Ik en mijn vrouw eten voor gemiddeld ook zo'n 600,= per maand. Maar dat is ook een paar keer take-away van een restaurant (zo'n 35,= per keer) Op zich geen schokkende cijfers, zeker niet met een kind of 2 (luiers en shit).quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:51 schreef Maharbal het volgende:
Overigens zag ik ergens ¤ 600 per maand aan eten voorbij komen. Why
van andere horen hoe goed ze is. Mensen die met veel uitroeptekens typen zijn sowieso niet serieus te nemen. Ts klaagt vrienden dit en dat maar zelf doet ze het zo goed en kan ze alles.quote:
Ik snap dat het mogelijk is, ik vroeg me alleen af waarom.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:54 schreef CorwinofAmber het volgende:
[..]
Ik en mijn vrouw eten voor gemiddeld ook zo'n 600,= per maand. Maar dat is ook een paar keer take-away van een restaurant (zo'n 35,= per keer) Op zich geen schokkende cijfers, zeker niet met een kind of 2 (luiers en shit).
Da's maar 20 euro per dag, kan je net een daghap voor halen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:51 schreef Maharbal het volgende:
Dank voor deze rekenkundige toelichting.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:13 schreef Stranger het volgende:
[..]
Da's maar 20 euro per dag, kan je net een daghap voor halen.
Je eet luiers?quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:54 schreef CorwinofAmber het volgende:
[..]
Ik en mijn vrouw eten voor gemiddeld ook zo'n 600,= per maand. Maar dat is ook een paar keer take-away van een restaurant (zo'n 35,= per keer) Op zich geen schokkende cijfers, zeker niet met een kind of 2 (luiers en shit).
Nou ja, boodschappen dan, is niet altijd 100% etenswaar, uiteraard. Pleepapier, tissues, deo etc.etc. moet je er ook bij rekenen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:26 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Je eet luiers?
Verder is 600 euro per maand alleen voor eten en drinken met zijn tweeën wel redelijk veel. Ik kom in een slechte maand tot de 200 in mijn eentje. En dan heb ik ook wel eens afhaal.
Dit dus, met dit soort vrienden zou ik heel snel klaar zijn. Verder lijkt me dit meer een klaagbaaktopic.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:59 schreef Scorpie het volgende:
Dit zijn geen vrienden dit zijn parasieten. Deze dien je te verwijderen uit je kennissenkring.
Korter dan dit kun je de verzorgingsstaat eigenlijk niet samenvatten.quote:Op donderdag 14 februari 2013 01:37 schreef Dimens het volgende:
En juist door ze te helpen hoeven ze nu nog steeds niets te doen en teren ze op jouw geld.
Bij dit soort mensen gaat dat geld dan ook weer op aan iets belachelijks..quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:04 schreef VacaLoca het volgende:
Als ze stoppen met roken hebben ze genoeg geld.
Van ruilen komt huilen zeggen ze, van vrienden geld lenen vaak ook... vooral als het eigenlijk niet echte vrienden zijn.
(Al is dit topic 50% klacht over hun en 50% pochen met hoe breed je zit op je 22e)
indd beetje met zijn tweeën uit eten kost al gauw 75-100 euro... dus 600 euro per maand is zeker wel redelijkquote:Op donderdag 14 februari 2013 09:54 schreef CorwinofAmber het volgende:
[..]
Dan blijft 600 euro nog heel veel voor twee personen of je moet met goud opgedampt pleepapier gebruiken.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:57 schreef CorwinofAmber het volgende:
[..]
Nou ja, boodschappen dan, is niet altijd 100% etenswaar, uiteraard. Pleepapier, tissues, deo etc.etc. moet je er ook bij rekenen.
wat eet jij?quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:58 schreef summer2bird het volgende:
Ik kom rond met 40 per maand, en er zijn zat die met minder kunnen.
Gewoon niets meer geven TS.
Dat lijkt me sterk. Sterker nog, ik geloof je niet.quote:
Heeft mn moeder ook al meerdere keren gehad. Ze werkt in de horeca bij een woonzorgcentrum, dus daar komen ook werknemers van het bedrijf hun lunch halen. Vrouwke bestelt dus een broodje gezond en mn moeder vraagt: met alles erop? (wat dus inhoud: ham, kaas, komkommer, tomaat). antwoord: ja. Brengt ze het broodje, wordt ze verrot gescholden omdat ze er ham op durft te doen. "Ik ben islamitisch dat zie je toch wel!!"quote:Op donderdag 14 februari 2013 02:48 schreef Dimens het volgende:
Ik zet dus het bordje met de gerechten om in de kaasfondue te dopen op tafel zegt de man; 'Ey vriend, wij mogen geen vlees wat niet halal is geslacht. Wij zijn Islamitisch, zie je dat niet of zo?'
quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:51 schreef Maharbal het volgende:
Bij hen ook. Daarom betaal jij hun etenquote:Op donderdag 14 februari 2013 01:41 schreef Foxy00 het volgende:
Eten gaat bij mij toch voor zorgverzekering, ga geen honger lijden!
Ik moet toch ook zelf werken voor mijn geld.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:46 schreef RamboDirk het volgende:
wat een gieraard die ts, honderden euro's uitgeven aan eten maar niet meer dan 25 euro kwijt kunnen zijn voor vrienden in nood. Van je vrienden moet je het hebben zeg
quote:
Oh haha, per week moest dat zijnquote:Op donderdag 14 februari 2013 13:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Sterker nog, ik geloof je niet.
-edit-
Zelfs als je tandpasta/wasmiddel/keukenrol etc etc niet meerekent, is het te weinig om van te leven. 10 euro per week aan eten betekent: alleen maar water drinken/alleen maar cheapass macaroni eten. 7 dagen per week. 365 dagen per jaar.
Vond het al vreemdquote:Op donderdag 14 februari 2013 15:16 schreef summer2bird het volgende:
[..]
[..]
Oh haha, per week moest dat zijn
Ja. Wij hebben een redelijk ruime keuze voor bij de fondue. Chorizo en kaas is trouwens een erg goede combinatie.quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dimens, vlees in een kaasfondue?
misschien een tip voor je werk: Het is bord, niet boordquote:Op donderdag 14 februari 2013 02:48 schreef Dimens het volgende:
Maar om ook even een leuk verhaal te posten over mensen die vragen of er nog wat vanaf kan.
Laatst kwam er een Islamitisch gezin van 5 bij mij in het restaurant dineren. Ik drankjes opnemen en de vader bestelde bier. Geen probleem en ik geef ze een menukaart.
Ik de drankjes inschenken en brengen en ja, ze waren klaar met hun keuze. Ze wilde de zondag special; met 2 ouders en 2 kinderen fonduen voor de prijs van 2. Fonduen houdt in zoveel eten als je kan. Dus ik vraag wat het 3e kind dan wil eten. 'Nee die eet niet mee van de fondue. Die eet alleen wat frietjes.'
Ik dus melden dat het 3e kind echt niet mag mee eten want dan wordt er gewoon nog een extra fondue meegerekend en de friet moet apart betaalt worden.
Ze vonden het vreemd dat er voor de friet apart moest betaalt worden. Het zat immers bij de fondue.
Ik uitleggen maar ze begrepen niet dat je per persoon moet betalen voor onbeperkt eten. 'De friet komt apart op de rekening.' zei ik en ben toen alles maar gaan klaarzetten.
Ik zet dus het bordje met de gerechten om in de kaasfondue te dopen op tafel zegt de man; 'Ey vriend, wij mogen geen vlees wat niet halal is geslacht. Wij zijn Islamitisch, zie je dat niet of zo?'
Verdomme zeg. Wel alcohol drinken wat niet mag als islamiet maar geen vlees eten wat niet halal is geslacht?Hoe moet ik dan weten dat je halal geslacht vlees wil?
'U mag het vlees laten liggen. Bij het volgende boord zal ik ervoor zorgen dat er alleen groenten op ligt. Wij hebben namelijk geen halal vlees.' (Hebben we wel, ga ik niet pakken.)
-'Nee vriend. Het bord en de rest van de groente is nu besmet. Ik wil een nieuw boord met groenten die niet in aanraking zijn gekomen met jullie vlees.'
Ik dus dat boord teruggenomen en het vlees door de kok eraf laten halen en daar ander groente op laten leggen. Ze hebben het vlees nu niet gegeten, maar nu is het vlees ala-direct de vuilnisbak in gegaan. Verspilling dus wat eigenlijk nog erger is.
Uiteindelijk zijn ze dus aan het eten. Ik had het al helemaal gehad met die mensen maar je raad vast al wat er gebeurde. Ze zaten met z'n alle van de fondue te eten. Mooi dacht ik, en ik heb direct een extra fondue aangeslagen op de rekening.
Uiteindelijk zijn ze dus klaar met eten en vragen om de rekening. Ik leg dus de rekening neer en begin alvast met het opruimen van de tafel. ik voelde de bui al hangen en ik keek al uit naar de discussie.
'Zeg vriend, waarom staat er 3x fondue op de rekening? We hadden toch afgesproken dat er alleen extra friet op zou staan?'
-'Maar meneer, ik zag alle 3 uw kinderen van de fondue eten. Dus ik heb ook voor het extra kind de fondue aan moeten slaan.'
'Maar vriend, ze heeft niet ervan gegeten.'
-'Leg dan maar eens uit wat de gesmolten kaas op haar bord doet.'
Toen was het even stil en zei daarna dat hij mijn supervisor wilde spreken. Na een gesprek tussen die twee kwam er dus uit dat ze wel voor de extra fondue moesten betalen maar niet voor de patat.
Geregeld zou je dan denken. Maar nee, toen ik de nieuwe rekening op tafel had gelegd stelde de man de vraag; 'Kan je niet nog een beetje korting geven? Mijn kinderen vonden het namelijk niet zo lekker.'
Toen kon je me echt van de grond opvegen.
Gelukkig heb ik toch nog ¤15,- fooi in totaal gekregen die avond. Dat maakte het dan wel weer goed.
jij woont toch nog bij je ouders?quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:58 schreef summer2bird het volgende:
Ik kom rond met 40 per maand, en er zijn zat die met minder kunnen.
Gewoon niets meer geven TS.
Omdat het kan? Mijn vriendin en ik komen ook rond dat bedrag. De ander steekt het in een auto, vrouwen, drank of vakantie en ik vreet het opquote:Op donderdag 14 februari 2013 10:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik snap dat het mogelijk is, ik vroeg me alleen af waarom.
Nope.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jij woont toch nog bij je ouders?
Ja, echt he...de zelfingenomenheid...quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:04 schreef fotostarter het volgende:
[..]
van andere horen hoe goed ze is. Mensen die met veel uitroeptekens typen zijn sowieso niet serieus te nemen. Ts klaagt vrienden dit en dat maar zelf doet ze het zo goed en kan ze alles.![]()
Nee hoor ik heb gewoon een harde werker met goede baanquote:Op donderdag 14 februari 2013 21:53 schreef Adames het volgende:
ja maar jij hebt dan ook een vriend die 8 masters in 2 jaar tijd heeft gedaan en achterlijk rijk is geworden door zijn genialiteit
Dat vind ik voor alleenstaand dan weer wel veel.. Heb je huisdieren?quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:46 schreef Spatzmann het volgende:
Geen biefstuk?! Wat ben jij streng. Ik heb een speciaal potje van 200 euro voor biefstuk en andere lekkere dingen per maand. Gelukkig ken ik je niet!
[edit]
Ik ben alleenstaand, verbruik ongeveer 450 - 550 euro aan boodschappen per maand.
Dan wil ik wel eens van jou culinaire hoogstandjes proeven hihi.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:46 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Nee, geen huisdieren. Maar ik kook en eet gewoon luxeVers, veel biologisch vlees en erg gevarieerd. En goedkope wijn doe ik ook niet aan
Als een wijn niet lekker genoeg is om te drinken dan moet je er ook niet mee koken. En ik kook vrij veel met wijn, sherry, etc
Ik maak ook wel eens een foutje. Gelukkig is het niet een enorm grote fout.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
misschien een tip voor je werk: Het is bord, niet boord.
aah dat maakt het wat makkelijker, dat zou mij nog wel lukken denk ikquote:
Klopt maar je staat nogal voor schut als je er dagelijks mee werkt en het dan fout schrijftquote:Op donderdag 14 februari 2013 23:22 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik maak ook wel eens een foutje. Gelukkig is het niet een enorm grote fout.
In principe niet dagelijks en ik schrijf het op mijn werk ook nooit fout. Maar ik zal het wel onthouden voor de volgende keer. Het probleem is namelijk dat boord ook een woord is.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 00:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Klopt maar je staat nogal voor schut als je er dagelijks mee werkt en het dan fout schrijft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |