abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122858500
Ben ik nou opgelicht of niet?
Zojuist heb ik door het overmaken van 25 euro vrienden van mij 'uit de brand geholpen'. Zij zitten nog 9 dagen tot payday, en hadden geen rooie cent en enkel 2 broden in huis.. Nou aangezien ik niet vind dat hun kind van 7 honger moet lijden heb ik maar over mijn hart gestroken... Het zijn verdomme 2 volwassenen van 30+ jaar, ik neem toch wel aan dat die een beetje behoorlijk met geld om kunnen gaan. Ze zitten beiden thuis, hij met WAO, zij met niks. Houden 400 over om van boodschappen te doen. Ik heb t maaaaandenlang voor 2 personen van 50 moeten doen, dus 400 moet prima gaan lijkt me! Maargoed. Het was op.. Kan altijd gebeuren, maar bij hen is het elke maand zo..

Voorstellen die ik gedaan heb:
* Zij werken --> Nee, kan niet, ze moet het kind naar school brengen. (School ligt 25 km verderop, kost dus benzinegeld... Kind kan om een mij onbekende reden niet met busje naar school wat normaal bij een SBO wel kan. )
* Tablet verkopen --> Het gaat om een simpele C-merk tablet van n euro of 100.. Maar goed, dat ding is praktisch nieuw en moet met gemak voor de helft van het geld de deur uit kunnen. Nee, dat kon dan ook weer niet, want ze wilden ook iets voor zichzelf hebben... Dat ze ook al een computer hadden maakte niets uit, en bovendien was de tablet op afbetaling gekocht (..zucht)
* Huisdieren... Ja, ik heb uiteraard niet gezegd dat die eruit moeten, ookal zijn die ook op afbetaling gekocht... Die zou ik zelf ook voor geen goud wegdoen, maar die kunnen best even op goedkoper voer. En bovendien hoef je niet met elk wissewasje een consult bij de Dierenarts te reserveren, kost ook geld... Als die van mij iets heeft bel ik altijd even vantevoren en dat kost niks.
* Schoonmaken bij mij?! --> Nou dat kon nu dus niet ivm 20km afstand en geen benzine geld... Naja, oke... Maar ik zou toch zeggen investeer in de toekomst 2 tientjes en vang er 120 voor terug? 3 uur per week, 10 eur per uur.. KA-CHING!

Dus ja, toch maar geld overgemaakt, vond het voor dat kind niet kunnen. Werd mij even verweten dat ik ondanks dat ik pas 22 ben, voor 2 volwassenen en 1 hond, om en na bij de 600 per maand boodschappen doe. En ja, dat mag achterlijk veel zijn.. Weet ik ook heus wel, maar ik kan het, en ik lijd er niets op. Als mijn wasmachine kapot is ben ik EN goed verzekerd, EN kan ik een nieuwe kopen. Ik heb niets te klagen, ik heb het notabene 11 maanden met datzelfde gezin (2 volw. 1 hond) voor 50,- per week gedaan, dus leer mij niet met geld omgaan!
En ik had toch ook een tablet, En ik heb notabene met mijn verjaardag 2 x uitgegeten en thuis ook nog kabeljauw gegeten, En ik laat elke maand zeker n keer of 6 de shoarmaboer komen.. KON ER DAN NIET WAT MEER GELD VANAF...
Nouja zeg.. Ik ben zwaar op mijn teentjes getrapt.. Dat zeiden ze uiteraard nadat ik had overgemaakt anders hadden ze het al kunnen bekijken. Ik mag dan achterlijk veel geld uitgeven, maar ik kan tenminste met geld omgaan! Ik hou aan het einde van de maand nog ruim over.. En ja, wij hebben 2 inkomens.. Maar dat kan bij hun toch ook... 1 huishouden en het kind doen, en 1 werken + wao vd ander lijkt mij een oplossing?!
Maar ondertussen hoor ik elke maand weer hetzelfde, zodra dat geld van ze binnen is gaan ze als een malloot duur eten, kleding kopen, enzovoorts.

Is het dan zo gek dat ik met mijn 22 jaar een beetje schuin kijk naar mensen van 30+ die niet eens hun geld redelijk per maand kunnen verdelen? Ik zeg dan, ga OF werken, of eet geen biefstuk aan het begin van de maand maar gewoon normaal. Ook dan haal je t einde van de maand wel.... Ik moet ook wat doen voor mn geld en zo heb ik ook het volle recht daar ruim van te leven. Ik ben niet verantwoordelijk voor hun biefstukkenparade. zo ik heb mn zegje gedaan.. Ik ga mn nagels maar eens lakken.
Met L'oreal wel te verstaan. :)
Waarom angst hebben voor de toekomst? Was het verleden dan zo mooi?!!!
pi_122858526
Sommige mensen leren het nooit, jammer alleen dat er dan kinderen bij betrokken zijn. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_122858540
En juist door ze te helpen hoeven ze nu nog steeds niets te doen en teren ze op jouw geld.
pi_122858564
Dat kind gaf voor mij ook de doorslag... Die kan er niets aan doet dat ie zulke ouders heeft... Die 2 hebben notabene op die afbetaling-aankopen NIETS aan schulden. Waar klaag je dan over...
Komt nog eens bij dat beide ouders 130> kg wegen, dus die hoeven echt niet elke dag n zak chips na 20.00uur!

He overigens ookal gezegd dat ze dan voor 1 keertje 1 van beide zorgverzekeringen terug boeken en dit in 2x terug betalen. Stel je betaald 110, boek het terug, pin 50 voor noodgevallen, en maak die 70 weer over naar je verzekeraar... Ik heb dat zovaak gemoeten toen ik jonger was, daar maken ze echt geen probleem van hoor! Maar nee, die van hun deed dat niet. Nou uh, dikke lul... Eten gaat bij mij toch voor zorgverzekering, ga geen honger lijden! Valt best wat te regelen met die mensen als je gewoon altijd netjes betaald. Maargoed.. Ik had die tablet allang weggedaan als ik hun was.
pi_122858571
quote:
14s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:37 schreef Dimens het volgende:
En juist door ze te helpen hoeven ze nu nog steeds niets te doen en teren ze op jouw geld.
Moet ik dat dunne kind dan maar met honger naar school laten gaan, terwijl 2 ouders van 130kg nog wel ff door kunnen teren op hun reserves?
Nog niet al had ik het kind maandelijks met die 25 moeten sponsoren, dat interesseert me niks... maar ga niet zo reageren.... kan er niet wat meer vanaf.. Me rug op, breng dat kind maar hier en lijden jullie maar eens honger. Misschien dat je dan met geld om leert gaan.
Kan het arme wicht ook eens gewoon elke dag in bad als ie in t zand gespeeld heeft...
pi_122858580
Ik zou geen cent overmaken naar dat tuig van de richel.
pi_122858581
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:42 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

Moet ik dat dunne kind dan maar met honger naar school laten gaan, terwijl 2 ouders van 130kg nog wel ff door kunnen teren op hun reserves?
En nu gaan ze dat geld uitgeven aan eten voor dat kind en niet aan eten voor zichzelf?
pi_122858589
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:44 schreef Dimens het volgende:

[..]

En nu gaan ze dat geld uitgeven aan eten voor dat kind en niet aan eten voor zichzelf?
Nog niet al vreten ze dr voor 9 dagen chips aan.
Volgende keer brengen ze het kind maar hier en zoeken zij het maar uit
  donderdag 14 februari 2013 @ 01:46:36 #9
386047 SarsaEd
Work hard, play hard.
pi_122858590
Leuke vrienden heb jij. Jeugdzorg en dierenbescherming bellen. Deze twee volwassenen zijn niet verantwoordelijk genoeg om voor een kind en een dier te zorgen. De economische situatie is overigens ook geen stabiele omgeving.

Overigens heb je groot gelijk en alle recht om verontwaardigd te zijn. Zij hebben gewoon gefaald in het leven en zouden eerst voor zichzelf moeten kunnen zorgen voordat ze zo'n grote mond naar jou toe trekken.
pi_122858594
50 euro per maand voor boodschappen :o knap dat je dat voor elkaar hebt gekregen.

Maar inderdaad te gek voor woorden dat als je geld krijgt van iemand dat je nog gaat zeiken over hoeveel het is. Ja en amen zijn de juiste woorden zolang de lening nog niet afbetaalt is
-XOXO-
pi_122858599
50 euro 1 maand? Blikjes tomaten saus met rijst 25 dagen?
Ik zwaai naar dieren.
pi_122858600
Waarom ben je überhaupt bevriend met die mensen?
pi_122858602
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:47 schreef datismijnmening het volgende:
50 euro per maand voor boodschappen :o knap dat je dat voor elkaar hebt gekregen.

Maar inderdaad te gek voor woorden dat als je geld krijgt van iemand dat je nog gaat zeiken over hoeveel het is. Ja en amen zijn de juiste woorden zolang de lening nog niet afbetaalt is
Neee gek, 50 per week. Haha 50 per maand is niet te doen. Maar wij roken ook allebei, dat kostte ook 25 per week... En dus heb ik t al met al van 25 per week gedaan. Toch best knap al zeg ik t zelf!
Zij roken overigens ook, allebei sigaretten. Wel die van de aldi, maar tel toch maar eens 14 pakjes per week! Gaan ze toch lekker shag roken! hebben wij ook gemoeten _O_
pi_122858607
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:49 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

Neee gek, 50 per week. Haha 50 per maand is niet te doen. Maar wij roken ook allebei, dat kostte ook 25 per week... En dus heb ik t al met al van 25 per week gedaan. Toch best knap al zeg ik t zelf!
Zij roken overigens ook, allebei sigaretten. Wel die van de aldi, maar tel toch maar eens 14 pakjes per week! Gaan ze toch lekker shag roken! hebben wij ook gemoeten _O_
Net als je denkt dat het paupergehalte niet hoger kan, blijkt het toch te kunnen.
pi_122858609
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:48 schreef Dimens het volgende:
Waarom ben je überhaupt bevriend met die mensen?
Goeie vraag... Ik ben potverdomme de boerenleenbank niet! Mn vriend zou is moeten weten dat ik daar geld naar gedaan heb hahaha
pi_122858613
quote:
14s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:50 schreef Dimens het volgende:

[..]

Net als je denkt dat het paupergehalte niet hoger kan, blijkt het toch te kunnen.
Dan maar pauper, ik heb geen dag zonder eten gezeten!
pi_122858617
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:52 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

Dan maar pauper, ik heb geen dag zonder eten gezeten!
Daarmee had ik het niet over jou.
pi_122858623
quote:
14s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:52 schreef Dimens het volgende:

[..]

Daarmee had ik het niet over jou.
Dan nog is voor 100 shag en 100 boodschappen p/m ook aan de zieke kant.. Maar ik heb goed gegeten.. Al zeg ik t zelf
pi_122858624
de volgende keer symbolisch ¤0.01 overmaken.

Gratis geld krijgen en dan ook nog gaan lopen zeuren. Ze moeten zich schamen
pi_122858626
8)7 Ik zal dr precies op hun payday een incassobureau op zetten
  donderdag 14 februari 2013 @ 01:57:37 #21
386047 SarsaEd
Work hard, play hard.
pi_122858634
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:50 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

Goeie vraag... Ik ben potverdomme de boerenleenbank niet! Mn vriend zou is moeten weten dat ik daar geld naar gedaan heb hahaha
Je vriend weet er niks van? Kan nog leuke gesprekken opleveren tijdens het eten.
pi_122858641
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:57 schreef SarsaEd het volgende:

[..]

Je vriend weet er niks van? Kan nog leuke gesprekken opleveren tijdens het eten.
Ik verdien mn eigen geld, en we hebben aparte rekeningen.... Zolang ik toch goed voor hem zorg (ik doe alleen boodschappen, hihi) heeft hij toch geen reden om te vragen waarom ik 25 euro uitgeef? Of ik nou naar de pedicure ga of hun ff de brand uit help maakt dan ook geen zak uit lijkt mij.
pi_122858644
Ik zou de volgende keer toch maar eens geen geld gaan overmaken, niet leuk voor dat kind maar de ouders moeten eens gewoon flink op hun bek gaan. ;)
Optimist tot in de kist
pi_122858661
Kind mogen ze brengen hoor, dat wil ik best een week in huis nemen.... Geen problemen mee.. Maar zij kunnen best een paar dagen weten wat honger is... Hebben genoeg reserves
pi_122858665
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 02:04 schreef Foxy00 het volgende:
Kind mogen ze brengen hoor, dat wil ik best een week in huis nemen.... Geen problemen mee.. Maar zij kunnen best een paar dagen weten wat honger is... Hebben genoeg reserves
Dat bedoel ik ;) , laat ze maar eens een tijdje leven op een paar boterhammen per dag, overleven ze wel. :P
Optimist tot in de kist
pi_122858668
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:31 schreef Foxy00 het volgende:
En ik had toch ook een tablet, En ik heb notabene met mijn verjaardag 2 x uitgegeten en thuis ook nog kabeljauw gegeten, En ik laat elke maand zeker n keer of 6 de shoarmaboer komen.. KON ER DAN NIET WAT MEER GELD VANAF...
Helaas ben ik bekend met zulke figuren en is er niks wat je kan doen. Enigste wat "helpt" is ze met rust laten en zichzelf verder naar de tiefus laten helpen.
Maar het vervelende is dat er hier ook een kind bij betrokken is..
De boel melden bij de kinderbescherming? Als roken boven het voeden van hun kind gaat mogen ze imo per direct uit het ouderschap gezet worden. 8)7
pi_122858674
Gewoon uit je leven trappen dat soort figuren.... Zielig voor het kind, maar zoals genoemd telefoontje naar zo'n instantie en voorderest niet meer mee bezig houden.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_122858714
Ik denk dat ik hun honden ga kopen.. Hebben ze ineens 500 erbij, meer geef ik er niet voor aangezien er 1 veel te mager is en beiden zonder stamboom... Maar dan weet ik tenminste zeker dat die een goed huis hebben. Hun zelf moeten ze dan maar zelf bekijken

Zal me vriend erg leuk gaan vinden. Die vind 1 al meer als genoeg... Anders had ik allang 5 van die lieverds rondlopen
pi_122858737
Ben je gek? Die 500 maken zulke figuren toch weer binnen 1, uiterlijk 2 weken op. En dan zit jij met honden. En waarschijnlijk nemen ze daarna gewoon weer nieuwe honden omdat "ze zo eenzaam zijn" 8)7
pi_122858790
Wat wil je met dit topic?
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_122858802
Maar om ook even een leuk verhaal te posten over mensen die vragen of er nog wat vanaf kan.

Laatst kwam er een Islamitisch gezin van 5 bij mij in het restaurant dineren. Ik drankjes opnemen en de vader bestelde bier. Geen probleem en ik geef ze een menukaart.
Ik de drankjes inschenken en brengen en ja, ze waren klaar met hun keuze. Ze wilde de zondag special; met 2 ouders en 2 kinderen fonduen voor de prijs van 2. Fonduen houdt in zoveel eten als je kan. Dus ik vraag wat het 3e kind dan wil eten. 'Nee die eet niet mee van de fondue. Die eet alleen wat frietjes.'
Ik dus melden dat het 3e kind echt niet mag mee eten want dan wordt er gewoon nog een extra fondue meegerekend en de friet moet apart betaalt worden.
Ze vonden het vreemd dat er voor de friet apart moest betaalt worden. Het zat immers bij de fondue.
Ik uitleggen maar ze begrepen niet dat je per persoon moet betalen voor onbeperkt eten. 'De friet komt apart op de rekening.' zei ik en ben toen alles maar gaan klaarzetten.
Ik zet dus het bordje met de gerechten om in de kaasfondue te dopen op tafel zegt de man; 'Ey vriend, wij mogen geen vlees wat niet halal is geslacht. Wij zijn Islamitisch, zie je dat niet of zo?'

Verdomme zeg. Wel alcohol drinken wat niet mag als islamiet maar geen vlees eten wat niet halal is geslacht? :') Hoe moet ik dan weten dat je halal geslacht vlees wil?
'U mag het vlees laten liggen. Bij het volgende boord zal ik ervoor zorgen dat er alleen groenten op ligt. Wij hebben namelijk geen halal vlees.' (Hebben we wel, ga ik niet pakken.)
-'Nee vriend. Het bord en de rest van de groente is nu besmet. Ik wil een nieuw boord met groenten die niet in aanraking zijn gekomen met jullie vlees.'

Ik dus dat boord teruggenomen en het vlees door de kok eraf laten halen en daar ander groente op laten leggen. Ze hebben het vlees nu niet gegeten, maar nu is het vlees ala-direct de vuilnisbak in gegaan. Verspilling dus wat eigenlijk nog erger is.

Uiteindelijk zijn ze dus aan het eten. Ik had het al helemaal gehad met die mensen maar je raad vast al wat er gebeurde. Ze zaten met z'n alle van de fondue te eten. Mooi dacht ik, en ik heb direct een extra fondue aangeslagen op de rekening.

Uiteindelijk zijn ze dus klaar met eten en vragen om de rekening. Ik leg dus de rekening neer en begin alvast met het opruimen van de tafel. ik voelde de bui al hangen en ik keek al uit naar de discussie.
'Zeg vriend, waarom staat er 3x fondue op de rekening? We hadden toch afgesproken dat er alleen extra friet op zou staan?'
-'Maar meneer, ik zag alle 3 uw kinderen van de fondue eten. Dus ik heb ook voor het extra kind de fondue aan moeten slaan.'
'Maar vriend, ze heeft niet ervan gegeten.'
-'Leg dan maar eens uit wat de gesmolten kaas op haar bord doet.'
Toen was het even stil en zei daarna dat hij mijn supervisor wilde spreken. Na een gesprek tussen die twee kwam er dus uit dat ze wel voor de extra fondue moesten betalen maar niet voor de patat.

Geregeld zou je dan denken. Maar nee, toen ik de nieuwe rekening op tafel had gelegd stelde de man de vraag; 'Kan je niet nog een beetje korting geven? Mijn kinderen vonden het namelijk niet zo lekker.'

Toen kon je me echt van de grond opvegen.

Gelukkig heb ik toch nog ¤15,- fooi in totaal gekregen die avond. Dat maakte het dan wel weer goed.
  donderdag 14 februari 2013 @ 02:49:10 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_122858806
Nee, je bent niet opgelicht, je hebt dat geld vrijwillig gegeven aan mensen die je kent.. En wel 25 hele eurotjes.. Poeh, poeh...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_122858814
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 02:48 schreef Dimens het volgende:
Maar om ook even een leuk verhaal te posten over mensen die vragen of er nog wat vanaf kan.

Laatst kwam er een Islamitisch gezin van 5
Hier hield ik eigenlijk al op met lezen....

Wat een sneue figuren :')
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_122858820
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 02:53 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Hier hield ik eigenlijk al op met lezen....

Wat een sneue figuren :')
Toen ik nog in een winkel werkte had ik ook altijd last van dat soort mensen. ALTIJD vroegen ze om korting en als je ze dan korting gaf, moest er nog meer vanaf. Uiteindelijk ook maar gestopt met proberen te verkopen want 9/10 koopt toch niets tenzij je het onder de inkoopprijs zou verkopen.
Nederlanders zijn er niets bij.
pi_122858821
quote:
99s.gif Op donderdag 14 februari 2013 02:26 schreef CrashO het volgende:
op. En dan zit jij met honden. En waarschijnlijk nemen ze daarna gewoon weer nieuwe honden omdat "ze zo eenzaam
Ik hou van honden <3
En bovendien heb ik liever 2 extra honden als 250 kg extra op mn bank!
pi_122858909
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 02:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nee, je bent niet opgelicht, je hebt dat geld vrijwillig gegeven aan mensen die je kent.. En wel 25 hele eurotjes.. Poeh, poeh...
Dit dus...
Pulp Fiction
  donderdag 14 februari 2013 @ 08:09:40 #37
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_122859690
Honden kopen? Bied aan ze gratis over te nemen. Scheelt hun voer.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_122859698
'Mensen die' -topics

:')
  donderdag 14 februari 2013 @ 08:15:17 #39
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_122859732
gestroken
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  donderdag 14 februari 2013 @ 08:39:09 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_122860031
Ik zou die vrienden duidelijk maken dat je ze best wilt helpen, maar dat je ze geen geld meer gaat geven. In dit geval had je bijvoorbeeld wat boodschappen kunnen brengen ipv geld.
KuikenGuppy
  donderdag 14 februari 2013 @ 08:42:08 #41
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_122860079
quote:
Dat.
Helaas.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_122860147
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 02:58 schreef Dimens het volgende:

[..]

Toen ik nog in een winkel werkte had ik ook altijd last van dat soort mensen. ALTIJD vroegen ze om korting en als je ze dan korting gaf, moest er nog meer vanaf. Uiteindelijk ook maar gestopt met proberen te verkopen want 9/10 koopt toch niets tenzij je het onder de inkoopprijs zou verkopen.
Nederlanders zijn er niets bij.
Ik herken het. Op de middelbare school werkte ik als bijbaantje bij de Boerenbond. Daar kwamen gewoon Islamieten afdingen op hondenvoer en dergelijke :'). En niet omdat ze bulk kwamen inkopen, maar gewoon voor een zakje van 2.5 kilo 8)7 . En chagrijnig als ze die korting niet kregen :').
pi_122860185
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 08:10 schreef Trebo het volgende:
'Mensen die' -topics

Ga 's weg naar KLB.
pi_122860544
Kennelijk heb jij meer ervaring met budgettering dan jouw vrienden. Wellicht kun je voorstellen ze dit te leren en zodra je het goed begrepen hebben en niet meer de stomme beslissingen maken op basis van hun gevoel, kunnen ze ook beter zorgen voor de toekomst van hun eigen kind.

Wellicht ben ik naief, maar het biologische beginsel moet toch op een gegeven moment weer boven borrelen t.o.v. het perse willen hebben van spulletjes. Bovendien om 130kg te wegen hebben ze beide gigantisch veel moeten vreten over meerdere jaren, je komt niet 'zomaar' op zo'n gewicht.
pi_122860637
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:59 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

Ik verdien mn eigen geld, en we hebben aparte rekeningen.... Zolang ik toch goed voor hem zorg (ik doe alleen boodschappen, hihi) heeft hij toch geen reden om te vragen waarom ik 25 euro uitgeef? Of ik nou naar de pedicure ga of hun ff de brand uit help maakt dan ook geen zak uit lijkt mij.
Als jij werkt en alleen boodschappen doet, doe je ook niet bepaald gelijkwaardig mee in je relatie...
pi_122861046
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 02:44 schreef David Letterman het volgende:
  donderdag 14 februari 2013 @ 09:44:26 #47
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_122861333
quote:
'Ey vriend, wij mogen geen vlees wat niet halal is geslacht. Wij zijn Islamitisch, zie je dat niet of zo?'

-'Nee vriend. Het bord en de rest van de groente is nu besmet. Ik wil een nieuw boord met groenten die niet in aanraking zijn gekomen met jullie vlees.'

'Kan je niet nog een beetje korting geven? Mijn kinderen vonden het namelijk niet zo lekker.'

Mijn handen zouden jeuken :')
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_122861380
Ik zou de volgende keer ook niets meer geven! Je geeft zelf aan ze kunnen de tablet verkopen, shag kopen ipv sigaretten. En je bied nog een baantje aan. Die mensen zijn liever lui dan moei. Door omstandigheden hebben wij maar 140 euro eetgeld per maand en we redden het ook dus hun kunnen het ook met wat aanpassingen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 09:50:23 #49
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_122861483
Overigens moet de TS niet zo zeiken over een luizige 25 euro. Als dat je verlies is... Ik heb mensen met voorschieten voor vrienden het schip in zien gaan met 10.000-den (toen guldens). Dat voel je pas.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_122861502
Overigens zag ik ergens ¤ 600 per maand aan eten voorbij komen. Why :{
pi_122861534
Er word je verweten dat je niet meer geld geeft aan een bodemloze put? Die ¤25 is al een fortuin wat je hebt gegeven (probeer maar uit te rekenen hoeveel procent ze nu meer hebben tov ¤0 ;) ), daar mogen ze toch wel heel dankbaar voor zijn.

Persoonlijk zou ik dus gelijk alle contact verbreken. Laat ze veel plezier hebben van die ¤25 })
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_122861580
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:51 schreef Maharbal het volgende:
Ik en mijn vrouw eten voor gemiddeld ook zo'n 600,= per maand. Maar dat is ook een paar keer take-away van een restaurant (zo'n 35,= per keer) Op zich geen schokkende cijfers, zeker niet met een kind of 2 (luiers en shit).
pi_122861843
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 02:44 schreef David Letterman het volgende:
van andere horen hoe goed ze is. Mensen die met veel uitroeptekens typen zijn sowieso niet serieus te nemen. Ts klaagt vrienden dit en dat maar zelf doet ze het zo goed en kan ze alles. >:O :|W
pi_122861939
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:54 schreef CorwinofAmber het volgende:

[..]

Ik en mijn vrouw eten voor gemiddeld ook zo'n 600,= per maand. Maar dat is ook een paar keer take-away van een restaurant (zo'n 35,= per keer) Op zich geen schokkende cijfers, zeker niet met een kind of 2 (luiers en shit).
Ik snap dat het mogelijk is, ik vroeg me alleen af waarom.
pi_122861940
Niet boos worden nu he ts :) maar ik krijg dat idee nu een beetje.
En nee is niet sarcastisch
;)
pi_122862062
quote:
Da's maar 20 euro per dag, kan je net een daghap voor halen.
pi_122862206
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:13 schreef Stranger het volgende:

[..]

Da's maar 20 euro per dag, kan je net een daghap voor halen.
Dank voor deze rekenkundige toelichting.
  donderdag 14 februari 2013 @ 11:26:01 #58
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_122864408
quote:

[..]

Je eet luiers?

Verder is 600 euro per maand alleen voor eten en drinken met zijn tweeën wel redelijk veel. Ik kom in een slechte maand tot de 200 in mijn eentje. En dan heb ik ook wel eens afhaal.
Ook geen sig dus
  donderdag 14 februari 2013 @ 11:54:58 #59
3542 Gia
User under construction
pi_122865319
Hier gemiddeld 20 euro per dag, voor 4 volwassenen, een hond en 2 parkieten.
pi_122865403
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:26 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Je eet luiers?

Verder is 600 euro per maand alleen voor eten en drinken met zijn tweeën wel redelijk veel. Ik kom in een slechte maand tot de 200 in mijn eentje. En dan heb ik ook wel eens afhaal.
Nou ja, boodschappen dan, is niet altijd 100% etenswaar, uiteraard. Pleepapier, tissues, deo etc.etc. moet je er ook bij rekenen.
pi_122865444
Dit zijn geen vrienden dit zijn parasieten. Deze dien je te verwijderen uit je kennissenkring.
pi_122865590
quote:
7s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:59 schreef Scorpie het volgende:
Dit zijn geen vrienden dit zijn parasieten. Deze dien je te verwijderen uit je kennissenkring.
Dit dus, met dit soort vrienden zou ik heel snel klaar zijn. Verder lijkt me dit meer een klaagbaaktopic.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_122865629
Als ze stoppen met roken hebben ze genoeg geld.

Van ruilen komt huilen zeggen ze, van vrienden geld lenen vaak ook... vooral als het eigenlijk niet echte vrienden zijn.

(Al is dit topic 50% klacht over hun en 50% pochen met hoe breed je zit op je 22e)
pi_122865646
Neem afstand van ze.

Tenminste, dat is wat ik zou doen. Laat ze het maar uitzoeken.
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:07:27 #65
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_122865707
quote:
Korter dan dit kun je de verzorgingsstaat eigenlijk niet samenvatten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_122865998
Tokkietopic.
Je suis Charlie Sheen
pi_122867503
Ik kom rond met 40 per maand, en er zijn zat die met minder kunnen.
Gewoon niets meer geven TS.
Twiddel
  donderdag 14 februari 2013 @ 13:18:30 #68
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_122868209
Een tas met boodschappen kunnen ze krijgen, a.k.a. gezond eten. Meer zou ik ze echt niet geven. Daar heeft kind tenminste echt wat aan, i.p.v. elk eind van de maand frikadellen en friet als avondeten :S
  donderdag 14 februari 2013 @ 13:19:07 #69
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_122868228
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:04 schreef VacaLoca het volgende:
Als ze stoppen met roken hebben ze genoeg geld.

Van ruilen komt huilen zeggen ze, van vrienden geld lenen vaak ook... vooral als het eigenlijk niet echte vrienden zijn.

(Al is dit topic 50% klacht over hun en 50% pochen met hoe breed je zit op je 22e)
Bij dit soort mensen gaat dat geld dan ook weer op aan iets belachelijks..
pi_122868273
quote:

[..]

indd beetje met zijn tweeën uit eten kost al gauw 75-100 euro... dus 600 euro per maand is zeker wel redelijk :Y
I want some NASTY !!!
pi_122868279
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:57 schreef CorwinofAmber het volgende:

[..]

Nou ja, boodschappen dan, is niet altijd 100% etenswaar, uiteraard. Pleepapier, tissues, deo etc.etc. moet je er ook bij rekenen.
Dan blijft 600 euro nog heel veel voor twee personen of je moet met goud opgedampt pleepapier gebruiken. :+
Optimist tot in de kist
pi_122868650
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:58 schreef summer2bird het volgende:
wat eet jij?
  Official ESF Kreviewer donderdag 14 februari 2013 @ 13:32:30 #73
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_122868733
quote:
Ik kom rond met 40 per maand,
Dat lijkt me sterk. Sterker nog, ik geloof je niet.

-edit-

Zelfs als je tandpasta/wasmiddel/keukenrol etc etc niet meerekent, is het te weinig om van te leven. 10 euro per week aan eten betekent: alleen maar water drinken/alleen maar cheapass macaroni eten. 7 dagen per week. 365 dagen per jaar.
pi_122868866
quote:

Ik zet dus het bordje met de gerechten om in de kaasfondue te dopen op tafel zegt de man; 'Ey vriend, wij mogen geen vlees wat niet halal is geslacht. Wij zijn Islamitisch, zie je dat niet of zo?'

Heeft mn moeder ook al meerdere keren gehad. Ze werkt in de horeca bij een woonzorgcentrum, dus daar komen ook werknemers van het bedrijf hun lunch halen. Vrouwke bestelt dus een broodje gezond en mn moeder vraagt: met alles erop? (wat dus inhoud: ham, kaas, komkommer, tomaat). antwoord: ja. Brengt ze het broodje, wordt ze verrot gescholden omdat ze er ham op durft te doen. "Ik ben islamitisch dat zie je toch wel!!" :r
  donderdag 14 februari 2013 @ 13:46:38 #75
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_122869228
wat een gieraard die ts, honderden euro's uitgeven aan eten maar niet meer dan 25 euro kwijt kunnen zijn voor vrienden in nood. Van je vrienden moet je het hebben zeg :')
pi_122870231
quote:
:D gewoon omdat het kan! Absurd veel maar goed dat zeg TS zelf ook al! ;)

@TS: dit soort mensen kan hoog de boom in bij mij, zelf te lui om te werken en geen oplossing acceptabel vindt. Dan laat maar mooi zitten, vind het knap dat je het doet ik zou het niet doen. Hooguit echt eten maar geld kregen ze zeker niet.
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2013 @ 14:16:26 #77
43556 miss_dynastie
pi_122870368
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:41 schreef Foxy00 het volgende:
Eten gaat bij mij toch voor zorgverzekering, ga geen honger lijden!
Bij hen ook. Daarom betaal jij hun eten :7
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:42:55 #78
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_122871550
Hoezo zou je zijn opgelicht?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_122872496
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:46 schreef RamboDirk het volgende:
wat een gieraard die ts, honderden euro's uitgeven aan eten maar niet meer dan 25 euro kwijt kunnen zijn voor vrienden in nood. Van je vrienden moet je het hebben zeg :')
Ik moet toch ook zelf werken voor mijn geld.

Overigens zag ik ergens voorbij komen dat ik met praktisch alleen de booschappen erg weinig betaal, nou mijn vriend verdient zoiezo 3x zoveel als ik..
600 boodsch
125 zorgverekering
25 inboedel all risk, wa en nog wat verzekering
35 huisdierverzekering
kom ik toch op 785 eur. Nou doe dat x 3 is bijna 2100 eur... Nou zoveel geeft ie nou ook weer niet uit aan vaste lasten hoor, hahah
pi_122872875
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:30 schreef fotostarter het volgende:

[..]

wat eet jij?
quote:
14s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:32 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk. Sterker nog, ik geloof je niet.

-edit-

Zelfs als je tandpasta/wasmiddel/keukenrol etc etc niet meerekent, is het te weinig om van te leven. 10 euro per week aan eten betekent: alleen maar water drinken/alleen maar cheapass macaroni eten. 7 dagen per week. 365 dagen per jaar.
Oh haha, per week moest dat zijn :')
Twiddel
pi_122873036
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:16 schreef summer2bird het volgende:

[..]

[..]

Oh haha, per week moest dat zijn :')
Vond het al vreemd :D
pi_122873714
Dimens, vlees in een kaasfondue? :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_122874122
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dimens, vlees in een kaasfondue? :')
Ja. Wij hebben een redelijk ruime keuze voor bij de fondue. Chorizo en kaas is trouwens een erg goede combinatie.
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:48:35 #84
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122884477
quote:

Laatst kwam er een Islamitisch gezin van 5 bij mij in het restaurant dineren. Ik drankjes opnemen en de vader bestelde bier. Geen probleem en ik geef ze een menukaart.
Ik de drankjes inschenken en brengen en ja, ze waren klaar met hun keuze. Ze wilde de zondag special; met 2 ouders en 2 kinderen fonduen voor de prijs van 2. Fonduen houdt in zoveel eten als je kan. Dus ik vraag wat het 3e kind dan wil eten. 'Nee die eet niet mee van de fondue. Die eet alleen wat frietjes.'
Ik dus melden dat het 3e kind echt niet mag mee eten want dan wordt er gewoon nog een extra fondue meegerekend en de friet moet apart betaalt worden.
Ze vonden het vreemd dat er voor de friet apart moest betaalt worden. Het zat immers bij de fondue.
Ik uitleggen maar ze begrepen niet dat je per persoon moet betalen voor onbeperkt eten. 'De friet komt apart op de rekening.' zei ik en ben toen alles maar gaan klaarzetten.

Verdomme zeg. Wel alcohol drinken wat niet mag als islamiet maar geen vlees eten wat niet halal is geslacht? :') Hoe moet ik dan weten dat je halal geslacht vlees wil?
'U mag het vlees laten liggen. Bij het volgende boord zal ik ervoor zorgen dat er alleen groenten op ligt. Wij hebben namelijk geen halal vlees.' (Hebben we wel, ga ik niet pakken.)

Ik dus dat boord teruggenomen en het vlees door de kok eraf laten halen en daar ander groente op laten leggen. Ze hebben het vlees nu niet gegeten, maar nu is het vlees ala-direct de vuilnisbak in gegaan. Verspilling dus wat eigenlijk nog erger is.

Uiteindelijk zijn ze dus aan het eten. Ik had het al helemaal gehad met die mensen maar je raad vast al wat er gebeurde. Ze zaten met z'n alle van de fondue te eten. Mooi dacht ik, en ik heb direct een extra fondue aangeslagen op de rekening.

Uiteindelijk zijn ze dus klaar met eten en vragen om de rekening. Ik leg dus de rekening neer en begin alvast met het opruimen van de tafel. ik voelde de bui al hangen en ik keek al uit naar de discussie.
'Zeg vriend, waarom staat er 3x fondue op de rekening? We hadden toch afgesproken dat er alleen extra friet op zou staan?'
-'Maar meneer, ik zag alle 3 uw kinderen van de fondue eten. Dus ik heb ook voor het extra kind de fondue aan moeten slaan.'
'Maar vriend, ze heeft niet ervan gegeten.'
-'Leg dan maar eens uit wat de gesmolten kaas op haar bord doet.'
Toen was het even stil en zei daarna dat hij mijn supervisor wilde spreken. Na een gesprek tussen die twee kwam er dus uit dat ze wel voor de extra fondue moesten betalen maar niet voor de patat.

Geregeld zou je dan denken. Maar nee, toen ik de nieuwe rekening op tafel had gelegd stelde de man de vraag; 'Kan je niet nog een beetje korting geven? Mijn kinderen vonden het namelijk niet zo lekker.'

Toen kon je me echt van de grond opvegen.

Gelukkig heb ik toch nog ¤15,- fooi in totaal gekregen die avond. Dat maakte het dan wel weer goed.
misschien een tip voor je werk: Het is bord, niet boord :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:49:14 #85
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122884509
quote:
jij woont toch nog bij je ouders?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Eindredactie Games donderdag 14 februari 2013 @ 20:00:35 #86
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_122885158
quote:
10s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:07 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik snap dat het mogelijk is, ik vroeg me alleen af waarom.
Omdat het kan? Mijn vriendin en ik komen ook rond dat bedrag. De ander steekt het in een auto, vrouwen, drank of vakantie en ik vreet het op :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_122888886
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

jij woont toch nog bij je ouders?
Nope.
En het is 40 per week :P
Twiddel
pi_122892240
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:04 schreef fotostarter het volgende:

[..]

van andere horen hoe goed ze is. Mensen die met veel uitroeptekens typen zijn sowieso niet serieus te nemen. Ts klaagt vrienden dit en dat maar zelf doet ze het zo goed en kan ze alles. >:O :|W
Ja, echt he...de zelfingenomenheid...
Pulp Fiction
pi_122892383
ja maar jij hebt dan ook een vriend die 8 masters in 2 jaar tijd heeft gedaan en achterlijk rijk is geworden door zijn genialiteit
  Moderator donderdag 14 februari 2013 @ 21:58:41 #90
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_122892677
Laat ze zich aanmelden bij een budgetbeheerder. Geen cent meer aan spenderen. Alle schepen verbranden doei :W
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_122895147
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:53 schreef Adames het volgende:
ja maar jij hebt dan ook een vriend die 8 masters in 2 jaar tijd heeft gedaan en achterlijk rijk is geworden door zijn genialiteit
Nee hoor ik heb gewoon een harde werker met goede baan :)
pi_122895214
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:46 schreef Spatzmann het volgende:
Geen biefstuk?! Wat ben jij streng. Ik heb een speciaal potje van 200 euro voor biefstuk en andere lekkere dingen per maand. Gelukkig ken ik je niet!

[edit]

Ik ben alleenstaand, verbruik ongeveer 450 - 550 euro aan boodschappen per maand.
Dat vind ik voor alleenstaand dan weer wel veel.. Heb je huisdieren?
Mijn Am bull eet namelijk per maand voor zon 75 aan vers vlees. Dit zit bij die 600 in
pi_122895701
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:46 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Nee, geen huisdieren. Maar ik kook en eet gewoon luxe :) Vers, veel biologisch vlees en erg gevarieerd. En goedkope wijn doe ik ook niet aan :) Als een wijn niet lekker genoeg is om te drinken dan moet je er ook niet mee koken. En ik kook vrij veel met wijn, sherry, etc
Dan wil ik wel eens van jou culinaire hoogstandjes proeven hihi.
Ik drink overigens niet dus dat zit er bij ons weer niet in, enkel een fles bubbels met oud en nieuw. Kun je me na 1 maaltijd met wijn dus opvegen!
pi_122897213
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

misschien een tip voor je werk: Het is bord, niet boord :).
Ik maak ook wel eens een foutje. Gelukkig is het niet een enorm grote fout.
pi_122897962
Waar gaat dit topic over?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 00:04:20 #96
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122899140
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:59 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nope.
En het is 40 per week :P
aah dat maakt het wat makkelijker, dat zou mij nog wel lukken denk ik ;).
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 15 februari 2013 @ 00:04:50 #97
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122899166
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:22 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik maak ook wel eens een foutje. Gelukkig is het niet een enorm grote fout.
Klopt maar je staat nogal voor schut als je er dagelijks mee werkt en het dan fout schrijft ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_122899265
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 00:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Klopt maar je staat nogal voor schut als je er dagelijks mee werkt en het dan fout schrijft ;).
In principe niet dagelijks en ik schrijf het op mijn werk ook nooit fout. Maar ik zal het wel onthouden voor de volgende keer. Het probleem is namelijk dat boord ook een woord is.
pi_122899498
Ik wil geen eten op mijn boord.
pi_122903613
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:06 schreef Foxy00 het volgende:
35 huisdierverzekering
Watte? :X
  vrijdag 15 februari 2013 @ 08:51:51 #101
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_122903939
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 08:24 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Watte? :X
Verzekering voor [ziektekosten van] huisdieren

Het woord zegt het eigenlijk reeds
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_122904158
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:00 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Omdat het kan? Mijn vriendin en ik komen ook rond dat bedrag. De ander steekt het in een auto, vrouwen, drank of vakantie en ik vreet het op :P
Helemaal waar ^O^
pi_122904779
quote:
Denk dat we dat hier ook wel redden met 5 volwassenen in huis.

@TS; als ik in jouw situatie verkeerde had ik het contact verbroken. :P
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:38:31 #104
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_122904815
Het is mogelijk om 40 euro per maand aan eten uit te geven voor een alleenstaande en je eet redelijk gezond ook nog. Voor de grap heb ik het een keer uitgerekend. Dit zijn dan de producten die je eet:

Roggebrood
Smeerleverworst
Macaroni
Zonnebloemolie
Uien
Magere Kwark
Gehakt
Bruin Brood
Citroen
Divide et impera
pi_122905062
Het houdt vrij snel op als de arme* mevrouw uit TS helemaal niks wilt doen om de situatie te veranderen. Door geld te geven beloon je die mensen voor hun gedrag en dat lijkt me niet de oplossing. Uiteindelijk moeten die 2 zelf veranderen als ze hun kind een goede toekomst willen geven.

* dat arme slaat op de geldsituatie ;)
Get it and Bet it
pi_122905243
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:38 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Het is mogelijk om 40 euro per maand aan eten uit te geven voor een alleenstaande en je eet redelijk gezond ook nog. Voor de grap heb ik het een keer uitgerekend. Dit zijn dan de producten die je eet:

Roggebrood
Smeerleverworst
Macaroni
Zonnebloemolie
Uien
Magere Kwark
Gehakt
Bruin Brood
Citroen
Allemaal leuk en aardig natuurlijk. Maar als je een gezin met jonge kinderen hebt, is dat echt niet gezond te noemen. Waar zitten de groente en het fruit? Die ui en citroen gaan echt niet de lading benodigde stoffen leveren die je nodig hebt op de lange duur. Hiermee kun je het misschien 1malig een maand uithouden, maar niet een heel jaar. Ik denk dat een gezin van 2 ouders, 2 kinderen echt wel 200 euro per maand minimaal nodig heeft om gezond eten op tafel te zetten.

Desalnietemin, kan het gezin zoals in de TS genoemd wordt niet met geld om gaan. Zonder dat die realiteit bij die mensen doordringt (spullen op afbetaling....) heeft vragen om bezuinigingen gewoon geen zin.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 10:06:50 #107
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_122905421
Uien zijn groenten en citroenen zijn fruit, het is hier gebruikt als voorbeeld. Je kan dat vervangen door goedkope groenten in aanbieding, bv. spruitjes, broccoli etc. Ook de citroenen kun je vervangen door bv. appels of sinaasappels, als deze in de aanbieding zijn.

Je krijgt precies de juiste hoeveelheden koolhydraten (vrij weinig suikers), eiwitten, vet en vezels binnen en weinig zout. Ik durf te stellen dat het gezonder is dan wat 90% van de mensen eet.

Ik weet niet of hier Excel bestandjes dan wel linkjes ernaar kan plaatsen, dan zou je precies kunnen zien om welke hoeveelheden per product het gaat, de prijzen, totalen aan koolhydraten/eiwitten/vetten/vezels per voedselgroep etc.
Divide et impera
pi_122905574
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 08:51 schreef eleusis het volgende:

[..]

Verzekering voor [ziektekosten van] huisdieren

Het woord zegt het eigenlijk reeds
dat snap ik, maar ik vind 35 euro verzekering behoorlijk veel (en overbodig).
pi_122905666
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:38 schreef GeintegreerdePool het volgende:

Roggebrood
Smeerleverworst
Macaroni
Zonnebloemolie
Uien
Magere Kwark
Gehakt
Bruin Brood
Citroen
Ik eet wel voor dat bedrag denk ik!

Ik krijg overdag vaak eten en 's avonds eet ik met/bij mensen. Luxe is vaak nooit meer dan ¤3 p.p.

O ja en ik werk in een soort broodjes zaak en krijg altijd heel veel mee naar huis.

En omdat ik goed kan koken doen huisgenootjes vaak boodschappen!

Niet heel bewust zo maar er zijn weken dat ik niet naar de ah ga!
Worry is a misuse of imagination
pi_122941454
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 10:12 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

dat snap ik, maar ik vind 35 euro verzekering behoorlijk veel (en overbodig).
Ik heb een rashond die me 2000 aanschaf gekost heeft. bovendien een gewilde dekreu en ook nog eens een bulldog. die zijn duurder qua verzekering omdat daar vaker wtat mee aan de hand kan ijn als bij een poedel bijv. In die 35 zit ook de spuit in, en kosten die bij een dekking tevoorschijn komen.. dus ik vind het wel meevallen.
desalniettemin is het een geweldige hond en dat absoluut waard!
  Eindredactie Games zaterdag 16 februari 2013 @ 08:14:27 #111
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_122942447
quote:

Roggebrood
Smeerleverworst
Macaroni
Zonnebloemolie
Uien
Magere Kwark
Gehakt
Bruin Brood
Citroen
je kan ook duivenzaad eten, schijnt ook gezond te zijn.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_122943693
Ik heb een tijdlang als student met ¤20 per week gegeten, uiteraard nog steeds geen armoede. Nu heb ik een (relatief goedbetaalde) stage en merk ik dat m'n uitgaven een stuk hoger zijn. Komt voor een deel door het feit dat ik vaak pas om 7 á 8 uur thuis ben en dan liever een magnetronmaaltijd meeneem dan zelf nog eens in de keuken ga staan, maar ook omdat als ik boodschappen doe inderdaad luxere dingen neem.
Je leeft naar je inkomen. Iets wat de figuren die TS kent nog even moeten leren...
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_123013461
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:31 schreef destrovel het volgende:
Ik heb een tijdlang als student met ¤20 per week gegeten, uiteraard nog steeds geen armoede. Nu heb ik een (relatief goedbetaalde) stage en merk ik dat m'n uitgaven een stuk hoger zijn. Komt voor een deel door het feit dat ik vaak pas om 7 á 8 uur thuis ben en dan liever een magnetronmaaltijd meeneem dan zelf nog eens in de keuken ga staan, maar ook omdat als ik boodschappen doe inderdaad luxere dingen neem.
Je leeft naar je inkomen. Iets wat de figuren die TS kent nog even moeten leren...
^O^ Mooi gesproken
pi_123014329
quote:
Wie honger geeft mag een brood stelen
Mooi gesproken
pi_123020639
quote:
12s.gif Op zondag 17 februari 2013 23:17 schreef cracktor het volgende:

[..]

Mooi gesproken
Ja ja, en wie geen vervoer heeft mag een fiets stelen.

Je kan natuurlijk ook gaan werken voor je geld. Mocht dat niet lukken zijn er altijd nog uitkeringen en de voedselbank, en als dat niet werkt nog de gaarkeuken.
9 van de 10 keer komen mensen niet rond doordat ze stompzinnige uitgaven doen, zoals roken, een huisdier wat niet bij het inkomen past, of gewoon dure merkkleding kopen.
Mijn UI is:
pi_123046370
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 08:08 schreef destrovel het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk ook gaan werken voor je geld. Mocht dat niet lukken zijn er altijd nog uitkeringen en de voedselbank, en als dat niet werkt nog de gaarkeuken.
9 van de 10 keer komen mensen niet rond doordat ze stompzinnige uitgaven doen, zoals roken, een huisdier wat niet bij het inkomen past, of gewoon dure merkkleding kopen.
meen je niet
  maandag 18 februari 2013 @ 22:46:47 #117
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_123053165
TS moet geen geld lenen meer aan haar vrienden. Ze gebruiken dat kind nu als chantage middel zodat je geld gaat storten. Volgende keer moet je gewoon nee zeggen. En ook geen dingen of honden van hun kopen. En stuur je hen naar de schuldhulpverlening.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_123059045
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 22:46 schreef jcdragon het volgende:
TS moet geen geld lenen meer aan haar vrienden. Ze gebruiken dat kind nu als chantage middel zodat je geld gaat storten. Volgende keer moet je gewoon nee zeggen. En ook geen dingen of honden van hun kopen. En stuur je hen naar de schuldhulpverlening.
Ze hebben geen schulden dat is t m nou net!!

En ik heb dat geld niet geleent maar gegeven.. Ik hoef dat niet terug... maar t was ook meteen de laatste x!
pi_123059397
Dat soort mensen :')
pi_123059650
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 08:08 schreef destrovel het volgende:

[..]

Ik heb notabene een halfjaar geleden al voor ze uitgerekend dat ze 100,- per week voor boodschappen hebben. Moet te doen zijn met 2 volwassenen, 1 kind en 2 honden als je wat op je centen let.. Lijkt mij dan tenminste.
Maargoed die 100,- maakt dat ze geen recht hebben op voedselbank, want ook die aanvraag heb ik al voor ze gedaan.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 02:39:11 #121
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_123059867
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:06 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

Ik moet toch ook zelf werken voor mijn geld.

Overigens zag ik ergens voorbij komen dat ik met praktisch alleen de booschappen erg weinig betaal, nou mijn vriend verdient zoiezo 3x zoveel als ik..
600 boodsch
125 zorgverekering
25 inboedel all risk, wa en nog wat verzekering
35 huisdierverzekering
kom ik toch op 785 eur. Nou doe dat x 3 is bijna 2100 eur... Nou zoveel geeft ie nou ook weer niet uit aan vaste lasten hoor, hahah
Blijft staan dat het nogal gierig van je is om 25 euro over te maken. Je hebt kennelijk kennissen/ familie waar je je zogenaamd druk maakt om hun kind. Dus maak je een geeltje over en gaat vervolgens doen alsof je een soort heilige bent. Terwijl je weet dat het geld naar ongezond eten en peuken gaat. En wil je eventueel uit liefdadigheid hun honden nog wel over kopen terwijl je weet dat het geld hiervan in no-time verbrast is.

Als hun kind je echt zo aan het hart gaat kun je misschien wekelijks een boodschappen pakket naar ze brengen. (danwel door albert.nl laten bezorgen). Dan help je dat kind waarschijnlijk een stuk meer.

En het zou je sieren deze mensen te helpen uit goedheid. Niet een leeg gebaar maken zodat jij je beter kan voelen over je zelf. Om vervolgens op internet te gaan posten dat jij met je 22 jaar je zaken zoveel beter voor mekaar hebt als die losers van 30+. Wat kennelijk een soort van vrienden van je zijn maar die je wel achter hun rug belachelijk maakt.
pi_123059884
Borbit, zij hebben gewoon link van dit topic hoor :)

Bovendien ben ik niet verantwoordelijk voor dat kind.
Ik heb ze tot 5x gezegd dat kind hier te laten eten/logeren,
zelfs aangeboden om haar (of hem) bij mij te laten poetsen voor wat extra's,
maar ben geen boerenleenbank....
Ik moet ook werken voor mn geld, dan lijkt het mij niet meer als logisch dat zij met hun 2en, waarvan maar 1persoon inkomen heeft, (wia of wat voor uitkering arbeidsongeschiktheid dan ook) dat ZIJ zelf verantwoordelijk is voor een 2e inkomen Of dit nou via werk, bijstand, of ook een wia is
  dinsdag 19 februari 2013 @ 02:46:15 #123
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_123059889
Jammer dat kinderen er de dupe van worden.
pi_123059893
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 02:39 schreef borbit het volgende:
En het zou je sieren deze mensen te helpen uit goedheid. Niet een leeg gebaar maken zodat jij je beter kan voelen over je zelf. Om vervolgens op internet te gaan posten dat jij met je 22 jaar je zaken zoveel beter voor mekaar hebt als die losers van 30+. Wat kennelijk een soort van vrienden van je zijn maar die je wel achter hun rug belachelijk maakt.
Ik heb ze al menig keer hun kanis van 130 kg de stuk vol laten vreten hier,
Ik heb ze geholpen met een budgetoverzicht maken
Ik heb een aanvraag voedselbank voor ze gedaan
En nu weer geld over gemaakt.. De kous is ok n keer af he
  dinsdag 19 februari 2013 @ 02:49:32 #125
395886 hezdunnah
Keep it rasta
pi_123059902
Lief van je, laat ze nu hulp zoeken zodat ze niet meer van jou afhankelijk zijn.
Arie is net weg en die nigger belt me op
  dinsdag 19 februari 2013 @ 02:50:18 #126
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_123059904
Puur als experiment kan je ze natuurlijk ook steeds afhankelijker van je laten worden en dan plotseling de geldkraan dicht draaien.

Ik ben benieuwd waar ze dan toe in staat zijn :P.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 02:52:49 #127
68091 borbit
pi_123059910
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 02:44 schreef Foxy00 het volgende:
Borbit, zij hebben gewoon link van dit topic hoor :)
Je hebt dus 25 euro naar ze overgemaakt. Vervolgens een e-mail gestuurd met een link naar het topic op internet waar jij ze belachelijk loopt te maken. Dat is ronduit sociopatisch gedrag.
pi_123059919
quote:
Echt helpen is het ook niet.

Terecht dat je beledigd bent TS, ik zou ze lekker laten stikken. Wat triest voor dat kind.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_123059939
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 02:52 schreef borbit het volgende:

[..]

Je hebt dus 25 euro naar ze overgemaakt. Vervolgens een e-mail gestuurd met een link naar het topic op internet waar jij ze belachelijk loopt te maken. Dat is ronduit sociopatisch gedrag.
Neehoor ik heb ze telefonisch vermeldt dat ik de gang van zaken niet vind kunnen. Ik help hun keer op keer, ze vragen om geld, krijgen dit en vragen dan nog meer? Terwijl ze nu blut zijn omdat zij dure wandelschoenen moest hebben terwijl ze nooit de deur uit komen tenzij met de auto? Ja doei, stuur die schoenen maar terug.,..
Zij waren het daar nog niet zo mee eens en heb gewoon gezegd dat ik hiervan eens een topic zou maken. Kijken wat anderen er van vinden.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 03:01:21 #130
294141 tarantism
hups in die kont
pi_123059955
quote:

[..]

Scherpe en behoorlijk overtuigende opmerking. Scherp
  dinsdag 19 februari 2013 @ 03:04:02 #131
68091 borbit
pi_123059962
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 02:58 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

Neehoor ik heb ze telefonisch vermeldt dat ik de gang van zaken niet vind kunnen. Ik help hun keer op keer, ze vragen om geld, krijgen dit en vragen dan nog meer? Terwijl ze nu blut zijn omdat zij dure wandelschoenen moest hebben terwijl ze nooit de deur uit komen tenzij met de auto? Ja doei, stuur die schoenen maar terug.,..
Zij waren het daar nog niet zo mee eens en heb gewoon gezegd dat ik hiervan eens een topic zou maken. Kijken wat anderen er van vinden.
Jij bent echt een beetje ziek in je hoofd. Je geeft 25 euro om vervolgens jezelf een soort status te geven waarin je hun iedere uitgave kan bekritiseren. Wat is überhaupt je relatie tot deze mensen?
pi_123059984
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 03:04 schreef borbit het volgende:

[..]

Jij bent echt een beetje ziek in je hoofd. Je geeft 25 euro om vervolgens jezelf een soort status te geven waarin je hun iedere uitgave kan bekritiseren. Wat is überhaupt je relatie tot deze mensen?
Als jij 100 euro per week hebt om van te leven, te eten.
Ga jij dan schoenen van 190 euro kopen?
Of een badpak van die prijs, terwijl je 1 keer per jaar zwemt?

bij een beetje moeder gaat sowiezo altijd het kind voor de schoenen. Ze liep niet op blote voeten hoor... Heeft meer als genoeg schoenen
pi_123059990
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 03:04 schreef borbit het volgende:

[..]

Lol
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 03:15:17 #134
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_123059991
Geen idee hoe duur de badpakken zijn voor 130+ potvissen :').
pi_123059992
Wat een tokkies joh! Dat mensen dat hier nog gaan verdedigen. :X
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_123060111
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 03:16 schreef heiden6 het volgende:
Wat een tokkies joh! Dat mensen dat hier nog gaan verdedigen. :X
Als hier iemand een topic opent om andere mensen in de zeik te zetten, okee. Kan gebeuren. Dat doen meer mensen.
Dat iemand zich opwerpt als 'hulpverlener', een x-bedrag uitleent, daar niet het juiste bedankje voor krijgt, daarover een topic opent en dit topic gebruikt om 'hulpbehoevenden' te wijzen op hun fouten vind ik te ver gaan.

Dat laatste riekt niet meer naar hulpverlening, maar meer naar narcisme. 'Kijk mij eens goed in de maatschappij staan, en jullie ook niet! whehehehe!'

--edit--
quote:

[..]

Lamaar. Mosterd, maaltijd.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_123060795
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 03:13 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

Als jij 100 euro per week hebt om van te leven, te eten.
Ga jij dan schoenen van 190 euro kopen?
Of een badpak van die prijs, terwijl je 1 keer per jaar zwemt?

bij een beetje moeder gaat sowiezo altijd het kind voor de schoenen. Ze liep niet op blote voeten hoor... Heeft meer als genoeg schoenen
Die mensen hebben een probleem, dat stimuleer je door ze weer geld te geven natuurlijk.
Dat ze er domme aankopen mee doen, moeten ze zelf weten, niet iedereen heeft z'n prioriteiten op een rijtje.
pi_123060941
quote:

[..]

Tsja, da's idd nu ook niet direct het pad wat ik zou bewandelen. Aan de andere kant, iedereen hier zegt toch altijd dingen in de trend van "Open er een topic over" of "Hihi, geef hem/haar de link naar dit topic"? :D

Overigens is de opmerking dat TS na een schenking van 25eu nog geen recht heeft over hun uitgaven te beslissen raak. Anders is het uiteraard als TS 25eu geeft met de woorden "om eten van te kopen" en ze dat gebruiken om teringzooi te kopen.

Blijf er echter bij dat de "vrienden" van TS (hoewel ik betwijfel of ze TS nog willen aankijken als ze dit topic lezen) trieste snuiters zijn die hun eigen welvaart boven het welzijn van hun kind stellen.
Mijn UI is:
pi_123062591
TS krijgt waar voor haar geld
pi_123070034
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 08:12 schreef destrovel het volgende:

[..]

Tsja, da's idd nu ook niet direct het pad wat ik zou bewandelen. Aan de andere kant, iedereen hier zegt toch altijd dingen in de trend van "Open er een topic over" of "Hihi, geef hem/haar de link naar dit topic"? :D

Overigens is de opmerking dat TS na een schenking van 25eu nog geen recht heeft over hun uitgaven te beslissen raak. Anders is het uiteraard als TS 25eu geeft met de woorden "om eten van te kopen" en ze dat gebruiken om teringzooi te kopen.

Blijf er echter bij dat de "vrienden" van TS (hoewel ik betwijfel of ze TS nog willen aankijken als ze dit topic lezen) trieste snuiters zijn die hun eigen welvaart boven het welzijn van hun kind stellen.
nou daar hadden ze kennelijk niet zoveel moeite mee, ze zijn even 1.5 dag stil geweest.. tot ik gisteravond mijn wasmahine te koop gezet heb, omdat ik een nieuwe heb gekocht... Die oude was 6kg ik heb nu 8... .
Kreeg ik ineens weer een berichtje of ik die wasmachien niet even gratis en voor niks aan hun wilde komen brengen hahahhaah
pi_123070777
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:44 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

nou daar hadden ze kennelijk niet zoveel moeite mee, ze zijn even 1.5 dag stil geweest.. tot ik gisteravond mijn wasmahine te koop gezet heb, omdat ik een nieuwe heb gekocht... Die oude was 6kg ik heb nu 8... .
Kreeg ik ineens weer een berichtje of ik die wasmachien niet even gratis en voor niks aan hun wilde komen brengen hahahhaah
boeiend wat voor een wasmachine jij hebt. Ik geloof geen moer meer van dit topic.
Je komt hier alleen maar om je over je pik te laten strelen. Vroeger nooit geen complimentjes gekregen?

Gelukkig ben ik niet de enige die hier zo denkt. :s)
pi_123071133
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 14:00 schreef fotostarter het volgende:

[..]

boeiend wat voor een wasmachine jij hebt. Ik geloof geen moer meer van dit topic.
Je komt hier alleen maar om je over je pik te laten strelen. Vroeger nooit geen complimentjes gekregen?

Gelukkig ben ik niet de enige die hier zo denkt. :s)
Over mijn pik?
Doe je best. succes met zoeken
pi_123071304
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 14:06 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

Over mijn pik?
oh je bent een vrouw. Verklaard alles. :*
pi_123082415
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 14:06 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

Over mijn pik?
Jij hebt een wasmachine, ik heb wasgoed. Trouwen? *;
Mijn UI is:
pi_123085872
Volgende keer alleen uitlenen en niet meer bemoeien met hun uitgaven, dat zoeken ze lekker zelf maar uit.
pi_123086248
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:24 schreef destrovel het volgende:

[..]

Jij hebt een wasmachine, ik heb wasgoed. Trouwen? *;
helaas, allready got a ring on my finger hihih, maar ik wil je best adopteren hoor! :*
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:54:12 #147
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_123086464
Ik moet bij jouw username altijd aan dit lied denken.
Een gedicht over Maanvis
pi_123087918
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:50 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

helaas, allready got a ring on my finger hihih, maar ik wil je best adopteren hoor! :*
Ook goed, al eis ik als adoptieFOK!-er wel kost en inwoning in de randstad :@
Mijn UI is:
pi_123100458
dan heb je pech tis hier brabant hahaha
pi_123101826
In dat geval mag je ook ¤25 overmaken. Ik zal je eerlijk vertellen dat ik er bier van zal kopen :9
Mijn UI is:
pi_123102191
Heb ik dan in dat geval meer respect voor als wanneer je je kind er frikandellen van te eten geeft :*
Waar moet dat kind de vitaminen uit halen? Al van jongs af aan maar aan de davitamon multi's doen? :S
  woensdag 20 februari 2013 @ 00:38:55 #152
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_123102348
Frikadellen zijn wel financieel verantwoord natuurlijk. Al dat gedoe met die dure salades de hele tijd...
Ik ga naar huis.
  woensdag 20 februari 2013 @ 00:41:05 #153
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_123102400
quote:
14s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:38 schreef nietzman het volgende:
Frikadellen zijn wel financieel verantwoord natuurlijk. Al dat gedoe met die dure salades de hele tijd...
Liever een ouder die een doos frikandellen, fruit en groente koopt, dan een ouder die tankstation-boterhammen en supermarktsalades voor 5 euro per stuk in huis haalt omdat het zogenaamd gezond moet ;)
pi_123102930
quote:
14s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:41 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Liever een ouder die een doos frikandellen, fruit en groente koopt, dan een ouder die tankstation-boterhammen en supermarktsalades voor 5 euro per stuk in huis haalt omdat het zogenaamd gezond moet ;)
hoe wil ze van hun budget ooit fruit kopen?
pi_123103014
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 01:06 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

hoe wil ze van hun budget ooit fruit kopen?
Goed punt. Misschien kun je ze daar wat geld voor geven.
pi_123103026
quote:
14s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:50 schreef Dimens het volgende:

[..]

Hahaha
Nothing to see here, carry on
pi_123103076

Hier TS, een veer voor jou. Kan je 'm in je reet steken. Of was dat niet de bedoeling van dit topic?
  woensdag 20 februari 2013 @ 01:27:16 #158
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_123103223
Ik vind je voor een 22jarige een ontzettende jankerd, wat de neuk wil je nou met dit topic? Horen hoe goed jij wel niet bent?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_123103269
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 01:27 schreef MPC60 het volgende:
Ik vind je voor een 22jarige een ontzettende jankerd, wat de neuk wil je nou met dit topic? Horen hoe goed jij wel niet bent?
Ja hoor eens even, ze heeft wel 25 euro gedoneerd aan haar vrienden he? Dat gaat je verdorie niet in je kouwe kleren zitten. Dat is nota bene bijna net zoveel als een maand verzekeringsgeld voor die honden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2013 01:31:04 ]
  woensdag 20 februari 2013 @ 01:33:31 #160
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_123103297
quote:
6s.gif Op woensdag 20 februari 2013 01:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja hoor eens even, ze heeft wel 25 euro gedoneerd aan haar vrienden he? Dat gaat je verdorie niet in je kouwe kleren zitten. Dat is nota bene bijna net zoveel als een maand verzekeringsgeld voor die honden.
Ja je zou toch 25 euro moeten missen op je 600 euro boodschappen per maand...
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_123103365
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:44 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

Hahhahahahha. Lachen man.

:{

Zo triest dat men even denkt hulpverlener te spelen, en dan op een forum gaan klagen als (verassing!) hulpverlenertje het niet lukt helemaal verkeerd aanpakt...

--edit--
Ik lach mij kapot als het gezin nog steeds meeleest. Altijd leuk, zo'n backfiretopic.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ridocar op 20-02-2013 01:44:58 ]
pi_123103756
wat een tokkietopic :')

ben je de hele dag bezig om een kind naar school te brengen?
Waarom heb je een tablet als je geen eten hebt?
Waarom rook je als je geen eten hebt?
Waarom maak jij geld over terwijl zij makkelijke besparingen kunnen doen (al is het maar voor dat kind).

serieus.. WTF
There are only 151 Pokémon.
pi_123104276
Ik vind het hele verhaal steeds ongeloofwaardiger worden, zal wel aan mij liggen ..

[ Bericht 2% gewijzigd door feedmyfear op 20-02-2013 06:07:36 ]
  woensdag 20 februari 2013 @ 06:05:41 #164
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_123104281
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 05:59 schreef feedmyfear het volgende:
Ik vind het hele verhaal steeds ongeloofwaardelijker worden, zal wel aan mij liggen ..
Ik vind jouw woord "ongeloofwaardelijk" pas ongeloofuitlokkendhedig.
pi_123104284
Dat kan je natuurlijk vinden...
  woensdag 20 februari 2013 @ 08:02:40 #166
66083 Platina
78th Element
pi_123104749
Veel mensen hier vinden het kennelijk niet erg om 25 euro in een bodemloze put te gooien. Mijn bankrekening is ook een bodemloze put, wie van jullie kan ik gaan lastigvallen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Platina op 20-02-2013 08:07:44 ]
pi_123105208
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 08:02 schreef Platina het volgende:
Veel mensen hier vinden het kennelijk niet erg om 25 euro in een bodemloze put te gooien. Mijn bankrekening is ook een bodemloze put, wie van jullie kan ik gaan lastigvallen?
Dat is ook niet de methode om iemand te helpen. Als Schuldhulpverlening bij die familie aan de deur staan zeggen ze ook niet: 'hier heb je een zak met geld, succes ermee', terwijl zo'n gezin in een hulpverleningstraject meestal meer kost dan dat het gezin mee geholpen zou zijn. Maarja, dan leert niemand iets ervan.
pi_123105298
Dit topic :')
  woensdag 20 februari 2013 @ 09:09:34 #169
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123105709
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:34 schreef Foxy00 het volgende:
Waar moet dat kind de vitaminen uit halen? Al van jongs af aan maar aan de davitamon multi's doen? :S
Enig idee hoe duur die zijn? :o

Hier 2 ouders 1 kind en 300 per maand aan boodschappen. elke dag vers fruit en verse groenten. We hebben dan ook geen huisdieren en roken niet, wel een tablet :6 .

En ik had ze een tas eten gegeven ter waarde van 25 euro. Heb ik ook wel gedaan, ik rook niet en ga het roken van anderen echt niet sponsoren.
  woensdag 20 februari 2013 @ 11:23:15 #170
66083 Platina
78th Element
pi_123109819
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 08:42 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat is ook niet de methode om iemand te helpen. Als Schuldhulpverlening bij die familie aan de deur staan zeggen ze ook niet: 'hier heb je een zak met geld, succes ermee', terwijl zo'n gezin in een hulpverleningstraject meestal meer kost dan dat het gezin mee geholpen zou zijn. Maarja, dan leert niemand iets ervan.
Dat klopt, waarom vinden de mensen hier het dan zo raar dat de TS verwacht dat ze er nuttige dingen van kopen?
pi_123112656

Dit wil je toch met dit topic bereiken? Een staande ovatie? Omdat je 25 euro in een bodemloze put hebt gestort? Bij deze!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_123115870
TS heeft voor 25 euro het recht gekocht om te beslissen waaraan haar arme vrienden hun weinige geld uitgeven.
pi_123119804
quote:
14s.gif Op woensdag 20 februari 2013 01:38 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Hahhahahahha. Lachen man.

:{

Zo triest dat men even denkt hulpverlener te spelen, en dan op een forum gaan klagen als (verassing!) hulpverlenertje het niet lukt helemaal verkeerd aanpakt...

--edit--
Ik lach mij kapot als het gezin nog steeds meeleest. Altijd leuk, zo'n backfiretopic.
Ik kan begrijpen dat je TS niet aardig vindt, maar moet je d'r nou echt verassen? :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar aangezien heel veel mensen hier graag geld storten in bodemloze putten; maak gerust geld over naar het SBF, StudentenBierFonds. We wachten nog op ANBI-certificering, maar we zijn er zeker van dat dit niet lang meer zal duren :7
Mijn UI is:
pi_123120663
Ik geloof eerlijk gezegd geen zak van dit hele topic niet...

Goed; Stel, TS heeft inderdaad aan een bevriend stel 25 euro gegeven. Dat kan ik snappen, je wilt immers helpen. Die vrienden hebben meer nodig en vragen om meer, niet netjes van hen, maar ook dat valt nog te snappen..

Vervolgens communiceert TS naar die vrienden dat ze een topic opent op FOK! en doet dat ook. Dat zou ik al niet doen, maargoed, ieder z'n ding..

Vervolgens heb ik meerdere malen langs zien komen hoe geweldig TS zichzelf het vindt doen (met weinig geld, met veel geld, qua hulp aan die vrienden), maar ook zien roepen hoe slecht die vrienden het doen, hoe dik ze zijn, etc..

Vraag 1: Waarom praat je zo over je "Vrienden?". Vraag 2: waarom zijn ze dan uberhaupt je vrienden? En vraag 3: Waarom geef je in GODSNAAM geld aan mensen van wie jij vindt dat ze alles fout doen? Voor hun kind, ok, dat snap ik nog, maar haal dan gewoon een tas met gezond eten en geef ze dat...
pi_123121464
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:48 schreef silliegirl het volgende:
Ik geloof eerlijk gezegd geen zak van dit hele topic niet...

Goed; Stel, TS heeft inderdaad aan een bevriend stel 25 euro gegeven. Dat kan ik snappen, je wilt immers helpen. Die vrienden hebben meer nodig en vragen om meer, niet netjes van hen, maar ook dat valt nog te snappen..

Vervolgens communiceert TS naar die vrienden dat ze een topic opent op FOK! en doet dat ook. Dat zou ik al niet doen, maargoed, ieder z'n ding..

Vervolgens heb ik meerdere malen langs zien komen hoe geweldig TS zichzelf het vindt doen (met weinig geld, met veel geld, qua hulp aan die vrienden), maar ook zien roepen hoe slecht die vrienden het doen, hoe dik ze zijn, etc..

Vraag 1: Waarom praat je zo over je "Vrienden?". Vraag 2: waarom zijn ze dan uberhaupt je vrienden? En vraag 3: Waarom geef je in GODSNAAM geld aan mensen van wie jij vindt dat ze alles fout doen? Voor hun kind, ok, dat snap ik nog, maar haal dan gewoon een tas met gezond eten en geef ze dat...
Dat probeer ik al vanaf pagina 1 te vertellen :P
  woensdag 20 februari 2013 @ 16:36:11 #176
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_123122637
quote:

[..]

:o 14 pakjes per week is al snel 400 euro (!) per maand. Wtf. En dan geen geld meer overhebben om je kind te eten te geven? Ik zou die lui niet helpen maar aangeven bij de kinderbescherming.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_123123080
Ik zou er mee op de kermis gaan staan. Zo'n freaks, daar moet je geld aan kunnen verdienen.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  woensdag 20 februari 2013 @ 16:54:11 #178
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_123123351
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 16:47 schreef Mgolovic het volgende:
Ik zou er mee op de kermis gaan staan. Zo'n freaks, daar moet je geld aan kunnen verdienen.
Daar hebben we SBS6 toch al voor?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_123126469
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:27 schreef destrovel het volgende:

[..]

Ik kan begrijpen dat je TS niet aardig vindt, maar moet je d'r nou echt verassen? :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh kut, de meest elementaire spellingsfout die ik kan maken... :')
pi_123141801
ik zie hier al meerdere keren schuldhulpverlening voorbij komen..
en das nou net het rare... die hebben ze niet

zodra t geld binnen is worden alle rekeningen betaald en dan houden ze 400 over....waarvan dus niks naar schulden hoeft. kind zit op school 25km verderop, benzinekosten daar naartoe worden vergoed....

[ Bericht 1% gewijzigd door Foxy00 op 20-02-2013 23:14:28 (rijkosten is een raar woord ='D) ]
pi_123149301
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 23:11 schreef Foxy00 het volgende:
ik zie hier al meerdere keren schuldhulpverlening voorbij komen..
en das nou net het rare... die hebben ze niet
Ze hebben jou toch?
quote:
zodra t geld binnen is worden alle rekeningen betaald en dan houden ze 400 over....waarvan dus niks naar schulden hoeft. kind zit op school 25km verderop, benzinekosten daar naartoe worden vergoed....
En wat is het probleem dan?
pi_123149582
edit: dit kan ook normaal

[ Bericht 80% gewijzigd door Five_Horizons op 21-02-2013 07:40:26 ]
pi_123154405
Ben dit topic al een tijdje aan het volgen, dus tijd voor een reactie.

De broer van mijn vriend heeft hetzelfde probleem: nooit geld, wél schulden (in tegenstelling tot TS haar vrienden) en zit zelfs bij de voedselbank.
Als wij hem op gaan zoeken (hij woont aan de andere kant van het land dus dat gebeurt niet zo vaak) nemen we hem mee naar de Lidl en de Albert Heijn en kopen we een paar flinke tassen vol boodschappen voor hem. Vooral nuttige dingen zoals pakken rijst en pasta, maar ook een paar luxe dingen die hij juist nooit heeft.
De laatste keer dat we dit hebben gedaan zei hij 'mijn koelkast is nog nooit zo vol geweest'. Heel wrang natuurlijk. Maar dat is waarvoor je het doet, waardering. Die krijg jij inderdaad niet van je 'vrienden', maar áls je ooit iemand (anders) in zo'n situatie wilt helpen, doe het dan zoals zoveel mensen hier al gezegd hebben op deze manier. Jíj weet zeker dat het geld nuttig besteed wordt en je vrienden én hun kind hebben er tenminste echt iets aan.
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
pi_123155096
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 04:46 schreef Ridocar het volgende:
Ze hebben jou toch?
ze hebben mij toch?? Ik heb ook geen schulden
  donderdag 21 februari 2013 @ 11:52:05 #185
346939 Janneke141
pi_123155138
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:51 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

ze hebben mij toch?? Ik heb ook geen schulden
Jij fungeert als schuld-hulpverlening.

Je denkt dat je ze helpt, maar eigenlijk doe je het tegendeel.
pi_123155193
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Jij fungeert als schuld-hulpverlening.

Je denkt dat je ze helpt, maar eigenlijk doe je het tegendeel.
Ik ga me daarniet druk om blijvenmaken.. Het is bij hen elke maand het zelfde... Ze zoeken maar hulp bij imw ofzo (maatsch werk)
  donderdag 21 februari 2013 @ 11:54:00 #187
346939 Janneke141
pi_123155219
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:53 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

Ik ga me daarniet druk om blijvenmaken.. Het is bij hen elke maand het zelfde... Ze zoeken maar hulp bij imw ofzo (maatsch werk)
Verstandig. Hoop dat je woord houdt.
pi_123155920
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:42 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

Nog niet al had ik het kind maandelijks met die 25 moeten sponsoren, dat interesseert me niks... maar ga niet zo reageren.... kan er niet wat meer vanaf.. Me rug op, breng dat kind maar hier en lijden jullie maar eens honger. Misschien dat je dan met geld om leert gaan.
Kan het arme wicht ook eens gewoon elke dag in bad als ie in t zand gespeeld heeft...
Waarom is dat kind jouw probleem? Stop met geld geven en bel desnoods jeugdzorg. Als het daadwerkelijk zo slecht gaat dan plaatsen ze dat kind wel uit huis.
pi_123156290
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:36 schreef Kimzz het volgende:
Ben dit topic al een tijdje aan het volgen, dus tijd voor een reactie.

De broer van mijn vriend heeft hetzelfde probleem: nooit geld, wél schulden (in tegenstelling tot TS haar vrienden) en zit zelfs bij de voedselbank.
Als wij hem op gaan zoeken (hij woont aan de andere kant van het land dus dat gebeurt niet zo vaak) nemen we hem mee naar de Lidl en de Albert Heijn en kopen we een paar flinke tassen vol boodschappen voor hem. Vooral nuttige dingen zoals pakken rijst en pasta, maar ook een paar luxe dingen die hij juist nooit heeft.
De laatste keer dat we dit hebben gedaan zei hij 'mijn koelkast is nog nooit zo vol geweest'. Heel wrang natuurlijk. Maar dat is waarvoor je het doet, waardering. Die krijg jij inderdaad niet van je 'vrienden', maar áls je ooit iemand (anders) in zo'n situatie wilt helpen, doe het dan zoals zoveel mensen hier al gezegd hebben op deze manier. Jíj weet zeker dat het geld nuttig besteed wordt en je vrienden én hun kind hebben er tenminste echt iets aan.
Hier sta ik wel achter.
pi_123158752
quote:
14s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:20 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Hier sta ik wel achter.
ik niet. De enige reden dat ik iemand geld zou geven is om daarna op internet rond te bazuinen wat voor goede weldoener ik ben en wat voor domme pauper diegene is die ik help. Eigenlijk verdient die persoon het niet maar ik ben toch zo een fijn persoon, diegene heeft maar weer mazzel met mensen zoals mij. Zo help je mensen echt!
pi_123173114
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:53 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

Dat is iig een stap in de goede richting. Hoe graag je ze wilt helpen, hier kan alleen goede professionele hulp een oplossing bieden. Niet dat ze moeten wachten tot schuldhulpverlening het over gaat nemen, er zijn ook budgetbeheerders die zo'n gezin kunnen helpen voordat het te laat is.
pi_123233928
TS, volgende keer gewoon geen geld storten maar wat boodschappen doen bij de Albert o.i.d., laten berzorgen en klaar is Kees. Geen vragen over de som geld, geen commentaar over gierigheid e.d. meer, en je hebt wat je wilde; dat het geld goed werd besteed.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 10:18:49 #193
78918 SeLang
Black swans matter
pi_123233984
quote:

Zij roken overigens ook,
Mensen die roken hebben per definitie geen gebrek aan geld.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 23 februari 2013 @ 10:32:25 #194
277627 Seven.
We are Borg.
pi_123234134
Ik vind TS een gestoord kutwijf, maar dat zal wel aan mij liggen. Je zult maar bevriend zijn met iemand die je zo door de mangel haalt op internet na het lenen van 25 euro.

TS is nogal verliefd op zichzelf, ik kan me amper voorstellen dat zo'n arrogant wijf zich in zou laten met mensen zoals omschreven in dit topic.
Resistance is futile.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:37:15 #195
325019 jennie-pen
het is wat het is.....
pi_123243916
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:34 schreef Foxy00 het volgende:
Heb ik dan in dat geval meer respect voor als wanneer je je kind er frikandellen van te eten geeft :*
M

Weet je wel wat davitamon kost!
Dat is duurder dan groente en fruit 😉
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:45:25 #196
325019 jennie-pen
het is wat het is.....
pi_123244245
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Verstandig. Hoop dat je woord houdt.
Ik had zo een schoonzus en zwager ( familie- want voor vrienden ben je toch niet echt zo gek)

Maar zolang jij steeds het stukje maand geeft wat ze zelf al opgemaakt hebben omdat ze niet snappen dat je van betaaldata naar betaaldata leeft gaan hun dat niet leren hoor,, ik hoop hem al zeggen: ach koop die schoenen vast. Ze geeft toch wel wat want hun hebben zoveel...
pi_123244268
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 10:32 schreef Seven. het volgende:
Ik vind TS een gestoord kutwijf, maar dat zal wel aan mij liggen. Je zult maar bevriend zijn met iemand die je zo door de mangel haalt op internet na het lenen van 25 euro.

TS is nogal verliefd op zichzelf, ik kan me amper voorstellen dat zo'n arrogant wijf zich in zou laten met mensen zoals omschreven in dit topic.
Voor 25 keiharde euros kan je je allerlei rechten toeeigenen natuurlijk :7

TS, niets meer lenen/geven en je er verder niet meer mee bemoeien. Het zijn jouw zaken niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_123403573
quote:

[ knip ]

:D _O-

Maar terugkomend op je verhaal:

Er is gewoon misbruik gemaakt van je goedheid en hopelijk leer je ervan en ben je wat kritischer in het vervolg,

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2013 11:33:55 ]
pi_123562978
quote:
10s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:33 schreef Iwanius het volgende:

[..]

:D _O-

Maar terugkomend op je verhaal:

Er is gewoon misbruik gemaakt van je goedheid en hopelijk leer je ervan en ben je wat kritischer in het vervolg,
Ik denk dat ze van die 25 eur naar het asiel gegaan zijn, want ik hoorde dat ze sinds kort na zichzelf, 1 kind en 3 honden ook 3 katten te eten moeten geven...
Ik heb bij deze de band volledig verbroken, hoe DOM kun je zijn!
  zondag 3 maart 2013 @ 05:08:35 #200
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_123563475
TS goed dat je het voor dat kind deed. Mag gezegd worden :)
graag op anoniem
pi_123563539
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 03:52 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze van die 25 eur naar het asiel gegaan zijn, want ik hoorde dat ze sinds kort na zichzelf, 1 kind en 3 honden ook 3 katten te eten moeten geven...
Je zou ze ook kunnen helpen met het zoeken naar de juiste hulpverlening. Leg ze gewoon uit dat jij niet kan blijven schenken en dat er instanties zijn die gezinnen zoals zij uit de brand kunnen helpen.

Misschien heb je deze al eens gelezen:
quote:
Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
pi_123568632
quote:

[..]

nu geloof ik er echt geen zak meer van, je haalt voor 25 euro echt geen 3 katten uit 't asiel.
  † In Memoriam † zondag 3 maart 2013 @ 13:05:42 #203
43556 miss_dynastie
pi_123568737
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 13:03 schreef silliegirl het volgende:

[..]

nu geloof ik er echt geen zak meer van, je haalt voor 25 euro echt geen 3 katten uit 't asiel.
Dat dénkt TS he, weet zij veel dat je bij het asiel rond de 100 euro per kat betaalt. Maar een paar boerderijkatten heb je wel voor dat geld of zelfs gratis...
  zondag 3 maart 2013 @ 14:03:46 #204
244933 trovey
Nachtoele
pi_123571072
quote:

[..]

Wat moeten ze dan in het asiel met 25 euro? Mijn laatste kat uit het asiel was al 75 gulden in 1998 dus een huisdier erbij halen zit er in ieder geval niet in. :')
Optimist tot in de kist
pi_123571886
Silliegirl, dat is toch maar bij wijze van spreken, wat interesseert het mij hoe ze die katten betaald hebben! Vast met hun boodschappengeld want de 24ste februari was het payday.
Desalniettemin vind ik het behoorlijk dom er nog eens 3 hongerige mondjes bij te halen.
pi_123571971
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 05:34 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je zou ze ook kunnen helpen met het zoeken naar de juiste hulpverlening. Leg ze gewoon uit dat jij niet kan blijven schenken en dat er instanties zijn die gezinnen zoals zij uit de brand kunnen helpen.

Misschien heb je deze al eens gelezen:

[..]

Dat heb ik al gedaan, maar ze doen er niets mee... Nou dan houd het bij mij ook op... Ik ben geen pinautomaat.
pi_123572176
Dus ze hebben vier honderd om een maand rond te komen maar dan schaffen ze wel schoenen aan van 190 en drie katten volgens jou en dat allemaal zonder schulden te maken.. Misschien heb jij een verkeerd beeld van hun portemonnee en moet je eens ophouden je er mee te bemoeien
pi_123575843
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 14:26 schreef opgebaarde het volgende:
Dus ze hebben vier honderd om een maand rond te komen maar dan schaffen ze wel schoenen aan van 190 en drie katten volgens jou en dat allemaal zonder schulden te maken.. Misschien heb jij een verkeerd beeld van hun portemonnee en moet je eens ophouden je er mee te bemoeien
Dit.

Snap sowieso niet waarom je bevriend bent met hun.
pi_123580924
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 14:26 schreef opgebaarde het volgende:
dit is wat zij hebben laten zien dmv berekeningen
pi_123580964
Huisdieren op afbetaling :') :') :')
  zondag 3 maart 2013 @ 17:53:30 #211
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_123580979
Bij deze TS gaat mijn bullshitalarm altijd af.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_123591405
quote:
7s.gif Op zondag 3 maart 2013 17:53 schreef Copycat het volgende:
Bij deze TS gaat mijn bullshitalarm altijd af.
Das erg knap ben hier ook net een maand hihi
pi_123592932
hihi

wat moeten die mensen nou met 25 euro geef dan gewoon niks
pi_123624180
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 17:53 schreef steeez het volgende:
Huisdieren op afbetaling :') :') :')
Stond dat er echt? Ik las wel dat ze een tablet van 100 euro op afbetaling hadden gekocht
HAR!!! HAR!!11!!!1
pi_123624236
quote:
Zojuist heb ik door het overmaken van 25 euro vrienden van mij 'uit de brand geholpen'. Zij zitten nog 9 dagen tot payday, en hadden geen rooie cent en enkel 2 broden in huis.. Nou aangezien ik niet vind dat hun kind van 7 honger moet lijden heb ik maar over mijn hart gestroken... Het zijn verdomme 2 volwassenen van 30+ jaar, ik neem toch wel aan dat die een beetje behoorlijk met geld om kunnen gaan. Ze zitten beiden thuis, hij met WAO, zij met niks. Houden 400 over om van boodschappen te doen. Ik heb t maaaaandenlang voor 2 personen van 50 moeten doen, dus 400 moet prima gaan lijkt me! Maargoed. Het was op.. Kan altijd gebeuren, maar bij hen is het elke maand zo..

Voorstellen die ik gedaan heb:
* Zij werken --> Nee, kan niet, ze moet het kind naar school brengen. (School ligt 25 km verderop, kost dus benzinegeld... Kind kan om een mij onbekende reden niet met busje naar school wat normaal bij een SBO wel kan. )
* Tablet verkopen --> Het gaat om een simpele C-merk tablet van n euro of 100.. Maar goed, dat ding is praktisch nieuw en moet met gemak voor de helft van het geld de deur uit kunnen. Nee, dat kon dan ook weer niet, want ze wilden ook iets voor zichzelf hebben... Dat ze ook al een computer hadden maakte niets uit, en bovendien was de tablet op afbetaling gekocht (..zucht)
* Huisdieren... Ja, ik heb uiteraard niet gezegd dat die eruit moeten, ookal zijn die ook op afbetaling gekocht... Die zou ik zelf ook voor geen goud wegdoen, maar die kunnen best even op goedkoper voer. En bovendien hoef je niet met elk wissewasje een consult bij de Dierenarts te reserveren, kost ook geld... Als die van mij iets heeft bel ik altijd even vantevoren en dat kost niks.
* Schoonmaken bij mij?! --> Nou dat kon nu dus niet ivm 20km afstand en geen benzine geld... Naja, oke... Maar ik zou toch zeggen investeer in de toekomst 2 tientjes en vang er 120 voor terug? 3 uur per week, 10 eur per uur.. KA-CHING!

Dus ja, toch maar geld overgemaakt, vond het voor dat kind niet kunnen. Werd mij even verweten dat ik ondanks dat ik pas 22 ben, voor 2 volwassenen en 1 hond, om en na bij de 600 per maand boodschappen doe. En ja, dat mag achterlijk veel zijn.. Weet ik ook heus wel, maar ik kan het, en ik lijd er niets op. Als mijn wasmachine kapot is ben ik EN goed verzekerd, EN kan ik een nieuwe kopen. Ik heb niets te klagen, ik heb het notabene 11 maanden met datzelfde gezin (2 volw. 1 hond) voor 50,- per week gedaan, dus leer mij niet met geld omgaan!
Nouja zeg.. Ik ben zwaar op mijn teentjes getrapt.. Dat zeiden ze uiteraard nadat ik had overgemaakt anders hadden ze het al kunnen bekijken. Ik mag dan achterlijk veel geld uitgeven, maar ik kan tenminste met geld omgaan! Ik hou aan het einde van de maand nog ruim over.. En ja, wij hebben 2 inkomens.. Maar dat kan bij hun toch ook... 1 huishouden en het kind doen, en 1 werken + wao vd ander lijkt mij een oplossing?!
Maar ondertussen hoor ik elke maand weer hetzelfde, zodra dat geld van ze binnen is gaan ze als een malloot duur eten, kleding kopen, enzovoorts.

Is het dan zo gek dat ik met mijn 22 jaar een beetje schuin kijk naar mensen van 30+ die niet eens hun geld redelijk per maand kunnen verdelen? Ik zeg dan, ga OF werken, of eet geen biefstuk aan het begin van de maand maar gewoon normaal. Ook dan haal je t einde van de maand wel.... Ik moet ook wat doen voor mn geld en zo heb ik ook het volle recht daar ruim van te leven. Ik ben niet verantwoordelijk voor hun biefstukkenparade. zo ik heb mn zegje gedaan.. Ik ga mn nagels maar eens lakken.
Ik moest het ook twee keer lezen voor ik besefte wat er serieus stond.
Nogmaals.... WTF :') :') :')
pi_123627217
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 17:39 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:

[..]

Stond dat er echt? Ik las wel dat ze een tablet van 100 euro op afbetaling hadden gekocht
ja dat stond er echt ;)

een hond kopen voor 800 eur en dan ook nog eens een zonder stamboom, en met erfelijke ziektes aan heupen en maag... Zwaar triest, koop dan geen beest.. Dan ben je echt opgelicht
pi_123645393
Haha, geweldig dit :D
HAR!!! HAR!!11!!!1
  dinsdag 5 maart 2013 @ 08:06:19 #218
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_123649012
Katten-saté is best lekker.....
zo goed..?
pi_123649285
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:46 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

Nog niet al vreten ze dr voor 9 dagen chips aan.
Volgende keer brengen ze het kind maar hier en zoeken zij het maar uit
Dan kun je effectief iets doen. Anders is het geld in een bodemloze put gooien.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 09:09:55 #220
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_123649903
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:04 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

ja dat stond er echt ;)

een hond kopen voor 800 eur en dan ook nog eens een zonder stamboom, en met erfelijke ziektes aan heupen en maag... Zwaar triest, koop dan geen beest.. Dan ben je echt opgelicht
Is er nog nieuws Foxy?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_123651706
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 09:09 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Is er nog nieuws Foxy?
Net een soap :+
..non est vivere sed valere vita est ..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')