Daarom ben ik zo vriendelijk om dat te doenquote:
En het was nog een Deen ook.quote:Op zondag 10 februari 2013 01:59 schreef Keyos het volgende:
[..]
Daarom ben ik zo vriendelijk om dat te doen.
Over Tomasson gesproken:quote:
Denk dat jij er aardig wat slechte herinneringen van mij kan vindenquote:Op zondag 10 februari 2013 02:03 schreef SaulGoodman het volgende:
Dit zijn geen leuke herinneringen.
Dat is waar. Dat tweede zou ik juist van de andere kant willen benaderen.quote:Op zondag 10 februari 2013 02:04 schreef Keyos het volgende:
[..]
Denk dat jij er aardig wat slechte herinneringen van mij kan vinden. Het is net alsof onze spelers vol met stront in hun broek spelen tegen Ajax.
Haha. Vierklauquote:Op zondag 10 februari 2013 02:05 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Zo heb ik trouwens ook gedacht dat het contract van Babangida 12 jaar duurde of zo. Die gozer rotte maar niet op.
Wat is dat voor onzin, ik bepaal toch zelf wel wanneer ik wasquote:Op zondag 10 februari 2013 02:33 schreef Aurelius. het volgende:
Wij mogen niet wassen na 21:00 uur![]()
informeel recht
Ja maar onze centrifuge laat werkelijk het hele huis hier trillen op zijn grondvestenquote:Op zondag 10 februari 2013 02:34 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin, ik bepaal toch zelf wel wanneer ik was
Hoe bevalt het?quote:Op zondag 10 februari 2013 03:00 schreef Aurelius. het volgende:
Ja ik dacht ik doe even de UI dans, net als jij elke dag
quote:Op zondag 10 februari 2013 03:18 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
awesome, net alsof ik heel iemand anders ben
Tiezofreen.quote:Op zondag 10 februari 2013 03:18 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
awesome, net alsof ik heel iemand anders ben
Hier is het ergste al geweest. Ik was natter dan die Spaanse toen ik met de hond was uitgeweest.quote:
quote:Op zondag 10 februari 2013 03:24 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hier is het ergste al geweest. Ik was natter dan die Spaanse toen ik met de hond was uitgeweest.
Petje af dat je zo laat nog bezig bent geweest.quote:Op zondag 10 februari 2013 03:32 schreef Aurelius. het volgende:
Nog 15 bladzijdetjes samenvatten, dat doe ik morgen na de voetbal dan maar.
Ik ook, ik ben ook al begonnen met rechtsgeschiedenis lezen terwijl het maandag pas begint. Dit wil ik nu volhouden, zesjes zijn niet cool.quote:Op zondag 10 februari 2013 03:38 schreef Aurelius. het volgende:
Ja ik ben behoorlijk fanatiek, nouja tenminste voor een paar (civielrechtelijke) vakken dit semester.
Ik ben echt een beetje ziek van alle 6'jesGa er nu wat meer voor doen, dus ook het boek lezen.
Tuurlijk. Je verwacht zeker bij leuke vakken een goed cijfer.quote:Op zondag 10 februari 2013 03:41 schreef Aurelius. het volgende:
Goedzo
Ja precies, Rechtsgeschiedenis 2 vond ik harstikke leuk maar heb daar eigenlijk alleen de werkcolleges goed gevolgd, tentamen dus gehaald met een 6 en dan hou ik er toch een beetje een kutgevoel aan over.
Oke godzijdank, want ik vind de Romeinen wel geweldigquote:Op zondag 10 februari 2013 03:47 schreef Aurelius. het volgende:
Rechtsgeschiedenis gaat niet om jaartallen hoor
Ja ik ben ook al een tijdslijn tegengekomen. Maar de proeftentamens zagen er prima uit.quote:Op zondag 10 februari 2013 03:45 schreef NotGuilty het volgende:
Ik weet nog niet of ik dit zo een leuk vak ga vinden hoor. Ik zag al een document met een tijdslijn staan, en als er iets is waar ik een hekel aan heb
Ik ben het er niet mee eens. De positiefrechtelijke vakken waren zeker pittig, maar ik zie veel meer op tegen de metajuridische vakken. Leuk, dat wel, maar pittig.quote:Op zondag 10 februari 2013 03:48 schreef NotGuilty het volgende:
Is het eigenlijk waar dat de moeilijkste vakken in jaar 1, privaatrecht/staats en bestuursrecht/inleiding rechtswetenschappen/strafrecht zijn?
Dat hoorde ik van iemand, maar ik denk dat Europees nog een hele kluif wordt en fiscaal ook.
Bahquote:
Metajuridische vakken zijn juist leuk čn onwijs belangrijk.quote:Op zondag 10 februari 2013 07:35 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Bah
Pretentieuze 'wetenschappelijke' geneuzel.
Nobody knows shit.
Heb je alle afleveingen al gezien of nog niet?quote:
Vervelend is datquote:Op zondag 10 februari 2013 10:04 schreef eriksd het volgende:
Vandaag maar eens laatste trap aan scriptie geven. Het zit in mijn hoofd, alleen geen zin om het op te schrijven
Ben je er dan helemaal klaar mee of moet je nog een vak afronden dit semester?quote:Op zondag 10 februari 2013 10:04 schreef eriksd het volgende:
Vandaag maar eens laatste trap aan scriptie geven. Het zit in mijn hoofd, alleen geen zin om het op te schrijven
Dan ben ik er helemaal klaar mee. Heb in juni al laatste vakken afgerond. Daarna gewerkt etc.quote:Op zondag 10 februari 2013 10:06 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ben je er dan helemaal klaar mee of moet je nog een vak afronden dit semester?
Ah relaxed. Was er een reden waarom je de scriptie nog had uitgesteld? Vanwege het collegegeld enzo dat je dan nog moet lappen.quote:Op zondag 10 februari 2013 10:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan ben ik er helemaal klaar mee. Heb in juni al laatste vakken afgerond. Daarna gewerkt etc.
Ik vond 22 te jong om af te studeren. En met het werk wat ik had maakte die 130 euro nou ook niet daverend veel uit. Vond het een perfecte mix: 2-3 dagen werken en dan vanaf oktober rustig een goede scriptie schrijven.quote:Op zondag 10 februari 2013 10:08 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ah relaxed. Was er een reden waarom je de scriptie nog had uitgesteld? Vanwege het collegegeld enzo dat je dan nog moet lappen.
Ah, dat is wel een relaxte planning. Was het dan ook niet leuk geweest om er nog een keuzevak bij te volgen?quote:Op zondag 10 februari 2013 10:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vond 22 te jong om af te studeren. En met het werk wat ik had maakte die 130 euro nou ook niet daverend veel uit. Vond het een perfecte mix: 2-3 dagen werken en dan vanaf oktober rustig een goede scriptie schrijven.
Had gekund. Maar ik ben echt een fiscale autist: de rest interesseert mij niet zoveelquote:Op zondag 10 februari 2013 10:12 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ah, dat is wel een relaxte planning. Was het dan ook niet leuk geweest om er nog een keuzevak bij te volgen?
Herkenbaar, heel veel interesseert mij ook niet zoveel.quote:Op zondag 10 februari 2013 10:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Had gekund. Maar ik ben echt een fiscale autist: de rest interesseert mij niet zoveel
Goed punt.quote:Op zondag 10 februari 2013 10:39 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Heel rechten interesseert mij niet.
De schaamte om je hier af te moeten melden. Brrrrr.quote:Op zondag 10 februari 2013 10:50 schreef eriksd het volgende:
Enige reden dat ik rechten studeer is om in dit topic aanzien te genieten
Oehoehoehoooew relight my fire.quote:Op zondag 10 februari 2013 11:00 schreef eriksd het volgende:
Help me escape this feeling of insecurity
Hoi Y.quote:Op zondag 10 februari 2013 11:00 schreef Yreal het volgende:
Hoi. Ik ga nu eerst even croissantjes bakken en koffie maken.
Woooooooquote:Op zondag 10 februari 2013 11:01 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Oehoehoehoooew relight my fire.
Daarom inderdaad.quote:Op zondag 10 februari 2013 10:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
De schaamte om je hier af te moeten melden. Brrrrr.
quote:Op zondag 10 februari 2013 11:18 schreef eriksd het volgende:
Ik heb een cd gevonden van een benefietconcert voor Jeff Porcaro. Wat een bazenplaat.
Ah ik ben S. Nooit zeker van geweest.quote:
Tina Turner.quote:
Meer dan je lief is. Het is echt een kroelmachine. 's Avonds als we naar bed gaan blijft ze altijd even op de onderste traptrede staan; dan wil ze eerst nog even kroelen voor ze naar boven loopt.quote:
Ahhhw. En als je verdrietig bent, dan voelen honden dat toch ook? Zijn eigenlijk de beste vriendenquote:Op zondag 10 februari 2013 12:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Meer dan je lief is. Het is echt een kroelmachine. 's Avonds als we naar bed gaan blijft ze altijd even op de onderste traptrede staan; dan wil ze eerst nog even kroelen voor ze naar boven loopt.
Dat is absoluut waar ja. Als het even niet zo lekker loopt merkt ze dat direct. Wonderlijke wezens.quote:Op zondag 10 februari 2013 12:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ahhhw. En als je verdrietig bent, dan voelen honden dat toch ook? Zijn eigenlijk de beste vrienden
quote:Op zondag 10 februari 2013 12:28 schreef Paxcon het volgende:
Oh oke, die hebben we zeker weten niet bij ''mijn'' AH
Meh, doe mij maar een choco-eierkoek (gelijk aan een pain au chocolatquote:
Kaneelrol inderdaadquote:Op zondag 10 februari 2013 12:29 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Meh, doe mij maar een choco-eierkoek (gelijk aan een pain au chocolat) of zo'n kaneelrol
Oook!quote:Op zondag 10 februari 2013 12:31 schreef NotGuilty het volgende:
SuikerbroodDoe mij maar suikerbrood
Neequote:Op zondag 10 februari 2013 12:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oook!
Heb je een nieuwe ondertitel?
Je kan niet alles zien hequote:Op zondag 10 februari 2013 12:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oooh eerste keer dat het me opvalt danExcuses.
Niet alles neequote:
Chocola en goede portquote:Op zondag 10 februari 2013 12:33 schreef Joosie200 het volgende:
Suikerbrood met een fikse laag echte roomboter
Kaneelrol/roze koek met een goed bakkie pleur
Eierkoek en een kop choco
Pain au chocolat/croissant met verse jus d'orange
Allemaal lekker
Die wordt volgens mij praktisch nergens aangeboden.quote:Op zondag 10 februari 2013 12:37 schreef Joosie200 het volgende:
Maargoed, niemand hier die een praktijkmaster overweegt en/of heeft gevolgd?
Je had het druk, zoveel novieten. Nu ben je me aan het hoeden, omdat ik er om vroeg. Alles is weer goedquote:Op zondag 10 februari 2013 12:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Niet alles neemaar aangezien je noviet bent had ik er wellicht extra op moeten letten?
[..]
Chocola en goede port
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 10 februari 2013 12:39 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Dit vind ik dus echt leuk om te lezen, gaan we morgen behandelen en leerdoelen uit formuleren:Holy shit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 10 februari 2013 12:39 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Je had het druk, zoveel novieten. Nu ben je me aan het hoeden, omdat ik er om vroeg. Alles is weer goed![]()
Dit vind ik dus echt leuk om te lezen, gaan we morgen behandelen en leerdoelen uit formuleren:Ohja jullie starten nu met RechtsgeschiedenisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.leuk!
Nu weet ik niet hoe het op andere uni's er aan toe gaat, maar in Grunn heb je de togamaster voor rechtsgeleerdheid en de praktijkmaster voor notarieel en fiscaal recht. Zijn duale masters, dus je combineert werken in de praktijk met stage/scriptie. En voor de andere helft volg je gewoon een x-tal vakken in de master.quote:Op zondag 10 februari 2013 12:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
Die wordt volgens mij praktisch nergens aangeboden.
Enge dingen allemaal.quote:Op zondag 10 februari 2013 12:58 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Nu weet ik niet hoe het op andere uni's er aan toe gaat, maar in Grunn heb je de togamaster voor rechtsgeleerdheid en de praktijkmaster voor notarieel en fiscaal recht. Zijn duale masters, dus je combineert werken in de praktijk met stage/scriptie. En voor de andere helft volg je gewoon een x-tal vakken in de master.
1989 is een belangrijke.quote:Op zondag 10 februari 2013 13:01 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Is toch leuk. Ik ben alleen nog steeds bang dat ik jaartallen moet gaan leren
Leuk tochquote:
Ja ben benieuwdquote:Op zondag 10 februari 2013 12:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ohja jullie starten nu met Rechtsgeschiedenisleuk!
Natuurlijk moet je jaartallen kennen. Maar dat zullen er nooit meer dan een paar zijnquote:Op zondag 10 februari 2013 13:01 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Een enkele moet je wel weten. Periode van Justinianus e.d.quote:Op zondag 10 februari 2013 13:01 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Komt vast goedquote:
Jij bent inderdaad een little old man boy.quote:
Wrijf het maar weer in Erikquote:Op zondag 10 februari 2013 13:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij bent inderdaad een little old man boy.
Die togamaster is bij andere universiteiten gewieberd. Tijd terug nog een topic over geweest over de UM.quote:Op zondag 10 februari 2013 12:58 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Nu weet ik niet hoe het op andere uni's er aan toe gaat, maar in Grunn heb je de togamaster voor rechtsgeleerdheid en de praktijkmaster voor notarieel en fiscaal recht. Zijn duale masters, dus je combineert werken in de praktijk met stage/scriptie. En voor de andere helft volg je gewoon een x-tal vakken in de master.
Heb je daar een linkje van toevallig?quote:Op zondag 10 februari 2013 13:13 schreef Ryon het volgende:
[..]
Die togamaster is bij andere universiteiten gewieberd. Tijd terug nog een topic over geweest over de UM.
What he said, ben dan benieuwd waarom ze zijn gewieberdquote:Op zondag 10 februari 2013 13:15 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Heb je daar een linkje van toevallig?
quote:
quote:Op zondag 10 februari 2013 13:06 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je jaartallen kennen. Maar dat zullen er nooit meer dan een paar zijn
Nou, we gaan er voorquote:Op zondag 10 februari 2013 13:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Een enkele moet je wel weten. Periode van Justinianus e.d.
[..]
Komt vast goed
Wat voor een ga/wil je halen?quote:Op zondag 10 februari 2013 13:21 schreef eriksd het volgende:
Baby come to meeeeee.
Tijd voor een nieuwe jas.
Ik ben nu on the road dus zit op mijn telefoon. Aber er moet met de zoek wat te vinden zijn. Ging in ieder geval over de UM.quote:Op zondag 10 februari 2013 13:16 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
What he said, ben dan benieuwd waarom ze zijn gewieberdWant waarom gaan ze er bij anderen eruit terwijl Grunn ze nog aanbied. Ben ik dan wel benieuwd naar
Vaag.quote:Op zondag 10 februari 2013 13:50 schreef eriksd het volgende:
Kwam net iemand in korte broek, tshirt en sandalen door de sneeuw geploegd
Nietsquote:Op zondag 10 februari 2013 13:58 schreef Yreal het volgende:
Zo, wat staat er op het programma mensjes?
Ik heb afscheid genomen van de studie voor vandaag. Straks Eredivisie Live kijken en verder geloof ik het wel.quote:Op zondag 10 februari 2013 13:58 schreef Yreal het volgende:
Veel plezier/succes dan.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
De boete dienst, bestuursrecht en europees recht
Net een enorme klachtenbrief verstuurdquote:Op zondag 10 februari 2013 13:58 schreef Yreal het volgende:
Heb jij bestuursrecht als eerstejaars als een los vak?quote:Op zondag 10 februari 2013 14:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
De boete dienst, bestuursrecht en europees recht
Ik ben geen eerste jaarsquote:Op zondag 10 februari 2013 14:12 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Heb jij bestuursrecht als eerstejaars als een los vak?
De gemeente is me net een stapje voorquote:Artikel 7:10
3.
Het bestuursorgaan kan de beslissing voor ten hoogste zes weken verdagen.
Reken daar maar wel op.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:21 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
De gemeente is me net een stapje voor. Het ergste is natuurlijk dat het nu nog 6 weken gaat duren.
Moet jij die ook nogquote:Op zondag 10 februari 2013 14:25 schreef Yreal het volgende:
Ergens vrees ik dat mijn novietenschap nog wel even gaat duren. Ik zie echt zo op tegen rechtsgeschiedenis...
Je mist vast nog wel ergens een overgangsvak lijkt me?quote:Op zondag 10 februari 2013 14:27 schreef Yreal het volgende:
Wacht, volgens het huidige studieschema is mijn P dadelijk 58 credits...
Ben ik dan voor eeuwig noviet?
En anders je beroepen op de hardheidsclausule bij Actaeon en Sideshowbobbie.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:27 schreef Yreal het volgende:
Wacht, volgens het huidige studieschema is mijn P dadelijk 58 credits...
Ben ik dan voor eeuwig noviet?
Ook nietquote:Op zondag 10 februari 2013 14:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Je mist vast nog wel ergens een overgangsvak lijkt me?
Jaquote:Op zondag 10 februari 2013 14:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Was een lekkere goal van Lindgren.
Nee, maar daarna mag je wel dwangsom ontvangenquote:Op zondag 10 februari 2013 14:33 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Jammer, daarna mag het niet nog een keer toch?
Wat vond je het meest lastig?quote:Op zondag 10 februari 2013 14:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Uhu. Net 2 mc vragen teveel fout vorig jaar
Wat is een overgangsvakquote:Op zondag 10 februari 2013 14:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Je mist vast nog wel ergens een overgangsvak lijkt me?
Niet zozeer lastig, meer dat dat hele gezever over alles na 1600 mij echt geen tiefus boeide en dan leer ik vrij lastig..quote:
Dan wijzen ze de aanvraag of bezwaar af en duurt het weer 12 weken of langer.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:33 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Jammer, daarna mag het niet nog een keer toch?
Curriculum is omgegooid dus alle vakken zijn anders enzo. Dan moeten ze er wat op verzinnen om het toch sluitend te krijgen voor mensen die nu niet meer aan de punten komenquote:
Als je te weinig punten binnenkrijgt ASAP contact opnemen met de studieadviseur. Je P blijft namelijk 60 punten.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ook niet. Ik heb nu 48 punten van jaar 1 en kan er nog 6 halen voor rechtsgeschiedenis en strafrecht 1
Nouwja, ik heb overbodig alsnog europees recht 1 gedaan, dus kom ik gelukkig nog tot 61quote:Op zondag 10 februari 2013 14:38 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als je te weinig punten binnenkrijgt ASAP contact opnemen met de studieadviseur. Je P blijft namelijk 60 punten.
Bespreek dat op tijd met de examencommissie. Dat bespaart een boel ellende. Een van mijn P's bestond uit 64 punten. Makkelijker gezegd dan geregeld gekregen.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nouwja, ik heb overbodig alsnog europees recht 1 gedaan, dus kom ik gelukkig nog tot 61
Maar je krijgt toch helemaal geen P meer uitgereikt? Lekker boeiend dan toch?quote:Op zondag 10 februari 2013 14:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Bespreek dat op tijd met de examencommissie. Dat bespaart een boel ellende. Een van mijn P's bestond uit 64 punten. Makkelijker gezegd dan geregeld gekregen.
Waarom?quote:Op zondag 10 februari 2013 14:25 schreef Yreal het volgende:
Ergens vrees ik dat mijn novietenschap nog wel even gaat duren. Ik zie echt zo op tegen rechtsgeschiedenis...
Lastig hoor.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
En anders je beroepen op de hardheidsclausule bij Actaeon en Sideshowbobbie.
Nee. Goederenrecht en ondernemingsrechtquote:Op zondag 10 februari 2013 14:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Waarom?Het allermooiste en leukste vak dat er is
Kan je toch gewoon op internet checken?quote:Op zondag 10 februari 2013 14:56 schreef Yreal het volgende:
Geen idee of het post punt hier op zondag open is, ik heb geen zin om naar het centrum te rijden maar deze brief moet er wel echt vandaag uit..
Rechtsgeschiedenis gewoonquote:Op zondag 10 februari 2013 14:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee. Goederenrecht en ondernemingsrecht
Wat duurt dan 12 weken? Dan is het toch klaar? Tenzij ze het afwijzen en ik naar de bestuursrechter stap. ( Zo noemen we die tegenwoordig toch? )quote:Op zondag 10 februari 2013 14:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dan wijzen ze de aanvraag of bezwaar af en duurt het weer 12 weken of langer.
P boeit alleen voor veiligstelling dat je de studie mag blijven volgen als je van deeltijd zou afstappen. Daarnaast kan er om gevraagd worden bij het aanvragen van je bachelor. Dat je XXX aantal punten hebt is niet alleen belangerijk, je moet ook specifiek het een en ander gehaald hebben.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar je krijgt toch helemaal geen P meer uitgereikt? Lekker boeiend dan toch?
Omdat het vorig jaar ook zo kut wasquote:Op zondag 10 februari 2013 14:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Rechtsgeschiedenis gewoonmaar waarom zie je er zo tegen op?
Als je bezwaar maakt krijgen ze een nieuwe termijn die afhankelijk van de situatie ook weer verlengd kan worden. De gang naar de rechter kan ook eindeloos duren.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:58 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Wat duurt dan 12 weken? Dan is het toch klaar? Tenzij ze het afwijzen en ik naar de bestuursrechter stap. ( Zo noemen we die tegenwoordig toch? )
Ik heb natuurlijk wel gewoon alles dat ik volgens het programma moet halen !quote:Op zondag 10 februari 2013 14:58 schreef Ryon het volgende:
[..]
P boeit alleen voor veiligstelling dat je de studie mag blijven volgen als je van deeltijd zou afstappen. Daarnaast kan er om gevraagd worden bij het aanvragen van je bachelor. Dat je XXX aantal punten hebt is niet alleen belangerijk, je moet ook specifiek het een en ander gehaald hebben.
quote:Op zondag 10 februari 2013 15:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Omdat het vorig jaar ook zo kut waszodra ze voorbij de riddertijd kwamen ben ik gewoon compleet afgehaakt
Ja, maar dat kan dus een probleem worden als het programma wordt omgegooid. Dit kan verholpen worden door bijv een extra opdracht te doen voor een vak. Als je een vak dubbel volgt (in de oude en nieuwe variant) heb je eens kans dat slechts een van de vakken meetelt voor je bul. Je komt dan aan het einde van de rit punten te kort.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb natuurlijk wel gewoon alles dat ik volgens het programma moet halen !
wat een horror. Gelukkig blijf ik lekker hangen in deeltijdquote:Op zondag 10 februari 2013 15:20 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan dus een probleem worden als het programma wordt omgegooid. Dit kan verholpen worden door bijv een extra opdracht te doen voor een vak. Als je een vak dubbel volgt (in de oude en nieuwe variant) heb je eens kans dat slechts een van de vakken meetelt voor je bul. Je komt dan aan het einde van de rit punten te kort.
Toen ik mijn bachelor voor sociologie aanvroeg moest ik 40 punten methodologie hebben gehaald. Ik had er afhankelijk van hoe je het telde 60 a 70 + nog wat vrijstellingen. Inmiddels was het programma 2x ingrijpend gewijzigd. Ik dacht dat ik veilig zat, maar van de 60 punten mochten er uiteindelijk precies 40 gebruikt worden. Had ik één specifiek vak niet gedaan (welke ik eigenlijk als extra erbij deed), dan had ik kunnen fluiten naar mijn bul. Een van mijn huisgenoten moest toen zijn studie verplaatsen naar een andere universiteit. Een belletje (of mailtje) naar de examencommissie had voor hem een boel kunnen schelen.
Kom op knul, maak oom Acta trots!quote:Op zondag 10 februari 2013 14:25 schreef Yreal het volgende:
Voor acta wil ik dan nog wel een 10 halenquote:Op zondag 10 februari 2013 15:40 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Kom op knul, maak oom Acta trots!
Vraag ik mij af wat je voor mij wilt halen?quote:Op zondag 10 februari 2013 15:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Voor acta wil ik dan nog wel een 10 halen
Het keuzevak arbeidsrecht?quote:Op zondag 10 februari 2013 15:41 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Vraag ik mij af wat je voor mij wilt halen?
Nou ja, deeltijd kan juist het probleem worden aangezien je dan langer dan gemiddeld over de studie doet en dus meerdere wijzigingen in het curriculum meemaakt. Het 8-8-4 systeem is de eerste, maar er komt er volgend jaar ongetwijfeld nog een. Deeltijd heeft wel als voordeel dat je niet gebonden bent aan het BSA en dergelijke. Maar op het moment dat je merkt dat er door een verandering iets niet meer 100% klopt moet je daar asap even een afspraak over maken. Het is namelijk goed mogelijk dat hetgeen wat jij zelf bedacht hebt (dan doe ik het wel zo) niet helemaal op waarde gschat wordt door de examencommissie.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
wat een horror. Gelukkig blijf ik lekker hangen in deeltijd
quote:
Ik probeer dan ook op voltijd tempo mee te draaien. Laatste praatje met een studieadviseur een paar weken terug was nog gewoon goed.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nou ja, deeltijd kan juist het probleem worden aangezien je dan langer dan gemiddeld over de studie doet en dus meerdere wijzigingen in het curriculum meemaakt. Het 8-8-4 systeem is de eerste, maar er komt er volgend jaar ongetwijfeld nog een. Deeltijd heeft wel als voordeel dat je niet gebonden bent aan het BSA en dergelijke. Maar op het moment dat je merkt dat er door een verandering iets niet meer 100% klopt moet je daar asap even een afspraak over maken. Het is namelijk goed mogelijk dat hetgeen wat jij zelf bedacht hebt (dan doe ik het wel zo) niet helemaal op waarde gschat wordt door de examencommissie.
Ach, die moet je met twee vingers in je neus kunnen doen.quote:
Een ragjackie. Ook een broek gehaald.quote:
Als je regelmatig met de SA babbelt dan is er weinig aan de handquote:Op zondag 10 februari 2013 15:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik probeer dan ook op voltijd tempo mee te draaien. Laatste praatje met een studieadviseur een paar weken terug was nog gewoon goed.
het is altijd deze vraag die mij nektquote:Op zondag 10 februari 2013 15:46 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ach, die moet je met twee vingers in je neus kunnen doen.
Nou als je dus zit met vragen : What da fuck moet ik nou precies volgen?quote:Op zondag 10 februari 2013 15:48 schreef eriksd het volgende:
Waarom zou je met een studieadviseur praten?
Echt?quote:Op zondag 10 februari 2013 15:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
het is altijd deze vraag die mij nekt
Kees verdient 9000, breekt zijn been, gaat weer half werken, breekt zijn andere been, is weer een half jaar uit de running, werkt weer voor 40% krijgt opslag en 2 jaar later raakt hij weer overspannen.
Hoeveel verdient kees en hoeveel krijgt hij aan uitkeringen de komende 10 jaar
![]()
Wat is dat voor vraag zegquote:Op zondag 10 februari 2013 15:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
het is altijd deze vraag die mij nekt
Kees verdient 9000, breekt zijn been, gaat weer half werken, breekt zijn andere been, is weer een half jaar uit de running, werkt weer voor 40% krijgt opslag en 2 jaar later raakt hij weer overspannen.
Hoeveel verdient kees en hoeveel krijgt hij aan uitkeringen de komende 10 jaar
![]()
Ga je dan niet de mist in met de volgorde van de vakken?quote:Op zondag 10 februari 2013 15:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik probeer dan ook op voltijd tempo mee te draaien. Laatste praatje met een studieadviseur een paar weken terug was nog gewoon goed.
Als je ook maar iets doet wat volgens de studiegids niet geheel de bedoeling is dan lopen ze bij de UvA al redelijk snel vast.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:48 schreef eriksd het volgende:
Waarom zou je met een studieadviseur praten?
Ja, en meestal nog wel achterlijker. Dat is dan 60 van de 100 punten. Die fuck ik dan op, krijg 20/25 punten en zak dan alsnog voor het vak met een 6.3 waar ik een 6.6 moet halenquote:
Uva heeft nu 6 blokken met 1 of 2 vakken per blok. Deeltijd doet gewoon 6 jaar over hetzelfde en dan 1 vak per blok. De structuur is niet werkelijk anders.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:51 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Ga je dan niet de mist in met de volgorde van de vakken?
Want met deeltijd zijn je vakken van 1 jaar verdeeld over 4 semesters, maar als je voltijd meedraait, dan volg je dus tegelijk de vakken van semester 1 en 3 tegelijk? Mis je dan niet de voorkennis van semester 2?
Ik moet handgeschreven alle opgaven van het hele boek inleveren om het vak te halen. Dat neem ik mij elke keer weer voor. En dan begin ik eraan en bedenk ik mij dat ik toch liever een 7 haal voor de toets en ga dan op de toets weer op mijn bekquote:Op zondag 10 februari 2013 15:54 schreef Ryon het volgende:
Als je zakt voor een vak door een 6.3 ervoor te halen dan gaat er inderdaad een boel mis.
Student: Yes! Een 6.3. Dat is een voldoende!quote:Op zondag 10 februari 2013 15:55 schreef Yreal het volgende:
Maar die vent die arbeidsrecht doceert is zo'n asshole dat iedereen hem haat. Ik zat een keer op schiphol te klagen over hem door de telefoon, spreekt een vent van 30 mij aan.
JA ! DIE KEN IK OOK NOG DAT IS ECHT EEN KLOOTZAK JA
niet met zulke onzinnige bullshit verhalen, neequote:Op zondag 10 februari 2013 15:54 schreef eriksd het volgende:
En jij verwacht in de fiscale praktijk niet dit soort cijfermatige vraagstukken te hebben?
De toets is 80% van het vakquote:Op zondag 10 februari 2013 15:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
Student: Yes! Een 6.3. Dat is een voldoende!
Docent: Helaas, wij hebben even intern overleg gehad en Piet is het niet mee eens dat jij dit vak haalt. Sorry
Student:
(6.3 * 8) + (X * 2) / 10 = 5.5quote:Op zondag 10 februari 2013 15:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
niet met zulke onzinnige bullshit verhalen, nee
[..]
De toets is 80% van het vak
De andere toets is het met de hand uitschrijven van alle opgaven in het boek. Ik ben inmiddels bij hoofdstuk 2, moet er nog 22. Dat cijfer is dan gelijk aan je toetscijfer -1 punt per hoofdstuk dat je mist.quote:Op zondag 10 februari 2013 16:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
(6.3 * 8) + (X * 2) / 10 = 5.5
50.4 + (x * 2) = 55
x = 2.3
Dan heb je dus lager dan een 2.3 voor een andere toets gescoord.
Waarom doe je dat soort meuk nou niet gewoon meteen? Gratis punten manquote:Op zondag 10 februari 2013 16:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
De andere toets is het met de hand uitschrijven van alle opgaven in het boek. Ik ben inmiddels bij hoofdstuk 2, moet er nog 22. Dat cijfer is dan gelijk aan je toetscijfer -1 punt per hoofdstuk dat je mist.
Die man doceert waardeloos en heeft bovendien een bloedhekel aan mij. Ik dacht wel even die 7 voor de toets binnen te tikken zodat ik die ellende niet voor 20 weken hoef te ondergaan. Bovendien heeft de beste man een achtergrond in het handelsrecht en dan doceert hij sociaal rechtquote:Op zondag 10 februari 2013 16:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom doe je dat soort meuk nou niet gewoon meteen? Gratis punten man
Inderdaad. Dag werk. Nog minder als je het gewoon al gedaan hebt voor elke werkgroep. Haal je meteen ook een mooi cijfer voor het tentamen aangezien je geheel bij bent met de stof.quote:Op zondag 10 februari 2013 16:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom doe je dat soort meuk nou niet gewoon meteen? Gratis punten man
Laten we het erop houden dat een hbo in de bijlmer geen inspirerende leer omgeving isquote:Op zondag 10 februari 2013 16:11 schreef Ryon het volgende:
[..]
Inderdaad. Dag werk. Nog minder als je het gewoon al gedaan hebt voor elke werkgroep. Haal je meteen ook een mooi cijfer voor het tentamen aangezien je geheel bij bent met de stof.
Dus even door de zure appel heenbijten en binnentikken. Geeft ook een voldaan gevoel achteraf.quote:Op zondag 10 februari 2013 16:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Laten we het erop houden dat een hbo in de bijlmer geen inspirerende leer omgeving is
Ik eet nu toevallig een hele lekkere rode sappige zoete appelquote:Op zondag 10 februari 2013 16:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dus even door de zure appel heenbijten en binnentikken. Geeft ook een voldaan gevoel achteraf.
O ja, waarom ooit eigenlijk gekozen voor de HES en de pabo in Amsterdam i.p.v de Hogeschool van Den Haag? Die laatste staat beter aangeschreven en is volgens mij ook dichterbij?quote:Op zondag 10 februari 2013 16:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Laten we het erop houden dat een hbo in de bijlmer geen inspirerende leer omgeving is
pabo heb ik den haag gedaan, en daar was ik zo niet over te spreken dat ik de hes heb uitgekozen.quote:Op zondag 10 februari 2013 16:21 schreef Ryon het volgende:
[..]
O ja, waarom ooit eigenlijk gekozen voor de HES en de pabo in Amsterdam i.p.v de Hogeschool van Den Haag? Die laatste staat beter aangeschreven en is volgens mij ook dichterbij?
UvA is een grote chaos. Dat maakt het ook weer zo'n fijne universiteit.quote:Op zondag 10 februari 2013 16:23 schreef JohnSpek het volgende:
Ik dacht dat de UvA nog wel redelijk in orde was, maar als ik dit zo lees dan denk ik enkel
Ah vandaar. Tjah, de HES is niet dramatisch, maar niet direct veel beter dan de HHS. Daar kan je ook bedrijfkunde MER en dergelijke volgen.quote:Op zondag 10 februari 2013 16:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
pabo heb ik den haag gedaan, en daar was ik zo niet over te spreken dat ik de hes heb uitgekozen.
quote:Op zondag 10 februari 2013 16:26 schreef Ryon het volgende:
[..]
UvA is een grote chaos. Dat maakt het ook weer zo'n fijne universiteit.
Vind je het gek als alles handgeschreven moet?quote:Op zondag 10 februari 2013 16:26 schreef Ryon het volgende:
[..]
UvA is een grote chaos. Dat maakt het ook weer zo'n fijne universiteit.
HES heb ik gekozen omdat ze daar niet zo geilen op reflecteren en dergelijke als op andere hogescholen.quote:Op zondag 10 februari 2013 16:28 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ah vandaar. Tjah, de HES is niet dramatisch, maar niet direct veel beter dan de HHS. Daar kan je ook bedrijfkunde MER en dergelijke volgen.
Huh wat?quote:Op zondag 10 februari 2013 16:28 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Vind je het gek als alles handgeschreven moet?
Hoho, dat gaat over het hbo héquote:Op zondag 10 februari 2013 16:28 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Vind je het gek als alles handgeschreven moet?
Is dat de eur?quote:Op zondag 10 februari 2013 16:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[ afbeelding ].
Prima universiteit verder, maar de gebouwen zijn echt het toonbeeld van lelijkheid.
Wat een ellendequote:Op zondag 10 februari 2013 16:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[ afbeelding ].
Prima universiteit verder, maar de gebouwen zijn echt het toonbeeld van lelijkheid.
Brrrr... ik twijfel nog of ik naar leiden of rotterdam ga voor mijn master, maar leiden is wel een stuk... mooierquote:Op zondag 10 februari 2013 16:32 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ja.
Wordt wel anders, zijn nu al 2 jaar aan het verbouwen.
quote:Op zondag 10 februari 2013 16:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Brrrr... ik twijfel nog of ik naar leiden of rotterdam ga voor mijn master, maar leiden is wel een stuk... mooier
Dit is inderdaad een hele oude foto want ik had er geen Eur in herkendquote:Op zondag 10 februari 2013 16:32 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ja.
Wordt wel anders, zijn nu al 2 jaar aan het verbouwen.
Deze heeft al weer wat meer.quote:Op zondag 10 februari 2013 16:33 schreef Aurelius. het volgende:
oh we gaan allemaal weer onze faculteit posten, oke
[ afbeelding ]
2e Semester had ik er wel een paar, denk jij ook welquote:Op zondag 10 februari 2013 16:34 schreef Paxcon het volgende:
Deze is ook wel leuk; heb er echter vrijwel nooit WG's.
[ afbeelding ]
Dit is dan wel weer waarquote:Op zondag 10 februari 2013 16:34 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voor de gebouwen hoef je het niet te doen nee. Ongeīnspireerde blokkendozen.
Dit is wel heel mooiquote:Op zondag 10 februari 2013 16:34 schreef Paxcon het volgende:
Deze is ook wel leuk; heb er echter vrijwel nooit WG's.
[ afbeelding ]
Dat plein is inderdaad afgesloten zolang jij er looptquote:Op zondag 10 februari 2013 16:34 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een hele oude foto want ik had er geen Eur in herkend
Wat is het?quote:Op zondag 10 februari 2013 16:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[ afbeelding ].
/edit: Oude plein met carillon en omringd door kantoren van werknemers en collegezalen.quote:
Waar is dit dan?quote:Op zondag 10 februari 2013 16:35 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dat plein is inderdaad afgesloten zolang jij er loopt.
In de zomer was dat nog wel een gezellig stukje, met het oude DE café.
Oja daar loop ik de hele tijd langs om naar practicum te gaan. Vroeg me al af wat er eerst zatquote:Op zondag 10 februari 2013 16:41 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[ afbeelding ]
Daar is deze foto.
[ afbeelding ]
Gelukkig gebruiken ze het collegegeld voor goede doeleinden.quote:Op zondag 10 februari 2013 16:43 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Bellen. Soms zit er een mannetje in die een heel liedje speelt.
Ik ben er vrijwel zeker van dat dat onbetaald gebeurt.quote:Op zondag 10 februari 2013 16:45 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Gelukkig gebruiken ze het collegegeld voor goede doeleinden.
of hoort dit gebouw niet bij het Erasmus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |