Welke goden doen dat?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:36 schreef hamerhaaitje het volgende:
Maar waarom stoken goden hun volgelingen op om andere volken uit te moorden dan?
Nou, Mohammed gaat er ook op door he, hij erkent ook de Joodse leer deels, evenals de Christelijke, hij heeft ze daarna weer 'toegespitst', zoals jij dat noemt.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:35 schreef timmmmm het volgende:
Moslims hebben de Tora wel gejat overigens. Ze accepteren de joodse/christelijke problemen, maar Mohammed wist het beter dus eigenlijk zeggen ze: 'God had het de eerste twee keer fout'.
Citeer eens.quote:
Christenen hebben niks gejat, ze bevestigen enkel wat de tora zegt. Als ik zeg, die relativiteitstheorie, zo zit de wereld in elkaar, jat ik hem toch ook niet?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:36 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Naar mijn weten werd eden het eerst genoemd in de tora
Hun profeten, duh verspreiden van geloof en macht. Daarbij is het in veel geloven ook een daad van 'naastenliefde', zonder het ware geloof gaan ze toch naar de hel.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:36 schreef hamerhaaitje het volgende:
Maar waarom stoken goden hun volgelingen op om andere volken uit te moorden dan?
profeten zijn er alleen in de Islam, hij heeft het over het Christendom :pquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:40 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Hun profeten, duh verspreiden van geloof en macht. Daarbij is het in veel geloven ook een daad van 'naastenliefde', zonder het ware geloof gaan ze toch naar de hel.
Profeten zijn enkel boodschappers, voor het verspreiden van het geloof zijn toch andere mensen? Z'n leerlingen en Jehova's getuigen enzoquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:40 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Hun profeten, duh verspreiden van geloof en macht. Daarbij is het in veel geloven ook een daad van 'naastenliefde', zonder het ware geloof gaan ze toch naar de hel.
"De Israėlieten trekken de stad binnen en doden alle mannen, vrouwen, kinderen en bejaarden en ook al het vee (6:21)."quote:
Jezus was net zo goed een profeet, en ik heb het over het jodendomquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
profeten zijn er alleen in de Islam, hij heeft het over het Christendom :p
Jezus is een profeet, Jodendom heeft ook vele profeten.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
profeten zijn er alleen in de Islam, hij heeft het over het Christendom :p
gejat moet je niet al te letterlijk nemenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Christenen hebben niks gejat, ze bevestigen enkel wat de tora zegt. Als ik zeg, die relativiteitstheorie, zo zit de wereld in elkaar, jat ik hem toch ook niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |