Bron? En check dinsdag 29 januari eens?quote:
En 35 meter in de sneeuw.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:51 schreef Estolan het volgende:
Reactie op dat PDFje
Ja 2m, en de rest lees je zeker niet
Of ga je elke dag als je op staat je banden wisselen
Whahhaha
De rest zeker gelezen, dat jij een dergelijke sturing van de ANWB nodig hebt, wil niet zeggen dat ik dat ook nodig heb. Ik handel op grond van de feiten, meer niet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:51 schreef Estolan het volgende:
Reactie op dat PDFje
Ja 2m, en de rest lees je zeker niet
Of ga je elke dag als je op staat je banden wisselen
Whahhaha
Onder welke omstandigheden? Het is de meeste dagen ruim boven 0 graden in de periode dat men met winterbanden rijdt. Die dagen ben je met winterbanden niet beter af. En dan moeten je winterbanden trouwens ook nog eens een goed profiel hebben en van een fatsoenlijk merk zijn, anders is het onder alle omstandigheden troep. En ja, dat is met gewone banden wel iets anders, daar heeft het profiel verhoudingsgewijs minder invloed.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, jij vind het onzin.
Iedere serieuze test laat zien dat degelijke winterbanden de remweg duidelijk verkorten.
Zoals ik zei, deze winter drie keer, en dan bedoel ik niet drie dagen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:54 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Wat ik nooit heb tegengesproken, maarre hebben we nu sneeuw of niet?
Knmi? En 9.1gr nou oeh!quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:52 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Bron? En check dinsdag 29 januari eens?
Nog even de test overigens: http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdf
quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Citroen Xsara Remweg 50/48 meter. Golf IV Remweg 43/41 meter.
Damn, gewoon 7-8 meter remverschil! En maar zeuren over mijn 2 m remverschil tov winterbanden.quote:
Zo, daar sta ik wel van te kijken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Citroen Xsara Remweg 50/48 meter. Golf IV Remweg 43/41 meter.
Je kunt beter een andere auto kopen als je wilt dat je remweg korter wordt. Het begint nu echt triest te worden. De remweg van een Golf IV is gewoon 7 meter korter standaard. Dus zelfs met winterbanden en -2, is de remweg nog steeds een ruime autolengte langer dan een oude Golf IV op zomerbanden in de regen.
http://books.google.nl/bo(...)CIBw&ved=0CC8Q6AEwAA
Volgens ANWB, ADAC en andere nietquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja, en met deze temperaturen ben je dus met winterbanden eerder slechter dan beter af.
Met 3 keer denkt elk ABN-sprekend mens aan 3 autoritten, maargoed, prima dan heb jij ze dus nodig gehad. Ik hier in het westen 0 keer, ik zeg ook niet dat winterbanden onzin zijn en dat niemand ze nodig heeft. Nooit gedaan ook. Ik zeg wel dat niet iedereen massaal aan de winterbanden moet en er mensen zijn die niet nodig hebben afhankelijk van hun autogebruik en van hun woonplaats.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik zei, deze winter drie keer, en dan bedoel ik niet drie dagen.
Maar met hogere temperaturen wel en je zei in een vorig topic dat je ze er tot en met Maart onder laat zitten. Levensgevaarlijk man volgens de ANWB, ADAC en die anderen!quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:58 schreef Estolan het volgende:
[..]
Volgens ANWB, ADAC en andere niet
Goeie vergelijkingquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Citroen Xsara Remweg 50/48 meter. Golf IV Remweg 43/41 meter.
Je kunt beter een andere auto kopen als je wilt dat je remweg korter wordt. Het begint nu echt triest te worden. De remweg van een Golf IV is gewoon 7 meter korter standaard. Dus zelfs met winterbanden en -2, is de remweg nog steeds een ruime autolengte langer dan een oude Golf IV op zomerbanden in de regen.
http://books.google.nl/bo(...)CIBw&ved=0CC8Q6AEwAA
Ik ook, maar ik durf te wedden dat Mr Estolan niet op die post gaat reageren.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:58 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo, daar sta ik wel van te kijken.
Dit dus. Piet heeft hier in het Oosten blijkblijkbaar winterbanden nodig, ik heb ze geen moment (op 1 dag na) gemist. Misschien rij ik rustiger en heb ik een auto die beter met de omstandigheden om kan gaan. Prima toch?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:58 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Met 3 keer denkt elk ABN-sprekend mens aan 3 autoritten, maargoed, prima dan heb jij ze dus nodig gehad. Ik hier in het westen 0 keer, ik zeg ook niet dat winterbanden onzin zijn en dat niemand ze nodig heeft. Nooit gedaan ook. Ik zeg wel dat niet iedereen massaal aan de winterbanden moet en er mensen zijn die niet nodig hebben afhankelijk van hun autogebruik en van hun woonplaats.
Ah toch wel.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:00 schreef Estolan het volgende:
[..]
Goeie vergelijking
Nu die Skoda nog
???
Toch raar dat zij het zelf adviserenquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:59 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Maar met hogere temperaturen wel en je zei in een vorig topic dat je ze er tot en met Maart onder laat zitten. Levensgevaarlijk man volgens de ANWB, ADAC en die anderen!
Nee,quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:01 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ah toch wel.
Alsof die Skoda jouw auto veiliger maakt.![]()
Jouw auto is mčt winterbanden gewoon onveiliger dan sommige auto's met zomerbanden. Geheel volgens alle test van de NCAP, ANWB, ADAC en etc.quote:
Wegpiraatquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:02 schreef Estolan het volgende:
[..]
Toch raar dat zij het zelf adviseren
7gr gem regel. Dus vaak vanaf november tot gem maart. Ligt aan of het eind feb nog sneeuwt
Nou en, zie hierboven, je winterbanden verhaal gaat dus helemaal niet altijd op.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:03 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nee,
Maar die gebruik ik het meest
Want die testresultaten heb jij?quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:03 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Jouw auto is mčt winterbanden gewoon onveiliger dan sommige auto's met zomerbanden. Geheel volgens alle test van de NCAP, ANWB, ADAC en etc.![]()
![]()
Waar een ontwikkeld mens zoals ik dus uithaalt dat dit voor mensen is die niet voor zichzelf kunnen nadenken. Stel dat we een ongelooflijk zachte winter hebben, met als laagste temperatuur 8 graden (en dat is weleens voorgekomen), dan zet jij ze er toch onder omdat de ANWB het zegt? Doe niet zo bespottelijk man, hun feiten zijn waar, hun adviezen blijven adviezen en zijn geen feiten dus niet standaard op elk weertype en iedereen van toepassing.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:02 schreef Estolan het volgende:
[..]
Toch raar dat zij het zelf adviseren
7gr gem regel. Dus vaak vanaf november tot gem maart. Ligt aan of het eind feb nog sneeuwt
Uhuhquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:03 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Nou en, zie hierboven, je winterbanden verhaal gaat dus helemaal niet altijd op.
Daar zeg je het zelf. Dus 7gr regel vervalt daarme, dus geen WBquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:05 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Waar een ontwikkeld mens zoals ik dus uithaalt dat dit voor mensen is die niet voor zichzelf kunnen nadenken. Stel dat we een ongelooflijk zachte winter hebben, met als laagste temperatuur 8 graden (en dat is weleens voorgekomen), dan zet jij ze er toch onder omdat de ANWB het zegt? Doe niet zo bespottelijk man, hun feiten zijn waar, hun adviezen blijven adviezen en zijn geen feiten dus niet standaard op elk weertype en iedereen van toepassing.
Ik heb de testresultaten dat jouw auto 8 m slechter remt dan een Golf. (NCAP)quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:05 schreef Estolan het volgende:
[..]
Want die testresultaten heb jij?
Hahahaquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik heb de testresultaten dat jouw auto 8 m slechter remt dan een Golf. (NCAP)
En dat zomerbanden 2 m slechter remmen dan zomerbanden. (ANWB en ADAC)
Dus ja.
Ik zeg dus dat je zelf moet nadenken en moet kijken naar het weertype. Als er bijvoorbeeld vanaf februari alleen nog maar temperaturen boven de 10 graden zijn zoals 4 jaar geleden, dan ben je nogal stompzinnig er winterbanden onder te laten omdat de ANWB het adviseert.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:06 schreef Estolan het volgende:
[..]
Daar zeg je het zelf. Dus 7gr regel vervalt daarme, dus geen WB
Dit keer gingen ze 1week voor sneeuwval erop
Je sprak de vergelijking:quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:07 schreef Estolan het volgende:
[..]
Hahaha
Zo werkt dat niet man, 1&1=3
Hahahja
zelf niet tegen:quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Citroen Xsara Remweg 50/48 meter. Golf IV Remweg 43/41 meter.
Je kunt beter een andere auto kopen als je wilt dat je remweg korter wordt. Het begint nu echt triest te worden. De remweg van een Golf IV is gewoon 7 meter korter standaard. Dus zelfs met winterbanden en -2, is de remweg nog steeds een ruime autolengte langer dan een oude Golf IV op zomerbanden in de regen.
http://books.google.nl/bo(...)CIBw&ved=0CC8Q6AEwAA
Je begon alleen over je (vadersquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:00 schreef Estolan het volgende:
[..]
Goeie vergelijking
Nu die Skoda nog
???
Ja, en dat ontken ik ook nergensquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:08 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik zeg dus dat je zelf moet nadenken en moet kijken naar het weertype. Als er bijvoorbeeld vanaf februari alleen nog maar temperaturen boven de 10 graden zijn zoals 4 jaar geleden, dan ben je nogal stompzinnig er winterbanden onder te laten omdat de ANWB het adviseert.
Je mag het doen hoor, maar zomerbanden zijn dan feitelijk beter.
Dus nog beterquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
http://www.anwb.nl/auto/t(...)I-90KW/ELEGANCE/1130 37,2.
Maar daar gaat het hier niet over, sneeuwval ben ik eens, meerdere keren gezegd. Volgens jou zijn zomerbanden nu met natte wegen heel onveilig en onverantwoord. Terwijl je Citroën dat zelf gewoon het hele jaar door is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:11 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ja, en dat ontken ik ook nergens
Maar sinds 1e sneeuwval zijn WB veiliger
Niet op het nieuws die brandweerwagen gezien??
http://www.anwb.nl/auto/t(...).0TDI-125KW/GTD/1136 36,3quote:
Ten eerste het is niet jouw auto, al hoop je van wel.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een heer met stijl
Je auto??????????quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://www.anwb.nl/auto/t(...).0TDI-125KW/GTD/1136 36,3
Maar wel slechter dan een Golf.
Nogmaals, je auto maakt het verschil tijdens regen, niet je banden.
Ga nu maar terug naar je hok. Als het regent, maakt het niet uit welke banden je monteert. Alleen op sneeuw en ijs zin winterbanden onverslaanbaar.
En dit laatste heb ik altijd ondersteund. In mijn woonplaats waren dit 2 ochtenden waarbij ik de keuze had niet met de auto te gaan, daarom zijn winterbanden voor mijn persoonlijke situatie niet noodzakelijk en overbodig. Zo zullen er dus wel meer zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://www.anwb.nl/auto/t(...).0TDI-125KW/GTD/1136 36,3
Maar wel slechter dan een Golf.
Nogmaals, je auto maakt het verschil tijdens regen, niet je banden.
Ga nu maar terug naar je hok. Als het regent, maakt het niet uit welke banden je monteert. Alleen op sneeuw en ijs zin winterbanden onverslaanbaar.
Dream Onquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:13 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Maar daar gaat het hier niet over, sneeuwval ben ik eens, meerdere keren gezegd. Volgens jou zijn zomerbanden nu met natte wegen heel onveilig en onverantwoord. Terwijl je Citroën dat zelf gewoon het hele jaar door is.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:16 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ten eerste het is niet jouw auto, al hoop je van wel.
Ten tweede het feit blijft dat er auto's met zomerbanden (een Golf IV) bij het weer dat nu hebben vandaag de dag een kortere remafstand hebben dan jouw Citroën met winterbanden en ontken je ook nergens toch?Waar is die uitslag dan??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, ik heb nu genoeg bewezen dat alleen winterbanden met regen niet veiliger zijn dan zomerbanden. Je eigen auto kun je beter laten staan, zowel met regen, droog als sneeuw, die staat nooit op tijd stil.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:17 schreef Estolan het volgende:
[..]
Je auto??????????
Hahahhaha
Je banden en remmen zijn het belangrijkste!
Hij bedoelt dat de remmen tussen auto's onderling (bijvoorbeeld een Golf IV of jouw Xsara) meer significant verschil maken dan een Golf IV met winterbanden of een Golf IV met zomerbanden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:17 schreef Estolan het volgende:
[..]
Je auto??????????
Hahahhaha
Je banden en remmen zijn het belangrijkste!
quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:16 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ten eerste het is niet jouw auto, al hoop je van wel.
Ten tweede het feit blijft dat er auto's met zomerbanden (een Golf IV) bij het weer dat nu hebben vandaag de dag een kortere remafstand hebben dan jouw Citroën met winterbanden en ontken je ook nergens toch?Het is wel komisch om te zien dat hij zich keer op keer vast lultSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En je ontkende het zelf niet? Nu toch weer wel? Als je om de seconde van mening veranderd dan heeft het allemaal weinig zin.quote:
Watquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:20 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
En je ontkende het zelf niet? Nu toch weer wel? Als je om de seconde van mening veranderd dan heeft het allemaal weinig zin.
En RealBizkit666 is dan nog wel over het algemeen een voorstander van winterbanden, moet ja na gaan hoe triest deze gast is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het is wel komisch om te zien dat hij zich keer op keer vast lult
Je zegt "Dream On" tegen mij op iets wat je zelf 'niet ontkent' en dus ook vond. Lees maar terug.quote:
Klopt. Maar dat is ook omdat ik mijn auto niet kan laten staan, en ik binnen 15 minuten in de Ardennen zit en in Duitsland ben ik binnen 2 minuten.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
En RealBizkit666 is dan nog wel over het algemeen een voorstander van winterbanden, moet ja na gaan hoe triest deze gast is.![]()
Wat?quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Je zegt "Dream On" tegen mij op iets wat je zelf 'niet ontkent' en dus ook vond. Lees maar terug.
Tuurlijk en als ik elke dag het land door moest kruizen per auto dan zou ik dat zeker ook gedaan hebben. Maar ik woon in een stad, doe alles te voet of per fiets (werk is vooralsnog nabij), de auto gebruik ik alleen voor familiebezoek in een naburige stad of soms om veel boodschappen te halen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat is ook omdat ik mijn auto niet kan laten staan, en ik binnen 15 minuten in de Ardennen zit en in Duitsland ben ik binnen 2 minuten.
Maar iedereen moet zelf weten wat hij eronder gooit.
Aan het model is in 7 jaar vrijwel niets veranderd qua remmen, het resultaat van eentje uit 2005 zal niet zo veel beter zijn dan dat uit 1998. Het zal een metertje of 3 schelen als je geluk hebt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:24 schreef Estolan het volgende:
Trouwens, welk bj is die xsara? Artikel is uit '98?
Genoeg veranderd hoor, sinds de 1equote:Op donderdag 7 februari 2013 21:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Aan het model is in 7 jaar niets veranderd, het resultaat van eentje uit 2005 zal niet zo veel beter zijn dan dat uit 1998. Het zal een metertje of 3 schelen als je geluk hebt.
Remmerij is nagenoeg hetzelfde gebleven. Die 5mm extra schijf maakt je remweg geen 10 meter korter.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:29 schreef Estolan het volgende:
[..]
Genoeg veranderd hoor, sinds de 1e
quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Citroen Xsara Remweg 50/48 meter. Golf IV Remweg 43/41 meter.
Je kunt beter een andere auto kopen als je wilt dat je remweg korter wordt. Het begint nu echt triest te worden. De remweg van een Golf IV is gewoon 7 meter korter standaard. Dus zelfs met winterbanden en -2, is de remweg nog steeds een ruime autolengte langer dan een oude Golf IV op zomerbanden in de regen.
http://books.google.nl/bo(...)CIBw&ved=0CC8Q6AEwAA
quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:00 schreef Estolan het volgende:
[..]
Goeie vergelijking
Nu die Skoda nog
???
En dan ineens als ik bevestig wat je zelf niet ontkent en dus ook zegt over winterbanden bij niet-sneeuw en niet-ijs:quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:11 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ja, en dat ontken ik ook nergens
Maar sinds 1e sneeuwval zijn WB veiliger
Niet op het nieuws die brandweerwagen gezien??
Je spreekt jezelf dus falikant tegen. Als je het nu nog niet snapt jammer dan, duidelijker kan ik het niet uitleggen. Vraag het maar aan je vader (quote:
Bron?quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:29 schreef Estolan het volgende:
[..]
Genoeg veranderd hoor, sinds de 1e
Huh?quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:30 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
[..]
[..]
En dan ineens als ik bevestig wat je zelf niet ontkent en dus ook zegt over winterbanden bij niet-sneeuw en niet-ijs:
[..]
Je spreekt jezelf dus falikant tegen. Als je het nu nog niet snapt jammer dan, duidelijker kan ik het niet uitleggen. Vraag het maar aan je vader ().
Ik ben vrij neutraal, als iemand winterbanden neemt heb ik daar wel begrip voor. Ik vind het voor mijzelf echter niet nodig zo lang ik binnen de Nederlandse grenzen blijf, ik pas mijn rijgedrag die paar dagen dat het nodig is wel aan.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
En RealBizkit666 is dan nog wel over het algemeen een voorstander van winterbanden, moet ja na gaan hoe triest deze gast is.![]()
Jij wel dan?quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:37 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Geen wetenschappelijke bron.
Wčl een wetenschappelijke bron.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
http://carsmind.com/specification.php?id=9605 1998
http://carsmind.com/specification.php?id=9794 2005
Remmen hetzelfde...
Wat was dat dan?quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:40 schreef Estolan het volgende:
Maarja, op mijn vorige auto kon niemand tegenop
Je vader, zijn Skoda, je vorige auto.......we leven in het heden. Je hebt nu niet meer dan een kut Xsara met slechtere remmen dan een Golf IV met zomerbanden. Face it.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:40 schreef Estolan het volgende:
Maarja, op mijn vorige auto kon niemand tegenop
Waar naastquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dude...je zit er weer eens naast
Boeiend.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:40 schreef Estolan het volgende:
Maarja, op mijn vorige auto kon niemand tegenop
Dat er wat veranderd was aan de remmen tussen een nieuwe en een oude Xsara qua remverschil, dat is er dus niet:quote:
quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
http://carsmind.com/specification.php?id=9605 1998
http://carsmind.com/specification.php?id=9794 2005
Remmen hetzelfde...
Denk daar maar aan als je weer in je Xsara met kutremmen stapt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:44 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nissan 200SX S13 SR20DET, Rotora 330mm brakes
Ik zie alleem maar disc staan, verder geen dataquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:42 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat er wat veranderd was aan de remmen tussen een nieuwe en een oude Xsara qua remverschil, dat is er dus niet:
[..]
Ik wil je best een auto noemen die beter remt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:44 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nissan 200SX S13 SR20DET, Rotora 330mm brakes
quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:45 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Denk daar maar aan als je weer in je Xsara met kutremmen stapt.
Uhuhquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik wil je best een auto noemen die beter remt.
Jij snapt weer eens niet wat er staat, dat is iets heel anders.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:46 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik zie alleem maar disc staan, verder geen data
Je weet dat die achterwiel aandrijving heeft he? Niet zo handig in de sneeuw...quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:44 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nissan 200SX S13 SR20DET, Rotora 330mm brakes
Was FWD hoorquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je weet dat die achterwiel aandrijving heeft he? Niet zo handig in de sneeuw...
Ja jullie jaquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee. Maar jij zegt dat daar niemand tegenaan kon.
Wat maakt dat ook uit, het gaat hier om winterbanden en zomerbanden, niet om welk type auto we allemaal hebben.quote:
Ok. Nu houd het op. Een 200SX is nooit met FWD op de NL-markt gekomen.quote:
De ene was niet meer voor dagelijks gebruik ( 65L tank op na 250km )quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:48 schreef leolinedance het volgende:
Hoe bedenk je het trouwens om die toffe Nissan te verkopen en dan zo'n kut Xsara te kopen
DUHquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ok. Nu houd het op. Een 200SX is nooit met FWD op de NL-markt gekomen.
Einde topic nu.
Je hebt je nu onsterfelijk belachelijk gemaakt.
Ja, hij heeft blijkbaar een 2-deurs Nissan Sentra gehad. Die wordt per abuis ook wel 200SX genoemd.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is wel bijzonder voor een 200SX dan
Nopquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:50 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Denken dat voorwiel of achterwielaandrijving in de sneeuw niets uitmaakt.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, hij heeft blijkbaar een 2-deurs Nissan Sentra gehad. Die wordt per abuis ook wel 200SX genoemd.
Ook met goede banden gedraagt je auto's zich anders. Tijdens het wegrijden en in bochten. Glad, nat, droog en/of zonnig.quote:
Inderdaad, voor mij houdt het nu ook wel even op met Dhr. Estolan, zelfs winterbanden voorstanders vinden dat ie onzin verkoopt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ok. Nu houd het op. Een 200SX is nooit met FWD op de NL-markt gekomen.
Einde topic nu.
Je hebt je nu onsterfelijk belachelijk gemaakt.
Gast ik lig dubbelquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:54 schreef Estolan het volgende:
[..]was ook een grapje
Had 2x 200SX en 1x 240SX
Bron niet nodigquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:55 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ook met goede banden gedraagt je auto's zich anders. Tijdens het wegrijden en in bochten. Glad, nat, droog en/of zonnig.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Achterwielaandrijving
http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorwielaandrijving
Een redelijk betrouwbare bron, jij noemt er iig helemaal geen.
[..]
Inderdaad, voor mij houdt het nu ook wel even op met Dhr. Estolan, zelfs winterbanden voorstanders vinden dat ie onzin verkoopt.
Het enige wat overeind staat van wat hij zegt is dat winterbanden beter zijn op sneeuw en ijs, dit vindt iedereen hier tot nu toe en spreekt niemand tegen. Geen discussie meer over mogelijk, we zijn het immers allemaal eens.
Op een nat en droogwegdek, maakt het in principe geen bal uit* en is meneers auto in die omstandigheden met winterbanden ook nog eens slechter dan bepaalde auto's met zomerbanden.
Hier waren we een pagina geleden al over uit, hij vindt graag iedereen keer het wiel weer opnieuw uit, ik kom hier wel weer langs wanneer het er wat andere users met hun inzichten over het onderwerp langskomen.![]()
* http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdf
In discussies met anderen tellen eigen ervaringen als niet contoleerbaar, niet nameetbaar, niet representatief en/of niet betrouwbaar. Daarom een onafhankelijke, wetenschappelijke en betrouwbare bron noemen, anders is het invalide.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:58 schreef Estolan het volgende:
[..]
Bron niet nodig
Heb in auto's gereden van 65pk tot 600pk. So?
Heb ik nietquote:Op donderdag 7 februari 2013 22:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, je gevoel voor 'humor'.
Nu spreek je jezelf en de rest tegenquote:Op donderdag 7 februari 2013 22:01 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
In discussies met anderen tellen eigen ervaringen als niet contoleerbaar, nameetbaar, representatief of betrouwbaar. Daarom een onafhankelijke, wetenschappelijke en betrouwbare bron noemen, anders is het invalide.
Dat heb ik nooit als bewijs aangevoerd, wel als mijn eigen (dus uiteraard subjectieve) afweging.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:02 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nu spreek je jezelf en de rest tegen
Met reacties als: ik reed prima, merk er niks van
Enz
En dat is veiligerquote:Op donderdag 7 februari 2013 22:04 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit als bewijs aangevoerd, wel als mijn eigen (dus uiteraard subjectieve) afweging.
Ondersteund door de ANWB test: op droog en nat weer niet significant onveiliger. Dat (De ANWB test) was mijn bron, ik leg er een eigen ervaring naast: 'ik merk het verschil ook niet'. Maar ik noem er altijd een bron bij, jij niet.quote:
Is dat bewezen dan?quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ondersteund door de ANWB test op droog en nat weer niet significant onveiliger. Dat (De ANWB test) was mijn bron, ik leg er een eigen ervaring naast: 'ik merk het verschil ook niet'. Maar ik noem er altijd een bron bij, jij niet.
In jouw geval is een Xsare met winterbanden wel onveiliger dan een Golf IV met zomerbanden.
Dat er op droog en nat weer weinig verschil tussen zit? Ja en dat ontkende jij ook niet.quote:
Kortom je hebt je zelf weer klem gelult en meteen ook aangetoond dat we in cirkeltjes praten, we zijn immers weer terug bij af.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Citroen Xsara Remweg 50/48 meter. Golf IV Remweg 43/41 meter.
Je kunt beter een andere auto kopen als je wilt dat je remweg korter wordt. Het begint nu echt triest te worden. De remweg van een Golf IV is gewoon 7 meter korter standaard. Dus zelfs met winterbanden en -2, is de remweg nog steeds een ruime autolengte langer dan een oude Golf IV op zomerbanden in de regen.
http://books.google.nl/bo(...)CIBw&ved=0CC8Q6AEwAA
Wat ik al zeiquote:Op donderdag 7 februari 2013 22:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
Misschien even naar de basisschool voor rekenles. Dan kun je zelf de bronnen gebruiken om tot die conclusie te komen.
Nu ga ik echt weg uit dit helaas triest geworden topic. Hoe objectief ik ook blijf, tegen een plank van 23 meter staal kan ik niet op.
Ja aan de ene kant hoop je door te dringen, maar die gast is gewoon onvoorstelbaar dom en kan de draad van een discussie nauwelijks volgen. Alsof ie na een paar posts volledig in de war raakt, de helft vergeet en weer opnieuw begint.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
Misschien even naar de basisschool voor rekenles. Dan kun je zelf de bronnen gebruiken om tot die conclusie te komen.
Nu ga ik echt weg uit dit helaas triest geworden topic. Hoe objectief ik ook blijf, tegen een plank van 23 meter dik staal kan ik niet op.
Zonder test kan je niet zo rekenen neequote:Op donderdag 7 februari 2013 22:13 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ja aan de ene kant hoop je door te dringen, maar die gast is gewoon onvoorstelbaar dom en kan de draad van een discussie nauwelijks volgen. Alsof ie na een paar posts volledig in de war raakt, de helft vergeet en weer opnieuw begint.
Jij niet, dat blijkt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:16 schreef Estolan het volgende:
[..]
Zonder test kan je niet zo rekenen nee
(Wederom een teken dat er weinigs constructiefs meer uit komt). Ahum, jazeker knaap die, fijne avond nog en vergeet niet voor het slapen gaan even naar je winterbanden te kijken, wellicht kun je jezelf dan ook direct wat sneller afberen.quote:
Wat?quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:19 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Heren, dames en meelurkers, ik ben nu echt weg, ik zie u graag tegemoet in een nieuwe discussie over dit onderwerp.
[..]
(Wederom een teken dat er weinigs constructiefs meer uit komt). Ahum, jazeker knaap die, fijne avond nog en vergeet niet voor het slapen gaan even naar je winterbanden te kijken, wellicht kun je jezelf dan ook direct wat sneller afberen.
Oh wat erg, iemand bij gebrek aan argumenten infantiel en simpelweg loser noemen.quote:
quote:Hahaha
Huh?quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Oh wat erg, iemand bij gebrek aan argumenten infantiel en simpelweg loser noemen.
[..]![]()
Damn het is inderdaad bijna te vermakelijk om te stoppen.
Kappen met de discussie ja, ben ik toch ook mee gekapt?quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:25 schreef Estolan het volgende:
[..]
Huh?
Jij zegt dat je gaat kappen
Fuck dan toch op
Ipv toch weer reageren
Wees een man
Fuckin' Poser
Zeg sneu figuur, kap er nou eens meequote:Op donderdag 7 februari 2013 22:25 schreef Estolan het volgende:
[..]
Huh?
Jij zegt dat je gaat kappen
Fuck dan toch op
Ipv toch weer reageren
Wees een man
Fuckin' Poser
Blijf jij dan wel van de weg met je Xsara. Zelfs met winterbanden is dat ding onder alle omstandigheden onveiliger dan heel veel auto's op All Season banden. Je kunt beter prediken voor veiligere auto's.quote:
Blijf die troll dan ook niet steeds voeren...quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
Misschien even naar de basisschool voor rekenles. Dan kun je zelf de bronnen gebruiken om tot die conclusie te komen.
Nu ga ik echt weg uit dit helaas triest geworden topic. Hoe objectief ik ook blijf, tegen een plank van 23 meter dik staal kan ik niet op.
Reageer jij ook weleens inhoudelijk, of heb jij het alleen maar over wie er al dan niet trollt?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:49 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Blijf die troll dan ook niet steeds voeren...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een heer met stijl
Wat een onzinquote:Op donderdag 7 februari 2013 23:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Blijf jij dan wel van de weg met je Xsara. Zelfs met winterbanden is dat ding onder alle omstandigheden onveiliger dan heel veel auto's op All Season banden. Je kunt beter prediken voor veiligere auto's.
Ik hoop niet dat ik je ooit tegenkomt, want als jij achter me zou rijden, dan moet ik nog meer afstand houden dan ik al doe, zodat jij mij niet op mijn voorganger duwt als het plotseling remt...
Ga nu maar gewoon ergens anders prediken. Je wint het niet, je auto is namelijk te kut om aan het verkeer deel te nemen tijdens de winterperiode.
Niet uit de tests van Autobild. Daar komen alleen bepaalde winterbanden (4 merken: Continental, Semperit, Falken en Pirelli) beter uit de nat test dan de zomerband. Sneeuw en ijs hoeven we niet over te hebben.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:11 schreef Estolan het volgende:
En ja even serieus
Als je elke winter veiliger wilt zijn, dan zou je idd elk jaar de beste auto op dat moment moeten kopen met de beste WB
Maar dat slaat natuurlijk nergens op
Iedereen heeft een bepaalde "setting" die op moment van aankoop goed is
Een auto van 2000 kan je niet vergelijken met een auto ( of banden ) uit 2012/2013
Maar voor in 2000 was het op dat moment prima
En dan nog
Uit ALLE tests blijkt dat WB nu veiliger zijn. In sneeuw, ijs en gewoon een natte weg. Meer grip, betere remweg, en dit allemaal alleen maar omdat het rubber anders is en de band een ander profiel hebt
Daarnaast hebben we je proberen duidelijk te maken, dat als het nat buiten is (zoals nu, er ligt nergens sneeuw meer), dat het verschil maar 2 meter is. En die 2 meter merk je vrijwel niet, dan is de remmerij van de auto veel belangrijker dan de band.quote:Kan je hoog of laag springen. Dit zijn nu de feiten
Dat je het niet wilt, is altijd nog je eigen probleem. Maar wil je net als ik naar een land buiten NL. Dan moet je ze er nu er op hebben, bij wet.
Dus tja.
Mijn merk staat gewoon in de top 10 best getest door de ANWB van dat jaarquote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Mijn laatste serieuze reactie, waar ik alleen nog verder op in ga qua discussie als je het normaal kunt houden met goede argumenten.
[..]
Niet uit de tests van Autobild. Daar komen alleen bepaalde winterbanden (4 merken: Continental, Semperit, Falken en Pirelli) beter uit de nat test dan de zomerband. Sneeuw en ijs hoeven we niet over te hebben.
[..]
Daarnaast hebben we je proberen duidelijk te maken, dat als het nat buiten is (zoals nu, er ligt nergens sneeuw meer), dat het verschil maar 2 meter is. En die 2 meter merk je vrijwel niet, dan is de remmerij van de auto veel belangrijker dan de band.
Je hebt dan inderdaad een iniemiene betere remweg (in verhouding) als je een winterband eronder hebt liggen die beter preseert dan de zomerband, maar lang niet alle dus (waaronder die van jou). Het is dus sterk afhankelijk van het merk en type winterband/zomerband dat je gebruikt. Ik sta op die van mij dus wel eerder stil met dit weer dan met zomerbanden, maar dat kleine beetje gaat je niet redden als het er op aan komt.
Laten we hopen dat je dit nu ook gewoon accepteert. Rijden met dit weer (nat, geen sneeuw) ben je niet per definitie beter af met winterbanden. Zoals het merk dat jij hanteert, daar preseteert de winterband onder deze omstandigheden slechter dan een zomerband.
Klopt. Maar de ANWB test dan winterbanden onderling, en die winterband presteert dan best goed ten op zichte van andere winterbanden (nog steesd niet super, maar goed), maar ten opzichte van een zomerband word niet getest door de ANWB.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:00 schreef Estolan het volgende:
[..]
Mijn merk staat gewoon in de top 10 best getest door de ANWB van dat jaar
Remt als een jekko
http://www.anwb.nl/bestan(...)b12_205-55-r-16h.pdfquote:*** (maximaal 5)
Goed op bijna alle veiligheidsrelevante testcriteria. Licht tekort-
komingen op nat wegdek waardoor de band is afgewaardeerd.
Inhoudsloos? Ik heb de meeste feiten gepost onder diverse omstandighedenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:45 schreef jitzzzze het volgende:
Estolan; je wilt misschien ophouden met typen. Je punt is duidelijk en ik begin je gezever en inhoudsloze posts een beetje zat te worden.
Zou ze dan pas na as zomer doenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:49 schreef dribbel79 het volgende:
Eindelijk gaan de BF Goodrich's er onderuit en krijg ik Michelins...twijfel alleen wanneer ik dit laat doen: over een week kan de winter voorbij zijn en kan ik volgend jaar nieuwe Michelins laten monteren...
Precies, de leasemaatschappijen zijn zo traag als dikke stront, en anders wisselen ze ze volgende week (Michelin voor BFG) en over 3 weken naar de zomerbanden...moet wel ff in de gaten houden dat de Michelins niet op zijn volgend jaarquote:
Ah, maar nu is het droog, temp 3,2 met een luchtvochtigheid van 34%, wind 7.9 km/uur uit NNO, 1016.0 hPa en dan is de ZB weer beter......quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:40 schreef Estolan het volgende:
Maar het is nu droog en gladheid voorspelt, dus is het weer veiliger met een WB
Voor zover ik weet, heb ik toch veel meer feiten gepost. En ook nog veel uitgebreidere feiten dan alleen maar 1 band (allemaal die filmpjes van je) waarmee getest wordt (en niet eens welke, alleen dat het een "winterband" zou zijn (bij geen enkele van die tests wordt over het merk gesproken, en jij probeert dat nu te reflecteren op ALLE winterbanden). Daar waar ik zelfs met feiten bewezen heb, dat jouw winterband nu (geen sneeuw) slechter presteert dan de zomerband.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:50 schreef Estolan het volgende:
[..]
Inhoudsloos? Ik heb de meeste feiten gepost onder diverse omstandigheden
Daaruit blijkt dat WB over het algemeen beter scoren dan ZB in onze weer conditie van de afgelopen weken
Conti's dus. Nummer 1 van 2012.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor mij alleen Michelin of Conti onder de auto
Ligt er ook aan hoe het met je leasecontract zitquote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:57 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Precies, de leasemaatschappijen zijn zo traag als dikke stront, en anders wisselen ze ze volgende week (Michelin voor BFG) en over 3 weken naar de zomerbanden...moet wel ff in de gaten houden dat de Michelins niet op zijn volgend jaar
Again, volgens alle tests van ADAC en ANWB nietquote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:03 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ah, maar nu is het droog, temp 3,2 met een luchtvochtigheid van 34%, wind 7.9 km/uur uit NNO, 1016.0 hPa en dan is de ZB weer beter......
er zijn testen gedan met diverse merken, kan je zelfs zien, maargoed, jij blijkbaar nietquote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet, heb ik toch veel meer feiten gepost. En ook nog veel uitgebreidere feiten dan alleen maar 1 band (allemaal die filmpjes van je) waarmee getest wordt (en niet eens welke, alleen dat het een "winterband" zou zijn (bij geen enkele van die tests wordt over het merk gesproken, en jij probeert dat nu te reflecteren op ALLE winterbanden). Daar waar ik zelfs met feiten bewezen heb, dat jouw winterband nu (geen sneeuw) slechter presteert dan de zomerband.
Bij feiten horen meer dan alleen een remafstand.
Alleen tellen die feiten voor jou niet. Zelfs niet als de ANWB ze onderschrijft in recente testen, blijf jij hameren op die van oudere testen zonder absolute waarden.
Goed, nu praat je weer poep. Het heeft niet alleen met het rubber te maken, anders zouden ALLE winterbanden precies hetzelfde presteren (en je ziet zelf ook dat dit niet waar is). Er komt meer bij kijken dan alleen het rubber.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:15 schreef Estolan het volgende:
[..]
er zijn testen gedan met diverse merken, kan je zelfs zien, maargoed, jij blijkbaar niet
en dan nog, het heft met type rubber te maken onder deze temp, niet over het merk, aangezien alle WB hetzelfde type rubber gebruiken
Ik heb ze er alleen onder wanneer er winterse omstandigheden zijn, daara gewoon terug naar de ZBquote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
Mijn conclusie tijdens de winterperiode:
Droog: zomerbanden.
Nat/regen: zomerbanden of winterbanden.
Sneeuw/ijs: winterbanden.
En als het sneeuwt of er ligt sneeuw, dan ben ik van mening dat zomerbandrijders van de weg moeten blijven. En geen linglong shit en aanverwanten, die doen het bij geen enkele weertype goed.
Maar aangezien het steeds wisselen geen optie is, heb ik er winterbanden onder liggen aangezien ik vaak in Duitsland ben en ik geen gezeik wil hebben daar (ook al zijn ze niet nodig), en omdat ik in notime in de Ardennen ben waar wel gewoon sneeuw kan liggen. Dat is mijn afweging om ze eronder te hebben, niet omdat mensen het prediken en de feiten niet eens kennen.
Ah, maar die hebben niet getest bij 1016 aPh en dan is echt de ZB een stuk beter.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:14 schreef Estolan het volgende:
[..]
Again, volgens alle tests van ADAC en ANWB niet
dit heeft met het rubber te maken, die blijft bij WB zachter, dus meer contact op het wegdek dan ZB
dat is de basis waarom WB beter presteren en meer grip hebben onder de 7gr dan ZB. Daarna gaat het pas over het profiel enzquote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Goed, nu praat je weer poep. Het heeft niet alleen met het rubber te maken, anders zouden ALLE winterbanden precies hetzelfde presteren (en je ziet zelf ook dat dit niet waar is). Er komt meer bij kijken dan alleen het rubber.
Gast er is zelfs een filmpje van temp 25grquote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:17 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ah, maar die hebben niet getest bij 1016 aPh en dan is echt de ZB een stuk beter.
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:17 schreef Estolan het volgende:
[..]
dat is de basis waarom WB beter presteren en meer grip hebben onder de 7gr dan ZB. Daarna gaat het pas over het profiel enz
quote:*** (maximaal 5)
Goed op bijna alle veiligheidsrelevante testcriteria. Licht tekort-
komingen op nat wegdek waardoor de band is afgewaardeerd.
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:18 schreef Estolan het volgende:
[..]
Gast er is zelfs een filmpje van temp 25gr
en dan NOG presteert de WB behoorlijk goed tov een ZB bij nat wegdek
Druifquote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:20 schreef Estolan het volgende:
[..]
Feitelijk post bewezen
kan er niet veel aan doen, het was een test.
Toen waren de eisen minder streng. Het is niet dat die banden toen zo veel beter zouden zijn als nu. Nu haalt geen enkeleband meer 5 sterren. Ik denk dat als ze de banden van toen met de eisen van nu zouden doen, dat er geen enkele meer dan 2 sterren zou halen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:19 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ja nu ja.. Maar toen niet, dat zeg ik net, zo kan je niet het beredeneren
Nee ok, dat snap ik en is ook logisch.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Toen waren de eisen minder streng. Het is niet dat die banden toen zo veel beter zouden zijn als nu. Nu haalt geen enkeleband meer 5 sterren. Ik denk dat als ze de banden van toen met de eisen van nu zouden doen, dat er geen enkele meer dan 2 sterren zou halen.
Nee, de ANWB test niet in verglijking met een zomerband, ze testen winterbanden onderling en geven dan een advies welke winterband het beste zou zijn. Die testen van de ANWB kun je niet gebruiken om te verglijken met zomerbanden, wat jij wel de hele tijd probeert.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:24 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nee ok, dat snap ik en is ook logisch.
Maar je kan gewoon die vergelijking niet zo maken. Een auto of banden van toen ( bijv uit de top 5 ) vergelijken met nieuwe banden van nu
nee, maar zo doet de ANWB het ook uiteraard niet.
Wel maken ze een statement voor hun klanten dat als je een veiligere keuze wilt maken voor de winters die wij de afgelopen paar jaar gehad hebben, het met advies wel verstandiger is om WB aan te schaffen
Oja, mijn banden staan alsnog in 2012 in de top 10, nummer 8 namelijk!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee, de ANWB test niet in verglijking met een zomerband, ze testen winterbanden onderling en geven dan een advies welke winterband het beste zou zijn. Die testen van de ANWB kun je niet gebruiken om te verglijken met zomerbanden, wat jij wel de hele tijd probeert.
Testen van de Autobild doen dat wel en zijn daarom veel waardevoller in deze discussie dan die van de ANWB. De enige test waar de ANWB verglijkt met zomerbanden is er eentje waar niet het merk en type wordt vermeld en waar je dus eigenlijk helemaal niets aan hebt (net als in die filmpjes waar ook geen merk gegeven wordt). Op die manier kan ik wel elk resultaat krijgen wat ik wil.
Lekker goed resultaat inderdaad (niet). Ze halen die 3 sterren dus net zeg maar.quote:*** (maximaal 5)
Band met gewogen eindcijfer op 3-sterren niveau. Licht tekort-
komingen op droog wegdek, op nat wegdek en op sneeuw.
Is inderdaad onjuist, zomerbanden presteren onder zomerse omstandigheden op een nat wegdek beter. Ze hebben immers bredere lamellen om het water af te voeren.quote:
Jep hier ook, voor de vierde keer sneeuw deze winterquote:Op donderdag 14 februari 2013 22:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
Vandaag een echte dag voor winterbanden hier in het zuiden. Althans, vanaf 18.00 ongeveer.
Maar het scheelt echt van dorp tot dorp. Hier is alles goed open, maar 5 km verder is alles potdicht, nog geen strooiwagen geweest en ijsvorming door aangereden sneeuw. De eerste keer deze winter dat de TC/ESP aan het werk moest...
quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
Vandaag een echte dag voor winterbanden hier in het zuiden. Althans, vanaf 18.00 ongeveer.
Maar het scheelt echt van dorp tot dorp. Hier is alles goed open, maar 5 km verder is alles potdicht, nog geen strooiwagen geweest en ijsvorming door aangereden sneeuw. De eerste keer deze winter dat de TC/ESP aan het werk moest...
Hier ook gesneeuwd, maar het ging over in natte sneeuw en is nu weer weg aan het smelten, het is immers 2 graden boven nul (hier dus).quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep hier ook, voor de vierde keer sneeuw deze winter
Als ik de verhalen zo hoor dan zou ik buiten de randstad misschien ook sneller aan winterbanden beginnen, maar de boel is hier zo verstedelijkt dat er altijd wel iemand rijdt, loopt of fietst, dus van sneeuw heb je alleen last tijdens het sneeuwen, daarna is de boel zo vrij gemaakt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
Het aantal keer sneeuw weet ik hier niet. Maar dat is vaker dan 4 keer geweest.
Gelukkig wordt de gemeente waar ik woon ontzettend goed gestrooid en geveegd.
Hier is ook een stuk weg in het bos waar niet gestrooid wordt, en wat is afgezet. Maar ik weet een sluipweggetje om daar wel te komen. En daar ligt nog een lekkere partij sneeuw op de weg, goed stuk weg voor leuk glijplezier.
Om eerlijk te zijn, denk ik alleen dat het echt hier in het zuiden nodig is. We hebben toch wel wat heuveltjes waar je met vastgereden sneeuw (dus ijs) niet omhoog komt op zomerbanden (regelmatig gezien, ook deze winter al). Daar waar het plat is, heb je daar niet zo snel last van (afgezien van misschien de bruggetjes en dijkjes die her en der zijn).quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:30 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Als ik de verhalen zo hoor dan zou ik buiten de randstad misschien ook sneller aan winterbanden beginnen, maar de boel is hier zo verstedelijkt dat er altijd wel iemand rijdt, loopt of fietst, dus van sneeuw heb je alleen last tijdens het sneeuwen, daarna is de boel zo vrij gemaakt.
En in de randstad heb je uiteraard ook plekken die dun-bevolkt zijn, maar waar ik woon is daarvan totaal geen sprake.
Klopt, zo zijn er filmpjes van auto's die de Amsterdamse grachten maar met moeite kunnen beklimmen. Hier (Leiden) wordt er de dag voor verwachte gladheid en sneeuw excessief op bruggen, dijkjes en grachten gestrooid, zodat het er op den duur altijd sneeuw en ijsvrij is.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, denk ik alleen dat het echt hier in het zuiden nodig is. We hebben toch wel wat heuveltjes waar je met vastgereden sneeuw (dus ijs) niet omhoog komt op zomerbanden (regelmatig gezien, ook deze winter al). Daar waar het plat is, heb je daar niet zo snel last van (afgezien van misschien de bruggetjes en dijkjes die her en der zijn).
De PTA variant van klagen dat condooms te klein zijn...quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:33 schreef DS4 het volgende:
Ik overweeg ook op korte termijn over te gaan op zomerbanden. Ik heb echt een pesthekel aan die begrenzing van 240 km/u met winterwielen...
Dat laatste is onzin, want bij de condomerie kun je gewoon grote maten kopen. Hoef je niet eens de deur voor uit.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 07:50 schreef Pietverdriet het volgende:
De PTA variant van klagen dat condooms te klein zijn...
Alsnog verkapt (nouja, verkapt) "kijk mij een supersonische ride hebben" post..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin, want bij de condomerie kun je gewoon grote maten kopen. Hoef je niet eens de deur voor uit.
Maar ik was verder wel wat te snel met wisselen.
ga huilen man. zelfs in duitsland rijdt er net een kip en een ei vaak boven de 240. daarbij denk ik dat er meer winst te halen is wat veiligheid betreft door wat langzamer te rijden dan door winterbanden aan te schaffen in jouw geval.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:49 schreef DS4 het volgende:
Het is gewoon serieus de reden om zo snel mogelijk terug te gaan naar zomerbanden. Zo in maart bij lage temperaturen en vaak vochtig wegdek is het verschil in rijkwaliteit niet enorm.
In jķuw gedeelte van Limburg; hier ligt geen vlokje, helemaal naks.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 07:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
In Limburg liggen alle wegen weer lekker dicht. Mijn auto mag nu lekker in de garage blijven staan... Toch iets te voorbarig geweest om het zomerrubber eronder te gooien.
Daar heb ik toch geen reet mee te maken? Ik rij in Duitsland best vaak ruim 240. Dat lijkt mij de norm.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ga huilen man. zelfs in duitsland rijdt er net een kip en een ei vaak boven de 240.
Dat kun jij niet beoordelen, dus wat je met deze losse flodder wil ontgaat mij.quote:daarbij denk ik dat er meer winst te halen is wat veiligheid betreft door wat langzamer te rijden dan door winterbanden aan te schaffen in jouw geval.
Hoe weet jij dat laatste!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:18 schreef Hyperdude het volgende:
Winterbanden rijden gewoon k*t als het wat warmer wordt. Vooral boven de 240.
Soppen als in een tweedehands condoom, om de analogie even vol te houden.
keistoer man. nu weer terug ontopic voor ik je onderkwijlquote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daar heb ik toch geen reet mee te maken? Ik rij in Duitsland best vaak ruim 240. Dat lijkt mij de norm.
[..]
Dat kun jij niet beoordelen, dus wat je met deze losse flodder wil ontgaat mij.
Meen je niet... Op de tuintafel ligt alweer een laagje van 20 centimeter...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In jķuw gedeelte van Limburg; hier ligt geen vlokje, helemaal naks.
Dat kon je dan ook niet met je zomerbandenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin, want bij de condomerie kun je gewoon grote maten kopen. Hoef je niet eens de deur voor uit.
Maar ik was verder wel wat te snel met wisselen.
Helemaal niks, geen restje, nada. Het is hier schoon en droog. Mét laag zout, dat dan weer wel, maar niet dat het nut heeft ofzoquote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Meen je niet... Op de tuintafel ligt alweer een laagje van 20 centimeter...
Nee, het is nu weer afgelopen.quote:
Op de Mercedes liggen nog winterwielen. Dus ik mag nog steeds mijn huis verlaten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat kon je dan ook niet met je zomerbanden
Ik was ontopic voordat jij het nodig vond om jouw persoonlijke irritatie te moeten delen met mij, hetgeen je het beste via een pm kan doen, of een dm.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
keistoer man. nu weer terug ontopic voor ik je onderkwijl
volgens mij had jij het heul niet over winterbanden aanschaffenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik was ontopic voordat jij het nodig vond om jouw persoonlijke irritatie te moeten delen met mij, hetgeen je het beste via een pm kan doen, of een dm.
Het is maar een idee...
Jawel. Door tijdig te wisselen hoef ik ze komend jaar niet opnieuw aan te schaffen!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
volgens mij had jij het heul niet over winterbanden aanschaffen
ik verwerp het!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jawel. Door tijdig te wisselen hoef ik ze komend jaar niet opnieuw aan te schaffen!
Ik heb het zaterdag al gedaanquote:Op maandag 15 april 2013 21:23 schreef maart78 het volgende:
vandaag weer de zomerbandjes er weer onder, binnen een uur gewisseld en schoon gemaakt
quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het monteren van winterbanden is flauwekul. Je moet gewoon je snelheid en rijstijl aanpassen. Als mijn banden minder grip hebben in de sneeuw rij ik gewoon minder hard. De invloed van de bestuurder is vele malen groter dan alle overige factoren bij elkaar. De winterbanden hype is een slimme marketing truc van de Vaco.
eensquote:Op dinsdag 16 april 2013 10:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het monteren van winterbanden is flauwekul. Je moet gewoon je snelheid en rijstijl aanpassen. Als mijn banden minder grip hebben in de sneeuw rij ik gewoon minder hard. De invloed van de bestuurder is vele malen groter dan alle overige factoren bij elkaar. De winterbanden hype is een slimme marketing truc van de Vaco.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het monteren van winterbanden is flauwekul. Je moet gewoon je snelheid en rijstijl aanpassen. Als mijn banden minder grip hebben in de sneeuw rij ik gewoon minder hard. De invloed van de bestuurder is vele malen groter dan alle overige factoren bij elkaar. De winterbanden hype is een slimme marketing truc van de Vaco.
lekker stokenquote:Op dinsdag 16 april 2013 10:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het monteren van winterbanden is flauwekul. Je moet gewoon je snelheid en rijstijl aanpassen. Als mijn banden minder grip hebben in de sneeuw rij ik gewoon minder hard. De invloed van de bestuurder is vele malen groter dan alle overige factoren bij elkaar. De winterbanden hype is een slimme marketing truc van de Vaco.
Je hebt gelijk BHFHquote:Op dinsdag 16 april 2013 10:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het monteren van winterbanden is flauwekul. Je moet gewoon je snelheid en rijstijl aanpassen. Als mijn banden minder grip hebben in de sneeuw rij ik gewoon minder hard. De invloed van de bestuurder is vele malen groter dan alle overige factoren bij elkaar. De winterbanden hype is een slimme marketing truc van de Vaco.
Zonde van je geld.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:00 schreef Eppie_NL het volgende:
Begint toch tijd te worden om aan de winterbanden te denken.
Moet nog 4 nieuwe banden + velgen kopen (hopelijk komen er nog leuke aanbiedingen). Rond half november laat ik ze denk ik dan monteren.
Is niet altijd een keuze, vrind, tenzij je werkloos thuis zit of op de 1 of andere manier vanuit huis werkt.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:51 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Voor mij geen winterbanden want zoals ieder jaar staat er op dagen dat je ze nodig hebt zo'n 1500km file. Dan ga ik sowieso de weg niet op.
Wie spreekt dat tegen dan?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 07:35 schreef boegschroef het volgende:
Ik blijf erbij dat je beter een goede set all-season banden kan hebben dan een goedkoop setje winterbanden.
Maar wat is goedkoop, Hankook is gewoon een prima merk. Het is echt niet zo'n drama als Wanli o.i.d.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 07:35 schreef boegschroef het volgende:
Ik blijf erbij dat je beter een goede set all-season banden kan hebben dan een goedkoop setje winterbanden.
Het was toen een paar maanden na de introductie van een nieuwe serie banden van Toyo, dus ouder dan een half jaar konden ze niet zijnquote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:57 schreef boegschroef het volgende:
Ik ben het deels met je eens, banden in Nederland zijn voor een stuk duurder dan in duitsland. Maar hou daarbij ook even het productie jaar in de gaten! Banden bij de Nederlandse dealer zijn vaak banden van max 1 a 2 jaar oud. De meeste die ik zie uit Duitsland (en ik zie toch wel een 20 tal 'nieuwe' setjes uit het 'goedkope' duitsland) zijn banden van meer dan 4 jaar oud. Als je dan daar nog een eens een 4 jaar mee doet is het toch wel erg oud rubber aan het eind van de rit.
Mijn iets te compacte mening is dan ook, koop gewoon een goed merk all season uit duitsland. Dan heb je een iets oudere band, maar je rijd die 2x zo snel op.
Waar ik wat minder goed tegen kan zijn de mensen die echt van mening zijn dat hun Wanli's van 30 euro meer grip hebben dan mijn pirelli's van 350 per stuk puur omdat het een winterband is....
Wat zijn goede all-season banden dan?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:57 schreef boegschroef het volgende:
Ik ben het deels met je eens, banden in Nederland zijn voor een stuk duurder dan in duitsland. Maar hou daarbij ook even het productie jaar in de gaten! Banden bij de Nederlandse dealer zijn vaak banden van max 1 a 2 jaar oud. De meeste die ik zie uit Duitsland (en ik zie toch wel een 20 tal 'nieuwe' setjes uit het 'goedkope' duitsland) zijn banden van meer dan 4 jaar oud. Als je dan daar nog een eens een 4 jaar mee doet is het toch wel erg oud rubber aan het eind van de rit.
Mijn iets te compacte mening is dan ook, koop gewoon een goed merk all season uit duitsland. Dan heb je een iets oudere band, maar je rijd die 2x zo snel op.
Waar ik wat minder goed tegen kan zijn de mensen die echt van mening zijn dat hun Wanli's van 30 euro meer grip hebben dan mijn pirelli's van 350 per stuk puur omdat het een winterband is....
gewicht?quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:57 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Wat zijn goede all-season banden dan?
Ik loop nl te twijfelen, ik rijd te weinig om en zomer en winterbanden te gebruiken maar heb in 225-50-17 is niet veel keuze in all-season band.
En met goed bedoel ik niet alleen grip, maar ook gewicht, geluid en comfort.
Ja, meestal zijn goedkopere banden net als goedkopere velgen erg zwaar. Vind het zelf niet lekker rijden.quote:
Nou als je het over 4 kg van de velg hebt en 2 kilo band praat je over 6kg op elke hoek en dan hoef je geen race wagen te hebben om dat te merken hoor. Maar dat is een andere discussie.quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
Whut? Onafgeveerd gewicht zo laag mogelijk houden is wel leuk. Maar voor een normale auto zal het echt zo dermate weinig uitmaken dat het dit toch echt tussen je oren zit...
En de rest van het onafgeveerde gewicht dan? Het gaat om het totaal. En dat kleine percentage dat je daarmee wint is echt minimaal (assen, diferentieel, remschijven en klauwen, etc...).quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:18 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nou als je het over 4 kg van de velg hebt en 2 kilo band praat je over 6kg op elke hoek en dan hoef je geen race wagen te hebben om dat te merken hoor. Maar dat is een andere discussie.
Dat is een hele andere discussie en ik bepaald zelf wel hoe "ver" ik ga. Mijn ervaring is dat zware wielen het weggedrag nadelig beīnvloeden.quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En de rest van het onafgeveerde gewicht dan? Het gaat om het totaal. En dat kleine percentage dat je daarmee wint is echt minimaal (assen, diferentieel, remschijven en klauwen, etc...).
Waarom niet goede zomerbanden en goede winterbanden?quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:57 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Wat zijn goede all-season banden dan?
Ik loop nl te twijfelen, ik rijd te weinig om en zomer en winterbanden te gebruiken maar heb in 225-50-17 is niet veel keuze in all-season band.
En met goed bedoel ik niet alleen grip, maar ook gewicht, geluid en comfort.
Met die kilometers zou ik voor een winterband kiezen.quote:Op zondag 3 november 2013 22:48 schreef artm het volgende:
Ik heb 2 weken geleden mijn 1e auto gekocht, een Kia Picanto met Kumho zomerbanden eronder, dus ik wil een switch gaan maken naar all-season of winterbanden. Mijn voorkeur gaat uit naar de Continental TS 850 (komt bij alle tests erg goed eruit) winterbanden op stalen velgen, online te bestellen bij Profile Tyrecenter.
Ik rij 2200 km/maand richting een afgelegen gebied dicht bij zee (Maasvlakte), dus kan behoorlijk slecht winterweer tegenkomen waardoor mijn voorkeur naar winterbanden gaat. Of denken jullie dat het beter is een all-season band te nemen?
Hebben jullie nog tips waar je op moet letten als je voor het eerst winterbanden aanschaft?
Ik rijd nog geen 8.000km pj met die auto..quote:Op zondag 3 november 2013 00:08 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Waarom niet goede zomerbanden en goede winterbanden?
T is een eenmalige investering.
quote:Op zondag 3 november 2013 22:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Met die kilometers zou ik voor een winterband kiezen.
Thanks voor het advies, moet ik nog verder rekening houden met dingen als bouten e.d. of uitlijnen van de auto?quote:Op zondag 3 november 2013 23:00 schreef JohnB52 het volgende:
All weather banden zijn eigenlijk voor als je weinig rijdt.
Als je auto kan laten staan, dan zou ik persoonlijk daarvoor kiezen.
Winterbanden kan je nemen voor je eigen en andermans veiligheid.
Als je het geld kan missen, zou ik het zeker doen, het is maar een eenmalige investering, omdat je zomerbanden natuurlijk dan niet slijten. Nadeel eventueel is dat je ruimte moet hebben ze op te slaan en je telkens kosten hebt van het wisselen als je het niet zelf doet.
Die Picanto heeft niet al te dure banden, dus denk dat het met de kosten wel meevalt.
Kijk ook eens wat een setje GOEDE zomerbanden kost, Michelin, dunlop, Continental, Goodyear en dergelijke.
Als het alleen 8.000 km in de winter is...quote:Op maandag 4 november 2013 10:40 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik rijd nog geen 8.000km pj met die auto..
Neem je andere velgen?quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:33 schreef artm het volgende:
[..]
[..]
Thanks voor het advies, moet ik nog verder rekening houden met dingen als bouten e.d. of uitlijnen van de auto?
Dat begrijp ik niet...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik heb sowieso geen keuze. Ik zit te vaak in Duitsland...
Tijd om wat regels door te nemen voor je de weg op gaat dus.quote:
Je bent in Duitsland verplicht om je banden aan te passen aan het weer. Met winterse omstandigheden (sneeuw) dan moeten ze eronder liggen. Aangezien je in de winterperiode van te voren nooit weet of het gaat sneeuwen zodra je Duitsland in rijdt, is het verstandig om ze er gewoon onder te hebben liggen.quote:
Klopt. Maar dit topic gaat over banden, niet over de rest.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:18 schreef JohnB52 het volgende:
En dus niet alleen je banden!
Ook je ruitenwissers moeten nog goed zijn en voldoende ruitenwisservloeistof.
Tegenwoordig krijg je ook een boete, ook als je nog geen ongeluk hebt gemaakt.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Indien je namelijk een ongeluk krijgt dan en ze er niet onder liggen, kun je gedeeltelijk aansprakelijk gesteld worden. Iets wat je eenvoudig kunt voorkomen.
Ja en als je de keuze maakt om het niet te doen heb je kans op een bekeuring.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:55 schreef jitzzzze het volgende:
Maar het blijft een keuze om je auto wel of niet aan te passen aan winterse omstandigheden.
Preciesquote:Op zaterdag 9 november 2013 10:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja en als je de keuze maakt om het niet te doen heb je kans op een bekeuring.
Net als dat je ervoor kiest om te hard te rijden, door rood te rijden, met alcohol op te rijden etc etc
Als je de keuze maakt om geen winterbanden aan te schaffen moet je bij winterse omstandigheden dan ook thuis blijven dus.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, maar je blijft de keuze houden om je eraan te houden of niet.
Elke keuze die je maakt heeft bepaalde consequenties.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als je de keuze maakt om geen winterbanden aan te schaffen moet je bij winterse omstandigheden dan ook thuis blijven dus.
Die boete stelt geen reet voor. Ik vind het aansprakelijk gesteld kunnen worden toch net wat belangrijker wat dat betreft.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Tegenwoordig krijg je ook een boete, ook als je nog geen ongeluk hebt gemaakt.
right.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als je de keuze maakt om geen winterbanden aan te schaffen moet je bij winterse omstandigheden dan ook thuis blijven dus.
Dat is een afspraak tussen Duitse verzekeringen, ik weet niet in hoeverre dat voor Nederlanders geldquote:Op zaterdag 9 november 2013 18:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die boete stelt geen reet voor. Ik vind het aansprakelijk gesteld kunnen worden toch net wat belangrijker wat dat betreft.
Ik had het over DL. Maar van mij mogen ze in Nederland ook wel verplicht worden.quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
right.
Ik hoef geen winterbanden, heb ik nog nooit nodig gehad, en heb ik nu ook niet.
Zolang het niet verplicht gesteld wordt in de wet, blijf ik vinden dat ik ze niet nodig heb; ik pas mijn rijgedrag wel gewoon aan, net zoals ik altijd al gedaan heb.
Als ik in .de zou wonen zou ik geen keus hebben, nu lekker nog wel.
De verzekering in Nederland zal alles gewoon betalen, maar als je gedeeltelijk aansprakelijk wordt gesteld, dan zul je in Nederland daar ook iets van merken (no claim korting bijvoorbeeld).quote:Op zondag 10 november 2013 00:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is een afspraak tussen Duitse verzekeringen, ik weet niet in hoeverre dat voor Nederlanders geld
Je wordt ook aansprakelijk gesteld als het ongeluk zelf niet jouw fout is, maar je dus onderweg bent op banden die niet voldoen voor de weersomstandigheden. In Nederland kennen we die regel eigenlijk niet.quote:Op zondag 10 november 2013 09:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De verzekering in Nederland zal alles gewoon betalen, maar als je gedeeltelijk aansprakelijk wordt gesteld, dan zul je in Nederland daar ook iets van merken (no claim korting bijvoorbeeld).
Als je namelijk nooit aansprakelijk gesteld kunt worden als je een ongeluk maakt in het buitenland, dan zouden Nederlandse verzekeraars niet blij zijn.
Dat is juist het punt, pas als je ze nodig had wist je dat je ze nodig had.quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik hoef geen winterbanden, heb ik nog nooit nodig gehad, en heb ik nu ook niet.
Dat komt omdat het overgrote meerendeel van de mensen niet meer zelf kan rijden, want dat doet de elektronica icm winterbanden wel voor zequote:Op zondag 10 november 2013 00:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik had het over DL. Maar van mij mogen ze in Nederland ook wel verplicht worden.
Eerste vlokje sneeuw dat valt en heel Nederland staat vast. Nee wij passen ons rijgedrag wel aan, want dat gaat op droog ook zo goed_!
Preziez.quote:Op zondag 10 november 2013 10:03 schreef daNpy het volgende:
SD is nog van de oude stempel. Vroeger hadder ze ook geen winterbanden toen ze met paard en wagen rondtrokken.
Dat is het al vanaf dag 1 natuurlijkquote:Op zondag 10 november 2013 10:40 schreef jitzzzze het volgende:
Nou wordt het wel een enorm kip - ei verhaal
De ene zweert erbij, de ander denkt prima zonder te kunnen maar van elkaar iets aannemen? Ho maarquote:Op zondag 10 november 2013 10:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat is het al vanaf dag 1 natuurlijk
Het is net als met zijwieltjes; als je kunt fietsen heb je ze niet nodig, maar ja, je kunt altijd een keertje op je bek gaan, en dan hádden ze misschien enig nut gehad.![]()
Euj, ik ontken het nut van winterbanden niet, heb er diverse keren mee gereden, en het scheelt echt wel, maar dat wil niet zeggen dat ik ze nķdig heb om me veilig van A naar B te verplaatsen met dat kleine rotbeetje sneeuw wat er hier soms valt.quote:Op zondag 10 november 2013 10:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De ene zweert erbij, de ander denkt prima zonder te kunnen maar van elkaar iets aannemen? Ho maar
Zie je wel, zonder mijn eigen standpunt te vertellen probeer je mij nu al te overtuigen van jouw standpunt. Dat is precies wat ik bedoel, want dit doen de voorstanders van winterbanden ook.quote:Op zondag 10 november 2013 10:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Euj, ik ontken het nut van winterbanden niet, heb er diverse keren mee gereden, en het scheelt echt wel, maar dat wil niet zeggen dat ik ze nķdig heb om me veilig van A naar B te verplaatsen met dat kleine rotbeetje sneeuw wat er hier soms valt.![]()
Imho ontstaat de onveiligheid in winterse omstandigheden door dat deel van de mensen die wél op winterrubber rijden met een hele elektronica kermis, en daar dus hogere snelheden mee rijden, omdat het kan. Maar dat wil niet zegen dat ik, en mijn mede niet-winterband rijders dan onveiliger bezig zijn me dunkt.
Sja, we hebben allemaal onze beweegredenen blijkbaar. Ik hoef trouwens niemand te overtuigen, ik onderbouw alleen mijn standpunt. Iedereen moet lekker voor zichzelf weten of hij het de investering waard vindt.quote:Op zondag 10 november 2013 10:50 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zie je wel, zonder mijn eigen standpunt te vertellen probeer je mij nu al te overtuigen van jouw standpunt. Dat is precies wat ik bedoel, want dit doen de voorstanders van winterbanden ook.
Het overtuigen is blijkbaar wel het belangrijkste deel van deze reeks, net als een soort Jehova Getuige die voor je deur staat. Je kan je gaan aflullen waarom je niet op winterbanden rijd, want je zou gek zijn/onveilig/en weet ik het wat nog meer.quote:Op zondag 10 november 2013 10:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sja, we hebben allemaal onze beweegredenen blijkbaar. Ik hoef trouwens niemand te overtuigen, ik onderbouw alleen mijn standpunt. Iedereen moet lekker voor zichzelf weten of hij het de investering waard vindt.
Of allweather banden alleen voor de zomerquote:Op zondag 10 november 2013 10:54 schreef JohnB52 het volgende:
Alsof winterbanden alleen bedoeld zijn om in de sneeuw te rijden?
Jehova's maken hier net zo weinig kans als winterbanden- of encyclopedie verkopersquote:Op zondag 10 november 2013 10:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het overtuigen is blijkbaar wel het belangrijkste deel van deze reeks, net als een soort Jehova Getuige die voor je deur staat. Je kan je gaan aflullen waarom je niet op winterbanden rijd, want je zou gek zijn/onveilig/en weet ik het wat nog meer.
Het mooiste argument blijf ik toch wel de noodstop vinden. Want je zou maar net die 10cm te kort komen in je remweg en daardoor net wel dat kind scheppen wat ineens oversteektquote:Op zondag 10 november 2013 10:59 schreef Sounddragon het volgende:
Jehova's maken hier net zo weinig kans als winterbanden- of encyclopedie verkopers
Als je in een pak sneeuw een noodstop moet maken heb je ergens daarvoor al een soort van minuscule inschattingsfout gemaaktquote:Op zondag 10 november 2013 11:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het mooiste argument blijf ik toch wel de noodstop vinden. Want je zou maar net die 10cm te kort komen in je remweg en daardoor net wel dat kind scheppen wat ineens oversteekt
Daar hebben we de Jehova's voor toch?quote:Op zondag 10 november 2013 11:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hiermee wil ik natuurlijk niet het scheppen van kinderen goedpraten.
Dit geeft eerder aan dat je niet bekend met de gripverschillen.quote:Op zondag 10 november 2013 11:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het mooiste argument blijf ik toch wel de noodstop vinden. Want je zou maar net die 10cm te kort komen in je remweg en daardoor net wel dat kind scheppen wat ineens oversteekt
Een kind met blikschadequote:Op zondag 10 november 2013 11:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je in een pak sneeuw een noodstop moet maken heb je ergens daarvoor al een soort van minuscule inschattingsfout gemaaktEn als dat iemand anders zijn fout was, betaalt zijn verzekering mijn blikschade, want meer is het vaak niet als het glad is.
Precies mijn puntquote:Op zondag 10 november 2013 11:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je in een pak sneeuw een noodstop moet maken heb je ergens daarvoor al een soort van minuscule inschattingsfout gemaaktEn als dat iemand anders zijn fout was, betaalt zijn verzekering mijn blikschade, want meer is het vaak niet als het glad is.
Weet ik niet, mijn kennis van Jehova Getuigen is vrij beperkt.quote:Op zondag 10 november 2013 11:02 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Daar hebben we de Jehova's voor toch?
Euj, 10 cm te kort zei hij, dat is een tikkie; kids kunnen wel wat hebben hoorquote:
Toch wel, heb genoeg Km's afgelegd op zowel winterbanden als op normale banden.quote:Op zondag 10 november 2013 11:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dit geeft eerder aan dat je niet bekend met de gripverschillen.
Dan weet je ook dat het niet om 10cm gaat.quote:Op zondag 10 november 2013 11:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Toch wel, heb genoeg Km's afgelegd op zowel winterbanden als op normale banden.
Ja, het is alles of niets. Of je glijd als een stoomwals over alles heen of je staat wel op tijd stil, bij echte sneeuw en gladheid kan je dat omslagpunt in je eigen voordeel veranderen m.b.v. winterbanden of je rijstijl aanpassen aan de omstandigheden. Waarvan de laatste wel het allerbelangrijkste is.quote:Op zondag 10 november 2013 11:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan weet je ook dat het niet om 10cm gaat.
En dan weet jij ook dat mensen die extra marge die ze krijgen door die winterbandjes gewoon omzetten in snelheid, waardoor het nut voor dat kind alleen maar omgezet wordt in een hogere impact.. kom op man, haal je kop eens uit je r.. het zand.quote:Op zondag 10 november 2013 11:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan weet je ook dat het niet om 10cm gaat.
Rijstijl veranderen is geen alternatief voor gebrek aan grip.quote:Op zondag 10 november 2013 11:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, het is alles of niets. Of je glijd als een stoomwals over alles heen of je staat wel op tijd stil, bij echte sneeuw en gladheid kan je dat omslagpunt in je eigen voordeel veranderen m.b.v. winterbanden of je rijstijl aanpassen aan de omstandigheden.
Dat wordt föhnen.quote:Op zondag 10 november 2013 11:09 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik wil vandaag de auto zijn winterslofjes aandoen, maar het blijft maar regenen hier
Dat is vooral prut voor de LM zomervelgen, die maak ik altijd schoon voor ze naar zolder gaan. Maar zo drogen ze niet buiten.
Klopt, ik heb ook nergens anders beweerd.quote:Op zondag 10 november 2013 11:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En dan weet jij ook dat mensen die extra marge die ze krijgen door die winterbandjes gewoon omzetten in snelheid, waardoor het nut voor dat kind alleen maar omgezet wordt in een hogere impact.. kom op man, haal je kop eens uit je r.. het zand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |