SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ErwinRommel: 14 juni
Remco026 : 12 juli
MaryMouse: 21 juli
M.K: 1 september
Lotusss: 29 september
Rave_NL: 10 december
Ja, die zijn dus ook mooi geheim!
Topicreeks: DEF SCOp zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
Of 'Haal je handen uit je zak! Als je ballen ontploffen heb je geen handen meer'quote:Op maandag 11 februari 2013 23:27 schreef 026Remco het volgende:
Die muur valt echt niet om hoor!![]()
Een van de vele favoriete uitspraken van AMO instructeurs
Welk schoolbataljon?quote:Op maandag 11 februari 2013 23:27 schreef 026Remco het volgende:
Trouwens BB jij gaat binnenkort de AMO doen toch?
Als je een wachtmeester tegenkomt met een Poolse naam, wens ik je veel succes
Of nadat je uch kilometer en je gezicht op onweer staat: Tenue is met uitstraling!quote:Op maandag 11 februari 2013 23:28 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Of 'Haal je handen uit je zak! Als je ballen ontploffen heb je geen handen meer'
Zuid, volgens mij A compagnie, maar dat weet ik niet zeker, hij is er net een week of 2quote:
Ah, ok. Dan ken ik hem niet. Kom net van noord af.quote:Op maandag 11 februari 2013 23:30 schreef 026Remco het volgende:
[..]
Zuid, volgens mij A compagnie, maar dat weet ik niet zeker, hij is er net een week of 2
Nee, nog geen AMOquote:Op maandag 11 februari 2013 23:27 schreef 026Remco het volgende:
Trouwens BB jij gaat binnenkort de AMO doen toch?
Als je een wachtmeester tegenkomt met een Poolse naam, wens ik je veel succes
Wat een wazige wereld is dat toch altijdquote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:09 schreef jitzzzze het volgende:
Tijd om me weer eens in de duistere wereld van de APK te verdiepen
Spam!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:20 schreef ErwinRommel het volgende:
![]()
https://www.kiyoh.nl/companies.php?c=198
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:58 schreef Nibb-it het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-tank-van-nederland/
Dat is toch één en hetzelfde apparaat? Of ben ik nou gek?quote:Het gaat om zestig ‘pruttels’, de militaire roepnaam van de pantserrups tegen luchtdoelen (PRTL) en een Leopard-1-tank met twee radargestuurde Oerlikon-snelvuurkanonnen.
Klopt... Knap staaltje journalistiek.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:01 schreef jitzzzze het volgende:
Dat is toch één en hetzelfde apparaat? Of ben ik nou gek?
Toen ik de titel las dacht ik dat ze ook alle Leopard II gekocht hadden, maar dat is dus heul niet. Alleen de resterende Leopard I onderstellen, want ja, dat is de basis van de Pruttel. Wat een kwalitatief uitermate teleurstellende journalistquote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt... Knap staaltje journalistiek.
http://www.nrc.nl/nieuws/door/menno-steketee/ Uitgebreid oeuvrequote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Toen ik de titel las dacht ik dat ze ook alle Leopard II gekocht hadden, maar dat is dus heul niet. Alleen de resterende Leopard I onderstellen, want ja, dat is de basis van de Pruttel. Wat een kwalitatief uitermate teleurstellende journalist
Dan hoop ik dat die Jordaniërs goed opgelet hebben, want de PRTL heeft een aangepast Leo1 onderstel...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Toen ik de titel las dacht ik dat ze ook alle Leopard II gekocht hadden, maar dat is dus heul niet. Alleen de resterende Leopard I onderstellen, want ja, dat is de basis van de Pruttel. Wat een kwalitatief uitermate teleurstellende journalist
Je carrière kort en overzichtelijk houden is ook een prestatiequote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:55 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/door/menno-steketee/ Uitgebreid oeuvre
Verhip, dat is waar ookquote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat die Jordaniërs goed opgelet hebben, want de PRTL heeft een aangepast Leo1 onderstel...
Of ze moeten het prototype ook gekocht hebben (de enige echte Cheetah) die in het legermuseum te Delft staat...quote:
Die is ook helemaal leeg van binnen, ben er al eens een keer ingeklommen. Mocht allemaal niet volgens die lui daar.quote:
Wat gekquote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die is ook helemaal leeg van binnen, ben er al eens een keer ingeklommen. Mocht allemaal niet volgens die lui daar.
Dat soort musea zijn ook helemaal niet goed voor mij... Zit overal met de handjes aan en haal altijd van alles uitelkaar...quote:
En dat mag niet? Goh, wat een raar museumquote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat soort musea zijn ook helemaal niet goed voor mij... Zit overal met de handjes aan en haal altijd van alles uitelkaar...
Meestal word ik bij voorbaat wel door de collega's gewaarschuwd: "Handen in je zak!, Kijken doe je met je ogen!, Doe die Leatherman weg!" etc...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En dat mag niet? Goh, wat een raar museum
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Meestal word ik bij voorbaat wel door de collega's gewaarschuwd: "Handen in je zak!, Kijken doe je met je ogen!, Doe die Leatherman weg!" etc...
Doet me denken aan toen ik klein was..quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Meestal word ik bij voorbaat wel door de collega's gewaarschuwd: "Handen in je zak!, Kijken doe je met je ogen!, Doe die Leatherman weg!" etc...
"Wegens ingrijpende verbouwing gesloten"....quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:26 schreef jitzzzze het volgende:
AchJa zou eigenlijk naar het Nemo moeten gaan
Dat is na jouw bezoekquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
"Wegens ingrijpende verbouwing gesloten"....
En tegenwoordig lopen ze al te janken als er een baret opgezet moet worden...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:07 schreef Nibb-it het volgende:
http://www.douane-napoleon.nl/napoleons%20veteranen.htm
De artillerie zat al aan het bier, die hadden geen tijd voor de foto.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:27 schreef Pumatje het volgende:
Je ziet gelijk weer wie de bazen waren
[ afbeelding ]
Huzaren ftw
Aan de andere foto's te zien hebben de jongens van de cav destijds aan diezelfde tafel gezetenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
De artillerie zat al aan het bier, die hadden geen tijd voor de foto.
En de genie kreeg niks...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:32 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Aan de andere foto's te zien hebben de jongens van de cav destijds aan diezelfde tafel gezeten
Mijn vriendin vroeg of ze mijn baret niet een weekje mocht lenen, ze had het embleem er al af gepeuterd. Ze zag foto's van mij met muts op oefening, en stelde voor dat ik die een weekje zou kunnen dragen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
En tegenwoordig lopen ze al te janken als er een baret opgezet moet worden...
Nou die waren dus compleet over de zeik omdat dat bier dus op was, kijk maarquote:
foto maken op fok zetten en kruis op je gvt naaienquote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:17 schreef AchJa het volgende:
Overigens nu ik die ouwe foto's zie, schiet me weer te binnen dat ik eens in de familie moet gaan buurten, er schijnt nog ergens een metalen kruis van de tiendaagse veldtocht rond te zwerven van mijn over over zie ik je nog een keer grootvader.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:38 schreef Pumatje het volgende:
[..]
foto maken op fok zetten en kruis op je gvt naaien![]()
Leuk onderwerp van gesprek voor bij t koffie automaat.
Idd, idem op de FOK! FPquote:Op woensdag 13 februari 2013 12:31 schreef Wasmachinu het volgende:
Reacties lezen op een defensie-gerelateerd artikel op NUjij blijft toch vermakelijk. Wat een volk zwerft daar rond zeg..
Tja, toetsenbord heldenquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:18 schreef jitzzzze het volgende:
Zoveel domheid bij elkaar, ik kan er niet tegen.
Dat artikel stond dus ook op NU.nl, verschrikkelijk zeg. Je kan jezelf er wel aan ergeren maar iets er van opsteken doen ze toch niet. Plus dat het inderdaad de toetsenbord-helden zijn zoals je al zeiquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Idd, idem op de FOK! FP
'Duizenden militairen niet fit genoeg'
En waarschijnlijk kunnen ze zelf met hun vette pens nog geen 5 push-ups maken, laat staan 500 meter hardlopenquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:39 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Dat artikel stond dus ook op NU.nl, verschrikkelijk zeg. Je kan jezelf er wel aan ergeren maar iets er van opsteken doen ze toch niet. Plus dat het inderdaad de toetsenbord-helden zijn zoals je al zei
Inderdaadquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En waarschijnlijk kunnen ze zelf met hun vette pens nog geen 5 push-ups maken, laat staan 500 meter hardlopen
Ach, dat gebeurd de beste wel eensquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:45 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Haha het ging me allemaal net iets te vlug
Zeker, en ik vind dat deze cijfers ook een redelijk vertekend beeld geven. Kan me namelijk voorstellen dat bijvoorbeeld de mensen van Werving en Selectie minder fit zijn (en minder sport op het programma hebben) dan de parate eenheden van bijvoorbeeld LMB en Marns.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ach, dat gebeurd de beste wel eens
Maar goed terug naar subject, tuurlijk heb je er luie uitvreters tussen die zich proberen te drukken. Maar dat heb je in elk bedrijf.
Als je die gasten die in die topics reageren eens vraagt "heb jij je wel eens gedrukt" en ze zeggen "nee" dan jokken ze en hebben een neus nog langer dan Pinnokio.
Dat dus, ongeacht je functie binnen defensie, ten eerste ben en blijf je militair.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:53 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Zeker, en ik vind dat deze cijfers ook een redelijk vertekend beeld geven. Kan me namelijk voorstellen dat bijvoorbeeld de mensen van Werving en Selectie minder fit zijn (en minder sport op het programma hebben) dan de parate eenheden van bijvoorbeeld LMB en Marns.
Niettemin vind ik wel dat eenieder dit goed moet kunnen halen, want tenslotte blijft 'every soldier a rifleman'.
Wacht ff, volgens mij zitten we niet op dezelfde golflengtequote:Op woensdag 13 februari 2013 15:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
blauw is toch ook helemaal niet handig? Dan ziet iedereen je direct zitten in de bosjes
Gekocht via Marktplaats??quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:43 schreef BredeBroeder het volgende:
Huh ik zoek zo MLV Blauw op, dat speldje licht hier in de kast
Lijkt alleen meer paars dan blauw
Nee, heb 'm van me pa gekregen, die is oud militair. Heb ook een ander speldje met een leeuw waar Oranje Gelderland op staat.quote:
Regiment Oranje gelderland bedoel je denk ik, baret embleemquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:47 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Nee, heb 'm van me pa gekregen, die is oud militair. Heb ook een ander speldje met een leeuw waar Oranje Gelderland op staat.
Die ja, alleen dan iets anders en zonder de achtergrond *die 2 rondjes*.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Regiment Oranje gelderland bedoel je denk ik, baret embleem
[ afbeelding ]
http://www.defensie.nl/la(...)e_oranje_gelderland/quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:49 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Die ja, alleen dan iets anders en zonder de achtergrond *die 2 rondjes*.
en jij je maar afvragen waarom je camo oefeningen altijd misluktenquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wacht ff, volgens mij zitten we niet op dezelfde golflengte
ff een vraag BB, weet jij waar die "gestileerde" W voor staat?quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:51 schreef BredeBroeder het volgende:
Heb van deze ook nog een baret.
6. Regiment Infanterie van Heutsz.
Het embleem wordt gevormd door het Nederlandse wapen, omkranst door twee lauwertakken, het geheel is gevat in een achtpuntige stralenster. Het geheel is gelegen op een gestileerde W. Baret- en kraagembleem zijn uitgevoerd in goudkleurig metaal.
Het regiment is genoemd naar Generaal Van Heutsz (1851-1924) Het embleem wordt tegenwoordig gedragen door 12 Infbat Lumbl AALST en 11 Luverdcie ‘Samarinda’ te Schaarsbergen.
Kleur ondergrond: Zwart met een oranje bies.
Vastgesteld bij MB van 30 januari 1951, nr. 1034
En dan dan plaatje
Ik heb geen flauw ideequote:Op woensdag 13 februari 2013 15:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
ff een vraag BB, weet jij waar die "gestileerde" W voor staat?
Blauw, mot je bij de KM zijnquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
en jij je maar afvragen waarom je camo oefeningen altijd mislukten
Ja dus, ik had al zo'n vermoeden. Het lijkt alleen meer op 2 O's die uit vorm zijnquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Lezen!!!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Baretembleem
Dat zijn geen pleunenquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:58 schreef BredeBroeder het volgende:
Deze heeft geen gestileerde W?
http://www.toerenenloeren.nl/index_bestanden/page0015.htm
jeweetzellufquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Blauw, mot je bij de KM zijn
Blauwe hap, goed plan voor vanavond, bedankt Jitzzze
yes, come in.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:00 schreef ErwinRommel het volgende:
RaveNL, of anders Jitzzze, heb je ff?
Nou, BB, doe er wat meequote:Op woensdag 13 februari 2013 16:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Een pleun is iemand in een bloemetjespak, wordt ook wel conifeer genoemd.
Hoe kom je daar nou bijquote:Op woensdag 13 februari 2013 16:09 schreef BredeBroeder het volgende:
Dus de hele KL loopt in een bloemetjespak![]()
Gezellig
Deze heeft geen gestileerde W?quote:
Wel een andere gestileerde letterquote:Op woensdag 13 februari 2013 16:17 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Deze heeft geen gestileerde W?
http://www.toerenenloeren.nl/index_bestanden/page0015.htm
ER:
Dat zijn geen pleunen
Wel of niet op valentijnsdag chick mee uitvragen, hmm.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:41 schreef Thaboel het volgende:
Wegens haat aan valentijn: vanavond een happie buiten de deur eten met het vrouwtje.
Ach, zie het als een voordeel. Nu hoef je nooit meer met andere te douchenquote:Op woensdag 13 februari 2013 19:42 schreef BredeBroeder het volgende:
En toen kwam je erachter dat je je gegevens van de school bent vergeten te geven op de intake
Lachuuquote:Op woensdag 13 februari 2013 19:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ach, zie het als een voordeel. Nu hoef je nooit meer met andere te douchen
Dan moet ik ze om 6 uur bellen, dan is de school nog niet openquote:Op woensdag 13 februari 2013 19:47 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar wel waar![]()
Bel die lui morgen op, first thing in the morning.
zuchtquote:Op woensdag 13 februari 2013 19:48 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Dan moet ik ze om 6 uur bellen, dan is de school nog niet open
wat jij wilquote:Op woensdag 13 februari 2013 19:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Stuk verdriet, ik zal je nog eens helpen
ik zie alleen een T of een L in een ankerquote:Op woensdag 13 februari 2013 19:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Heb je al de gestileerde letter ontdenkt?
Nee, die bedoel ik niet. Er zit er nog 1.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:53 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
ik zie alleen een T of een L in een anker
Een I een W een M?quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, die bedoel ik niet. Er zit er nog 1.
Juist, een M in de kroon. Eentje die naar links en rechts gaat. Die M komt van Michiel himself af, en zou je ook kunnen interpreteren als de voortsteven van een schip.quote:
Michiel de Ruyter?quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Juist, een M in de kroon. Eentje die naar links en rechts gaat. Die M komt van Michiel himself af, en zou je ook kunnen interpreteren als de voortsteven van een schip.
quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:34 schreef Emperor_Klaus het volgende:
Dit is pas een bazen embleem
[ afbeelding ]
Gvd...quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:57 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
De school waar die opleiding gegeven wordt
Wij krijgen ROC van Amsterdam patches
Ja anders zit je met zo'n lege plek op je gvt, da ziet er toch niet uit. Ook bij mensen waarbij nog geen naam op het gvt staatquote:
Dan plak je er maar een fucking stuk hansaplast op.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:06 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja anders zit je met zo'n lege plek op je gvt, da ziet er toch niet uit. Ook bij mensen waarbij nog geen naam op het gvt staat
KPL?quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef Emperor_Klaus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Spot de onregelmatigheid
Foei, gaat u schamenquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:18 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
KPL?
Ik ken het rangenstelsel nog niet
Zit je bij de Marine?quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef Emperor_Klaus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Spot de onregelmatigheid
Haha, ze zitten niet op deze manier op m'n schouders. Ik pas wel op dat ik de inham naar m'n hoofd toe doe..quote:
Zijn die allemaal van jou?quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:22 schreef Emperor_Klaus het volgende:
[..]
Correct, daar zit er 1 van tussen raar genoeg.
Correct, daar komt nog een 10 natresbat borstembleempje bij in plaats van het OCIO ijsbeertje.quote:
waarom heb je 14x dezelfde streepquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:25 schreef Emperor_Klaus het volgende:
[..]
Correct, daar komt nog een 10 natresbat borstembleempje bij in plaats van het OCIO ijsbeertje.
En waarom zitten ze daar niet op?quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:28 schreef Emperor_Klaus het volgende:
2x voor op m'n GVT
2x voor op m'n Parka
1x voor op m'n borst op de Bilaminaat
2x voor op DT trui
2x voor op DT jasje
Verder weet ik het eigenlijk niet, werd verteld bij de uitreiking maar ben het weer vergeten.
De goede ouwe tijd van divisiesquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:35 schreef AchJa het volgende:
Van links naar rechts:
Griffioen van 41 ltbrig Seedorf
1e legerkorps
4e divisie
Ter aanvulling:
[ afbeelding ]
Ik ben officieel nog niet bevorderd. Ze zaten er overigens wel op, daar niet van, maar m'n zooi komt net uit de was en voordat ik ze in de was pleurde heb ik rangonderscheidingstekens er vanaf gehaald.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:37 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
En waarom zitten ze daar niet op?
Neen, vertel me meer.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:53 schreef Rave_NL het volgende:
Maar heb je ze dan ook alle 14 ingedronken?
43 MechBrig. 10 Natresbat. Echo-cie, 1e pel.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:58 schreef Rave_NL het volgende:
Wat denk je? Alsof je iets te zeggen hebt waarin jouw strepen komen te liggen...
Right in the feels.quote:Op woensdag 13 februari 2013 23:00 schreef Rave_NL het volgende:
Ah, laat dan maar, die hebben geen tradities, alleen een kinderboerderij.
quote:Op woensdag 13 februari 2013 23:11 schreef AchJa het volgende:
Speciaal voor BB
http://www.dailymotion.com/video/xxhpj0_plumley_fun
Het blijft een ongelofelijke baasquote:Op woensdag 13 februari 2013 23:11 schreef AchJa het volgende:
Speciaal voor BB
http://www.dailymotion.com/video/xxhpj0_plumley_fun
Zijn UI komt hier vandaanquote:Op woensdag 13 februari 2013 23:32 schreef BredeBroeder het volgende:
AchJa, die UI van je past wel bij dit filmpje![]()
wat dacht je vanuit hier? Ik ga vanmiddag maar eens een rantsoen samenstellen in de kantine. Ik vrees dat mijn ritje wel een een paar uur gaat duren.quote:Op donderdag 14 februari 2013 07:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zo te zien zal het vanmiddag vanaf Zwolle ongeveer wel weer gepruts zijn om thuis te komen.
Ik moet vanuit het zuiden naar het noorden...quote:Op donderdag 14 februari 2013 07:45 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
wat dacht je vanuit hier? Ik ga vanmiddag maar eens een rantsoen samenstellen in de kantine. Ik vrees dat mijn ritje wel een een paar uur gaat duren.
Dan ga jij er zeker wel last van hebben. Good luck vast.quote:Op donderdag 14 februari 2013 07:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik moet vanuit het zuiden naar het noorden...
Ik andersomquote:Op donderdag 14 februari 2013 07:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je nu precies zit, maar als je niet thuis kan komen, kan je bij ons crashen in Gorinchem.quote:Op donderdag 14 februari 2013 07:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Op het moment dat ik niet meer thuis kom is het land overstroomd ofzo. Maar bedankt voor het aanbod.quote:Op donderdag 14 februari 2013 08:05 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je nu precies zit, maar als je niet thuis kan komen, kan je bij ons crashen in Gorinchem.
zelfde gevoel. Sta met me arctic survivalsuit op de bus te wachten.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:29 schreef jitzzzze het volgende:
Nog steeds droog, daar sta je dan met je moonboots
die sneeuwschep kan ook wel in de open haard.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:30 schreef Thaboel het volgende:
[..]
zelfde gevoel. Sta met me arctic survivalsuit op de bus te wachten.
Hier word veel gestrooid.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:18 schreef jitzzzze het volgende:
Schaatsen op straat, hier kan het bijna
Nou hier niet. Heeft ook geen zin, zoveel ijzel valt er.quote:
valt hier nog mee. Strooiwagens teveel... Reden er net 5 op het plein voor de Amsterdam ArenAquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou hier niet. Heeft ook geen zin, zoveel ijzel valt er.
Ik vrees dat de terugrit erg interessant gaat worden.
Zelfs het raam van mijn kantoor zit vol ijzel.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:55 schreef Thaboel het volgende:
[..]
valt hier nog mee. Strooiwagens teveel... Reden er net 5 op het plein voor de Amsterdam ArenA
onze halve toren ook dus je bent niet speciaalquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zelfs het raam van mijn kantoor zit vol ijzel.
Nouhouquote:Op donderdag 14 februari 2013 15:05 schreef Thaboel het volgende:
[..]
onze halve toren ook dus je bent niet speciaal
kusje erop.quote:
Mooiquote:Op donderdag 14 februari 2013 10:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Daar zou ik ook uitslag van krijgen
Kutmuziekquote:
Jij ja.quote:
Schreeuwende mensen die op een gitaar rammen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij ja.
Toch goed zelfinzicht heb je![]()
Dit vrind!!!
Dit vind ik echt muziek voor jou BBquote:Op donderdag 14 februari 2013 16:06 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Schreeuwende mensen die op een gitaar rammen.![]()
Doe dan zo iets:
of zoiets:
Alleen het begin beloofde wat,quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dit vind ik echt muziek voor jou BB
Muziek is op zich best goed, maar doe mij dit maarquote:Op donderdag 14 februari 2013 16:10 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Alleen het begin beloofde wat,
Geluisterd, niet slecht.quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:15 schreef BredeBroeder het volgende:
Of gewoon Dubstepp voor de liefhebbers
Dit:quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:23 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]![]()
Wat krijgen we nou dan. Want more?
Nog 1 week, dan 2 en een halve week vakantie, daarna nog 3 weken verlof overquote:
Nicee, ik heb nog 2 weken vakantie tot April, vanaf April tot September dan vrijquote:Op donderdag 14 februari 2013 16:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nog 1 week, dan 2 en een halve week vakantie, daarna nog 3 weken verlof over
Tijd om te sporten dus en vroeg opstaan, elke dag gevechtsrantsoenen eten, etcquote:Op donderdag 14 februari 2013 16:32 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Nicee, ik heb nog 2 weken vakantie tot April, vanaf April tot September dan vrij![]()
Holy shit man, bijna een half jaar..quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:32 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Nicee, ik heb nog 2 weken vakantie tot April, vanaf April tot September dan vrij![]()
Hij is pas 15 hèquote:Op donderdag 14 februari 2013 16:38 schreef Emperor_Klaus het volgende:
[..]
Holy shit man, bijna een half jaar..
Ja, ik moet wel leren enzoquote:Op donderdag 14 februari 2013 16:38 schreef Emperor_Klaus het volgende:
[..]
Holy shit man, bijna een half jaar..
Vroeg opstaan in de vakantie, grapje zekerquote:Op donderdag 14 februari 2013 16:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tijd om te sporten dus en vroeg opstaan, elke dag gevechtsrantsoenen eten, etc
Geen grapje.quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:41 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Vroeg opstaan in de vakantie, grapje zeker
Daar ben ik binnen 2 weken wel aan gewend hoorquote:Op donderdag 14 februari 2013 16:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geen grapje.
Wen er maar aan.
0545 reveille! Jezelf in orde maken, eten, klaar staan!quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geen grapje.
Wen er maar aan.
Je vergeet kamerinspectie.quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:43 schreef Emperor_Klaus het volgende:
[..]
05:45 reveille! Jezelf in orde maken, eten, klaar staan!
Is dat elke dag?quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je vergeet kamerinspectie.
Ahh, aangepast zie ik.
Yep.quote:
Wat is een Gamaquote:Op donderdag 14 februari 2013 16:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Yep.
En 1 zandkorrel in je Gama, dat is de hele sahara.
Die hadden wij nietquote:Op donderdag 14 februari 2013 16:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Yep.
En 1 zandkorrel in je Gama
quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:48 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Dus ze controleren alles
Zie 't al voor me, een beetje stof op de vensterbank, iedereen straf
quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:49 schreef ErwinRommel het volgende:
Pornolat, vrij van stof.
Als je een leuke instructeur heb, witte handschoen doet die aan, en gaat alles langs, stof op witte handschoen? Verberg je dan maar.
Ghehequote:Op donderdag 14 februari 2013 16:50 schreef ErwinRommel het volgende:
En BB, ze checken ook of je na douchen een schone pendek aan hebt.
een pendek?quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:50 schreef ErwinRommel het volgende:
En BB, ze checken ook of je na douchen een schone pendek aan hebt.
Ze checken het!!quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:51 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Oh, dat leek me nogal common sense
Is gewoon een "drill". Ze gaan echt niet aan je pielemuis zitten, ze ruiken enkel.quote:
quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Is gewoon een "drill". Ze gaan echt niet aan je pielemuis zitten, ze ruiken enkel.
Dan mag je in pendek enkel op appel staan, en een helm op je kop met een tekst er op, vaak is dat "lul van de dag".quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:55 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]![]()
En als je een vieze onderbroek aan heb? Wat dan?
Ik lever hem enkel de feiten, opdat hij daar wat mee doetquote:Op donderdag 14 februari 2013 16:55 schreef Emperor_Klaus het volgende:
Maak die jongen nou niet bang
Ik zal ;t onthouden, schone onderbroek, al kan ik me niet voorstellen dat iemand dezelfde vieze onderbroek aantrekt na het douchenquote:Op donderdag 14 februari 2013 16:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik lever hem enkel de feiten, opdat hij daar wat mee doet
Ik ook niet idd..quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:04 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik zal ;t onthouden, schone onderbroek, al kan ik me niet voorstellen dat iemand dezelfde vieze onderbroek aantrekt na het douchen
Klopt, goed dat je me er even aan herinnert! Gisteren de beschrijving gelezen op zijn site.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:11 schreef BredeBroeder het volgende:
vanavond op Ned. 3, VPRO, 21.35-22.30 uur "De hokjesman"
Programma over Mariniers
Je vergeet de sokken. Schone sokken om je kakken is ook een controlepunt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik lever hem enkel de feiten, opdat hij daar wat mee doet
Die is dan weer meer voor jou bedoeld, kan je daar de boel onveilig maken met je camo rollatorquote:Op donderdag 14 februari 2013 18:19 schreef ErwinRommel het volgende:
Zondag bij Omroep MAX, reportage over Bronbeek
Ook nog vergeten ja, controleerd men ook op.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je vergeet de sokken. Schone sokken om je kakken is ook een controlepunt.
quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Die is dan weer meer voor jou bedoeld, kan je daar de boel onveilig maken met je camo rollator
En natuurlijk de wattenstaafjestestquote:Op donderdag 14 februari 2013 18:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ook nog vergeten ja, controleerd men ook op.
Gezellig, DEF meet @ bronbeekquote:Op donderdag 14 februari 2013 18:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Denk dat AchJa daar eerder voor in aanmerking komt
quote:
Ik kom er niet zo vaak, anders is het zeker de moeite waard heb ik begrepen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Man, dat is gewoon een Indisch restaurant, op het Landgoed Bronbeek, en lekker gvd!!!!![]()
Zelfs kokkies van de kombuis die de blauwe hap maken op den woensdag kunnen daar niet aan tippen.
Laatste keer dat ik daar was was btw in de jaren 90, toen mijn opa (oud-KNIL militair) nog leefde, hij wilde daar toch eens heen. En het is KNIL goedgekeurdquote:Op donderdag 14 februari 2013 18:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik kom er niet zo vaak, anders is het zeker de moeite waard heb ik begrepen.
Ja, daarvoor is Bronbeek ooit bedacht.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik daar was was btw in de jaren 90, toen mijn opa (oud-KNIL militair) nog leefde, hij wilde daar toch eens heen. En het is KNIL goedgekeurd
Ook jij en ik, Jan Kaas en Pleun de beun kunnen daar gewoon vreten.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, daarvoor is Bronbeek ooit bedacht.
Eten wel ja, maar Bronbeek is jaren geleden opgericht voor de oud-KNIL militairen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ook jij en ik, Jan Kaas en Pleun de beun kunnen daar gewoon vreten.
Denk dat ik Lotusss eens die kant mee neem, eerst Museum Bronbeek, dan eten in Kumpulan![]()
http://www.kumpulan.nl/restaurant.html
Nopequote:Op donderdag 14 februari 2013 18:31 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Eten wel ja, maar Bronbeek is jaren geleden opgericht voor de oud-KNIL militairen.![]()
Tegenwoordig mag elke militair b.d. er wonen.
Nou, dat valt wel mee:quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nope
Er gelden strenge criteria daarvoor. En de wachtlijst is lang.
quote:Militair tehuis Bronbeek biedt anno 2012 huisvesting en verzorging aan inwonende oud-militairen van de krijgsmacht, met uitzondering van officieren. Bronbeek biedt ouderenzorg waarin de eigen mogelijkheden van de bewoners centraal staat. Het tehuis heeft maximaal 50 bewoners en kent een korte wachtlijst.
Valt toch tegen hoor, afgelopen Checkpoint schreef juist dat er een wachtlijst is.quote:
hehe, Arnhem onveilig maken zoals we vroegah dedenquote:Op donderdag 14 februari 2013 19:12 schreef jitzzzze het volgende:
Als je je nu inschrijft ben je er op tijd bij ER.
Alleen oof, dat moet een verzuurde bende zijnquote:Op donderdag 14 februari 2013 19:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hehe, Arnhem onveilig maken zoals we vroegah deden
De traditie wordt in ere gehouden, mijn taak vanavond.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hehe, Arnhem onveilig maken zoals we vroegah deden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |