quote:
Ik blijf wel bij Xbox. Dus, Xbox

.
quote:
Aan de ene kant boeit het me geen reet, want ik heb een fatsoenlijke internet verbinding, en ik koop nauwelijks tweedehands games.
Aan de andere kant kan je ook een hoop vraagtekens bij dat soort praktijken zetten.
Tweedehands games blokkeren? Dan jaag je meteen een deel van je gebruikers weg, de groep die veel games koopt en verkoopt, mensen met een beperkt budget, en dergelijke. Dit gaat, zoals ik het zie, alleen maar werken als de prijs van nieuwe games ook flink omlaag gaat, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Daarnaast draai je ook een "industrie" op zich deels de nek om. Wanneer ik een GameStop om de hoek binnenloop zie ik daar grotendeels tweedehands spul staan. Dan kunnen die winkels ook wel de deuren sluiten (of in ieder geval een heel stuk minder worden, qua aantal).
En hoe gaat het in z'n werk voor verhuurdiensten als GameFly en OnePlays en dergelijke? Krijgen die speciale discs?
En wat als ik een game van iemand anders wil lenen, of aan iemand anders wil uitlenen. Wordt dat ook meteen geblokkeerd?
Daarnaast vind ik het ook een tamelijk idioot argument op zich, het idee dat een developer / publisher geld mis zou lopen door verkoop van tweedehands games.
Even als vergelijking (die wellicht niet helemaal op gaat, maar goed); als ik mijn auto verkoop, dan verdient de maker van die auto er ook niks meer aan. Ook niet als ik 'em bij een andere dealer verkoop. Waarom zou dat voor games anders moeten zijn? Of moeten autofabrikanten ook maar de verkoop van tweedehands auto's tegen gaan, en iedereen die carpoolt in een eigen auto dwingen?
Permanente internet verbinding? Ik vind het een aparte vereiste.
Wat als AT&T hier een storing heeft? Of er is een mast omgewaaid? Of, zoals bij ons oude appartement wel eens het geval was, er iets scheef zit in het verdeelkastje buiten? Wat als het enorm slecht weer is en m'n verbinding wegvalt vanwege sneeuw of onweer? Of wat voor andere reden dan ook waar ik zelf niks aan kan doen? TV kijken kan niet, want m'n signaal is weg, maar door zo'n rare regel zou ik ook niet kunnen gamen. Beetje apart.
En wat als er een storing bij Xbox Live is en daarom niet kan verbinden?
Daarnaast zal ook een ander deel van je gebruikers dan mogelijk overstappen. Niet alle gehuchten in de middle of nowhere hier in de VS hebben fatsoenlijke internetverbindingen, en het is daarom niet vreemd als het beste wat men daar heeft een inbelverbinding is. Je weet wel, de goeie oude tijd van 28k8 en 56k rommel.
Daarom denk, en hoop, ik dat het allemaal wel enigszins mee zal vallen. En anders blijkt Microsoft er geen probleem mee te hebben hun gebruikers naar een ander platform te sturen.

.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."