een beproeving of een testquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:14 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
Wat ik nooit heb begrepen is dat wanneer men er vanuit gaat dat god almachtig en dus alwetend is, en hij logischerwijs dus al weet hoe jouw leven gaat verlopen en of je óf in de hel, óf in de hemel gaat komen, wat dan de reden voor het leven op aarde is...
De `hel'' is ook al ontkend voor vele christenenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:14 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
Wat ik nooit heb begrepen is dat wanneer men er vanuit gaat dat god almachtig en dus alwetend is, en hij logischerwijs dus al weet hoe jouw leven gaat verlopen en of je óf in de hel, óf in de hemel gaat komen, wat dan de reden voor het leven op aarde is...
wilde ik ook zeggenquote:
Naja laat maar, ik heb geen zin om mijn mening erover te gevenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:14 schreef supersof het volgende:
[..]
ik vind hem er gewoon eng uitzien. ik heb nachtmerries over hem gehad. en ik zie en hoor hem liever niet
zelfs dan, waarom leven op aarde?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De `hel'' is ook al ontkend voor vele christenen
ofeen voorbereiding op de hemelquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:14 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
gmta enzoquote:
Jezusquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:15 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
zelfs dan, waarom leven op aarde?
Waarom zou je je voor moeten bereiden op de hemel?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:16 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
ofeen voorbereiding op de hemel
Ownee hoor, een religieuze leider binnen een bepaalde gemeenschap is erg gebruikelijk, maar sommige zijn te evr doorgeslagen en denken dat het nodig is om een hele gemeenschap jou visie op te leggen. Eigenlijk is zo'n religieus leider een soort adviseur, tenminste zo hoort het eig.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja maar dat is extremisme. voor Hoeveel procent van de totale religieuze gemeenschappen geldt dat nou? Of uberhaupt voor hoeveel gelovigen? Dat is miniem percentage.
Ik zeg alleen dat het leven op aarde dus totaal nutteloos is als je kijkt vanuit geloof. Dus zie ik in het leven op aarde een aanwijzing dat er geen almachtige god is.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
JezusIk ga jou toch ook niet vragen wat er voor de Big Bang was?
Ja `niks'' ja wat is niks? wat was er voor niks? wat was er voor tijd?
Die vragen zijn niet te beantwoorden.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:17 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Wij zijn great minds man.
Ik bedoel:quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:17 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Ownee hoor, een religieuze leider binnen een bepaalde gemeenschap is erg gebruikelijk, maar sommige zijn te evr doorgeslagen en denken dat het nodig is om een hele gemeenschap jou visie op te leggen. Eigenlijk is zo'n religieus leider een soort adviseur
Zelf kleine beetjes maken verschil.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik bedoel:
Van de hoeveelheid Christenen op de hele wereld, Hoeveel procent is orthodox?
Van de hoeveelheid Moslims, hoeveel procent is extremistisch?
Het geringe aantal mensen wat mormoons is of bij de amish hoor, hoeveel procent is dat als je dat opzet tegen alle gelovige op de wereld?
Dat is gewoon te klein.
Maar die kleine beetjes zijn niet het boegbeeld voor wat religie inhoudt, iets wat veel mensen wel denken als er een paar moslim-extremisten de Twin Towers doorboren,quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:20 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Zelf kleine beetjes maken verschil.
om de hemel waardig te zijnquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:16 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Waarom zou je je voor moeten bereiden op de hemel?
snap nog steeds niet wat je bedoelt, maar de meerderheid is niet altijd juistquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik bedoel:
Van de hoeveelheid Christenen op de hele wereld, Hoeveel procent is orthodox?
Van de hoeveelheid Moslims, hoeveel procent is extremistisch?
Het geringe aantal mensen wat mormoons is of bij de amish hoor, hoeveel procent is dat als je dat opzet tegen alle gelovige op de wereld?
Dat is gewoon te klein.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |