Liever een ouder die een doos frikandellen, fruit en groente koopt, dan een ouder die tankstation-boterhammen en supermarktsalades voor 5 euro per stuk in huis haalt omdat het zogenaamd gezond moetquote:Op woensdag 20 februari 2013 00:38 schreef nietzman het volgende:
Frikadellen zijn wel financieel verantwoord natuurlijk. Al dat gedoe met die dure salades de hele tijd...
hoe wil ze van hun budget ooit fruit kopen?quote:Op woensdag 20 februari 2013 00:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Liever een ouder die een doos frikandellen, fruit en groente koopt, dan een ouder die tankstation-boterhammen en supermarktsalades voor 5 euro per stuk in huis haalt omdat het zogenaamd gezond moet
Goed punt. Misschien kun je ze daar wat geld voor geven.quote:Op woensdag 20 februari 2013 01:06 schreef Foxy00 het volgende:
[..]
hoe wil ze van hun budget ooit fruit kopen?
Hahahaquote:Op donderdag 14 februari 2013 01:50 schreef Dimens het volgende:
[..]
Net als je denkt dat het paupergehalte niet hoger kan, blijkt het toch te kunnen.
Ja hoor eens even, ze heeft wel 25 euro gedoneerd aan haar vrienden he? Dat gaat je verdorie niet in je kouwe kleren zitten. Dat is nota bene bijna net zoveel als een maand verzekeringsgeld voor die honden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 01:27 schreef MPC60 het volgende:
Ik vind je voor een 22jarige een ontzettende jankerd, wat de neuk wil je nou met dit topic? Horen hoe goed jij wel niet bent?
Ja je zou toch 25 euro moeten missen op je 600 euro boodschappen per maand...quote:Op woensdag 20 februari 2013 01:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja hoor eens even, ze heeft wel 25 euro gedoneerd aan haar vrienden he? Dat gaat je verdorie niet in je kouwe kleren zitten. Dat is nota bene bijna net zoveel als een maand verzekeringsgeld voor die honden.
Hahhahahahha. Lachen man.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:44 schreef Foxy00 het volgende:
[..]
nou daar hadden ze kennelijk niet zoveel moeite mee, ze zijn even 1.5 dag stil geweest.. tot ik gisteravond mijn wasmahine te koop gezet heb, omdat ik een nieuwe heb gekocht... Die oude was 6kg ik heb nu 8... .
Kreeg ik ineens weer een berichtje of ik die wasmachien niet even gratis en voor niks aan hun wilde komen brengen hahahhaah
Ik vind jouw woord "ongeloofwaardelijk" pas ongeloofuitlokkendhedig.quote:Op woensdag 20 februari 2013 05:59 schreef feedmyfear het volgende:
Ik vind het hele verhaal steeds ongeloofwaardelijker worden, zal wel aan mij liggen ..
Dat is ook niet de methode om iemand te helpen. Als Schuldhulpverlening bij die familie aan de deur staan zeggen ze ook niet: 'hier heb je een zak met geld, succes ermee', terwijl zo'n gezin in een hulpverleningstraject meestal meer kost dan dat het gezin mee geholpen zou zijn. Maarja, dan leert niemand iets ervan.quote:Op woensdag 20 februari 2013 08:02 schreef Platina het volgende:
Veel mensen hier vinden het kennelijk niet erg om 25 euro in een bodemloze put te gooien. Mijn bankrekening is ook een bodemloze put, wie van jullie kan ik gaan lastigvallen?
Enig idee hoe duur die zijn?quote:Op woensdag 20 februari 2013 00:34 schreef Foxy00 het volgende:
Waar moet dat kind de vitaminen uit halen? Al van jongs af aan maar aan de davitamon multi's doen? :S
Dat klopt, waarom vinden de mensen hier het dan zo raar dat de TS verwacht dat ze er nuttige dingen van kopen?quote:Op woensdag 20 februari 2013 08:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat is ook niet de methode om iemand te helpen. Als Schuldhulpverlening bij die familie aan de deur staan zeggen ze ook niet: 'hier heb je een zak met geld, succes ermee', terwijl zo'n gezin in een hulpverleningstraject meestal meer kost dan dat het gezin mee geholpen zou zijn. Maarja, dan leert niemand iets ervan.
Ik kan begrijpen dat je TS niet aardig vindt, maar moet je d'r nou echt verassen?quote:Op woensdag 20 februari 2013 01:38 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hahhahahahha. Lachen man.
Zo triest dat men even denkt hulpverlener te spelen, en dan op een forum gaan klagen als (verassing!) hulpverlenertje het niet lukt helemaal verkeerd aanpakt...
--edit--
Ik lach mij kapot als het gezin nog steeds meeleest. Altijd leuk, zo'n backfiretopic.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar aangezien heel veel mensen hier graag geld storten in bodemloze putten; maak gerust geld over naar het SBF, StudentenBierFonds. We wachten nog op ANBI-certificering, maar we zijn er zeker van dat dit niet lang meer zal duren
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
Dat probeer ik al vanaf pagina 1 te vertellenquote:Op woensdag 20 februari 2013 15:48 schreef silliegirl het volgende:
Ik geloof eerlijk gezegd geen zak van dit hele topic niet...
Goed; Stel, TS heeft inderdaad aan een bevriend stel 25 euro gegeven. Dat kan ik snappen, je wilt immers helpen. Die vrienden hebben meer nodig en vragen om meer, niet netjes van hen, maar ook dat valt nog te snappen..
Vervolgens communiceert TS naar die vrienden dat ze een topic opent op FOK! en doet dat ook. Dat zou ik al niet doen, maargoed, ieder z'n ding..
Vervolgens heb ik meerdere malen langs zien komen hoe geweldig TS zichzelf het vindt doen (met weinig geld, met veel geld, qua hulp aan die vrienden), maar ook zien roepen hoe slecht die vrienden het doen, hoe dik ze zijn, etc..
Vraag 1: Waarom praat je zo over je "Vrienden?". Vraag 2: waarom zijn ze dan uberhaupt je vrienden? En vraag 3: Waarom geef je in GODSNAAM geld aan mensen van wie jij vindt dat ze alles fout doen? Voor hun kind, ok, dat snap ik nog, maar haal dan gewoon een tas met gezond eten en geef ze dat...
quote:Op donderdag 14 februari 2013 01:49 schreef Foxy00 het volgende:
[..]
Neee gek, 50 per week. Haha 50 per maand is niet te doen. Maar wij roken ook allebei, dat kostte ook 25 per week... En dus heb ik t al met al van 25 per week gedaan. Toch best knap al zeg ik t zelf!
Zij roken overigens ook, allebei sigaretten. Wel die van de aldi, maar tel toch maar eens 14 pakjes per week! Gaan ze toch lekker shag roken! hebben wij ook gemoeten
Daar hebben we SBS6 toch al voor?quote:Op woensdag 20 februari 2013 16:47 schreef Mgolovic het volgende:
Ik zou er mee op de kermis gaan staan. Zo'n freaks, daar moet je geld aan kunnen verdienen.
quote:Op woensdag 20 februari 2013 15:27 schreef destrovel het volgende:
[..]
Ik kan begrijpen dat je TS niet aardig vindt, maar moet je d'r nou echt verassen?
Oh kut, de meest elementaire spellingsfout die ik kan maken...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
Ze hebben jou toch?quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:11 schreef Foxy00 het volgende:
ik zie hier al meerdere keren schuldhulpverlening voorbij komen..
en das nou net het rare... die hebben ze niet
En wat is het probleem dan?quote:zodra t geld binnen is worden alle rekeningen betaald en dan houden ze 400 over....waarvan dus niks naar schulden hoeft. kind zit op school 25km verderop, benzinekosten daar naartoe worden vergoed....
ze hebben mij toch?? Ik heb ook geen schuldenquote:
Jij fungeert als schuld-hulpverlening.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:51 schreef Foxy00 het volgende:
[..]
ze hebben mij toch?? Ik heb ook geen schulden
Ik ga me daarniet druk om blijvenmaken.. Het is bij hen elke maand het zelfde... Ze zoeken maar hulp bij imw ofzo (maatsch werk)quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij fungeert als schuld-hulpverlening.
Je denkt dat je ze helpt, maar eigenlijk doe je het tegendeel.
Verstandig. Hoop dat je woord houdt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:53 schreef Foxy00 het volgende:
[..]
Ik ga me daarniet druk om blijvenmaken.. Het is bij hen elke maand het zelfde... Ze zoeken maar hulp bij imw ofzo (maatsch werk)
Waarom is dat kind jouw probleem? Stop met geld geven en bel desnoods jeugdzorg. Als het daadwerkelijk zo slecht gaat dan plaatsen ze dat kind wel uit huis.quote:Op donderdag 14 februari 2013 01:42 schreef Foxy00 het volgende:
[..]
Moet ik dat dunne kind dan maar met honger naar school laten gaan, terwijl 2 ouders van 130kg nog wel ff door kunnen teren op hun reserves?
Nog niet al had ik het kind maandelijks met die 25 moeten sponsoren, dat interesseert me niks... maar ga niet zo reageren.... kan er niet wat meer vanaf.. Me rug op, breng dat kind maar hier en lijden jullie maar eens honger. Misschien dat je dan met geld om leert gaan.
Kan het arme wicht ook eens gewoon elke dag in bad als ie in t zand gespeeld heeft...
Hier sta ik wel achter.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:36 schreef Kimzz het volgende:
Ben dit topic al een tijdje aan het volgen, dus tijd voor een reactie.
De broer van mijn vriend heeft hetzelfde probleem: nooit geld, wél schulden (in tegenstelling tot TS haar vrienden) en zit zelfs bij de voedselbank.
Als wij hem op gaan zoeken (hij woont aan de andere kant van het land dus dat gebeurt niet zo vaak) nemen we hem mee naar de Lidl en de Albert Heijn en kopen we een paar flinke tassen vol boodschappen voor hem. Vooral nuttige dingen zoals pakken rijst en pasta, maar ook een paar luxe dingen die hij juist nooit heeft.
De laatste keer dat we dit hebben gedaan zei hij 'mijn koelkast is nog nooit zo vol geweest'. Heel wrang natuurlijk. Maar dat is waarvoor je het doet, waardering. Die krijg jij inderdaad niet van je 'vrienden', maar áls je ooit iemand (anders) in zo'n situatie wilt helpen, doe het dan zoals zoveel mensen hier al gezegd hebben op deze manier. Jíj weet zeker dat het geld nuttig besteed wordt en je vrienden én hun kind hebben er tenminste echt iets aan.
ik niet. De enige reden dat ik iemand geld zou geven is om daarna op internet rond te bazuinen wat voor goede weldoener ik ben en wat voor domme pauper diegene is die ik help. Eigenlijk verdient die persoon het niet maar ik ben toch zo een fijn persoon, diegene heeft maar weer mazzel met mensen zoals mij. Zo help je mensen echt!quote:
Dat is iig een stap in de goede richting. Hoe graag je ze wilt helpen, hier kan alleen goede professionele hulp een oplossing bieden. Niet dat ze moeten wachten tot schuldhulpverlening het over gaat nemen, er zijn ook budgetbeheerders die zo'n gezin kunnen helpen voordat het te laat is.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:53 schreef Foxy00 het volgende:
[..]
Ik ga me daarniet druk om blijvenmaken.. Het is bij hen elke maand het zelfde... Ze zoeken maar hulp bij imw ofzo (maatsch werk)
Mensen die roken hebben per definitie geen gebrek aan geld.quote:
Mquote:Op woensdag 20 februari 2013 00:34 schreef Foxy00 het volgende:
Heb ik dan in dat geval meer respect voor als wanneer je je kind er frikandellen van te eten geeft
Waar moet dat kind de vitaminen uit halen? Al van jongs af aan maar aan de davitamon multi's doen? :S
Ik had zo een schoonzus en zwager ( familie- want voor vrienden ben je toch niet echt zo gek)quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Verstandig. Hoop dat je woord houdt.
Voor 25 keiharde euros kan je je allerlei rechten toeeigenen natuurlijkquote:Op zaterdag 23 februari 2013 10:32 schreef Seven. het volgende:
Ik vind TS een gestoord kutwijf, maar dat zal wel aan mij liggen. Je zult maar bevriend zijn met iemand die je zo door de mangel haalt op internet na het lenen van 25 euro.
TS is nogal verliefd op zichzelf, ik kan me amper voorstellen dat zo'n arrogant wijf zich in zou laten met mensen zoals omschreven in dit topic.
quote:Op donderdag 14 februari 2013 01:31 schreef Foxy00 het volgende:
Ben ik nou opgelicht of niet?
[ knip ]
Met L'oreal wel te verstaan.
Ik denk dat ze van die 25 eur naar het asiel gegaan zijn, want ik hoorde dat ze sinds kort na zichzelf, 1 kind en 3 honden ook 3 katten te eten moeten geven...quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:33 schreef Iwanius het volgende:
[..]![]()
![]()
Maar terugkomend op je verhaal:
Er is gewoon misbruik gemaakt van je goedheid en hopelijk leer je ervan en ben je wat kritischer in het vervolg,
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |