En tegenwoordig lopen ze al te janken als er een baret opgezet moet worden...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:07 schreef Nibb-it het volgende:
http://www.douane-napoleon.nl/napoleons%20veteranen.htm
De artillerie zat al aan het bier, die hadden geen tijd voor de foto.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:27 schreef Pumatje het volgende:
Je ziet gelijk weer wie de bazen waren
[ afbeelding ]
Huzaren ftw
Aan de andere foto's te zien hebben de jongens van de cav destijds aan diezelfde tafel gezetenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
De artillerie zat al aan het bier, die hadden geen tijd voor de foto.
En de genie kreeg niks...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:32 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Aan de andere foto's te zien hebben de jongens van de cav destijds aan diezelfde tafel gezeten
Mijn vriendin vroeg of ze mijn baret niet een weekje mocht lenen, ze had het embleem er al af gepeuterd. Ze zag foto's van mij met muts op oefening, en stelde voor dat ik die een weekje zou kunnen dragen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
En tegenwoordig lopen ze al te janken als er een baret opgezet moet worden...
Nou die waren dus compleet over de zeik omdat dat bier dus op was, kijk maarquote:
foto maken op fok zetten en kruis op je gvt naaienquote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:17 schreef AchJa het volgende:
Overigens nu ik die ouwe foto's zie, schiet me weer te binnen dat ik eens in de familie moet gaan buurten, er schijnt nog ergens een metalen kruis van de tiendaagse veldtocht rond te zwerven van mijn over over zie ik je nog een keer grootvader.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:38 schreef Pumatje het volgende:
[..]
foto maken op fok zetten en kruis op je gvt naaien![]()
Leuk onderwerp van gesprek voor bij t koffie automaat.
Idd, idem op de FOK! FPquote:Op woensdag 13 februari 2013 12:31 schreef Wasmachinu het volgende:
Reacties lezen op een defensie-gerelateerd artikel op NUjij blijft toch vermakelijk. Wat een volk zwerft daar rond zeg..
Tja, toetsenbord heldenquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:18 schreef jitzzzze het volgende:
Zoveel domheid bij elkaar, ik kan er niet tegen.
Dat artikel stond dus ook op NU.nl, verschrikkelijk zeg. Je kan jezelf er wel aan ergeren maar iets er van opsteken doen ze toch niet. Plus dat het inderdaad de toetsenbord-helden zijn zoals je al zeiquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Idd, idem op de FOK! FP
'Duizenden militairen niet fit genoeg'
En waarschijnlijk kunnen ze zelf met hun vette pens nog geen 5 push-ups maken, laat staan 500 meter hardlopenquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:39 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Dat artikel stond dus ook op NU.nl, verschrikkelijk zeg. Je kan jezelf er wel aan ergeren maar iets er van opsteken doen ze toch niet. Plus dat het inderdaad de toetsenbord-helden zijn zoals je al zei
Inderdaadquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En waarschijnlijk kunnen ze zelf met hun vette pens nog geen 5 push-ups maken, laat staan 500 meter hardlopen
Ach, dat gebeurd de beste wel eensquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:45 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Haha het ging me allemaal net iets te vlug
Zeker, en ik vind dat deze cijfers ook een redelijk vertekend beeld geven. Kan me namelijk voorstellen dat bijvoorbeeld de mensen van Werving en Selectie minder fit zijn (en minder sport op het programma hebben) dan de parate eenheden van bijvoorbeeld LMB en Marns.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ach, dat gebeurd de beste wel eens
Maar goed terug naar subject, tuurlijk heb je er luie uitvreters tussen die zich proberen te drukken. Maar dat heb je in elk bedrijf.
Als je die gasten die in die topics reageren eens vraagt "heb jij je wel eens gedrukt" en ze zeggen "nee" dan jokken ze en hebben een neus nog langer dan Pinnokio.
Dat dus, ongeacht je functie binnen defensie, ten eerste ben en blijf je militair.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:53 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Zeker, en ik vind dat deze cijfers ook een redelijk vertekend beeld geven. Kan me namelijk voorstellen dat bijvoorbeeld de mensen van Werving en Selectie minder fit zijn (en minder sport op het programma hebben) dan de parate eenheden van bijvoorbeeld LMB en Marns.
Niettemin vind ik wel dat eenieder dit goed moet kunnen halen, want tenslotte blijft 'every soldier a rifleman'.
Wacht ff, volgens mij zitten we niet op dezelfde golflengtequote:Op woensdag 13 februari 2013 15:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
blauw is toch ook helemaal niet handig? Dan ziet iedereen je direct zitten in de bosjes
Gekocht via Marktplaats??quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:43 schreef BredeBroeder het volgende:
Huh ik zoek zo MLV Blauw op, dat speldje licht hier in de kast
Lijkt alleen meer paars dan blauw
Nee, heb 'm van me pa gekregen, die is oud militair. Heb ook een ander speldje met een leeuw waar Oranje Gelderland op staat.quote:
Regiment Oranje gelderland bedoel je denk ik, baret embleemquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:47 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Nee, heb 'm van me pa gekregen, die is oud militair. Heb ook een ander speldje met een leeuw waar Oranje Gelderland op staat.
Die ja, alleen dan iets anders en zonder de achtergrond *die 2 rondjes*.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Regiment Oranje gelderland bedoel je denk ik, baret embleem
[ afbeelding ]
http://www.defensie.nl/la(...)e_oranje_gelderland/quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:49 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Die ja, alleen dan iets anders en zonder de achtergrond *die 2 rondjes*.
en jij je maar afvragen waarom je camo oefeningen altijd misluktenquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wacht ff, volgens mij zitten we niet op dezelfde golflengte
ff een vraag BB, weet jij waar die "gestileerde" W voor staat?quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:51 schreef BredeBroeder het volgende:
Heb van deze ook nog een baret.
6. Regiment Infanterie van Heutsz.
Het embleem wordt gevormd door het Nederlandse wapen, omkranst door twee lauwertakken, het geheel is gevat in een achtpuntige stralenster. Het geheel is gelegen op een gestileerde W. Baret- en kraagembleem zijn uitgevoerd in goudkleurig metaal.
Het regiment is genoemd naar Generaal Van Heutsz (1851-1924) Het embleem wordt tegenwoordig gedragen door 12 Infbat Lumbl AALST en 11 Luverdcie ‘Samarinda’ te Schaarsbergen.
Kleur ondergrond: Zwart met een oranje bies.
Vastgesteld bij MB van 30 januari 1951, nr. 1034
En dan dan plaatje
Ik heb geen flauw ideequote:Op woensdag 13 februari 2013 15:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
ff een vraag BB, weet jij waar die "gestileerde" W voor staat?
Blauw, mot je bij de KM zijnquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
en jij je maar afvragen waarom je camo oefeningen altijd mislukten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |