Was perongeluk :Squote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:02 schreef Beach het volgende:
niks veranderd altijd jij die de lapo pakt
Maar hij zegt wel vaker rare dingen dus ik nam het niet serieusquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:00 schreef promisionxexposed het volgende:
[..]
Hij had het alleen een keer of 5 gezegd maar knap dat je het dan niet doorhad
De tuinen van eden is multireligieusquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:10 schreef Ga.aguyim het volgende:
Gan Eden, dat is joods hamerhaaitje
Ht begon allemaal met de tora en later hebben christenen het gejatquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:18 schreef hamerhaaitje het volgende:
[..]
De tuinen van eden is multireligieus
/carequote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:19 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Ht begon allemaal met de tora en later hebben christenen het gejat
Ja maar daar zijn maagden enzoquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:19 schreef Ga.aguyim het volgende:
en daarna kwam de islam weer, maar weet niet of het daar ook in staat
Ik weet wel het een en ander uit de bijbel, niet veel maar wel wat, en eerlijk gezegd boeit het mij niet heel veel, heb zo mijn meningen over religies maar die hou ik voor mequote:
spannooooooooondquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:20 schreef Taexon het volgende:
OP voor mijn topic klaar
Nu wachten tot prom thuis is
je beloofde me vanmiddagquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:20 schreef Taexon het volgende:
OP voor mijn topic klaar
Nu wachten tot prom thuis is
Mis.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:19 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Ht begon allemaal met de tora en later hebben christenen het gejat
Ach hij is niet de enige die geloofsboeken verkeerd interpreteertquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:31 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
Daarbij moet ik wel zeggen dat Jezus de leer van de Tora totaal verkeerd interpreteerde, tenminste, hij interpreteerde het anders dan de meesten zouden doen.
Is toch niet haram om bussen op te blazen?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ach hij is niet de enige die geloofsboeken verkeerd interpreteert
Jehovah'squote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ach hij is niet de enige die geloofsboeken verkeerd interpreteert
Het is 'geenszins', verder heb je gelijk. In het Jodendom voorspelde men de Messias. Christenen geloven dat Christus die Messias is. Maar aan de basis is niets veranderd. Christus heeft wel enige dingen anders geinterpreteerd (oa in de bergrede). Aanpassingen op, maar vooral toespitsingenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:29 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
Christenen hebben de Tora geenzins 'gejat', ze zagen in Jezus echter de messias, en dus is het eigenlijk meer een stroming in het Jodendom.
Allah Akbarquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:32 schreef hamerhaaitje het volgende:
[..]
Is toch niet haram om bussen op te blazen?
Welke goden doen dat?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:36 schreef hamerhaaitje het volgende:
Maar waarom stoken goden hun volgelingen op om andere volken uit te moorden dan?
Nou, Mohammed gaat er ook op door he, hij erkent ook de Joodse leer deels, evenals de Christelijke, hij heeft ze daarna weer 'toegespitst', zoals jij dat noemt.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:35 schreef timmmmm het volgende:
Moslims hebben de Tora wel gejat overigens. Ze accepteren de joodse/christelijke problemen, maar Mohammed wist het beter dus eigenlijk zeggen ze: 'God had het de eerste twee keer fout'.
Citeer eens.quote:
Christenen hebben niks gejat, ze bevestigen enkel wat de tora zegt. Als ik zeg, die relativiteitstheorie, zo zit de wereld in elkaar, jat ik hem toch ook niet?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:36 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Naar mijn weten werd eden het eerst genoemd in de tora
Hun profeten, duh verspreiden van geloof en macht. Daarbij is het in veel geloven ook een daad van 'naastenliefde', zonder het ware geloof gaan ze toch naar de hel.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:36 schreef hamerhaaitje het volgende:
Maar waarom stoken goden hun volgelingen op om andere volken uit te moorden dan?
profeten zijn er alleen in de Islam, hij heeft het over het Christendom :pquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:40 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Hun profeten, duh verspreiden van geloof en macht. Daarbij is het in veel geloven ook een daad van 'naastenliefde', zonder het ware geloof gaan ze toch naar de hel.
Profeten zijn enkel boodschappers, voor het verspreiden van het geloof zijn toch andere mensen? Z'n leerlingen en Jehova's getuigen enzoquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:40 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Hun profeten, duh verspreiden van geloof en macht. Daarbij is het in veel geloven ook een daad van 'naastenliefde', zonder het ware geloof gaan ze toch naar de hel.
"De Israëlieten trekken de stad binnen en doden alle mannen, vrouwen, kinderen en bejaarden en ook al het vee (6:21)."quote:
Jezus was net zo goed een profeet, en ik heb het over het jodendomquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
profeten zijn er alleen in de Islam, hij heeft het over het Christendom :p
Jezus is een profeet, Jodendom heeft ook vele profeten.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
profeten zijn er alleen in de Islam, hij heeft het over het Christendom :p
gejat moet je niet al te letterlijk nemenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Christenen hebben niks gejat, ze bevestigen enkel wat de tora zegt. Als ik zeg, die relativiteitstheorie, zo zit de wereld in elkaar, jat ik hem toch ook niet?
plundeeeerreeeeeen!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:42 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
gejat moet je niet al te letterlijk nemen
Nee, de Islam gaat toch echt wat verder. Christus veranderde wat dingen (van oog om oog naar de andere wang toekeren vb), maar in de Islam is niet veel meer van het Jodendom over. Het Christendom heeft het hele oude testament gemeen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:39 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Nou, Mohammed gaat er ook op door he, hij erkent ook de Joodse leer deels, evenals de Christelijke, hij heeft ze daarna weer 'toegespitst', zoals jij dat noemt.
Teler is soms leuk.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:43 schreef supersof het volgende:
I knew you were trouble when you walked in blablablabla
waarom werd ik wakker met taylor op de radio
Jaquote:
Jezus verandert het hele systeem van zondigen, wat nou minder veranderenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee, de Islam gaat toch echt wat verder. Christus veranderde wat dingen (van oog om oog naar de andere wang toekeren vb), maar in de Islam is niet veel meer van het Jodendom over. Het Christendom heeft het hele oude testament gemeen.
Ze stellen ook letterlijk dat de Koran het woord van God is. Letterlijk. Zodat het niet fout kan gaan zoals de eerste keer oid. En ik maar denken dat Allah geen fouten maken kan
Ow dit geloof ik niet zomaar, zo van wiki. Als het er echt staat in de tora dan geef ik jegelijk toequote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:41 schreef hamerhaaitje het volgende:
[..]
"De Israëlieten trekken de stad binnen en doden alle mannen, vrouwen, kinderen en bejaarden en ook al het vee (6:21)."
Is dat ding online te lezen?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:45 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Ow dit geloof ik niet zomaar, zo van wiki. Als het er echt staat in de tora dan geef ik jegelijk toe
dat dingquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:45 schreef hamerhaaitje het volgende:
[..]
Is dat ding online te lezen?
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
JaWant je zou het eens over een onderwerp hebben met iets meer inhoud. dat is wel eng
Als Belgie Nederland bezet zal ik ook strijd voeren, en mijn kinderen dat ook leren. Wat nu? Als de joden hadden gekund hadden ze ook strijd geleverd tegen hitler.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:43 schreef hamerhaaitje het volgende:
Omdat Amalek de hand heeft durven opheffen tegen de troon van de HEER, zal de HEER strijd voeren tegen Amalek, in alle komende generaties
Met vriendelijke groeten Mozes
baasquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:47 schreef Fok-it het volgende:
Mijn broertje heeft de Bijbel, Koran en Thora alle-3 in zijn kamer liggen
nee, je zal geen compleet accurate vertaling vinden van de hele tora in een andere taal, dan moet je toch echt hebreuuws lerenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:46 schreef hamerhaaitje het volgende:
In het Nederlands. Hebreeuws is niet mijn sterkste taal![]()
Engels is ook prima trouwens
She closed her*quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:41 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
everytime I close my eyes tutututut
ja vroegahquote:
This could bequote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:48 schreef msacras het volgende:
[..]
She closed her*
Tadadadadaaa dadada
Tadadadadaaa dadada
Jij kan hebreeuws?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:47 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
nee, je zal geen compleet accurate vertaling vinden van de hele tora in een andere taal, dan moet je toch echt hebreuuws leren
En gaat dat dan om grove veranderingen? Volgens mij is dat redelijk verwaarloosbaar.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:47 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
nee, je zal geen compleet accurate vertaling vinden van de hele tora in een andere taal, dan moet je toch echt hebreuuws leren
Dat deden ze zomaar, voor de leut?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:41 schreef hamerhaaitje het volgende:
[..]
"De Israëlieten trekken de stad binnen en doden alle mannen, vrouwen, kinderen en bejaarden en ook al het vee (6:21)."
Vroegah? Enige liedje dat ik verder nog van d'r ken is Love Song ofzo.quote:
Para-para-Paradisequote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:48 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
This could be
Para-para-paradise
Hun vervelen zich ook weleens op zaterdag-avond.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat deden ze zomaar, voor de leut?
Vertalen is interpreteren. Interpreteren is meteen ook een betekenis geven aan iets wat een hele andere betekenis had kunnen hebben, dus de veranderingen treden al snel op. Dit was juist een 'hot item' ten tijde van de Europese reformatie hé, dat alles via priesters ging en dus op eigen wijze werd geïnterpreteerd.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En gaat dat dan om grove veranderingen? Volgens mij is dat redelijk verwaarloosbaar.
vaak welquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En gaat dat dan om grove veranderingen?
Leuk, nee echt.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:48 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hellenisme_(religie)
Dit
When she was just a girlquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:49 schreef msacras het volgende:
[..]
Para-para-Paradise
Para-para-paradise
Woohoowoohoohoowoohoowoo
luf storie jaquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:49 schreef JRRY het volgende:
[..]
Vroegah? Enige liedje dat ik verder nog van d'r ken is Love Song ofzo.
Haar muziek is leuk voor het moment, maar het is niet echt iets wat na 5 jaar nog herinnerd wordt
Discussiesquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:51 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
Waarom is een luchtig onderwerp niet gewoon veel leuker?
Waarom? Waar interesseer jij je dan in?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:51 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
Ja, slaat toch nergens op? Elk volk ter wereld heeft ooit een stad geplunderd en de bewoners afgemaakt, daarvoor durf ik mijn hand in het vuur te steken. Nederlanders ook. Meteen maar moord en brand gillen?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:50 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hun vervelen zich ook weleens op zaterdag-avond.
Waarom zouden ze het volgens jou dan doen?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat deden ze zomaar, voor de leut?
Ik ga jullie niet lastig vallen met mijn muziekgelulquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarom? Waar interesseer jij je dan in?
Omdat appelquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:51 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
Ja maar niet alles is dan per sé met religieuze motieven, dat is juist het verschil hierquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja, slaat toch nergens op? Elk volk ter wereld heeft ooit een stad geplunderd en de bewoners afgemaakt, daarvoor durf ik mijn hand in het vuur te steken. Nederlanders ook. Meteen maar moord en brand gillen?
Dus alleen muziek?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:53 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Ik ga jullie niet lastig vallen met mijn muziekgelul
nee die heb ik al een tijdje niet meer gezien.quote:
Niemand boeit het of jij praat over muziek, als jij dat wilt doen mag dat.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:53 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:50 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
When she was just a girl
She expected the world
But it flew away from her reach
and the bullets catch in her teeth
jer en ik hebben een luchtig onderwerpquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:51 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
wa dan. Over teler?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:54 schreef supersof het volgende:
[..]
jer en ik hebben een luchtig onderwerp
Geen idee. Jij citeerde het, ik neem aan dat je eerst de context leest voor je zomaar iets de wereld inslingert om je punt te stavenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:53 schreef hamerhaaitje het volgende:
[..]
Waarom zouden ze het volgens jou dan doen?
veel daar van wel hoor. Heb niks met religie. Plus ik ben niet in the mood voor diepe discussiesquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dus alleen muziek?
geen film,sport, cultuur, geschiedenis, filosofie,psychologie, natuur,economie, politiek, nieuws, reizen. vind je allemaal niet boeiend?
Dat is natuurlijk volledig gerechtvaardigd in hun ogen, het was immers een belofte van god.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:54 schreef hamerhaaitje het volgende:
Vind het een beetje krom namelijk dat ze Kanaän veroverden voor "het heilige land"
ooh noesquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:55 schreef msacras het volgende:
Ik had een stukje van de tekst uitgetypt uit m'n hoofd op m'n telefoon en toen was het weg
Taylor vroegerquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:54 schreef supersof het volgende:
[..]
jer en ik hebben een luchtig onderwerp
leuk juistquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:55 schreef hamerhaaitje het volgende:
Maar goed oudheid en religie is niet aan mij besteed, ik heb mijn meningen en die hou ik voor me. discussies zoals deze worden over het algemeen niet op prijs gesteld
nee okequote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:55 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
veel daar van wel hoor. Heb niks met religie. Plus ik ben niet in the mood voor diepe discussies
Wat voor muziek?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:53 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
kipnuggetsquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
nee okemaar ik kan het echt niet hebben als mensen nooit eens iets meekrijgen of ergens over mee kunnen praten omdat ze zich nergens in interesseren of de algemene ontwikkeling van een kipnugget hebben
Andersom, vroeger was het echt ruk, ik kende dr niet eens.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:55 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Taylor vroeger
Taylor nu
jawel hoorquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:55 schreef hamerhaaitje het volgende:
Maar goed oudheid en religie is niet aan mij besteed, ik heb mijn meningen en die hou ik voor me. discussies zoals deze worden over het algemeen niet op prijs gesteld
DnB, dubstep, neurofunk, glitch etc. Plus mijn mening over DJ's, technieken, etc. Boeit niemand watquote:
Lol, wat voor mening heb je over de oudheid? Nu ben ik wel benieuwd, daar valt toch niet veel mening over te hebben?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:55 schreef hamerhaaitje het volgende:
Ja maar dat is niet echt...quote:
Een heel klein beetjequote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:56 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Meisje toch. Gaat het wel?
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:57 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
Maar GG ben jij redelijk vrijzinnig met je religie, ja toch?
#team aristotelesquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:57 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Lol, wat voor mening heb je over de oudheid? Nu ben ik wel benieuwd, daar valt toch niet veel mening over te hebben?
Waarom kan ik ineens het woord muziekgelul door mezelf niet meer serieus nemenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:53 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Mening over religies, ben niet helemaal duidelijk af en toe, mijn excusesquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:57 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Lol, wat voor mening heb je over de oudheid? Nu ben ik wel benieuwd, daar valt toch niet veel mening over te hebben?
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:58 schreef Taexon het volgende:
[..]
Waarom kan ik ineens het woord muziekgelul door mezelf niet meer serieus nemen
ja iddquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:55 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Taylor vroeger
Taylor nu
Wat is je mening over religies dan?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:58 schreef hamerhaaitje het volgende:
[..]
Mening over religies, ben niet helemaal duidelijk af en toe, mijn excuses
Je kan geen mening hebben over een periode 2000 jaar, watquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:57 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan maak ik dus foutenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:57 schreef msacras het volgende:
[..]
Ja maar dat is niet echt...ik ken die hele tekst enzo en dan moet ik hem wel vanuit m'n hart typen en niet kopiëren
wel zorgen dat je je mening op de juiste feiten baseert he, anders worden ome fok-it en ik boos.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat is je mening over religies dan?
Historisch correct allezquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
wel zorgen dat je je mening op de juiste feiten baseert he, anders worden ome fok-it en ik boos.
zit op mobiel in woonkamer. stuur maar over een uurtje nog een keer goedquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:58 schreef JRRY het volgende:
Sof wat vind je van deze deze deze![]()
![]()
coole clip, gaat echt een hit worden
Geschiedenis is feit. Uiteraard kan je over dingen in de oudheid wel een mening hebben, maar ik heb wel zo mijn mening over de oudheid vind ik toch een gekke uitdrukking.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:59 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Je kan geen mening hebben over een periode 2000 jaar, wat
edit: nevermindquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
wel zorgen dat je je mening op de juiste feiten baseert he, anders worden ome fok-it en ik boos.
Zoek gewoon op lol, staat sowieso nu al op #10 in iTunesquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:00 schreef supersof het volgende:
[..]
zit op mobiel in woonkamer. stuur maar over een uurtje nog een keer goed
Dus je kan geen mening hebben over de Holocaust omdat het een historisch feit is?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Geschiedenis is feit. Uiteraard kan je over dingen in de oudheid wel een mening hebben, maar ik heb wel zo mijn mening over de oudheid vind ik toch een gekke uitdrukking.
Ja das kut.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:01 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
ReligieKomt misschien door ervaringen en verhalen binnen persoonlijke kring maarja.
Een jeugd die verpest wordt, volwassen mannen die zelfmoordpogingen doen vanwege hun ongeaccepteerde homoseksualiteit, families die worden verscheurd omdat de ene persoon hem wel accepteerd en de andere niet
Daarom Boeddhismquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:01 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
ReligieKomt misschien door ervaringen en verhalen binnen persoonlijke kring maarja.
Een jeugd die verpest wordt, volwassen mannen die zelfmoordpogingen doen vanwege hun ongeaccepteerde homoseksualiteit, families die worden verscheurd omdat de ene persoon hem wel accepteerd en de andere niet
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Geschiedenis is feit. Uiteraard kan je over dingen in de oudheid wel een mening hebben, maar ik heb wel zo mijn mening over de oudheid vind ik toch een gekke uitdrukking.
Hij bedoelde natuurlijk aspecten uit de oudheid en dan kan je het hebben over de politieke, religieuze, economische situaties, in zowel de vroege als late oudheid, in verschillende gebieden, keuze genoeg dus dunkt me zoquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:57 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat religie's je regels voorleggen die niet nodig zijn in de hedendaagse maatschappij, de Nederlandse wetten hebben al genoeg regels waar je je aan moet houden. en zolang er geen bewijs is van een god of goden is de bijbel en soortgelijke schriften een sprookjesverhaalquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat is je mening over religies dan?
Een nummer van rihanna en dan voorspellen dat het een hit wordt. nostradamus in tha house peepsquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:58 schreef JRRY het volgende:
Sof wat vind je van deze deze deze![]()
![]()
coole clip, gaat echt een hit worden
Dit.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:01 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
okquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:01 schreef JRRY het volgende:
[..]
Zoek gewoon op lol, staat sowieso nu al op #10 in iTunes
Er is ook geen bewijs dat er `geen'' God bestaat.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:03 schreef hamerhaaitje het volgende:
[..]
Dat religie's je regels voorleggen die niet nodig zijn in de hedendaagse maatschappij, de Nederlandse wetten hebben al genoeg regels waar je je aan moet houden. en zolang er geen bewijs is van een god of goden is de bijbel en soortgelijke schriften een sprookjesverhaal
Laatst in Myanmar, al die boeddhisten die de moslims daar verjagen wegens een andere godsdienstquote:
Cheers (Drink To That) werd geen hit, Talk That Talk werd een flop, You Da One ook, de laatste twee albums zijn ook onderpresterend.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een nummer van rihanna en dan voorspellen dat het een hit wordt. nostradamus in tha house peeps
Hij bedoelde helemaal de ousheid niet, postte hij net, dus zo gek was het niet dat ik raar opkeekquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:02 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
[..]
Hij bedoelde natuurlijk aspecten uit de oudheid en dan kan je het hebben over de politieke, religieuze, economische situaties, in zowel de vroege als late oudheid, in verschillende gebieden, keuze genoeg dus dunkt me zo
quote:
Dat weet ik ook wel, maar verhalen over jehova's die hun kind dood laten bloeden omdat hij geen donatiebloed mag hebbenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:03 schreef msacras het volgende:
[..]
Dit.
Maar dan eerder mensen die te ver door gaan in religie, niet religie zelf want er zijn ook mensen die er wel normaal mee kunnen om gaan.
volgens mij komen de meeste (morele) normen en waarden voort uit religie...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:03 schreef hamerhaaitje het volgende:
[..]
Dat religie's je regels voorleggen die niet nodig zijn in de hedendaagse maatschappij, de Nederlandse wetten hebben al genoeg regels waar je je aan moet houden. en zolang er geen bewijs is van een god of goden is de bijbel en soortgelijke schriften een sprookjesverhaal
Er is ook geen bewijs dat er geen roze badeenden in mijn achtertuin rondvliegen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Er is ook geen bewijs dat er `geen'' God bestaat.
Religie is zelf-interpretatie.
Maar het is het meest vredelievende geloof wat er is. Kom jij maar eens met een Boeddhistische oorlog. of waar dat geloof meespeelde.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:03 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Laatst in Myanmar, al die boeddhisten die de moslims daar verjagen wegens een andere godsdienst
Dan nog, dan kan je wel meningen over de oudheid hebbenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hij bedoelde helemaal de ousheid niet, postte hij net, dus zo gek was het niet dat ik raar opkeek
extremen.. extremen........quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:04 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
[..]
Dat weet ik ook wel, maar verhalen over jehova's die hun kind dood laten bloeden omdat hij geen donatiebloed mag hebben
quote:
Niemand dwingt je je aan die regels te houden, in tegenstelling tot de Nederlandse wetten. Uiteraard is er geen bewijs. Daarom heet het geloof.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:03 schreef hamerhaaitje het volgende:
[..]
Meestal wordt religie slechts gebruikt als rechtvaardigingsgrond in oorlogen he, de echte reden is vaak niet de religie zelf.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar het is het meest vredelievende geloof wat er is. Kom jij maar eens met een Boeddhistische oorlog. of waar dat geloof meespeelde.
Ik weet het, ik weet het. Een helder beeld krijgen is op zo'n manier moeilijk wel.quote:
dwdd ned3quote:
Mwah. kwestie van de zaak goed relativeren.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:06 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Ik weet het, ik weet het. Een helder beeld krijgen is op zo'n manier moeilijk wel.
Maar een mening over de oudheid als geheel, die je liever voor je houdt, vind ik toch best vreemd.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:05 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Dan nog, dan kan je wel meningen over de oudheid hebben
hangt ervan afquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
waarom?quote:
Seks hebben voor het huwelijk, zondaarsquote:
Dacht ik al, daar praten ze vaker over muzieklegendes, afgelopen maand ook al meerdere keren over Beyonce.quote:
oké, je hebt een punt jaquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar een mening over de oudheid als geheel, die je liever voor je houdt, vind ik toch best vreemd.
hij is eng.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:05 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Werd je weer bang van hem?
als iedereen altijd de extremen blijft opnoemen wel jaquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:06 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Ik weet het, ik weet het. Een helder beeld krijgen is op zo'n manier moeilijk wel.
Europa 1400, de kerk bepaalde wat jij geloofde, geen enkele vorm van zelf-interpretatie.quote:
tsjonge hou is op zegquote:
Hij heeft het dan ook over de hedendaagse maatschappijquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:07 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Europa 1400, de kerk bepaalde wat jij geloofde, geen enkele vorm van zelf-interpretatie.
Ja maar sof vind zelfs een mier nog eng, dat is gewoon niet helemaal gezondquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:08 schreef JRRY het volgende:
[..]
Het is wel zo toch, nog enger dan Nicki Minaj
Komt goed, hij is toch al doodquote:
Nouja je kan overdrijven.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja maar sof vind zelfs een mier nog eng, dat is gewoon niet helemaal gezond
nouja, mier-muis. what`s the difference.quote:
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar waarom zou ik willen branden in de hel?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Niemand dwingt je je aan die regels te houden, in tegenstelling tot de Nederlandse wetten. Uiteraard is er geen bewijs. Daarom heet het geloof.
quote:
Een muis is groot en heeft ogen, mond blablaquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
nouja, mier-muis. what`s the difference.
dus een muis kan je opetenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:09 schreef JRRY het volgende:
[..]
Een muis is groot en heeft ogen, mond blabla
neequote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja maar sof vind zelfs een mier nog eng, dat is gewoon niet helemaal gezond
ik vind het gewoon overdreven. hoe kan je iemand nou eng vinden die je op de televisie ziet, die allang dood is. En er tevens echt niet zo heel eng uit zietquote:
Nee hij had het over 'geloof', zelfs nu in orthodox Joodse gemeenschappen in de Verenigde Staten, luister je, en geloof je wat de man met de hoge hoed je vertelt. Zelfde gaat op voor de Amish (ook daar wordt geluisterd naar wat een ander jou over geloof verteld), maar ook voor sommige Islamitische gemeenschappen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hij heeft het dan ook over de hedendaagse maatschappij
Ja maar dat is extremisme. voor Hoeveel procent van de totale religieuze gemeenschappen geldt dat nou? Of uberhaupt voor hoeveel gelovigen? Dat is miniem percentage.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:12 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Nee hij had het over 'geloof', zelfs nu in orthodox Joodse gemeenschappen in de Verenigde Staten, luister je, en geloof je wat de man met de hoge hoed je vertelt. Zelfde gaat op voor de Amish (ook daar wordt geluisterd naar wat een ander jou over geloof verteld), maar ook voor sommige Islamitische gemeenschappen.
Jammer genoeg zijn de extremisten toch diegene waar we in de media het meeste over horenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja maar dat is extremisme. voor Hoeveel procent van de totale religieuze gemeenschappen geldt dat nou? Of uberhaupt voor hoeveel gelovigen? Dat is miniem percentage.
ik vind hem er gewoon eng uitzien. ik heb nachtmerries over hem gehad. en ik zie en hoor hem liever nietquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:11 schreef Fok-it het volgende:
[..]
ik vind het gewoon overdreven. hoe kan je iemand nou eng vinden die je op de televisie ziet, die allang dood is. En er tevens echt niet zo heel eng uit zietAlleen wat bleekjes wellicht
een beproeving of een testquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:14 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
Wat ik nooit heb begrepen is dat wanneer men er vanuit gaat dat god almachtig en dus alwetend is, en hij logischerwijs dus al weet hoe jouw leven gaat verlopen en of je óf in de hel, óf in de hemel gaat komen, wat dan de reden voor het leven op aarde is...
De `hel'' is ook al ontkend voor vele christenenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:14 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
Wat ik nooit heb begrepen is dat wanneer men er vanuit gaat dat god almachtig en dus alwetend is, en hij logischerwijs dus al weet hoe jouw leven gaat verlopen en of je óf in de hel, óf in de hemel gaat komen, wat dan de reden voor het leven op aarde is...
wilde ik ook zeggenquote:
Naja laat maar, ik heb geen zin om mijn mening erover te gevenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:14 schreef supersof het volgende:
[..]
ik vind hem er gewoon eng uitzien. ik heb nachtmerries over hem gehad. en ik zie en hoor hem liever niet
zelfs dan, waarom leven op aarde?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De `hel'' is ook al ontkend voor vele christenen
ofeen voorbereiding op de hemelquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:14 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
gmta enzoquote:
Jezusquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:15 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
zelfs dan, waarom leven op aarde?
Waarom zou je je voor moeten bereiden op de hemel?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:16 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
ofeen voorbereiding op de hemel
Ownee hoor, een religieuze leider binnen een bepaalde gemeenschap is erg gebruikelijk, maar sommige zijn te evr doorgeslagen en denken dat het nodig is om een hele gemeenschap jou visie op te leggen. Eigenlijk is zo'n religieus leider een soort adviseur, tenminste zo hoort het eig.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja maar dat is extremisme. voor Hoeveel procent van de totale religieuze gemeenschappen geldt dat nou? Of uberhaupt voor hoeveel gelovigen? Dat is miniem percentage.
Ik zeg alleen dat het leven op aarde dus totaal nutteloos is als je kijkt vanuit geloof. Dus zie ik in het leven op aarde een aanwijzing dat er geen almachtige god is.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
JezusIk ga jou toch ook niet vragen wat er voor de Big Bang was?
Ja `niks'' ja wat is niks? wat was er voor niks? wat was er voor tijd?
Die vragen zijn niet te beantwoorden.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:17 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Wij zijn great minds man.
Ik bedoel:quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:17 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Ownee hoor, een religieuze leider binnen een bepaalde gemeenschap is erg gebruikelijk, maar sommige zijn te evr doorgeslagen en denken dat het nodig is om een hele gemeenschap jou visie op te leggen. Eigenlijk is zo'n religieus leider een soort adviseur
Zelf kleine beetjes maken verschil.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik bedoel:
Van de hoeveelheid Christenen op de hele wereld, Hoeveel procent is orthodox?
Van de hoeveelheid Moslims, hoeveel procent is extremistisch?
Het geringe aantal mensen wat mormoons is of bij de amish hoor, hoeveel procent is dat als je dat opzet tegen alle gelovige op de wereld?
Dat is gewoon te klein.
Maar die kleine beetjes zijn niet het boegbeeld voor wat religie inhoudt, iets wat veel mensen wel denken als er een paar moslim-extremisten de Twin Towers doorboren,quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:20 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Zelf kleine beetjes maken verschil.
om de hemel waardig te zijnquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:16 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Waarom zou je je voor moeten bereiden op de hemel?
snap nog steeds niet wat je bedoelt, maar de meerderheid is niet altijd juistquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik bedoel:
Van de hoeveelheid Christenen op de hele wereld, Hoeveel procent is orthodox?
Van de hoeveelheid Moslims, hoeveel procent is extremistisch?
Het geringe aantal mensen wat mormoons is of bij de amish hoor, hoeveel procent is dat als je dat opzet tegen alle gelovige op de wereld?
Dat is gewoon te klein.
Zeitgeist is ook zo`n vreselijke onzin documentairequote:
Nee joh, CIA zit alleen achter aids in Afrika, duh!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar die kleine beetjes zijn niet het boegbeeld voor wat religie inhoudt, iets wat veel mensen wel denken als er een paar moslim-extremisten de Twin Towers doorboren,
en nee niet zeggen dat de CIA daar achter zit
Maar als god al weet of je hemelwaardig zal zijn of niet, waarom dan de moeite?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:21 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
om de hemel waardig te zijn
[..]
snap nog steeds niet wat je bedoelt, maar de meerderheid is niet altijd juist
misschien wil god je de smaak van het leven laten proeven, je die ervaring geven zodat je dat in ene hiernamaals(?) kan gebruiken..................... idkquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:22 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Maar als god al weet of je hemelwaardig zal zijn of niet, waarom dan de moeite?
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:24 schreef hamerhaaitje het volgende:
dfasdhelpdafeadsfsdgzedfaefakomendfadsfmijdgadfahalensdfasdfikadgdgsaweetkdsfdsfteveeldafdaf
Maar waarom zou god dan het risico nemen om je door het kwaad van Gene Zijde te laten verleidenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:24 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
misschien wil god je de smaak van het leven laten proeven, je die ervaring geven zodat je dat in ene hiernamaals(?) kan gebruiken..................... idk
zoals ik al zei, om je te testen. denk ik. ook zo'n kwestie; vrije wil, waarom vrije wil geven als god wil dat je je aan zijn regels houdt.. en hoe kan god alles weten als je vrije wil hebtquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:25 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Maar waarom zou god dan het risico nemen om je door het kwaad van Gene Zijde te laten verleiden
Waarom dat risico nemen
Maar verder vind ik het Jodendom een van de mooiere religies op de wereld, dus respectquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:28 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
zoals ik al zei, om je te testen. denk ik. ook zo'n kwestie; vrije wil, waarom vrije wil geven als god wil dat je je aan zijn regels houdt.. en hoe kan god alles weten als je vrije wil hebt
fuquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:29 schreef Fok-it het volgende:
Have fun met deze interessante discussie![]()
Ik ga tv kijken![]()
waarom?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:30 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Maar verder vind ik het Jodendom een van de mooiere religies op de wereld, dus respect
Heeft hij nietquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:31 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, dat moet zijn vrouw doen.
De Tora komt bij mij het logischt over. Daarbij duurt het al zolang en heeft het zoveel moeten doorstaan, en bestaat het nog steeds, dat lijkt mij een teken dat als er een god zou zijn deze over dat volk waakt.quote:
Laat zich regeltjes opleggen door een boekjequote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:33 schreef promisionxexposed het volgende:
[..]
Die gast doet rare dingen man
nou hij doet strings aan enzo en houdt van buttplugs en shitquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:34 schreef hamerhaaitje het volgende:
[..]
Laat zich regeltjes opleggen door een boekje
nou weten we dat ook weerquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:35 schreef Taexon het volgende:
Wist je dat als je ramen beslaan je aan het "porno neuken" bent
*VAquote:
Daar kan ik wel glittertjes op doenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:37 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
*VA
En hij staat nog in mijn UI-lijst hoor
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:37 schreef hamerhaaitje het volgende:
[..]
Daar kan ik wel glittertjes op doen
Niks mis met seksquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:36 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
Maar ik ga, dus totziens seksgrage hippies
zoals?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:08 schreef Taexon het volgende:
[..]
Maar hij zegt wel vaker rare dingen dus ik nam het niet serieus
Slechte ik is slecht
grappig dat je dit aanhaalt m.b.t. geloofquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:33 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
De Tora komt bij mij het logischt over. Daarbij duurt het al zolang en heeft het zoveel moeten doorstaan, en bestaat het nog steeds, dat lijkt mij een teken dat als er een god zou zijn deze over dat volk waakt.
quote:
quote:
te laat, allemaal te laatquote:
top manquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:40 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
[..]
[..]
te laat, allemaal te laat
En gij zult niet pornoneuken tot het huwelijk, of van Gene Zijde zal het kwaad toeslaan, en gij zult eeuwig branden.
Spotify staat inderdaad toevallig aanquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:39 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Zet de muziek dan ff uit
Mwa, cultuur kan dan toch door god komen?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:39 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
grappig dat je dit aanhaalt m.b.t. geloofik denk dat dat meer culturele redenen zijn geweest, maar alles in mogelijk
Ik ga voorlopig denk ik niet neukenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:40 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
[..]
[..]
te laat, allemaal te laat
En gij zult niet pornoneuken tot het huwelijk, of van Gene Zijde zal het kwaad toeslaan, en gij zult eeuwig branden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |