze weggehaaldquote:Op vrijdag 22 februari 2013 06:38 schreef Pheno het volgende:
[..]
PlayStation 4 speelt tweedehands spellen af
Tja, als de baas het bevestigd heeft, waarom dan niet geloven? Het is toch niet zo dat de ps3 het ook al niet kon?
wat hebben ze weggehaald?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 06:40 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Die hadden ze weggehaald
Het gaat om tweedehands PS4-spellen, dat heeft geen reet te maken met BC.quote:
We zullen het wel zienquote:Op vrijdag 22 februari 2013 07:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het gaat om tweedehands PS4-spellen, dat heeft geen reet te maken met BC.
De vraag of je op een PS4 PS3-spellen kan spelen is ook ja. Maar niet via eerder gekochte schijfjes, maar via PlayStation Cloud.
Je hebt de presentatie niet bekeken gok ik zoquote:Op vrijdag 22 februari 2013 07:23 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
We zullen het wel zien
Volgens mij werd gezegd dat ze de mogelijkheid PS3 games te streamen aan het onderzoeken waren, maar is niet eenduidig bevestigd dat het komt.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 07:26 schreef Pheno het volgende:
Je hebt de presentatie niet bekeken gok ik zo
En vooral dit gedeelte is belangrijk wat je zegt, er wordt maar geroepen dat dingen bevestigd zijn terwijl dat gewoon nog niet zo is.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:50 schreef chibibo het volgende:
[..]
Volgens mij werd gezegd dat ze de mogelijkheid PS3 games te streamen aan het onderzoeken waren, maar is niet eenduidig bevestigd dat het komt.
It has a power button! So you can switch it on and off! Hilarisch!quote:
Er stond nochtans dat ze ps3 gaan aanbieden en de mogelijkheid tot ps1 en ps2 gaan onderzoeken. Ik kan nu op mijn werk geen bron zoeken, gamessites en youtube zijn gebloktquote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:12 schreef AppleMartini het volgende:
[..]
En vooral dit gedeelte is belangrijk wat je zegt, er wordt maar geroepen dat dingen bevestigd zijn terwijl dat gewoon nog niet zo is.
Het is gewoon gemeld, maar mensen haten graag zonder maar iets te lezen.quote:Daarnaast zal Sony de streaming service gebruiken voor het aanbieden van PS One-, PlayStation 2- en PlayStation 3-games. De PS4 wordt naar alle waarschijnlijkheid niet backwards compatible met fysieke games van de vorige consoles, maar Sony zal die games dus online aanbieden.
Ik loop niet te haten, ik maak gewoon te vaak mee dat er dingen de wereld in geholpen worden die niet of nauwelijks fundering hebben.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:45 schreef Pheno het volgende:
Ah, op tweakers (gelukkig niet aangemerkt als gamessite:
[..]
Het is gewoon gemeld, maar mensen haten graag zonder maar iets te lezen.
Als Perry (gaikai) zelf zegt dat het bedrijf ps1, ps2 en ps3 games gaat aanbieden, let op, niet day one, dan heeft dat geen fundering. Oke.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:51 schreef AppleMartini het volgende:
[..]
Ik loop niet te haten, ik maak gewoon te vaak mee dat er dingen de wereld in geholpen worden die niet of nauwelijks fundering hebben.
Gaat aanbieden. Het is er nog niet.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:59 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als Perry (gaikai) zelf zegt dat het bedrijf ps1, ps2 en ps3 games gaat aanbieden, let op, niet day one, dan heeft dat geen fundering. Oke.
Nee, je hebt het ook goed gelezen, net als mijn stukje "let op, niet day one".quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:00 schreef AppleMartini het volgende:
[..]
Gaat aanbieden. Het is er nog niet.
Niet fysiek als in, je kan de schijf er niet in duwen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:16 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Niet fysiek backwards compatible als in opnieuw online kopen?
Waarschijnlijk niet, hoewel een via PSN gekocht PS3 spel een grotere kans heeft.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:06 schreef Pheno het volgende:
De enige vraag die ik beantwoord wil zien, als het er is: kan ik mijn oude PS3-games zonder nog eens te betalen spelen?
Net zoals je lul, je kan um wel overal indouwen maar je komt niet altijd klaar.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:24 schreef Godtje het volgende:
[..]
Niet fysiek als in, je kan de schijf er niet in duwen.
Nou ja wel er in duwen maar die werkt niet.
Ja, maar kan je dan een code invullen op die PS4 zodat je hem 'online' kan spelen? Zit er niet op te wachten om m'n PS2 collectie opnieuw te kopenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:24 schreef Godtje het volgende:
[..]
Niet fysiek als in, je kan de schijf er niet in duwen.
Nou ja wel er in duwen maar die werkt niet.
Ha...ha.....ha........quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:27 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Net zoals je lul, je kan um wel overal indouwen maar je komt niet altijd klaar.
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:27 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Net zoals je lul, je kan um wel overal indouwen maar je komt niet altijd klaar.
Niet bekendquote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:27 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Ja, maar kan je dan een code invullen op die PS4 zodat je hem 'online' kan spelen? Zit er niet op te wachten om m'n PS2 collectie opnieuw te kopen
Klopt, maar dat is nu nog gissen. We gaan het meemaken. De E3 wordt iig een stuk interessanter dit jaar. Geen idee hoe ik het dit jaar ga bolwerken qua afsprakenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:26 schreef Aether het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, hoewel een via PSN gekocht PS3 spel een grotere kans heeft.
Gigantisch veel zin in jaquote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:30 schreef Pheno het volgende:
[..]
De E3 wordt iig een stuk interessanter dit jaar. Geen idee hoe ik het dit jaar ga bolwerken qua afspraken
Ik ook, en dan nog MicorSoft om het compleet te makenquote:
Meh, microsoft is mijn ding niet zoquote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:33 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik ook, en dan nog MicorSoft om het compleet te makenThe consolewar all over again
Topicpointer is ook al uit voorzorg neergezetquote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:33 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik ook, en dan nog MicorSoft om het compleet te makenThe consolewar all over again
gaan er mensen van fok naar de e3?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:33 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat is al een tijdje zo toch?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
gaan er mensen van fok naar de e3?
Dat is correct.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
gaan er mensen van fok naar de e3?
Geen idee? Ik volg fok games niet zo eigenlijkquote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:39 schreef AppleMartini het volgende:
[..]
Dat is al een tijdje zo toch?
Ik weet het ook alleen omdat een oud-user/gamescrew lid best naar de E3 had gewildquote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:41 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Geen idee? Ik volg fok games niet zo eigenlijk
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:41 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Geen idee? Ik volg fok games niet zo eigenlijk
Gezien we de laatste twee jaar zelf betalen, tja, wie wil nu niet meequote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:43 schreef AppleMartini het volgende:
[..]
Ik weet het ook alleen omdat een oud-user/gamescrew lid best naar de E3 had gewild![]()
Nu gaan we gewoon zelf hoorquote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
Gezien we de laatste twee jaar zelf betalen, tja, wie wil nu niet mee
Ja, enige wat me boeid is fifa en cod en de ps4 eigenlijk. Maar daar post ik in de topicsquote:
Klopt. PSOne en PSTwo Classics zullen waarschijnlijk (later) wel geëmuleerd worden.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:30 schreef Pheno het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is nu nog gissen. We gaan het meemaken. De E3 wordt iig een stuk interessanter dit jaar. Geen idee hoe ik het dit jaar ga bolwerken qua afspraken
Dat kan zo maar. Geen idee van welke site je bent hoorquote:
Ikquote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
Gezien we de laatste twee jaar zelf betalen, tja, wie wil nu niet mee
Blijf je lekker thuis terwijl ik op de share-knop drukquote:
Fijn!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:49 schreef Pheno het volgende:
[..]
Blijf je lekker thuis terwijl ik op de share-knop druk
Leek me eerst ook weinig omdat ik dacht van de xbox360 heeft ze op 3,2 GHz lopen maar geloof dat nu die 1,6 van nu beter is als 3,2 toen en het zijn er 8 ipv 3 dus is het toch wel heel goed?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 00:12 schreef Dibble het volgende:
Die 8gb aan DDR5 wordt hoog opgeblazen. Ik had liever 4 of 6gb gezien met een CPU die hoger geklokt was dan de 1.6 GHz processor in de ps4
Drie PowerPC cores vs. 8 x86-cores die efficienter zijn idd.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:54 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Leek me eerst ook weinig omdat ik dacht van de xbox360 heeft ze op 3,2 GHz lopen maar geloof dat nu die 1,6 van nu beter is als 3,2 toen en het zijn er 8 ipv 3 dus is het toch wel heel goed?
Ben niet van een site.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat kan zo maar. Geen idee van welke site je bent hoor
Maar je gaat wel zelf?quote:
quote:
Als alles goed gaat.quote:
Daar is nog weinig over bekend.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:22 schreef Gezicht het volgende:
Vorige week ergens stonden in een nieuwsbericht op Fok!games trouwens wel een paar foto's van hoe de console zou moeten uitzien, maar dat zal dan ook wel nep zijn geweest neem ik aan?
Nou ja, als je hoi wil zeggen kan datquote:
Die is toch gewoon heel krachtig? Maja bij de WiiU klagen ze ook weer over de CPU maar die is sowieso minder belangrijk dan de GPU toch? Nu snap ik sowieso niet echt het verschil tussen de 2quote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:08 schreef Aether het volgende:
[..]
Drie PowerPC cores vs. 8 x86-cores die efficienter zijn idd.
De XBOX3 lijkt -- als de lekken kloppen -- eenzelfde soort (8-core) processor als de PS4 te krijgen.
De hosselaarquote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:31 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nou ja, als je hoi wil zeggen kan dat
Really? Who the fuck cares wat 2 jongetjes vinden van Sony's nieuwe console.quote:
Mm, ff nagechecked. Klopt wel, ik had namelijk ook twijfels met mijn vorige bericht want de Jaguar is zwaar klote en de GPU aardig goed dus iets klopte er niet.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:47 schreef chibibo het volgende:
[..]
Dat werd door Mark Cerny aangegeven op de persconferentie.
Wat is dit voor een autisme dan?quote:
twitter:KazHiraiCEO twitterde op vrijdag 22-02-2013 om 18:43:38Here is a photo of me holding a PS4: http://t.co/7MzQUj1rGW reageer retweet
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
twitter:KazHiraiCEO twitterde op vrijdag 22-02-2013 om 18:43:38Here is a photo of me holding a PS4: http://t.co/7MzQUj1rGW reageer retweet
Rustig! Dit is EmarWii met zijn show DGVF en hij heeft ook al 2 lange films op zijn naam staan. En ik moet zeggen dat hij er wel verstand van heeft@!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:30 schreef kilozout het volgende:
[..]
Really? Who the fuck cares wat 2 jongetjes vinden van Sony's nieuwe console.
Dat fucking accent alleen al.![]()
Ik heb die film! (gekregen van hemquote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:52 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Mm, ff nagechecked. Klopt wel, ik had namelijk ook twijfels met mijn vorige bericht want de Jaguar is zwaar klote en de GPU aardig goed dus iets klopte er niet.
Ben benieuwd wat ze met die integrated gpu gaan doen.
[..]
Wat is dit voor een autisme dan?
Edit: ze hebben ook een film. Kost €6,-
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Funnyquote:
Donder op.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:22 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Rustig! Dit is EmarWii met zijn show DGVF en hij heeft ook al 2 lange films op zijn naam staan. En ik moet zeggen dat hij er wel verstand van heeft@!
Interessant stukje!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:05 schreef Aether het volgende:
AMDs blog PS4: http://blogs.amd.com/fusion/2013/02/21/amd/
Eh ik zie alleen twee autisten op een slecht opgenomen filmpje met een vaag accent vooringestudeerde tekstjes oplezen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:22 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Rustig! Dit is EmarWii met zijn show DGVF en hij heeft ook al 2 lange films op zijn naam staan. En ik moet zeggen dat hij er wel verstand van heeft@!
MS kwam met 8 GB maar dan DDR3 dus feitelijk maakt dat verschil niet zo veel uit zeg je?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:38 schreef Rivalo het volgende:
Het is trouwens bevestigd dat de PS4 volledig op GDDR5 draait dus niet een hybride versie met nog wat DDR3 ofzoiets.
Slechte zaak. Qua graphics wel oke, ookal is de 8GB een zware overkill aangezien het alleen maar gebruikt wordt met textures en shadows en particles allemaal door de GPU worden gedaan.
De CPU kan niet overweg met de latency van de GDDR5 module waardoor de CPU kracht dus weer minder wordt. Is mooi allemaal voor de graphics maar de Gameplay (AI is afhankelijk van de CPU) gaat hiermee achteruit.
Gast je weet helemaal niet waar je over praat.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:44 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
MS kwam met 8 GB maar dan DDR3 dus feitelijk maakt dat verschil niet zo veel uit zeg je?
Daarom vraag ik het toch ook aan jouquote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:45 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Gast je weet helemaal niet waar je over praat.
Nog een keer na je editquote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:45 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Gast je weet helemaal niet waar je over praat.
En ik heb ook geen flauw idee waar je op doelt met je vraag.
Wie zegt dat de xbox 8GB DDR 3 geheugen krijgtquote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:48 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nog een keer na je edit![]()
Microsoft zou 8 GB DDR 3 geheugen gaan krijgen in de nieuwe Xbox en Sony 4 GB aan dat GDDR5 geheugen en toen zei men van Xbox dus wel meer maar de playstation krijgt sneller geheugen. Nu krijg de playstation dus ook 8 GB dus zou je zeggen stuk beter dan de xbox maar net zeg jij dat dat GDDR5 niet perse beter hoef te zijn?
Die geruchten over de specs kloppen wel aardig want die van de playstation hadden ze ook goed.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:51 schreef BDIL het volgende:
[..]
Wie zegt dat de xbox 8GB DDR 3 geheugen krijgt! Wacht de specs van Xbox nou maar af voor elke discussie
DDR = Trager geheugen met minder vertraging (Geschikt voor snel kleine stukjes data opslaan) -> CPUquote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:48 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nog een keer na je edit![]()
Microsoft zou 8 GB DDR 3 geheugen gaan krijgen in de nieuwe Xbox en Sony 4 GB aan dat GDDR5 geheugen en toen zei men van Xbox dus wel meer maar de playstation krijgt sneller geheugen. Nu krijg de playstation dus ook 8 GB dus zou je zeggen stuk beter dan de xbox maar net zeg jij dat dat GDDR5 niet perse beter hoef te zijn?
Bedankt voor de info! En ben bang dat het toch wel die 8 GB DDR3 gaat worden. Maar zeker weten we het pas bij de aankondiging dat is waar.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:54 schreef Rivalo het volgende:
[..]
DDR = Trager geheugen met minder vertraging (Geschikt voor snel kleine stukjes data opslaan) -> CPU
GDDR = Snel geheugen met veel vertraging (Geschikt voor snel grote stukken data, textures bijvoorbeeld, opslaan) -> GPU
Nummer staat voor generatie. Bij DDR is DDR3 de huidige meest gebruikte (DDR4 bestaat al wel)
Bij GDDR is GDDR5 het nieuwste en meeste gebruikte.
Ik heb ook geen flauw idee wat voor een specs de nieuwe xbox gaat hebben. Ze gaan echt niet alleen maar DDR3 geheugen erin plaatsen anders wordt gaming ondragelijk.
Het probleem is dat Sony alleen maar GDDR5 gebruikt wat niet lekker werkt voor de CPU. Flinke vertraging (latency) dus om snel dingen naar het geheugen te plaatsen en weer terug te halen wil niet optimaal.
Klinkt als PR praatquote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:59 schreef AQuila360 het volgende:
http://www.destructoid.co(...)p-to-60-246386.phtml
Hier ben ik wel weer blij mee! Als er tenminste prijzen over dat hele gebied komen.
Gast super tof!quote:Op zaterdag 23 februari 2013 09:32 schreef Aether het volgende:
Arstechnica: Inside the PlayStation 4: A balanced approach to building a game console.
De xbox krijg ook nog 32MB ESRAM.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:54 schreef Rivalo het volgende:
Ik heb ook geen flauw idee wat voor een specs de nieuwe xbox gaat hebben. Ze gaan echt niet alleen maar DDR3 geheugen erin plaatsen anders wordt gaming ondragelijk.
Maar dat had als nadeel dat je toch alles wat je downloade eerst moest installeren o.i.d. ? Dat scheen altijd tergend te zijn.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:24 schreef Vault-Boy het volgende:
For a game console, solid state storage would drive the cost up too far relative to the benefits it would bestow—it's much more important to have room for all of those game installs and downloadable titles than it is for that content to load extremely quickly. It's possible that, as in the PS3, Sony will allow users to swap out their own hard drives in the PS4—if you want lightning-fast storage, that will be the way to get it.
Dit vind ik altijd wel goed aan Sony. Dat je gewoon een andere HDD erin kan zetten. Op de Xbox 360 had je echt een limiet van 250GB, maar op de PS3 kon je volgens mij zelfs een 1TB schijf plaatsen.
Ik heb nooit een PS3 gehad maar had idd verhalen gehoord dat dat best kut was. Op de PC heb ik Steam en daar moet je ook eerst je spel downloaden en installeren, maar daar gaat het toch wel iets makkelijker en soepeler.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:37 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Maar dat had als nadeel dat je toch alles wat je downloade eerst moest installeren o.i.d. ? Dat scheen altijd tergend te zijn.
Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:37 schreef AQuila360 het volgende:
'Microsoft onthult nieuwe Xbox in april'
Volgens mij was dat idd zo maar dat had met de beveiliging te maken omdat je hem zelf kon verwisselen en bij MS was dat anders. Maargoed ik heb nog steeds die 20GB 1e Xbox360 en daar heb ik altijd mee uit de voeten gekunnen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:48 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ik heb nooit een PS3 gehad maar had idd verhalen gehoord dat dat best kut was. Op de PC heb ik Steam en daar moet je ook eerst je spel downloaden en installeren, maar daar gaat het toch wel iets makkelijker en soepeler.
Bij de vorige wisseling kon je makkelijker wisselen vond ik! Ik zit nu min of meer aan het Xbox kamp vast omdat ik daar m'n Xbox live gold nog heb en Microsoft Points en noem maar op.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:48 schreef Vault-Boy het volgende:
Ben benieuwd.![]()
Moet wel zeggen dat ik het iets lastiger vind om met deze generatie een keuze te maken. Ik ben sinds vorig jaar ook steeds meer en meer achter de PC gaan gamen. Dan merk je ook wel echt de voordelen van een PC.
Maar het is nog even afwachten
Dat kan. Maar als ze dezelfde architecture gaan gebruiken als de XBOX360 is het geheugen niet vergelijkbaar meer.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:04 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
De xbox krijg ook nog 32MB ESRAM.
Dit was van de Xbox 360 die dus een gehele andere architecture heeft dan de PC en de PS4.quote:• GPU can read data directly from CPU’s L2 cache
through the FSB without going through main
memory
• Facilitates XPS (Xbox Procedural Synthesis), in
which CPU decompressed 3D data for the GPU
• “For render-to-texture, GPU must first ‘flush’
appropriate buffer to main memory before using it
as a texture”
• Shaders can output directly to main memory
instead of frame buffer (good if need to use GPU
for physics, etc.)
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 09:32 schreef Aether het volgende:
Arstechnica: Inside the PlayStation 4: A balanced approach to building a game console.
Valt me enorm tegen van ArsTechnica, GDDR5 en DDR3 zijn niet met elkaar te vergelijken.quote:The PS4 comes with 8GB of GDDR5 RAMthis fast memory, which far outperforms the DDR3 in most of today's desktops and laptops, is generally only used in graphics cards, and the most common configurations still only use 1GB or 2GB
Zijn bespreking was de beste die ik heb gezien! Puntsgewijs alles duiden!quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:14 schreef Fallen het volgende:
Jezus AQ... begin je hier ook al met je EmarWii troep?
Mafjoekel...
Weinig gezien zeker?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:57 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Zijn bespreking was de beste die ik heb gezien! Puntsgewijs alles duiden!
quote:PS4-abonnement biedt toegang tot duizenden spellen
Abonnementen voor de PlayStation 4 moeten gamers toegang bieden tot duizenden spellen. Dat is de droom die Sony-topman Shuhei Yoshida voor ogen heeft, vertelt hij in een interview met de Britse krant The Guardian. Games kunnen via het PlayStation Network online gestreamd worden naar de PS4, vergelijkbaar met on-demand films.
Dankzij Gaikai, een internetdienst voor het streamen van games, kunnen bijvoorbeeld PlayStation 3-spellen gespeeld worden op moderne smartphones, de PlayStation Vita en de PlayStation 3. Yoshida acht het wenselijk dat gamers met een abonnement toegang krijgen tot nagenoeg alles wat ooit is gemaakt voor de Playstation-spelcomputers.
Voor de PlayStation 3 kunnen consumenten al een abonnement afsluiten. Met een PlayStation Plus-lidmaatschap krijgen gamers gratis games, korting op spellen en meer online opslagruimte.
Yoshida ziet een toekomst voor zich waarbij verschillende abonnementen worden aangeboden. "We kunnen gouden, zilveren of platina abonnementen aanbieden bijvoorbeeld", zegt de topman tegenover de krant. Dergelijke abonnementen zijn pas handig wanneer Sony genoeg content te bieden heeft, liet hij aantekenen.
De PlayStation 4 moet dit najaar op de markt komen.
Zal wel een dure worden als je toegang tot alle games wilquote:
500 miljardquote:Op maandag 25 februari 2013 14:13 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Zal wel een dure worden als je toegang tot alle games wil
Daarvoor zou ik het niet doenquote:Op maandag 25 februari 2013 14:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
50 euro per maand voor toegang tot alle games.
Heel tof!quote:
243 keerquote:Op maandag 25 februari 2013 14:39 schreef over_hedge het volgende:
toegang tot alle games klinkt leuk. maar hoevaak zou je nou nog ps3 games spelen
Voor iemand die nooit een PS3 heeft gehad is dit natuurlijk wel aantrekkelijk. Ik heb er ook nooit 1 gehad, maar sommige games lijken mij echt wel leuk.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:39 schreef over_hedge het volgende:
toegang tot alle games klinkt leuk. maar hoevaak zou je nou nog ps3 games spelen
Ja, dat wil ik ook doen met mij PS3. Wacht nog wel af tot we een prijs weten voor de console en wat games zullen gaan kosten. Zal me niks verbazen als ze dat van 60 euro naar 70 euro verhogen of zo...quote:Op maandag 25 februari 2013 14:15 schreef Gibelini het volgende:
Denk dat ik maar alvast geld ga sparen voor een PS4.
En XBOX maar is verkopen nu je er nog iets voor kunt krijgen!
Die baas van Sony heeft gezegd dat die prijzen van 1 euro tot max 60 euro lopen. Meer lijkt me ook niet te kunnen omdat mensen steeds minder bereid zijn dat er voor te betalen.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:46 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Er zijn genoeg spellen die ik nooit gespeeld heb maar wel graag zou willen spelen. Mocht het concept goed uitgewerkt worden zou ik er ook zeker interesse in hebben.
[..]
Ja, dat wil ik ook doen met mij PS3. Wacht nog wel af tot we een prijs weten voor de console en wat games zullen gaan kosten. Zal me niks verbazen als ze dat van 60 euro naar 70 euro verhogen of zo...
Perry heeft dat nu juist niet gezegd. Het enige wat hij tijdens de presentatie zei was dat ze "de mogelijkheden aan het onderzoeken zijn". Zo herinner ik het mij althans.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:59 schreef Pheno het volgende:
Als Perry (gaikai) zelf zegt dat het bedrijf ps1, ps2 en ps3 games gaat aanbieden, let op, niet day one, dan heeft dat geen fundering. Oke.
Oftewel, Europa is als laatste aan de beurt.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 00:17 schreef Aether het volgende:
Sony: PlayStation 4 will hit “at least” one region in 2013
Worldwide launch is not guaranteed before the end of the year
http://arstechnica.com/ga(...)-one-region-in-2013/
Persbericht
Wauw, werkelijke gameplay?quote:
En de games in alle talen beschikbaar. Support afdelingen. Fabricage van onderdelen, spare parts, mocht er een release error in zitten en je hebt een terug roep dan ben je veel zwaarder de lul, etc etc etcquote:Op dinsdag 26 februari 2013 00:50 schreef SuperHarregarre het volgende:
Mja, dat is standaard toch. Er is echt wat mis met Europa.Zou het vertalen van alle manuals zo lang duren?
Ja!quote:
Zal wel goed komen!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik hoop wel dat Sony de snelheid van PSN omhoog gooit. Elke keer als ik een game wil spelen zit ik drie kwartier naar een updatescherm te kijken...
Interessant weer! Ze hebben daar ook een artikel over de GPU van de Xbox720 (als het waar is tenminste)quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:43 schreef Aether het volgende:
VGLeaks - Orbis GPU Detailed - compute, queues and pipelines.
Deze wel ff kijken want dit zijn de wat serieuzere items en daarom ook best tof!quote:
''Logistiek probleem om het in zoveel landen tegelijk te releasen''quote:Op dinsdag 26 februari 2013 00:50 schreef SuperHarregarre het volgende:
Mja, dat is standaard toch. Er is echt wat mis met Europa.Zou het vertalen van alle manuals zo lang duren?
Ja zoiets denk ik ook en Sony zou volgens de geruchten ook later pas komen met de aankondiging en lancering ze hebben denk ik nu ineens alles versneld om de Xbox voor te zijn maar daardoor zullen er ook wel minder PS4's beschikbaar met de launch.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:19 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
''Logistiek probleem om het in zoveel landen tegelijk te releasen''
Ja, óf ze hebben als eerst die presentatie gedaan zodat ze bij Microsoft kunnen afkijken en de ps4 gelijk/krachtiger te maken dan NG Xbox. Want daar las ik iets over door Kaz Hirai.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:01 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ja zoiets denk ik ook en Sony zou volgens de geruchten ook later pas komen met de aankondiging en lancering ze hebben denk ik nu ineens alles versneld om de Xbox voor te zijn maar daardoor zullen er ook wel minder PS4's beschikbaar met de launch.
Maar nu kan MS toch bij Sony afkijken juist? Maar volgens mij kun je nu in deze fase ook niet echt veel meer aanpassen. Ben wel benieuwd naar MS die lijkt toch minder te worden als je naar de specs kijkt.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:40 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Ja, óf ze hebben als eerst die presentatie gedaan zodat ze bij Microsoft kunnen afkijken en de ps4 gelijk/krachtiger te maken dan NG Xbox. Want daar las ik iets over door Kaz Hirai.
quote:
Neuh, word ik weer geirriteerd. Slecht voor mijn Qi.quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:32 schreef wolfrolf het volgende:
U Mad bro?
Maar vertel eens over de black ops launch dan
Gamekings is onderdeel van PUquote:
Idd alleen die Jan werkt daar nog volgens mij, maar het is zeker geen onderdeel meer van ze.quote:Op donderdag 28 februari 2013 05:49 schreef Pheno het volgende:
GK is helemaal geen onderdeel van PU.
Jan is freelancer.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:55 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Idd alleen die Jan werkt daar nog volgens mij, maar het is zeker geen onderdeel meer van ze.
Boris en Skate vind ik altijd wel tof om naar te kijken, maar de rest vind ik op de een of andere manier maar vage gasten. Altijd die petjes op en die achterlijke baarden.
Ik druk altijd op rondje maar dat zal wel niet gaan met multiplayer onlinequote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik hoop wel dat Sony de snelheid van PSN omhoog gooit. Elke keer als ik een game wil spelen zit ik drie kwartier naar een updatescherm te kijken...
Skate is tof idd!quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:55 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Idd alleen die Jan werkt daar nog volgens mij, maar het is zeker geen onderdeel meer van ze.
Boris en Skate vind ik altijd wel tof om naar te kijken, maar de rest vind ik op de een of andere manier maar vage gasten. Altijd die petjes op en die achterlijke baarden.
Mijn foutjequote:Op donderdag 28 februari 2013 05:49 schreef Pheno het volgende:
GK is helemaal geen onderdeel van PU.
Misschien apart, maar ik wacht eerst even hoe hij er uit komt te zien. Niet geheel onbelangrijk toch? Ik koop nooit iets zonder ik het op zijn minst gezien heb.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 11:22 schreef wolfrolf het volgende:
Als je de PS4 reserveert bij Bol.com, moet je dan een aanbetaling doen?
Niet?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:48 schreef Q.C.Passed het volgende:
[..]
Misschien apart, maar ik wacht eerst even hoe hij er uit komt te zien. Niet geheel onbelangrijk toch? Ik koop nooit iets zonder ik het op zijn minst gezien heb.
En 599,- ? Ik denk dat het lager uit valt. Net even de bestelprocedure doorlopen voor je. Bol.com wil dat ik gelijk 599,00 aftik... ik ben godverdomme geen mongool!
Als het op geld aankomt nietquote:
okay dat is wel zot idd. Dan wacht ik wel! Thanks dudequote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:48 schreef Q.C.Passed het volgende:
[..]
Misschien apart, maar ik wacht eerst even hoe hij er uit komt te zien. Niet geheel onbelangrijk toch? Ik koop nooit iets zonder ik het op zijn minst gezien heb.
En 599,- ? Ik denk dat het lager uit valt. Net even de bestelprocedure doorlopen voor je. Bol.com wil dat ik gelijk 599,00 aftik... ik ben godverdomme geen mongool!
Dat zal niet kloppen denk ik?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
De nieuwe AC komt 29 oktober voor de PS4.
http://www.gamer.nl/nieuw(...)ktober-naar-next-genquote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:53 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat zal niet kloppen denk ik?
Gewoon voor de X360 en PS3 misschien maar next gen is er echt nog niet in okt. Al zou het wel tof zijn
PS4 ligt echt niet in oktober al in de winkels. 29 oktober is de gewone releasedatum, voor PS360 en Wii U. PS4 komt in december ofzo, net als met AC3 en Wii U was in 2012.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
http://www.gamer.nl/nieuw(...)ktober-naar-next-gen
Yep!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
PS4 ligt echt niet in oktober al in de winkels. 29 oktober is de gewone releasedatum, voor PS360 en Wii U. PS4 komt in december ofzo, net als met AC3 en Wii U was in 2012.
Ik denk dat ik gewoon direct een PS4 in huis haal en na de launchrush weer verder ga met de huidige backlogquote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:05 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Yep!
Ik wacht er wel even op denk ik! Op dit moment heb ik tenminste het plan om zodra de next gen's er zijn eerst nog even de backlog weg te spelen en dan over te stappen. Ben toen van de ps2 + Xbox te snel op de 360 over gegaan waardoor er het 1e half jaar niet veel te spelen was.
Ik heb het niet goed gelezen, ik zie het.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
PS4 ligt echt niet in oktober al in de winkels. 29 oktober is de gewone releasedatum, voor PS360 en Wii U. PS4 komt in december ofzo, net als met AC3 en Wii U was in 2012.
Je gaat overlopen dus?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik denk dat ik gewoon direct een PS4 in huis haal en na de launchrush weer verder ga met de huidige backlog
Ik snap het! In je enthousiasmequote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb het niet goed gelezen, ik zie het.
Ik heb al jaren alle consoles, dus van overstapen is geen sprakequote:
PS4 streefdatum is 'the holiday season'.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Sinterklaas wordt gevierd op 5 decemberquote:Op zondag 3 maart 2013 01:58 schreef AppleMartini het volgende:
[..]
PS4 streefdatum is 'the holiday season'.
Moet je eens vragen in Amerika of Japan of ze dat kennenquote:Op zondag 3 maart 2013 07:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Sinterklaas wordt gevierd op 5 december
In Japan? O.a. KFC kip etenquote:Op zondag 3 maart 2013 09:32 schreef Pheno het volgende:
[..]
Moet je eens vragen in Amerika of Japan of ze dat kennenSanta Claus is bij hen wat anders
Wat Pheno zegt, ze bedoelen kerst.quote:Op zondag 3 maart 2013 07:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Sinterklaas wordt gevierd op 5 december
Denk het niet, vooral omdat de logo's voor staande positie zijn gemaakt, tot nu toe is alles liggend geweest van sony, met de optie om te staan.quote:
Alles is mogelijk, Sony heeft het nog niet laten zienquote:
Zal wel niet want die controller klopt ook niet toch?quote:
Van mij mag de kast best 42cm breed worden zodat ie 'gewoon' op de rest van de audioapparatuur kanquote:
Gaat lekker ventileren dan als je gaat stapelenquote:Op woensdag 6 maart 2013 22:06 schreef n8n het volgende:
[..]
Van mij mag de kast best 42cm breed worden zodat ie 'gewoon' op de rest van de audioapparatuur kan
artist impression:
[ afbeelding ]
![]()
maar zoiets dus geen poespas en stapelbaar
gaten overalquote:Op woensdag 6 maart 2013 22:38 schreef nodig het volgende:
[..]
Gaat lekker ventileren dan als je gaat stapelen
quote:De PS4-versie van Assassin's Creed 4 gaat net als de andere versies in oktober uitkomen. Dat liet Jean Guesdon, Creative Director van Ubisoft Montreal, weten in een interview met Outside Xbox.
Op de vraag of er een tijdsverschil plaats gaat vinden tussen de lancering van de huidige en de next-gen versies van de game antwoordde Guesdon kort maar krachtig: ‘Same ship’.
Het is mogelijk dat het antwoord van Guesdon verkeerd begrepen is en dat hij simpelweg bedoelde dat de next-gen versie van de game tegelijkertijd met de huidige console versie van de Assassin’s Creed 4 ontwikkeld zal worden, zodat het alvast klaarligt voor Sony en Microsoft wanneer zij hun nieuwe consoles willen uitbrengen. Maar aangezien de vraagstelling duidelijk was, namelijk: “zal er een verschil komen in lancering van de versies?” kan het maar zo zijn dat de next-gen console al uit is wanneer Assassins Creed 4 verschijnt.
Verder heeft Guesdon recenteljik laten weten dat naast de verbeterde graphics de next-gen consoles ook verbeterde connectiviteits-functies zal hebben. Hierover is hij nog niet in details getreden.
Ubisoft heeft officieel aangekondigd dat de lanceerdatum van Assassin’s Creed 4 op 1 november zal zijn voor op de pc en de huidige generatie consoles.
Sony heeft laten weten de PS4 eind 2013 te lanceren in Europa, Japan of Amerika.
quote:Nvidia heeft Sony afgewezen om partner te zijn in de ontwikkeling van PlayStation 4. Dit vertelde Tony Tamasi, senior VP of content and technology van Nvidia aan Gamespot. De kosten bleken hoger dan de baten. Nvidia was al eerder betrokken bij ontwikkeling van consoles, namelijk die van de orginele Xbox en PlayStation 3.
Tamasi zei dat hij zeker wist dat er al onderhandelingen plaats vonden, maar uiteindelijk is Nvidia tot de conclusie gekomen dat ze niet in zee wilden gaan met Sony voor de prijs die Sony bereid was te betalen. “Omdat wij al ervaring hebben met consoles, denk aan de orginele Xbox en PlayStation 3, begrijpen wij de economie rondom ontwikkeling van consoles en de mogelijke balans van kosten en baten”, aldus Tamasi.
Een andere reden voor Nvidia om Sony af te wijzen is vanwege het feit dat de moeite en geld die in het ontwikkelen van PlayStation 4 gaat ook op andere plekken ingezet kan worden door Nvidia om andere dingen te bereiken, waardoor de PlayStation 4 de moeite niet waard leek.
Tamasi vertelde verder: “We bouwen een heleboel dingen, niet alleen consoletechnologie. Wat moeten wij op pauze zetten om de console te ontwikkelen? Hierdoor zouden we op ander gebied een grote kans kunnen mislopen.” Aan het einde concludeerde hij: "Het is zeker geen overweging vanuit technologisch perspectief, maar puur een zakelijke.”
PlayStation 4 staat gepland voor de feestdagen 2013 in Japan, Europa of Amerika.
quote:Sony wil eind dit jaar wereldwijd zestien miljoen exemplaren van de PlayStation 4 op de markt brengen. Het bouwen van de nieuwe PlayStation zou in augustus van start gaan in twee Chinese fabrieken. Dat schrijft techwebsite Digitimes. De PlayStation 4 moet met de feestdagen in de Verenigde Staten in de winkel liggen.
Anonieme bronnen stellen dat de twee Chinese fabrieken, Pegatron Technology en Foxconn Electronics, bezig zijn met het aanvragen van alle onderdelen. Dat zou enkele maanden in beslag moeten nemen, waardoor het volgens de website aannemelijk is dat de bouw van de spelcomputer deze zomer van start gaat.
Eind 2006 werden in Azië en de Verenigde Staten grofweg drie miljoen exemplaren van de PlayStation 3 in de winkel gelegd. In maart 2007 lagen anderhalf miljoen PS3's in Europese schappen. De PlayStation 3 kostte toen grofweg zeshonderd euro.
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 zei Tamasi:
"Compared to gaming PCs, the PS4 specs are in the neighborhood of a low-end CPU, and a low- to mid-range GPU side."
Goh, dat wisten we nog niet.quote:Tamasi also notes that consoles, by definition, are closed platforms and not upgradeable.
"What you get today in terms of performance is what you're stuck with five - 10 years down the road. PCs don't have these problems," he told TechRadar.
"They are open and can be upgraded at any time to harness the power of newer GPUs for more performance and to take advantage of newer, modern graphics technologies."
Yupquote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:23 schreef Aether het volgende:
[..]
[..]
Goh, dat wisten we nog niet.
Geval open deur en wrok omdat er niet voor Nvidia is gekozen?
Nvidia heeft in het verleden ook wel eens laten vallen dat ze niet zo blij waren met die consoles omdat ze dan jaren een productielijn moesten onderhoudenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
YupZe hadden dit soort dingen niet moeten zeggen. Hou de eer aan jezelf...
quote:Geomerics heeft aangekondigd dat het bedrijf een belangrijke upgrade van de engine Enlighten heeft uitgebracht. De nieuwe versie richt zich sterk op het vereenvoudigen van de workflow van artiesten die werken aan games. Het ondersteunt nu meer platformen waaronder PlayStation 4.
"Met deze release hebben we ons echt gericht op het vereenvoudigen van de creatie van hoogwaardige verlichting voor kunstenaars die werken aan games voor elk type platform", zegt Geomerics hoofd van de ontwikkeling, dr. Graham Hazel. De lichteffecten van de engine zijn eerder gebruikt in Battlefield 3, Need for Speed: The Run, Eve Online, Medal of Honor: Warfighter en de nog uit te komen Dragon Age 3.
"We zijn verheugd om samen te werken voor PlayStation 4", zegt Geomerics oprichter Dr Chris Doran over de samenwerking met Sony. "De hardware heeft alles waarop we gehoopt hebben voor een next-gen console, en een enorme stap voorwaarts ten opzichte van de huidige generatie. Real-time globale verlichting was belangrijk voor games die op de huidige generatie hardware moeten draaien, maar het vereist ontwikkelaars om een aantal compromissen te sluiten. Met PlayStation 4 zijn die dagen achter de rug. We kunnen eindelijk de volledige kracht van Enlighten loslaten, en de game-ontwikkelaars laten werken aan PlayStation 4-spellen met veel diepere niveaus van dynamiek en kwaliteit in de belichting in het spel. We kunnen niet wachten om te zien wat ontwikkelaars produceren met Enlighten."
Geomerics heeft nu het pakket uitgebreid met runtime-ondersteuning voor PlayStation 4, naast de al grote lijst met daarop pc, Linux, Mac en de huidige generatie consoles zoals de Xbox 360, PlayStation 3, Wii U en PlayStation Vita. Ook mobiele platformen worden nu ondersteund met iOS en Android. Wat de engine zoal kan? Zie de techdemo hieronder.
Een mooie exclusive voor de PS4 als dit waar isquote:Final Fantasy XV will be exclusive on PS4
Square-Enix has had problems in the current gen, I suspect that the company couldn’t adapt Final Fantasy and other IPs to the HD era. Moreover, the first version of FF14 was a downfall, this game forced to stop the development of other games to focus in the rebuild of FF14. Really it’s like a new game.
Square-Enix announced Final Fantasy Versus XIII years ago and the game was lost in the limbo. Square decided to halt Versus PS3 development two years ago, but the RPG wasn’t cancelled, why? Two years ago, Square-Enix moved the game to PS4 and Sony got in the project.
Actually Sony is co-developing the game with Square-Enix, therefore, this game will be exclusive on PS4.
Square-Enix renamed Versus to FF15 in the middle of this process. Sony’s studios are helping SE with FF15 assets among other tasks.
We hinted this PS4 exclusive one month ago, but we couldn’t speak freely about this topic. Now, it’s all that we can say.
Serieus nu al low end? En een soort van upgrades voor je console's zou ik opzich nog best zien zitten beetje zo als de n64 met dat memorypack.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:23 schreef Aether het volgende:
[..]
[..]
Goh, dat wisten we nog niet.
Geval open deur en wrok omdat er niet voor Nvidia is gekozen?
Niet alles geloven wat je leest.quote:Op woensdag 20 maart 2013 09:02 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Serieus nu al low end? En een soort van upgrades voor je console's zou ik opzich nog best zien zitten beetje zo als de n64 met dat memorypack.
quote:Blacklight: Retribution in de maak voor PS4
PlayStation 4 • Geplaatst door Joey den Boer (JoeyDB) op 26-03-2013 @ 11:23
Het online schietspel Blacklight: Retribution wordt omgebouwd voor PlayStation 4. Zowel de pc- als de PS4-versie moet gratis te spelen zijn. Dat heeft Sony maandagnacht bekendgemaakt. Blacklight: Retribution verscheen vorig jaar april voor de pc en wordt door twee miljoen gamers gespeeld.
In Blacklight: Retribution kunnen gamers met en tegen elkaar strijden. Het futuristische schietspel is gemaakt door Zombie Studios, dat voorheen verantwoordelijk was voor onder meer spellen in de Saw-reeks en het schietspel Blacklight: Tango Down uit 2010.
Hoewel de game gratis te spelen is, verdient Zombie Studios geld door kleine uitbreidingen tegen betaling aan te bieden. Spelers kunnen gamepunten verdienen of kopen. Deze punten kunnen weer gebruikt worden om extra wapens of pantsers te kopen.
Krijg je weer dat je een spel niet kunt spelen omdat je verplicht bent een add-on te kopen. Als ik dat wil koop ik wel een pc, waar je om de zoveel tijd een nieuwe graka moet doen om mee te kunnen gaan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 09:02 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Serieus nu al low end? En een soort van upgrades voor je console's zou ik opzich nog best zien zitten beetje zo als de n64 met dat memorypack.
Wat mij wel tof lijkt is dat je gewoon idd een upgrade koopt maar dat die spellen het op alles wel doen alleen als die ziet dat jij die upgrade hebt dat je gewoon high res textures ofzo hebt. Weet niet eens ofzoiets kan maar lijkt me wel tof.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:56 schreef Pheno het volgende:
[..]
Krijg je weer dat je een spel niet kunt spelen omdat je verplicht bent een add-on te kopen. Als ik dat wil koop ik wel een pc, waar je om de zoveel tijd een nieuwe graka moet doen om mee te kunnen gaan.
Een ontwikkelaar gaat niet vrolijk worden. Moet ie weer voor twee versies extra zorgen. Meer kosten, niemand blij.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:05 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Wat mij wel tof lijkt is dat je gewoon idd een upgrade koopt maar dat die spellen het op alles wel doen alleen als die ziet dat jij die upgrade hebt dat je gewoon high res textures ofzo hebt. Weet niet eens ofzoiets kan maar lijkt me wel tof.
PC upgraden ligt mij weer niet omdat je daar te veel keuze's en fabrikanten hebt en met drivers dan weer gedoe hebt, ik ben daarom ook altijd voor gesloten system tegenwoordig (vroeger vond ik dat nog wel leuk)
Maar bedoel zal toch niet komen maar het idee staat me zeker wel aan.
Nee dat die 1 versie kan maken die zelf ziet of iemand de upgrade heeft en dan wordt die hier en daar wat mooier, zoals nu met pc games toch ook gaat?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Een ontwikkelaar gaat niet vrolijk worden. Moet ie weer voor twee versies extra zorgen. Meer kosten, niemand blij.
Er moeten toch andere textures gemaakt worden, het kost ze niets extras als ie ook voor pc uitkomt, maar anders zijn ze gewoon de lul.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:46 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nee dat die 1 versie kan maken die zelf ziet of iemand de upgrade heeft en dan wordt die hier en daar wat mooier, zoals nu met pc games toch ook gaat?
Of is dat niet mogelijk?
quote:PlayStation 4 laadt controllers ook in standby-modus
Geplaatst door Denzo op 27-03-2013 @ 22:32
Tijdens een persconferentie die zojuist door Sony is gegeven op de Game Developers Conference in San Francisco, is senior staff engineer Chris Norden uitgebreid ingegaan op de verbeteringen die de DualShock 4-controller heeft ten opzichte van de oude controller.
Iets wat veel PlayStation-eigenaren irriteerde was het feit dat de PlayStation 3 aan moet staan om de controllers via usb op te kunnen laden, wat vooral een doorn in het oog was van gamers die zelf hun elektriciteitsrekening moeten betalen. Sony lost dit nu op door het mogelijk te maken om de DualShock 4 oplaadbaar te maken terwijl de PlayStation 4 in standby staat.
Verder ging Norden dieper in op de tech specs van de DualShock 4. Zo zou de controller over dual vibration beschikken en is de latency verlaagd, oftewel de tijd tussen het op een knopje drukken en wanneer het signaal verwerkt word. Ook zou de zogeheten deadzone nu kleiner moeten zijn - de oppervlakte rond het midden van de analoge sticks waar de controller niet reageert op de input. Tevens zijn de L1 en R1 knoppen voortaan digitaal in plaats van analoog.
Daarnaast liet Sony ook nog het nieuwe ID-systeem zien. Elke gamer heeft voortaan twee identiteiten; een nickname en zijn of haar echte naam. Standaard zijn echte namen niet zichtbaar, maar is het wel mogelijk voor gamers ook Facebook-vrienden zijn.
Ook werd er verklapt dat de PlayStation 4 standaard wordt geleverd met een headset, in tegenstelling tot de PlayStation 3.
Klinkt erg goed.quote:
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:21 schreef Aether het volgende:
Inside the PlayStation 4 with Mark Cerny.
Analoog slaat op de schakelaar, het signaal dat het produceert is gewoon een (digitale) waardequote:Op zaterdag 30 maart 2013 01:13 schreef chibibo het volgende:
Als de knoppen op de nieuwe controller digitaal zijn, en Sony PS2- en PS3-games via streaming aan wil bieden, ben ik benieuwd hoe ze de dat gaan aanpakken voor de games die van de analoge besturing gebruik maken.
Nee! Alleen gaan ze het wel mogelijk maken om ps3 games te streamen waardoor je ze wel op je ps4 speelt in principe maar weet niet of dat geld gaat kosten.quote:Op zondag 31 maart 2013 20:51 schreef Breaker.Faker het volgende:
Kan de ps4 ook ps3 games af spelen?
Dat betekent dat de knoppen - in tegenstelling tot de PS2 en PS3 - niet drukgevoelig zijn, wat hetgene is waar ik op doelde. Hoe willen ze dit gaan emuleren in spellen die hier gebruik van maken? Het zijn er niet veel, maar ik ben toch nieuwsgierig.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:33 schreef n8n het volgende:
Analoog slaat op de schakelaar, het signaal dat het produceert is gewoon een (digitale) waarde
E3 (juni) of TGS (september).quote:Op zaterdag 6 april 2013 02:12 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Wanneer laten ze dat klere apparaat een keer zien dan?
Gelijk oversteken met Microsoft denk ik. Zo rond en de nabij de E3.quote:Op zaterdag 6 april 2013 02:12 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Wanneer laten ze dat klere apparaat een keer zien dan?
Aether je komt altijd met toffe shitquote:Op zondag 7 april 2013 21:42 schreef Aether het volgende:
Sony dives deep into the PS4’s hardware power, controller features at GDC.
Vette shit, maar wel saaiquote:
Het zou wel gaaf zijn als je kon "laten zien" dat je al PS3 games in de kast hebt liggen, door ze even in de PS4 te doen.. authentication -> streamen op PS4.quote:Op zondag 31 maart 2013 22:36 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nee! Alleen gaan ze het wel mogelijk maken om ps3 games te streamen waardoor je ze wel op je ps4 speelt in principe maar weet niet of dat geld gaat kosten.
Yep maar dan kun je ook bijvoorbeeld de games van een vriend lenen en die er even in doen?quote:Op maandag 15 april 2013 06:52 schreef Q.C.Passed het volgende:
[..]
Het zou wel gaaf zijn als je kon "laten zien" dat je al PS3 games in de kast hebt liggen, door ze even in de PS4 te doen.. authentication -> streamen op PS4.
Ik ga er namelijk niet nog een keer voor betalen
Sony had zoiets voor PSP UMDs in Japan voor de Vita.quote:Op maandag 15 april 2013 06:52 schreef Q.C.Passed het volgende:
[..]
Het zou wel gaaf zijn als je kon "laten zien" dat je al PS3 games in de kast hebt liggen, door ze even in de PS4 te doen.. authentication -> streamen op PS4.
Ik ga er namelijk niet nog een keer voor betalen
Was het bij de Vita niet zo dat je moest bijbetalen voor het omzetten van de UMDs, afhankelijk van het spel?quote:Op maandag 15 april 2013 10:29 schreef Aether het volgende:
Sony had zoiets voor PSP UMDs in Japan voor de Vita.
Is nooit buiten Japan ingevoerd dus zie dat voor de PS3 ook niet snel gebeuren.
Gewoon erin laten zitten tijdens het spelen? Dus dat je ze niet zonder disc kan spelen en anders moet betalen.quote:Op maandag 15 april 2013 08:37 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Yep maar dan kun je ook bijvoorbeeld de games van een vriend lenen en die er even in doen?
Dus dat gaat niet werken maar misschien op een andere manier.
¥1000 (≈€8) voor de PSN versie van een UMD IIRC.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:00 schreef chibibo het volgende:
[..]
Was het bij de Vita niet zo dat je moest bijbetalen voor het omzetten van de UMDs, afhankelijk van het spel?
Goeie!quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:25 schreef maxburger het volgende:
[..]
Gewoon erin laten zitten tijdens het spelen? Dus dat je ze niet zonder disc kan spelen en anders moet betalen.
Patapon Vita. Serieus, ik ga gillen als ze dat op de persconferentie gaan aankondigen. Staand. Maar het zal vooral om de PS4 gaan dus ik denk dat ik kan blijven zittenquote:Op donderdag 25 april 2013 20:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
Sony doet altijd zo overdreven over hun 'baanbrekende features', maar ze moeten gewoon normaal doen. De tofste games op Vita doen ook niets met dat touchpad aan de achterkant
op die soort van lichtgevende streep na.quote:
kan je dimmen.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:50 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
op die soort van lichtgevende streep na.
Dankquote:Op maandag 13 mei 2013 20:02 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ff een betere pic
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
bron: http://www.psx-sense.nl/1(...)kt-via-teaser-video/
Ik dacht dat de PS4 geen CDs zou lezen? (aangezien het logo).quote:Op maandag 13 mei 2013 20:02 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ff een betere pic
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
bron: http://www.psx-sense.nl/1(...)kt-via-teaser-video/
Dan heb je het nooit goed gevolgdquote:Op maandag 13 mei 2013 20:11 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik dacht dat de PS4 geen CDs zou lezen? (aangezien het logo).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |